آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

تعیین جایزه 20 میلیون ریالی برای شکستن گل پخش کن های رنو ساندرو ساخت آکو

فروش آپشن ها و لوازم یدکی تندر90 - رنو ساندرو 33933630-021 آکام

آکام - فروش آپشن ها و لوازم یدکی ال90 - ارسال به سراسر کشور


بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > مقالات اختصاصی صنعت خودرو تهیه شده برای گروه آکو

Notices

مقالات اختصاصی صنعت خودرو تهیه شده برای گروه آکو در این تالار مقالات اختصاصی اتومبیل که توسط کمیته علمی آکو تهیه شده است گذاشته خواهد شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 07-04-2012
سالار آواتار ها
سالار سالار آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: aco-3752
اتومبیل: تندر نود E2
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 673
سپاس از دیگران: 838
983 بار در 289 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض همه چيز در خصوص مسابقات اتومبيلرانی - ترجمه ی اختصاصی آكو فروم

همه چیز در مورد مسابقات اتومبیلرانی

ترجمه و تالیف : محسن امیدعلی
اختصاصی سایت آکو فروم تالار گفتمانهای آکو . www.acoforum.org

اول دفتر بنام ایزد دانا

مقدمه مترجم :
مسابقات اتومبیل رانی یکی از مهیج ترین مسابقات ورزشی است که سالانه در اقصی نقاط جهان ؛ دیدگان میلیونها نفر را معطوف به خود میکند. از طرفی این مسابقات یکی از اصلی ترین مکانها برای به رخ کشیدن ابداعات و نوآوری های شرکت های خودرو سازی و صنایع وابسته به آن (چون لاستیک سازی ) می باشد که بنوعی نقش تبلیغاتی را برای آن شرکتها ایفا می کند .به اینها می بایست در آمدهای سرشار ناشی از مواردی چون پخش تلویزیونی این مسابقات ؛ جذب توریست ؛ تماشاگران و .... را اضافه نمود تا به احترام مسابقات اتومبیل رانی ؛ کلاه از سر برداریم و عنوان کنیم :
"مسابقات اتومبیل رانی نه یک مسابقه؛ که یک صنعت به تمام معناست"
براستی چقدر در مورد مسابقات اتومبیل رانی اطلاعات داریم ؟ از تاریخچه آن چقدر می دانیم ؟ آیا می دانیم انواع مسابقات اتومبیل رانی چیست و سالانه چند مسابقه برگزار می شود ؟ آیا از قوانین مسابقات اطلاعی داریم و اینکه چه نوع خودروهایی اجازه شرکت در سطوح مختلف مسابقات را پیدا می کنند؟ و...
قبل از ترجمه متن ؛ تصورم این بود که مسابقات اتومبیل رانی فقط رالی و فرمول 1 است و هر ماشینی می تواند درآن شرکت کند اما هر چه ترجمه متن؛ بیشتر پیش می رفت ؛ ایمانم به این موضوع فزونی می یافت که:
تا بدانجا رسید دانش من که بدانم که همی نادانم
مقاله " همه چیز در مورد مسابقات اتومبیل رانی "که خدمت دوستان گرامی ارائه می شود بر گردان متن انگلیسی آن با عنوان " AUTO RACING" می باشد. در ابتدا قصد داشتم تمام مقاله را یکجا ارایه نمایم اما بواقع حجم مطالب زیاد بود و ممکن بود از حوصله مطالعه یکباره دوستان عزیز فروم خارج باشد. از طرف دیگر دلم برای حذف بعضی از قسمتهای متن انگلیسی راضی نشد چرا که به نظرم جای حذفی وجود نداشت. بنابراین تصمیم گرفتم مقاله را با عنوان یک تاپیک در طی پستهای مختلف عموما بصورت 24 ساعت 1 پست ارائه نمایم تا خواننده گرامی بهترین استفاده را از آن ببرد. در ترجمه متن نیز سعی شده رعایت امانت داری شده و عین متن با زبانی ساده ارائه گردد . باشد که مورد قبول طبع مشکل پسند دوستان فروم قرار گیرد .

ایام بکام
محسن امیدعلی- تير ماه 1391 هجري شمسي



همه چیز در مورد مسابقات اتومبیلرانی :












www.ACOforum.org - Logan Tuning











تصوير 1- استارت مسابقات فرمول 1-سال 2008


مسابقات اتومبیل رانی نوعی از "ورزش های موتوری"( motorsport) است که در آن تعدادی از خودروها برای برتری جویی نسبت به رقیبان به رقابت می پردازند. این مسابقات یکی از پر بیننده ترین مسابقات ورزشی است که شبکه های تلویزیونی آنرا تحت پوشش خبری خود قرار می دهند.
در قسمت اول این مقاله تاریخچه مسابقات ارائه خواهد گردید . در قسمت دوم که بخش اعظم مقاله را تشکیل می دهد انواع مسابقات و سری های معروف هر دسته عنوان می گردد .
بخش اول : تاریخچه مسابقات اتومبیل رانی شامل :
1- آغاز مسابقات اتومبیل رانی
2-1 قدیمی ترین مسابقه اتومبیل رانی- پاریس ؛ روئن
2- مسابقات اوليه
3- مسابقات شهر به شهر
4- تاریخچه ساخت اولین پیست ( زمین ؛جاده ) مخصوص مسابقات
5- مسابقات 1910-1950
6- تاریخچه مسابقات در از سال 1950 تا کنون

1- آغاز مسابقات اتومبیلرانی :
کمی بعد از آنکه اولین خودروی گازوئیلی با موفقیت تولید و به بازار عرضه شد ؛ آغاز مسابقات اتومبیل رانی توسط فرانسویان هم رقم خورد. در 28 آوریل سال 1887 اولین مسابقه اتومبیلرانی بوسیله "مونسیور فوزییر" (Monsieur Fossier) رئیس وقت قسمت ویراستاری روزنامه فرانسوی زبان "Le Velocipede " ترتیب داده شد. مسیر در نظر گرفته شده برای مسابقه 2 کیلومتر ( 2/1 مایل ) بود که از پل "نیولی" (Neeuilly Bridge ) شروع وتا "Bois de Boulogne"( منطقه ای در پاریس ) ادامه می یافت. برنده این مسابقه " گئورگی بوتان" ( Georges Bouton ) از شرکت "د دیون-بوتان" ( De Dion Bouton) بود که با خودرویی که توسط "Albert , the comte de Dion"⁽1⁾ساخته شده بود در ان مسابقه شرکت کرده بود. البته سخت است که بتوان نام مسابقه را بر این رویداد گذاشت چرا که تنها شرکت کننده حا ضر در این مسابقه ؛ فقط خود " گئورگی " بود !

2-پاریس- روئن : اولین مسابقه جهانی اتومبیل رانی











www.ACOforum.org - Logan Tuning











تصوير 2- "گيورگي لماتره " با خودروي پژو در مسابقه " پاريس تا روئن" -1894

در 23 جولای 1894؛ مجله پاریسی " Le Petit Journal "⁽2⁾ اولین مسابقه خودروهای موتوری در جهان را با عنوان " از پاریس تا روئن" (Paris to Rouen) را برنامه ریزی و اجرا کرد. در آن زمان دنیا کم کم به اهمیت فعالیتهای ورزشی بعنوان یک امر موثر در تبلیغات واقف می شد و برای روزنا مه ها و مجلات نیز این فعالیتهای ورزشی باعث افزایش تیراژ می شد. "پییر گیفارد"(Pierre Giffard ) ؛ مدیر ویراستاری مقالات و صفحات روزنامه فوق ؛ در تبلیغ چاپ شده برای این مسابقه و در وصف آن اینچنین عنوان کرد :
"مسابقه اتومبیل رانی پاریس تا روئن ؛ برای اتومبیلهایی که امنیت دارند و سواری با آنها خطر ناک نیست ؛ رانندگی با انها راحت است و برای مسافرت ارزان قیمت هستند"
البته این نکته قابل ذکر است که بین آزمایش یک موضوع برای مقبولیت عمومی و مسابقه اختلاف وجود دارد. بهر حال 102 شرکت کننده در این مسابقه حضور داشتند که از هر شرکت کننده 10 فرانک حق ثبت و شرکت در مسابقه دریافت شد. اما در ابتدای مسابقه تعداد شرکت کنندگان به 69 ماشین رسید .
برای این مسابقه ؛ آزمون ورودی به مسابقه نهایی گذاشته شده بود. ازمون ورودی ؛ مسیر 50 کیلومتری بود که شرکت کنندگان برای رسیدن به مرحله پایانی 127 کیلومتری "پاریس تا روئن" می بایست طی می کردند .شرکت کنندگان ؛ عموما مالکان خودروهایی ازشرکتهای خودرو سازی چون پژو(Pegout ) , پنهارد (Panhard) و"دی دیون" (De Dion ) بودند که در مسابقات اتومبیل رانی ؛ آماتور بودند. تنها 25 نفر از شرکت کنندگان در دور اول ؛ توانستند جواز حضور در مرحله پایانی را پیدا کنند.
مسابقه نهایی از "پورت مایلوت " شروع و به منطقه " بیوس د بولوگن" ( Bios de Boulogne) ؛ در پاریس ختم میشد. "کنت جولز البرت د دیون"( count Jules-Alber t de Dion ) اولین کسی بود که پس از 6 ساعت و 48 دقیقه با میانگین سرعت 19 کیلومتر بر ساعت از خط پایان گذشت. نفرات بعدی به ترتیب" گئورگی لماتره" ( Georges Lemaitre) با خودروی پژو ؛ ( 3 دقیقه و 30 ثانیه پس از د دیون ) ؛ "دوریوت" با خودروی پژو ( 16 دقیقه و 30 ثانیه پس از نفر اول ) ؛ "رن پنهارد" با خودروی پنهارد ( 33 دقیقه و 30 ثانیه پس از نفر اول ) و "امیل لواسور"با خودروی پنهارد ( 55 دقیقه و 30 ثانیه پس از نفر اول ) از خط پایان گذشتند .
اما نهايتا از طرف هيئت برگزار كننده مسابقات ؛ برنده رسمي مسابقه ؛ " گئورگي لماتره " با خودروي پژو اعلام شد. چرا كه در اين مسابقه علاوه بر زمان رسيدن به خط پايان ؛ مواردي چون سرعت ؛ هندلينگ خودرو و خصوصيات ايمني هم مد نظر قرار داده شد. خودروي "د ديون " با انكه زودتر از بقيه به خط پايان رسيده بود ؛ اما بخاطر آنكه با بخار كار ميكرد و نياز به يك متصدي سوخت رساني ؛ عالاوه بر راننده داشت ؛ حذف و بنابراين " لماتره " با خودروي پژو ؛ نام خود را بعنوان اولين فاتح مسابقات جهاني اتومبيل راني در تاريخ به يادگار گذاشت.

ادامه دارد
منبع : برگرفته از سایت en.wikipedia
------------------------------------------------------------

یادداشتهای مترجم :
1-Jules Felix Phillip Albert de Dion ( تولد 9 مارس 1856 فوت 19 اگوست 1946 ) یکی از پیشگامان و قدمای صنعت خودرو سازی در فرانسه است
2- Le Petit Journal یک مجله فرانسوی زبان بود که بین سالهای 1863 تا 1944 انتشار یافت
__________________
---------------------------هرگز در زندگی ؛ از آنان که با نظرم موافق بودند؛ چیزی نیاموختم ---------------------------



ویرایش توسط سالار : 07-05-2012 در ساعت 10:26 PM
پاسخ با نقل قول
6 کاربر زیر از سالار گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 07-05-2012
سالار آواتار ها
سالار سالار آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: aco-3752
اتومبیل: تندر نود E2
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 673
سپاس از دیگران: 838
983 بار در 289 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض مسابقات اتومبیلرانی- قسمت دوم

2-مسابقات اولیه اتومبیل رانی :
عموما تصور غلطی که وجود دارد این است که اولین مسابقه رسمی اتومبیلرانی جهانی ؛ مسابقه " پاریس بوردو- پاریس" بوده که در سال 1895 برگزار شد. اما همچنانکه پیشتر دیدیم مسابقه "پاریس تا روئن" (1894 ) که به درخواست رسمی نهادهای قانونی و رسمی برگزار شد ؛ اولین مسابقه اتومبیلرانی جهانی بوده است. بهر صورت درمسابقه "پاریس بوردو-پاریس" اولین شخصی که به خط پایان رسید "امیل لواسور"(Émile Levassor ) با خودروی "پنهارد -لی واسور" (Panhard-Levassor) مدل 1205 سی سی خود بود. او مسیر 1178 کیلومتری مسابقه را در 48 ساعت و 47 دقیقه پیمود یعنی دقیقا 6 ساعت زودتر از نفر بعدی که به خط پایان رسید. اما اینبار نیز کمیته برگزار کننده مسابقات "پاول کواچلین" (Paul Koechlin)با خودروی "پژو" را بعنوان برنده مسابقه اعلام نمود. در این مسابقه ؛ 9 خودرو از 22 خودرو یی که مسابقه را اغاز نموده بودند به خط پایان رسیدند.
تاریخ اولین مسابقه رسمی اتو مبیلرانی در امریکا به 28 نوامبر 1895 که مصادف با روز" عید شکر گذاری"(Thanksgiving Day) امریکاییها ست بر می گردد. متولی برگزاری این مسابقات ؛ مجله امریکایی( Chicago Times-Herald ) بود که مسابقات با نام همین مجله برگزار شد. چندین روز قبل از مسابقه ؛ روزنامه های محلی امریکا با پرداختن به این موضوع و پوشش خبری آن؛ نقش بسزایی در ترغیب آمریکاییان صاحب خودرو برای شرکت در مسابقه داشتند. مسیر مسابقه 48/87 کیلومتر ( 36/54 مایل ) بود که از جنوب شهر "شیکاگو" شروع ودر محدوده کناری شمال شهر " اوانستون" ایالت "ایلینویز"(Evanston, Illinois)ادامه می یافت که شرکت کنندگان می بایست این مسیر را رفته و دوباره به خظ شروع مسابقه برگردند. نهایتاً "فرانک دوریا"(Frank Duryea)با زمان 10 ساعت و 23 دقیقه اولین نفری بود که از بین 5 شرکت کننده دیگر زودتر از خط پایان گذشت.

اولین مسابقه اتومبیلرانی که به شکل باقاعده و منظم برگزار شد ؛ کمی بعد از مارس 1987 ؛ در شهر "نیس "(Nice)فرانسه و با عنوان "هفته سرعت"(Speed Week) برگزار شد. در پایان عنوان میشود که تا ان زمان ؛ بسیاری از انواع مسابقات اتومبیلرانی اختراع شده بود که به جهت طولانی شدن موضوع از آنها صرفنظر می گردد مانند اولین مسابقات تپه نوردی تور "نیس "(Nice – La Turbie) بود و مسابقات دو سرعته (drag race) که اولین مسابقات جاده های سخت بود نیز از آن جمله اند.
اولین مسابقه اتومبیلرانی بین المللی که در ان کشورها بجای اشخاص با هم مسابقه دادند؛ با عنوان مسابقات اتومبیلرانی جام "گوردون بنت"(Gordon Bennett Cup in auto racing) برگزار شد.
جا دارد موضوعی عنوان شود و ان اینکه ؛ خوشبختانه هنرمند فرانسوی"ارنست مونانت"(Ernest Montaut)و همسرش "مارگارت(Marguerite)؛ پیشرفتها و تغیرات سریع و ناگهانی را که در صنعت حمل و نقل در اروپا رخ داده است را جمع اوری و مستند سازی کرده اند . ایشان پوسترها و بروشورهای فراوانی را تهیه و چاپ کرده اند و انها را بوسیله موسسه "مابیول" (Mabileau et Cie)چاپ و منتشر کرده اند که برگرفته از وقایعی است که در مسابقات اتومبیلرانی ؛ صنایع هواپیما سازی ؛ بالن و قایق های سواری اتفاق افتاده است . بسیار ی از مطالب این متن برگرفته از این اطلاعات تهیه شده توسط ارنست و همسرش می باشد.


3-مسابقات شهر به شهر :



www.ACOforum.org - Logan Tuning





تصویر 3- "فرناند گابریل" با خودروی "مورس"- از پاریس تا مادرید-1903
بموازات تاسیس شرکتهای اتومبیل سازی و موفقیت فرانسویان در اجرای مسابقات اتومبیلرانی ؛ "باشگاه اتومبیلرانی فرانسوی"- ACF-⁽1⁾ مسابقات بین المللی شهر به شهر را برای اتومبیلرانی ترتیب داد که عموما آغاز یا پایان این مسابقات شهر پاریس بود و در این مسیر شهر دیگری نیز در نظر گرفته میشد.
تا سال 1903 ؛ چندین مسابقه در این رده برگزار شد اما در این سال با مرگ "مارسل رنولت" (Marcel Renault)در جریان مسابقات اتومبیلرانی "پاریس مادرید" پرونده این مسابقات موقتا بسته شد. 9 کشته در این مسابقات باعث شد دولت فرانسه "مسابقات بوردو" را متوقف و بموازات آن نیز مسابقات اوپن "شهر به شهر" متوقف شد.
در سال 1907 مصادف بود با گشایش مجدد مسابقات شهر به شهر. در این سال مسابقه "پکین تا پاریس" (Peking to Paris) ⁽2⁾در بدترین و ناهموارترین مناطق جهان برگزار شد. 5 خودرو در این مسابقه شرکت کردند . پرنس"اسکیپونه بورقس" (Prince Scipione Borghese )با خودروی 45/35 hp ایتالیایی خود قهرمان این مسابقات لقب گرفت.
طولانی ترین مسابقات اتومبیلرانی که در تاریخ برگزار شده است در سال 1908 "مسابقات پاریس تا نیویورک" بود . 6 تیم از فرانسه ؛ ایتالیا ؛ آلمان و امریکا با هم به رقابت پرداختند و تنها 3 تیم به خط پایان رسیدند. تیم "توماس فلیرر"(Thomas Flyer )امریکایی به رانندگی "جورج شاستر"(George Schuster) بعنوان برنده این مسابقه 2200 مایلی در 169 روز شد.

ادامه دارد

یادداشتهای مترجم :
1- automobole club of french
2-peking شهری است در کشور چین که نام فعلی آن " بیجینگ " ( Bijing ) است.
__________________
---------------------------هرگز در زندگی ؛ از آنان که با نظرم موافق بودند؛ چیزی نیاموختم ---------------------------



ویرایش توسط روابط عمومی آکو فروم : 07-08-2012 در ساعت 06:15 PM
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از سالار بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 07-06-2012
سالار آواتار ها
سالار سالار آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: aco-3752
اتومبیل: تندر نود E2
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 673
سپاس از دیگران: 838
983 بار در 289 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض مسابقات اتومبیلرانی-3

-اولین مسیرها ی(پیست ) ساخته شده مخصوص مسابقات اتومبیلرانی


www.ACOforum.org - Logan Tuning



تصویر 4-قسمتی از پیست "بروکلند " که هنوز از بین نرفته است
"میلواکی مایل"(Milwaki Mile)؛ قدیمی ترین پیست ساخته شده مخصوص اتومبیلرانی در دنیا بود که در سال 1903 ؛ برای 3 مسابقه ای که تا آن زمان برگزارشده بود ساخته شد. البته هدف اصلی از ساخت این پیست ؛ مسابقات اتومبیلرانی نبود بلکه در قرن نوزدهم این مسیر 6/1 کیلومتری برای مسابقات وسایل نقلیه اسبی ( درشکه و .. ) آماده گردیده بود.
از سال 1903 تا 1914 ؛ مسابقه ای در یک مسیر یک مایلی در پیست بیضی شکل خاکی در جزیره "برونوتز" (Brunots Island)واقع در جنوب رودخانه "اوهایو پتستبورگ" (south of Pittsburgh on the Ohio River)برگزار شد. "لوئیز شورولت"برنده مسابقات AAA در سال 1905 شد. در سپتامبر 1907 ؛"رکس رینیرستن"(Rex Reinersten )در تصادفی که در آن پیست بوقوع پیوست کشته شد.
در ژوئن 1907 ؛ پیست "بروکلند"(Brookland) در" سوروی"(Surrey) انگلستان افتتاح شد. این اولین پیستی بود که صرفا بمنظور اتومبیلرانی ساخته می شد. طول آن 43/4 کیلومتر بود که حاشیه های پیست ؛ برای افزایش سرعت ماشینها شیب دار و محکم شده بود . پیست بروکلند در حقیقت مرکز صنایع هواپیمایی انگلستان بود که در خلال جنگ جهانی اول از آن بعنوان فرودگاه هواپیما و همچنین آماده سازی" ویکرها"نوعی هواپیمای جنگی -استفاده می شد. در خلال جنگ جهانی دوم ؛ و در سال 1939 ؛ از این پیست برای تعمیر و نگهداری هواپیماها استفاده و کاربری از آن برای اتومبیلرانی ممنوع شد. خساراتی که در خلال جنگ به این پست وارد شد باعث شد که دیگر هیچگاه از این محل برای اتومبیلرانی استفاده نشود.
رفته رفته ؛ تب مسابقات اتومبیل رانی در سر تا سر بریتانیای کبیر گسترش یافت. اولین مسابقه اتومبیلرانی در مستعمرات بریتانیا در هند و در سال 1905 برگزار شد. این مسابقات بوسیله "موسسه خودروهای مشترک المنافع هند غربی"(Motor Union of Western India) برگزار شد. مسیر مسابقه از "دهلی تا بامبی" به طول 810 مایل بود که هدف از این مسابقه ؛ به نمایش گذاردن اتومبیلها برای هندی ها و همچنین تست قابلیت سازگاری این خودروها با شرایط آب و هوایی و فرهنگی هندوستان بود. ابتدا مخالفتهایی با برگزاری این مسابقه وجود داشت ولی نهایتا "لرد کورزن" (Lord Curzon)- نایب السطنه هند - رضایت خود را با برگزاری این مسابقات اعلام و مسابقه برگزار شد.
5-مسابقات 1950-1910
در دهه 1930 شاهد حذف اتومبیل های شخصی گرانقیمت جاده ای در مسابقات و جایگزینی خودروهای مخصوص مسابقه ای توسط شرکت های سازنده خودرو می باشیم. در این بین شرکتهایی چون آلفا رومئو ؛ "آتو یونیون" (Auto UNION)؛" بوگاتی" ؛ "دی لیج"(Delage) ؛ "دی لاهای"(Delahaye) و البته "مرسدس بنز" با طراحی و تولید خودروها ی ساده تر اما با کاربری مسابقات به این امر کمک بسزایی کردند . خودروهای تولیدی این شرکتها بیش از 450 KW ( 630 hp)قدرت داشتند. از سال 1928 تا 1930 و مجددا از سال 1934 تا 1936 ؛ حداکثر وزن مجاز برای برای خودروهای مسابقه ای 750 کیلوگرم تعیین شد که کاملا مغایر با قوانین فعلی اتومبیلرانی است. همچنین در این دوره شاهد استفاده رو به افزایش از فلز آلومینیوم در ساخت خودروها بودیم که همین امر کمک شایانی به کاهش وزن خودروهای مسابقه ای نمود. شرکت مرسدس بنز برای رسیدن به حداکثر رضایتمندی مشتریانش ؛ خودروی "پیکان نقره ای مشهور"(famous Silver Arrows)خود را تولید و به بازار عرضه کرد.
در 21 فوریه 1948 موسسه ملی "مسابقات خودروهای موجود "(NASCAR )توسط "سر ویلیام فرانک"(William France, Sr)با کمک تنی چند از رانندگان خودروهای مسابقه ای در آن زمان در آمریکا بوجود آمد. اولین مسابقه ترتیب داده شده توسط این موسسه با نام " قدرتمندهای موجود "( Strictly Stock) بود که در 19 ژوئن هر ساله در پیست سرعت "شارلوت" برگزار می گردید. البته این مسابقات برای صنایع خودرو سازی آمریکا بنوعی ابزاری بازدارنده بود چرا که توجه شرکتها معطوف به ساخت ماشین برای مسابقه می شد و آنها دیگر نمی توانستند جوابگوی تقاضای مشتریان پس از جنگ جهانی دوم باشند.
ادامه دارد
__________________
---------------------------هرگز در زندگی ؛ از آنان که با نظرم موافق بودند؛ چیزی نیاموختم ---------------------------



ویرایش توسط سالار : 07-08-2012 در ساعت 09:28 AM
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از سالار گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 07-06-2012
سالار آواتار ها
سالار سالار آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: aco-3752
اتومبیل: تندر نود E2
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 673
سپاس از دیگران: 838
983 بار در 289 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض مسابقات اتومبیلرانی- قسمت چهارم

6-از سال 1950 تا کنون
پس از جنگ جهانی دوم ؛ مسابقات اتومبیلرانی از شکل سنتی آن که عموما صاحبان خودرو با خودروهایشان در آن شرکت می کردند خارج و شکل کلاسیک بخود گرفت. در سال 1953 و با تاسیس"فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی"1 که بطور اختصار FIA نامیده می شود؛ مجوز مسابقات جهانی اتومبیلرانی نیز صادر شد. در این بین موسسه"NASCAR"2هم در سال 1950 به نام"Grand National"( "شکوه ملی ") تغییر نام داد.بیش از یکدهه تمرکز این موسسات ؛ بر روی اصلاحاتی بر روی خودروها برای ایمنی بیشتر و عملکرد بهتر در مسابقات متمرکز شد و در اواسط دهه 1960 ؛ خودروهایی با همان سبک و سیاق مطلوب نظر روانه بازار مسابقات شد. اولین مسابقه ای که توسط"GN"در خارج از امریکا ترتیب داده شد ؛ در سال 1952 در کانادا بود که مسیر نیم مایلی آن را جاده های ناهموار" اونتاریو نزدیک ابشار نیاگارا" تشکیل می داد. "بادی شومن "(Buddy Shuman( برنده نهایی این مسابقه بود.
از سال 1962 ؛ ماشینهایی که در "مسابقات تورهای مجلل" شرکت می کردند ؛ موقتا 2 صندلی به عقب خودروی مسابقه خود افزودند. در سر تا سر دهه 1960 ؛ با اماده شدن چندین پیست سرعت جدید ؛ پیست های خاکی قدیمی تخریب و تعداد مسابقات مسیرهای ناهموار کاهش یافت .
بین سالهای دهه 50 تا 60 ؛ خودروهای دو رگه ای 3 با حداکثر توان متولد شد ند . این خودروها از شاسی اروپایی و موتور آمریکایی بهره می بردند. از جمله این خودروها که در مسابقات نیز استفاده شد میتوان به خودروی شرکت "آلارد"4 با نام "لوتوس 195"یاد کرد که از موتورهای بزرگی که توسط "AC Cobra"5ساخته شده بود بهره می برد. همچنین در سالهای 1960 ؛ شاهد تولید خودروهایی برای مسابقات بودیم که از ترکیب یک شاسی انگلیسی و موتورهای V8 آمریکایی بهره می بردند که از ان جمله میتوان به سری"Can-Am" اشاره نمود.
بین سالهای 1960 تا 1990 ؛ اعضای باشگاههای اتومبیلرانی در سرتاسر جهان ؛ قوانین و مقررات بسیاری را بر مسابقات اتومبیلرانی وضع نمودند. در سال 1980 ؛ "جان وب" با طراحی و برگزاری مسابقات " مسابقه بزرگ ماشینهای مدل "و مسابقه " ورزشهای طوفان " (Thunderdsport) جان دوباره ای به مسابقات بخشید . در این دوره مسابقات اتومبیلرانی و ماشینهایی که در آن شرکت می کردند گروه بندی شدند.
از سال 1976 به بعد ؛ مسابقات گروه 4 با عنوان "تور خودروهای مجلل" که اختصارا"GT" نامیده می شوند و همچنین گروه 5 با عنوان "خودروهای تولید خاص"با عنوان اختصاری "SP" بعنوان لیگ برتر مسابقات ؛قرار گرفتند . آخرین مسابقه جاده خاکی که “NASCAR “ برگزار نمود به 30 سپتامبر 1970 برمی گردد که در یک مسر نیم مایلی در ایالت "کالیفرنیای شمالی" برگزار گردید.از سال 1972 تا 2003 ؛ کارخانه سیگار سازی"رینولدز تنباکو" (R.J.Raynolds Tobbaco Company)مسابقات سری برتر NASCAR را مورد حمایت مالی قرار داد و این مسابقات به جام "وینستون" (Winston)تغیر نام یافت. همین امر باعث شد که 48 مسابقه ای که در سال برگزار میشد به 31 مسابقه تقلیل یابد. در سال 1990 ؛ جام "وینستون" با تغییرات مهم و اساسی روبرو شد . این سال مصادف بود با تنزل رده های مسابقات اتومبیلرانی در امریکا. فدراسیون اتومبیلرانی آمریکا تصمیم گرفت که مسابقات رالی امریکا را در سه گروه بشرح زیر رده بندی و اجرا نماید :
1- گروه N مخصوص ماشینهای تولید شده موجود (production cars)
2- گروه A مخصوص ماشینهای قبلا تولید شده و اصلاح شده فعلی (Modified Production Car )
3- گروه B مخصوص ماشینهای اصلاح شده برای مسابقات (Modified Sport cars)
با این گروه بندی جدید ؛ مسابقات گروه 4و 5 که قبلا برگزار می شد حذف گردید.
در اروپا ؛ با موافقت فدراسیون جهانی اتومبیلرانی(FIA) ؛ قواعد بوجود امده توسط اروپاییان بدون تغییر باقی ماند و مسابقات اروپایی تحت گروه"C"مسابقات جهانی رده بندی شدند. از خصوصیات این گروه اینکه ماشینهایی که در این سری شرکت می نمایند می بایست از یک تکنولوژی بالا و بصورت کابین محصور باشند. در امریکا ؛ مسابقات دیگری نیز تحت عنوان جام"IMSA Camel GTP" برگزار می شود که در آن خودرو سازان با صاحبان خودروهای شخصی به رقابت می پردازند. خودروهای شرکت کننده در این رده از مسابقات تحت قوانین گروه"CS" قرار دارند اما وزن و حجم آنها بخاطر برابری با خودروهای شخصی کاهش می یابد
FIA تلاش نمود از سال 1990 به بعد مسابقات اروپایی گروه C را با شکل مسابقات GP ( GRAND PERIX ) با شکل 2 سرنشینه طراحی و اجرا نماید . قواعد حاکم بر این مسابقات مانند مسابقات فرمول 1 است که در مسیر های کوتاه برگزار می گردد.
از سال 1983 ؛ مسابقات "IMSA GT"با تاکید بر خودروهایی که به خط تولید رسیده اند برگزار می گردد. در استرالیا نیز اولین مسابقه خودرو؛ تحت عنوان "مسابقات اتومبیلرانی خودروهای تولیدی استرالیا" در همین سال برگزار گردید . همچنین مسابقات سری IMSA GT در برگیرنده مسابقات سری"لی مانز امریکا"(Le Mans Series) می باشد که در اولین فصل سال 1999 برگزار گردید. در اروپا مسابقات سری"لی مانز" با استفاده از خودروهای پیش الگو ی ترکیبی و خودروهای GT برگزار می شود.

مواردی که در قسمتهای قبلی عنوان شد تاریخچه مختصری از مسابقات اتومبیل رانی بود که قسمت اول این مقاله را تشکیل می دهد . در قسمت دوم مقاله ؛ به بررسی انواع مسابقات اتومبیل رانی و قوانین حاکم بر ان خواهیم پرداخت (مترجم )

ادامه دارد.

یادداشتهای مترجم :
1-Federation International de l Automobile یا همان فدراسیون جهانی اتومبیلرانی از ابداعات فرانسویان می باشد .
2-National Association for Stock Car Auto Racing, Inc.
NASCAR
3-Hybrid Cars اتومبیلهایی که در ساخت انها بیش از تکنولوژی بکار رفته باشد که از طرف مترجم بعنوان "خودروهای دو رگه" نامیده شده است.
4-Allard Motor Company Limited یک شرکت خودرو سازی در انگلستان بود که در سال 1954 توسط " سیدنی آلارد " بوجود امد . تا قبل از سال 1966 که تاریخ انحلال شرکت بود ؛ تقریبا 1900 خودرو توسط الارد ساخته شد.
5-اغلب با نام Shelby Cobra شناخته می شود. یک خودروی انگلیسی امریکایی مسابقه ای بود که در سال 1960 تولید شد.
__________________
---------------------------هرگز در زندگی ؛ از آنان که با نظرم موافق بودند؛ چیزی نیاموختم ---------------------------



ویرایش توسط سالار : 07-08-2012 در ساعت 04:08 PM
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از سالار گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #5  
قدیمی 07-06-2012
سالار آواتار ها
سالار سالار آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: aco-3752
اتومبیل: تندر نود E2
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 673
سپاس از دیگران: 838
983 بار در 289 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض مسابقات اتومبیلرانی-قسمت پنجم

قسمت دوم :


دسته بندی انواع مختلف مسابقات اتومبیلرانی در جهان

بعد از پایان جنگ جهانی اول تاکنون ؛ فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی(FIA) ؛ بر اساس خصوصیات اتومبیل های شرکت کننده در مسابقات و همچنین نواحی برگزاری مسابقات و شرکتهای خودرو سازی حمایت کننده این مسابقات ؛ مجوز برگزاری مسابقات فراوانی را صادر نموده است که هر ساله در سر تا سر جهان برگزار می شوند.بطور کلی دسته بندی کلی تمام مسابقات اتومبیلرانی بشرح زیر است :
1- مسابقات فرمولی یا چرخ باز ( Formula Racing , Open Wheel Racing )
2- مسابقات توری (سیاحتی) (Touring car Racing )
3- مسابقات اتومبیلهای ورزشی (Sport Car Racing )
4- مسابقات اتومبیلهای تولید شده موجود (Production-car racing)
5- مسابقات اتومبیلهای یکبار تولید یا اتومبیلهای مدل ( One-make racing,)
6- مسابقات اتومبیلهای قدیمی (Stock car racing)
7- مسابقات رالی (Rallying)
8- مسابقات ماشینهای سنگین (Drag Racing )
9- مسابقات خودروهای کوچک (مینی) مسابقه ای ( Kart Racing )
10-مسابقات خارج جاده ای ( Off-Road Racing)
11-مسابقات تاریخی (Historical Racing )
12-سایر مسابقات
در دامه بحث به تشریح هر دسته از مسابقات ؛ خصوصیات اتومبیلهای شرکت کننده در هر رده و جامهای معروف هر دسته می پردازیم.
1-مسابقات اتومبیلرانی فرمولی یا چرخ باز ( Formula Racing , Open Wheel Racing)




www.ACOforum.org - Logan Tuning





تصویر 5- "مایکل شوماخر" با ماشین" فراری" در مسابقات فرمول 1 آمریکا-2008
مشهورترین مسابقات اتومبیلرانی در جهان ؛ مسابقات اتومبیلرانی تک سرنشینه(Single-Seater) "فرمول یک" یا همان "فرمول وان" ( Formula 1) است که هر ساله شرکتهای خودرو سازی بسیاری بهمراه رانندگانشان در آن شرکت می کنند. پس از جنگ جهانی دوم و بموازات ایجاد FIA ؛ این موسسه به جهت حمایت و جایگزینی مسابقات GP ( Grand Perix) اقدام به استاندارد گذاری برای مسابقات کرد که نهایتا با نام مسابقات فرمولی به صحنه آمد.(سال 1946 ) .اولین مسابقه فرمول 1 در سپتامبر همان سال و با نام "مسابقات تورین" (Turin ) برگزار شد.
"ماشینهایی که در این مسابقات شرکت می کنند ؛ عموما طوری طراحی و ساخته می شوند که چرخهای آنها در خارج از محدوده بدنه خودرو قرار دارد و بهمین خاطر به این مسابقات ؛ چرخ باز هم می گویند. این ماشین ها دارای بالاهایی در عقب هستند که خصوصیات آیرودینامیکی دارند و باعث افزایش نیرو در عقب خودرو به جهت افزایش چسبندگی خودرو می شوند ."
در آسیا و اروپا این مسابقات با نام فرمول و اعدادی که نشاندهنده سلسله مراتب مسابقه هستند ( مانند فرمول 1 ؛ 2 و ...) شناخته می شوند. اما در امریکای شمالی این مسابقات فقط با نام فرمولی شناخته و پسوند عددی رتبه ای ندارد.در سطح بین المللی نیز این مسابقات برگزار می گردد که دارای مراتب و رتبه هایی است و همانند آسیا و اروپا دارای عدد پسوندی می باشد. همچنین این مسابقات در رده محلی و منطقه ای هم برگزار می شود که شکل آن با فرومول جهانی فرق می کند. (مانند فرمول 3 رده اروپایی ). از طرف دیگر این مسابقات در سطح کشوری نیز برگزار و رده بندی می شود مانند "فرمول 3 "آلمان و "فرمول فورد" بریتانیا.




www.ACOforum.org - Logan Tuning





تصویر 6- مسابقات فرمول 3 - 2004
یکی از نکاتی که در مورد برگزاری مسابقات فرمولی در آمریکای شمالی و رده های ملی مسابقات در آن نواحی وجود دارد این است که بطور سنتی ؛ ماشینهایی که در مسابقات فرمولی این نواحی شرکت می کنند طوری طراحی می شوند که پیچیدگی های آنها کمتر از ماشینهای فرمول 1 است . این موضوع بیشتر بخاطر کنترل بر هزینه ها و محدود کردن تکنولوژی ساخت خودرو هاست که این امر کمک به شرکت عمومی در مسابقات می کند.مشهورترین این مسابقات مسابقه "ایندیاناپولیس 500" می باشد.
یکی دیگر از مسابقات اتومبیلرانی تک نفره ؛ که در سطح بین المللی برگزار می شود مسابقات"جی پی 2"(GP 2)می باشد که قبلا با نام "فرمول 3000 یا فرمول 2 "شناخته می شد. این مسابقات در رده های محلی با رتبه ها و عناوینی چون ؛ "فرمول نیپون" ؛ "فرمول V6Asa"در آسیا ؛ "فرمول رنولت 5/3 "( در دنیا با نام فرمول رنو که جانشین مسابقات جهانی نیسان شد )؛ "فرمول 3 "؛ "فرمول آئودی پالمر" و "فرمول اتلانتیک" برگزار می شوند. در سال 2009 و با تاسیس "فدراسیون مسابقات فرمول 2 "؛ برگزاری این رده از مسابقات تقویت شد. سری های محلی یا ملی چون" فرمول رنو" ؛ "فرمول فورد" با یک پیش مسابقه به "فرمول BMW " تبدیل شدند.
نکته دیگر آنکه مسابقات اتومبیلرانی تک نفره ؛ به تیمها و رانندگان حرفه ای محدود نمی شوند. تعداد زیادی باشگاههای اتومبیلرانی وجود دارند که شرایط مسابقات را برای تمام افرادی که تمایل به شرکت در این مسابقاهت را دارند در سر تا سر جهان فراهم می آورند. مشهورترین اینگونه باشگاهها میتوان به باشگاه "مونو پستو" ؛ BRSCCF3 ( که قبلا تحت نام باشگاه F3 نامیده می شد ) ؛ فرمول V و فرمول فورد در انگلستان اشاره نمود.
گونه دیگری از مسابقات اتومبیلرانی تک نفره ؛ "مسابقات کارت" (Kart Racing ) می باشد که در آن از خودروهای کوچک کم هزینه در مسیرهای کوچک استفاده می شود. بسیاری از معروفترین رانندگان حرفه ای امروز ؛ کار خود را از این گونه مسابقات شروع نموده اند. در گذشته مسابقات فرمول فورد یکی از دسته های " چرخ باز " بود که کسانی که مسابقات کارت را با موفقیت می گذراندند به این سری فورد وارد می شدند. در حال حاضر مسئولیت این مسابقات با سری فرمول BMW (همچنان که اشاره شد ) می باشد که به هنر اموزان رانندگی اجازه می دهد با ماشینهای آیرودینامیکی مدل F1 کسب تجربه کنند. یکی دیگر از این سری های پیش فرمولی"سری ستاره مزدا" ( Mzada Star Series ) می باشد.
موضوع جالب توجه آنکه نوعی از مسابقات فرمولی با عنوان" فرمول SAE "وجود دارد که مختص دانشجویان یک دانشگاه است. این مسابقات بصورت تک نفره ولی با تشریک مساعی گروهی انجام میشود. دانشجویان می بایست خودروهای تک سرنشینه را خو در یک تیم چند تخصصه طراحی و بسازند و از آن در مسابقات استفاده کنند. مزیت این گونه مسابقات انست که با پرورش نیروهای متخصص در زمینه های سخت افزاری؛ مهندسی خودروها را ارتقا می دهد.




www.ACOforum.org - Logan Tuning





تصویر 7- نمونه ای از خودرهای تمام الکتریکی طراحی شده دانشجویان برای مسابقات
در سال 2006 اولین مسابقات منظم اتومبیلرانی زنان با مدیریت "تد بیکر"(Ted Biyker) انجام شد. البته این گروه از رانندگان زن ؛ در حقیقت افرادی بودند که در رده های دیگر ی تعلیم یافته و برای استفاده در نیروی هوایی در نظر گرفته شده بودند. "سری مزدا ریکاوری لوکانا" فرصتی برای خودنمایی این افراد شد.
در سال 2005 با موافقت FIA مقدمات لیگ برتر اتومبیلرانی فراهم اند که نهایتا در سال 2008 این ایده عملی شد. بر طبق این مجوز ؛ به باشگاههای ورزشی چون "آث میلان" و "لیورپول" اجازه داده شد که با خودروی خاص خود و تحت نام باشگاه خود در این مسابقات شرکت کنند.
نکته آخر اینکه پس از گذشت 25 سال از برگزرای مسابقات فرمولی ؛ بسیار ی از رانندگان حرفه ای امروزی مراحل ترقی خود را در مسابقات پیش فرمولی مانند فرمول 2 ؛ فرمول جاناتان پالمر ؛ سری F2 ؛ سری آئودی طی نموده اند. این بخش از مسابقات رسما توسط FIA بعنوان مسابقات فرمول 2 ثبت شده است. این مسابقات با عنوان مسابقات تور جهانی FIA همه ساله برگزار و حمایت میشود .




لیست کامل مسابقات فرمولی که در جهان برگزار می شود :
F1- F2-F3-F4-
Formula car challenge
Formula Attlantic
Formula First
Formula Ford
Formula junior
Formula liber
Formula nipoon
indycar
FCJ
FJ1600
F500
Formula SAE
BRASCI F1
V8 HOTSTOX
Sprint Car Racing
__________________
---------------------------هرگز در زندگی ؛ از آنان که با نظرم موافق بودند؛ چیزی نیاموختم ---------------------------



ویرایش توسط سالار : 07-08-2012 در ساعت 09:08 AM
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از سالار گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #6  
قدیمی 07-07-2012
سالار آواتار ها
سالار سالار آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: aco-3752
اتومبیل: تندر نود E2
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 673
سپاس از دیگران: 838
983 بار در 289 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض مسابقات اتومبیلرانی - قسمت ششم

2-مسابقات اتومبیلرانی توری ( سیاحتی )(Touring car Racing )

www.ACOforum.org - Logan Tuning


مسابقات تور جهانی 2006-
گونه ای دیگر از مسابقات اتومبیلرانی جاده ای است که در آن شرکتها از خودروهایی استفاده می کنند که در طراحی و تولید آنها صرفا مسابقه دهی مدنظر بوده است. در حالیکه قوانین این مسابقات از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد؛ اما در تمام این مسابقه اصلی وجود دارد که بایست رعایت شود و انهم اینست که :
"خودروهای شرکت کنندگان می بایست از لحاظ بدنه در یک سطح و استاندارد باشد؛ اما سایر اجزای خودرو مانند موتور ؛ سیستم تعلیق ؛ چرخها و تایر میتواند بسته به سلیقه شرکت کننده تقویت شود. همچنین خودروها می توانند ( نه باید ) بالهای آیرودینامیکی به عقب خودرو اضافه کنند و همچنین خصوصیات آیرودینامیک جلوی خودرو را نیز افزایش دهند.همچنین قوانین این مسابقات ایجاب می کند که در خودروهای شرکت کننده از تکنولوژی های موجود با کمترین هزینه استفاده شود ."
تفاوتی که این مسابقات با مسابقات خودروهای اسپرت دارند این است که در این مسابقات خودروهای خانوادگی ؛ چون هاچ بک ؛ سدان و واگن می توانند شرکت کنند در حالیکه در مسابقات GT تاکید بر استفاده از خودروهای با تکنولوژی بالا و حداکثر سرعت می باشد که قطعا گرانتر هم هستند .
مهمترین مسابقات این رده ؛ "مسابقات تور جهانی" است (World Touring Car Championship ) یا WTCC است که از سال 2005 به بعد برگزار شد. این مسابقات بوسیله شرکتهای بی ام وی (BMW)؛ شورولت( Chevorlet) حمایت می شوند. در این مسابقات از موتورهای 6/1 لیتری استفاده می شود که برای سری "مسابقات سوپر 2000"طراحی گردیده اند. FIA این مسابقات را در رده N مسابقات قرار داده است.
یکی دیگر از اصلی ترین گونه این مسابقات که در تمام نقاط جهان برگزار می شود مسابقات "سوپر کاپ V8"می باشد. از سری دیگر این مسابقات میتوان به مسابقات"تور خودروهای انگلیسی" ؛" DTM آلمان" اشاره نمود. مسابقات"یکروزه تور خودروهای اروپایی" که با اتومبیلهایی که در سری "سوپر 2000 "فاتح شده اند نیز از دیگر دسته این سری مسابقات است که در اروپا برگزار می شود.
در امریکای شمالی ؛ متولی برگزاری این مسابقات توری ؛ "باشگاه خودروهای اسپرت امریکا" ؛ "باشگاه تور جهانی سرعت "و "فدراسیون مسابقات GT"می باشند. با اغاز مسابقات "سری ترنس"( SeriesTrans ) در امریکا ؛ تاریخ برگزاری این مسابقات در این کشور مرحله گذاری را طی نمود. تاکنون این مسابقات بعنوان طولانی ترین مسابقاتی شناخته می شود که در امریکای شمالی برگزار شده است. همچنین"موسسه ملی خودروهای اسپرت"(National sport-Cars) ؛ اغلب تمهیدات و شرایطی را برای افراد اماتوری که خودروهای خود را در کارگاههای خانگی خود می سازند فراهم میکند تا بتوانند در این رده از مسابقات شرکت نمایند.

لیست کلی این سری از مسابقات بشرح زیر است:
  • Group F-Group G-Group H-super 2000-Disel 2000-SuperTouring-Super Production-V8 Supercar-DTM-NGTC-TC2000-SUPERSTAR

3-مسابقات اتومبیلهای ورزشی (اسپرت ) Sport- Car Racing

www.ACOforum.org - Logan Tuning


خودروی رادیکال در پیست مارینا - 2005
در مسابقات اتومبیلهای اسپرت ؛ گونه ای از اتومبیل ها شرکت داده می شوند که در اصطلاح به آنها GT (Grand Toures) می گویند. این خودروها در حقیقت مدلهای جدیدا طراحی شده خودرو سازان است که برای آزمایش کارایی در مسابقات حضور می یابند و در یک پیست بسته ( closed Circuit) با رقبای هم رده خود به رقابت می پردازند. در حقیقت این مسابقات آزمایش تولیدات خودروسازان برای مسابقات دیگر است.
اصلی ترین سری این مسابقات با عنوانمسابقات GTتوسط فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) برگزار می شود. علاوه بر این مسابقات GT3 و GT4 اروپایی گونه ضعیف تر این مسابقات است که در اروپا برگزار می شود. سابقا رده 2 این مسابقات نیز در اروپا وجود داشت که FIA آنرا بخاطر مسایل کنترل هزینه ای متوقف نمود. از سری اصلی دیگر این مسابقات میتوان به Super GT"ژاپن و مسابقات "اوپن GT بین المللی" برای خودروهای رده بندی شده در سری GT2 و GT3 اشاره نمود.

در سطح ملی نیز مسابقات خودروهای ورزشی ؛ در رده های GT3 و GT4 برگزار می شود که درآن عموما افراد آماتور حضور دارند.
نکته مهم انست که هر چند خودروهایی که در این مسابقات بکار می روند می توانند در آینده بمنظور استفاده در مسابقات یا تولیدات شرکتها مورد قبول واقع شود اما استفاده از این خودروهای پیش الگو برای استفاده در مسابقات قانونی جاده ای مانند" رالی" قابل اعتماد نیستند. چرخهای خودروهای این رده ؛ کاملا در محدوده بدنه خودرو قرار دارند ( بر خلاف ماشینهای فرمول 1 ) و کابین راننده نیز کاملا محصور می باشد تا قابلیت حفاظت از راننده و همچنین تحمل خودرو در مسابقه افزایش یابد.وزن این خودروها کم و از طرفی نیروی آیرودینامیک عقب را افزایش می دهند تا پایداری خودروها در مسابقات GT افزایش یابد.
یکی از انواع مشهور این سری از مسابقات "سری لی مانز" (Le Mans ) است که گونه مشهور ان"لی مانز 24 ساعته" می باشد. در اروپا و امریکاسری های مختلفی از مسابقات لی مانز وجود دارد. خودروهایی که در این سطح شرکت می کنند با نام اختصاری"LMP" شناخته می شوند. کلاس 1 این خودروها عموما توسط سازندگان اتومبیل بشکل قابل ملاحظه ای توسعه یافته اند. اتومبیل هایی با توان و خصوصیات پایین تر در رده LMP2 قرار می گیرند که توسط تیمهای خصوصی یا مالکان شخصی اتومبیل ها در این مسابقات شرکت می کنند. در تمام رده های" لی مانز" علاوه بر خودروهای فوق ؛ خودروهای GT هم می توانند شرکت نمایند.

www.ACOforum.org - Logan Tuning


Audi R8 یکی از مشهورترین خودروهای پیش الگوی هر ساله در مسابقات
مسیر این مسابقات طولانی است که حداقل 100 کیلومتر یا 62 مایل است. خودرو بوسیله 2 راننده یا تعداد بیشتری از رانندگان در مسابقه شرکت داده می شود که هر راننده چند ساعت بطور نوبتی رانندگی می کند.
در امریکا گونه دیگری از این مسابقات تحت عنوان "Grand AM "از سال 2000 تا کنون برگزار می شود. در حقیقت این یک مسابقه ای بین خودروهای LMP و FIA GT با خودروهایی است که از سرعت کمتر و هزینه کمتر ی برخوردار بوده اند.


لیست کامل مسابقات این رده عبارتند از :
  • DP-Group 4-Groupe 5-Groupe 6-groupe 7-Groupe 8-Groupe cn--IMSA GT-Camel light-LMP-LMPC-S2000-CLUBMANS-GC--Groupe a sportcars
__________________
---------------------------هرگز در زندگی ؛ از آنان که با نظرم موافق بودند؛ چیزی نیاموختم ---------------------------



ویرایش توسط سالار : 07-08-2012 در ساعت 09:44 AM
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از سالار گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #7  
قدیمی 07-08-2012
سالار آواتار ها
سالار سالار آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: aco-3752
اتومبیل: تندر نود E2
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 673
سپاس از دیگران: 838
983 بار در 289 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض مسابقات اتومبيلراني-قسمت هفتم

4-مسابقات اتومبیلرانی خودروهای تولیدی موجود( Production Car Racing )
نام دیگر این سری از مسابقات خودروهای "حاضر در صحنه" (Showroom) است. این مسابقات ؛ شکل حرفه ای تری از مسابقات "تور اتومبیلرانی" است با این تفاوت که به لحاظ مباحث کاهش هزینه ای ؛ قواعد ان نیز محدود تر شده اند. مسابقات بر اساس گونه های خاص تولیدات دسته بندی می شوند.
اکثر این مسابقات؛ از قوانین گروه N پیروی می کنند. گروه N به مجموعه ای از قواعد اشاره دارد که توسط FIA برای استاندارد گذاری خصوصیات خودروهای بکار رفته در هر سطح از مسابقات الزاماتی را ارائه می کند. این سطح از رده بندی با عنوان Showroom یا حاضر در صحنه شناخته می شوند. برای مثال گروه A شامل تمام قوانین و خصوصیات خودروهای مسابقه ای است در حالیکه گروه N الزامات و استانداردهای خاص مورد نیاز تولیدات خودرو سازان برای شرکت در مسابقه است.
بهر صورت معروفترین مسابقه در این رده از مسابقات ؛ سری"سوپر توکیو" است .سری"IMSA "که در سالهای 1980 تا 1990 در امریکا رواج داشت نیز از این دسته از مسابقات است .

5- مسابقات خودروهای یکبار ساخت ( One-Make Racing )
در این مسابقات که از آن تحت عنوان مسابقات "مدلهای خاص"( single marquee) یاد می شودعموما تنها خودروهای ساخت یک کارخانه سازنده یا یک مدل خاص از تولیدات یک خودرو ساز با هم به رقابت می پردازند. مسابقات خودروهای یکبار ساخت متعددی در جهان وجود دارد که در کشورها و مناطق مختلف جهان اجرا میشود . تعدادی از مهمترین سری این مسابقات عبارتند از :
"جام برتر پورشه" که قبلا با عنوان" مسابقات بین المللی اتومبیلرانی"IROC( International Race of Champions ) شناخته می شد.
انواع زیادی از این مسابقات را در سطوح مختلف باشگاههای اتومبیل رانی میتوان یافت. خودروهایی که در این مسابقات شرکت می کنند بر اساس سلیقه صاحب خودرو تغیرات و اصلاحاتی در آنها داده می شود که بر اساس آن بهترین کارایی را داشته باشد.
تعدادی از بهترین این مسابقات عبارتند از :
"مسابقات اصیل جوانان اروپایی"(Radical European Masters )؛ " مبارزه مینی جان کوپر "(Mini-John –Cooper Challenge) ؛ "جام کلیو" (Clio Cup
گونه هایی از این مسابقات که با بودجه محدودتری برگزار می شوند عبارتند از :
BMW, MX5, RENAUL , BMW F
این مسابقات عموما تغذیه دهنده به مسابقات رده بالای فرمولی هستند . لیست کامل این سری از مسابقات بشرح زیر است:
Gp2-GP3-Formula Abarth- F BMW- F CC- F Continental- FF1600-FF2000- F LGB – swift-Hyundai- F Mariut-F Mazda- F Monza- F Nissan – F Renault – F Rolon-F Suzuki- Auto GP- Star Mazda- China F GP



6-مسابقات اتومبیلهای ناشناخته ( Stock-Car Racing)


www.ACOforum.org - Logan Tuning



اتومبيلها در دور ازمايشي daytona 500
یکی از مشهورترین مسابقات اتومبیلرانی در آمریکای شمالی ؛ مسابقات خودروهای ناشناخته" است که در پیست های بیضی شکل انجام می شود. در این مسابقات خودروهایی شرکت می کنند که از لحاظ تولید و مونتاژ نامعلوم و مبهم هستند. سازندگان این خودروها می توانند از تکنولوژی های مختلف در ساخت این خودروها استفاده کنند اما در همه انها؛ هدف از تولید ؛ شرکت در مسابقه می باشد. عموما این خودروها دارای ساختا ر و بدنه ای محکم می باشند . کابین انها بشکل خاصی غیر قابل نفوذ می باشد که امنیت آن خودرو را تامین می کند. بهمین جهت به این مسابقات "نیمه سیاه"Silhouette car racing )تومبیلها نیز گفته می شود .
موسسه NASCAR متولی برگزاری و کنترل این مسابقات است. سری برتر این مسابقات با عنوان جام "دو سرعتی" -حداکثر سرعت ( Sprint Cup Series) برگزار می شود . از مشهورترین سری این مسابقات میتوان به"Daytona 500" ؛"Southern 500" ؛ "Coca-cola 600" ؛ Brickyard 400"" اشاره نمود.
لیست کامل مسابقات علاوه بر موارد بالا عبارتند از :
Sprint cup – nationwide- tuck- ARAC-late model-super stock-street stock- ALS- IMCA sport compact- legend- hot roads- brasil- turismo crretera
در انگلستان این مسابقات با عنوان مسابقات"پیست های کوچک" ( Short Circuit Racing ) شناخته می شوند. این مسابقات در انگلستان چه در زمینهای خاک رسی و چه در پیستهای آسفالته برگزار می شود و مسیر انها 4/1 مایل است . مدیریت این مسابقات در انگلستان بر عهده موسسه Oval Racing Council (ORC)می باشد . هر کدام از موسسات هدایت کننده این مسابقات در انگلستان ؛ دارای زمین مسابقه مخصوص خود می باشند که تعداد زمینهای آنان به 35 زمین می رسد و بیش از 7000 راننده فعال در هر یک از این موسسات فعالیت دارند. .
دسته بندي این رده از مسابقات در انگلستان در سطح فول آن عبارتند از :BriSCA F1, F2 and Superstox
و در سطح نیمه فول آن National Hot Rods, Stock Rods and Lightning Rods. می باشد. این مسابقات در دهه های 60 و 70 در انگلستان بسرعت رواج پیدا کرد.
ادامه دارد
__________________
---------------------------هرگز در زندگی ؛ از آنان که با نظرم موافق بودند؛ چیزی نیاموختم ---------------------------



ویرایش توسط سالار : 07-08-2012 در ساعت 04:06 PM
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از سالار گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #8  
قدیمی 07-08-2012
سالار آواتار ها
سالار سالار آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: aco-3752
اتومبیل: تندر نود E2
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 673
سپاس از دیگران: 838
983 بار در 289 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض همه چیز در خصوص مسابقات اتومبیلرانی - قسمت هشتم

8-مسابقات رالی (Rallying)
www.ACOforum.org - Logan Tuning


رالي فنلاند-2010
یکی از مشهورترین مسابقات اتومبیلرانی در سطح جهان ؛ مسابقات" رالی" می باشد که هم در سطح بین المللی و هم در سطح ملی دارای رده هایی برای برگزاری است. بر اساس موافقت اصولی انجام یافته ؛ خودروهایی می توانند در این مسابقات شرکت نمایند که در سری N و خودروهای اصلاح شده سری A باشند.
این مسابقات در جاده های عمومی مسدود شده یا مناطق خارج از طرح جاده ای ( Off-Road) انجام می پذیرد . مسابقات از نقطه ای به نقطه دیگر ادامه می یابد . در این مسابقات علاوه بر راننده شخص دیگری نیز بعنوان کمکی او وجود دارد. مسابقات رالی در هر نوع جاده ای می توا ند انجام یابد که بسته به سطح مسابقه با هم تفاوت دارند.
"در این مسابقات به شرکت کنندگان اجازه داده می شود که روز قبل از مسابقه ؛ مسیر مسابقه را با سرعت پایین طی کنند که هدف از این کار بدست آوردن اطلاعاتی در خصوص زمین و جاده مسابقه می باشد. این اطلاعات توسط کمک راننده یادداشت برداری می شود که به آن " یادداشتهای قدم رو " گویند. در هنگام مسابقه واقعی ؛ کمک راننده این اطلاعات را با صدای بلند و عموما با استفاده از یک دستگاه فرستنده که در زیر کلاه آنها قرار دارد برای راننده می خواند . این امر به راننده کمک می کند که مسیر مسابقه را در حداقل زمان ممکن بپیماید. برنده این مسابقه کسی است که مسیر را در کوتاهترین زمان و با کمترین جرایم تخلفی طی نماید".
عالیترین رده مسابقات رالی ؛ مسابقات جهانی رالی یا WRC ( World Rally Champion) می باشد . در سطح ملی نیز این مسابقات برگزار می گردند که بعضی از مهمترین رالی های ملی عبارتند از : رالی مونت کارلو ؛ آرژانتین ؛ فنلاند و انگلستان .
یکی دیگر از رالی های مشهور رالی "پاریس داکار" است.
مسابقات رالی در سطح آماتور نیز دارای انواعی می باشد . خودروهای مورد استفاده در این سطح حتما نبایست استلزامات گروه A و N را رعایت نمایند.
از دیگر سری این مسابقات میتوان به رالی "آفریقا" ؛ و رالی "مخصوص آسیا" اشاره نمود.


9-مسابقات سنگین (Drag Racing)
www.ACOforum.org - Logan Tuning


نمونه اي از ماشين "فلوپر " در مسابقات سنگين
فلسفه برگزاری این مسابقات آنست که تعدادی خودرو که در یک خط و بصورت موازی قراردارند بتوانند در حداقل زمان ممکن یک مسیر سر راست و مستقیم را طی نمایند. این مسیر بطور سنتی یک چهارم مایل است. البته از سال 1990 مسیر یک هشتم مایلی نیز به این مسابقات وارد شده است. بسته به سطحی که مسابقات در آن برگزار می شود خودروها می توانند بصورت تکی یا گروهی با هم مسابقه دهند.
خودروهایی که در این مسابقات شرکت می کنند با نام ختصاصی Dragster شناخته میشوند. .در هر رده از مسابقات سرعت ماشینها و زمان انجام مسابقه با هم تفاوت دارد. خودروهای خیابانی مسیر این مسابقه را عموما در 12 تا 16 ثانیه می پیمایند در حالیکه یکDragster کاملا اماده این مسیر را در 5/4 ثانیه می پیماید که سرعت انها به بیش از 540 کیلومتر در ساعت می رسد. این مسابقات در سال 1950 توسط انستیتوی ملی جاده های داغ National Hot Road Assosiasion بوجود آمد.
در این مسابقات خودروها بصورت جفتی با هم مسابقه می دهند و برنده به دور بعد می رود. قوانین این مسابقات کمی پیچیده است بنوعی که تماشاگران حاضر اغلب متوجه نمی شوند چرا خودرویی که زودتر به خط پایان رسیده بازنده اعلام می شود. در این مسابقات به رانندگان اماتور امتیازاتی داده می شود که جلوتر از حرفه ای ها مسابقات را شروع نمایند اما برنده نهایتا بر اساس قوانین و ضرایب خاص مسابقه مشخص خواهد شد.
10-مسابقات خارج جاده ای ( Off-Road Racing)
گونه ای از مسابقات است که در ان خودروهایی که برای مسیرهای خاکی خارج از جاده ها طراحی شده اند شرکت می نمایند.در امریکای شمالی این خودروها عموما در صحراها بمسابقه می پردازند که مشهورترین انها مسابقات Baja 1000 است. در اروپا این مسابقات در برگیرنده مفهوم گسترده تری است و عموما مسابقات رالی ، قسمتی از ان بعنوان off-road شناخته می شود.
سایر مسابقات :
با توجه به آنکه مسابقات دیگری نیز وجود دارد که در سر تا سر دنیا برگزار می شود بدلیل جلوگیری از طولانی شدن بحث فقط به نام انها اشاره می شود :
*مسابقات خودروهای کوچک
www.ACOforum.org - Logan Tuning


مسابقات اتومبيلهاي كوچك -
*مسابقات خودروهای قدیمی
www.ACOforum.org - Logan Tuning


ساير مسابقات بشرح زير است :
· AUTOCROSS
Banger racing
· Boardn track racing
· Dirt speed racing
· Dirt track racing
· Drifting
· folkrace
· high performance drivers education
· hillclimbing
· ice racing

در قسمت آخر این مقاله به مفهوم پرچمهایی که در مسابقات اتومبیل رانی بکار می رود خواهیم پرداخت.
ادامه دارد.
__________________
---------------------------هرگز در زندگی ؛ از آنان که با نظرم موافق بودند؛ چیزی نیاموختم ---------------------------



ویرایش توسط سالار : 07-09-2012 در ساعت 09:58 AM
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از سالار بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #9  
قدیمی 07-09-2012
سالار آواتار ها
سالار سالار آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: aco-3752
اتومبیل: تندر نود E2
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 673
سپاس از دیگران: 838
983 بار در 289 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض مسابقات اتومبيلراني- قسمت آخر

مفاهيم پرچمهاي مورد استفاده در مسابقات اتومبيلراني :
در بسياري از انواع مسابقات اتومبيلراني ؛ مخصوصا در مسابقات پيست ؛ مي بايست فرمانهاي صادره از طرف كنترل كنندگان پيست به رانندگان اطلاع رساني شود كه اين مهم با استفاده از پرچمهايي به رنگهاي مختلف انجام مي پذيرد. از اين پرچمها براي اطلاع رساني به رانندگان از وضعيت عمومي مسير و ماشينها استفاده مي شود. از آنجا كه قوانين مسابقات با هم تفاوت دارند؛ ممكن است در هر مسابقه پرچم ها مفهوم خاص خود را داشته باشند اما عموما در ابتداي هر سال در اين مورد توافق صورت مي پذيرد.
از پرچمها در 2 نقطه براي هشدار رانندگان استفاده مي شود كه عبارتنداز :
1- از برج مراقبت ابتداي مسير شروع مسابقه
2- از پست ديده باني كه در مسير تعبيه مي شود .

ذيلا به مفاهيم هر پرچم در هر دو نقطه اشاره خواهيم كرد ."عدد 1"نشانه مفهوم پرچم در "برج مراقبت" شروع پيست و"عدد 2"نشانه مفهوم پرچم در"پست ديده باني" است. بعضي از پرچمها در پست ديده باني استفاده نمي شوند :
الف- پرچم كاملا سبز


www.ACOforum.org - Logan Tuning




1- شروع-آغاز دور مسابقه يا از سر گيري مسابقه پس از طي شدن يك دوره توقف مقطعي بواسطه هشدارهاي قبلي يا ايست كامل قبلي
2- پايان مسير پرخطر
ب- پرچم كاملا زرد


www.ACOforum.org - Logan Tuning




1- هشدار- اعلام شرايط هشدار كامل براي مسير پيست. در مسابقات جاده اي اين پرچم بمعناي اعلام هشدار در محدوده محلي مسابقه مي باشد. بسته به نوع مسابقه ؛ ممكن است از دو پرچم زرد براي آگاهاندن راننده از وضعيت "هشدار كامل " استفاده شود . چناچه يكي از پرچمها علامت SC"" روي آن حك شده باشد بمعناي وقوع يكي رويداد خطر آفرين در پيست است و بنابراين هيچ خودرويي حق عبور از پرچم زرد را نخواهد داشت

2- شرايط هشدار نقطه اي- مفهوم آن اين است كه هيچ ماشيني نمي تواند از يك گوشه خاص از پيست عبور نمايد

ج- پرچم زرد و قرمز راه راه :


www.ACOforum.org - Logan Tuning




1- مسير پرخطر است - ؛ لغزنده و يا ساير مخاطرات موجود در مسير
2- مسير پرخطر است - ؛ لغزنده و يا ساير مخاطرات موجود در مسير
د-پرچم مشكي :


www.ACOforum.org - Logan Tuning




1- مراجعه به چاله سرويس خودرويي كه شماره آن مشخص مي شود بايد به چاله سرويس مراجعه كند
2- توقف دور كليه خودروها مي بايست از مسير خط كشي باريك كناري به چاله سرويس مراجعه كنند. اگر اين پرچم با يك پرچم سبز همراه شود بمعناي آنست كه در سطح جاده روغن وجود دارد. به اين حالت" پرچمهاي تلفيقي" گويند .
و: پرچم مشكي با دايره نارنجي :


www.ACOforum.org - Logan Tuning




1- ايراد مكانيكي و مراجعه به چاله سرويس -خودرويي كه شماره آن نشان داده مي شود مشكل مكانيكي دارد و بايست به چاله سرويس مراجعه كند
ز- پرچم سياه و سفيد ضربدري :


www.ACOforum.org - Logan Tuning





1- جريمه راننده متخلف- راننده خودرويي كه شماره آن نمايش داده مي شود مردود شناخته شده و مي بايست پيست را ترك نمايد و به چاله سرويس مراجعه نمايد . اين راننده تا تعيين تكليف حق شركت در دور را نخواهد داشت.
ع- پرچم آبي زرد :


www.ACOforum.org - Logan Tuning




1- باز كردن مسير خودرويي كه شماره آن مشخص شده براي رفع ترافيك مي بايست از مسير كنار رود
2- پيشنهاد باز كردن مسير به خودروي مشخص شده پيشنهاد مي گردد براي كاهش ترافيك مسير را باز كند
ص- پرچم قرمز:


www.ACOforum.org - Logan Tuning



1- توقف دور- دور مسابقه متوقف مي شود. كليه خودروها بايد در مسير منتظر دستور شروع مجدد بمانند يا به چاله سرويس مراجعه كنند. البته در بعضي از مسابقات ؛ اتومبيلها مي توانند بشكل آهسته در پيست حركت كنند تا دستور شروع مجدد صادر شود.
2- اخطار- يك خودرو با سرعت كم در حال عبور از مسير است
س- شطرنجي سياه و سفيد :


www.ACOforum.org - Logan Tuning




1- پايان مسابقه



سخن آخر :
مسابقات اتومبيلراني كه همه ساله در نقاط جهان و با شكلهاي مختلف برگزار مي گردد ، فرصتي براي شناساندن فرهنگ ملتها به ساير اقوام و ملل و همچنين ايجاد درامد زايي براي صنايع است. در كشور ما اين مسابقات فقط در سطح ملي و آنهم در شكل ضعيف آن انجام مي شود كه جا دارد مسئولين مربوطه از اين موضوع براي تهييج نسل جوان به ابداعات و نو اوري ها و شناساندن فرهنگ ايراني به ساير ملل استفاده نمايند .
در ترجمه مقاله سعي شد از اصطلاحات رايج و زباني ساده براي بيان مفاهيم استفاده شود . چنانچه در متن مقاله اشكالات تايپي وجود دارد و يا دوستان خواننده نظري در مورد مطالب ارائه شده داشته باشند مزيد امتنان خواهد بود كه بهر نحوي اينجانب را در جريان امر قرار دهند . بهر حال در مقابل اساتيد فن ؛ممكن است اين مقال خالي از اشكال نباشد اما بهر حال بضاعت ما نيز همين بود كه عرضه شد و اميدوارم كمي و كاستي آنرا به بزرگواري خود ببخشيد . بقول لسان الغيب حافظ شيرازي :

درويش را نباشد ؛ برگ سراي سلطان
مائيم و كهنه دلقي ؛ كاتش در آن توان زد
ايام بكام
__________________
---------------------------هرگز در زندگی ؛ از آنان که با نظرم موافق بودند؛ چیزی نیاموختم ---------------------------



ویرایش توسط سالار : 07-09-2012 در ساعت 01:09 PM
پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر از سالار گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #10  
قدیمی 07-09-2012
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

با سلام وقت بخیر
از طرف تیم مدیریتی فروم از کاربر گرامی جناب سالار به دلیل ارائه ی این ترجمه ی اختصاصی و زحمات بی وقفه شان سپاسگزاری نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت روز افزون داریم.
امید است که تمامی اعضای محترم خانواده ی بزرگ آکو با سعه صدر در پیشبرد آکو در مسیر نیل به اهداف والایش سهیم باشند .

قابل توجه می باشد که جناب امید علی تمام این زحمات و آپلود تصاویر را توسط اینترنت کم سرعت انجام داده اند که قابل تقدیر است.
.................................................. .................................................. ...................مدیر روابط عمومی آکو فروم

ویرایش توسط روابط عمومی آکو فروم : 07-10-2012 در ساعت 12:08 AM
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از روابط عمومی آکو فروم گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 09:52 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب