آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو > امنیت خودرو

Notices

امنیت خودرو در این بخش مطالب مرتبط به ایمنی خودرو قرار خواهد گرفت

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 12-18-2009
Emdad-L90 آواتار ها
Emdad-L90 Emdad-L90 آنلاین نیست.
سرعت : 35 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-935
اتومبیل: E2 SLX پولشو بابام داده
محل سکونت: varamin
نوشته ها: 313
سپاس از دیگران: 1,599
352 بار در 148 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض فرق بین Airbag SRS و Airbag SRP چیست

اگر فایل AIR BAG TECHNOLOGY IN LIGHT PASSENGER VEHICLES را که مربوط به سازمان ایمنی آمریکا می باشد را مطالعه بفرمایید مفصل در مورد SRP توضیح داده شده است. و منظور همان سیستم کنترل میزان بازشدگی ایربگ است.

این مطلب هم در همین زمینه می باشد.(SRP تقریبا در انحصار شرکت رنو و چند شرکت معدود دیگر هست):

رنو: پيشرو درعرصه ايمني صندلي عقب

رنو با سابقه 50 ساله درتحقيقات و توسعه درعرصه فن‌ آوري ايمني خودرو درحال حاضر بعنوان يكي از پيشتازان دراين زمينه شناخته شده است. گروه رنو در حال حاضر تنها شركت خودروسازي است كه درتمامي كلاس‌هاي محصولات خود از کليو (Clio III) تا خودروي ول ساتيس (velsatis) بالاترين سطح ايمني را ارائه مي نمايد و تاكنون 8 خودرو از محصولات رنو با دريافت درجه 5 ستاره درتست‌هاي تصادف Euro NCAP برنده بالاترين درجه ايمني خودرو شده‌اند. طبق معيارهاي رنو هدف تامين ايمني خودرو شامل تمامي سرنشينان صندلي هاي جلو وعقب مي گردد. بنابراين هدف و معيارهاي ايمني خودروي رنو فراتراز استانداردهاي تعيين شده توسط Euro NCAP مي‌باشد. و شامل سيستم هاي مخصوص جهت تامين حداكثرايمني سرنشينان درصندلي هاي عقب خودرو نيز مي‌ گردد.

رنو درطراحي ايمني خودرو ازتمامي اطلاعات حاصل از تحقيقات انجام شده درزمينه تصادف شناسي استفاده مي ‌كند. بنابراطلاعات حاصل از آزمايشگاه تحقيقات تصادف رنو و لابراتوارمطالعات بيومكانيك و رفتارشناسي انساني 10 درصد از كل آمارمرگ و مير( حدود 350 مورد درسال ) درجاده هاي فرانسه مربوط به سرنشينان صندلي عقب خودروها مي باشد. ازآنجايي كه از نظرمعيارهاي گروه رنو اين رقم به هيچ وجه قابل اغماض نمي باشد گروه رنو درصدد توليد سيستم هاي ايمني جديد جهت محافظت سرنشينان عقب خودروهاي كلاس هاي كوچك و بزرگ برآمده است.

رنو و ارائه استانداردهاي جديد درعرصه ايمني
گروه رنو ازسال‌ها پيش تاكنون درزمينه ارائه سيستم هاي محافظتي و نگهدارنده برمبناي خصوصيات تعادلي و مقاومتي بدن انسان تلاش نموده است. نخستين سيستم نگهدارنده برنامه ريزي شده رنو درسال 1995درخودروي Mégane عرضه گرديد كه بصورت يك سيستم كاهنده فشارو سيستم فعال كننده ترمز و كمربند ايمني به منظوركاهش حداكثرفشاراعمال شده برقفسه سينه از فشار 1000daN به فشاري معادل 600daN درهنگام تصادف بود.

سيستم جديد محافظتي و نگهدارنده رنو (SRP) درسال 1998 درخودروهاي مگان (Mégane) و کليو ClioIII) III ) بكاررفت كه شامل سيستم كاهنده فشار و كيسه‌هاي هوا با فشارقابل تنظيم مخصوص راننده و سرنشينان خودرو بود. اين سيستم حداكثرفشاراعمال شده ناشي ازتصادف برقفسه سينه سرنشينان را به 400daNكاهش داد. دراين سيستم كاهش سرعت حركت بدن سرنشين توسط كمربند ايمني همراه افزايش پيش رونده فشار داخل كيسه هواي روي بدن سبب جذب انرژي ناشي از ضربه مي گردد.

سيستم SRP درسال 2001 درخودروي لاگونا LagunaII) II ) بهينه شد كه شامل سيستم كاهش فشارتصادف به 400daN همراه كيسه هاي هوايي قابل تنظيم جلوي خودرو مي‌باشد كه براساس فشار و موقعيت بدن راننده بصورت خودكارتنظيم مي‌گردد. توسعه بيشتر اين سيستم با معرفي سيستم نگهدارنده و كاهنده فشاردركمربندهاي ايمني صندلي عقب خودرو حاصل شد. درحال حاضرتنها خودروي کليوIII با استفاده از اين سيستم پيشرفته دربين تمام خودروهاي موجود دركلاس مربوطه بالاترين سطح ايمني سرنشينان عقب خودرو را ارائه مي‌كند.

ايمني صندلي عقب، موضوعي قابل تأمل
مطالعات تصادف شناسي حاكي از آن است كه 70 درصد مرگ و ميرو صدمات جدي ناشي از تصادفات مربوط به سرنشينان عقب خودرو مي باشد. مطالعات ما نيز مؤيد شيوع لغزش سرنشينان عقب خودرو ار زيركمربند ايمني درهنگام تصادف مي باشد كه اين حادثه به نام پديده " زيرآبي رفتن " معروف مي باشد. به اين منظوربهينه سازي و تقويت نگهداري لگن سرنشين درضربه‌هاي وارد شده از جلودرسيستم هاي ايمني بصورت اولويت اساسي درخودروهاي رنو مطرح گرديد. درخودروي کليو ClioIII) III) با استفاده از سيستم Pyrotechnic Pretensioner و بالشتك هاي مخصوص جهت نگهداري سرنشين و جلوگيري از پرتاب شدن به جلو درهنگام تصادف تلاش فراواني صورت گرفته است. همچنين محل بسته شدن كمربند ايمني به گونه اي تنظيم شده است كه كمربند به جاي قرارگرفتن بر روي شكم به خوبي به روي ران و لگن سرنشين تثبيت شود. رنو درحال حاضرتنها شركت خودروسازي مي باشد كه اين سطح از سيستم هاي ايمني صندلي عقب را درخودروها ي كلاس Modus يا ClioIII عرضه مي كند.

اگرچه اين سيستم هاي محافظتي جديد ممكن است باعث توجه سرنشينان درشرايط معمولي رانندگي نشود اما با ايجاد هماهنگي كامل بين صندلي و سرنشين سبب محافظت عالي از افراد درهنگام تصادف مي گردد. اگرتمامي خودروها درفرانسه مجهز به اين سيستم مشابه بودند. (و اگر تمامي سرنشينان عقب خودرو ازكمربند ايمني استفاده مي كردند) شاهد كاهش 30 درصدي صدمات بدني جدي و افت 39 درصدي مرگ و ميرهاي ناشي از تصادفات مي‌بوديم .

سيستم دوگانه جهت کنترل کمربندهاي عقب :
- يک (Pretensioner) که در داخل کمربند جاسازي شده و هنگامي که نيرويي وارد مي‌شود با آزاد کردن چند ماشه موجب سفت شدن کمربند شده و سرنشين را برروي صندلي نگه‌ مي‌دارد.
- يک محدودکننده فشار(load limiter) که بعد از ضربه به آرامي کمربند را شل مي‌کند تا نيرويي که از کمربند به سرنشين وارد شده آنقدرزياد نباشد که منجر به آسيب به سرنشين شود.

ايمني کودکان خود مساله مهمي است
درحدود 30درصد سرنشينان صندلي عقب که دچار تصادفات جاده‌اي مي‌شوند، کودکان زير 10 سال مي‌باشند. بهنگام طراحي ايمني با درنظرگرفتن سرنشينان کودک بايد به اين مساله دقت شود که بدن يک کودک همان بدن يک فرد بالغ با مقياس کوچکتر نيست و تفاوت‌هايي دارد. براي مثال نخاع يک شيرخوار دربرابر تکان ناگهاني سر درنتيجه يک ضربه مقاومت نمي‌کند.

خارهاي خاصره درلگن يک کودک و بالغ باهم تفاوت دارد و اين باعث آسيب‌ پذيرتر بودن لگن کودک در برابر ضربات مي‌شود. بخاطر دلايلي از اين قبيل کودکان زير 10 سال به صندلي‌هايي نياز دارند که با آناتومي بدن آن‌ها سازگار باشد. هرساله درحدود 60هزار کودک در تصادفات جاده‌ اي آسيب مي‌بينند که اغلب اين صدمات بخاطر عدم بکاربردن سيستم‌هاي صحيح ايمني مي‌ باشد. در22درصد موارد ، يک سيستم محافظ مناسب از آسيب جدي جلوگيري خواهد کرد.

کودکان بايد هميشه با سيستم‌هاي ايمني که مناسب سن آن‌ها طراحي شده‌ است برروي صندليشان قرارگيرند و به آن متصل شوند. بمنظور نيل به اين هدف از سال 1998 رنو به خودروهاي خود به صندلي‌هاي مخصوص کودک ايزوفيکس(Iso fix) تجهيز نموده ‌است. اين صندلي‌هاي استاندارد قابل اتصال به صندلي خودرو مي‌باشند و اين اتصال بايد بصورت موثر انجام گيرد چراکه درغيراين صورت نمي توانند ضامن ايمني مطمئن براي کودک باشند.

http://www.renault.co.ir/html/March2006/SafetyFa.php
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Emdad-L90 بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن

موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
Airbag ایربگ یا همان کیسه های هوا چیست و چگونه کار می کند (کیسه های هوا در خودروها) Tondkar امنیت خودرو 23 10-06-2014 12:54 PM


اکنون ساعت 07:40 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب