آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > خودروهای داخلی > ایران خودرو

Notices

ایران خودرو در این بخش به مطالب مرتبط به گروه خودرو سازی ایرانخودرو میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 12-10-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,334
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض محاسن و معایب 206 صندوق دار

دنياي‌خودروـ قرار بود با آرم ايران‌خودرو و نام آرين به بازار عرضه شود، اما مسوولان پژو حساس تر از آن بودند كه اجازه دهند ايران‌خودرو پژو206 صندوقداري را كه مهندسان ايراني طراح آن به حساب مي‌آيند با آرمي غير از شير ايستاده اين شركت فرانسوي به بازار بياورد. هر چه هست هم‌اكنون پژو206 صندوق‌دار (SD) جزو خودروهاي محبوب بازار داخل به شمار رفته و با كيفيت‌ترين محصول صادراتي خودروسازان داخلي محسوب مي‌شود و اين هفته به سراغ بررسي نيك و بد فني و شرايط بازار آن رفته‌ايم.
مشخصات فني پژو 206 صندوقدار
ايران‌خودرو برای بازار داخل هم اكنون پژو 206 صندوق‌دار را در سه مدل V8، V9 و V20 به توليد مي‌رساند. V8 و V9 از موتوري 1600 سي‌سي بهره برده و قدرت اسب‌بخار هر دو 110 است. اين در حالي است كه V20 موتوري 1400 سي‌سي داشته و 75 اسب‌بخار قدرت توليد مي‌كند. در اين بين تنها V9 گيربكس اتومات دارد. اين محصول پرشتاب‌تر از V8 و V20 بوده و پشت فرمان آن مي‌توان تا 189 كيلومتر در ساعت گاز داد در حالي كه V8 حداكثر سرعتي برابر با 193 كيلومتر در ساعت داشته و پدال گاز V20 را نيز مي‌توان تا 170 كيلومتر فشرد.
206 صندوق‌دار در كل كم مصرف به حساب مي‌آيد و استاندارد يورو4 را پاس مي‌كند به نحوي كه V9 آن در هر 100 كيلومتر سيكل اتوبان تنها 8/5 ليتر بنزين سوزانده و مدل‌هاي V8 و V20 نيز به ترتيب 4/5 و 5 ليتر سوخت مصرف مي‌كند. از جنبه تجهيزات رفاهي و ايمني V9 بهترين شرايط را دارا بوده و V20 ساده‌ترين مدل 206 صندوق‌دار محسوب مي‌شود. V9 از ايربگ (كيسه هوا) و ترمز ضد قفل (ABS) بهره برده و به نوعي مدل صندوق‌دار همان 206 تيپ 5 است. اين در شرايطي است كه V8 نيز به امكانات ايمني V9 مجهز مي‌باشد. البته V8 يك ايربگ كمتر از V9 دارد. 206 صندوق‌دار هرچند برند پژو محسوب مي‌شود، اما می گویند ايران‌خودرويي‌ها براي تيونينگ آن از مشاوران شركت پورشه آلمان كمك گرفته‌اند.
مصرف سوخت پايين 206 صندوق‌دار
اصلاً عجيب نيست كه ايراني‌‌ها از صندوق‌ بزرگ و جادار 206 صندوق‌دار به عنوان يكي از محاسن آن ياد مي‌كنند. به هر حال بيشتر مشتريان داخلي خودروهاي خانوادگي و جادار مي‌پسندند چرا كه مناسب سفر به حساب آمده و مي‌توان سرنشينان بيشتري را با اين خودروها جابه‌جا كرد و شايد به همين دليل است كه ايراني‌ها به رغم ظاهر كوچك و هاچ‌بك 206 پس از اضافه‌شدن صندوق به آن استقبال گرمي تاكنون از اين محصولي به عمل آورده‌‌اند. از ديگر محاسن 206 صندوق‌دار بايد به مصرف پايين سوخت آن اشاره كرد.
این مزیتی است كه در اين اوضاع سهميه‌بندي بنزين، بسيار مدنظر مشتريان قرار داشته و فاكتوري مهم در خريد خودرو محسوب مي‌شود و 206 صندوق‌دار در اين زمينه جزو سرآمدهاي بازار خودرو كشوري به شمار مي‌رود. از سوي ديگر رانندگي نرم و راحت نيز از جمله محاسن اين محصول است كه بيشتر مالكان آن از اين موضوع به نيكي ياد مي‌كنند.
همچنين از هندلينگ مناسب 206 صندوق‌دار نيز در سر پيچ‌ها نبايد غافل ماند. هندلينگي كه بايد آن را مديون طراحان پورشه دانست.
دخالت فني آلماني‌ها سبب شده تا 206 صندوق‌دار به محصولي بسيار ايمن و فرمان‌پذير تبديل و با خيالي راحت بتوان با آن گاز داد. از اين محاسن كه بگذريم 206 صندوق‌دار حسن‌هاي ديگري نيز نظير عملكرد خوب كولر و بخاري، نرم‌بودن دنده‌ها در مقايسه با 206 هاچ‌بك، مناسب‌ بودن با آب و هواي جغرافيايي ايران و صندلي‌هاي راحت دارد.
اين محصول همچنين به عقيده مالكان خود، سيستم تعليق بسيار مناسبي دارد و صداي موتور و گيربكس درون آن نمي‌پيچد. 206 صندوق‌دار از شتاب خوبي نيز برخوردار بوده و بهره‌گيري از امكاناتي نظير ايربگ و ترمز ABS بر ايمني آن افزوده است.
ارتفاع پايين جلو 206 صندوق‌دار
پژو 206 صندوق‌دار به رغم حسن‌هايي كه از آن بهره مي‌برد، داراي معايبي نيز است. معايبي كه شايد مهمترين و پرشكايت‌ترين آن سوختن زود به زود ECU (سيستم هوشمند مركزي) باشد. اين محصول به گفته مالكان خود ديد عقب مناسبي نيز نداشته و به همين دليل هنگام دنده عقب گرفتن بايد از آينه‌هاي جانبي استفاده كرد. از سوي ديگر ارتفاع كم جلو خودرو سبب گيركردن سپر به سرعت‌گيرها مي‌شود، اين در حالي است كه ارتفاع بالاي عقب 206 صندوق‌دار كوبيده‌شدن نامناسب كمك‌هاي خودرو را در پي دارد.
همچنين علاوه بر معايب مذكور، باندهاي ضعيف، خشك‌بودن غربيلك فرمان، زود به صدا افتادن اگزوز و فضاي كم براي سرنشينان عقب، ديگر عيوبي است كه مالكان 206 صندوق‌دار از آنها ياد مي‌كنند. البته عدم زيبايي اين محصول در مقايسه با نوع هاچ‌بك آن نيز جزو ديگر عيب‌هاي مدنظر مالكان پژو 206 صندوق‌دار به حساب مي‌آيد.
تجهيزات الكتريكي حساس
206 صندوق‌دار نيز مانند مدل هاچ‌بك خود تجهيزات الكتريكي حساسي داشته و به همين دليل بايد حسابي مواظب آن بود. آن‌طور كه فروشندگان لوازم يدكي خيابان ملت مي‌گويند، اين تجهيزات جزو مواردي است كه 206سواران معمولاً براي خريد آن به خيابان ملت مي‌آيند. همچنين بايد از خالي‌ماندن باك 206 صندوقدار نيز جلوگيري كرد، چرا كه اين موضوع موجب خرابي پمپ سوخت آن مي‌شود.
به گفته ساكنان خيابان ملت، قطعات بدنه اين محصول نيز چندان از سوي نمايندگي‌هاي ايران‌خودرو تامين نشده و وضعيت موجودی اين قطعات در بازار مناسب نيست. پس حواس‌تان را جمع كنيد تا تصادف نكرده و گرفتار خوابيدن خودرويتان در تعميرگاه نشويد.
تعويض گران فیلتر
تعميركاران پايتخت معتقدند پژو 206 چه در مدل هاچ‌بك و چه صندوق‌دار، خودرو كم استهلاكي محسوب مي‌شود و چون موتور آن به صورت اورجينال از سوي پژو در اختيار ايران‌خودرو قرار مي‌گيرد، كمتر پيش مي‌آيد كه مشتريان براي عيوب موتوري به تعميرگاه مراجعه كنند. به گفته آنها تعويض صفحه كلاچ، لنت ترمز و فيلتر هوا جزو شايع‌ترين مواردي است كه مالكان پژو 206 صندوق‌دار بابت آنها پايشان به تعميرگاه باز مي‌شود كه در اين بين تعويض فيلتر هزينه بالايي دارد.
206 صندوق‌دار، خودرويي خانوادگي
پژو 206 صندوق‌دار، هم‌اكنون در شرايطي كه بازار خودرو كشور در مسير ارزاني قرار گرفته، چندان تمايلي به قرارگرفتن در اين مسير ندارد به نحوي كه اخبار رسيده از بازار بر ثبات قيمت اين محصول طي دو ماه اخير خبر مي‌دهد. به گفته نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت، بيشتر مشتريان 206 صندوق‌دار را خانواده‌ها تشكيل مي‌دهند.
اين خودرو هرچند در اوايل عرضه به بازار چندان با استقبال ايراني‌ها روبه‌رو نشد، اما هم‌اكنون محصولي پر تقاضا با توجه به تيراژ توليد نه چندان بالاي خود در مقايسه با ساير خودروهاي داخلي به حساب مي‌آيد. هم‌اكنون 206 صندوق‌دار مدل V9 با قيمت 19 ميليون و 200 هزار تومان در بازار به فروش مي‌رسد و V8، هجده ميليون تومان قيمت دارد. V20 نيز با نرخ 15 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 08:26 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب