آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > خودروهای داخلی

Notices

خودروهای داخلی در این بخش به بحث و بررسی خودروهای داخلی میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 09-11-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,651
سپاس از دیگران: 412
1,464 بار در 735 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض آزمايش رانندگي با رنو داستر در ایران برادر بلند قد تندر90 احتمالاً در ایران تولید می‌شود

برگرفته از هفته نامه دنياي خودرو

www.ACOforum.org - Logan Tuning




ویرایش توسط MATIN : 09-11-2011 در ساعت 09:26 AM
پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 09-11-2011
عدنانی عدنانی آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2010
کد عضویت آکو: ACO-1675
اتومبیل: L90 E2lp
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 151
سپاس از دیگران: 3,472
108 بار در 59 پست سپاسگزاری شده است
عدنانی به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

سلام
ممنونم از اطلاع رساني كه فرموديد
اي كاش متن داخل بريده روزنامه را خودتان تايپ مي كرديد چون عكس بزرگ نميشه و امكان مطالعه متن نيست
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 09-11-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,651
سپاس از دیگران: 412
1,464 بار در 735 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط عدناني نمایش پست ها
سلام
ممنونم از اطلاع رساني كه فرموديد
اي كاش متن داخل بريده روزنامه را خودتان تايپ مي كرديد چون عكس بزرگ نميشه و امكان مطالعه متن نيست
روي عکس کليک راست کنيد و open link را بزنيد.
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MATIN بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 10-22-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,365
سپاس از دیگران: 7,323
7,937 بار در 2,882 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض برادر بلند قد تندر90 احتمالاً در ایران تولید می‌شود

برادر بلند قد تندر90 احتمالاً در ایران تولید می‌شود

دنیای‌خودرو- بازار خودروهای شاسی‌بلند آنقدر پرفروش شده که خودروسازان داخلی به فکر تولید این‌گونه خودروها افتاده‌اند. گام اول را شرکت پارس‌خودرو با خودروی رونیز برداشت و در ادامه نیز شرکت ایران خودرو اقدام به تولید سوزوکی گراند ویتارا نمود و بعد از آن نیز دوباره شرکت پارس‌خودرو اقدام به تولید نیسان قشقایی کرد اما تولید خودروسازان داخلی نتوانسته تاکنون آن طور که باید رقیب جدی برای خودروهای وارداتی باشد به خصوص اینکه این تولیدات با کمترین امکانات و قیمت‌های بالا عرضه می‌شوند اما به تازگی تولید خودروهای ارزان قیمت باب شده است. این تولیدات از زمانی آغاز شد که تندر90 به رغم طراحی ضعیف خود توانست در بازار موفق ظاهر شود نمونه هاچ‌بک این خودرو که ساندرو نام دارد قرار بود که توسط شرکت سایپا به بازار ایران عرضه شود که در چند شماره قبل به آزمایش آن پرداختیم.
اما یکی از خودروهایی که ممکن است به کشور ما راه پیدا کند و در چرخه تولید قرار گیرد نیز یکی دیگر از برادران تندر90 است خودرویی که توسط شرکت داچیای رومانی طراحی شد و داستر نام دارد.
خودرویی SUV در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک اما ارزان قیمت که می‌توان به راحتی تشابهات آن را با تندر90 لمس کرد.
داستر اولین خودروی شاسی‌بلند کراس‌اوور ساخت شرکت رومانیایی داچیاست که در دسامبر سال 2008 طراحی شد و از ماه مارچ سال 2010 در اروپا عرضه می‌شود البته این خودرو با نام رنو در کشور ما عرضه خواهد شد. داستر بر روی پلت‌فرم نیسان BO ساخته می‌شود. این خودروی طولی در حدود 375/4 میلی‌متر داشته و عرض آن به 822/1 میلی‌متر رسیده و 630/1 میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور این خودرو 673/2 میلی‌متر است.
داستر هم به صورت چهارچرخ متحرک و هم به صورت دوچرخ متحرک در دسترس قرار دارد. این خودرو چهره‌ای متفاوت با دیگر SUVهای بازار دارد و در نمای جلو دارای یک چراغ پنج ضلعی بوده که بین دو چراغ جلو پنجره‌ای دو تکه قرار دارد. قسمت پایین جلو پنجره به صورت مشبک ساخته شده و پلاستیکی است و در قسمت بالای آن یک ذوزنقه کرم رنگ قرار دارد که وسط آن با آرم رنو پوشیده شده است.
بر روی طرفین سپر جلو دو عدد چراغ مه‌شکن قرار دارد و در قسمت میانی سپر هواکشی بزرگ خودنمایی می‌کند. نمای جانبی خودرو اما طرح عجیب و تقریباً جذابی داشته که باز هم متفاوت با دیگر خودروهای موجود در بازار است. این طراحی به چراغ‌های عقب نیز سرایت کرده و شما شاهد یک خودروی متفاوت با آنچه تاکنون در خیابان‌ها دیده‌اید هستید.
شیشه عقب، چراغ‌های عقب، درب پنجم همه و همه دست به دست همه داده‌اند تا یک چهره جدید و متفاوت را به نمایش گذارند. چندی پیش با یک نمونه آزمایشی د‌استر روبه‌رو شدیم و با سوار شدن و راندن با آن نکاتی را دریافتیم که خواندن آنها خالی از لطف نیست.
قبل از هر چیز باید یادآور شوم که این خودرو در کشورهای برزیل، کلمبیا و رومانی تولید می‌شود. موتورهای در نظر گرفته شده برای آن 5/1 و 6/1 لیتری بوده و با دو نوع گیربکس پنج سرعته دستی و شش سرعته دستی در اروپا در دسترس قرار دارد. این خودرو در اروپا و با نام داچیا در حدود 900/11 یورو قیمت دارد که این قیمت در بازار رومانی به 500/10 یورو کاهش پیدا می‌کند.
این قیمت‌ها مربوط به نمونه دیفرانسیل‌ جلوی این خودرو بود اما مدل چهارچرخ متحرک آن در رومانی 500/11 یورو و در دیگر کشورها 900/13 یورو قیمت دارد. داستر از ماه ژوئن 2010 در کشورهای اوکراین، سوریه، اردن، مصر و لبنان نیز در دسترس قرار دارد. کشورهای آفریقایی نیز در این میان بی‌نصیب نبوده‌اند و این خودرو را با نام رنو خریداری می‌کنند.
هنگامی که در کنار داستر قرار می‌گیرم فکر می‌کنم که رنو یک خودروی متفاوت ارزان قیمت ساخته که شکل و شمایلی جذاب دارد. با باز کردن درب خودرو تمام ذهنیتمان کاملاً از بین می‌رود و دیگر چهره خودرو را فراموش می‌کنم چرا که با یک تندر90 روبه‌رو هستم. همه چیز آشناست. صندلی‌ها، داشبورد، دنده، همه و همه همان تندر90 است. واقعاً شوکه شده‌ام. انتظار چنین چیزی را ندارم. فکر می‌کردم این خودرو خیلی متفاوت باشد اما به هر حال نمی‌توان انکار کرد که طراحی متعلق به شرکت داچیا و رنو است.
شرکت‌هایی که سعی دارند تا حداقل هزینه را بر روی خودرو داشته باشند البته غربیلک فرمان داستر شباهت زیادی به رنو مگان داشته و پوشش‌هایی که در تندر90 به رنگ نقره‌ای هستند در این خودرو با رنگ قهوه‌ای پوشیده شده‌اند که کمی زیباتر جلوه کند. البته برای من که واقعاً یکه خورده بودم تفاوتی نداشت چرا که همه چیز سر جای خودش بود. حال اگر این رنگ تغییر نمی‌کرد اتفاقی هم نمی‌افتاد. این پوشش قهوه‌ای را بیشتر می‌توان در کنسول میانی دور خروجی دریچه‌های کولر و رودری‌ها مشاهده کرد.
هنگام ورود به خودرو با مشکل چندانی مواجه نشدم و سوار شدن بر خودرو به راحتی صورت گرفت. صندلی‌ راننده همانند تندر90 بوده و تفاوتی با برادر خود نداشت. با زدن استارت و روشن شدن خودرو صدای آشنایی شنیده می‌شود. موتور 6/1 لیتری که بر روی تندر90 نیز قرار دارد. این موتور 105 اسب‌بخار قدرت داشته و تمامی مولفه‌های آن همانند تندر90 است اما یک تفاوت دیگر گیربکس شش سرعته است چیزی که در تندر90 وجود ندارد. اما تعویض‌دنده با این گیربکس برای افرادی که تاکنون خودروهای آلمانی نداشته‌اند کمی غریب است چرا که دنده عقب این خودرو با بالا کشیدن یک اهرم صورت می‌گیرد. این نوع دنده را در دوو سی‌یلو نیز می‌توانید مشاهده کنید.
با قرار دادن اهرم تعویض‌دنده در دنده یک شروع به حرکت می‌کنیم برخلاف تندر90 این شتابگیری کمی کند صورت می‌گیرد اما همچنان تعویض‌دنده نرم و دقیق انجام می‌گیرد. عملکرد کلاچ نیز مشابه با تندر بوده و نرم است اما در مورد فرمان باید بگویم که همانند خودروهای کره‌ای نرم نیست و کمی سفت می‌پیچد اما دقیق بوده و فرمان‌پذیری خوبی دارد.
ترمزهای این خودرو به خوبی از پس این خودرو برمی‌آیند. این خودرو با توجه به اینکه وزنی در حدود 1160 کیلوگرم تا 1294 کیلوگرم دارد اما با این موتور شتاب خوبی را ارائه نمی‌دهد. در ترمزگیری عملکرد خوبی داشته و مناسب است اما با این وزن در قبال رقبایی همچون MVM-X33 با 1374 کیلوگرم وزن و موتور دو لیتری و سوزوکی گراند ویتارا با 1520 کیلوگرم وزن باز هم با موتور دو لیتری حرفی برای گفتن نخواهد داشت هر چند که قطعا قیمت آن باید زیر 30 میلیون تومان باشد. چرا که این خودرو از خصیصه‌های خاصی بهره نبرده و تنها ظاهر آن کمی معقول به نظر می‌رسد.
موتور 6/1 لیتری که بر روی این خودرو قرار دارد جوابگوی بدنه 1100 کیلوگرمی تندر90 است پس نمی‌توان انتظار خاصی از آن داشت چرا که حتی کشیدن اتاق خالی این خودرو کار دشواری برای این موتور به حساب می‌آید چه رسد به کامل‌بودن سرنشینان و محفظه بار. به هر حال این خودرو در شتابگیری عملکرد کندی دارد و قطعاً شما را راضی نخواهد کرد.
هنگام عبور از پیچ‌ها خودرو از خود پایداری خوبی نشان می‌دهد و بدون ترس و دلهره می‌‌توان از مسیرهای پر پیچ و خم عبور کرد. البته فنربندی خودرو به دلیل شاسی‌بلند بودن کمی خشک است اما تکان‌های زیادی ندارد و همانند خودروی رونیز نیست. هنگام راندن بر روی این خودرو از دید خوبی بهره می‌بردم به طوری که کاملاً احساس تسلط بر خودرو و بر جاده را به شما القا می‌کند. آینه‌های جانبی از نکات مثبت این خودرو بودند و دید خوبی را در اختیار قرار می‌دهند.
تمامی کلیدهای روی کنسول میانی همانند تندر90 است و فقط تعداد آنها کمی بیشتر شده است. به عنوان مثال می‌توان به خروجی 12 ولت در این خودرو اشاره داشت این درحالی است که کلیدهای کنترل سیستم تهویه مطبوع در مقایسه با تندر90 کم ‌کیفیت‌تر به نظر می‌رسند و حتی تیرگی و روشنی آنها بایکدیگر تفاوت دارد. دو عدد از کلیدهای حالت گرما و سرما و تنظیم جهت باد، تیره هستند و کلید روشن کردن تهویه مطبوع رنگی روشن‌تر دارد که همه اینها بسیار بی‌دقت و به دور از حوصله طراحی شده است.
صندلی‌های خودرو پوشیده از چرم طبیعی است که وضعیت بهتری نسبت به تندر90 دارد و سردنده و غربیلک فرمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای پوشش چرمی هستند. اما نکته دیگری که باید به آن عادت کرد بوق این خودرو است که همانند خودروی پیکان بر روی دسته راهنما قرار دارد.
سیستم صوتی این خودرو همانند تندر90 است و از چهار بلندگو بهره می‌برد. در داخل کابین فضای کافی برای همه سرنشینان وجود دارد و سرنشینان عقب نیز از فضای پای کافی برخوردارند که این موضوع در مسافرت‌های طولانی بیشتر نمود پیدا می‌کند.
عملکرد سیستم تهویه مطبوع مناسب بوده و فضای اتاق به خوبی خنک می‌شود هر چند که با روشن بودن کولر این خودرو دیگر واقعاً نباید انتظاری از آن داشت. یکی دیگر از نکاتی که باید در این خودرو به آن توجه داشت اینتر فیسی است که در آن نصب شده است. پشت غربیلک فرمان همانند پژو 206 یک اینترفیس قرار دارد که می‌توان از روی آن کنترل سیستم صوتی را به دست گرفت. امکانات خودرو با توجه به داشتن ترمز ABS، EBD، ESC و امکاناتی دیگر از قبیل دو عدد ایربگ، شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های برقی، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، کامپیوتر سفر، خروجی برق 12 ولت و فرمان هیدرولیک مناسب است و در بین خودروهای ارزان قیمت گزینه مناسبی است البته اگر بعد از تولید این خودرو در ایران قیمت آن به 30 میلیون تومان نرسد.
داستر اگر در ایران تولید شود و با قیمت زیر 30 میلیون تومان عرضه شود می‌‌تواند خودروی موفقی باشد البته موتور این خودرو برای دستیابی به موفقیت کمی ضعیف به نظر می‌رسد و در مقابل رقبایی همچون MVM-X33 و سوزوکی گراند ویتارا که از امکانات زیادی هم بهره می‌برند یک شکست‌خورده به حساب می‌آید البته این نکات در صورتی درست است که قیمت آن به بالای 30 میلیون تومان برسد هر چند که داستر با این موتور ضعیف قطعاً بیشتر از 25 میلیون تومان به موفقیت نخواهد رسید اما بعید نیست که خودروسازان ما بدون در نظر گرفتن قابلیت‌های دیگر همکلاسان این خودرو سعی در این داشته باشند که داستر را با قیمت‌های بالاتر به فروش رسانند.
داستر یک SUV کوچک اما جادار است که می‌تواند فضای خوبی را در اختیار سرنشینان قرار دهد همچنین فضای بار این خودرو نیز مناسب بوده و طراحی خودرو نیز قابل قبول است اما نمی‌توان از داشبوردی که کاملاً از تندر90 به عاریت گرفته و موتور ضعیف آن چشم‌پوشی کرد.
مسوولین خودروسازی کشور در هنگام قیمت‌گذاری حتماً باید توجه داشته باشند که این خودرو نمونه بلندتر تندر90 است که کمی هم ضعیف‌تر شده است به هر حال داستر خودروی قابل قبولی نیست مگر اینکه قیمت پایینی داشته باشد.
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.



ویرایش توسط MAHDI-TONDAR : 10-22-2011 در ساعت 11:45 PM
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MAHDI-TONDAR بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #5  
قدیمی 10-23-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,651
سپاس از دیگران: 412
1,464 بار در 735 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

با سلام
این مطلب قبلا در فروم ارائه شده است.
لطفا دقت نمایید.
http://www.acoforum.org/showthread.php?t=2794
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MATIN بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #6  
قدیمی 10-23-2011
ACO آواتار ها
ACO ACO آنلاین نیست.
مدیر کل آکوفروم
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
محل سکونت: IRAN
نوشته ها: 1,725
سپاس از دیگران: 1,086
5,841 بار در 1,203 پست سپاسگزاری شده است
ACO به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

تاپیک ادغام و عنوان برادر بلند قد تندر90 احتمالاً در ایران تولید می‌شود
به انتهای عنوان قبلی اضافه شد .
__________________

---------------------
به نام نکو گر بمیرم رواست ** مرا نام باید که تن مرگ راست
---------------------


پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از ACO بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #7  
قدیمی 02-18-2014
مجتبی زارع آواتار ها
مجتبی زارع مجتبی زارع آنلاین نیست.
سرعت : شروع به حرکت
 
تاریخ عضویت: Jan 2014
کد عضویت آکو: aco-6228
محل سکونت: شیراز
نوشته ها: 24
سپاس از دیگران: 21
6 بار در 4 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

به قیمتش می ارزه . . .

ویرایش توسط مجتبی زارع : 02-18-2014 در ساعت 04:59 PM
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 06-06-2014
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,651
سپاس از دیگران: 412
1,464 بار در 735 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض ملاقات با تازه وارد بازار کشور، رنـو داسـتر 2013

ملاقات با تازه وارد بازار کشور، رنـو داسـتر 2013

مجله تخت گاز : مدت‌ها بود که خبرهای ضد و نقیضی در خصوص ورود رنو داستر، شاسی‌بلند اقتصادی تولید مشترک رنو و داچیا به ایران شنیده می‌شد، این خبرها چندی پیش با چاپ آگهی پیش فروش مدل 2014 داستر توسط نگین موتور (نماینده رسمی‌رنو در ایران) در روزنامه‌ها سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفتند. پس از موفقیت رنو و داچیا با مدل معروف لوگان یا همان L90، رنو تصمیم به توسعه داستر به عنوان نمونه شاسی‌بلند اقتصادی گرفت و در نهایت محصول این پروژه در سال 2010 به عنوان یک SUV کاربردی با قیمت مناسب روی چرخه تولید رفت. در کنار دو کمپانی رنو و داچیا، شرکت‌های ریز و درشت مختلفی به مونتاژ این خودرو در کشور‌های برزیل، هند، روسیه، کلمبیا و‌اند ونزی می‌پردازند تا این خودرو اقتصادی، با پایین‌ترین قیمت ممکن در هر منطقه به دست مشتریان برسد. چندی پیش از تحویل اولین رنو داسترها به مشتریان ایرانی، نمونه 2013 این خودرو را در خیابان‌های امارات مورد بررسی قرار دادیم که ماحصل این بررسی را در ادامه می‌خوانید.


www.ACOforum.org - Logan Tuning



داستر در یک نگاه

داستر را از بسیاری جهات می‌توان همان لوگان شاسی بلند نام گذاری کرد، خودرویی با طراحی ساده و نه چندان زیبا، امکانات رفاهی معدود و پیشرانه‌ای بی‌خرج و معمولی. اما از سوی دیگر داستر می‌تواند پتانسیل‌های نهان لوگان در عبور از مسیر‌های خارج جاده‌ای را در حد نهایت به نمایش بگذارد، افزایش فاصله کف خودرو از سطح زمین تا حد 21 سانتی‌متر در کنار تعیین زاویه ورود و خروج مناسب به مسیر‌های ناهموار، نوید بخش همین مسئله‌اند .

برای داستر، طیف نسبتا وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی قابل سفارش هستند که از گزینه‌های صرفا اقتصادی 2/1 لیتری تا نمونه‌های 2 لیتری مشترک با مگان را شامل می‌شوند. در کنار 7 پیشرانه قابل سفارش، 3 نوع گیرباکس برای این خودرو طراحی شده، 5 دنده دستی، 6 دنده دستی و 4 دنده اتوماتیک. با این حساب داستر بر خلاف سایر برادران خود تنوع فنی بالایی دارد و البته این تنوع فنی شامل حال سیستم‌های انتقال قدرت هم می‌شود، آنچنان که نمونه پایه به‌صورت دیفرانسیل جلو طراحی شده اما امکان خریداری نمونه‌های دو دیفرانسیل (غیر دائم) نیز وجود دارد که در زمینه تعلیق عقب نیز با نمونه‌های دیفرانسیل جلو متفاوت هستند. جالب‌تر آنکه گونه‌های دو دیفرانسیل (4x4) تنها با گیرباکس شش سرعته دستی عرضه می‌شوند و نمونه‌های تک دیفرانسیل به گیرباکس اتوماتیک چهار سرعته (مشترک با رنو مگان) مجهزند، با این حساب عجیب نیست که نمونه‌های 4x4 از دیفرانسیل سنگین‌تری نیز بهره می‌برند و در جدال با مسیر‌های پر شیب، بسیار توانمند تر از گونه گیرباکس اتوماتیک تک دیفرانسیل ظاهر می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که داستر در دو تیپ شهری و آفرود عرضه می‌شود. گونه تک دیفرانسیل مجهز به گیرباکس اتوماتیک با وزن کمتر، فضای حمل بار بیشتر و هندلینگ‌ اندکی بهتر، برای کاربرد‌های جاده‌ای و شهری مناسب است و گونه دو دیفرانسیل دستی نیز گزینه‌ای مناسب و اقتصادی برای رفتن کوه و صحراست.

www.ACOforum.org - Logan Tuning



تجربه رانندگی

با نشستن پشت فرمان و چرخاندن سوئیچ، پیشرانه 2 لیتری 16 سوپاپ که پیش‌تر روی مگان‌های موجود در بازار ایران امتحان خود را پس داده روشن می‌شود. پیشرانه‌ای کم صدا، کم استهلاک و کم مصرف که قدرتی مناسب در اختیار راننده قرار می‌دهد. گیرباکس اتوماتیک این خودرو هم خیلی غریبه نیست، چندی پیش توسط ایران خودرو روی تندر 90 نصب شد و نمونه اتوماتیک تندر با این گیرباکس به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شد. با قرار دادن گیرباکس در حال حرکت و بازی با پدال گاز، گیرباکس بدون ضربه و با کیفیت قابل قبول خودرو را به حرکت در می‌آورد. ضریب دنده‌های نسبتا سنگین موجب شتاب نه چندان جالب خودرو در دنده یک می‌شود، گیرباکس این خودرو همانند گیرباکس معروف پژو 206، جعبه دنده‌ای نسبتا پیچیده و بد قلق است، چرا که به سبک جدید و کامپیوتری ساخته شده ولی با توجه به هزینه پایین ساخت این خودرو، چندان هوشمندانه عمل نمی‌کند و از یک تکنولوژی قدیمی‌ برخوردار است. با توجه به این وضعیت گیرباکس، توصیه می‌شود تا در دور‌های میانی فشار روی پدال گاز را کم کنید تا تعویض دنده سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود، چرا که تعویض دنده در دور هایی بالایی با چنین خودرویی‌، علاوه بر کم کردن عمر گیرباکس، ضربه‌های نه چندان جالبی در حین تعویض دنده به کابین وارد می‌کنند. پس از تعویض دنده از یک به دو، دنده با اختلاف زیادی نسبت به دنده قبلی سبک می‌شود که در مسیر بدون شیب به شتابگیری خودرو منجر می‌شود ولی در سر بالایی و مسیرهای پرشیب، کاهش قدرت و کشش به وضوح ملموس خواهد بود، چرا که دور موتور از حد ایده‌آل برای دستیابی به حداکثر قدرت و گشتاور بیش از حد فاصله می‌گیرد و در واقع این عیب بیانگر تعداد ‌اندک دنده‌های گیرباکس اتوماتیک (چهار سرعته) و نامناسب بودن ضرایب آن است، البته با توجه به پیشرانه 135 اسب بخاری، کاهش قدرت مانند تندر اتوماتیک نیست که کار کرد موتور را تا دور‌های مرده پیش ببرد و نیاز به دنده معکوس باشد. در خصوص مدل‌های دنده‌ای، با توجه به قدرت قابل قبول پیشرانه و انتقال قدرت به دو محور، سواری دلچسب‌تر و چسبندگی بالاتری نسبت به مدل اتوماتیک قابل انتظار است، اما از سوی دیگر مسافت ترمز گیری به دلیل وزن بیشتر نمونه دو دیفرانسیل در حدود 3 متر افزایش می‌یابد که رقم قابل توجهی است، در واقع باید گفت که برای یک SUV با این ابعاد، استفاده از ترمزهای کاسه‌ای برای محور عقب تا حد زیادی ناامیدکننده به نظر می‌رسد، هر چند عملکرد ترمز در مجموع قابل قبول است. در رانندگی با این خودرو، فرم معکبی بدنه، موجب می‌شود که تسلط راننده بر ابعاد کلی خودرو کاملا مطلوب باشد و با توجه با آینه‌های بزرگ طرفین، نقاط کور به صفر نزدیک شده‌اند. در مجموع سواری رنو داستر با توجه کاراکتر کلی خودرو خوب است و این خودرو می‌تواند نمره قبولی را دریافت کند، البته نمونه‌های مجهز به گیرباکس اتوماتیک، با توجه به تک دیفرانسیل بودن و گیرباکس نه چندان دقیق و آماده، در مسیر‌های خارج جاده چندان حرفی برای گفتن ندارند و تا حدودی شخصیت سردرگمی ‌را برای راننده ترسیم می‌کنند، چرا که با توجه به ابعاد بدنه و مصرف سوخت، داستر اتوماتیک برای رفت و آمد در شهر نیز چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 01:11 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب