آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

تعیین جایزه 20 میلیون ریالی برای شکستن گل پخش کن های رنو ساندرو ساخت آکو

فروش آپشن ها و لوازم یدکی تندر90 - رنو ساندرو 33933630-021 آکام

آکام - فروش آپشن ها و لوازم یدکی ال90 - ارسال به سراسر کشور


بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو

Notices

کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو در این تالار مقالات کلی مرتبط به خودرو قرار داده خواهد شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 12-16-2009
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض روش خارج کردن خودرو از باتلاق

روش خارج کردن خودرو از باتلاق

www.ACOforum.org - Logan Tuning

باتلاقها مناطقی هستند که دارایخاک بسیار شور می باشند و پوشش گیاهی در این مناطق بسیار نا چیز است . معمولا سفرههای آب زیر زمینی در این مناطق بسیار به سطح زمین نزدیک هستند و جنس خاک این مناطقدر اثر مجاورت نمک، بسیار پوک می باشد .
در مناطق کویری ایران در فصولبارش ، زمینها در اثر بارندگی گل شده و در اثر حرارت بالا ، سطح زمین به سرعت خشکمی شود و لایه نازک و سختی از مخلوط نمک و خاک تشکیل شود . این لایه نازک مانعتبخیر لایه های مرطوب زیرین می شود . در نتیجه لایه های زیرین در تمام فصول سالمرطوب باقی می مانند.
در اکثر نقاط کویری ایران،باتلاقها قابل رویت هستند . مهمترین روش تشخیص باتلاقی بودن زمین، عدم پوشش گیاهی وسفید بودن سطح زمین در فصول گرما و گلی رنگ بودن آن در فصول بارش می باشد . علاوهبر این، معمولا زمینهای باتلاقی توسط زمینهای پف کرده با خاک پوک محصورهستند.
پیشنهاد می شود حتی المقدور ازحرکت با وسایل نقلیه بر روی زمینهای باتلاقی خودداری کنید . در صورتی که در اینزمینها قصد تردد دارید به خاطر داشته باشید که ترمز کردن ناگهانی و یا حرکت بر رویرد بجامانده از حرکت خودرو جلویی می تواند باعث شکسته شدن لایه سخت نازک گردد وبرای گروهتان دردسر ساز شود. از این رو در این زمینها از حرکت بر روی رد خودروجلویی جدا خودداری کنید . تا حد امکان از توقف در زمینهای باتلاقی پرهیز کنید و دراین زمینها با سرعت یکسان برانید . هرگونه تغییر ناگهانی سرعت می تواند باعث گیرکردن خودرو در گل شود.
برای حرکت در نواحی باتلاقی حتیالمقدور از تایرهای با عرض زیاد و عاج های بزرگ استقاده کنید . این تایرها قادرندبه راحتی گل و لای و آب را از میان شیارهای خود عبور دهند و در نتیجه کمک بسیارزیادی به حرکتی آسان بر روی مناطق باتلاقی خواهند کرد.
قبل از عبور از مناطق باتلاقی ازراهنمایان محلی و افراد آشنا به منطقه نسبت به وضعیت باتلاقها و میزان نفوذ پذیری وچسبندگی گل اطلاعات کافی کسب کنید. در بعضی از نقاط کویر مرکزی ایران باتلاقهاییوجود دارند که قادرند خودرو را در کسری از دقیقه به پایین بکشند . در کویر بی گداربه آب نزنید.
روشهای خارج کردن خودرو از گل :
هنگامی که در زمین باتلاقی گیرکردید از فشردن پدال گاز و استفاده از دنده عقب برای بازگشت خوداری کنید.این روشباعث یت فرو رفتن در گل خواهد شد. قبل از هر اقدامی از خودرو خارج شوید و چنددقیقه ای را به ررسی وضعیت اختصاص دهید.
اولین کار در هنگام گیر کردن درزمین باتلاقی، آزاد کرد شاسی خودرو از تماس با گل است . این کار بسیار سخت و زمانبراست ولی تا هنگامی که شاسی آزاد نباشد سایر روشها تقریبا غیر ممکن هستند. این کاررا میتوانید با قرار دادن جک بادی در زیر خودرو انجام دهید . همچنین جکهای معمولینیز در صورتی که در زیر آنها یک صفحه چوبی یا فلزی قرار گیرد تا در گل فرو نروند میتوانند کار ساز باشند. حتی المقدر سعی کنید با ارتفاع دادن به خودرو شاسی را آزادکنید چون کندن زمین باتلاقی بسیار کار سخت و مشکلی است و همچنین سطوح زیرین به دلیلبالا بودن رطوبت از استحکام به مراتب کمتری نسبت به سطوح بالایی برخوردارند. پس ازبالا بردن خودرو ، زیر چرخها را با قلوه سنگ پر کنید و این روش را تا جایی که شاسیخودرو آزاد گردد ادامه دهید . همچنین در صورتی که تخته چوبی همراه دارید می توانیددر زیر چرخها قرار دهید .
در صورتی که چندین خودرو همراهشما هستند در صورتی از روش بکسل کردن استفاده کنید که پیش از آن اطمینان حاصل کردهاید که سایر خودرو ها بر روی زمین باتلاقی قرار ندارند . در غیر این صورت روش بکسلکردن باعث می شود که سایر خودروها نیز در گل فرو روند . بهتر است روش بکسل کردن درزمین باتلاقی با بیش از یک خودرو انجام شود.
یکی از روشهای کارآمد استحکامبخشیدن به گل زیر چرخهای خودرو می باشد . با قرار دادن خار و گیاهان کویری دراطراف چرخها می توانید مقاومت و اصطکاک چرخها با گل را افزایش دهید تا خودرو راحتتر از گل خارج شود. به یاد داشته باشید در هنگام گیر کردن حتما از کمک سبک استفادهکنید . استفاده از کمک سنگین باعث وارد شدن فشار بیشتری به زمین و درنتیجه بیشترفرو رفتن خواهد شد .
در صورتی که تکیه گاه مطمئنی درزمینهای مجاور وجو دارد می توانید از وینچ استفاده کنید . قبل از وارد شدن نیروییبه کابل وینچ کلیه افراد را از اطراف کابل و خودرو دور کنید.
در صورتی که تنها سفر کرده ایدسعی کنید به سراغ کمک در اولین آبادی بروید چون خارج کردن خودرو از باتلاق بدوننیروی کمکی کاری بسیار دشوار و خسته کننده است و کلیه انرژی شما را هدر خواهدداد.
هل دادن خودرو در صورتی که به روش صحیح انجامشود و برآیند فشار به سمت بالا باشد میتواند کمک بزرگی باشد.هیچ وقت قدرت یک فرد ومیزان کمکی که به خارج کردن خودرو از گل خواهد کرد را دست کم نگیرید.

منبع : بیابان و کویرهای ایران (محسن ادیب)
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 12-16-2009
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
676 بار در 279 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

جامع وعالی بود چون من زیاد به سفر میرم حتما بدردم میخوره ممنونم
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 12-16-2009
tondar90 آواتار ها
tondar90 tondar90 آنلاین نیست.
سرعت : 75 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-674
محل سکونت: aco
نوشته ها: 1,229
سپاس از دیگران: 213
825 بار در 435 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

این توضیحات فکر کنم واسه ماشینهای سواری باشه .درزمینه استفاده از کمک اشاره نکرده.نمیدونم ازکمک که در ماشینهای دو دیفرانسیل موجوده استفاده کردین یا نه ؟ولی خیلی تو این موارد میتونه مشکلات رو حل کنه.
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 09:38 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب