آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > خودروهای داخلی > سایپا

Notices

سایپا در این بخش به مطالب مرتبط به گروه خودرو سازی سایپا میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 11-25-2009
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: L90
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,508
سپاس از دیگران: 2,923
7,639 بار در 2,029 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض آشنایی با خودرو زانتيا 1800

www.ACOforum.org - Logan Tuning

زانتيا 1800



زاتيا از جمله خودرو هاي ليف بك ايران است كه در سايپا با كيفيت خوب توليد ميشود كه موتور پارس



ELX از اين خودرو است و قدرتي برابر با hp110دارد شتاب ان طبق سايت شركت 9/11 است و فكر كنم



زانتيا 2000 بهتر از اون باشد.



اين مدل زانتيا يك سالي ميشه كه ديگه توليد نميشه و مدل sx2000 كه از قبل هم وجود داش تنها مدل توليدي



اين شركت است كه اتلاعاتي ازش ندارم ولي فكر مي كنم كه قدرتي بين 130 تا 140 اسب داشته باشد و



رقيب اصلي اون تويوتا كرولا 1800سي سي است كه طراحي جديد تر از زانتيا2000سي سي دارد و هر چي



باشه منتاژ ايران نيست .ولي رقيب زانتيا 1800 سي سي مزدا 323 و پارس ELX است كه مزدا با موتور



ضعيف 1600 سي سي و 96 اسب بخار قدرت چندان مناسب نيست ولي ELX كه موتور 1800 زانتيا و


امكانات زياد وصندلي هاي مرسدس بنز كه قيمت ان بين 2/17 تا 18 ميليون كه قيمت بسيار مناسبي است
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از روابط عمومی آکو فروم گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 05-19-2011
siyamak siyamak آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-676
اتومبیل: تندر LP Full
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,135
سپاس از دیگران: 271
848 بار در 393 پست سپاسگزاری شده است
siyamak به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض جانشین زانتیا به بازار می‌آید

جانشین زانتیا به بازار می‌آید
روزنامه ایران نوشت:

مرتضی شفیعی معاون مهندسی و کیفیت سایپا، در مورد این که جانشین زانتیا چه زمان به بازار خواهد آمد، گفت: اوایل سال ۹۱ جانشین زانتیا را به بازار عرضه می‌کنیم.

وی با بیان این که سایپا برای تعیین جانشین این خودرو با دو شرکت کیا و سیتروئن بطور همزمان وارد مذاکره شده است، بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم هر دو خودرو جانشین زانتیا را به بازار عرضه کنیم، اما در هر مرحله‌ای که مذاکرات با یکی از این شرکت‌ها دچار خلل شود، شرکت دیگر به عنوان جانشین قرار خواهد گرفت.

وی در مورد قیمت خودرویی که قرار است جانشین زانتیا شود، گفت: در هر صورت حتی اگر خود زانتیا هم تولید می‌شد، تا اوایل سال ۹۱ قیمت آن بالاتر می‌رفت؛ در همین راستا قیمت جانشین زانتیا هم احتمالاً کمی بیشتر از زانتیا خواهد بود.
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از siyamak بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 12-02-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,618
سپاس از دیگران: 411
1,459 بار در 732 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض تیز فرانسوی

تیز فرانسوی

آغاز آشنایی ايراني‌ها با سيتروئن ازهمان «ژيان» خودرو معروف و كوچك دهه‌هاي گذشته بوده است. ژياني كه هنوز هم مي‌شود آن را در ترافيك خيابان‌هاي كشور به چشم ديد و پوزخندي به تركيب و مدل ساده‌اش زد. اشتباه نكنيد. اين هفته قصد نداريم خوبي‌ها و بدي‌هاي ژيان را بررسي كنيم، اما چون سوژه اين هفته ما زانتيا نماينده محبوب سيتروئن در ايران است، خواستيم يادي هم از ژيان كوچك كرده باشيم.
زانتيا اواخر دهه 70 شمسي در حالي وارد بازار ايران شد كه در آن دوره تنوع چنداني در خودروهاي داخلي نبود و اين فرانسوي با ورود خود به محصولي لوكس معروف شد واتفاقاً استقبال خوبي نيز از آن به عمل آمد. زانتيا از همان ابتدا خودرويي مونتاژي لقب گرفت و سايپا قراردادي 10 ساله را براي مونتاژ ان با سيتروئن منعقد كرد. قراردادي كه يك سال ديگر به پايان مي‌رسد و زانتيا با خط مونتاژ سايپا وداع مي‌كند.
مشخصات فني زانتيا
زانتيا هرچند از دو موتور 1800 و 2000 سي‌سي بهره مي‌برد، اما در حال حاضر تنها مدل 2000 آن در سايپا مونتاژ مي‌شود. مدلي كه 138 اسب‌بخار قدرت دارد و پشت فرمان آن مي‌توان 194 كيلومتر در ساعت گاز داد و همچنين در عرض 8/11 ثانيه به شتاب 100 كيلومتر رسيد.
زانتيا با حجم باك 65 ليتري خود در هر 100 كيلومتر تركيبي طبق آنچه كه در كاتالوگ ارائه شده از سوي سايپا آمده، 9 ليتر بنزين مي‌سوزاند اين در حالي است كه در سايت وزارت نفت مصرف سوخت تركيبي زانتيا 10 ليتر در هر 100 كيلومتر ثبت شده است. اين محصول از امكانات ايمني مانند ايربگ و ترمز ABS بهره مي‌برد
زانتيا با شتابي بالا
با زانتياسواران كه درباره محاسن اين خودرو صحبت مي‌كني از شتاب بالاي آن ابراز خرسندي كرده و اين موضوع را جزو بزرگ‌ترين محاسن زانتيا مي‌دانند. به گفته آنها شتاب بالا در كنار قدرت مانور مناسب، از زانتيا، محصولي قابل قبول و رضايت‌بخش ساخته است.
محصولي كه به دليل بهر‌ه‌گيري از ايربگ و ترمز ABS، ايمني بالايي هم داشته و به همين دليل خيال سرنشينان از بابت گازدادن راحت است، به نحوي كه به قول يكي از مالكان اين خودرو، با زانتيا مي‌توان راحت سبقت، البته سبقت مجاز گرفت. زانتياسواران از وجود ضربه‌گير داخل درهاي اين محصول نيز به عنوان عاملي ايمن در برابر تصادفات ابراز رضايت‌مندي كرده و معتقدند با اين عامل درصد خسارات جاني به سرنشينان كاهش مي‌يابد.
به گفته زانتياسواران اين محصول فرانسوي همچنين با قدرت مانور مناسب و فرمان‌پذيري خوب تعادل بالايي را سر پيچ‌ها دارد. از سوي ديگر كمك‌هاي آن نيز به نحوي بسيار مناسب عمل كرده و زانتيا هنگام عبور از سرعت‌گير و در وضعيت تغيير ارتفاع در سطح جاده چندان بالا و پايين نمي‌شود و تعادل خود را نگه مي‌دارد.
از جمله ديگر حسن‌هاي زانتيا بنا به گفته مالكان آن مي‌توان به بي‌صدابودن موتور، (موضوعي كه در اكثر خودروهاي داخلي، عكس بوده و همواره مشتريان از پيچيدن صداي موتور داخل كابين گله‌مندند) تعويض دنده راحت، عملكرد مناسب ترمز و تسلط بر جاده اشاره كرد.
همچنين وجود امكاناتي نظير سيستم تنظيم ارتفاع خودرو و كنترل سيستم صوتي از روي فرمان نيز جزو ديگر حسن‌هاي زانتيا از ديد زانتياسواران به حساب مي‌آيد. اين نكته را هم داشته باشيد كه سوژه فرانسوي اين هفته‌ ما قابليت حركت روي سه چرخ را نيز دارا است.
قطعات مصرفي كم دوام
زانتيا به رغم همه محاسني كه دارد، بي‌عيب هم نيست و مالكانش از بدي‌هاي آن نيز گله‌مندند. از جمله عيب‌هاي مدنظر زانتياسواران، نقطه كور اين خودرو هنگام دنده عقب است كه اين موضوع با توجه به عدم وجود سنسور هشداردهنده در زانتيا خطرناك بوده و بايد هنگام پارك كردن و عقب رفتن حسابي دقت كرد.
آن‌طور كه زانتياسواران مي‌گويند قطعات مصرفي اين محصول دوام چندان بالايي ندارد به نحوي كه مثلاً پمپ سوخت آن زود از كار افتاده و سر سيلندرهايش نيز بيش از يكبار قابليت تعمير را دارا نيست. همچنين مصرف كلاچ زانتيا نيز بالا بوده و زه‌هاي سپر جلو و عقب آن نيز زود از بدنه جدا مي‌شود. يادتان باشد اگر چراغ ايربگ زانتيا به طور ممتد خاموش و روشن شد، چندان تعجب نكنيد چون اين قطعه نيز زود دچار مشكل مي‌شود.
از سوي ديگر به گفته مالكان زانتيا جلوبندي اين محصول نيز در مدت زماني نسبتاً كوتاه خراب شده و به صدا مي‌افتد. اين نكته را هم داشته باشيد كه زاپاس به دليل عدم ايمني كافي قفل‌ها پتانسيل سرقت زيادي دارد پس در محل پارك اين خودرو نيز دقت كنيد.
قطعات يدكي گران
دعا كنيد پايتان تا آنجايي كه امکان دارد بابت خريد قطعات يدكي زانتيا به بازار باز نشود چرا كه قيمت اين قطعات بسيار بالا است.
به گفته لوازم‌يدكي‌فروشان پايتخت، زانتيا به لحاظ آنكه موتورش به صورت اورجينال از سوي سيتروئن در اختيار سايپا قرار مي‌گيرد و كيفيت بالايي دارد چندان در زمينه قطعات موتوري مشتري نداشته و اكثر زانتياسواران بابت خريد قطعات مصرفي اين محصول پاي به بازار مي‌گذارند. قطعاتي مانند فيلتر هوا، لنت و صفحه كلاچ، دسته موتور و مواردي از اين دست. البته چون زانتيا خودرو به اصطلاح تيزي محسوب مي‌شود، خيلي از مالكان اين خودرو بابت تعويض قطعات تصادفي نيز به بازار لوازم يدكي‌فروشان مي‌روند.
قطعاتي مانند درها و چراغ‌هاي جلو و عقب كه بيشتر در معرض تصادف قرار مي‌گيرند و اتفاقاً قيمت‌هاي بالايي نيز دارند. به عنوان مثال در سمت راننده زانتيا، در مدل اصلي و متعلق به خود سيتروئن حدود 250 هزار تومان قيمت دارد. اين در حالي است كه نوع چيني آن 50 تا 60درصد ارزان‌تر به فروش مي‌رسد. به گفته لوازم يدكي‌فروشان در حال حاضر به دليل ورود قطعات چيني و تايواني، مشكل چنداني در تهيه قطعات يدكي‌ زانتيا به چشم نمي‌آيد، اما در عين حال خريد قطعات اصلي نيازمند هزينه بالايي است. هرچند ايربگ به عنوان آپشني ايمني، تا حد زيادي از بروز جراحات جاني جلوگيري مي‌كند، اما پيشنهاد مي‌كنيم در جاهايي كه ضرورت خاصي نداشته و امكان تصادف پايين است قيد استفاده از ايربگ را بزنيد چون تعويض و يا جمع‌كردن آن هزينه زيادي مي‌طلبد. به عنوان مثال خريد ايربگ جديد جداي از هزينه نصب، 250 هزار تومان خرج دارد.
بازار زانتيا
زانتيا بازار نسبتاً عجيب و غريبي دارد. دوره‌اي تقاضاي آن به حدي بالا مي‌رود كه قيمتش به 32 ميليون تومان هم مي‌رسد (مانند اوايل سال جاري) وگاهي نيز به دليل تقاضاي پايين نرخ آن به 27 ميليون تومان هم نزول مي‌كند. آن‌طور كه نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت مي‌گويند خريداران زانتيا را علاوه بر قشر جوان، خانواده‌ها نيز تشكيل مي‌دهند.
اين محصول به دليل شتاب و سرعت بالا، مورد استقبال جوان‌ها بوده وايمني بالا و صندوق نسبتاً حجيم آن در كنار فضاي داخلي مناسب باعث شده تا در تيررس خريد خانواده‌ها نيز قرار داشته باشد.
زانتيا تا قبل از اوايل اسفند مانند بيشتر خودروهاي داخلي، با كاهش قيمت روبه‌رو بود و نرخ آن از 32 ميليون تومان ماه‌هاي ابتدايي سال به 27 ميليون تومان رسيد. اين در شرايطي است كه هم‌اكنون اين خودرو با قيمت 27 ميليون و 200 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.
به گفته نمایشگاه داران خودرو پایتخت در صورتی که تقاضای زانتیا در روزهای پایانی سال بیش از عرضه آن در بازار باشد قیمت این فرانسوی باز هم رو به صعود رفته و گران خواهد شد. هرچند که قرار است زانتیا یک سال و نیم دیگر از خط تولید سایپا خارج شود، اما با توجه به قراردادی که سایپا با سیتروئن فرانسه دارد قطعات یدکی آن حتی پس از خروج زانتیا نیز دراختیار مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت.
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 02:36 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب