آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > سایر مسائل مرتبط به خودرو > انواع وسائل نقلیه > اتوبوس و کامیون

Notices

اتوبوس و کامیون در این تالار بیشتر به بحث در مورد خودروهای سنگین پرداخته میشه

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 01-06-2013
Hesam آواتار ها
Hesam Hesam آنلاین نیست.
کاربر خیلی فعال
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
کد عضویت آکو: ACO-987
اتومبیل: panthera
محل سکونت: Tehran
نوشته ها: 5,401
سپاس از دیگران: 1,297
3,395 بار در 2,081 پست سپاسگزاری شده است
Hesam به Yahoo ارسال پیام فرستادن پیام با Skype به Hesam
پیش فرض ایویکو استرالیس - برترین کشنده 2012

www.ACOforum.org - Logan Tuning




ایویکو استرالیس، کشنده سنگین ایویکو که به تازگی به بازار معرفی شده است توانست عنوان کشنده برتر جهان را از آن خود کند. در این نظرسنجی نویسندگان 25 نشریه معتبر خودرو‌های سنگین در اروپا با 138 رأی ایویکو استرالیس را به عنوان خودروی سنگین سال 2012 برگزیدند. پس از این خودرو، مرسدس‌بنز آنتوس با 107 رأی در جایگاه دوم ایستاد و فورد کارگو رتبه سوم را به دست آورد. این رقابت از سال 1977 به این سو همه ساله برگزار می‌شود و نسل قبلی استرا لیس نیز در سال 2003 توانسته بود این جایزه را از آن خود کند. در این بخش مروری بر توانمندی‌های فنی این کشنده خواهیم داشت.


موتور

نسل جدید استرالیس طیف گسترده‌ای از موتور‌ها را به خریدار عرضه می‌کند که شامل سه موتور 8، 10 و 13 لیتری یورو5 است که در 8 قدرت مختلف قابل خریداری هستند ضمن آنکه در کنار موتور‌های گازوییل‌سوز، امکان سفارش این کامیون با موتور‌های CNG‌سوز هشت لیتری نیز وجود دارد. کم توان‌ترین موتور دیزل 310 اسب‌بخار قدرت و 1300 نیوتن‌متر گشتاور دارد و با این توان و گشتاور، نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت اما ایویکو اوج توانایی خود را در موتور‌های 13 لیتری با توان 560 اسب‌بخار و گشتاور 2500 نیوتن‌متر به نمایش می‌گذارد. این قدرت هر چند در مقابل هیولاهای ولوو اندکی پایین به نظر می‌رسد اما آنچه برای ایویکو اهمیت داشته ترکیب مصرف سوخت پایین در کنار قدرت بالا است و استرالیس توانسته به خوبی به آن دست پیدا کند.

طیف موتور‌های CNG‌سوز این خودرو نیز از 270 تا 330 اسب‌بخار را شامل می‌شوند و همگی از موتورهای 8 لیتری این خودرو هستند و مشکل اصلی نمونه‌های CNG‌سوز، گشتاور پایین آن‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه گازوییل‌سوز است چرا که گشتاور این موتور‌های از 1000 آغاز شده و تا 1300 ادامه پیدا می‌کند. این محدودیت در گشتاور نشان می‌دهد کاربرد این خودرو‌ها بیشتر برای محیط‌های شهری و البته مسیر‌های مستقیم خواهد بود و نباید برای جابجایی بارهای سنگین وزن بر روی آن‌ها حساب کرد. تمامی این موتور‌ها با استاندارد یورو5 عرضه می‌شوند اما ایویکو مدل‌های یورو6 را نیز برای بازار اروپا تدارک دیده که شامل موتور 9 لیتری با قدرت 310 تا 400 اسب‌بخار و موتور 11 لیتری با قدرت 420 و 460 اسب‌بخار ضمن آنکه نمونه‌های 8 لیتری CNG‌سوز و مدل‌های پر قدرت 13 لیتری هم با استاندارد یورو6 در فهرست دیده می‌شوند.
یکی از مهمترین خصوصیات این موتور‌ها، توانایی دستیابی آن‌ها به استاندارد یورو6، بدون استفاده از EGR است. سیستم EGR یا برگشت گازهای اگزوز به موتور، مصرف سوخت خودرو را افزایش می‌دهد اما بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده خودرو‌های سنگین برای دستیابی به استاندارد یورو6 ناچار شده‌اند این سیستم را در کنار سیستم SCR نصب کنند با این حال موتور‌های ایویکو تنها با استفاده از کاتالیزور‌های SCR توانسته‌‌اند به این استاندارد دست پیدا کنند و از این نظر در بازار رقیبی ندارند.

گیربکس

استرالیس سه سری از گیربکس‌ها را برای کاربرد‌های متفاوت و البته موتور‌های مختلف ارائه می‌کند و خریدار می‌تواند با توجه به وزن عمومی محموله‌هایی که قصد حمل آن را دارد و مسیر‌هایی که به طور معمول کشنده در آن‌ها رفت و آمد می‌کند، گیربکس مناسب را برای خودرو انتخاب کند.

گیربکس‌های دستی این خودرو دو نمونه 9 و 16 دنده است. در این گیربکس‌ها ضرایب دنده به گونه‌ای انتخاب شده که در عین حفظ توان خودرو و کشش مناسب در مسیر‌های شیب‌دار، مصرف سوخت در جاده‌های کفی به حداقل برسد. هر چند با ورود سیستم‌های گیربکس اتوماتیک به دنیای وسایل نقلیه سنگین، کاربرد مدل‌های دستی کمی محدود شده است اما همچنان این گیربکس‌ها سلطان جاده‌ها هستند و بسیاری از رانندگان به دلیل کنترل بیشتری که بر روی کار آن‌ها وجود دارد و البته هزینه‌های پایین‌تر در هنگام خرید کشنده و البته هزینه نگهداری پایین‌تر، استفاده از آن‌ها را ترجیح می‌دهند. در کنار گیربکس‌های دستی، دو نوع گیربکس اتوماتیک نیز عرضه می‌شود. یکی از این دو گیربکس با عنوان EUROTRONIC، محصول ZF آلمان است. این گیربکس در اصل گیربکس دستی است که توانایی تعویض دنده‌های اتوماتیک را دارد و به همین دلیل در آن همچنان از کلاچ برای انتقال نیرو استفاده می‌شود اما یک سیستم الکترونیکی وظیفه کنترل کلاچ و تعویض دنده‌ها را بر عهده دارد (ساختاری مشابه به گیربکس‌های AMT در خودرو‌های سواری). این گیربکس 12 سرعته قابلیت استفاده از ریتاردر ویژه ZF را نیز دارد که می‌تواند ترمز بسیار پر قدرتی را از طریق گیربکس اعمال کند تا نیاز به استفاده از ترمز چرخ‌ها کمتر شود.

در نهایت گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت Allison نیز بر روی این خودرو قابل نصب است. این گیربکس به دلیل تعداد دنده‌های کم، مناسب کاربرد‌هایی است که در آن خودرو نیاز به توقف و حرکت زیاد دارد که از آن جمله می‌توان به توزیع بار در اطراف شهر‌ها اشاره کرد چرا که در صورت استفاده از گیربکس‌های عادی، کلاچ به سرعت فرسوده می‌شود ولی این سیستم به دلیل عدم بهره‌مندی از کلاچ، مشکلی با این موضوع ندارد.




اکسل‌ها

اکسل جلوی این خودرو می‌تواند تا 9 تن بار را تحمل کند اما در کشنده‌ها این اکسل عقب است که اهمیت دارد و اینجا است که ایویکو دست خریدار را باز می‌گذارد. به صورت استاندارد اکسل عقب تا 13 تن بار را تحمل می‌کند اما اگر خریدار قصد حمل بار بیشتری را دارد و یا می‌خواهد در زمین‌های ناهموار حرکت کند، می‌تواند اکسل‌های سفارشی ویژه‌ای را خریداری کند که دارای قفل دیفرانسیل هستند ضمن آنکه ضرایب محور‌های عقب از 2.64 تا 5.29 قابل سفارش است و خریدار می‌تواند با توجه به موتور، وزن باری که قصد حمل آن را دارد و مسیر رفت و آمد وسیله نقلیه، دیفرانسیل متناسب را سفارش دهد چرا که دیفرانسیل‌هایی با ضریب سنگین توانایی کشش بار در مسیر‌های شیب‌دار را افزایش می‌دهند اما در مقابل دیفرانسیل‌هایی سبک‌تر، در مسیر‌های کفی می‌توانند قابلیت‌های خود را در زمینه کاهش دور موتور و مصرف سوخت نشان دهند.

در حال حاضر استرالیس به صورت کشنده تک محور عقب عرضه می‌شود اما بر اساس آنچه ایویکو وعده داده، امکان سفارش آن با دو یا حتی سه محور عقب نیز وجود دارد که کاربرد‌های سنگین خواهند داشت ضمن آنکه می‌توان آن را به محور‌های فرمان‌پذیر عقب هم سفارش داد.

فنر‌بندی

این خودرو را می‌توان با فنربندی تمام شمش، تمام بادی و یا ترکیب از این دو سفارش داد. فنربندی‌های بادی هر چند گران‌تر هستند اما راحتی بیشتری را برای راننده به ارمغان می‌آوردند ضمن آنکه نصب آن‌ها بر روی محور عقب باعث می‌شود راننده بتواند از قابلیت تنظیم ارتفاع هم استفاده کند و اتصال کشنده به تریلر‌های مختلف مشکل‌ساز نخواهد بود.

کابین
طراحی خارجی خودرو هر چند زیبا است اما وقتی در مقابل مدل‌های نسل قبل قرار می‌گیرد، نسل جدید بیشتر به یک فیس‌لیفت شبیه است تا یک خودروی کاملاً جدید در حالی که نسل قبل در زمان عرضه به بازار، یک طراحی کاملاً دگرگون شده داشت. آنچه در طراحی خارجی بسیار مهم بوده نه صرفاً ظاهر زیبا که طراحی آئرودینامیک است.
شاید باور اینکه در چنین خودرویی هم طراحی آئرودینامیک با اهمیت باشد دشوار است اما واقعیت آن است که در سرعت 85 کیلومتر در ساعت، 40درصد مصرف سوخت خودرو صرف غلبه بر نیروی مقاومت هوا می‌شود و تنها 60درصد گازوییل برای جابجایی بار مصرف می‌شود. به همین دلیل طراحان ایویکو با آزمایش‌های زیاد در تونل باد توانستند ضریب آئرودینامیک این خودرو را با حفظ راحتی کلی کابین، ارتقاء دهند.
در داخل کابین در کنار انبوهی از امکانات رفاهی که پرداختن به آن‌ها فضای زیادی را اشغال می‌کند، یکی از نوآوری‌های ایویکو که دیده می‌شود سیستم ارزیابی سبک رانندگی راننده است.
این سیستم در جهت افزایش کارآیی خودرو و کاهش مصرف سوخت، به طور پیوسته شیوه رانندگی راننده را بررسی کرده و او را راهنمایی می‌کند ضمن آنکه همین سیستم می‌تواند با اتصال به ماهواره‌های مخابراتی، مدیریت شرکت حمل و نقل را به طور آنلاین از شیوه رانندگی هر راننده آگاه کند.‌


منبع : دنیای خودرو - بابک وفایی

__________________
آن چه بر لوح زمان می ماند
راه و رسم سفر است
رهگذر می گذرد

پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از Hesam گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



پاسخ

Tags
کامیون, کامیون ایویکو


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن

موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
تصاویری از نمایشگاه خودرو کره جنوبی - بوسان 2012 Hesam نمایشگاه های خارجی خودرو 8 01-06-2013 08:29 PM
تصاويری از نمايشگاه خودروی پاريس 2012 zanjani نمایشگاه های خارجی خودرو 17 01-02-2013 12:00 AM
برترین خودروهای سال 2012 zanjani مطالب آزاد مرتبط با خودرو 1 12-07-2012 01:35 AM
برنده مقاله برتر مرداد 91 : برترین خودروهای فروش رفته دنیا در ژوئن 2012 ( ترجمه اختصاصي آكو فروم) سالار مقالات اختصاصی صنعت خودرو تهیه شده برای گروه آکو 0 08-07-2012 09:58 AM
تصاویر نمایشگاه بین المللی نیویورک2012 pouya نمایشگاه های خارجی خودرو 9 04-09-2012 01:26 PM


اکنون ساعت 08:40 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب