آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > خودروسازان خارجی > خودرو سازان آمریکا

Notices

خودرو سازان آمریکا در این تالار به بحث و بررسی خودروهای تولید امریکا میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 10-03-2011
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
ناظر سایت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
محل سکونت: ایران
نوشته ها: 5,071
سپاس از دیگران: 7,259
12,451 بار در 3,442 پست سپاسگزاری شده است
Arrow مقایسه دوج چلنجر SRT8 و فورد شلبی GT500 مدل 2008

مقایسه دوج چلنجر SRT8 و فورد شلبی GT500 مدل 2008


2008 Dodge Challenger SRT8 vs. 2008 Ford Shelby GT500

www.ACOforum.org - Logan Tuning


سه دهه ی پیش رقابت هیجان انگیزی بین خودروهای عضلانی در آمریکا در گرفته بود . از این میان رقابت دو خودروی دوج چلنجر و فورد موستانگ بسیار جالب توجه بود .
حالا پس از گذشت این همه سال دوباره این دو خودروی پرقدرت در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند تا برای هم عرض اندام نمایند .
دو سال پیش شرکت دوج گونه ی کانسپت چلنجر را معرفی نمود و حالا مدل تولیدی این خودرو نیز در دسترس است .
چهره ی چلنجر جدید یک طرح " ریترو " یا بازگشت به گذشته محسوب میشود . چراغ های چهار تایی جلو و قوس شیشه ی بغل از مشخص ترین ویژگی هایی است که از چلنجر قبلی به عاریت گرفته شده است .
طراحان این خودرو کمی این اتومبیل را پهن تر کرده اند و این پهنا به خوبی به چشم می آید . ستون B ضخيم نيز از مشخصات چلنجر جديد است .
داخل چلنجر با قطعات آلومينيومي براق كه سطح مياني داشبورد و كنسول را پوشانده تزئين شده است . داخل اين خودرو بيش از هر چيزي شبيه به داخل كرايسلر 300 و دوج چاجر است .

www.ACOforum.org - Logan Tuning


فرمان مدل هاي عادي اين خودرو چهارشاخه است ولي در مدل SRT8 شما يك فرمان سه شاخه را ميبينيد . صندلي هاي چرمي اين خودرو نيز عضلاني و راحت هستند و شما را به خوبي بر روي خود حفظ ميكنند .
براي سال 2008 كه اولين سال عرضه ي اين خودرو است شركت دوج تنها گونه ي SRT8 را به فروش ميرساند كه از يك موتور 1/6 ليتري V8 همي كه 425 اسب بخار قدرت و 420 پوندفوت گشتاور توليد ميكند استفاده ميكند .
از ديگر مشخصات اين مدل ميتوان به رينگ هاي آلومينيومي فورج شده ي 20 اينچي - ديسك هاي چهار كاناله ي برمبو و گيربكس 5 سرعته ي اتوماتيك اشاره كرد .
شركت دوج نتوانست گيربكس 6 سرعته ي دستي را براي اين مدل آماده كند و به همين دليل اين خودرو تنها با گيربكس اتوماتيك به فروش ميرسد .
قابل توجه است كه شركت دوج هر 6400 دستگاه دوج چلنجر SRT8 را كه براي توليد در سال 2008 در نظر گرفته شده بودند قبل از فروش رسمي اين خودرو پيش فروش نمود .
گيربكس 6 سرعته ي دستي در سال 2009 در كنار مدل هاي ارزانتر كه زير 24 هزار دلار قيمت دارند وارد بازار خواهد شد .
حالا دوج چلنجر در مقابل فورد شلبي 500 قرار گرفته است . خودرويي كه به يك موتور 4/5 ليتري V8 مجهز است . اين موتور 500 اسب بخار قدرت و 480 پوندفوت گشتاور توليد ميكند .
ترمزهاي برمبو نگهدارنده ي اين خودرو خواهند بود . گيربكس اين خودرو نيز از نوع 6 سرعته ي دستي ميباشد .
رنگ قرمز بدنه و نوارهاي سفيد رنگ ظاهر اين خودرو را به شدت شبيه به يك كبراي خشمگين نموده است .

www.ACOforum.org - Logan Tuning


در تست شتاب شلبي توانست ظرف مدت 3/4 ثانيه از حالت سكون به سرعت 96 كيلومتر بر ساعت برسد . 400 متر را نيز در 6/12 ثانيه و در سرعت 183 كيلومتر تمام كرد .
در مقابل چلنجر با 34 كيلوگرم اضافه وزن و 75 اسب بخار قدرت كمتر شتاب صفر تا 96 برابر 7/4 ثانيه داشت و 400 متر را نيز در 1/13 ثانيه با سرعت 174 كيلومتر تمام كرد .
در رانندگي با شلبي انجام بعضي از امور نياز به مهارت دارد : دقت در فشردن كلاچ و سبك كردن دنده ها راننده بايد بايد با چالاكي كلاچ را فشار دهد در غير اين صورت چرخ هاي عقب خودرو منحرف شده و خودرو به دور خود ميچرخد .
اما در مقابل چلنجر همانند يك كودك است . بايد دور موتور را در محدوده ي 1800 نگه داشت و در عين حال نيم تماسي هم با ترمز داشت سپس پدال گاز را فشرد به زودي اين خودرو ميتواند ظرف 7/4 ثانيه از حالت سكون به سرعت 96 كيلومتر در ساعت برسد .
شلبي به مدد وزن كم و گشتاور بيشتر توانست در تست مسير دايره اي نيم ثانيه سريعتر از دوج عمل كند .
در هنگام قرار گرفتن اين دو خودرو در كنار هم به تفاوت هاي آن ها بيشتر پي ميبريد . چلنجر به طرز محسوسي بزرگتر است و شما را وادار به گفتن " اين خودروي بزرگي است !‌" ميكند .
اين خودرو 25 سانتيمتر طويل تر و 5/6 سانتيمتر بلندتر از شلبي ميباشد .
چلنجر خودرويي است كه بيشتر به چشم مي آيد ; داخل زيباتري دارد ; موتور 8 سيلندر همي آن غرنده تر از موتور اسباب بازي مانند شلبي است ; عملكرد فنربندي مستقل دوج به مراتب بهتر است و در مسيرهاي صاف و رانندگي در حالات مختلف دوج بالانس بهتري دارد .

www.ACOforum.org - Logan Tuning


در كل اين مقايسه يكي از نزديك ترين مقايسه هايي بود كه انجام داده بوديم ولي بايد اعتراف كرد كه برنده ي آن دوج چلنجر است . قيمت اين خودرو 4000 دلار نيز ارزان تر است و امكانات بيشتري را در اختيار ميگذارد .

رتبه ي اول : دوج چلنجر SRT8

رتبه ي دوم : فورد شلبي GT500

__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Renault Logan بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن

موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
10 خودرو ساز برتر نیمه نخست 2008 روابط عمومی آکو فروم مطالب آزاد مرتبط با خودرو 1 01-03-2010 02:35 AM
2010 شلبی gt500 کانورتیبل - مقاله ترجمه شده روابط عمومی آکو فروم مطالب آزاد مرتبط با خودرو 0 12-28-2009 01:16 PM
پرفروشترين اتوموبيل در سال 2008 در بلژيک روابط عمومی آکو فروم مطالب آزاد مرتبط با خودرو 0 12-17-2009 08:29 PM
نمایشگاه بین المللی اتومبیل مسکو-2008 روابط عمومی آکو فروم نمایشگاه های خارجی خودرو 11 12-09-2009 03:34 PM
نمایشگاه بین المللی اتومبیل انگلستان-2008 روابط عمومی آکو فروم نمایشگاه های خارجی خودرو 6 12-09-2009 08:30 AM


اکنون ساعت 11:16 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب