آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

تعیین جایزه 20 میلیون ریالی برای شکستن گل پخش کن های رنو ساندرو ساخت آکو

فروش آپشن ها و لوازم یدکی تندر90 - رنو ساندرو 33933630-021 آکام

آکام - فروش آپشن ها و لوازم یدکی ال90 - ارسال به سراسر کشور


بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو

Notices

کلیه مقالات و مطالب مرتبط به خودرو در این تالار مقالات کلی مرتبط به خودرو قرار داده خواهد شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 10-22-2010
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض آشنایی با خودروهای هوشمند

آشنایی با خودروهای هوشمند

اینتل خودروی هوشمند می‌سازد

دانش - غول تراشه‌سازی جهان در حال تکمیل خودروهای هوشمندی است که با استفاده از سیستم حسگرهای متعدد و ارتباط اینترنتی وایرلس، از قانون‌شکنی رانندگان و بروز تصادف جلوگیری می‌کند و اطلاعات مفیدی را برای پلیس، بیمه و شرکت‌های نگهداری جاده فراهم می‌کند.
ابوالفضل کریمی: دانشمندان علوم کامپیوتر ماشین‌های هوشمندی ساخته‌اند که مانند هواپیماها دارای جعبه‌های سیاه هستند و می‌توانند فیلم‌هایی از صحنه تصادف را با اطلاعات دیگری در مورد رفتار رانندگان به اداره پلیس و شرکت‌های بیمه بفرستند.
به گزارش تلگراف، این خودرو که توسط محققان غول تراشه‌سازی دنیا یعنی اینتل ساخته شده، می‌تواند اطلاعاتی در مورد سرعت خودرو، گردش فرمان و ترمزهای راننده را به همراه فیلم‌هایی از داخل و خارج خودرو ضبط کند.
این اطلاعات در هنگام تصادفات به طور خودکار به پلیس و شرکت‌های بیمه فرستاده می‌شود و به این ترتیب، تصمیم‌گیری در مورد علت این حوادث و هویت افرادی که در این موارد مقصر هستند، ساده‌تر خواهد شد.
این تجهیزات قسمتی از خودروهای هوشمندی را شکل می‌دهد که در شرکت اینتل در حال ساخت است. محققان این شرکت در حال توسعه فناوری‌هایی هستند که خودروهای عادی را به خودروهای هوشمندی تبدیل می‌کند که می‌توانند خطرات جاده‌ها را شناسایی کرده و حتی کنترل خودرو را از رانندگان گرفته و آن را به دست بگیرند.
این محققان از هم‌اکنون سرگرم مذاکره با شرکت‌های خودروسازی هستند که بتوانند خودروهایی با اتصال دائم به اینترنت بسازند که به وسیله فناوری وایرلس با دیگر خودروها نیز ارتباط دارند.
برای مثال این خودروها دارای دوربین‌هایی هستند که می‌توانند علائم جاده‌ها و خیابان‌ها را تشخیص دهند و به این ترتیب اگر راننده‌ای قصد داشت در یک خیابان یک طرفه اقدام به رانندگی کند، امکان این کار از او گرفته می‌شود.
حسگرهای تعبیه شده در بدنه نیز می‌تواند چاله‌ها و دست‌اندازهای جاده‌ای و موقعیت آن‌ها را در جاده شناسایی کرده و در حین حرکت خودروها از اطراف آن‌ها، اطلاعات مورد نیاز را به مسوولان نگهداری از جاده‌ها ارسال کنند.
این خودروها هم‌چنین می‌توانند موقعیت خودرو‌های اطراف را نیز دنبال کرده و در صورتی که آن‌ها بیش از حد به خودروی مورد نظر نزدیک می‌شود یا قصد دارند به طور ناگهانی تغییر مسیر بدهند، به خودروهای اطراف هشدار بدهند.
با استفاده از چراغ‌های ال.ای.دی که در جلو و عقب بسیاری از خودروهای مدرن امروزی یافت می‌شود، یک خودرو می‌تواند موقعیت خودروهای دیگر را ردیابی کرده و آن‌ها را روی یک نقشه ماهواره‌‌ای نشان دهد.
رانندگان هم می‌توانند با استفاده از تلفن‌های همراه، خودروی خود را از راه دور قفل کرده یا قفل آن را باز کنند، دزدگیر آن را به صدا درآورند و حتی قبل از بیرون آمدن از خانه، خودروی خود را روشن کنند تا هنگام سوار شدن، موتور آن گرم شده باشد.
این فناوری‌ها توسط اینتل در سانتاکلارای کالیفرنیا به نمایش درآمده است. این شرکت سرگرم مذاکره با چند کارخانه تولید خودرو است تا آن‌ها را به استفاده از این فناوری‌ها ترغیب کند.
جاستین راتنر مدیر آزمایشگاه‌های اینتل در این باره گفت: «ما به دنبال دسته گسترده‌ای از فناوری‌ها هستیم که می‌تواند تجربه رانندگی، امنیت و اطمینان خودروها را به بالاترین شکل ممکن ارتقا دهد. خودروهای هوشمند موضوعی است که ما در حال حاضر سرگرم بررسی روی آن هستیم. با استفاده از سیستم‌های تصویری روی خودروها، منطقی است که یک خودرو بتواند با دیدن تابلو ورود ممنوع یا خیابان یک طرفه در یک طرف خیابان متوقف شود و از بروز تصادف‌های بی‌مورد جلوگیری کند. علاوه بر آن ما با سازمان‌های نگهداری از جاده‌ها نیز صحبت کردیم تا با استفاده از حسگرهایی که در خودروها به کار رفته‌اند، مختصات چاله‌ها در جاده‌ها را با مختصات جی‌پی‌اس دریافت کنند».
هم‌چنین انتظار می‌رود شرکت‌های بیمه نیز از این فناوری‌ها استقبال کنند، چرا که این سیستم‌ها احتمال تصادفات را به طور قابل توجهی پایین خواهد آورد. سخنگوی سازمان بیمه بریتانیا نیز اعلام کرد وجود جعبه سیاه در خودروها می‌تواند زمان پرداخت‌های خسارات بیمه را نیز کاهش دهد، چرا که این فناوری می‌تواند زمان تعیین علت وقوع حوادث را نیز کاهش دهد.

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 10-22-2010
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض گوگل خودروهای هوشمند می سازد

گوگل خودروهای هوشمند می سازد/ خودروهایی که راننده نمی خواهد


گوگل در حال تکمیل خودروی هوشمندی است که نیازی به راننده نداشته و می تواند مسیر مورد نظر را یافته و خود را به مقصد مورد نظر برساند.
مهندسان شرکت گوگل خودروی هوشمند و خودکاری را بر روی خیابانهای کالیفرنیا مورد آزمایش قرار داده اند که بدون نیاز به راننده خود مسیر درست را یافته و خود را هدایت می کنند.
این خودروی هوشمند برای دیدن اطراف خود از دوربینهای تصویربرداری که بر روی سقفش نصب شده، حسگرهای راداری و یک طیف سنج لیزری استفاده می کند.
در حین انجام این آزمایش، یک مهندس نرم افزار و راننده ای حرفه ای در خودرو حضور داشته اند تا در صورت نیاز بتوانند کنترل خودرو را به دست بگیرند. گوگل امیدوار است این خودرو بتواند به تدریج در کاهش ترافیک و تصادفهای جاده ای تاثیرگذار باشد.
"سباستین تران" مهندس نرم افزار شرکت گوگل اعلام کرد طی آزمایش این خودروی خودکار ۲۲۵ هزار و ۳۰۸ را بدون نیاز به راننده طی کرده و از روی پل معلق مشهور گلدن گیت عبور کرده است.
همچنین آزمایش خودرو در بزرگراهها نیز بدون حادثه ای خاص و با موفقیت به پایان رسیده است، به جز یک مورد که خودرو از پشت با یک چراغ راهنمایی برخورد کرده است.
به گفته "تران" استاد علوم رایانه ای و مهندسی الکتریک دانشگاه استنفورد، ایمنی مهمترین اولویت این پروژه بوده است.
اما وی با اشاره به آمار مرگ ۱.۲ میلیون نفر در اثر تصادفهای جاده ای معتقد است این آمار و ارقام باید به سرعت کاهش داده شوند.
به گفته وی در حالی که این پروژه در ابتدایی ترین مراحل خود به سر می برد، می تواند با استفاده از علوم پیشرفته رایانه ای نشانه هایی از شمایل حمل و نقل عمومی آینده را مجسم کند.
شرکت گوگل طی سالهای اخیر با سرعتی بالا از تجارت اصلی خود که جستجوی اینترنتی بوده است، انشعاب گرفته و وارد محدوده تجارتهای متنوعی شده است.
این شرکت در حال حاضر به واسطه برنامه های گوگل مپ و گوگل استریت خود در زمینه خدمات موقعیت یابی به اعتبار قابل توجهی دست پیدا کرده است.

خبرگزاری مهر

ویرایش توسط روابط عمومی آکو فروم : 10-22-2010 در ساعت 11:47 PM
پاسخ با نقل قول
  #3  
قدیمی 10-22-2010
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض خودروهای هوشمند اورژانس را خبر می‌کنند

خودروهای هوشمند اورژانس را خبر می‌کنند

خودروهای هوشمند درصورت برخورد با موانع و تصادفات جاده‌ای قادر خواهند بود به‌صورت اتوماتیک با اورژانس تماس گرفته و صاحبان خود را از مرگ بر اثر جراحات برهانند.
پل برنلی، یکی از کارشناسان شرکت تحقیقاتی بازار خودرو می‌گوید: خودروها، در آینده جزو اولین‌هایی خواهند بود که نسبت به وقوع یک تصادف از خود واکنش نشان می‌دهند.
آنها احتمالا قادر خواهند بود به‌منظور تسریع در ارسال کمک‌های اورژانس، اطلاعاتی را درباره محل وقوع تصادف و تعداد سرنشینان خودرو ارسال کنند. او می‌افزاید: سیستم‌های پیشرفته‌تر نیز قادر خواهند بود اطلاعات بیشتری را از سنسورهایی که در بخش‌های مختلف خودرو نصب شده‌اند، ارسال کنند. در آینده شاید این سنسورها بتوانند امکان ارسال اطلاعات جزئی‌تری را درباره نحوه تصادف و میزان خسارات وارده و میزان خطری که مصدومان ناشی از وقوع حادثه را تهدید می‌کند، از خودروها به مراکز اورژانسی فراهم کنند.
با توجه به این کارایی، خودروهای هوشمند خواهند توانست نقش مهم و ویژه‌ای را در آینده ایفا کنند.در سمپوزیومی که در رابطه با گسترش استفاده از پردازشگرهای هوشمند در خودروها برگزار شده بود، یکی از کارشناسان خودروساز اروپایی گفت که با تعبیه سنسورهای هوشمند در داخل خودروها، سرویس‌های خدمات اورژانس خواهند توانست پس از دریافت درخواست کمک، شدت تصادف و افرادی که در تصادف به آنها آسیب وارد شده را بسنجند.
گسترش روند نصب کامپیوترها داخل خودروها نیز می‌تواند به بهبود نحوه رانندگی افراد کمک کند.استیو واینرایت، مدیر یکی از شرکت‌های سازنده پردازشگرهای هوشمند برای خودروها در اروپا می‌گوید: خودروهای جدید به احتمال زیاد در سطح وسیعی از پردازشگرها استفاده خواهند کرد.
وی می‌افزاید: در حال حاضر خودروهای پیشرفته دارای 25‌تا 30 واحد کنترل الکترونیک هستند اما در آینده خودروهای پیشرفته به احتمال زیاد دارای حدود 80‌ واحد کنترل الکترونیک یا پردازشگر خواهند بود.
واینرایت می‌گوید: این واحدهای کنترل الکترونیک به‌منظور ارتقای مهارت رانندگی در افراد و امنیت خودروها تولید می‌شوند و تا زمانی که سیستم‌های راداری مناسب برای استفاده در خودروها طراحی نشوند، این واحدها تولید خواهند شد.
این کارشناس می‌افزاید: بسیاری از ما اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که نسبت به 10‌سال قبل بهتر رانندگی می‌کنیم، این ارتقای مهارت را ما بیشتر مرهون پردازشگرهای هوشمندی هستیم که در خودروهای امروزی نصب شده‌اند.
ادعایی جدید: خودروها دیگر تصادف نخواهند کرد
اخیرا نیز اخباری مبنی بر تولید خودروهای فوق هوشمند در سال‌های آتی که قادرند از وقوع تصادفات به‌طور کامل جلوگیری کنند، منتشر شده است. بنا بر ادعا‌های کارشناسان، در این زمینه تا چند سال دیگر می‌توان کاری کرد که اصلاً تصادفی صورت نگیرد و پرونده مرگ در جاده هم بسته شده و تبدیل به خیالی دور بشود. دیگر ترسی از باران کورکننده و حرکت کج و معوج و راننده‌های پریشان احوال نخواهد بود. این آرزو به قدرت فکر و تکنولوژی به دست خواهد آمد.

کارشناسان خودرو می‌گویند: سال‌۲۰۲۶ زمان محقق شدن این آرزوی بشری است. کلید این ماجرا هم در دست پدیده‌ای است به نام ارتباط بین خودروها Vehicle to vehicle com یا V2V.
V2V سامانه‌ای کاملا هوشمند و مبتنی‌ بر پردازش اطلاعات است که می‌تواند کنترل اوضاع را در دست بگیرد و حتی بر اراده بشر هم فائق آید. از چنین سیستم هوشمندی نمونه‌های آشکاری هم وجود دارد. هم‌اکنون بسیاری از خودروهای جهان با کمک سیستم ناوبری GPS از وضعیت جغرافیایی خودشان نسبت به محیط و همچنین وضعیت راه‌ها و ترافیک شهری و بین شهری مطلع می‌شوند و می‌توانند کم‌خطر‌ترین و سریع‌ترین راه را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند. با سیستم ناوبری، طول مسیر، متوسط سرعت و دیگر اطلاعات به سرعت تجزیه و تحلیل می‌شود و در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد. اما حکایت V2V چیز دیگری است.
ایده ارتباط بین خودروها مدتی است که ذهن کمیسیون‌های اروپایی و آمریکایی را به‌خود معطوف ساخته و قرار است یک باند تبادل اطلاعاتی به پهنای 95‌گیگاهرتز بین خودروها گشوده شود و به این ترتیب اطلاعات جاده، رانندگان و خودروها به‌صورت آنلاین پردازش شود. در این طرح حتی نقاط خاصی در کناره جاده‌ها و خیابان‌ها طراحی شده‌اند که به‌عنوان یک حسگر و پردازشگر، اطلاعات مورد نیاز را تهیه و ارائه کنند.
چنین شیوه‌ای در مدل آزمایشگاهی اجرا شده و نتایج بسیار جالبی هم به دست آمده است. چندی پیش واحد تحقیقات الکترونیک فولکس واگن با نصب یک سیستم پیشرفته روی یک مدل توارگ، آن را با 2 اتومبیل مدل جت و آئودی A3 همراه ساخت و واکنش‌های هر 3خودرو را به شکل موفقیت‌آمیزی کنترل کرد. البته در آزمایش‌های فعلی باید هر 3 ضلع مثلث یعنی اطلاعات صحیح، عملکرد صحیح هر یک از خودروها و زمان مناسب در تصمیم‌گیری در کنار هم قرار بگیرند تا حاصل کار رضایت بخش باشد.
علاوه بر این، هنوز نظام و الگوریتم پردازش اطلاعات برای بیش از 4‌خودرو تعریف نشده است اما می‌توان حدس زد با توجه به پیشرفت سریع در حوزه IT، اینگونه موفقیت‌ها دور از دسترس نباشد. جنرال موتورز هم در این عرصه بیکار ننشسته و سیستمی طراحی کرده که حتی از سیستم فولکس واگن بهتر است. جنرال موتورز هم نمونه‌ای از سیستم ناوبری موج کوتاه روی کادیلاک CTS ساخته که می‌تواند خودرو را قبل از بروز حوادث جدی متوقف کند. البته این سیستم فقط در شرایطی کار می‌کند که پاسخ امواج ارسالی را از خودروهای دیگر مجهز به این سیستم دریافت کند.
این واکنش بسیار خونسردانه و توأم با اطمینان است. هرگاه احساس شود که وسیله نقلیه با سرعت به سمت دیگری حرکت می‌کند و سرنشین هم قصد کاهش سرعت را ندارد، آنگاه سیستم به سرعت وارد عمل شده و با فعال کردن سیستم ترمز و حتی فرمان، از خطر دوری می‌کند.البته هنوز تا این ادعا راه درازی است و نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گسترده برای پیاده کردن این طرح ،در عرصه‌های ملی و جهانی است.
درصورت اجرای این طرح آموزش رانندگی راحت‌تر شده و حتی شاید دیگر نیاز چندانی به آموزش نباشد و حتی دیگر نیز نیازی به نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهرها و جاده‌ها احساس نشود و دست آخر شاید روزی برسد که دیگر اخبار ناگوار مربوط به تصادفات مرگبار جاده‌ای در نشریات به چاپ نرسد و اساسا بخش اخبار تصادفات از صفحه حوادث روزنامه‌ها حذف شود.
پاسخ با نقل قول
  #4  
قدیمی 10-22-2010
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض تردد خودروهاي هوشمند بدون راننده در سال 2030

تردد خودروهاي هوشمند بدون راننده در سال 2030

پنتاگون پيش بيني كرده است كه از سال 2030 خودروهاي هوشمندي كه خود را بدون نياز به راننده هدايت مي كنند، جايگزين خودروهاي فعلي مي شوند.
به گزارش خبرگزاري مهر، پنتاگون وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد كه پس از انجام سه سال آزمايش در يك پايگاه نظامي در كاليفرنيا خودروهاي هوشمندي كه خود را به تنهايي هدايت مي كنند، ايجاد شدند.

در سال 2004 تنها يك خودروي آزمايشي هوشمند ساخته شد، اما در سال 2005 پنج خودروي هوشمند موفق شدند مسير 200 كيلومتري را در جاده هاي بياباني بدون نياز به راننده طي كنند.

ماه گذشته نيز شش خودروي هوشمند موفق شدند بيش از 90 كيلومتر را در يك محيط مشابه ترافيك شهري سنگين با سرعت متوسط 50 كيلومتر بر ساعت طي كنند و به علائم راهنمايي رانندگي ايست احترام بگذارند و از پارك خارج شوند و يا خود را پارك كنند.

براساس گزارش نيويورك تايمز، مقامات پنتاگون اعلام كرده اند كه آزمايش چهارم كه قرار است در سال آينده انجام شود، مي تواند به صورت يك مسابقه خودورهاي هوشمند و در سرعت بسيار بالا برگزار شود.

در اين آزمايش، خودروهاي هوشمند كه مجهز به حسگرهاي مخصوصي هستند و مي توانند به طور خودكار فاصله ايمن با وسايل نقليه ديگر را حفظ مي كنند، در جاده هاي آمريكا حركت مي كنند.

اين خودروهاي هوشمند مي توانند درصورتي كه راننده يك خودروي عادي از مسير خارج شود، بوق بزند.

سباستين تراون، دانشمند دانشگاه استانفورد كه در اين پروژه براي پنتاگون كار مي كند معتقد است كه تا پنج سال آينده رايانه ها مي توانند به تنهايي در ترافيك كند شهري حركت كنند و به تنهايي خود را پارك كنند.

به گفته اين دانشمند، اين خودروها مي توانند با سرعت 110 كيلومتر بر ساعت و با رعايت فاصله ايمن 5 متر با ساير خودروها حركت كنند و اين مسئله مي تواند تا حد قابل ملاحظه اي در كاهش تصادفات رانندگي موثر باشد.

تراون در ادامه افزود: رايانه ها، حسگرها، جستجوگرهاي ماهواره اي و ساير تجهيزات الكترونيكي ظرف 20 سال آينده به خودروهاي هوشمند امكان برقراري ارتباط با خود را مي دهند، بطوريكه در حدود سال 2030 رايانه ها مي توانند به راحتي انسان را در خيابانها هدايت كنند و به مقصد برسانند.

اين درحالي است كه به اعتقاد بسياري از دانشمندان آمريكايي انتقال نقش رانندگان به خودروهاي هوشمند زودتر از سال 2050 ميسر نيست.

منبع : دنیای اقتصاد
پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 10-22-2010
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض خودروهاي هوشمند ساخت داخل

خودروهاي هوشمند ساخت داخل تا چند سال آينده وارد بازار مي شوند و اين حرکت درجهت جهاني شدن صنعت خودرو ايران صورت مي گيرد . مهندس سید حسین هاشمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت : موسسه استاندارد وتحقیقاتی صنعتی ایران در سال جاری قراردادی با شرکت ایران خودرو برای ایجاد سیستم هوشمند ( طرح تولید خودرو هوشمند ) برای سه نوع از محصولات این شرکت ازجمله خودرو پارس ، سمند و پژ و 405 امضا کرده است . وی افزود : نصب سیستم تسلط برمحدوده خودرو ، نصب سیستم فن آوری اطلاعات ، نصب سیستم اطلاعات خودرو برای تسلط جغرافیایی از جمله سیستم های مورد استفاده در خودروهای هوشمند است . هاشمی خاطر نشان ساخت : برای داشتن این سه سیستم به نحو مطلوب باید آنتن های مخابراتی تقویت شود . عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد از مزایای خودرو های هوشمند این است که بهبو د ایمنی سر نشینان را درپی دارد . وی خاطر نشان ساخت : ایران با داشتن سالانه 27 هزار کشته درسوانح جاده ای بالاترین میزان مرک و میر را دارد، البته استفاده از خودرو های هوشمند پس از سال 2010 انجام خواهد شد . عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : این طرح هزینه ای سربار برای صنعت خودرو نخواهد داشت زیرا قرار است دانش آن بومی شود . منبع:سايت ايران خودرو
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 10-22-2010
روابط عمومی آکو فروم آواتار ها
روابط عمومی آکو فروم روابط عمومی آکو فروم آنلاین نیست.
مدیر روابط عمومی و ناظر ارشد
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
اتومبیل: LOGAN
محل سکونت: Iran
نوشته ها: 4,889
سپاس از دیگران: 3,057
7,793 بار در 2,092 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

دانش قدرت و ايمني است
برنارد رابرستون نايب رئيس بخش تكنولوژيهاي مهندسي، پاييز گذشته، در جمع خبرنگاران اعلام كرد: " خودروهاي بدون سرنشين، با اينكه بارها نمايش داده شده اند، تا زمان مشخص براي عرضه به بازار آماده نخواهند شد."
در حالي كه در انتظار بزرگراههاي هوشمندتر هستيم،امكانات و تكنولوژي لازم براي رانندگيهاي بي تصادف و كاهش تصادفات فراهم است.
يكي از اعضاي هيأت مديره دايملر كرايسلر، كلوس ديتر فوهرينگر اعلام كرد كه براساس آمار سال 2000، در آمريكا حدود 42000 نفر بر اثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند و تعداد مجروحين اين حادثه ها به مرز سه ميليون نفر رسيد. عامل نه حادثه از هر ده حادثه،خطاهاي انساني بوده در بيش از بيست درصد آن، خواب علت حادثه بوده است.
يك لحظه به تمام كساني كه مي شناسيد و در حادثه اي رانندگي جان خود را از دست داده اند، فكر كنيد.
فوهرينگر پيش بيني مي كند كه چنانچه در آينده خودروها به سيستمهاي كمكي مناسب مجهز شوند. شاهد اين گونه حوادث نخواهيم بود.
رانندگي بدون تصادف
به نظر مي رسد كه در صورت توجه بهتر راننده، از بسياري از تصادفات جلوگيري مي شود. اما امروزه به دليل وجود بسياري از حواس پرتيها، ازجمله پاسخ گويي به تلفن همراه، تعويض كانالهاي راديويي و... راننده براي تمركز كافي به روي جاده به كمك نياز دارد. با اين همه حتي دقيق ترين راننده ها هم با عواملي مثل ديد كم، اشياء غير منتظره در جاده يا اشكال لاستيكها غافلگير مي شوند.
اداره حمل و نقل آمريكا، در برنامه ابتكاري ماشينهاي هوشمند در سال 1998، هشت مورد را كه سيستمهاي هوشمند مي توانستند باعث افزايش ايمني شوند، معرفي كرد. اين نيست شامل چهار راه جلوگيري از برخورد، مثل تنظيم عقب خودرو، خروجيهاي جاده، تقاطعها و تعويض راه مي شد. دو راه تقويت كردن، بالا بردن ديد و افزايش پايداري خودرو بود و دو بررسي حالات راننده و اختلال حواسهاي او را شامل مي شد.
به علاوه، به نظر مارتين تريبر و ديرك هلبينگ از دانشگاه درسدن در آلمان، شايد سيستمهاي كمك به راننده روزي بتوانند بزرگراهها را هم از موانع تخليه كنند. با مدل سازي يك بزرگراه، نشان داده شده است كه اگر ده درصد خودروها به سيستم كمكي مجهز باشند، با كاهش تعداد ترمزها، مشكل مسدود شدن بزرگراهها حل مي شد و اگر بيست درصد به اين سيستم مجهز شوند، كل ترافيكهاي سنگين برطرف خواهد شد.
نخستين سيستمهاي هوشمند در خودروهاي با تكنولوژي بالاتر به طور تجاري پديدار شد. كارخانه مرسدس بنز، بي ام و و جگوار در اوايل قرن جديد در آمريكا و حدود يك سال قبل در اروپا، كنترلهاي اكتيوكروز را معرفي كردند.
به طور مشابه، اتصالاتي براي جلوگيري از قفل ترمز، مانند كمك ترمز و كنترلهاي كششي كه در خودورهاي گران قيمت وجود داشتند، راه خود را به سوي خودروهاي ارزانتر مانند ميني ونها يا خودروهاي اسپرت باز كردند.
كانتيننتال ام مين در فرانكفورت آلمان، يك سيستم پايدار كننده الكترونيكي ساخته است كه از مجموعه اي از ترمزهاي ضد قفل همراه با گسترش الكترونيكي نيروي ترمز و كنترل كننده هاي كششي و كنترل كننده هاي فعال انحرافي تشكيل شده است. با نصب سنسور روي فرمان و اندازه گيري شتاب جانبي، نرخ انحراف و سرعت چرخها، سيستم مي تواند ميزان واقعي انحراف از كورس خواسته شده خودرو را به دست آورد. با كنترل اتوماتيك جريان بنزين در موتور و فشار دادن ترمز به مقدار كم، مي توان خودرو را به مسير خود برگرداند.
دلفي، سيستم كنترل فرمان خود را بر روي نقاط حادثه خيز متمركز مي كند. كنترلرهاي فعال، نقش بدن را در پيچها و مانورهاي سريع كاهش مي دهند.
اين سيستمهاي هشدار دهنده خود را بر پايه فناوريهاي رادار مي سازد كنترل كننده هاي كروز قابل تطبيق، تا 150 متر جلوي خودرو را مي بيند و سرعت دلخواه را تا زماني كه در جاده مانعي نيست، حفظ مي كند. اين سيستم متناسب با فاصله زماني تنظيم شده از سوي راننده، سرعت را كم و زياد مي كند. ميلتون بيچ، سخنگوي شركت دلفي الكترونيكس در كوكومو اعلام كرد كه در مدل 2003 خودروي جگوار، نسل دوم كنترل كننده هاي كروز قابل تطبيق نصب شده است. اين سيستم شامل يك آگاه كننده است كه در هنگام وجود ترافيك به راننده توصيه مي كند ترمز كند. اين سيستم همچنين به راننده اطلاع مي دهد كه كنترل كننده كروز روشن يا خاموش است.
دلفي، كنترل كننده كروز قابل تطبيق و پشتيباني آن را در مجموعه اي به نام سيستم مركب ايمني بسته بندي كرده است. سيستم پشتيباني براساس تحقيقات فورد و لينكون به وجود آمده است.
بدون اعلام زمان مشخصي، قدمهاي بعدي براي تكامل خودرو هوشمند در دلفي، سيستمهاي هشدار تغيير خط و خروجيهاي مسير خواهند بود. بيچ مي گويد: « ما به ايمني به عنوان كل سيستم نگاه مي كنيم.» اين به آن معني است كه شركت سيستمهاي ايمني را در پنج مرحله رانندگي ارائه خواهد داد : معمولي، هشدار، پيشگيري از تصادف، نزديك تصادف و بعد از تصادف جنرال موتورز با همكاري و مشاركت شركت دلفي و اداره حمل و نقل آمريكا، براي ساخت سيستمهاي پيشگيري از تصادف، رادارها و سنسورها و سيستمهاي gps را با هم تلفيق مي كند. رادار، وسايل نقليه و موانع ديگر را مي بيند. دوربينهاي ويديويي وضعيت مسير را مي بيند. سنسورها جهت و شتابهاي عرضي و طولي، زاويه فرمان، نرخ انحراف و سرعت چرخها را بررسي مي كنند. سيستمهاي مكان يابي، محل خودرو را با نقشه هايي كه وضعيت روبه رو را معلوم مي كند، مقايسه مي كنند و مانيتورهايي كه سطح اختلال حواس راننده را مي سنجند، اين سيستم را تكميل مي كنند و به كمك الگوريتمهايي سيستم كارهاي خودرو را آناليز و پيگيري مي كند.
شركت gm در نظر دارد هشتاد راننده را با ده خودرو مجهز به سيستمهاي ايمني مورد آزمايش قرار دهد. جيم شل سخنگوي شركت gm، اعلام كرد هدف اين آزمايش سنجش ميزان پذيرش اين فناوريها از سوي مشتري است. به گفته رابين پنكوك، سهنگوي شركت ويستون در ديربورن، تحقيقات نشان مي دهد كه مردم مي خواهند كنترل خودروهايشان دست خودشان باشد سيستمهاي ويستون هم به جاي گرفتن كنترل خودرو از راننده صرفاً به او هشدار مي دهد.
تيم ترنان، مدير بخش سيستمهاي هشدار دهنده در ويستون بيان كرد كه شركت در نظر دارد هشدار دهنده خروج از مسير و سيستم شناسايي اشياي كناري را براي خودروهايي كه دو تا سه سال ديگر به فروش مي رسند تهيه كند. سيستمهاي خروج از مسير از پيشرفتها در زمينه شبه رساناها بهره مي گيرند.
مراقب ديگران بودن
فوهرينگر در سخنراني خود اعلام كرد تحقيقاتي در حال انجام است تا روزي عابران پياده در مقابل خودروها محافظت شوند. اين سيستمهاي كمكي شهري مي توانند كودكاني را كه يكباره به خيابان مي آيند تشخيص داده و براي جلوگيري از حادثه خودرو را متوقف يا كند كنند. يا اگر زمان براي جلوگيري از برخورد كافي نباشد، شكل ايروديناميكي جلوي خودرو را تغيير دهند تا از اثرات ضربه كم شود.
اختر جميل مدير r&d دايملر كرايسلر به تقاطعها « نقطه حساس جاده ها » مي گويد و اضافه مي كند كه به زودي تنظيم كننده ها با اطلاعات تصويري متنوع، به صورت انبوه توليد خواهند شد. تشخيص كودكي كه از لابه لاي خودروهاي پارك شده بيرون مي دود، در يك ميدان ديد مغشوش براي سيستمهاي اپتيكي مشكل است. تحقيقات براي پيشرفت سيستمهاي تصويري با افزودن توانايي تشخيص بافتهاي سطح، تصاوير مرئي و شكل گامها ادامه دارد.
خودرو آزمايشي مرسدس بنز، مجهز به سيستمهاي الكترونيكي پردازش تصاوير و ويدئو و دوربينهاي رنگي، مي تواند عابران پياده را به خوبي علائم ترافيكي و سيگنالها و پيكانهاي جهت نما و تقاطعها تشخيص دهد.
شركت موتورهاي فورد، طرح ايمني عابران را تنها از ديد هشدار به راننده انجام نمي دهد، بلكه هم زمان در فكر كاهش اثرات برخورد با عابران است. اين شركت يك نوع خودرو با سيستم ايمني عابران توليد كرده است كه در هنگام برخورد، كيسه هاي هواي خارج از خودرو را بكار مي گيرد.
لحظه هايي پيش از برخورد، سنسورها، برخورد با عابر را حس مي كنند و كيسه هاي هواي بالاي سپر را باد مي كنند. كيسه لحظاتي باد كرده مي ماند و بعد از اينكه سنسورها اولين ضربه برخورد را حس كردند و عابر به سمت جلو پرتاب شد، دو كيسه هواي ديگر در مقابل شيشه جلو باد مي شوند.

زمان بيدار شدن
براي طرفداران رانندگي در شب و همچنين رانندگان كاميونها، سيستمهاي خروج از مسير متناسب با نياز تغيير كرده اند. شركت اسيست ور تكنولوژي دروكسفورد، يك سيستم كمكي از تلفيق مشاهده وضعيت و هشدار خروج از مسير ساخته است به طوري كه يك دوربين ويدئويي كوچك جلوي جاده را مي بيند و در اثر هر نوع حركت خارج از مسير، ناشي از بي ارادگي، آژير را روشن مي كند.
شركت آيتريس در آناهيم، فروش يك سيستم هشدار دهنده خروج از مسير را در شمال آمريكا و اروپا آغاز كرده است. اين سيستم به كمك دوربين خود نشانه هاي حدود جاده را دنبال مي كند و هرگاه خودرو از مسير خارج شود، صداي آژير شروع مي شود و اگر تغيير مسير بدون اشكال بود، آژير خود به خود خاموش خواهد شد.
ولوو در برنامه هاي ايمني خود، مكانيزمي را طراحي كرده كه محل صندلي راننده، فرمان و پدالها را طوري تغيير مي دهد كه راننده بهترين ميدان ديد را داشته باشد.
به جز بيدار كردن راننده، آژيرهاي اعلام خروج از مسير، مي تواند حواس راننده را به درون خودرو بازگرداند و او را از اختلال حواسهاي اطراف رهايي بخشد.
سؤال محققان در آزمايشگاه موتورولا در تمپ آريز اين است كه اين اختلال حواسها چه هستند و چگونه تأثير مي گذارند؟ يك شبيه ساز رانندگي، در جاده اي واقعي، سه دوربين در جلوي خودرو و يك دوربين در عقب خودرو كار مي گذارد، به طوري كه پس از آزمايش نتيجه اين شد كه وسايل الكترونيكي داخل خودرو عامل اختلال حواس راننده هستند.
آوريل گذشته، شركت gm و دانشگاه ايلي نويز يك طرح تحقيقاتي سه ساله را آغاز كردند تا طي آن اختلال حواسهاي راننده را بسنجند و دريابند كه راننده نسبت به تكنولوژيهاي داخل خودرو چه عكس العملي را نشان مي دهد.
جرالد سيلبريز، در سمپوزيوم تكنولوژي شركت دايملركرايسلر اعلام كرد كه اين شركت به همراه آزمايشگاه دانشگاه mit به دنبال پاسخي براي سؤالات بالا تحت شرايط واقعي است. ايده اين است كه اطلاعاتي كه هنگام رانندگي به ذهن راننده هجوم مي آورد، كاهش يابد. با بررسي وضعيت دست و پا، موقعيت بدن و حتي حركت چشم ميزان هوشياري راننده سنجيده مي شود و هم زمان حركات اتومبيل هم زير نظر قرار مي گيرد.
براساس نظير سيليبريز،اين سيستم مي تواند اطلاعات حواس پرت كننده اي كه به ذهن راننده هجوم مي آورد را كم كند تا راننده روي حفظ مسير خودرو تمركز كند. هيچ راننده اي لازم نيست هنگام دور زدن در يك تقاطع شلوغ به اين فكر كند كه محفظه شيشه شوي خودرو خالي است.
سيستمهاي آن استار شركت جنرال موتورز، براي سرويس « ايمني و صدا » كه راننده را از زمان باز شدن كيسه هاي هوا مطلع مي كند، ماهانه 95/16 دلار هزينه دارند و براي سيستمهاي « زيبايي و تفريح » كه به شما اين امكان را مي دهد با رستوران خود براي رزرو جا تماس بگيريد، اين هزينه به 95/69 دلار در ماه مي رسد.
« پيش بندي وضعيت مسير» نامي است كه شركت بر روي سيستمهايي كه به راننده اطلاع مي دهد سرعت او براي كنترل خودرو در پيچ بعدي زياد است، گذاشته است. اكنون تمركز بر روي ساخت سيستمهايي قرار دارد كه وضعيت ترافيك رو به رو بررسي مي كند و هرگاه راننده زمان لازم را داشت، به او توصيه مي كند كه دنبال مسير ديگري باشد.
مدل 2003 فورد، هشدارهاي برخورد از عقب، خروج از مسير، ديدن نقاط كور و رادارهاي برخورد را با تلماتيك مي آميزد. يك تلفن، در زماني كه سنسورها يك حادثه را حس كرده اند و يا سر راننده براي پاسخگويي شلوغ است، جلوي تماسهاي ورودي را مي گيرد.
رابرستون در سمپوزيوم دايملر كرايسلر در نيويورك اعلام كرد، ميزان استقبال و پذيرش اين سيستمها از سوي مردم مشخص مي كند در آينده، كدام سيستمها در بازار پيشرفت خواهند كرد. البته سليقه ها در مكانهاي مختلف با هم متفاوت است.
رانندگان وظيفه شناسي كه براي خريد سيستمهاي هوشمند ايمني اقدام مي كنند، قطعاً قبلاً هم، قوانين رانندگي از قبيل حفظ فاصله مناسب با خودروهاي ديگر، نگاه به نقاط كور آينه بغل از سمت چپ و راست و... را رعايت مي كرده اند.
به نظر مي رسد كه اين سيستمهاي هوشمند، بيشتر رانندگان ديگر را از خطر بي احتياطي ما مصون مي كند.
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 09:40 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب