آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > خودروهای داخلی > ایران خودرو

Notices

ایران خودرو در این بخش به مطالب مرتبط به گروه خودرو سازی ایرانخودرو میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 04-16-2011
sarir آواتار ها
sarir sarir آنلاین نیست.
سرعت : 35 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-699
محل سکونت: esfahan
نوشته ها: 369
سپاس از دیگران: 32
224 بار در 115 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض نظرتون راجع به طراحی خودروی دنا چیه ؟

با سلام خدمت تمامی دوستان گرامی

به سلامتی چهارمین خودروی ملی هم که رونمایی شد. می خواستم دوستان راجب طراحی اون نظر بدن .

عکس ها


www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning













البته در هنگام رو نمایی خودرو به دلیل نورپردازی و زاویه عکس برداری توسط عکاسان حرفه ایی خیلی زیبا تر نشون داده میشه و باید خودرو را از نزدیک دید و نظر داد .
www.ACOforum.org - Logan Tuning






نمای جلوی خودرو به نظر من شبیه یکی از مدل های فورد هست . نمای عقب هم خودرو را شبیه خودروهای ناچ بک کرده . آنچه هم که از نمای جانبی برمی آید استفاده از درب های سمند هست و فکر می کنم ایران خودرو به جز تعویض دستگیره های کار خاصی انجام نداده است .دوستان به وضعیت ستون های عقب توجه کنند دقیقا همان نمای سمند را تداعی می کند .به نظر می رسد دنا همان دنبال رو سورن می باشد با کمی تغییرات بیشتر .یعنی با همان پلت فرم سمند روبرو هستیم که فقط نمای جلو و عقب آن عوض شده است .در خصوص طراحی داخلی با اینکه عکس فوق گرافیکی است اما تداعی کننده یک خودروی آلمانی است و قابل تحسین می باشد.
در کل صنعت خودرو ما اگر می خواهد در صنعت خودرو سازی دنیا و بازار خودروی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد باید به دنبال نوآوری باشد وگرنه جراحی محصولی که 10 سال روی خط تولید هست ( تازه اگر این حقیقت که سمند خود بر روی پلت فرم خودوری بیست و چند ساله 405 شکل گرفته را در نظر نگیریم ) ره به جایی نمی برد .
تصاویر پیوست شده
نوع فایل: jpg dena1.jpg (48.0 کیلو بایت, 35 نمایش)
نوع فایل: jpg dena2.jpg (38.8 کیلو بایت, 36 نمایش)
نوع فایل: jpg DENA3.jpg (28.3 کیلو بایت, 36 نمایش)
نوع فایل: jpg DENA4.jpg (33.0 کیلو بایت, 36 نمایش)

ویرایش توسط sarir : 04-17-2011 در ساعت 04:56 PM دلیل: تعویض عکس ها
پاسخ با نقل قول
6 کاربر زیر از sarir گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 04-16-2011
benyamin آواتار ها
benyamin benyamin آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Apr 2011
کد عضویت آکو: aco-3049
اتومبیل: l90 e2
محل سکونت: زاهدان
نوشته ها: 186
سپاس از دیگران: 89
177 بار در 71 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

مشخصات فني دنا با موتور EF7


نوع موتور ................................... EF7NA
تعداد سيلندر ............................. 4 خطي
حجم موتور ................................ 1648 سي سي
قطر سيلندر ............................... 78.6 ميلي متر
كورس پيستون ......................... 85 ميلي متر
حداكثر قدرت ............................ 115 اسب بخار در دور 6000 (بنزين)
حداكثر قدرت ............................ 105 اسب بخار در دور 6000 (گاز)
حداكثر گشتاور .......................... 155 نيوتن متر در دور 4500 (بنزين)
حداكثر گشتاور .......................... 136 نيوتن متر در دور 4500 (گاز)
سيستم سوخت رساني .............. تزريق الكترونيكي چندنقطه اي
تعداد سوپاپ .............................. 16
حد آلايندگي موتور ................... استاندارد يورو 4
نوع گيربكس ............................... پنج دنده دستي
نوع ترمز ..................................... دو مداره قطري، ضدقفل (ABS) با توزيع الكترونيكي نيرو
ترمزهاي جلو .............................. ديسكي تهويه شونده
ترمزهاي عقب ............................ ديسكي
ظرفيت صندوق عقب ............... 500 ليتر
ظرفيت باك بنزين .................... 66 ليتر


مشخصات فني دنا با موتور توربوشارژ


نوع موتور ................................... EF7TC
تعداد سيلندر ............................. 4 خطي
حجم موتور ................................ 1648 سي سي
قطر سيلندر ............................... 78.6 ميلي متر
كورس پيستون ......................... 85 ميلي متر
حداكثر قدرت ............................ 150 اسب بخار در دور 5500 (گاز / بنزين)
حداكثر گشتاور .......................... 215 نيوتن متر در دور 2200 تا 4800 (گاز / بنزين)
سيستم سوخت رساني .............. تزريق الكترونيكي چندنقطه اي
تعداد سوپاپ .............................. 16
حد آلايندگي موتور ................... استاندارد يورو 4
نوع گيربكس ............................... پنج دنده دستي
نوع ترمز ..................................... دو مداره قطري، ضدقفل (ABS)
ترمزهاي جلو .............................. ديسكي تهويه شونده
ترمزهاي عقب ............................ ديسكي
ظرفيت صندوق عقب ............... 500 ليتر
ظرفيت باك بنزين .................... 66 ليتر


ويژگي هاي محصول

Ø ايمني
o مطابقت با استانداردهاي ايمني تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به كيسه هوا براي راننده و سرنشين جلو
o مجهز به كيسه هاي هواي جانبي (برخي از مدل ها)
o مجهز به كمربندهاي ايمني سه نقطه اي جلو و عقب با پيش كشنده و محدودكننده نيرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزيع الكترونيكي نيرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ هاي مه شكن جلو و عقب به همراه چراغ هاي ايمني درها

Ø رفاهي
o مجهز به سامانه تهويه مطبوع اتوماتيك (كليه مدل ها)
o سامانه فرمان برقي (مدل ايي ال ايكس)
o سامانه ورود بدون كليد
o آينه هاي جانبي برقي
o سامانه كمك پارك عقب
o راديوپخش CD/MP3 با مانيتور چندرسانه اي (مدل ايي ال ايكس)
o ستون فرمان قابل تنظيم
o كنترل سيستم صوتي روي غربيلك فرمان (مدل ايي ال ايكس)
o آينه هاي جانبي برقي (تاشو برقي با گرمكن براي مدل ايي ال ايكس)
o هندزفري بلوتوث
o شيشه هاي سولار رنگي
o زيرآرنجي جلو و عقب
o قابليت دسترسي به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلي هاي برقي جلو

Ø عملكردي
o برخورداري از سامانه الكترونيكي مالتي پلكس
o قابليت تجهيز به سامانه ناوبري ماهواره اي
o رينگ اسپورت آلومينيومي
o سامانه ضد سرقت (immobilizer)
o قابليت تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو

Ø زيست محيطي
o مطابقت با استاندارد آلايندگي يورو4 قابل ارتقا به يورو5
پاسخ با نقل قول
11 کاربر زیر از benyamin گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 04-16-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,619
سپاس از دیگران: 411
1,459 بار در 732 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض معرفی کامل دنا ، محصول جدید ایران خودرو

معرفی کامل دنا ، محصول جدید ایران خودرو

حدود ده سالی است که با سمند ، مفهوم خودرو ملی و نماد کله اسب معروف آشنا شده ایم . امروز ، سومین فرزند این خانواده با نام دنا متولد شد . این گزارش اختصاصی شما را با دنا آشنا خواهد کرد پس با ما همراه باشید .
این مطلب صرفا به معرفی خودرو دنا اختصاص دارد و جزئیات و حواشی جالب رونمایی خودرو دنا در مطلبی دیگر به طور گسترده پوشش داده خواهد شد .



www.ACOforum.org - Logan Tuning




شروع پروژه و ... :
ایران خودرو در آذر سال 1388 ، پروژه ای را با نام NX7 تعریف کرد که طی آن طراحی محصولی دید از خانواده خودرو ملی برای پوشش بازه بالاتر قیمتی تعریف شده بود . اصلی ترین المان این پروژه ارائه طراحی جذاب و خاص برای خانواده خودرو ملی بود ، هدفی که بیش تر زمان پروژه را رگیر خود کرد و در اصل این خودرو بر پایه یک طراحی جدید بنا شده است . دنا حاصل حدود 9 ماه فعالیت مهندسان ایران خودرو از فروردین 1389 است که در بهمن ماه سال گذشته وارد فاز نمونه سازی شده است . یکی از اصولی که ایران خودرویی ها بر آن پایفشاری دارند ، جدید بودن این محصول است . این موضوع در حالی به مراتب در گوش مردم خوانده می شود که حتی یک فرد عادی هم با بررسی شواهد موجود روی این خودرو می تواند به فیس لیفت بودنش پی ببرد . البته از حق نگذریم ، این فیس لیفت در دسته ، تغییر چهره های کلی قرار می گیرد و از نظر طراحی چه در خارج و چه در داخل نسبت به سمند متفاوت است . استدلال مدیر طراحی ایران خودرو هم اینگونه بود که کلمه و مفهوم فیس لیفت در ایران رواج ندارد و از همین رو ایران خودرو عنوان محصول جدید را بر دنا قرار داده است . به هر حال ، چه به عنوان یک فیس لیفت و چه به عنوان یک محصول جدید ، دنا خودرویی دوست داشتنی است .



www.ACOforum.org - Logan Tuning




بررسی طراحی و گفت و گویی با طراحان دنا :


www.ACOforum.org - Logan Tuning




طراحی دنا چه از نظر کارشناسان و طراحی و چه از نظر یک فرد عادی مطمئنا زیبا و دلنشین است . اگر به دنبال خودرویی هستید که دنا از روی آن کپی شده باشد باید فرصت بسیاری را بگذراید زیرا دنا از هر زاویه ، تداعی گر یک خودرو خاص است که در هم تلفیق شده اند . همانند رانا ، طراحی جلو و پشت این خودرو هماهنگی خاصی ندارند و هر کدام حرف مجزایی می زنند . نمای جانبی نیز تنها در بخش گلگیر ها و دستگیره درب ها کمی دجار تغییر شده که ممکن شما را به اشتباه بیاندازد و فکر درب ها متفاوت از سمند طراحی شده اند . دن ارا با رانا مقایسه کردیم از طراح خارجی خودرو پرسیدیم که ، کدام یک از این طرح ها بیش تر به دل شما می نشیند و حاصل آن به زبان طراحی ایران خودرو نزدیک تر است ؟ طراح جوان و نسبتا بر افروخته از برخی برنامه های ایران خودرو که قصد نداریم نامش را در این مطلب بیاوریم در پاسخ گفت : دنا به سلیقه و هدف ما نزدیک تر است . دنا یک پروژه سنگین از نظر طراحان این خودرو است و آن ها به هیچ وجه به جدید بودن این محصول اعتقاد ندارند و آن را صرفا یک محصول فیس لیفت شده ( تغییر چهره یافته ) نسبت به خانواده سمند می دانند . خودرویی که خوب تغییر یافته و به روز شده اما همچنان برخی مشکلات اسکلت بندی سمند همچون ستون جلو (A) و برخی مشکلات دیگر فنی را به یدک می کشد .


www.ACOforum.org - Logan Tuning




مدیر طراحی ایران خودرو از محدودیت در ایجاد تنوع روی پلت فرم سمند گلایه مند بود و معتقد بود که اون و تیم طراحی دنا ، حداکثر توان خود را برای جلوگیری از ایجاد خطا در این خودرو به عمل آورده اند . دنا هیچ تفاوتی از نظر ابعاد با سمند ندارد . وقتی دلیل عدم تغییر در ابعاد اتاق را جویا شدیم ، مدیر طراحی ایران خودرو علت را پلت فرم خانواده سمند اعلام کرد که بیش از این قابلیت مانور پذیری را ندارد



www.ACOforum.org - Logan Tuning




این خودرو تا کنون تنها در دو نمونه پروتوتایپ طراحی و ساخته شده و طراحی داخلی خاص و جدید آن هنوز آماده نشده و تا اواسط امسال آماده می شود . یکی از نکات جالب این رونمایی وجود نداشتن کنسول و طراحی داخلی مخصوص دنا روی هر دو خودرو بود . اگر کنجکاو بودیم که این طراحی به چه صورت است باید به پوستر ها و طراحی های گرافیکی مراجعه می کردیم که همه در کل ، طراحی برگرفته از طراحی داخلی سوناتا جدید را نشان می دادند.



www.ACOforum.org - Logan Tuning




استفاده از LED در چراغ های جلو و عقب چهره جدید تری به این محصول می بخشد . راهنما ها در چراغ جلو به سمت جلو پنجره قرار گرفته اند و آینه ها نیز مجهز به راهنما هستند .



www.ACOforum.org - Logan Tuning




اصلی ترین تغییرات درذ طراحی دنا نسبت به سمند مربوط به طراحی کاملا جدید داخل خودرو ، طراحی جدید سپر ، کاپوت ، جلو پنجره و چراغ های جلو . طراحی جدید گلگیر ها ، دستگیره های درب ، سپر و چراغ های عقب و همچنین صندوق عقب می شود .

تیپ ها :


www.ACOforum.org - Logan Tuning




دنا در 4 تیپ عرضه خواهد شد . این 4 تیپ در دو گروه اصلی LX و ELX قرار می گیرند. بر اساس گفته مسئولان ایران خودرو ، تیپ LX با پیشرانه های EF7 تنفس طبیعی گازسوز و بنزینی عرضه خواهد شد . بازار هدف این تیپ نیز بازه قیمتی 14 تا 18 میلیون است . تیپ دوم که لوکس ترین محصول ایران خودرو نیز به حساب می آید از پیشرانه های EF7 بنزینی با تنفس طبیعی و EF7 مجهز به توربو چارجر بهره می برد . این محصول برای رقابت در بازه قیمتی 18 تا 25 میلیون تومان وارد بازار خواهد شد . ضمنا امکاناتی نظیر گیربکس اتوماتیک ، ایربگ پرده ای ، سیستم ناوبری GPS ، مه شکن جلو و آینه برقی از جمله تفاوت های موجود بین تیپ LX و ELX خواهند بود . دیگر تغییرات نیز مربوط به پیشرانه مورد نظر برای تیپ ای LX و ELX می شود .
مشخصات فنی :
پیشرانه های در نظر گرفته شده برای دنا شامل سه پیشرانه EF7 بنزینی با تنفس طبیعی ، EF7 گازسوز با تنفس طبیعی و EF7 مجهز به توربوچارجر می شود . خانواده موتور ملی EF7 با حجم 1.7 لیتر به عنوان یکی از قوی ترین پیشرانه ها در کلاس خود شناخته می شوند که خوشبختانه آزمایش خود را نیز به خوبی پس داده اند . این پیشرانه در حالت تنفس طبیعی با بنزین 115 و با گاز 105 اسب بخار قدرت تولید می کند. پیشرانه EF7 مجهز به توربو چارجر نیز توانایی تولید حداکثر قدرت 150 اسب بخار را داراست . گیربکس در نظر گرفته شده برای انتقال قدرت به چرخ های جلو دنا از نوه 5 دنده BE3/5 خواه دبود که هم اکنون نیز روی سمند ، پارس و سورن موجود است . ایران خودرو همچنین وعده عرضه گیربکس اتوماتیک را روی تیپ ELX داده است که تا زمان تولید این محصول در بهار 1391 محقق خواهد شد . شتاب صفر تا صد اعلام شده برای پیشرانه EF7 با تنفس طبیعی 11.9 ثانیه است . این خودرو همچنین مسافت 400 متر را در زمان 18.41 ثانیه می پیماید و این عدد برای مسافت یک کیلومتر به 33.51 ثانیه می رسد . حداکثر سرعت دنا با استفاده از پیشرانه ملی به 194.2 کیلومتر در ساعت می رسد و مصرف این خودر ونیز در سیکل ترکیبی 7.4 لیتر اعلام شده است که نوید دهنده خودرویی کم مصرف است .



www.ACOforum.org - Logan Tuning




یکی از اصلی ترین اهداف پروژه NX7 یا طراحی دنا ، ارتقاء پلت فرم سمند از نظر استاندارد آلایندگی است . به گونه ای که ایران خودرو وعده داده که دنا توانایی دستیابی به استاندارد Euro 4 و حتی euro 5 را داراست .
سیستم تعلیق ، سیستم ترمز گیری و دیگر بخش های فنی خودرو در دنا ، نسبت به سمند تغییر خاصی نکرده اند . وقتی علت را از طراحان جویا شدیم ، گفتند ممکن است تا زمان تولید دنا ، بسیاری تغییرات دیگر در این خودرو به وجود بیایند . تا اینجای کار که هیچ کدام از مسئولان تغییر خاصی را در زمینه های دیگر اعلام نکرده اند .

تجهیزات رفاهی :
ایران خودرو پیش از این ، پژو پارس را لوکس ترین محصول خود می نامید اما از امروز ، دنا به عنوان لوکس ترین خودرو این کمپانی شناخته می شود که البته ایران خودرو به اشتباه آن را در دسته خودرو های لوکس ایران جای می دهد . کلیه تیپ های دنا به سیستم تهویه اتوماتیک به صورت استاندارد مجهز خواهند بود . سنسور های هشدار عقب ، سامانه ورود بدون کلید ، آینه های جانبی برقی ، ستون فرمان قابل تنظیم ، صندلی های برقی جلو ، زیر آرنجی جلو و عقب ، شیشه سولار ، بلوتوث از جمله امکانات پایه تیپ LX خواهند بود . تیپ ELX علاوه بر موارد ذکر شده به سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و کنترل از روی فرمان مجهز به یک نمایشگر ، فرمان برقی و آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن مجهز خواهد شد . تجهیزات عملکردی دیگری نظیر سیستم الکترونیکی مالتی پلکس ، امکان نصب سیستم ناوبری GPS ، رینگ اسپرت آلومینیومی ، سیستم ضد سرقت و قابلیت تنظیم نور چراغ ها از داخل به صورت استاندارد برای تیپ های LX و ELX موجود خواهند بود .



www.ACOforum.org - Logan Tuning




امنیت :
دنا در زمینه امنیت به صورت استاندارد در هر دو تیپ به دو کیسه هوا جلو مجهز است و تا زمان ورود به بازار احتمالا به کیسه هوا ی پرده ای جانبی نیز مجهز خواهد شد . سیستم ترمز ABS و EBD به همراه بوستر های MBA به صورت استاندارد وظیفه حفظ امنیت خودرو هنگام ترمز گیری را خواهند داشت . ستون فرما نبا قابلیت جمع شوندگی همچنین در هنگان تصادفات از وارد آمدن خسارات جانبی به راننده تا حد ممکن جلو گیری خواهد کرد . کمربند های پیش کشنده سه نقطه با قابلیت محدود کردن نیرو وارده نیز به عنوان المانی دیگر گروه تجهیزات ایمنی دن ارا تشکیل می دهند . این خودرو توانایی دست یابی به 3 ستاره ایمنی برای سرنشینان بالغ و 3 ستاره ایمنی برای کودکان از موسسه EuroNcap را داراست .



www.ACOforum.org - Logan Tuning




یکی دیگر از اصلی ترین بخش های تغییرات پلت فرم سمند در دنا به بخش ایمنی این محصول مربوط می شود که نسبت به محصول اولیه سمند ، شامل تغییرات محسوسی برای تصادف از جلو و پهلو شده است .
تولید :
دنا ، آذر ماه امسال به صورت آزمایشی تولید می شود و تولید اصلی آن از بهار 1391 آغاز خواهد شد . ایران خودرویی ها قیمتی خاصی برای دن ااعلام نکردند اما به نظر می رسد این خودرو قیمتی از 16 تا 25 میلیون داشته باشد که بسته به هر یک از 4 تیپ مختلف این خودرو متفاوت خواهد بود . ارزان قیمت ترین تیپ دنا ، مدل LX مجهز به پیشرانه EF7 بنزینی است که احتمالا حدود 16 میلیون تومان قیمت داشته باشد و گران قیمت ترین تیپ این خودرو مدل ELX با بهره گیری از پیشرانه EF7 توربو چارجر دار خواهد بود که به کیسه هوا جانبی نیز مجهز است . دنا به تمامی بازار های هدف ایران خودرو در جهان به ویژه خاور میانه ، آمریکای جنوبی ، چین ،شمال آفریقا و ... به عنوان جانشین سمند صادر خواهد شد .




www.ACOforum.org - Logan Tuning




یک نگاه کلی :
خستگی در نگاه طراحان و مهندسان دست اندر کار ایران ودرو برای طراحی دنا جرات هر گونه انتقاد را از ما نویسندگان می گیرد اما به هر حال برخی واقعیت ها در مورد این محصول هرگز نباید فراموش شوند . ایران خودرو تاکید بسیاری دارد تا زمان اجرای این پروژه را یک سال بیان کند . این در حالی است که شواهد نشان می دهند دنا حاصل پروژه ای است که دو سال پیش انجام شده و به دلیل عدم جدیت در پروژه های ایران خودرو مدتی مسکوت مانده و دوباره از سر گرفته شده است . ایران خودرو متاسفانه هیچ معیاری برای عمر مفید یک خودرو و یا عمر مفید برای عرضه نوع تغییر چهره یافته ( فیس لیفت ) یک خودرو ندارد . برای مثال خودروسازان بزرگ جهان پس از گذشت 6 تا 8 سال از تولید یک محصول ، نسل جدید آن خودرو با مشخصات کاملا متحول شد هرا به بازار عرضه می کنند . این خودروسازان همچنین در این بین طی زمان 3 تا 4 سال از تولید یک محصول برای تازه نگاه داشتن محصول در نظر مردم و اصلاح بری مشکلات ، اقدام به ارائه فیس لیفت می کنند . اولین فیس لیفت سبک سمند مربوط به سمند LX می شود . مدتی بعد سورن به عنوان خورویی جدید معرفی شد که در اصل آن هم فیس لیفت ساده ای از سمند معمولی بود. دنا پس از حدود 10 سال از تولید سمند باز هم با ماهیت فیس لیفت به بازار عرضه شده و هنوز هم از طراحی پلت فرمی تماما ملی و ساخت مهندسان داخل برای توانایی در تولید محصولات جانبی بیش تر خبری نیست . ضعفی که مطمئنا جز بی نظمی و عد مدیریت صحیح در تحقیقات و عرضه محصولات جدید نمی تواند دلیل خاص دیگری داشته باشد . گیربکس BE با مشکلات عدیده ، ستون A که 10 سال است مورد نقد کارشناسان و مردم قرار می گیرد ، وزن بالا ، سیستم تعلیق و سیستم ترمز گیری تنها بخشی از مشکلات خانواده سمند هستند که در دنا نیز ادامه پیدا می کنند . هر چند ایران خودرو معتقد است دنا خودرویی متفاوت از سمند است !

مهندس نجم الدین در اعلام عمر مفید این خودرو عدد هفت-هشت سال را اعلام می کند که از یک مدیر آن هم در کمپانی به این بزرگی با سود 1313 میلیارد تومانی بعید است که تفاوت بین 7 تا 8 سال را نداند و اصلاح 7-8 سال را مورد استفاده قرار دهد .



www.ACOforum.org - Logan Tuning




ایرانی یا غیر ایرانی ، دنا در ظاهر زیباست و امکانات جالبی و خاصی برای آن در نظر گرفته اند هر چند جای امکانات ساده ای همچون پشت سری با قبلیت عکس العمل به ضربه ، سانروف و روکش چرم در خودرو های ایرانی همچنان حس می شود اما وقتی نوبت به قیمت گذاری می رسد دنا باید این بار حواسش را خوب جمع کند زیرا در نزدیکی محصولات وارداتی با کیفیتی است که با وجود حجم موتور و قدرت کمتر هم مردم را بیش تر به سوی خود جلب می کنند . امیدواریم از هم اکنون تا زمان وعده داده شده برای تولید دنا ، اشکالات کوچک و بزرگ این خودرو بر طرف شوند و همچنین وقتی نوبت به قیمت گذاری می شود ، ایران خودرو از تصمیم خود بر تولید مانند رانا بر نگردد .
پاسخ با نقل قول
11 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 04-17-2011
رضا میرجعفریان آواتار ها
رضا میرجعفریان رضا میرجعفریان آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Jun 2010
کد عضویت آکو: Aco-1354
اتومبیل: L90 E2 Full
محل سکونت: اردبیل
نوشته ها: 822
سپاس از دیگران: 771
1,762 بار در 591 پست سپاسگزاری شده است
رضا میرجعفریان به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

تا نیاد هیچ چیزی نمیشه گفت ظاهرا قشنگه ولی از نمای جلو شبیه گرند ویتارا و سراتو هست دقت کنید؟!!
طراحی داخلیشم شبیه خودرو های کره ای است چیزه زیاد جدیدی نداره طراحی عقب خوودرو هم متاسفانه خیلی ناهمگونه و نمای جلو و عقب هم خونی ندارن از جلو خودرویی جدید از عقب معمولی و با طراحی پائین در کل خوبه ولی میگم باید به بازار بیاد بعد نظر داد.
__________________
من آن گلبرگِ مغرورم، که می‌میرم ز بی آبی ولی با ذلت و خواری، پی شبنم نمی‌گردم
پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از رضا میرجعفریان گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #5  
قدیمی 04-17-2011
reza_mortezapour آواتار ها
reza_mortezapour reza_mortezapour آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
کد عضویت آکو: ACO-958
اتومبیل: تندر فول
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 101
سپاس از دیگران: 347
82 بار در 37 پست سپاسگزاری شده است
reza_mortezapour به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

به فرمایش آقا رضا تا ماشین رو از نزدیک نبینی و پشتش نشینی نمیشه راجع بهش نظر بدی. اما از نظر موتوری گویا برگرفته از همون موتور EF7 سمنده که یه جورایی تو یه بدنه جدید گذاشتندو تقویتش کردند. به نظر من به مصداق پیرزنیه که جراحی پلاستیک کرده و لباسهای خوشگل تنش کرده باشن. تکنولوزی و پلتفرم خودرو همون سمنده که اونم برگرفته از پژو 405. من خودم شخصا واسه ماشینی که اصالت نداره پول نمیدم. همه چیز که قیافه و GPS و سنسور دنده عقب و . . . نمیشه.
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از reza_mortezapour گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #6  
قدیمی 04-17-2011
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
ناظر سایت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
محل سکونت: ایران
نوشته ها: 5,071
سپاس از دیگران: 7,259
12,451 بار در 3,442 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

ایران خودرو سرمایشو الکی حیف و میل نکنه کی بکنه ، ما بکنیم ؟
هر وقت تونست بیاد خودش پلت فرم طراحی و تولید کنه و کلیه قسمت های ماشین طراحی شده ساخته و تولید و طراحی خودشون باشه ، بیان بگن خودروی ملی نه الان که طراحی موتور رو آلمانی ها انجام دادن ، تمام بدنه و شاسی و درب ها و ستون ها و پلت فرم همه مال سمند هست .
بابا به خدا قسم پلت فرم پژو 20 ساله که از رده خارج شده
تا کی ..... تا کی ......
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.
پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر از Renault Logan گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #7  
قدیمی 04-17-2011
Bahrooz آواتار ها
Bahrooz Bahrooz آنلاین نیست.
سرعت : شروع به حرکت
 
تاریخ عضویت: Mar 2011
کد عضویت آکو: aco-3018
اتومبیل: تندر 90
محل سکونت: شیراز
نوشته ها: 15
سپاس از دیگران: 18
11 بار در 5 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

به نظر جالب می آید و فکر کنم یه جورایی سمند رو بطور کلی ارتقاش دادند و باید اومد و دید که کارش چه جوره
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Bahrooz بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #8  
قدیمی 04-17-2011
ehsan آواتار ها
ehsan ehsan آنلاین نیست.
سرعت : 5 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-715
اتومبیل: الE2 90 فول
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 37
سپاس از دیگران: 2
19 بار در 15 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

من فکر میکنم اگه ایران خودرو بی خیال پلتفورم سمند بشن بهتره و یک پلتفورم دیگه؛بسازن مثلا همین دنا همون سمنده که جلو عقبش تغیر کرده هر چقدر هم که تغیرش بدن باز از بقل که نگاه میکنی سمنده تازه موتورشم که ماله سمنده که سمندم از رو پلتفورم ۴۰۵ فرانسه است یا رانا که معلوم نشد چی شود اونم ۲۰۶ صندوقدار بود حالا هرچی هم روش امکانات بزارن بازم فکر نکنم ملی باشه تازه قیمت فولشم خیلی بالاست و کسیم اگه بخواد ۲۴ میلیون پول بده فکر کنم بتونه خودرو بهتری پیدا کنه اونم با یک برنده عالی مثل همین مگان
شباهت دنا با چندتا خودرو دیگه
__________________
هرکس بد ما به خلق گویــــد
ما چهره به غم نمی خراشیم
ما خوبی او به خلق گوئـــیم
تا هر دو دروغ گفته باشیــم
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از ehsan گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #9  
قدیمی 04-17-2011
ehsan آواتار ها
ehsan ehsan آنلاین نیست.
سرعت : 5 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-715
اتومبیل: الE2 90 فول
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 37
سپاس از دیگران: 2
19 بار در 15 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

http://acoforum.org/attachment.php?a...1&d=1303037278
http://acoforum.org/attachment.php?a...1&d=1303037319
http://acoforum.org/attachment.php?a...1&d=1303037350
http://acoforum.org/attachment.php?a...1&d=1303037386
http://acoforum.org/attachment.php?a...1&d=1303037420
__________________
هرکس بد ما به خلق گویــــد
ما چهره به غم نمی خراشیم
ما خوبی او به خلق گوئـــیم
تا هر دو دروغ گفته باشیــم
پاسخ با نقل قول
  #10  
قدیمی 04-17-2011
Saeed آواتار ها
Saeed Saeed آنلاین نیست.
ناظر سایت و مدیر تالار آموزش نصب آپشنهای اکو
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
کد عضویت آکو: ACO-971
اتومبیل: Megane 2000
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 2,949
سپاس از دیگران: 3,080
5,597 بار در 1,863 پست سپاسگزاری شده است
Saeed به MSN ارسال پیام
پیش فرض

یه چیز که نظر منو جلب کرده و تو بسیاری از سایتها که عکسهای این خودوری جدید رو دیدم, همه به اتفاق بیرون خودرو رو به نمایش گذاشتند و از داخل خودرو و امکانات و ادوات خودرو هیچ عکسی نیست و اون عکسهایی هم که دیدم همه رندر سه بعدی بوده.
آیا واقعا هیچ عکسی هنوز از داخل خودرو به نمایش در نیومده؟
این یکم فکر منو مشغول کرده تو این چند روز
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از Saeed گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 12:03 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب