آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

تعیین جایزه 20 میلیون ریالی برای شکستن گل پخش کن های رنو ساندرو ساخت آکو

فروش آپشن ها و لوازم یدکی تندر90 - رنو ساندرو 33933630-021 آکام

آکام - فروش آپشن ها و لوازم یدکی ال90 - ارسال به سراسر کشور


بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو

Notices

کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو در این تالار مقالات کلی مرتبط به خودرو قرار داده خواهد شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 12-22-2009
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض بازید های دوره ای خودرو

1- بازديد هفتگي 2- بازديد ماهيانه 3- بازديد شش ماهه 4- بازديد ساليانه


بازديدهاي هفتگي:
1-سطح آب رادياتور
۲- سطح محلول الکتروليت باطري(آب باطري)
3-بازديد از روزنه هاي درب باطري
4-تنظيم باد لاستِکها
5- روغن کلاچ و ترمز
6-بازديد روغن موتور




* بازديدهاي ماهيانه:
1- نشتي روغن ترمز چک شود
2- شستشوي موتور و کف اتاق
3- گريسکاري و روغن کاري قسمتهاي گريس خور






بازديدهاي شش ماهه:
1- فيلر گيري پلاتين
2- فيلرشمع
3- تنظيم موتور
4- بازديد از کليه لوله واتصالات و شيلنگها و سيستم سوخت
5- بازديد از تسمه وپروانه
6- تعويض ضربدري لاستيکها




بازديدهاي ساليانه:
1- تعويض پلاتين و شمع
2- بازديد از لوله هاي ترمز و ترمزدستي
3- بازديد کاربراتور
4-بازديد تمام چراغها
5- بازديد لاستيکها
6- تنظيم فرمان و جلو بندي









پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از روابط عمومی آکو فروم بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 12-22-2009
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

روغن موتور بايد به دستورالعمل کارخانه سازنده روغن عمل کنيد

www.ACOforum.org - Logan Tuning

صافي هوا و بازديد از واسگازين(روغن)جعبه دنده وديفرانسيل هر 5000 کيلومتربايد انجام شود بهتر است در تعويض روغنها اين بازديد انجام شود.
واسگازين جعبه دنده وديفرانسيل هر 50000 کيلومتر يکبارتعويض گردد.
فيلتر روغن از نوع معمولي هر 10000الي 12000 بايد تعويض گردد.
* در صورتي که ماهيانه 2000 کيلومتر بيشتر کارکرد داشته باشد بايد هر 2000 کيلومتر بازديد شود.
بازديد روغن موتور
۱ـ دقت كنيد كه خودرو روي سطح صاف و مسطحي پارك شده باشد
2
ـ موتور را روشن كرده وتادرجه حرارت متوسط آن را گرم کنيد
3
ـ موتور را خاموش كرده وبه مدت پنج دقيقه صبر كنيد تا روغن كاملا به كارتر روغن بر گردد
4
ـ گيج روغن را بيرون كشيده وآن را تميز كرده سپس مجددا در جاي خود قرار دهيد .
5
ـ گيج روغن را بيرون كشيده در صورتيكه مقدار روغن بين دو علامت باشد ميزان آن در حد قابل قبول مي باشد.
6
ـ سطح روغن موتور بايستي بطور مرتب هر هفته يكبار ويا در هر توقف براي سوختگيري بازديدشود.
ب )بايد توجه داشت كه هيچ وقت فشار روغن از حد تعيين شده پايين تر نيايد چنانچه درحين رانندگي فشارروغن دچار افت شده باشد بايستي بلافاصله موتور را خاموش كرده وبه تعميرگاه مجاز جهت رفع اشكال ونقص فني مراجعه كرد.
ج)روغن موتور بايد در كليومتر قيد شده در كارت سرويس (بازديد )خودرو تعويض شود.كارت سرويس بازديد كارتي است كه تاريخ و كيلومترتعويض روغن وبازديد ساير قسمتها در آن قيد شده و باتوجه به نوع روغن كيلومتر بعدي تعويض مجدد روغن نيز در آن ثبت شده است و در محل مناسبي در جلو داشبورد ودر معرض ديد راننده قرار مي گيرد.
د)درفصول مختلف سال بايد روغن مناسب همان فصل به كار برده شود.
ه)گردوخاك وآب و بنزين باعث كثيف شدن روغن مي گردد براي جلوگيري از آن بايد صافي هواي كاربراتور و كارتر تميز باشد.
و)در هنگام گردش روغن وعبور از صافي (فيلتر)روغن اجرام در فيلتر باقي مانده وروغن پس از تصفيه شدن نسبي از ذرات صافي ، به صورت يك مايع روان وتميز و روان كننده وارد كانالهاي روغن شده ومشغول روغنكاري قطعات مي گردد .لذا اهميت تعويص به موقع فيلتر روغن به خوبي مشخص است،ضرورت دارد به ازاي هر دو الي سه نوبت تعويض روغن )بستگي به نوع فيلتر)نسبت به عوض كردن فيلتر روغن نيز اقدام شود.


منبع : http://trafficbushehr.blogfa.com
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از روابط عمومی آکو فروم بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 12-23-2009
logan_option logan_option آنلاین نیست.
سرعت : شروع به حرکت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-576
اتومبیل: Logan E2-LP
نوشته ها: 23
سپاس از دیگران: 0
7 بار در 5 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

در مورد بند زیر من مطلبی را در این آدرس پرسیده بودم میشه در این مورد و بطور خاص برای اتومبیل تندر 90 توضیح بدهید که قسمت های گریس خور کجا ها هستند؟
3- گريسکاري و روغن کاري قسمتهاي گريس خور
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 03-07-2015
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,892
سپاس از دیگران: 432
1,696 بار در 919 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض بررسی اصول ساده برای کاهش مصرف سوخت ، افزایش شتاب و بازده پیشرانه

بررسی اصول ساده برای کاهش مصرف سوخت ، افزایش شتاب و بازده پیشرانه
دو روی یک سکه
عصرخودرو: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پیش‌روی بسیاری از افراد در برهه‌ای از زمان، خصوصا در زمان جوانی این است که چطور می‌شود بدون خرج‌های سنگین، از پیشرانه خودرو بازده بهتری گرفت و به همراه آن نه‌تنها افزایش مصرف سوخت نداشته باشیم، بلکه شاهد کاهش آن نیز باشیم. به این افراد که نمی‌خواهند پیشرانه خودرو را دستکاری کنند و قصد دارند تا به طور استاندارد قدرت خروجی بیشتری از موتور خودرو خود داشته باشند، همیشه بررسی سلامت 3 قسمت از خودرو تاکید می‌شود؛ یکی قسمت برق و جرقه‌زنی، یکی قسمت مربوط به سوخت و دیگری تنظیم‌بودن سوپاپ‌ها.

، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که قسمت‌های تولید برق مثل کویل، شمع‌ها و وایر‌ها، عمر نامحدودی دارند و این تصور غلط خصوصا درباره کویل که دیر‌تر خراب می‌شود و فرسوده بودن آن به چشم نمی‌آید، بیشتر است. این در حالی است که این قطعات نیز مثل دیگر قسمت‌ها دارای یک عمر خاصی هستند و پس از مدتی باید تعویض شوند. الکترود میانی در شمع‌ها با کارکردشان، به مرور خورده و کوتاه می‌شوند و حتی با فرض سلامت‌بودن کامل موتور و دوده و روغن نزدن و نسوختن شمع‌ها، باید بعد از کارکرد مشخصی که به نوع و کیفیت شمع بسته است، آنها را عوض کرد. خورده‌شدن پلاتین میانی شمع به معنی فاصله گرفتن آن با قطب منفی آن است و در نتیجه می‌تواند منجر به یک جرقه نادرست و ضعیف برای آتش‌زدن مخلوط سوخت و هوا باشد.
نکته مهم دیگر در خصوص وضعیت و سلامت سوپاپ‌هاست. اصطلاح فیلر‌بودن به این معنی است که میل سوپاپ‌ یا اسبک‌ها (‌بسته به نوع موتور و طراحی آن‌) دارای فاصله مناسبی با ساق سوپاپ باشند. این فاصله یک استاندارد مشخص دارد و در صورت نامیزان بودن آن، سوپاپ‌ها نمی‌توانند به خوبی و به مقدار کافی باز و بسته شوند و در نتیجه تنفس موتور به مشکل می‌خورد. این قضیه در برخی ‌پیشرانه‌هایی که اصطلاحا گفته می‌شود فیلر اتومات هستند‌ یا با فشار روغن فیلر می‌شوند نیز وجود دارد و راه‌حل آن شیم‌گیری است. شیم‌گیری نیز کاری مشابه با فیلرگیری است و برای تنظیم فاصله باز و بسته شدن سوپاپ‌هاست. این کار به قدری اهمیت دارد که برخی از مکانیک‌ها می‌گویند موتور با فیلر‌گیری زنده می‌شود!. یک مکانیک ماهر می‌تواند با شنیدن صدای کارکرد پیشرانه تشخیص دهد که موتور نیاز به فیلر‌گیری دارد یا خیر.

وایر‌ها نیز که به منزله راهی برای رسیدن جریان برق به شمع‌ها هستند، به مرور و با کارکردشان، دارای افزایش مقاومت داخلی می‌شوند و در نتیجه آن، از کیفیت جرقه سر شمع‌ها کاسته می‌شود.
راه‌حل فهمیدن این موضوع در یک اهم‌متر زدن آسان وایر‌ها با دستگاه اهم‌متر است تا مقاومت داخلی آنها را به دست بیاوریم و در صورت زیاد بودن میزان آن از حالت استاندارد، سریعا اقدام به تعویض وایر‌ها کنیم.
تازه این برای حالتی است که وایر‌ها دچار سوختگی یا پارگی نشده باشند. عمر متوسط اکثر وایر‌های خوب و با‌کیفیت در بازار در حدود 40 هزار کیلومتر گفته می‌شود‌ ‌که البته باز هم بسته به نوع آن می‌تواند متفاوت باشد.

اما کویل قسمتی است که کمتر کسی به یاد تعویض آن می‌افتد و این در حالی است که برای آن نیز عمری در حدود 80 هزار کیلومتر تعیین کرده‌اند. در واقع کویل، قسمتی از نیروگاه برق ماشین محسوب می‌شود و کم شدن توان آن، به معنی ضعیف بودن جرقه و در نتیجه یک انفجار نامناسب خواهد بود. البته دقت کنید که در برخی موارد، همان کویل قدیمی موجود در روی خودرو از برخی نمونه‌های نو بازار بهتر است، پس قبل از خرید حتما از مارک‌های معروف و خوب اطلاعات کافی کسب کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

سیستم سوخت رسانی

از قسمت برق که بگذریم، نوبت به بخش سوخت‌رسانی می‌رسد. فیلتر بنزین به مرور زمان و با کارکردش، کم کم گرفته می‌شود و در نتیجه در برابر ارسال حجم کافی و سریع بنزین، کمی مقاومت می‌کند. در نتیجه سوخت کافی و خصوصا در دور‌های بالاتر به پیشرانه نمی‌رسد و ایجاد مشکل می‌کند. این قطعه قیمت کمی دارد و تعویض آن نیز کار بسیار راحتی است، پس حتی اگر علاقه ندارید خودتان آن را تعویض کنید هم، در زمان مناسب به فکر تعویض آن باشید. بسیاری از افراد با هر بار تعویض روغن، این قطعه را نیز تعویض می‌کنند، اما بهتر است عمری بیشتر از 15 تا 20 هزار کیلومتر برای آن متصور نباشیم. پمپ بنزین اما قطعه گران‌قیمت است و از طرفی عمر زیادتری نیز دارد. بهتر است اجازه ندهیم هیچ وقت بنزین خودرو تمام شود تا جایی که خودرو خاموش شده و کثیفی‌های داخل باک وارد پمپ و فیلتر شود. در واقع این اتفاق یکی از مهم‌ترین علل کاهش عمر پمپ بنزین است.


واسکازین‌ها و گریس‌ها

همان‌طور که همه می‌دانیم روانکار‌ها عضو مهمی در کارکرد خودرو هستند. در واقع روانکار در هر جا که اصطکاک زیاد مکانیکی و مالشی به وجود بیاید، لازم و ضروری به نظر می‌رسد. خودرو نیز برگرفته از قطعات مکانیکی مختلفی است که دائما در حال سایش و تماس با هم هستند و به همین خاطر روانکاری این بخش‌ها بسیار حیاتی است. در شماره‌های قبلی از روغن‌ها و اهمیت و کارکرد آنها زیاد گفته‌ایم، اما همه روانکار‌ها فقط روغن‌ها نیستند و گریس‌ها و واسکازین‌ها نیز دو روانکار مهم دیگر در خودرو به شمار می‌روند. این دو روانکار خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و درباره آنها باید بگوییم که در واقع گریس و واسکازین یک نام کلی برای چند نوع مختلف روان‌ساز هستند، هر چند که امروزه به طور جداگانه نیز به کار می‌روند. واسکازین یا همان روغن جعبه دنده، مثل دیگر انواع روان‌ساز‌ها، از ترکیب یک روغن پایه با افزودنی‌های لازم دیگر ساخته می‌شود. این روان‌ساز که نوعی روغن است، در قسمت‌هایی مثل دیفرانسیل، جعبه دنده و جعبه فرمان خودرو استفاده می‌شود. خاصیت مهم این روان‌ساز بر‌خلاف روغن موتور در گرانروی پایین آن یا به طور عامیانه در زود جاری شدن آن است. ضمن اینکه چون در قسمت‌هایی به کار می‌رود که باید با فلزات مختلفی در تماس باشد، به نحوی ساخته می‌شود که با همه آنها سازگار باشد.
اگر به واسکازین دقت کرده باشید، بسیار روان‌تر از یک روغن موتور است که به همان گرانروی پایین آن، به منظور کار در دمای پایین، مربوط می‌شود. این روان‌ساز برای استفاده در جعبه فرمان‌های هیدرولیک، معمولا به رنگ قرمز ساخته می‌شود و البته که کارایی آن با یک واسکازین دیفرانسیل یا جعبه دنده نیز تفاوت دارد. واسکازین یک کلمه روسی به معنای روغن دنده است و به همین ترتیب نیز برای درگیری در بین چرخ‌دنده‌ها ساخته می‌شود. البته تفکری که وجود دارد این است که روغن هیدرولیک، واسکازین نیست و این طرز تفکر به خاطر رنگ متفاوت آن است، در حالی است که روغن هیدرولیک نیز با داشتن خواص مورد نظر در طراحی واسکازین‌ها، نوعی از واسکازین محسوب می‌شود. واسکازین‌هایی که برای جعبه دنده استفاده می‌شود، در 2 نوع اتوماتیک و دستی است که رنگ روغن دنده‌های اتوماتیک نیز معمولا به رنگ قرمز است. همان طور که گفتیم این روان‌ساز مهم در انواع جعبه دنده‌ها که دارای سرعت کار بالا با گشتاور پایین یا سرعت پایین با گشتاور بالا هستند و نیروی لغزشی بالایی در سیستم وجود دارد، استفاده می‌شود که انواع جعبه دنده‌های دستی، خودکار، مارپیچی، حلزونی، دنده شانه و ... از انواع آنهاست. واسکازین‌ها نیز مثل روغن‌ها از نظر گرانروی و کیفیت کار، درجه‌بندی شده هستند. یکی از نکات مهم در خصوص واسکازین‌ها این است که گفته می‌شود مثل روغن موتور نیاز به تعویض ندارند و در صورت کم شدن میزان آن، باید آنها را اصطلاحا سر ریز کرد. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان می‌گویند هرچند که عمر واسکازین‌ها بالاتر از روغن موتور‌ها هستند، اما بهتر است آنها را نیز بعد از کارکرد‌های بالا که منجر به تغییر رنگ و کیفیت آن می‌شود، به طور کامل تعویض کرد.
گریس‌ نیز از جمله روان‌ساز‌هاست که محل استفاده آن به کلی با انواع دیگر روان‌ساز‌ها متفاوت است. مهم‌ترین تفاوت این روان‌ساز در گرانروی بالا و حالت جامد آن است که از ترکیب یک غلیظ‌کننده که در علم شیمی صابون فلزی نامیده می‌شود با یک روغن ساخته می‌شود. همین نوع صابون به کار رفته در ساخت گریس باعث می‌شود تا هم کارکرد گریس‌ها متفاوت باشند و هم اینکه نام خاصی به خود بگیرند. پس گریس یک نام کلی است که به انواع مختلفی تبدیل می‌شود. والوالین یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع گریس‌هاست که به گریس چرخ نیز شناخته می‌شود. همچنین گریس‌ها به خاطر تفاوت در صابون غلیظ‌کننده آن، رنگ‌های مختلفی نیز می‌گیرند. گریس برای روانکاری در قسمت‌هایی به کار می‌رود که باید روان‌ساز در طول مدت در وضعیت فعلی‌اش باقی بماند و از همه مهم‌تر امکان روانکاری‌های مجدد و مکرر وجود ندارد و انجام آن هزینه‌بر و وقت‌گیر است. گریس همچنین به خاطر حالت جامدش، برای آب‌بندی و نشت‌بندی نیز استفاده می‌شود.
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 09:50 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب