آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > خودروهای داخلی > سایر خودرو سازان داخلی

Notices

سایر خودرو سازان داخلی در این بخش به مطالب مرتبط به سایر خودروسازان داخلی میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 12-26-2010
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,751
سپاس از دیگران: 414
1,578 بار در 829 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض محاسن و معایب لیفان

محاسن و معایب لیفان

www.ACOforum.org - Logan Tuning


شرکتی که در گذشته موتورسیکلت تولید می‌کرد امروز خودرو تولید می‌کند. موتورسیکلت‌هایی که در بازار وجود دارند و روی آنها موتور لیفان قرار گرفته کم نیستند، اما امروز در بازار،خودرو لیفان نیز وجود دارد. خودرویی که در اوایل ورود با توجه به مولفه‌هایی که داشت حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آورد. اما لیفان که توسط شرکت کرمان‌خودرو تولید می‌شود حکایت‌های بسیار جالبی به خصوص در مرحله فروش دارد.
شرکت کرمان‌خودرو که توانسته بود با تولید محصولات شرکت دوو کره جنوبی برای خود اسم و رسم و اعتباری به وجود آورد، بعد از توقف تولید محصولات دوو دست به دامان فولکس‌واگن شد و گل را تولید کرد که در اصل طراحی و تولید سایت برزیل فولکس‌واگن بود ، اما به دلیل ضعف خدمات پس از فروش و قیمتی بالا نتوانست موفق ظاهر شود.
کرمان‌خودرو در پی تولید بورا که یکی دیگر از محصولات شرکت آلمانی فولکس‌واگن بود حتی پیش‌فروش هم کرد اما بنا به دلایلی نامعلوم به تولید نرسید. این روند می‌توانست ادامه داشته باشد و کرمان‌خودرو همچنان با تولید برندهای معروف دنیا اعتبار بیشتری برای خود کسب کند اما ناگه رو به تولید محصولات چینی آورد.
در آغاز یکی از زیرمجموعه‌های کرمان‌خودرو که مدیران‌خودرو نام داشت یکی از محصولات شرکت چری را با نام MVM110 تولید کرد این خودرو که کپی از دوو ماتیز بود می‌توانست جای خالی ماتیز را پر کند. با توجه به اینکه امکانات رفاهی بیشتری هم نسبت به ماتیز داشت و بدنه این خودرو نیز تقویت شده بود. به هر حال کرمان‌‌خودرو لیفان را وارد بازار کرد و از آنجایی که نگاه مردم نسبت به خودروهای چینی زیاد خوب نیست و به راحتی به آنها اعتماد نمی‌کنند.از لیفان استقبال نشد. حتی به کسانی که فولکس‌گل ثبت‌نام کردند پیشنهاد تحویل لیفان را دادند، آن هم با قیمت 16 میلیون و 700 هزار تومان. این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما یک خودروی آلمانی ثبت‌نام کنید آن هم از یک برند بسیار معروف. اما به جای آن یک خودروی چینی به شما تحویل بدهند که اصلاً اسمش را تا به حال نشنیده‌اید. به هر حال افراد زیادی بدین‌صورت لیفان سوار شدند برخی هم زیر بار نرفته و با ضرر لیفان خود را به فروش رساندند.
لیفان روی کاغذ خودروی خوبی است. امکانات مناسب، قدرت موتور زیاد نسبت به حجم موتور و مصرف سوخت کم می‌تواند مولفه‌های خوبی برای یک خودروی 16 میلیون تومانی باشد. اما آیا لیفان در عمل نیز یک خودروی مناسب است. این خودرو یک موتور 6/1 لیتری 16 سوپاپ دارد که 106 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. لیفان روی شاسی خودرویی ساخته می‌شود که در سال 1991 تولید می‌شد و سیتروئن ZX نام داشت.
لیفان 520 محصول سال 2005 چین است که در سال 2006 در نمایشگاه حمل و نقل پکن در چین به نمایش گذاشته شد و در واقع همان سال آغاز کار لیفان بود. شتاب صفر تا 100 لیفان حدود یازده ثانیه است و مصرف سوخت این خودرو در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی 7/6 لیتر است.
گفته می‌شود موتور لیفان برگرفته از مینی‌کوپر است و با توجه به حجم کم موتور و قدرت مناسب بعید هم نیست زیرا به هر حال چینی‌ها هم از بزرگان صنعت خودرو کمک می‌گیرند!
تست‌های انجام شده بر روی لیفان
لیفان 520 پدیده‌ای است که در سایت‌های خودرویی و مجلات زیادی آن را تست و با خودروهای همکلاس مقایسه کرده‌اند. اما در دو آزمایش انجام شده لیفان برخلاف آنچه انتظار می‌رفت عمل نکرد و نشان داد که همیشه تئوری با عمل یکی نیست و به خصوص چینی‌ها همیشه در عمل نمی‌توانند همانند روی کاغذ عمل کنند.
در اولین تست که توسط مجله Auto Review روسیه انجام شد رقابتی بین چری فورا، Bydf3r، لیفان 520 و سورن 6/1 لیتری ایران‌خودرو انجام شد که در این تست سورن به مقام نخست رسید و چینی‌ها با لیفان 520 به مقام چهارم رسیدند.
یک سال بعد نیز در مقایسه‌ای که بین سه خودروی شورولت آویو، Brdf3r و لیفان 520 انجام شد لیفان همانند گذشته به مقام آخری بسنده کرد. از جمله دلایل شکست‌های لیفان در مقابل همکلاسانش نمره‌های منفی است که در تست‌های تصادف نصیبش می‌شود. البته طراحی ضعیف داخلی خودرو را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. لیفان همچنین در تست ایمنی کشور چین سه ستاره از پنج ستاره را کسب کرده است.
امکانات لیفان
لیفان دارای امکاناتی همچون ترمز ABS و EBD، قفل مرکزی، کولر، دو ایربگ راننده و سرنشین کناری، رادیوپخش CD، رینگ آلومینیومی اسپرت، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قفل ایمنی کودک، درباز کن صندوق عقب و باک از داخل، صندلی‌های تاشوی عقب، گرمکن شیشه عقب، سیستم هشداردهنده وضعیت لنت ترمز، شیشه‌های برقی جلو و عقب و فرمان تلسکوپی قابل تنظیم است.
محاسن و معایب
به اعتقاد برخی‌ها چهره لیفان زیباست و برخی دیگر نظری مخالف آن دارند. لیفان در نمای جلو دارای چراغ‌های بزرگ و موتوری کشیده به همراه جلو پنجره‌ای ساده است. طراحی کاپوت این خودرو شبیه به محصولات چری است. طراحی این خودرو به عهده استرالیایی‌ها و چینی‌ها بوده است. لیفان در نمای عقب چراغی دو تکه دارد که چندان چهره‌ای خوشایند ندارد.
رینگ‌های آلومینیومی لیفان نیز به علت کوچک بودن و نامتناسب‌بودن با حجم بدنه کاملاً به چشم می‌آیند. در داخل کابین نیز یک طراحی ساده به همراه رنگ‌بندی که در آن نقره‌ای و کرم قهوه‌ای به کار رفته است را مشاهده می‌کنید.
نکته‌ای که در لیفان وجود دارد فرمان خوش‌دست آن است. فرمانی که دل هر راننده‌ای را می‌برد. اما با شروع حرکت صدای زیاد موتور در داخل کابین همچنین ضعف گیربکس که در خودروهای چینی به امری عادی مبدل گشته و نداشتن همخوانی موتور و گیربکس با یکدیگر کاملاً مشهود است.
همین امر باعث شده تا لیفان نتواند آن طور که شایسته موتور 6/1 لیتری آن است شتابگیری کند.
قطعات به کار رفته در کابین نیز از کیفیت پایینی برخوردارند و ارزان قیمت‌بودن در آن موج می‌زند.
مصرف سوخت این خودرو بسیار مناسب است و جزو نقاط مثبت آن به شمار می‌رود. خیلی‌ها از نرمی لیفان سخن می‌گویند ولی آنقدر که باید عملکرد کمک فنرها مناسب نیست. هندلینگ خودرو مناسب بوده و خیال راننده را تا حدی سر پیچ راحت می‌کند. فضای کابین نیز زیاد است و برای خانواد‌ه‌ها مناسب است.
لیفان د ر بازار
لیفان 520 در کارخانه حدود 16 میلیون و 700 هزار تومان است اما در بازار داستان به گونه دیگری رقم می‌خورد به طوری که لیفان بعد از گذشت چند ماه در نمایشگاه خودرو با سه میلیون افت قیمت به فروش می‌رسد.
در نمونه دست دوم نیز بازارلیفان آنقدر راکد است که کمتر کسی لیفان را یک انتخاب برای خرید خود می‌داند. با همه افت قیمتی که این خودرو در نمونه صفر کیلومتر و دست دوم دارد باز هم افراد کمی حاضر به ریسک می شوند و لیفان که قطعاتش در بازار نایاب است را انتخاب می کنند. با شکست لیفان در بازار کرمان‌خودرو به فکر تولید نمونه دیگری از لیفان با کد 620 افتاده که در کلاس سدان‌های بزرگ‌تر قرار دارد و نکته جالب قیمت آن است که در حدود 21 میلیون پیش‌بینی می‌شود. موتور این خودرو نیز 6/1 لیتری 16 سوپاپ است. لیفان 520 با قیمت 16 میلیون و 700 هزار تومان موفق نبود حال لیفان 620 با قیمتی بالای 20 میلیون تومان چه سرنوشتی خواهد داشت معلوم نیست.
لیفان در مقابل همکلاسان
لیفان در کلاس C یا همان سدان‌های خانوادگی کوچک قرار دارد. در این کلاس تندر90،‌ فیات‌ سی‌ینا نیز دو رقیب اصلی هستند. رقبایی که لیفان در مقابل آنها حرفی برای گفتن ندارد. به سراغ تندر می‌رویم. با طراحی نه چندان جذاب ولی بازار موفق.
این خودرو به دلیل کیفیت مناسب و موتور و گیربکس بسیار عالی جزو خودروهای پر فروش بازار محسوب می‌شود. از نظر خدمات پس از فروش نیز عملکرد بسیار مناسب‌تری از لیفان دارد. ایمنی این خودرو نیز قابل مقایسه با لیفان 520 نخواهد بود اما قیمت یک تندر90 مدل E2 فول حدود یک میلیون تومان کمتر از لیفان است که کاملاً خرید لیفان را غیرمنطقی و توجیه‌ناپذیر می‌کند. در بازار دست دوم نیز تندر90 از مشتریان زیادی بهره می‌برد و با افت قیمت کم در کمترین زمان به فروش می‌رسد. در سوی دیگر فیات سی‌ینا قرار دارد. او هم یک شکست‌خورده در بازار ایران است اما به رغم این شکست میدان را به لیفان واگذار نمی‌کند. از نظر امکانات با لیفان برابری و در برخی از موارد پیشی می‌گیرد. از نظر موتور ضعیفتر از لیفان است ولی اصالت دارد و قیمتی به مراتب کمتر از لیفان دارد. هر چند که در بازار فروش با اقبال روبه‌رو نشده اما به دلیل گذشته خوب فیات در ایران هستند افرادی که انتخابشان فیات باشد.
نکته دیگری که در اینجا حائز اهمیت است کیفیت بالای این خودرو در مقابل لیفان چینی است. هر چند که در خدمات پس از فروش دست کمی از لیفان ندارد اما باز هم در بازار دست دوم موفق‌تر عمل می‌کند. قطعات آن نیز در بازار به مراتب بیشتر از لیفان است اما عملکرد شرکت تاپکو دست کمی از کرمان‌خودرو ندارد. این عملکرد ضعیف و قیمت‌گذاری نامناسب دلیل شکست این دو خودرو در بازار شده است.
قطعات در بازار
قطعات خودروی لیفان در بازار بسیار کمیاب است به طوری که برای تهیه لیست برخی قطعات این خودرو به بازار تهران مراجعه کردیم ولی متاسفانه نتوانستیم جواب قانع کننده ای دریافت کنیم و اکثر قطعه فروشان به کمبود قطعه این خودرو در بازار اشاره داشتند.
جمع‌بندی
لیفان می‌تواند یک خودروی مناسب باشد اما نه با قیمت 16 میلیون و 700 هزار تومان بلکه در رده قیمتی 12 تا 13 میلیون تومان و خرید آن در رنج قیمتی بالای 16 میلیون تومان توجیه اقتصادی ندارد به خصوص با توجه به افت قیمت زیاد و استهلاک بالا.
www.ACOforum.org - Logan Tuning

www.ACOforum.org - Logan Tuning

www.ACOforum.org - Logan Tuning

پاسخ با نقل قول
9 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 08-15-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,751
سپاس از دیگران: 414
1,578 بار در 829 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض یک روز با لیفان 520

www.ACOforum.org - Logan Tuning


وقتی کرمان موتور اقدام به معرفی و عرضه محصولات چینی لیفان در ایران کرد کمتر کسی انتظار داشت قیمت نجومی 17 میلیون تومانی برای آن تعیین شود،اما از آنجا که بازار خودروهای جدید حساب و کتاب زیادی ندارند این قیمت مورد قبول قرار گرفت و عده زیادی اقدام به خرید این خودرو کردند.
حدود دوسال از عرضه اولین سری لیفان 520 می گذرد و حالا دارندگان این خودرو با شوک افت قیمت شدید خودرو خود دست و پنجه نرم می کنند.
به طوری که طی این مدت قیمت کارخانه این خودرو با افت حدود 2.5 میلیون تومانی به 14.6 میلیون تومان رسیده این در حالی است که شما با اندکی جست و جو می توانید نمونه کارکرده آن را به قیمیت حدود 10 و حتی 9 میلیون تومان هم پیدا کنید. چندی پیش قراری ترتیب دادیم تا با یکی از این عجایب چینی ملاقاتی داشته باشیم و سفری با آن داشته باشیم.در زیر به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.
طراحی
هر چند ظاهر لیفان قدرت مجذوب کردن هر کس را ندارد اما باید این موضوع را عنوان کرد که 520 یکی از پدیده های نادر در خودروهای چینی است که در آن کمتر کپی کاری به چشم می خورد. در نمای بیرونی خودرو اجزا با یکدیگر تناسب لازم را دارند و در روبه رو شدن با آن حداقل با حسی تازه تر مواجه خواهید شد.
می توان گفت 520 در نمای داخلی از سری یک کنونی محصولات ب.ام.و الگوبرداری کرده است. استفاده از قطعات آبکاری شده و پلاستیک های مزین شده به رنگ نقره ای حس اسپرت بودن خودرو را به شما منتقل می کند هرچند که لیفان آنقدر سرکش نیست که بتواند به این حس شما قدرت ببخشد.
در نگاه اول تزئینات داشبورد مناسب به نظر می رسند اما وقتی متوجه مشکل آن خواهید شد که انعکاس نور خورشید توسط نوار نقره ای رنگ نسبتا پهن را در چشمانتان احساس کنید. ادامه این تزئینات را می توانید روی تودری ها و فرمان خودرو نیز مشاهده کنید، اما گفتنی است این بخش در دراز مدت به علت تماس مکرر دست با آن رنگ خود را از دست می‌دهد و از زیبایی کابین خودرو می کاهد.
آزمایش 520
سفر را با نشستن روی صندلی های ردیف عقب 520 آغاز می کنیم.
صندلی های این ردیف به حدی راحت هستند که در طول سفر روی آن ها احساس خستگی نکنید اما با اندکی دقت پی به ضعف موجود در تودوزی آن ها خواهید برد. در این قسمت فضای کافی برای پا و اشیای اضافی شما وجود دارد و تنها حس ناخوشایندی که به شما دست می دهد بلندی بیش از حد صندلی های جلواست که واقعا آزار دهنده به نظر می رسد اما برخلاف آنچه در برخی از طرحهای امروزی مشاهده می کنیم شیشه های لیفان آن قدر وسیع هستند که دید اطراف شما را کور نکنند که تاحدودی ضعف مذکور را پوشش می دهد، البته شیشه های این قسمت برای حفظ امنیت سرنشینان خردسال از نیمه پایین تر نخواهند آمد.
موضوعی که مالک خودرو رضایت کامل خود را از آن اعلام نمود فضای گسترده موجود برای بار این خودرو است که به لطف خوابانیدن صندلی های عقب می توانید فضای سرنشینان عقب را هم به این کاراختصاص دهید.
پشت فرمان لیفان نشسته و خودرو را روشن می کنیم . بر خلاف بیرون خودرو نفوذ صدای موتور به داخل واقعا بالا و غیرقابل قبول است.
حرکت را آغاز می کنیم دنده ها به نرمی جا می روند، صدای تعویض آن ها در تشدید این حس کمک شایانی به شما خواهند کرد. مساله ای که کمی آزار دهنده به نظر می رسد اندازه غربیلک فرمان است که برای یک خودرو شهری کوچک به نظرمی رسد و می توان آن را برای خودروهای تیون شده مناسب دانست. شتاب گیری اولیه خودرو مناسب است اما برای شتاب ثانویه لازم است دور موتور را به خط قرمز برسانید که این امر در 520 کمی دیر اتفاق می افتد.
پس از تاریک شدن هوا وارد جاده می شویم، چراغ ها برای روشن کردن جاده نور خوبی را تامین می کنند و آینه ها نیز دید مناسبی را در اختیار می گذارند. سرعت را به 120 کیلومتر نهایت سرعت مجاز جاده می رسانیم اما دوربین های کنترل سرعت و حضور مکرر خودروهای پلیس در جاده اجازه آزمایش سرعت های بالاتر به ما ندادند، البته در صورت عدم حضور آن ها نیز بوق هشدار 520 شما را از این کار منصرف خواهد کرد. پایداری خودرو در سرعت های بالا واقعا خوب و راضی کننده است، علاوه بر آن ترمزهای این خودرو عملکردی کاملا رضایت بخش را در اختیار قرار می دهند.
خدمات لیفان
بزرگترین مساله که با لیفان خواهید داشت خدمات پس از فروش آن خواهد بود به طوری که قطعات این خودرو را حتی در نمایندگی های مجاز کرمان موتور نیز به سختی پیدا می کنید.
برای مثال مالک خودرو برای دریافت اهرم ترمز دستی از نمایندگی یک هفته منتظر مانده است، مه شکن های عقب خودرو که در تعداد قابل توجهی از لیفان های در حال تردد شکسته شده اما همچنان پیدا کردن آن ها کار آسانی نیست. در مواردی نیز دیده شده برخی از قطعات خودرو در نمایندگی های مجاز با قیمتی بالاتر از بازار آزاد به فروش می رسد.
در پایان باید گفت اگر با چینی بودن لیفان مشکلی ندارید و مساله تامین قطعات آن را می توانید حل کنید، این خودرو می تواند انتخاب مناسبی برای بازه زیر 15 میلیون تومان باشد.

www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning
پاسخ با نقل قول
8 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 08-17-2011
Bahrooz آواتار ها
Bahrooz Bahrooz آنلاین نیست.
سرعت : شروع به حرکت
 
تاریخ عضویت: Mar 2011
کد عضویت آکو: aco-3018
اتومبیل: تندر 90
محل سکونت: شیراز
نوشته ها: 15
سپاس از دیگران: 18
11 بار در 5 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

آقا دست گلتون درد نکنه خیلی استفاده کردیم
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 08-17-2011
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
همکاران سابق
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
محل سکونت: ایران
نوشته ها: 5,071
سپاس از دیگران: 7,258
12,456 بار در 3,442 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط Bahrooz90 نمایش پست ها
آقا دست گلتون درد نکنه خیلی استفاده کردیم
سلام دوست گرامي
خواهشا قوانين فروم را رعايت فرماييد .
چندين بار در فروم اعلام شده ، همچنين در قوانين اوليه هنگام ثبت نام ، كه ارسال پست فقط به منزله تشكر و يا ارسال چند پست پشت سر هم زير 24 ساعت ، اسپم پست محسوب شده و خلاف قوانين فروم هست .
دكمه تشكر در پايين پست هر كاربر براي همين منظور تعبيه شده
لطفا با مديران همكاري كنيد و قوانين فروم را رعايت فرماييد .
با تشكر .
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از Renault Logan گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #5  
قدیمی 10-28-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,751
سپاس از دیگران: 414
1,578 بار در 829 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض ملاقات با جانشین دوو سی‌یلو


www.ACOforum.org - Logan Tuning




ملاقات با جانشین دوو سی‌یلو
پس از هماهنگی های صورت گرفته با نمایندگی یزد کرمان‌موتور، قرار بر این شد تا در ساعت دو بعد از ظهر به ملاقات محصول تازه این شرکت برویم.
، با رسیدن به محل قرار صحبت ها پیرامون 620 آغاز شد. آنچه از این گفت گو بیرون می‌آید این است که قرار نیست 620 با مشکلات عدیده 520 برای تامین قطعات مواجه باشد، تمام تلاش ها بر این است تا با این محصول تصور منفی و نارضایتی‌های ایجاد شده از خدمات نامناسب شرکت از ذهن ها پاک شود.
دلیلی که برای مشکلات تامین قطعات 520 عنوان می‌شود تغییر شرکت تامین کننده این قطعات و ناهماهنگی های بین این دو شرکت است.
اما گفته می‌شود برای 620 تست های 30 هزار کیلومتری صورت گرفته که خودرو با مشکلی مواجه نشده علاوه بر این توسط شرکت هر هفته چک لیستی از تمام نمایندگی های سراسر کشور دریافت می‌شود تا به رفع مشکلات پرداخته شود. نماینده کرمانی ها وجود مشکلات در تامین قطعات را منکر نمی‌شود و می‌گوید با وجود این مسائل خرابی های بوجود آمده ظرف مدت 2 تا 3 روز برطرف می‌شود.

نمای ظاهری
به سراغ یک دستگاه 620 مشکی رنگ که در انتهای نمایندگی پارک شده می رویم، تمجیدها از طراحی ظاهری 620 آغاز می‌شود و آنچه پیش از این با عنوان شترگاوپلنگ به این خودرو نسبت داده می‌شد، حالا به عنوان یک حسن - به خاطر تداعی خودروهای گوناگون روز دنیا در ذهن- به گوش می‌رسد.
البته واقعا هم جای تحسین دارد، چراکه قرار دادن این همه قطعه نامربوط به هم و هماهنگ کردن آن‌ها در کنار یکدیگر کار دشواری به نظر می‌رسد. در نمونه داخلی برخی قطعات نظیر آینه های جانبی، سردنده، محل قرار گیری بالابر پنجره ها و ... از 520 کری اوور شده است. پیش از این در مورد طراحی لیفان 620 واینکه کدام قطعه از چه خودرویی کپی یا برداشته شده اظهار نظرهای فراوانی صورت گرفته به همین منظور با کنار گذاشتن این مبحث به سراغ بررسی خودرو می‌رویم.

پشت فرمان 620
بعد از سالهای طولانی بالاخره خط تولید دوو سی‌یلو با یک محصول چینی پر شد.
لیفان 620 همانند برادر کوچکترش از پیشرانه 1.6 لیتری Tritec با قدرت 115 اسب بخاری که به طور مشترک توسط کرایسلر و بی.ام.و طراحی شده بهره می‌برد، اما این تفاوت که گفته می‌شود نمونه هایی که بر روی 620 نصب می‌شوند از برزیل وارد شده اند و از کیفیت بالاتری برخوردارند در صورتی که پیشرانه های 520 از چین تامین می‌شوند.
شتاب گیری خودرو نسبت به 520 بهبود چشمگیری داشته است به نحوی که شما تنها با یک تعوض دنده به سرعت 100 کیلومتر دست خواهید یافت. از دیگر اصلاحاتی که در این خودرو صورت گرفته نفوذ صدا به اتاق است، هرچند که نسبت به 520 بهبود یافته اما به نظر می‌رسد روی این مساله همچنان جای کار باقی است.
قدرت فرمان دهی خودرو در سرعت های بالا خوب و راضی کننده است، اما باید گفت در سرعت های پایین و شروع حرکت میزان حساسیتی نه چندان دلچسب را ارائه می‌دهد. تعلیق 620 عملکردی متوسط اما راضی کننده را ارائه می‌دهد. در مورد سیستم ترمز این خودرو نیز به لطف سیستم های ABS و EBD که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته باید گفت ترمز گیری خیلی خوب و کم اشتباهی را با این خودرو تجربه خواهید کرد.
پشت فرمان 620 دسترسی به همه ادوات داشبورد راحت و بدون دردسر است، اما نکته ای آزار دهنده در این قسمت وجود دارد و آن محل قرار گیری اهرم های چراغ ها و برف پاک کن است که بیش از اندازه بالا به نظر می‌رسد، به گونه‌ای که گاه از استفاده کردن از آن‌ها منصرف خواهید شد.

فضای داخلی
فضای داخلی خودرو برای سرنشینان جلویی خودرو کاملا خوب و مناسب است اما در صورتی که سرنشینان جلویی صندلی خود را عقب بکشند در ردیف عقب فضای پا حتی برای یک فرد 170 سانتی متری نیز تنگ به نظر می‌رسد.
لیفان سعی داشته تا بیشترین بهره را از فضاهای داخلی برده باشد اما در این بین ایجاد محفظه برای درهای عقبی خودرو را به دست فراموشی سپرده است. وقتی به فضای بار این خودرو سری بزنید با حجمی 650 لیتری مواجه می‌شوید که برای خودرویی در این ابعاد واقعا بزرگ به نظر می‌رسد، این در حالی است که صندلی های ردیف عقب قابلیت خوابانده شدن را نیز دارند.
این موضوع در مورد 520 نیز صدق می‌کند، احتمالا لیفان قصد دارد در بزرگی فضای بار به یک شاخص مثال زدنی بدل شود.

کیفیت لیفان
در مورد کیفیت 620 باید گفت با وجود اینکه کلیت مونتاژ به خوبی صورت گرفته و قابل قبول است اما در برخی موارد کم توجهی صورت گرفته است، برای مثال سر دنده نمونه مورد آزمایش به راحتی در دست می چرخید و همچنین چرم پوشاننده قسمت پایینی آن به خوبی مونتاژ نشده بود.
در موردی دیگر درب محفظه کنار اهرم ترمز دستی به خوبی در محل خود قرار نگرفته بود. مواردی این چنینی هر چند کوچک و پیش پا افتاده به نظر می‌رسند و اصلاح آنها به آسانی صورت می‌گیرد اما در صورت وجود می‌توانند تاثیر منفی و مخرب در ذهن خریدار ایجاد نمایند.
بخش دیگری که با موضوع کیفیت ارتباط نزدیکی دارد، جنس متریال به کار گرفته شده در خودرو است. البته قضاوت در این مورد و با نمونه صفر کیلومتر چندان قاطعانه نیست، اما در نمونه صفر کیلومتر کیفیت داشبورد که از جنس فوم است چندان چنگی به دل نمی‌زند، به خصوص قسمت کرم رنگ که علاوه بر استعداد زیادی که در جذب کثیفی از خود نشان می‌دهند از کیفیت پایین تری نیز برخوردار است.
تو دری ها ترکیبی از پلاستیک خشک، رویه چرمی، طرح چوب، فوم .... را تشکیل می‌دهد و برای خودرویی با این قیمت نسبتا می توان گفت قابل قبول است.در مورد قطعات کرومی باید گفت بر خلاف آنچه در خودروهای چینی مشاهده می‌شود قطعات کرومی 620 از کیفیت بالا و خوبی برخوردارند و در استفاده از آن ها زیاده روی نشده، همچنین طرح چوب مورد استفاده میزان انتظارات برای خودرویی در این رده قیمتی را برآورده می‌کند.

امکانات و تجهیزات
لیفان 620 در ایران از امکاناتی همچون دو کیسه ایمنی هوا، سیستم هشدار باز بودن درها-هر درب به صورت مجزا-، سیستم ضد سرقت، روشن شدن اتوماتیک چراغ ها بر حسب نور محیط، سیستم هشدار دهنده اتمام لنت، سنسور دنده عقب، رینگ ها آومینیومی 15 اینچی، چراغ خطر درها، چراغ ها جلو هالوژن و عقب LED، سیستم رادیو پخش CD/MP3/USB با 6 باند -که از کیفیت صدای بالایی برخوردارند-، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تنظیم نور صفحه کیلومتر، نشانگر الکترونیکی میزان بنزین و... ارائه می‌شود.

لیفان در بازار
با توجه به تنوع محدود بازار و امکاناتی که این خودرو از آنها برخوردار است باید گفت 620 می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد، اما همچنان دو موضوع کیفیت بلند مدت خودرو و نحوه ارائه خدمات برای آن در هاله ای از ابهام قرار دارند. این خودرو برای رقابت خودروهایی نظیر پژو پارس، سورن ELX و MVM530 را از نظر ابعادی و هیوندای ورنا و پژو 206 SD V8 را از نظر قیمتی پیش رو دارد. تاکنون چهره 620 توانسته فروش خوبی را برای آن به ارمغان بیاورد، اما باید در آینده و با روشن شدن ابهامات موجود نیز این خودرو می‌تواند در بازار موفق ظاهر شده و جای خالی سیلو را برای کرمان موتور پر کند؟
در پایان ضمن تشکر از آقایان حسانی و نباتی جهت هماهنگی و همکاری در انجام آزمایش توجه شما را به جدول مشخصات فنی این خودرو جلب می‌کنیم:

حجم موتور : 1596 سی‌سی

قدرت موتور : 115 /6000 hp/rpm

حداکثر گشتاور : 149/4000 Nm/rpm

سیستم سوخت رسانی : بنزین سوز، انژکتوری چند نقطه ای با تزریق کاملا ترتیبی

جعبه دنده : 5 سرعته دستی

سیستم تعلیق جلو : سیستم حلقوی مارپیچ مجزا با ستون مک فرسون

سیستم تعلیق عقب : یک تکه با فنر حلقوی

سیستم ترمز : 4 چرخ دیسکی

سایز و مشخصات چرخ : 195/60R15

طول * عرض * ارتفاع ; 4550*1705*1495

فاصله دو محور : 2605

وزن خالص ; 1150

حجم باک : 58 لیتر

حجم صندوق عقب : 650 لیتر





www.ACOforum.org - Logan Tuning






www.ACOforum.org - Logan Tuning






www.ACOforum.org - Logan Tuning






www.ACOforum.org - Logan Tuning






www.ACOforum.org - Logan Tuning

ویرایش توسط MATIN : 10-28-2011 در ساعت 06:27 PM
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #6  
قدیمی 10-28-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,383
سپاس از دیگران: 7,342
7,975 بار در 2,898 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

با سلام و تشكر از آقا محسن بابت اين اطلاع رساني خوبشان
بنظر بنده ماشين خوبيه و شكل ظاهري آن به نسبت ليفان 520 بسيار زيباتر و دلچسب تر شده است .
امكانات و قدرت و حجم موتور اون هم خوبه .
اگه اين عيب و ايراد جزيي كه عنوان شده برطرف بشه و بحث كمبود و گراني قطعات اون مثل ليفان 520 نباشه وبا قيمت زير 20 ميليون به بازار ارائه بشه فكر كنم بازار خوبي در ايران داشته باشه ، هرجند كه ايراني ها زياد دل خوش و اطمينان زيادي به محصولات چيني ندارند .

__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MAHDI-TONDAR بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #7  
قدیمی 11-05-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,751
سپاس از دیگران: 414
1,578 بار در 829 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض معرفی لیفان X60




www.ACOforum.org - Logan Tuning



معرفی لیفان X60
یک گام نزدیکتر به آسمان
ارائه چهار محصول کاملا متفاوت در عمر کمتر 10 سال خودروسازی لیفان موضوعی بوده که باعث شده این شرکت در بازارهای گوناگون موفق ظاهر شود.
به گزارش «پرشین خودرو،» هر چند که محصولات لیفان عمدتا با مشکل کیفیت مواجه هستند، اما همکاری با شرکتهای معتبر برای تامین پیشرانه ها و طراحی های نسبتا مناسب باعث شده تا محصولات این شرکت چینی حداقل روی کاغذ حرفی برای گفتن داشته باشند.
همین موضوع باعث شده تا لیفان از شرقی ترین نقطه آسیا یعنی ویتنام و لائوس تا غربی ترین نقطه آمریکای جنوبی بازاری برای ارائه محصولاتش داشته باشد.
آخرین مدل رونمایی شده از محصولات لیفان مدل شاسی بلند X60 است. با وجود این که محصول در نمایشگاه های پکن و گوانگجو سال 2010 به نمایش در آمد، اما تا کنون نامی برای آن در نطر گرفته نشده بود و با عنوان SUV لیفان شناخته می‌شد. هفته گذشته شرکت کرمان موتور از این محصول در نمایشگاه خودرو تبریز رونمایی کرد.
طراحی خارجی
با اولین نگاه به X60چهره ای دلنشین و آشنا را خواهید یافت، در این مورد باید گفت اولین چیزی که در ذهن شما تداعی می‌شود شباهت بی حد این خودرو به نسل فعلی تویوتا Rav4 است که روی سپر ورودی های هوایی همچون سانتافه 2009 را دریافت کرده است.
با دقت به نمای جانبی این خودرو در خواهید یافت با یک Rav4سال 2003 ری‌دیزاین شده مواجه هستید. این بزرگترین وجه اشتراکیست که بین X60 و رقیبش X33 می‌توانید پیدا کنید. البته باید گفت لیفان در این قسمت بیشترین تلاش خود را انجام داده تا کمترین میزان شباهت بین این دو خودرو پیدا شود که باید گفت در این زمینه موفق عمل کرده است.
در همین قسمت در مورد آینه ها باید گفت چیزی جز مرسدس کلاس سی سال 2008 را تداعی نمی‌کند. بیشترین ضعف را می توانید در نمای عقبی این خودرو پیدا کنید. در این قسمت دیگر خبری از نرمی خطوط و انحنا و حجم های دوست داشتنی نمی‌یابید و این مساله ای است که به طراحی X60 لطمه وارد کرده است.
طراحی داخلی
اگر نمای داخلی این خودرو هم برای شما آشناست زیاد به دنبال سوژه کپی شده نگردید. شما دقیقا با فضای داخلی نسل فعلی Rav4 مواجه هستید که شاید تغییراتی کمتر از 10 درصد را تجربه کرده باشد. پس در مورد ارگونومی و دسترسی به ادوات شکی به خود راه ندهید چراکه شما یک تویوتا را پیش رو دارید.
مشخصات فنی
لیفان X60 قرار است در ایران با یک پیشرانه 1.8 لیتری که فعلا تنها پیشرانه موجود برای آن است، عرضه شود، البته قرار است در آینده یک پیشرانه 1.6 لیتری به لیست انتخاب های جهانی برای این خودرو اضافه شود. 4 سیلندر و 16 سوپاپ با حجم دقیق 1794 سی‌سی اطلاعات پایه پیشرانه X60 را تشکیل می دهند.
این موتور قادر است نهاست قدرتی معادل 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید کند و حد اکثر گشتاوری معادل 164 نیوتن متر در 4200 دور در دقیق ارائه دهد.
این خودرو با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود که کرمان موتور فعلا گونه اولی را برای آن انتخاب کرده است. گیربکس اتوماتیک انتخابی است که در آینده ای نه چندان دور به محصولات کرمان موتور اضافه خواهد شد. این پیشرانه با مصرف ترکیبی 8.2 لیتر در صد کیلومتر سیکل ترکیبی قابلیت پاس کردن استاندارد یورو 5 را نیز دارد.
X60 در بازار ایران
این محصول که احتمالا سال آینده وارد خطوط تولید کرمان موتور می‌شود با قیمتی حدود 30 میلیون تومان به بازار ارائه خواهد شد. مهم ترین رقبای این خودرو دو شاسی بلند چینی دیگر یعنی X33 و Haval H5 خواهند بود.




www.ACOforum.org - Logan Tuning








www.ACOforum.org - Logan Tuning




www.ACOforum.org - Logan Tuning




www.ACOforum.org - Logan Tuning




ویرایش توسط MATIN : 11-06-2011 در ساعت 12:34 AM
پاسخ با نقل قول
  #8  
قدیمی 04-08-2012
zanjani آواتار ها
zanjani zanjani آنلاین نیست.
مدیر مطالب آزاد مرتبط با خودرو
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-736
اتومبیل: ال 90 ای 2
محل سکونت: zanjan
نوشته ها: 1,581
سپاس از دیگران: 3,187
2,363 بار در 881 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض لیفان 620 مسافری از چین

لیفان 620 مسافری از چین

صنعت خودروسازی در ایران سابقه‌ای در حدود 5 دهه دارد و در چند سال اخیر توانسته‌ایم درهای بازارهای خودرو منطقه را به روی خود باز کنیم. در این بین خریداران خودرو در کشورمان هم چندسالی است سبد خریدشان متنوع‌تر از قبل شده و اکنون بسته به میزان سطح درآمد و اندوخته مالی می‌توانند نمونه‌هایی بین 7 تا 600 میلیون تومان را انتخاب کنند. ( صرف نظر از قیمت چند برابر این خودروها در کشورمان نسبت به بازار جهانی ) کرمان خودرو یکی از کارخانه‌های خودروسازی کشور است که تا امروز با تولید دو مدل سی یلو و ماتیز از خانواده دوو و گل از شرکت معظم فولکس واگن، اعتباری در بین خریداران داخلی برای خود پیدا کرده است. با قطع تولید محصولات دوو فولکس واگن گل، این شرکت به تازگی تولید خودروهای شرکت چینی لیفان را آغاز کرده، محصولی که از کرمان خودرو در اختیارمان گذاشته شده بود و طی 2 روز و 300 کیلومتر تست کردیم، مدل لیفان 620، جدیدترین نمونه تولیدی این شرکت بود.

www.ACOforum.org - Logan Tuning


آشنایی

لیفان 620 که در دنیا با نام Solano هم شناخته می شود به جز کارخانه اصلی در چین در ایران و روسیه هم خط تولید دارد. نمونه مورد استفاده در ایران از موتور 1600 سی سی تحت نام TRITEC بهره می‌برد که طراحی‌اش توسط بی‌ام‌و انجام شده و در نسل جدید MINI استفاده می‌شود و در بخش فنی به معرفی مشخصاتش می‌پردازیم. این سدان نیمه لوکس سایز متوسط، طولی برابر 4550 م م دارد و عرض و ارتفاعش هم به ترتیب 1705 م م و 1495 م م هستند. وزن خالص این مدل که گنجایش حمل 5 سرنشین دارد هم دقیقا برابر 1150 کیلوگرم است.

www.ACOforum.org - Logan Tuning



ملاقات

در یک روز سرد دی ماه 90 پس از انجام هماهنگی‌های لازم، به دفتر مرکزی کرمان خودرو مراجعه کرده و پس از پشت سر گذاشتن مراسم معمول تحویل خودرو که البته بسیار سریع انجام شد، یک نمونه آلبالویی رنگ با کارکرد حدود 3500 کیلومتر تحویل گرفتم که می‌توان گفت کارکرد مناسب و کمی داشت و مرحله به اصطلاح آب‌بندی را پشت سر گذاشته بود. در نگاه اول، نمای جلویی این خودرو از طراحی نسبتا متناسب برخوردار بوده و نگاه بیننده را به خود جذب می‌کند. چراغ‌های جلو به وضوح از روی BMW سری 3 اطاق E90 کپی برداری شده و البته زیبا هستند. این چراغ‌ها از یک ردیف LED بهره می‌برند که نمایی زیبا در تاریکی به بخش جلویی خودرو می‌دهد و متشکل از یک لنز برای نور پایین و یک کاسه چراغ برای نور بالا است. میزان پرتاب و پوشش نور آن‌ها در شب بر خلاف بسیاری از خودروهای تولید داخل بسیار خوب بوده و با وجود پوشش مناسب، آزاری برای رانندگان رو به رو ایجاد نمی‌کند. روشن شدن اتوماتیک این چراغ‌ها بر حسب نور محیط هم مورد جالبی است که از سوی سازنده تدارک دیده شده.

جلوپنجره این مدل را می‌توان تنها نکته منفی در نمای جلو به حساب آورد که اگر طرح آن با نمونه‌ای مناسب‌تر عوض شود مطمئنا به لطف سپر زیبا با حالت اسپرتش می‌تواند این بخش را بسیار بهتر کند.



فضای داخلی

با باز کردن در این مدل از لیفان، فضایی نسبتا بزرگ در بخش جلو خواهید یافت که از طراحی مدرنی سود می‌برد و در این محدوده قیمت نمی‌توان برایش رقبای چندانی بر شمرد. طرح اصلی داشبورد به سرعت شما را به یاد سری 5 بی ام و وغربیلک فرمان تلسکوپی آن هم مرسدس بنز را در ذهن‌تان تداعی می‌کند البته از کنسول وسط و خطوط عمودی زیر داشبورد که شباهت بسیار با سوناتا دارد هم صرف نظر می‌کنیم. در این بین نباید وجود 2 ایربگ جلو برای راننده و سرنشین را فراموش کرد. یکی دیگر از نکات مثبت در این بخش وجود فضای زیاد برای راننده و سرنشین جلویی است که باعث می‌شود افرادی با قد بیش از 190 سانتی‌متر هم بدون مشکل بتوانند فضای پای مناسبی داشته باشند. مجموعه کنترل تهویه مطبوع هم که طراحی زیبایی دارد به راحتی در دسترس است اما کلید سیستم پخش صوت کمی دور از دسترس بوده که البته کلیدهای کنترلی آن بر روی فرمان قرار دارد. سیستم پخش صوتی که قابلیت پخش CD با فرمت‌های MP3 و WMA را نیز دارد، ورودی USB داشته که می‌توان از قابلیت‌های آن استفاده کرده و موزیک مورد علاقه خود را از طریق 6 بلندگو که کیفیت متوسطی دارند گوش کرد. آینه‌های جانبی که چراغ راهنما بر روی خود دارند از تنظیم برقی بصورت استاندارد برخورد هستند اما دید جانبی آن‌ها کمی کم‌تر از حد انتظار است و میدان دید کافی را ایجاد نمی‌کند.
www.ACOforum.org - Logan Tuning




صندلی‌های جلو و عقب که روکش چرم مصنوعی با کیفیتی دارند از نوع سوزنی انتخاب شده‌اند ولی روکش شیری رنگ و زیبای آن‌ها با وجود کارکرد کم‌تر 4000 کیلومتری خودرو کمی کثیف شده بودند که از مشکلات رنگ‌های روشن است. صندلی راننده به اهرم‌های دستی تنظیم کننده گودی کمر و هم‌چنین ارتفاع لبه زیرین ران پا مجهز است اما در کمال تعجب دیدیم در سمت سرنشین کناری خبری از این اهرم‌ها نیست .

www.ACOforum.org - Logan Tuning




صفحه کیلومتر تا 220 کیلومتر در ساعت مدرج شده و نمایشگر دور موتورهم 8000 دور دارد که البته شروع ردلاین آن از دور 6500 است.

آمپرهای دمای آب و میزان سوخت هم بصورت دیجیتالی طراحی شده‌اند که در این بخش دیجیتالی، شمارنده مسافت طی شده، نمایشگر سنسور دنده عقب و نمایشگر باز بودن هر کدام از 4 در خودرو نیز قرار دارند.


با توجه به برقی بودن هر 4 شیشه، کنترل قفل کودک هم بر روی در سمت راننده قرار گرفته است. تمام درهای خودرو به چراغ‌های پایین در مجهزند که کارایی بسیاری در هنگام سوار و پیاده شدن در تاریکی دارند. صندلی‌های ردیف عقب در صورت نشستن 2 نفر برای افرادی با قد حدود 185 سانتی‌متر مناسب هستند اما در صورت وجود 3 فرد بزرگ‌سال در این قسمت، کمی باید دوستانه و با محبت بنشینند .

بخش فنی

همان‌طور که در ابتدای بحث اشاره شده، موتور لیفان 620 از نوع TriTec است که حجم دقیقش برابر 1596 سی سی، قدرت خروجی آن 114 اسب بخار در دور موتور 6000 و نهایتا تورک آن نیز 149 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه است. این موتور که نام طراحی بی ام و را یدک می‌کشد، 16 سوپاپ داشته و از سیستم پاشش چند نقطه‌ای سوخت به همراه نسبت تراکم 10.5 به 1 بهره می‌برد. یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این خودرو همین موتور TriTec است که علاوه بر قدرت مناسب، گشتاور خوبی در دورهای میانی تولید می‌کند که در بخش‌های بعدی و تست رانندگی به آن اشاره خواهد شد. سوخت‌رسانی به این موتور که استاندارد آلایندگی یورو 3 را یدک می‌کشد و مصرف میانگین آن طبق تست در مسافت 200 کیلومتر به ازای هر 100 کیلومتر برابر 8.5 لیتر بوده، از طریق باک 58 لیتری انجام می‌شود.

انتقال این قدرت به زمین از طریق گیربکس 5 دنده جلو انجام می‌شود. فاصله میان دنده‌ها در این خودرو بسیار مناسب بوده و برخلاف خودروهایی چون خانواده پژو و سمند با سهولت و سرعت بیش‌تری تعویض شده و از دقت بالایی هم برخوردارند. نهایتا رینگ و لاستیک‌های آن که آخرین بخش انتقال قدرت به زمین هستند سایزی 15 اینچی داشته و پهنا و ارتفاع لاستیک آن هم به ترتیب 205 و 60 است.

سیستم تعلیق در محور جلو از نوع حلقوی مارپیچ مجزا با ستون مک فرسون و در بخش عقب بصورت یک تکه با فنر حلقوی است که سواری نسبتا خشک و اسپرتی را پدید می‌آورد.

سیستم فرمان هم‌دندانه شانه‌ای با کمک هیدرولیک انتخاب شده که دقت و فرمان‌پذیری مناسبی دارد. نگه داشتن لیفان 620 هم از طریق دیسک‌های ونتد ( خنک شونده دو لایه ) در جلو و دیسک‌های تک لایه در عقب انجام می‌شود که ABS و EBD آن‌ها را همراهی می‌کنند.

www.ACOforum.org - Logan Tuning



تست در پیست، جاده و خیابان

برای تست این خودرو، ابتدا آن‌را به پیست اختصاصی برده تا از قابلیت‌های حرکتی‌اش مطلع شویم. ابتدا با باک نیمه پر و اطاق خالی خودرو برای ثبت شتاب صفر تا صد اقدام شد که نهایتا پس از 5 بار تست بهترین زمان به دست آمده برابر 12.30 ثانیه بود که می‌توان بزرگ‌ترین دلیل آن‌را به ضرایب نامناسب گیربکس نسبت داد. متاسفانه گیربکس انتخاب شده برای این مدل ضرایب بلندی دارد که برای موتورهایی قدرتمند‌تر مثل نمونه‌های 1.8 یا 2 لیتر مناسب‌تر بوده و یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این خودرو براي يک رانندگي اسپرت و سريع است. دیگر نکته‌ای که هنگام تست و در کمال تعجب به آن برخوردیم، کات آف موتور در 6000 دور در دقیقه بود در حالی که ردلاین آن در نمایشگر دور موتور از 6500 دور شروع می‌شود و به جرات می‌توان گفت تاکنون با خودرویی که قبل از شروع ردلاین، کات آف کند برخورد نداشته ام ( قابل ذکر است در نمونه‌های تندر 90 تولید شده در داخل، ردلاین بطور کلی وجود ندارد). این امر در حالی صورت می‌گرفت که موتور به وضوح توانایی دور خوردن بیش‌تر را داشت. قابل ذکر است این مشکل مهم به راحتی و بدون هیچ هزینه اضافی، هنگام تولید خودرو و زمان برنامه‌ریزی ECU و حتی پس از آن قابل رفع بوده و می‌تواند سبب افزایش چشم‌گیر توان حرکتی 620 شود.

www.ACOforum.org - Logan Tuning



گيربکس نامناسب

با توجه به گیربکس بسیار بلند و هم‌چنین کات آف کردن موتور در دور 6000، در دنده 1 می‌توان عقربه را به سرعت 45 کیلومتر در ساعت، در دنده 2 به 95 کیلومتر در ساعت، در دنده 3 به 140 کیلومتر در ساعت و در دنده 4 به 170 کیلومتر در ساعت رساند، گرچه به دلیل ضریب نامناسب گیربکس و تاخیر زیادش در شتاب‌گیری نتوانستیم نه در پیست و نه در تست شهری، دنده 5 را به انتها رسانده و نهایت سرعت این خودرو را ثبت کنیم. تست ترمز‌گیری با توجه سیستم ABS و همچنين EBD مشکل چندانی نداشت و پس از 3 مرتبه تست توسط GPS و در بهترین حالت ( البته هر 3 مرتبه عدد‌هایی بسیار نزدیک به هم ثبت شد ) 46 متر را نشان داد، این میزان که رقم قابل قبولي تلقی می شود، مطمئنا با تعویض لنت دیسک‌های چهار چرخ با نمونه‌های بهتر، کاهش يافته و باز هم بهتر مي شود. همان‌طور که قبلا اشاره شد، سیستم تعلیق این مدل نسبتا خشک بوده ولی به دلیل ارتفاع زیاد آن از سطح زمین و هم‌چنین استفاده از لاستیک‌های نه چندان با کیفیت داخلي، هندلینگ آن در حد انتظار نبوده و در بهترین حالت نتوانستیم به رقمی بالاتر از 0.88G دست یابیم.

www.ACOforum.org - Logan Tuning



مسلما در صورت استفاده از لاستیک‌های با کیفیت خارجی و هم‌چنین کاهش ارتفاع در حد معقول می‌توان به اعداد بالاتری در شتاب جی دست پیدا کرد. در تست جاده، لیفان هندلینگ قابل قبولی داشت ولی در صورت داشتن قصد انجام یک رانندگی سریع و بالاتربردن سرعت از حد معمول باید علاوه بر کاهش ارتفاع خودرو، لاستیک‌های آن‌را نیز با نمونه‌های خوب خارجی حتما تعویض کرد. در عین حال لنت‌های ترمز را نیز بهتر است با نمونه‌های با کیفیت‌تر جايگزين کرد، چراکه در صورت رانندگی در مسیرهای پیچ در پیچ که نیاز به ترمزگیری‌های پیاپی دارند، پس از مدتی لنت‌های فابریک داغ شده و قابلیت ترمزگیری‌شان کاهش پیدا می‌کند.

www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning


جمع بندی

در یک جمع بندي کلی می‌توان لیفان 620 را یک خودروی خانوادگی سایز متوسط نسبتا لوکس با ظاهری معقول و زیبا معرفی کرد که توانایی حرکتی‌اش نسبت به مشخصات فنی، مناسب است. رقبای این مدل در این رنج قیمت نمونه‌هایی چون پژو 206 اس دی، هیوندای ورنا و پژو پارس ELX هستند که با توجه به حضور چند ساله و موفق‌شان در بازار می‌توان گفت امکانات رفاهی مدل 620 از تمام آن‌ها بیش‌تر است و می‌تواند با خودروهایی چون مگان 1600 سی سی و هیوندای آوانته مقایسه شود. اما در این بین ضعف‌هایی چون ضریب گیربکس و کات آف در دورهای اصلی که موتور تازه به حدنهایی توانایی‌اش نزدیک می‌شود نیز وجود دارند که البته قابل رفع هستند. ظاهر متفاوت و رنگ زیبای این مدل در هنگام تست شهری، بارها سبب شد تا جذب شدن نگاه عابرین را ببینیم که مشخص بود در ذهن خود به دنبال نام این مدل می‌گردند و چند بار نام آن را سوال کردند. نهایتا با توجه به نکات مثبت و منفی این مدل که در گزارش به آن‌ها اشاره شد و البته برچسب قیمت زیر 20 میلیون تومان این خودرو «عرضه کارخانه» می‌تواند رقیبی سر سخت برای خودروهایی باشد که چند سالی پیش از آن بر روی خط تولید قرار گرفته‌اند و شاید ظاهرشان برای چشم بینندگان تکراری شده باشد. نهایتا ازهمکاری شرکت کرمان خودرو به جهت در اختیار قرار دادن این خودرو برای تست تشکر می‌کنیم و قابل ذکر است ساير شرکت هاي خودروسازي براي تست محصولاتشان و چاپ گزارش آن مي توانند با مجله «تخت گاز» تماس حاصل فرمايند.

منبع:برترینها

__________________
آنان که وقتشان پایان یافته
خواستارمهلتند وآنان که مهلت دارند
کوتاهی می کنند!
حضرت علی (ع)
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از zanjani گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #9  
قدیمی 02-06-2013
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,751
سپاس از دیگران: 414
1,578 بار در 829 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض جاده‌های شمال با شاسی‌بلند x60

جاده‌های شمال با شاسی‌بلند x60

www.ACOforum.org - Logan Tuning


دنیای‌خودرو- عمادالدین جعفری:
از معرفی آن به بازار ایران، مدت زمان زیادی نمی‌گذرد هر چند که قبل از معرفی رسمی به طور غیررسمی هم در نمایشگاه‌های مختلف کشور حضور پیدا می‌کرد. خودرویی که در نگاه مردم جذاب بود و افراد زیادی را به سمت خود می‌کشید شاید دلیل این جذابیت را بتوان در علاقه مردم به خودروهای شاسی‌بلند دید اما از سوی دیگر نمی‌توان از چهره زیبای این suv چینی هم به سادگی گذشت.

// لیفان x6 اولین شاسی‌بلند عرضه شده توسط کرمان‌موتور و پس از mvmx33 دومین suv چینی است که در بازار ایران حضور می‌یابد. علاقه مردم به سمت خودروهای شاسی‌بلند تا جایی پیش رفته است که چینی‌ها به فکر عرضه این خودروها به بازار ایران افتادند و اتفاقاً این عرضه با موفقیت هم همراه بوده چرا که محصول مدیران‌خودرو توانست سهم خوبی را در بازار برای خود فراهم سازد اما ممکن است این کار را برای رقبا سخت کند. فرصتی پیش آمد تا با خودروی لیفان x60 ملاقاتی چند روزه داشته باشیم و حدود 1000 کیلومتر را با آن در مسیرهای مختلف برانیم. تجربه‌ای که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

معرفی خودرو
x60، خودرویی در کلاس suvهای کوچک است که طراحی زیبایی داشته و از موتوری چهار سیلندر که 1800 سی‌سی حجم دارد بهره می‌برد. x60 چهره‌ای زیبا دارد که می‌توان در نمای جلو شباهت‌های آن را با سانتافه و یا اینفینیتی fx مشاهده کرد چراغ‌های بزرگ کشیده با خطوطی تیز که جلو پنجره‌ای بزرگ را در میان خود جای داده‌اند سپری که البته شما را به یاد سانتافه خواهد انداخت .در نمای جانبی شاهد خطوطی نرم هستیم که توانسته‌اند ترکیبی خوب را به وجود آورند رینگ‌های پنج پره 16 اینچی نیز به زیباتر شدن این خودرو کمک شایانی کرده‌اند. در نمای عقب اما شاهد طراحی متفاوتی از لیفان هستیم چرا که دیگر نمی‌توان در آن شباهت با خودروهای دیگر را یافت. به طور کلی می‌توان طراحی این شاسی‌بلند چینی را موفق دانست و در این زمینه آن را در میان چینی‌ها بی‌رقیب تلقی کرد.
کابین خودرو نیز فضایی زیبا را پیش‌روی شما قرار می‌دهد فضایی که کمی برای ما آشنا بود و با اندکی دقت متوجه شباهت آن با کابین تویوتا rav4 شدیم. کابینی که همه چیز را برای راننده تدارک دیده و در چیدمان کلیدها نیز دقیق بوده و همه چیز در دسترس است.

سفری با x60
چند روز تعطیلی فرصت مناسبی به وجود آورد تا با این خودروی زیبا به شمال ایران سفر کنیم سفری که بیشتر ماهیت این خودرو را نمایان می‌ساخت. از این‌رو وارد کابین شده و با پر کردن باک 55 لیتری x60 راهی سفر شدیم. با ورود به کابین خودرو، شاهد طراحی زیبای این خودرو در این قسمت هستیم. صندلی‌های پوشیده از چرم که این پوشش به رودری‌ها نیز سرایت کرده است و کابینی با کیفیت را پیش‌روی شما قرار می‌دهد. با چرخاندن سوییچ اولین چیزی که نظر ما را جلب می‌کند صفحه کیلومترشمار است که به صورت دیجیتالی بوده و دورشمار موتور نیز به صورت آنالوگ آن را در برمی‌گیرد. سمت راست این دایره نیز نشان‌دهنده میزان بنزین و در سمت چپ آن نیز نشان‌دهنده دمای آب خودرو است که همگی این نشان‌دهنده‌ها با نوری آبی رنگ مزین شده‌اند که فضایی زیبا توأم با آرامش را پدید می‌آورند.
با چرخاندن سوئیچ پیشرانه 1.8 لیتری این خودرو که قادر به تولید 133 اسب‌بخار قدرت است را روشن می‌کنیم صدایی آرام از یک خودرویی شهری به گوش می‌رسد. با فشردن بر پدال گاز و بالا بردن دور موتور صدا کمی بلندتر می‌شود اما همچنان شهری است و انتظار صدایی خشن و اسپرت را نباید داشت. نکته‌ای که جلب توجه می‌کرد این بود که در حالت ایستاده و خلاص دور موتور از 4000 دور تجاوز نکرده و موتور کات‌اف می‌کند این در حالی است که در حال حرکت دور موتور به 6000 دور هم می‌رسد دلیل این موضوع نیز در حفظ سلامت خودرو خلاصه می‌شود چرا که در حالت خلاص بالا رفتن دور موتور می‌تواند آسیب‌های جدی به موتور برساند و از سوی دیگر برای در اختیار داشتن حداکثر قدرت موتور نیز در حال حرکت نیاز به دورهای بالای موتور داریم از این‌رو موتور به این صورت طراحی شده است. این موتور طراحی شرکت ریکاردوی انگلستان بوده و گشتاوری در حدود 168 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد.
گیربکس را در دنده یک قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم. شاید یکی از نکاتی که خیلی خوشایند نیست گیربکس دستی این خودرو است چرا که انتظار می‌رفت چنین خودرویی از گیربکس اتوماتیک سود ببرد که البته به گفته مدیران شرکت کرمان‌موتور نمونه‌های اتوماتیک آن نیز در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
هنگامی که دنده را در تعویض می‌کنیم شاهد عملکرد نرمی از جعبه‌دنده و البته کلاچ خودرو هستیم به صورتی که در مسیر خارج شدن از شهر تهران و عبور از ترافیک پا خسته نمی‌شد. فرمان خودرو را می‌توان نقطه عطف کابین دانست چرا که به طور حتم راننده را راضی نگه می‌دارد فرمان خوش دست و نرم که البته طراحی اسپرتی نیز دارد و لذت راندن را دو چندان خواهد کرد.

جاده‌های پر پیچ و خم
با رسیدن به جاده‌های پر پیچ و خم شمال داستان جذاب‌تر می‌شود تا به اینجای کار حرکت با این خودرو به آرامی انجام می‌گرفت و عملکرد واقعی موتور به چالش کشیده نشد. اما شاید این جاده می‌توانست بیشتر این خودرو را به مبارزه دعوت کند.
با فشردن بر پدال گاز خودرو شاهد شتابی باور نکردنی از این موتور هستیم که البته در دورهای پایین چندان مناسب نیست اما هنگامی که دور موتور به 3000 دور می‌رسد عملکردی فوق‌العاده را از آن می‌بینیم و و این وضعیت را می‌توان در معکوس‌های ناگهانی به وضوح مشاهده کرد. شاید نرمی دنده‌ها و فاصله کم آن‌ها نیز مزید بر علت باشد. در عبور از پیچ‌ها نیز عملکرد مناسبی را شاهد هستیم و هندلینگ خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد در طول مسیر نگاه همگان به سمت این خودرو کشیده می‌شد و در این میان نیز بودند افرادی که سؤالاتی در مورد قیمت و نام آن می‌پرسیدند.
هنگامی که آفتاب غروب کرد و هوا تاریک شد، فضای کابین زیباتر از قبل شد چرا که نورپردازی این خودرو که از تم آبی در آن استفاده شده است فضایی زیبا و آرام را به وجود آورده بود. فضایی که ترکیبی از نورهای یخی و آبی است. همچنین چراغ‌های اتولایت نیز نور بیشتر را از خود پخش می‌کرد که یکی از نکات مثبت این خودرو به شمار می‌رود چرا که چراغ‌های این x60 نور کافی را اختیار راننده قرار می‌دهند به گونه‌ای که نیاز به نور بالا نداریم این در حالی است که می‌توان نور چراغ‌ها را نیز از داخل کابین در سه حالت تنظیم کرد.
دید راننده مناسب است و به خوبی می‌توان بر فضای اطراف اشراف داشت. البته دید عقب به خوبی دید جلو نیست و دلیل آن نیز شیشه کوچک عقب است اما به لطف آینه‌های جانبی برقی بزرگ دید این مشکل مرتفع شده است چرا که آینه‌های جانبی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین نقطه کور را دارند. شیشه بالابرها نیز سرعت خوبی داشته و بالابرهای هر چهار شیشه اتوماتیک هستند. عملکرد سیستم صوتی با توجه به داشتن شش بلندگو و قابلیت اتصال ipod و usb مناسب است و پاسخگوی فضای کابین است کلیدها کنترل‌کننده سیستم صوتی نیز برای راحتی راننده بر روی فرمان قرار دارد.
فضای کابین خودرو جادار بوده و برای خانواده‌های پر جمعیت مناسب است به خصوص اینکه فضای پا برای سرنشینان عقب زیاد بوده و در مسافت‌های طولانی سرنشینان را خسته نمی‌کند. این در حالی است که فضای بار نیز از این قائده مستثنی نبوده و می‌توان ساک و چمدان‌های یک خانواده پر جمعیت را درون آن قرار داد. به خصوص اینکه محفظه بار فاقد طاقچه است و به جای آن یک صفحه کشویی تعبیه شده است که در صورت نیاز می‌توان آن را جمع کرد تا بار بیشتری را درون این محفظه قرار داد. همچنین صندلی‌های ردیف عقب نیز قابلیت جمع شدن دارند که فضای بیشتری را نیز در اختیار قرار می‌دهند.
x60 در مسیرهای سربالایی با حداکثر سرنشینان نیز عملکرد خوبی دارد و به هیچ‌وجه کم نمی‌آورد. نوبت به، به چالش کشیدن این خودرو در مسیرهای ناهموار می‌رسد فنربندی این خودرو به گونه‌ای است که در این مسیرها موفق عمل می‌کند ارتفاع منطقی این suv سبب شده تا زیر خودرو به زمین برخورد نکند.
همچنین فنربندی این خودرو به گونه‌ای است که انعطاف داشته و می‌توان با سرعت زیاد از این مسیرها عبور کرد که در این زمینه از همکلاسان خود موفق‌تر است هرچند که در زمینه امکانات و طراحی نیز موفق‌تر از رقیبان خود است. شاید اگرx60 به صورت چهارچرخ متحرک عرضه می‌شد یکی از پرطرفدارترین‌های بازار لقب می‌گرفت.
بعد از پیمودن 375 کیلومتر راه به پمپ بنزین رفتیم. خودرو در طی این مسیر 31 لیتر بنزین سوزانده بود. یعنی در حدود 8.2 لیتر در 100 کیلومتر که آمار خوبی برای این خودرو به حساب می‌آید. برای اینکه بیشتر عملکرد این خودرو را در شتابگیری ببینیم اقدام به شتابگیری کردیم x60 از حالت سکون تا سرعت 100 کیلومتر را در 3/10 ثانیه طی کرد که آمار خوبی برای خودرویی 1.3 تنی به حساب می‌آید.
این خودرو در دنده یک تا 60 کیلومتر سرعت می‌گیرد. در دنده دو به 100 کیلومتر، در دنده 3 به 145 کیلومتر و در دنده 4 به سرعت 175 کیلومتر می‌رسد ما توانستیم تا 180 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیریم اما شرایط برای رسیدن به سرعت‌های بالاتر امکان‌پذیر نبود. به طور کلی می‌توان x60 را خودرویی مناسب برای خانواده‌ها دانست خودرویی شاسی‌بلند که برای راندن در شهر مناسب است.
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 2 نفر (0 عضو و 2 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 04:35 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب