آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

تعیین جایزه 20 میلیون ریالی برای شکستن گل پخش کن های رنو ساندرو ساخت آکو

فروش آپشن ها و لوازم یدکی تندر90 - رنو ساندرو 33933630-021 آکام

آکام - فروش آپشن ها و لوازم یدکی ال90 - ارسال به سراسر کشور


بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو > سیستم انتقال قدرت

Notices

سیستم انتقال قدرت در این تالار مطالب و مقالات مرتبط با سیستم انتقال قدرت خودرو قرار میگیرند

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 09-12-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,448
سپاس از دیگران: 7,486
8,101 بار در 2,955 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض پلوس چيست ؟

پلوس چيست ؟
دنياي‌خودروـ همانطور که میدانید نيروي موتور از طريق سيستم انتقال قدرت به چرخ‌هاي محرك منتقل مي‌شود. در خودروهاي ديفرانسيل عقب يا بهتر بگوييم محرك عقب، نيرو پس از موتور از طريق ميل گاردون به ديفرانسيل و سپس از طريق پلوس‌ها به چرخ‌ها منتقل مي‌شود.

www.ACOforum.org - Logan Tuning




شايد اين سوال براي عده‌اي پيش بيايد كه در خودروهاي ديفرانسيل جلو و يا همان محرك جلو، ديفرانسيل دركجا قرار دارد و نيرو چگونه به چرخ‌ها منتقل مي‌شود؟ اين سري خودروها كه امروزه تقريباً تمام خودروها را در بر مي‌گيرند نيرو را از طريق گيربكس به چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌كنند.
گيربكس اين خودروها معمولاً بزرگ‌تر از حد معمول است. دليل اين مساله هم وجود ديفرانسيل در داخل گيربكس است. در خودروهاي محرك عقب، ديفرانسيل كه در يك پوسته جداگانه در عقب خودرو نصب مي‌شد، نيرو را از ميل‌ گاردون دريافت مي‌كرد و سپس از طريق دو پلوس به چرخ‌ها منتقل مي‌ساخت. اما اين بار و در اين شيوه نيرو از مسير انتقال قدرت مستقيماً به ديفرانسيل منتقل مي‌شود. ديفرانسيل در داخل گيربكس جاسازي شده و از طريق دو پلوس نيرو را منتقل مي‌سازد.
اين مساله و اين شيوه مزايا و معايب خود را دارد. خوبي اين طرح، عدم اتلاف نيرو و انتقال سريع قدرت به عضو بعدي است. همچنين تعمير و نگهداري عضوي به نام گاردان حذف شده و وزن خودرو نيز كاهش مي‌يابد، همچنين در داخل اتاق خودرو نيز محدوديت فضايي ايجاد نشده و فضا به صورت مفيد استفاده مي‌شود. اما معايبي نيز اين سيستم دارد. پيچيده‌شدن مسير انتقال قدرت و بزرگ‌شدن گيربكس از عيب‌هاي اين سيستم است. همچنين نياز به تعمير و نگهداري مداوم از ديگر معايب اين سيستم است.
نيرو پس از انتقال به عضو ديفرانسيل از طريق دو عضو ديگر به نام پلوس به چرخ‌ها منتقل مي‌شود. پلوس عضو ساده‌اي است كه توسط اتصال هزار خاري با ديفرانسيل درگير شده و توسط يك شافت نسبتاً بلند نيرو را به چرخ و از طريق همين اتصال، انتقال مي‌دهد. در خودروهايي كه گيربكس در وسط قرار ندارد (مثل پرايد) طول پلوس‌ها كاملاً متفاوت است و كوتاه و ديگري بلند است.
گشتاور حاصل از گيربكس بايد از طريق يك شافت قوي به چرخ‌ها منتقل شود به همين دليل شافت پلوس معمولاً قطور و از آلياژ قوي انتخاب مي‌شود. در گذشته پلوس‌ها از طريق يك سري ساچمه نيرو را به شافت و سپس دوباره از طريق همين ساچمه‌ها به چرخ منتقل مي‌شد. اما امروزه از طريق يك سه شاخه قوي كه درون سرپلوس جاي مي‌گيرد نيرو منتقل مي‌شود. اين سيستم اطمينان بيشتري نسبت به سيستم‌هاي گذشته دارد و ضريب انتقال نيروي بالاتري نيز به همراه دارد. اين سيستم در اكثر خودروهاي محرك جلوي جديد استفاده شده تا قدرت و گشتاور با ضريب اطمينان بالايي در تمامي شرايط به چرخ منتقل شود
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
7 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 09:53 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب