![]() |
|
ثبت نام | دستيار آپلودسنتر 2 , 1 | آپلودسنتر عكس | راهنما | فهرست کاربران | جستجو | نوشته های امروز | نشانه گذاري انجمن ها به عنوان خوانده شده |
کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو در این تالار مقالات کلی مرتبط به خودرو قرار داده خواهد شد |
![]() |
|
ابزارهای موضوع | جستجو در موضوع | نحوه نمایش |
#1
|
||||
|
||||
![]()
یک مسئله که برا اکثر افراد که ماشین میخرن پیش میاد اینه که چطور ماشینشون رو اببندی کنن و قبل از حرکت چطور موتور خودرو رو گرم کنن و ما هر روز با این مورد سر و کار داریم
در رابطه با این موضوع باور های غلط زیادی هم وجود داره که متاسفانه باعث صدمه زدن به خودرو و کاستن از عمر مفید ماشین میشه از دوستان میخوام تجربیات واطلاعاتشون رو در این رابطه بیان کنن با تشکر |
11 کاربر زیر از آرش کمانگیر گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند | ||
جای تبلیغات شما با سایز 468*60 | |
اطلاعيهنظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
به نظر من برای بهترین حالت استفاده ی زمستانی این موتور باید اولا قبل از استارت زدن چند ثانیه سوییچ را باز گذاشت تا چراغهای پشت آمپر خاموش بشن و بعد استارت زد.
همچنین قبل از حرکت در دمای معمولی ولی سرد باید اجازه دهیم تا دمای موتور به دو خط اول برسه ، و نیز در شرایط یخبندان و برفی باید اجازه بدیم دما به چهار خط برسه و بعد حرکت کنیم. در آخر هم باید همواره به سرد بودن و سفت تر شدن واسکازین گیربکس توجه داشت و هنگام حرکت حتی بعد از گرم شدن موتور از همون ابتدا گازو نبندیم به ماشین. این در کل نظر منه با توجه به شکل عملکرد موتور این خودرو. شما دقت بفرمایید موتور اکثر خودروهای خیلی سبک مثل پراید در فصل سرما به دود میفته و عمدتا عیبشون هم بعد از فصل سرما خوشو نشون میده و دلیلش هم رعایت نکردن همین مورده موفق باشید علیرضا ویرایش توسط رضوی : 11-24-2010 در ساعت 05:23 AM |
#3
|
||||
|
||||
![]() نقل قول:
ممنون از اطلاعات خوب شما ولی در ارتباط با گرم کردن ماشین در زمستان بنده نظرم اینکه که در موتورهای ماشینهای جدید گرم کردن در جا ماشین چه در زمستان و چه تابستان کار مناسب و مفیدی نیست و بهترین روش گرم نمودن ماشین حرکت با دنده سنگین( دنده 2) و دور پایین به مسافت 2الی 3 کیلومتر می باشد . اگر موتوردرجا گرم شود فقط قسمتهايي كه به آن مربوط است گرم خواهد شد مثلاً گيربكس همانطور سرد و بي حركت باقي مي ماند در صورتي كه اگر عمل گرم كردن خودرو در حال حركت با دور موتور پايين انجام گيرد همه قطعات گردنده موتور وگيربكس گرم شده و باعث طول عمر بيشتر قطعات نیز مي گردد، ضمن اینکه اینجوری به حفظ محیط زیست نیز کمک میشود. بازم دوستان دیگه اگراطلاعات تکمیلی تر و کامل تری در این خصوص دارند لطفاً ارائه نمایند.
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "
لحظات شادي خدا را ستايش کن، لحظات سختي خدا را جستجو کن، لحظات آرامش خدا را مناجات کن، لحظات دردآور به خدا اعتماد کن، و در تمام لحظات خدا را شکر کن. ویرایش توسط MAHDI-TONDAR : 11-24-2010 در ساعت 08:39 AM |
10 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند | ||
#4
|
||||
|
||||
![]()
دوستان تجربه من در مورد اب بندی تندر 90 این هست که شما تا قبل از رسیدن به کیلومتر 1000 دور موتور ماشین رو بیشتر از 3000 نیارید بعد از 1000 تا هفته ای شروع کنید و دور موتور رو بیارید بالا مثلان هفته اول بیارین رو 4000 تا و الی اخر بعد هم چند نکته رو توجه داشته باشین که در زمان اب بندی از کولر استفاده نکنید به ماشین فشار نیارید و حتمان قبل اب بندی و بعد ان از بنزین سوپر استفاده کنید بعد از رد کردن کیلومتر 1000 یا زودتر مثلان روی 600 یا 700 کلاج ماشین رو بیارین پایین چون تو کارخونه کلاج رو بالا میزارند که توی اب بندی به ماشین فشار نیاد ولی این موضوع در دراز مدت باعث سوختن صفحه ماشینتون میشه نکته بعدی بعد از رد کردن 1000 کیلومتر سیم گاز ماشینتون هم تنظیم کنید تا ماشین بیشتر گاز بخوره چون هنگام صفر بودن ماشین گاز ماشین رو تو کارخونه جوری تنظیم میکنند که ماشین گاز نخوره زیاد هنگام اب بندی و در اخر خدمت دوستان عرض کنم که با رعایت کردن این نکات میتونید تندر 90 خودتون رو بسیار عالی اب بندی کنید یه نکته هم یادم اومد بگم در فصل زمستان سعی کنید ماشین گرم بشه بعد حرکتکنید و در زمان اب بندی ماشین رو در حالت ساکن روشن نگذارید یا علی موفق باشین
|
10 کاربر زیر از امیر مسعود گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند | ||
#5
|
||||
|
||||
![]()
با سلام
در تکمیل فرمایشات آقا مهدی بزرگوار باید عرض کنم چنانچه به دفتر چه ماشین مراجعه بفرمائید دقیقا این موضوع را تاکید نموده که در جا ماشین را گرم نکنید بلکه با دنده سنگین و در حال حرکت ماشین را گرم نمائید والبته یکی از مضرات در جا گرم کردن ماشین مخصوصا در محیط سرد (به قول یکی از دوستان مکانیک بنده)این است که چون اگزوز سرد است و ماشین با گاز کم کارمیکند باعث تبدیل شدن بخار به آب در محیط اگزوز میگردد که این امر باعث از بین رفتن محتویات مخزن اگزوز و زنگ زدگی متعلقات اگزوز میگردد
__________________
آنان که وقتشان پایان یافته خواستارمهلتند وآنان که مهلت دارند کوتاهی می کنند! |
10 کاربر زیر از zanjani گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند | ||
#6
|
||||
|
||||
![]()
در مورد آب بندی که تا 1000-1500 کیلومتر اولیه بایستی حداکثر سرعت 80-90 و حداکثر دور موتور 3500 را رعایت نمود در مورد گرم نمودن ماشین بخصوص در زمستان من هم با مهدی جان موافقم خودم به شخصه بلافاصله بعد از روشن نمودن ماشین مسافتی را با دنده یک و با فشار خیلی کم به پدال گاز حرکت میکنم تا دو تا از خطهای درجه آب روشن بشه و بعد تا روشن شدن چهار خط درجه آب حداکثر با دنده 3 و دور موتور کمتر از 3000 حرکت میکنم . در جا کار کردن ماشین به غیر از مصرف زیاد بنزین و آسیب موتور هیچ منفعتی نداره
![]()
__________________
خوشرویی احسانی است بی هزینه . حضرت علی علیه السلام |
7 کاربر زیر از کامبیز محمودزاده گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند | ||
#7
|
||||
|
||||
![]()
جدا از بحث اب بندی با توجه به فرا رسیدن زمستان چند مورد رو می خواستم خدمتتون عرض کنم
1-هوا هم داره رو به سردي ميره و وقت ريختن ضد خ داره ميرسه پيشنهاد من به شما اينه حتي اگه از سال قبل هم ضد يخ مونده براتون اونو تخليه كنيد موقعي كه رادياتور تخليه شد براي مدت 10 ثانيه موتور رو روشن كنيد و بذاريد كار كنه تا اب سيستمش كاملا" خالي بشه ! بعدش به اندازهي در پنجم ضد يخ و سه پنجم اب با هم مخلوط كنيد و بهد بريزيد تو رادياتور و اگه احتياج بود يه هوا گيري كنيد و با خيال راحت ماشين رو تو دماي -49 درجه ول كنيد به امان خدا ! مطمئن باشيد يخ نمي زنه !!! 2-باد چرخاتونم 2-3 بار زياد كنيد چون هوا سرده بادش منقبض ميشه و به نظر مياد كم باده اما بهتره 2-3 بار ( واحد پاسكال ) زياد كنيد !!! 3-مهمه واسه ي تمام ماشينهاي انژكتور موقعي كه ميخواين ماشينو روشن كنيد قبل از اينكه استارت بزنيد براي 10 ثانيه بذاريد روي حالت On بماند تا بنزين برسه پشت سوپاپ تا ماشين راحت روشن بشود اگه اين كارو نكنيد به موتور استارت و فلاويل فشار عجيبي مياد !!! لازم به ذكره بتره اول سوئيچ و بذاريد رو حالت On كمر بندتونو ببنديد بعد استارت بزنيد ! 4-براي اينكه تو حركت به ريپ خوردن ماشين بر نخوريد فقط براي 1 دقيقه همين بيشتر هم نه بذاريد در جا ماشين كار كنه بعدش اروم اروم بريد تا امپر كمي بالا بياد وقتي بالا اومد اونموقع گاز بديد به ماشين!!! چون در حالت يخ بخايد گاز بديد سر سيلندر ميتركونيد ! 5-اگه ماششينتون كولز داره هر هفته 10 دقيققه بذاريد كولرش كار كنه ! 6-براي اينكه بخار شيشه ها بره به ترتيب دستورات زير انجام دهيد ! 1- دريچه ورود هوا رو بذاريد رو بيرون ( يعني از بيرون هوا بياد ) 2- درچه دما رو بذاريد رو گرم 3- درجه فن رو بذاريد رو 2 يا 3 4- يكي از بنجره ها رو 1 ميلي متر باز كنيد 5-اگه ديديد نشد در صورتيكه كولر داره ماشين دكمه Ac رو فشار بديد وقتي بخار رفت دكمه رو خاموش كنيد ! 7-اگه خداي ناكرده ماشين روشن نشد ! بايد حلش داد اما ترجيحا" با دنده 2 روشن كنيد نه با دنده عقب ! با دنده عقب روشن كنيد احتمال گيرپاچ زياده ! 8-لنتهاتوو هم عوض كنيد اگه رو به احتضاره !! مواظب هم باشيد كه تو بارون و برف ترمز ها عملا" كارايي ندارند !!! اگه لازمه لاستيكهاتونو هم عوض كنيد تا به مشكل بر نخوريد !!
__________________
|
10 کاربر زیر از رضا میرجعفریان گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند | ||
#8
|
||||
|
||||
![]()
7-اگه خداي ناكرده ماشين روشن نشد !
بايد حلش داد اما ترجيحا" با دنده 2 روشن كنيد نه با دنده عقب ! با دنده عقب روشن كنيد احتمال گيرپاچ زياده ! با سلام جناب میرجعفریان تمام مطالب آموزنده و مفید بود لیکن در خصوص ماشینهای مدل بالا میگن نباید به هیچ و جه ماشین رو با حول دادن روشن کرد مثل اینکه باعث از بین رفتن تسمه تایم میشه و بهتره این ماشینها رو با باطری کمکی روشن کرد یا علت عدم روشن شدن رو رفع عیب کرد
__________________
آنان که وقتشان پایان یافته خواستارمهلتند وآنان که مهلت دارند کوتاهی می کنند! |
8 کاربر زیر از zanjani گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند | ||
#9
|
||||
|
||||
![]() نقل قول:
نقل قول:
فرمایش شما کاملاً صحیح است . یعنی ماشین های جدید را نیاید با هل دادن (نه حول دادن ![]() تا اونجائی که من میدونم در صورت روشن کردن ماشین با هل دادن ، سیستم ecu ماشین مختل شده و ماشین مدتی بد کار خواهد کرد به همراه متصاعد شدن دود سیاه رنگ از اگزوز . ضمناً راجع به از بین رفتن تسمه تایم در این حالت من چیزی نشنیدم ولی فکر کنم امکان تایم رد کردن در این حالت اتفاق بیافتد.
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "
لحظات شادي خدا را ستايش کن، لحظات سختي خدا را جستجو کن، لحظات آرامش خدا را مناجات کن، لحظات دردآور به خدا اعتماد کن، و در تمام لحظات خدا را شکر کن. ویرایش توسط MAHDI-TONDAR : 11-24-2010 در ساعت 03:05 PM |
8 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند | ||
#10
|
||||
|
||||
![]()
من به شخصه صبح ها بعد از استارت منتظر میمونم 2 تا آمپر روشن میشه و بعد آروم با دنده 1 حرکت میکم.
سرعت گیر ها و پستی بلندی ها رو خیلی آروم میرم چون گرم کردن و نرم کردن این فنر بندی و جلوبندی هم خیلی مهم هست. بعد از طی کردن 500 متر داخل کوچه کم کم میرم 2 و این موقع هست که آمپر 4 تاش میاد بالا.اما هنوز مشخص هست که گیربکس خوب گرم نشده و جا رفتن دنده ها هنوز به حالت عادی نرسیده. در دنده 3 و 4 هم اصلا دور موتور بالاتر از 2400 نمیره تا 20 دقیقه که خوب گرم بشه.!! |
6 کاربر زیر از mohammad_sadegh گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند | ||
![]() |
کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان) | |
ابزارهای موضوع | جستجو در موضوع |
نحوه نمایش | |
|
|