آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

تعیین جایزه 20 میلیون ریالی برای شکستن گل پخش کن های رنو ساندرو ساخت آکو

فروش آپشن ها و لوازم یدکی تندر90 - رنو ساندرو 33933630-021 آکام

آکام - فروش آپشن ها و لوازم یدکی ال90 - ارسال به سراسر کشور


بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو

Notices

کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو در این تالار مقالات کلی مرتبط به خودرو قرار داده خواهد شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 12-26-2009
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
676 بار در 279 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض چگونگی استفاده از گيج اندازه گيری سطح روغن؟!

چگونگی استفاده از گيج اندازه گيری سطح روغن؟!

مفتول اندازه گيری سطح روغن – ميله اندازه گيری سطح روغن – گيج اندازه گيری سطح روغن –
level oil, rod gauge

برای اينكه اندازه سطح روغن در موتور خودرو و يا جعبه دنده مشاهده شود در بعضی از مدلهای قديمی موتورسيكلتها و
يا خودروها از وسيله ائی level oil gauge glass كه قطعه ائی شيشه ائی بود و با ديدن سطح آن، روغن موجود در گيربكس و موتور ديده ميشد استفاده ميگرديد .اما در حال حاضر در اكثر موتور خودروها از ميله فلزی بلندی استفاده ميشود كه با دو علامت حداقل و حداكثر min - max در انتهای ميله ، سطح لازم روغن مشخص شده است . نوك اين ميله به درون وان ته موتور كه به آن كارتل ميگويند وارد شده و در روغن موجود در آن قرار ميگيرد. برای بررسی سطح روغن ميبايست لااقل حدود ده دقيقه از خاموش كردن خودرو گذشته باشد تا روغن موجود در بخش سرسيلندر و ديگر قسمتها به كارتل موتور برگشت كند. برای بررسی صحيح مقدار روغن موتور بايد خودرو را در محلی پارك نمائيد كه متمايل به جلو و عقب و يا طرفين نباشد در اينصورت مقدار روغن را اين ميله اشتباه نشان ميدهد چون سطح روغن در كارتل بعلت كج بودن خودروبوسيله اين ميله بمقدار واقعی نشان داده نميشود. برای بررسی ميزان روغن، ميله را خارج و با پارچه تمام ميله را از سر تا ته پاك كنيد و سپس در محل خود تا انتها جا داده و به آرامی و بطور مستقيم بصورتيكه كمتر بحالت سايش از لوله محل جاگيری آن خارج شود، ميله را بيرون آورده و در حاليكه سر ميله رو به پائين است در نور كافی وجود روغن را در دوسمت آن ميله در صورتيكه انتهای ميله از نوع ميله ائی گرد نباشد و سطح محل نشاندهنده روغن آن بشكل پهن ساخته شده باشد ، بررسی ميكنيم . اگر سر ميله صيقلی باشد بهتر است كمی آنرا با كاغذ سمباده زبر كنيد تا هنگاميكه روغن نو در موتور ريخته شده بتوانيد براحتی سطح روغن را ببينيد و اينكه گفتم بهتر است دو سمت انتهای پهن شده علامت دار ميله را نگاه كنيد بخاطر اين است كه سمتی كه كمترين مقدار روغن را نشان ميدهد مقدار صحيحتر را نشان ميدهد . پس از بررسی مطمئن شويد كه اين ميله را بدرستی سر جای خود قرار داده ائيد چون در غير اينصورت در بعضی از خودروها هنگاميكه موتور روشن و پر گاز كار ميكند از محل جای ميله روغن به بيرون ريخته خواهد شد.
برای جعبه دنده اتوماتيك بهتر است سطح روغن در صورتيكه به اندازه حداقل و يا كمتر از حداقل است اصطلاحاً با سرريز ( اضافه كردن روغن) مقدار روغن را به مقدار حداكثر برسانيد. ولی برای موتور خودرو اگر روغن بين نشانه حداقل و حداكثر است ، لزومی به اضافه كردن سطح روغن نداريد و بهتر است هزينه اضافه سر ريز روغن را با اين روغنهای گران بی جهت نپردازيد مگر اينكه موتور خودروی شما بشدت روغن كم ميكند، آنوقت با اضافه كردن روغن مشكل كاهش ناگهانی روغن را حل كنيد و ضمناً زياد نگران نباشيد كه روغن سرريز دقيقاً مشابه روغن اصلی موجود در موتور باشد . چون ادتيوهای ( مواد كمكی لازم روغن برای افزايش خاصيت عملكرد آن) موجود در روغن اصلی هنوز وجود دارند و روغن سرريز نيز با همان مواد اوليه روغن اصلی شما تهيه شده و احتمال دارد يا فاقد اين ادتيوها و يا دارای ادتيوهای بيشتری باشد است مگر اينكه از روغنهای سنتزی و نيمه سنتزی استفاده شود كه در آن صورت بهتر است حتماً از نوع روغن اصلی بعنوان سرريز استفاده گردد .
اگر سطح روغن به مقدار نشانه حداقل رسيده ، و در محلی زندگی ميكنيد كه زمين مسطح است مثل شهرهائی مانند: اهواز و ماهشهر و آبادان ، نياز نيست به آن روغن اضافه نمائيد مگر اينكه از تعويض روغن موتور مدت كوتاهی گذشته و يا تابستان باشد و عادت به رانندگی با دور موتور بالا داشته باشيد ، در اينصورت اضافه كردن حدود نيم ليتر كفايت ميكند . اگردر شهرهائی كه پستی و بلندی دارند رانندگی ميكنيد، كافی است كه مقدار روغن را با افزايش تدريجی به سطح بين حداقل و حداكثر برسانيد و باز هم لزومی ندارد سطح روغن را حتماً به حداكثر برسانيد . مگر اينكه شيب خيلی زياد در محلتان وجود داشته باشد و يا خودرو روغن كم ميكند و از زمان تعويض روغن مدت كوتاهی است كه ميگذرد.
سرريز زيادی و بيش از حد روغن، باعث آسيب به آببندهای ( كاسه نمدها) موتور ميشود و ضمن آن روغن به بالای پيستون نفوذ و شمع را چرب و ايجاد رسوب در طاق سيلندر و تاج پيستون مينمايد و در دراز مدت رسوب حاصل از سوختن روغن اضافه در شياری كه رينگ بر پيستون قرار گرفته نشسته و از بازی مجاز رينگ بر پيستون ميكاهد و باعث ايجاد خراش بر روی سيلندر ميشود.
اگر جزء دسته رانندگانی هستيد كه پر گاز رانندگی ميكنيد و اصطلاحاً نزديك كات اف گاز ميدهيد بهتر است مقدار روغن در بين نشانه حداكثر و حداقل اين ميله قرار گرفته باشد و به تعداد بازديدهای خود بيفزائيد ، به اينصورت بر اثر تلاطم زياد روغن موتور باعث رسوب و يا آسيب به كاسه نمدهای خودرويتان نميشود. اينكار را با كمتر روغن ريختن در خودرو انجام دهيد مثلاً خودرو پژو 405 انژكتوری 1800 سی سی مقدار روغن مورد نيازش در حاليكه اقدام به تعويض فيلتر نيز مينمائيد چهار ونيم ليتر است شما ميتوانيد ابتدا چهارو ربع ليتر روغن در موتور بريزيد و سپس ربع ليتر باقيمانده را بعنوان سر ريز در نيمه عمر مصرف روغن بعداً اضافه نمائيد. ضمناً مطالب گفته شده انطباقی با موتورهای ويژه با كارتل روغن خشك ندارد.
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از Tondkar گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 02-08-2012
Kharazi آواتار ها
Kharazi Kharazi آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Apr 2011
کد عضویت آکو: ACO-3067
اتومبیل: Renault Logan E2 LP - White
محل سکونت: اهواز
نوشته ها: 807
سپاس از دیگران: 2,216
1,024 بار در 385 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

با سلام خدمت همه دوستان عزیز
سوالم یه مقدار ابتدایی هست اما پرسیدن ش ضرر نداره. خواستم نحوه چک کردن و خواندن سطح روغن رو اختصاصاً روی گیج های پلاستیکی روغن لوگان بدونم به چه ترتیبی هست؟ چون اون هاشورهای انتهای گیج خیلی واضح محدوده Max و Min رو مشخص نکردن.
متشکرم
__________________
---------------------------------------------
...Follow the Wihte Rabbit
---------------------------------------------
Next Destination
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 02-09-2012
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
اتومبیل: renault logan E2
محل سکونت: مازندران
نوشته ها: 5,117
سپاس از دیگران: 7,341
12,561 بار در 3,482 پست سپاسگزاری شده است
Arrow محدوده مین و ماکس گیج روغن کاملا مشخصه

نقل قول:
نوشته اصلی توسط مهدی خرازی نمایش پست ها
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
سوالم یه مقدار ابتدایی هست اما پرسیدن ش ضرر نداره. خواستم نحوه چک کردن و خواندن سطح روغن رو اختصاصاً روی گیج های پلاستیکی روغن لوگان بدونم به چه ترتیبی هست؟ چون اون هاشورهای انتهای گیج خیلی واضح محدوده Max و Min رو مشخص نکردن.
متشکرم
سلام و قت بخیر خدمت آقا مهدی گرامی
چرا معلونم نیست min و max ؟

انتهای هر سمت از اون قسمت حاشور خورده ، کاملا مشخصه . بقیه سطح گیج روغن صاف هست ولی اون قسمت حاشور خورده و برجسته هست .
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 02-10-2012
Kharazi آواتار ها
Kharazi Kharazi آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Apr 2011
کد عضویت آکو: ACO-3067
اتومبیل: Renault Logan E2 LP - White
محل سکونت: اهواز
نوشته ها: 807
سپاس از دیگران: 2,216
1,024 بار در 385 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط Renault Logan نمایش پست ها
سلام و قت بخیر خدمت آقا مهدی گرامی
چرا معلونم نیست min و max ؟

انتهای هر سمت از اون قسمت حاشور خورده ، کاملا مشخصه . بقیه سطح گیج روغن صاف هست ولی اون قسمت حاشور خورده و برجسته هست .

متشکرم از پاسخ تون علیرضای عزیز
سطح روغن باید روی لبه قسمت هاشور خورده باشه یعنی؟ که مشخص کننده مقدار Max هست؟ ضمن اینکه وقتی با پارچه گیج رو تمیز می کنی با توجه به انحنا داشتن مسیر گیج همیشه گیج پلاستیکی با دیواره ش برخورد می کنه و سطح روغن به درستی مشخص نمیشه.
__________________
---------------------------------------------
...Follow the Wihte Rabbit
---------------------------------------------
Next Destination
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 02-10-2012
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
اتومبیل: renault logan E2
محل سکونت: مازندران
نوشته ها: 5,117
سپاس از دیگران: 7,341
12,561 بار در 3,482 پست سپاسگزاری شده است
Arrow میزان تشخیص روغن روی گیج

نقل قول:
نوشته اصلی توسط مهدی خرازی نمایش پست ها

متشکرم از پاسخ تون علیرضای عزیز
سطح روغن باید روی لبه قسمت هاشور خورده باشه یعنی؟ که مشخص کننده مقدار Max هست؟ ضمن اینکه وقتی با پارچه گیج رو تمیز می کنی با توجه به انحنا داشتن مسیر گیج همیشه گیج پلاستیکی با دیواره ش برخورد می کنه و سطح روغن به درستی مشخص نمیشه.
خواهش میکنم
دقیقا سطح روغن باید روی سطح هاشور خورده باشه .
اون روغن کمی که میبینید روی دیواره قسمت های دیگه گیج مالیده شده ملاک نیست .
خیلی واضح میشه میزان روغن رو تشخیص داد .
گیج رو که در آوردید ، پشت و رو کنید کاملا سطح روغن مشخصه .
نباید از آخرین هاشوره سمت ماکس بالاتر باشه .

امیدوارم تونسته باشم منظورم رو رسونده باشم .
باز سوالی بود در خدمتم .
موفق باشید .
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از Renault Logan گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 08:23 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب