آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات
آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
                                فونت هاي جديد و زيباي سايت را نصب نماييد .         آيينه هاي بغل ساخت آكو مراحل تست جاده اي را با موفقيت پشت سر گذاشت و در شرف توزيع به بازار قرار گرفت                     جايزه ۲۰۰۰۰۰۰۰ ريالي براي شكستن گل پخش كن آپا            

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > مقایسه خودروها (عمومی)

Notices

مقایسه خودروها (عمومی) مقایسه های فنی و علمی بین خودروهای داخلی و ایرانی

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 04-25-2011
Saeed آواتار ها
Saeed Saeed آنلاین نیست.
ناظر سایت و مدیر تالار آموزش نصب آپشنهای اکو
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
کد عضویت آکو: ACO-971
اتومبیل: Megane 2000
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 2,891
سپاس از دیگران: 2,993
5,466 بار در 1,816 پست سپاسگزاری شده است
Saeed به MSN ارسال پیام
پیش فرض ام.وی.ام 530 و لیفان 620 را بیشتر بشناسیم

ام.وی.ام 530 و لیفان 620 را بیشتر بشناسیم

با وجود تنوع محدودی که در بازار خودرو ایران موجود است، همیشه مشتری با این سوال روبه روست که با مبلغی که در دست دارد کدام گزینه می تواند انتخاب برتری باشد.
با سیلی که در سال‌های اخیر از ورود خودروهای چینی به کشور جاری شده حالا می‌توان خودروهایی هم رده از خودروسازان این کشور را در بازار یافت. در این میان به سراغ دو تازه وارد چینی یعنی MVM 530 و لیفان 620 می‌رویم.

MVM 530
در میان تمام خودروهایی که از چین وارد شده به جرات می توان گفت ام.وی.ام 530 تا کنون حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته است و در واقع با ورود این خودرو به بازار تحولی ایجاد شد و با وجود چینی بودنش توانست به خوبی توجه بازار را به خود معطوف کند.

www.ACOforum.org - Logan Tuning

ام.وی.ام 530 که در چین با نام چری A5 شناخته می شود توسط نماینده رسمی این خودروساز چینی (مدیران خودرو) در ارگ جدید مونتاژ می‌شود .
در طراحی این خودرو می توان به سادگی خطوط مورد استفاده در نسل ششم ماکسیما را رویت کرد. همانطور که می توان به کپی بودن جزء جزء لیفان 620 اشاره داشت. در واقع هیچ یک از دو خودرو مورد بحث در طراحی حرف و یا عنصر تازه ای در خود به نمایش نمی گذارند. در ذیل به تفصیل به بررسی طراحی هر یک از دو خودرو خواهیم پرداخت.

www.ACOforum.org - Logan Tuning


ام.وی.ام 530 در ایران به یک پیشرانه 2000 سی سی مجهز است که با چهار سیلندر و 16 سوپاپ قادر به تولید 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه است. این پیشرانه که با یک جعبه دنده پنج سرعته دستی جفت شده می تواند طی مدت 11 ثانیه به شتاب صفر تا 100 دست پیدا کرده و در نهایت به سرعت 185 کیومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 7.2 لیتر اعلام شده است.

www.ACOforum.org - Logan Tuning


530 در هر چهار چرخ به سیستم ترمزهای دیسکی مجهز بوده که از سیستم‌های کمکی توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و سیستم ضد قفل ABS بهره می برد.
این خودرو علاوه بر دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین به امکاناتی چون تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی، کامپیوتر سفری، سان‌روف، روکش چرم و سیستم صوتی با پخش mp3، پورت USB و مجهز به شش بلندگوی استریو و قابلیت کنترل از روی فرمان مجهز است.

لیفان 620
کرمان موتور پس از عرضه 520 لیفان دست روی یک کلاس بالاتر از محصولات این شرکت گذاشت و چندی پیش از مدل 620 این شرکت پرده برداشت.
هرچند این محصول نسبت به سایر رقبای خود از پیشرانه ای کوچکتر بهره می برد اما در بحث امکانات و ایمنی می تواند سرسختانه مقاومت کند.

www.ACOforum.org - Logan Tuning


620 نیز همانند برادر کوچکترش از پیشرانه 1.6 لیتری Tritec موجود در مینی کوپرهای ساخت BMW بهره می برد که می تواند 114 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند و صفر تا 100 را در حداقل 13.5 ثانیه به دست آورد، همچنین 620 با این پیشرانه می تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو که دارای یک جعبه دنده پنج سرعته دستی است مصرف 7.4 لیتر در 100 کیلومتر ترکیبی را ارئه می دهد.
620 نیز در هر چهار چرخ به ترمزهای دیسکی و سیستم های ABS و EBD مجهز شده و دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلویی خودرو است. سیستم ضد سرقت الکتریکی، قفل اتوماتیک شیشه ها، صندلی قابل تنظیم برای راننده در شش جهت، صندلی تاشونده عقب به صورت 60-40، نمایش دهنده‌های دمای بیرون و داخل اتاق، سیستم روشنایی خودکار، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، کلید باز کردن صندوق از داخل و بیرون، چراغ خطر درها، آینه های جانبی برقی، آینه وسط با قابلیت دفع اشعه نور خورشید، رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی، حجم 650 لیتری صندوق بار، پخش CD.MP3 با چهار اسپیکر امکاناتی هستند که برای 620 در نظر گرفته شده است.

www.ACOforum.org - Logan Tuning


طراحی
همانطور که در بالا نیز گفته شد هیچ یک از دو خودرو طرحی نو را ارائه نمی‌کنند. در واقع خودرو اول یعنی ام.وی.ام 530 کپی واضح نسل ششم ماکسیما به حساب می رود که دارای خطوطی مبتدیانه تر است. در قسمت عقب خودرو می توان گفت گرافیک داخلی چراغ ها به هبوندای آوانته موجود در بازار ایران شباهت دارد و البته تا حدودی یادآور چراغ های عقب کادیلاک.
اما در لیفان 620 قضیه پیچیده تر است. خودرو بر مبنای نسل نهم تویوتا کرولا بنا شده، ناگفته پیداست که قسمت جلوی خودرو از روی ب.ام.و سری سه اقتباس شده، در نمای عقب نیز علاوه بر اینکه می توان درب صندوق بار را به کپی بودن از نسل ششم کمری محکوم کرد باید گفت چراغ های این قسمت نیر یک کپی آشکار را از کیا سراتو نسل قبل به نمایش می گذارد که خود آن محکوم به کپی بودن از مزدا 323 است. در داخل این خودرو نیز شاهد یک کپی ازسری سه ب.ام.و هستیم که با فرمان مدل ML مرسدس بنز تلفیق شده است.

www.ACOforum.org - Logan Tuning


این دو خودرو با اختلاف حدود دومیلیون تومان از یکدیگر فاصله دارند، یعنی 530 با 21 میلیون تومان قیمت حدود دومیلیون تومان از 620 گران تر است اما در مقابل قدرت بیشتر و مصرف کمتری را ارائه می دهد. از مهم ترین رقبای این دو خودرو می توان به پارس ای.ال.ایکس، هیوندای آوانته و رنو مگان اشاره کرد.

حال انتخاب باشماست که در میان گزینه های موجود به سراغ کدام یک خواهید رفت.
پاسخ با نقل قول
7 کاربر زیر از Saeed گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 04-25-2011
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
ناظر سایت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
محل سکونت: ایران
نوشته ها: 5,071
سپاس از دیگران: 7,259
12,449 بار در 3,442 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

ضمن عرض سلام خدمت آقا سعید بزرگوار و تشکر از ایشون بابت اعلام این مقایسه
به نظر بنده و با توجه به حق انتخابی که در خط آخر این مقاله بهش اشاره شده و با توجه نزدیک بودن رنج قیمتیشون ، ممکن هست که از نظر قدرت و سرعت ، رقیب هیوندا آوانته و رنو مگان باشن (پارس ای ال ایکس که هیچی از رده خارج هست) ولی از نظر کیفیت طراحی و ساخت و تولید و خدمات پس از فروش هیچوقت به گرد هیوندا و رنو هم نمیرسه چه برسه که بخواد رقیب باشه . بین 3 کشور چین و کره و فرانسه ، اگه بخوام اولویت بندی کنم ، اول فرانسه بعد کره . چین رو هیچ رقم انتخاب نخواهم نکرد . نظر سایر بزرگواران محترم هست .
موفق باشید .
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ویرایش توسط Renault Logan : 04-25-2011 در ساعت 09:53 PM
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از Renault Logan گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 08-12-2012
امیر مسعود آواتار ها
امیر مسعود امیر مسعود آنلاین نیست.
مدیر بخش نظر سنجی های سایت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-528
اتومبیل: VALENTINO
محل سکونت: TEHRAN
نوشته ها: 2,637
سپاس از دیگران: 3,803
4,978 بار در 1,666 پست سپاسگزاری شده است
امیر مسعود به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض 10 هزار کیلومتر رانندگی با لیفان 620

10 هزار کیلومتر با لیفان 620


یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان 620 است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان 620 را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

www.ACOforum.org - Logan Tuning

بنده مدت 9 ماه است که یک لیفان 620 با موتور 1600 سی سی دارم و حدود 10 هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال 2007 در مینی کوپر استفاده می شده است. این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین 8 الی 8.5 و در اتوبان برای سرعت متوسط 110 کیلومتر بر ساعت، 6.5 الی 7 لیتر برای هر 100 کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

www.ACOforum.org - Logan Tuning

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده 1 سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از 3300 کاملا قابل توجه است.

طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل 4 شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو 206 و کمی کوچکتر از پژو 405 است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از 650 لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر 90 ،520 لیتر و حجم صندوق 405 برابر 440 لیتر است.
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.
یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر 1500 تا 2000 دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.
مشخصات لیفان 620:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1587cc Tritec
قدرت: 114 اسب بخار
گشتاور: 149 نیوتن متر در 4500 دور بر دقیقه
گیربکس: 5 سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: 4.55*1.7*1.49 متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2.6 متر
وزن خالص: 1150 کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: 58 لیتر
حجم صندوق بار: 650 لیتر
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و 2 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
منبع پدال

www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning

ویرایش توسط امیر مسعود : 08-12-2012 در ساعت 10:04 PM
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از امیر مسعود گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 08-15-2012
Danial Danial آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
کد عضویت آکو: ACO-1065
محل سکونت: شیراز
نوشته ها: 183
سپاس از دیگران: 88
32 بار در 24 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

یه چند روزی داشتم تحقیق میکردم در مورد این دو خودرو.با توجه به این ال 90 مدل 87 هست و یکمی به سرو صدا افتاده میخواستم یه تنوعی بدم.ولی وقتی جدول کیفی خودرو ها رو دیدم جا خوردم.نمره های منفی زیادی گرفتن هردوی این خودروها به خصوص لیفان 620.در هر صورت فعلا تصمیم گرفتم همین ال 90 رو نگه دارم و یکم بهش رسیدگی کنم که دوباره سرپا بشه
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 08-15-2012
Davo0od Davo0od آنلاین نیست.
Banned
 
تاریخ عضویت: Apr 2012
کد عضویت آکو: ACO-4404
اتومبیل: لوگان E2LP
محل سکونت: کرمانشاه
نوشته ها: 49
سپاس از دیگران: 108
68 بار در 22 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

ما خوذمون لیفان 1600 سری اول توی خونواده داریم منم پشتش نشستم
طراحی و نورپردازی کابینش واقعا عالیه
ازبیرونم حس ماشین 40-50 تومنیو به آدم میده
موتورش نسبت به ال 90 واقعا کم صداتره
فرمونش نرمتره مث کره!!!
اما من ترمز ال 90 و قدرت موتورش توی شتاب اولیه رو بیشتر قبول دارم
راستی مصرفشم از ال90 کمتره.ولی کلاجش سفته زیاد بازی نداره فاصله دنده هاشم نسبت به ال 90 خیلی کمتره حس مسابقه داره
اگه همون 20 تومن میشد 1800 خرید من باسر میخریدم اما 26-27 واسه یه چینی خیلی زیاده
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Davo0od بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 2 نفر (0 عضو و 2 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 08:25 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب