آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو > سیستم برق و الکترونیک خودرو

Notices

سیستم برق و الکترونیک خودرو در این تالار مطالب و مقالات مرتبط با سیستمهای برق و الکترونیک خودرو قرار میگیرند

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 12-07-2010
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,333
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض شیشه گرم کن عقب چگونه کار میکند؟

شیشه گرم کن عقب
هنگامی که شیشه عقب خودرو یخ بزند یا برف روی آن جمع شود ویا بخار داخل خودرو روی شیشه عقب را بپوشاند دیدن جاده وخودروهای پشت سر ازطریق آینه داخل خودرو غیر ممکن میشود و مشکلات زیادی را در هنگام رانندگی بوجود میآورد وگاه هم موجب حادثه می شود.لذا برای رفع این عیب از گرمکن شیشه عقب استفاده میشود.

بخار شیشه در روزهای سر به دلیل میعان میباشد Tداخل خودرو نسبت به خارج از خودرو سرد تر می باشد وهمین امر باعث میشود که بخار آبی که درون خودرو وجوددارد به شیشه چسبیده و پس از سرد شدن تبدیل به بخار آب شود برای جلو گیری از این پدیده باید شیشه گرم شود این گرم شدن شیشه در شیشه جلو توسط بخاری صورت می گیرد امادر شیشه عقب به دلیل طولانی بودن مسافت نمی توانیم از بخاری استفاده کنیم یا درمواقعی آن قدر هوا سرد نیست که بخواهیم از بخاری استفاده کنیم به همین جهت بااستفاده از طرح شیشه گرم کن این مشکل را حل میکنیم.

شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه می کند.

هنگامی که سوییچ روشن است با فشاردادن کلید گرمکن شیشه عقب جریان برق وارد گرمکن شده وشیشه عقب را گرم نگه میدارد. دراینصورت از یخ زدن وبخار گرفتگی شیشه عقب جلوگیری شده وکنار میروند. از اینرو شیشه عقب همیشه تمیز مانده وراننده از طریق آیینه داخل خودرو به راحتی میتواند جاده وخودروهای پشت سر را ببیند واز بروز خطرات جلوگیری نماید.
ناگفته نماند که قدرت این المنت بسته به شیشه و خودروهای متفاوت فرق دارد .
مدار آن تشکیل شده از:

1- باطری
2- اتومات استارت
3- آمپر متر
4- سوییچ
5- جعبه فیوز
6- کلید یکپل جلو داشبورد
۷- چراغ هشدار دهنده روش بودن گرم کن

این المنت به صورت فابریک در شیشه ها جای داده شده است و دو سر سیم آن بیرون گذاشته شده است .

یک سر این سیم به بدنه متصل میگردد وسر دیگرباید به جریان مثبت متصل می گردد.

جریان مثبت ابتدا از باطری به سر اتوماتیک استارت ازآنجا به آمپر متر

می رود وبعد از آن به BT سوییچ میرود.

با باز کردن سوییچ برق BT به Ignition برقرار میشود و پس از عبور ازفیوز اختصاصی به کلید مخصوص شیشه گرمکن میرود وپس از عبور از لامپ هشدار دهنده روشن بودن گرمکن که در جلوآمپر نصب گردیده ( با فعال شدن شیشه گرمکن این چراغ نیز روشن میشود ونشانه این است که شیشه گرمکن فعال است ) به سر دیگر شیشه گرمکن میرود ومدارخود را پس از عبور از المنت عقب در بدنه تکمیل می کند

حال در صورت باز بودن سوییچ و بستن مدار شیشه گرمکن به وسیله کلید مخصوص خود چراغ هشدار دهنده روشن میشودو گرمکن نیز فعال میشود وشروع به گرم کردن شیشه می کند شیشه گرمکن تا مادامی که کلید مخصوص آن یا سوییچ باز است فعال می باشد.البته این کلید در برخی از خودرو های جدید مانند تندر ( در مدل e)در صورت خاموش نکردند دستی بصورت خودکار پس از زمان خاصی ( حدود 12 دقیقه) خاموش خواهد گردید .
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.



ویرایش توسط MAHDI-TONDAR : 12-08-2010 در ساعت 02:32 PM
پاسخ با نقل قول
13 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 12-07-2010
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
همکاران سابق
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
محل سکونت: ایران
نوشته ها: 5,071
سپاس از دیگران: 7,258
12,453 بار در 3,442 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط MAHDI-TONDAR نمایش پست ها
شیشه گرم کن عقب


هنگامی که شیشه عقب خودرو یخ بزند یا برف روی آن جمع شود ویا بخار داخل خودرو روی شیشه عقب را بپوشاند دیدن جاده وخودروهای پشت سر ازطریق آینه داخل خودرو غیر ممکن میشود و مشکلات زیادی را در هنگام رانندگی بوجود میآورد وگاه هم موجب حادثه می شود.لذا برای رفع این عیب از گرمکن شیشه عقب استفاده میشود.

بخار شیشه در روزهای سر به دلیل میعان میباشد Tداخل خودرو نسبت به خارج از خودرو سرد تر می باشد وهمین امر باعث میشود که بخار آبی که درون خودرو وجوددارد به شیشه چسبیده و پس از سرد شدن تبدیل به بخار آب شود برای جلو گیری از این پدیده باید شیشه گرم شود این گرم شدن شیشه در شیشه جلو توسط بخاری صورت می گیرد امادر شیشه عقب به دلیل طولانی بودن مسافت نمی توانیم از بخاری استفاده کنیم یا درمواقعی آن قدر هوا سرد نیست که بخواهیم از بخاری استفاده کنیم به همین جهت بااستفاده از طرح شیشه گرم کن این مشکل را حل میکنیم.

شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه می کند.

هنگامی که سوییچ روشن است با فشاردادن کلید گرمکن شیشه عقب جریان برق وارد گرمکن شده وشیشه عقب را گرم نگه میدارد. دراینصورت از یخ زدن وبخار گرفتگی شیشه عقب جلوگیری شده وکنار میروند. از اینرو شیشه عقب همیشه تمیز مانده وراننده از طریق آیینه داخل خودرو به راحتی میتواند جاده وخودروهای پشت سر را ببیند واز بروز خطرات جلوگیری نماید.
ناگفته نماند که قدرت این المنت بسته به شیشه و خودروهای متفاوت فرق دارد .
مدار آن تشکیل شده از:

1- باطری
2- اتومات استارت
3- آمپر متر
4- سوییچ
5- جعبه فیوز
6- کلید یکپل جلو داشبورد
۷- چراغ هشدار دهنده روش بودن گرم کن

این المنت به صورت فابریک در شیشه ها جای داده شده است و دو سر سیم آن بیرون گذاشته شده است .

یک سر این سیم به بدنه متصل میگردد وسر دیگرباید به جریان مثبت متصل می گردد.

جریان مثبت ابتدا از باطری به سر اتوماتیک استارت ازآنجا به آمپر متر

می رود وبعد از آن به BT سوییچ میرود.

با باز کردن سوییچ برق BT به Ignition برقرار میشود و پس از عبور ازفیوز اختصاصی به کلید مخصوص شیشه گرمکن میرود وپس از عبور از لامپ هشدار دهنده روشن بودن گرمکن که در جلوآمپر نصب گردیده ( با فعال شدن شیشه گرمکن این چراغ نیز روشن میشود ونشانه این است که شیشه گرمکن فعال است ) به سر دیگر شیشه گرمکن میرود ومدارخود را پس از عبور از المنت عقب در بدنه تکمیل می کند


حال در صورت باز بودن سوییچ و بستن مدار شیشه گرمکن به وسیله کلید مخصوص خود چراغ هشدار دهنده روشن میشودو گرمکن نیز فعال میشود وشروع به گرم کردن شیشه می کند شیشه گرمکن تا مادامی که کلید مخصوص آن یا سوییچ باز است فعال می باشد.البته این کلید در برخی از خودرو های جدید مانند تندر ( در مدل e2)در صورت خاموش نکردند دستی بصورت خودکار پس از زمان خاصی ( حدود 12 دقیقه) خاموش خواهد گردید .

با سلام خدمت آقا مهدی عزیز
ضمن تشکر از مطلب شما در تکمیل فرمایش شما باید عرض کنم که :

1- در خودروی لوگان ، حتی با باز بودن سوئیچ نیز با زدن کلید گرمکن ، گرمکن شیشه عقب فعال نمیشود . حتما باید موتور روشن باشد . علت این موضوع رو از نمایندگی جویا شدم ، کارشناس فنی نمایندگی که از آشنایان هست و در زمینه الکترونیک بسیار وارد ، فرمودند : گرمکن شیشه عقب لوگان 308 وات و بسیار پر قدرت هست و با ولتاژ 13 ولت کار میکند ، بر روی خود شیشه عقب نیز چاپ شده هست .
در صورتی که خودروهای دیگر از وات و ولتاژ کمتری برخوردار هستند .
این وات و ولتاژ بالا فقط زمانی تامین میشود که موتور روشن باشد . چون زمانی که موتور خاموش هست ، ولتاژ باطری خودرو به 13 ولت نمیرسد که گرمکن فعال شود .
شما یکبار در حالتی که موتور در حالت درجا و نرمال مشغول به کار هست ، گرمکن را روشن کنید ، مشاهده میکنید که هم عقربه دور موتور افت کمی میکنه ، هم صدای موتور کمی تغییر میکنه . این نشاندهنده ولتاژ و آمپر بالایی هست که برای فعال کردن گرمکن عقب نیاز هست .

2- تا جایی که بنده اطلاع دارم ، در تمام مدل های لوگان جز مدل e0 که اصلا گرمکن شیشه عقب نداره ، در صورت خاموش نکردن گرمکن شیشه عتقب ، بطور اتوماتیک بعد از 12-15 دقیقه گرمکن غیر فعال میشه . اگر اشتباه میکنم ، اعلام بفرمایید .

شاد باشید .
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ویرایش توسط Renault Logan : 12-07-2010 در ساعت 09:27 PM
پاسخ با نقل قول
10 کاربر زیر از Renault Logan گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 12-08-2010
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,333
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط Renault Logan نمایش پست ها
با سلام خدمت آقا مهدی عزیز
ضمن تشکر از مطلب شما در تکمیل فرمایش شما باید عرض کنم که :

1- در خودروی لوگان ، حتی با باز بودن سوئیچ نیز با زدن کلید گرمکن ، گرمکن شیشه عقب فعال نمیشود . حتما باید موتور روشن باشد . علت این موضوع رو از نمایندگی جویا شدم ، کارشناس فنی نمایندگی که از آشنایان هست و در زمینه الکترونیک بسیار وارد ، فرمودند : گرمکن شیشه عقب لوگان 308 وات و بسیار پر قدرت هست و با ولتاژ 13 ولت کار میکند ، بر روی خود شیشه عقب نیز چاپ شده هست .
در صورتی که خودروهای دیگر از وات و ولتاژ کمتری برخوردار هستند .
این وات و ولتاژ بالا فقط زمانی تامین میشود که موتور روشن باشد . چون زمانی که موتور خاموش هست ، ولتاژ باطری خودرو به 13 ولت نمیرسد که گرمکن فعال شود .
شما یکبار در حالتی که موتور در حالت درجا و نرمال مشغول به کار هست ، گرمکن را روشن کنید ، مشاهده میکنید که هم عقربه دور موتور افت کمی میکنه ، هم صدای موتور کمی تغییر میکنه . این نشاندهنده ولتاژ و آمپر بالایی هست که برای فعال کردن گرمکن عقب نیاز هست .

2- تا جایی که بنده اطلاع دارم ، در تمام مدل های لوگان جز مدل e0 که اصلا گرمکن شیشه عقب نداره ، در صورت خاموش نکردن گرمکن شیشه عتقب ، بطور اتوماتیک بعد از 12-15 دقیقه گرمکن غیر فعال میشه . اگر اشتباه میکنم ، اعلام بفرمایید .

شاد باشید .
سلام علیرضا جان
سپاس از توجه و توضیحات شما
در خصوص مطلب اول هم کاملاً فرمایش شما صحیح می باشد .
بنده خودم هنگامی که از گرم کن استفاده میکنم این افت دور موتور را احساس میکنم ( بخاط ولتاژ بالا که فرمودید)
در خصوص مطلب دوم چون من خودم مدل ماشینم e1 هست دقیقاً به این مطلب واقفم یعنی در این مدل بصورت خودکار پس از زمان تعییین شده خاموش نمی شوند و حتماً باید بصورت دستی کلید خاموش را بزنید .
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 12-08-2010
ali.monazzah آواتار ها
ali.monazzah ali.monazzah آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
کد عضویت آکو: aco-951
اتومبیل: E2 LP
محل سکونت: شیراز
نوشته ها: 184
سپاس از دیگران: 38
138 بار در 71 پست سپاسگزاری شده است
ali.monazzah به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

در صورتی که المنت ها در سطح شیشه قطع شود و اتصال الکتریکی برقرار نشود در قسمتی از شیشه بخار از بین نمی رود
آیا دوستان راهی برای رفع این مشکل سراغ دارند؟
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از ali.monazzah بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #5  
قدیمی 12-08-2010
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,333
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط ali.monazzah نمایش پست ها
در صورتی که المنت ها در سطح شیشه قطع شود و اتصال الکتریکی برقرار نشود در قسمتی از شیشه بخار از بین نمی رود
آیا دوستان راهی برای رفع این مشکل سراغ دارند؟
سلام دوست عزیز من فکر کنم اگه قطعی زیاد نباشه میشود با این هویه مخصوص ظریف کاری ( الان اسمش را بخاطر ندارم ) اون قسمت را لعیم کنید .
ولی بنظر من بهترین کار تعویض المنت می باشد
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 12-08-2010
Salmani آواتار ها
Salmani Salmani آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
کد عضویت آکو: ACO-1081
اتومبیل: My Father's RENAULT LOGAN
محل سکونت: Esfahan
نوشته ها: 623
سپاس از دیگران: 288
1,018 بار در 417 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط mahdi-tondar نمایش پست ها
سلام دوست عزیز من فکر کنم اگه قطعی زیاد نباشه میشود با این هویه مخصوص ظریف کاری ( الان اسمش را بخاطر ندارم ) اون قسمت را لعیم کنید .
ولی بنظر من بهترین کار تعویض المنت می باشد
با سلام.
مگه میشه المنت ها رو تعویض کرد؟؟؟
__________________
More Than Race
More Than Tradition
کوروش منصوری

پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 12-08-2010
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
همکاران سابق
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
محل سکونت: ایران
نوشته ها: 5,071
سپاس از دیگران: 7,258
12,453 بار در 3,442 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط MAHDI-TONDAR نمایش پست ها
سلام علیرضا جان
سپاس از توجه و توضیحات شما
در خصوص مطلب اول هم کاملاً فرمایش شما صحیح می باشد .
بنده خودم هنگامی که از گرم کن استفاده میکنم این افت دور موتور را احساس میکنم ( بخاط ولتاژ بالا که فرمودید)
در خصوص مطلب دوم چون من خودم مدل ماشینم e1 هست دقیقاً به این مطلب واقفم یعنی در این مدل بصورت خودکار پس از زمان تعییین شده خاموش نمی شوند و حتماً باید بصورت دستی کلید خاموش را بزنید .
سلام و عرض ادب خدمت آقا مهدی عزیز
ممنون که اطلاع دادید . بنده تصور میکردم در مدل e1 نیز بعد از 12-15 دقیقه گرمکن غیر فعال میشود .
میشه حدس زد که این عدم غیر فعال شدن گرمکن در مدل e1 بخاطر برقی نبودن آینه ها و عدم وجود گرمکن در آینه های جانبی خودرو در مدل e1 هست .
در مدل e2 آینه ها علاوه بر اینکه برقی هستند ، مانند شیشه عقب ، پشت آینه گرمکن داره و با همان کلید گرمکن شیشه عقب فعال میشن و سبب جلوگیری از تشکیل بخار و قطره روی آینه ها میشن .
حرارت بیش از حد باعث میشه جیوه آینه خراب بشه . احتمال بسیار زیاد بخاطر این قضیه هست که در مدل e2 گرمکن شیشه عقب و آینه ها بعد از 12-15 دقیقه غیر فعال میشود .

نقل قول:
نوشته اصلی توسط MAHDI-TONDAR نمایش پست ها
سلام دوست عزیز من فکر کنم اگه قطعی زیاد نباشه میشود با این هویه مخصوص ظریف کاری ( الان اسمش را بخاطر ندارم ) اون قسمت را لعیم کنید .
ولی بنظر من بهترین کار تعویض المنت می باشد
در تکمیل فرمایش شما ، مراکزی هستند که کارشون ترمیم گرمکن شیشه هست . ولی گرمکن شیشه عقب به هیچ وجه قابل تعویض نیست .
اگر قابل ترمیم باشه ترمیم میشه . اگر نشه ترمیمش کرد باید کل شیشه عقب تعویض شود .
شاد باشید .

نقل قول:
نوشته اصلی توسط Salmani نمایش پست ها
با سلام.
مگه میشه المنت ها رو تعویض کرد؟؟؟
سلام سعید جان
همانطور که در بالا اشاره کردم و احتمالا شما اطلاع دارید ، گرمکن شیشه عقب تعویض نمیشه و باید در صورت خرابی قطعی ، کل شیشه تعویض شود .
شاد باشی .
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ویرایش توسط Renault Logan : 12-08-2010 در ساعت 11:36 PM
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Renault Logan بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #8  
قدیمی 12-08-2010
morteza آواتار ها
morteza morteza آنلاین نیست.
سرعت : 35 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
کد عضویت آکو: aco-1064
اتومبیل: L90
محل سکونت: بیرجند
نوشته ها: 349
سپاس از دیگران: 282
405 بار در 197 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

سلام فکر کنم مدت زمانی که طول می کشد تا خاموش شود 8 دقیقه باشد نه 12-15 دقیقه
__________________
یک ضرب المثل چینی هست که میگه:
تو پشت منو بخارون تا
من هم پشت تو رو بخارونم

پاسخ با نقل قول
  #9  
قدیمی 12-09-2010
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
همکاران سابق
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
محل سکونت: ایران
نوشته ها: 5,071
سپاس از دیگران: 7,258
12,453 بار در 3,442 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط morteza نمایش پست ها
سلام فکر کنم مدت زمانی که طول می کشد تا خاموش شود 8 دقیقه باشد نه 12-15 دقیقه
سلام آقا مرتضی
برای بنده یکبار تا بحال پیش نیومده که بخوام بیشتر از 5 دقیقه از گرمکن استفاده کنم .
ولی همون یکبار بخاطر بخار و شبنم زیاد که مجبور شدم روشن بگذارم گرمکن رو ، حدودا بعد از 10 دقیقه خاموش شد نه زیر 10 دقیقه . حالا انکه 11 دقیقه یا 12 یا بیشتر بود رو خاطرم نیست . بای همین عرض کردم بین 12-15 دقیقه .
موفق باشید .
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Renault Logan بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #10  
قدیمی 12-09-2010
آرش کمانگیر آواتار ها
آرش کمانگیر آرش کمانگیر آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: ACO-1136
اتومبیل: تندر e2 lp
محل سکونت: ghaemshahr
نوشته ها: 390
سپاس از دیگران: 307
860 بار در 277 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط ali.monazzah نمایش پست ها
در صورتی که المنت ها در سطح شیشه قطع شود و اتصال الکتریکی برقرار نشود در قسمتی از شیشه بخار از بین نمی رود
آیا دوستان راهی برای رفع این مشکل سراغ دارند؟
با سلام
دوست عزیز المنت های شیشه یا بهتر بگیم مقاومتهای تعبیه شده رو شیشه عقب قابلیت لحیمکاری و اتصال سیم رو نداره
البته من این مشکل رو که برا ماشین برادرم پیش اومده بود با یه ابتکار حل کردم
شما میتونید اون قسمتی از شیشه عقب که المنتش جدا شده رو توسط یه تکه سیم که بین محل جدا شدگی قرار میدین اتصال بدید و سیم رو با یه مقدار چسب حرارتی همون جا محکم کنید ولی حتما از اتصال دو قسمت توسط سیم مطمئن بشید (میتونید بار روشن کردن سیستم گرمکن امتحان کنید) بعد با چسب اونو محکم کنید شما حتی میتونید با چسب نواری معمولی هم اون تکه سیم رو سر جاش محکم کنید این روش هیچ هزینه ای نداره و صد در صد هم جواب میده
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از آرش کمانگیر بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 12:11 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب