آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

تعیین جایزه 20 میلیون ریالی برای شکستن گل پخش کن های رنو ساندرو ساخت آکو

فروش آپشن ها و لوازم یدکی تندر90 - رنو ساندرو 33933630-021 آکام

آکام - فروش آپشن ها و لوازم یدکی ال90 - ارسال به سراسر کشور


بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو

Notices

کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو در این تالار مقالات کلی مرتبط به خودرو قرار داده خواهد شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 01-07-2010
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض با هر تعداد سیلندر که می­خواهید برانید

با هر تعداد سیلندر که می­خواهید برانید


www.ACOforum.org - Logan Tuning

افزایش بهای سوخت یکی از مشکلاتی است که خودرو سازان بزرگ دنیا در سالهای اخیر بیشتر با آن روبرو شده اند که این عامل باعث بروز چالشهایی در زمینه فروش خودروهای با حجم موتور بالا شده است که قطعاً می توان کارخانه هایی از قبیل جنرال موتورز، فورد و کرایسلر را از اولین قربانیان این جریان دانست. چرا که این خودرو سازان بزرگ عمدتاً با تولید خودرو های قدرتمند و با حجم موتور بالا قسمت اعظم بازار پرفروش این گونه اتومبیل ها در نقاط مختلف جهان به ویژه آمریکای شمالی را در دست دارند. قطعاً تحمل از دست دادن این بازار سود آور و جایگزین شدن آن با بازار محصولات کوچک وکم مصرف تر رقبایی چون تویوتا، بسیار برای نام قدیمی و بزرگی چون جنرال موتورز دشوار می باشد. از این رو یکی از راه کار هایی که این کارخانه در جهت کم رنگ کردن مشکل مصرف سوخت بالای محصولات خود از حدود سی سال پیش مد نظر داشته است ،سامانه "مدیریت فعال سوخت " Active Fuel Management یا DOD Displacement on Demand می باشد. که در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی ارتقاء نیز یافته است.


موتور های قدرتمندی که بیش از چهار سیلندر دارند شاید بتوانند رانندگان خود را در لحضاتی خاص راضی نگه دارند ولی برای مصرف روزانه درون شهری به طور متوسط کمتر از 25% از توانایی خود را استفاده می کنند. سامانه DOD قابلیتی را برای موتورهای 6 سیلندربه بالافراهم میکند که در شرایطی که زیر فشار کمتری هستند با غیر فعال کردن تعدادی ازسیلندرها، بتوانند به کار خود ادامه دهند. این امر در شهر های پرترافیک که اتومبیل ها زمان زیادی را در راه بندان ها صرف می کنند بسیار حائز اهمیت می باشد و تحقیقات سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا نشان می دهد که این سامانه بین 5.5% تا 12% در کاهش میزان مصرف بنزین موثر واقع می شود.


نحوه کار
به منظور غیر فعال کردن یک سیلندر در هنگامی که موتور به نیروی کمی جهت حرکت احتیاج دارد ابتدا دریچه ورودی سوخت بسته می شود از طرف دیگر پس از مرحله انفجار سوپاپ خروجی نیز بسته باقی می ماند در نتیجه گازهای ناشی از انفجار نمی توانند در مرحله تخلیه از محوطه سیلندر خارج شوند و در حقیقت تخلیه ای صورت نمی گیرد پس از آن سوپاپ های ورودی هم در زمان مکش باز نمی شوند و دراین حالت حجم متراکمی از گازهای سوخته شده درون سیلندر حبس می شوند که به بیان دیگر با بالا وپایین رفتن پیستون همانند فنری، باز و بسته می شوند. در واقع زمانی که پیستون به نقطه مرگ بالا میرسد گازهای فشرده شده خود عاملی می شوند برای برگشتن پیستون به سمت پایین، نکته شایان توجه این جاست که نیروی لازم جهت برگشت پیستون و فشرده شدن گازهای زائد از طریق انجام مراحل چهار گانه در سیلندر دیگری انجام می شود که نیرو را به میل لنگ وارد کرده است .( غیر فعال شدن سیلندر ها در یک موتور هشت سیلندر در سیلندر های 1، 4، 6 و 8 انجام می شود).
زمانی که راننده فشار بیشتری بر روی پدال گاز می دهد و نیروی بیشتری را طلب می کند بلافاصله سوپاپ های خروجی باز شده و گازهای زائد قدیمی خارج می شوند، پس از آن با باز شدن سوپاپ های ورودی مخلوط تازه سوخت و هوا وارد سر سیلندر می شود و سیلندر به چرخه احتراق موتور باز می گردد. جنرال موتورز برای اولین بار در سال 1981 این سیستم را بر روی کادیلاک L62 "V8-6-4"نصب کرد که می توانست در سه حالت 8، 6 و 4 سیلندر حرکت کند.

www.ACOforum.org - Logan Tuning


سیستم کنترل الکتریکی دریچه ورودی سوخت Electronic Throttle Control ETC که کنترل کننده میزان ورود سوخت به سیلندرها می باشد به همراه یک "شیر برقی کنترل روغن" که هر دو دستورات خود را از ECU میگیرند از ارکان اصلی این سامانه می باشند. شیر برقی کنترل روغن میزان روغن ورودی به رولر لیفتر(Roller Lifter) یا استکانی را بسته به شرایط تغییر میدهد زمانی که میزان روغن کاهش می یابد در نتیجه رولر لیفتر نیرویی به سوپاپ وارد نمی کند و سوپاپ درحالت بسته قرار می گیرد و به محض باز شدن شیر و ورود روغن، رولر لیفتر دوباره به کار می افتد و سوپاپ نیز به کار خود ادامه می دهد. توجه داشته باشید که در این بین ، زمان بندی جرقه زدن شمعها نیز باید تغییرکند تا انفجار در سیلندر های فعال، با توجه به شرایط جدید رخ دهد. بدیهی است که کیفیت روغن موتور بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که به وجود آمدن هر گونه اختلال در این سیستم هیدرولیکی باعث بروز مشکلات جدی برای موتور می شود مسائلی از قبیل میزان ویسکوزیته روغن و یا ورود حباب های هوا به داخل روغن از جمله مواردی هستند که می توانند باعث بروز مشکلاتی در موتور شوند.
از مدل های مختلف و معروفی که به این سامانه مجهز هستند می توان به کادیلاک Sixteen که در نمایشگاه دیرویت 2003 با موتور XV16 به نمایش گذاشته شد اشاره کرد که قادر است در حالت های 4، 8 و 16 سیلندر کار کند.
شورلت ایمپالا و مونت کارلو دو برادر قدیمی و جدایی ناپذیر جنرال موتورز با موتور مشترک High Value LZ8 V6 از دیگر تولیدات منحصر به فردی هستند که قادرند با 3 سیلندر حرکت کنند که همانطور که می دانید برای موتورهای شش سیلندر این اتفاق از نظر زوایای قرار گیری سیلندرها بسیار حائزاهمیت است.
آخرین مدلی که قرار است تا سال 2010 روانه بازار شود نسل جدیدی ازکامارو SS با موتور هشت سیلندر L99 است که در مواقعی که زیر فشار نباشد با چهار سیلندر همچنان به غرش خود ادامه خواهد داد.

www.ACOforum.org - Logan Tuning

سخن آخر
سالها پیش هنری فورد با طراحی اولین خط تولید اتومبیل در دنیا برای فورد مشکی رنگ مدل (T) تنها به تولید محصولی ارزان می اندشید که اکثر مردم توانایی خرید آن را داشته باشند ، تنوع محصول و رضایت مندی مشتری از اهمیت بسیار کمتری برخوردار بود. که دلیل آنرا می توان رقابتی نبودن بازار فروش خودرو در آن زمان دانست. این شرایط تا حدی بود که هنری فورد به شوخی می گفت "مردم باید هر رنگی را که می خواهند انتخاب کنند، مشروط بر اینکه چیزی غیر از رنگ سیاه نباشد". حال با گذشت تقریبی یک قرن سمت و سوی این بازار تغییر کرده و رقابت به جای میرسد که نه تنها قیمت تمام شده محصول مهم می باشد، بلکه برای رضایت مندی مشتریان و از دست ندادن آنها در کنار حق انتخاب در تعیین رنگ دلخواه ، آپشنهای مختلف و ... ، موتورهایی با تعداد سیلندرهای متغییر نیز ارائه می شوند! . حال در جایی که برای خرید خودروهای منتاژ داخل گاه حق انتخاب برای رنگ، از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر می باشد، قضاوت با شما که جایگاه سیاست های صنعت خودرو سازی ما متناسب با دوران هنری فورد است یا حال؟!



منبع:

toppitstop
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از روابط عمومی آکو فروم گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 01-07-2010
نیما آواتار ها
نیما نیما آنلاین نیست.
سرعت : 75 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-611
اتومبیل: ال نود E2 فول
محل سکونت: کرمان - رفسنجان
نوشته ها: 1,111
سپاس از دیگران: 108
553 بار در 319 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

سیستم خیلی جالبی داره
خیلی هم فکر میکنم تاثیر گذاره توی سوخت
ای کاش جوانان ما هم بتونن به نوعی تولید کنن
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از نیما بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 01-07-2010
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
676 بار در 279 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

چقدر عالی بود خبر اول و در مورد قضاوت من میگم صنعت خودرو سازی ما متناسب با دوران هنری فورد است
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Tondkar بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 01-07-2010
نیما آواتار ها
نیما نیما آنلاین نیست.
سرعت : 75 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-611
اتومبیل: ال نود E2 فول
محل سکونت: کرمان - رفسنجان
نوشته ها: 1,111
سپاس از دیگران: 108
553 بار در 319 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط afa نمایش پست ها
چقدر عالی بود خبر اول و در مورد قضاوت من میگم صنعت خودرو سازی ما متناسب با دوران هنری فورد است
منظورت از این تناسب خوب یا بده ؟ کمی دو پهلو بود
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 11:00 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب