آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

تعیین جایزه 20 میلیون ریالی برای شکستن گل پخش کن های رنو ساندرو ساخت آکو

فروش آپشن ها و لوازم یدکی تندر90 - رنو ساندرو 33933630-021 آکام

آکام - فروش آپشن ها و لوازم یدکی ال90 - ارسال به سراسر کشور


بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > خودروسازان خارجی > خودروسازان آسیایی

Notices

خودروسازان آسیایی در این تالار به بحث و بررسی خودروهای تولید آسیا میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #41  
قدیمی 01-12-2012
Amir Reza آواتار ها
Amir Reza Amir Reza آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: May 2011
کد عضویت آکو: ACO-3243
اتومبیل: Maloos + Leonardo
محل سکونت: شهر بهشت - مشهد
نوشته ها: 679
سپاس از دیگران: 2,307
1,061 بار در 416 پست سپاسگزاری شده است
Amir Reza به Yahoo ارسال پیام
Arrow ياريس 2012 se

راحتی راننده چقدر برای انتخاب یک خودرو تاثیر دارد؟ و اصولا چقدر از امتیازات یک ماشین بخاطر آسایش سرنشینان آن است؟ حتی وقتی در مورد یک خودروی زیر 20 هزار دلار صحبت می کنیم، نمی توان این پارامترها را نادیده گرفت. اما ظاهرا تویوتا در یاریس جدید، از راحتی چشم پوشی کرده است.
www.ACOforum.org - Logan Tuning



صندلی راننده با وجود امکان تنظیم ارتفاع، بسیار بالا قرار گرفته و متاسفانه فرمان نیز قابل تنظیم نیست. شیوه نشستن راننده (بسیار بالا) و قرارگیری زانوها، بسیار ناراحت کننده می باشند. صندلیهای عقب تقریبا روی چرخها قرار دارند. طراحی کابین هم برخلاف رقبایی مثل نیسان و هوندا، بسیار کسل کننده طراحی شده است. البته مرغوبیت مواد بکار رفته نسبت به قبل بسیار بهتر شده و افزایش یافته اند.


طراحی بیرونی یاریس بهتر از قبل و کمی شبیه تویوتا کرولا می باشد. چرخهای 16 اینچی در چهار گوشه ماشین جای گرفته اند. به نظر ما طراحی یاریس بهتر از نسل قبل آن شده اما قضاوت در این مورد با شما.
طول خودرو در این کلاس کمترین میزان است. اما در صندلیهای عقب خیلی احساس تنگی و فشردگی نمی کنید. فضای سرشینان پشتی حدود 38 فوت مکعب تقریبا برابر 1000 لیتر می باشد. که بعد از هوندا فیت در جایگاه دوم قرار می گیرد.
www.ACOforum.org - Logan Tuning


موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تویوتا یاریس، 106 اسب بخار نیرو تولید می کند. گیربکس 5 سرعته دستی بصورت استاندارد و چهار سرعته اتوماتیک با پرداخت 800 دلار بصورت آپشن قابل انتخاب می باشند. گیربکس دستی کیفیت خوب و هماهنگی خوب دنده ها و احساس خوب و راحت در حین تعویض داشت. به هر حال رقبای آن حدود 140 اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعته را ارائه می کنند. بعد از 9 ثانیه سرعت شما به 100 کیلومتر می رسد و 17 ثانیه طول می کشد تا 400 متر را بپیمایید. بد نیست. از نیسان ورسا یا کیا ریو اتوماتیک و یا شورولت سونیک توربو و هیوندای اکسنت بهتر است.
www.ACOforum.org - Logan Tuning


با وزن 1077 کیلوگرمی، نسبت به سونیک توربو 195 کیلوگرم سبک تر است. انتقال قدرت تقریبا پر سر و صداست. صدای باد و تایرها هم زیاد است. شدت 73 دسیبلی صدا در سرعت 112 کیلومتر هم نشاندهنده این موضوع است.


به نکات مثبت برگردیم. وزن کم و هندلینگ خوب و کارکرد اقتصادی و آلودگی ناچیز و مرغوبیت قطعات و ارزش بالا و … یاریس تست شده با قیمت 17 هزار دلاری خود چندان گران بنظر نمی رسد (قیمت پایه 14 هزار دلار است). این خودرو نسبت به مدل سال قبل خود از همه جنبه ها بهتر شده است. بنابراین برای آنهایی که یک خودروی کم مصرف و کوچک می خواهند هنوز هم می تواند یکی از انتخاب های خوب باشداما لزوما بهترین نیست!

www.ACOforum.org - Logan Tuning
www.ACOforum.org - Logan Tuning


منبع : پدال
__________________

تا چه میزان از چراغ های تندر رضایت دارید ؟!

مهم ترین عامل انتخاب تندر 90 - لوگان



وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِینًا (احزاب/۵۸)

پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #42  
قدیمی 01-26-2012
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,892
سپاس از دیگران: 432
1,696 بار در 919 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض همه چيز در مورد پرادو

همه چيز در مورد پرادو


www.ACOforum.org - Logan Tuning





www.ACOforum.org - Logan Tuning



پرادو در سه نسل

تويوتا پرادو كه يك SUV شهري محسوب مي‌شود و در اندازه متوسط چهارچرخ متحرك عرضه مي‌شود. اين خودرو در اروپا با نام لندكروز عرضه مي‌شود و در آمريكا با نام Lexus GX470 عرضه مي‌شود كه داراي موتور هشت سيلندر است.
پرادو بر مبناي پلت‌فرم تويوتا J120 ساخته شده است. مدل‌هاي قبلي بر پايه پلت‌فرم J70.J90 ساخته شده بود. همه پرادوها ويژگي‌ سيستم تعليق مستقل جلو را دارا هستند.
پرادو در سه مدل GX، GXL و VX عرضه مي‌شود كه داراي موتورهاي چهار ليتري و شش ليتري بنزيني و يك موتور ديزل سه ليتري است البته مدل GXL وارد ايران نشد. پرادو در برخي كشورهاي اروپايي به عنوان ون‌هاي اقتصادي با فاصله محوري كوتاه‌تر براي باربري استفاده مي‌شود.
نسل اول
نسل اول كه به عنوان SUV شهري در سال 1984 عرضه شد فقط بدنه‌اي كوتاه‌تر داشت كه قابليت داشتن سقف كروكي و ثابت را دارا بود كه با نام لندكروز و لندكروز2 شناخته مي‌شد كه در دو نوع موتور بنزيني 2366 سي‌سي‌ و 2466 سي‌سي و يك موتور دو ليتري ديزل عرضه شد موتور و گيربكس آن با 4RUNNER مشترك بود و در كارخانه هينو كه كار ساخت خودروهاي نيمه سنگين را بر عهده داشت ساخته شد. در آپريل 1990 يك سري تغييرات در لندكروز اتفاق افتاد كه عمده تغييرات شامل طراحي جلو پنجره و درب موتور بود. چراغ جلو كه در دوره قبل به صورت گرد بود تغيير و به صورت چهار گوش طراحي شد.
در اين دوره نام پرادو براي هميشه ثبت شد ولي در دوره قبل با نام باندرا شناخته مي‌شد. پرادو مشتقي از لندكروز بود كه به عنوان SUV شهري مورد استفاده قرار گرفت. در اين نسل پرادو مدل‌هاي هيبريدي را هم به بازار عرضه كرد كه هم از موتور الكتريكي و هم از موتور بنزيني استفاده شده است. پرادو در اين نسل فنربندي قابل تنظيم داشته كه با استفاده از يك دكمه سفتي كمك فنر به حالت نرم‌تر درمي‌آمد. در اين نسل انبوهي از موتورهاي 4/2، 7/2، 8/2 و 3 ليتري با سيستم تعليق و ترمزهاي به روزتر به بازار عرضه شد.
نسل دوم 1990- 2002
در ماه مي سال 1996 پلت‌فرم سري 70 كه كوچك‌تر بود كنار گذاشته شد و جاي خود را به پلت‌فرم سري 90 كه بزرگ‌تر بود داد. فنربندي اين مدل با تويوتا كرولا و هايلوكس يكي بود. در اين نسل ترمز ABS به صورت استاندارد و تلويزيون به صورت آپشن بر روي پرادوها نصب شد. در سال 1999 دچار تغيير ديگري شامل مه‌شكن داخل سپر شد. سال 2000 موتور سه ليتري ديزل را عرضه كرد. مدل‌هاي هشت نفره هم به بازار عرضه شد كه با نام TX شناخته مي‌شد. از امكانات استانداردي كه بر روي پرادوها نصب مي‌شدند مي‌توان به پانل چوبي، آينه شيشه عقب، ريل سقفي، زير آرنجي اشاره نمود. در سال 2002 پلت‌فرم سري 90 كنار گذاشته شد و جاي آن را پلت‌فرم سري 120 گرفت. اين خودرو در انگليس با نام كولورادو شناخته مي‌شد كه جايگزين 4Runner شده بود و لندكروز، تويوتا آمازون نام داشت ولي در سال 2003 لندكروز با نام اصلي يعني همان لندكروز شناخته مي‌شد.
نسل سوم: 2002 به بعد
از سال 2002 پرادو بر روي پلت‌فرم سري 120 ساخته مي‌شود و به عنوان SUV لوكس شناخته مي‌شد. اولين بار در اروپا با موتور چهار ليتري، V6 عرضه شد. پرادو چون يك SUV لوكس بود آمار سرقت آن نيز بالا بود، به همين دليل ايموبلايزر به صورت استاندارد بر روي آن نصب شد. اين خودرو با موتور توربوديزل نيز عرضه مي‌شود كه 131 اسب‌بخار قدرت دارد و بدون توربوديزل نيز 95 اسب‌بخار قدرت دارد. سري 120 سيستم تعليقي مشابه با هايلوكس، Fjcruiser و 4Tunner دارد. يك SUV مشابه پرادو در چين ساخته مي‌شود كه Dadi shuttel نام دارد كه ظاهري شبيه به پرادو ولي مهندسي كاملاً متفاوتي با پرادو دارد.

پس از قطع واردات خودرو در اوايل دهه 70 شمسي خودروهاي داخلي شاسي‌بلند مانند پاترول بازار را فتح كردند، اما پس از آن توليد اين خودروها به دليل مصرف بالايشان كاهش يافت و واردات خودرو دوباره آغاز شد. در اين بين اين تويوتا بود كه با محصول پرادوي خود بازار پاترول‌سواران را به دست آورد. چرا كه همچنان خاطره خوش تويوتا لندكروز كه پرادو كوچكترين نسل آن است در ذهن ها باقي بود. حال پرادو ديگر تنها نيست و رقيبان بسياري پيدا كرده است. در مطلب زير به بررسي اين خودرو و مقايسه آن با رقيبانش مي‌پردازيم.
محاسن و معايب
پرادو از نظر ظاهري خودرويي جذاب است كه توانسته در بازار كشور جايگاه مناسبي را به دست آورد و ايراد بزرگي كه به پرادو و اكثر خودروهاي ژاپني وارد است جا پلاكي است كه قابليت نصب پلاك‌هاي ايران را ندارد و كمي كوچك است. در بعضي از مدل‌ها زاپاس‌بند بر روي درب عقب قرار دارد و در بعضي ديگر زاپاس‌بند در زير خودرو قرار دارد.
مدل‌هاي پنج‌در به دليل كشيده‌تر بودن بدنه و داشتن چهار‌در ورودي در كلاس SUVهاي خانوادگي قرار گرفته است و مدل سه‌در نيز براي جوانان و خانواده‌هاي كم جمعيت مناسب است و همين دليل حالت اسپرت‌تري را نيز به خود گرفته است و مشتريان اين مدل اكثراً جوانان هستند.
پرادو از سواري نرم و جذابي برخوردار است به خصوص در نمونه سه‌در شش سيلندر كه قدرت بالايي نيز دارد. مصرف لنت پرادو چهار سيلندر كمتر از پرادو شش سيلندر است كه دليل اين موضوع قدرت بالاتر موتور شش سيلندر است. صندلي‌هاي پرادو بسيار راحت است. حتي فضاي بار آن در مدل سه‌در نيز قابل قبول است مي‌توان بدون خواباندن صندلي رديف دوم روي محل بار آن حساب كرد.
پرادو را مي‌توان از لحاظ سواري به سه بخش تقسيم كرد.
سواري شهري
پرادو داراي سيستم تعليق و فرماني نرم است كه در سواري شهري بسيار به لذت رانندگي كمك مي‌كند. براي خيابان‌هاي تهران كه به خودي‌خود مسيري Offrowd محسوب مي‌شود كمك‌ها مي‌توانند ضربات را به خوبي دفع كنند. صداي موتور در دورهاي پايين به داخل كابين راه نمي‌يابد و همچنين عايق‌بندي خوبي در مقابل سروصداي خارج از كابين را داراست.
در هنگام رانندگي با پرادو در شهر به خصوص در نمونه‌هاي سه‌در دچار مشكل خاصي نخواهيد بود. به دليل كوچك‌بودن خودرو نسبت به نمونه پنج‌در در هنگام پارك نيز دچار مشكل نمي‌شويد و به لطف سنسور دنده عقب و آينه‌هاي بزرگ جانبي شما مي‌توانيد به راحتي در كوچه‌ها، خيابان‌هاي باريك دور بزنيد و يا پارك كنيد .
پرادو به دليل بهره‌گيري از سيستم متغير باز و بسته شدن سوپاپ‌ها (VVT-I) داراي مصرف سوخت مناسبي است.
سواري جاده‌اي
در جاده‌ها و سرعت‌هاي بالا به خصوص در سراشيبي‌ها و جاده‌هاي پر پيچ و خم و كوهستاني از نمونه‌هاي چهار سيلندر نمي‌توان توقع زيادي داشت كه البته باز هم نمونه سه در چابك‌تر از نمونه پنج‌در است.
پرادوها در سرعت‌هاي بالاي 140 كيلومتركمي از پايداري‌اش كاسته مي‌شود كه البته بيشتر خودروهاي شاسي‌بلند به دليل ارتفاع بالايشان با اين خاصيت روبه‌رو هستند كه پرادو هم از اين قاعده مستثني نيست.
سواري Offrowd
در اين قسمت به علت ناهمواربودن مسيرها، نرمي فنربندي، فرمان و در مانورها پر قدرت‌بودن فرمان بسيار مفيد ظاهر مي‌شود. البته ارتفاع زياد براي چنين خودروهايي در عبور از مسيرهاي سنگ‌و‌لاخ كمك بسيار خوبي است. البته موتورهاي چهار سيلندر براي گذشتن از چنين مسيرهايي كمي ضعيف به نظر مي رسد ولي موتور شش سيلندر با قدرت 240 اسب‌بخار بسيار به شما كمك خواهد كرد.
به هر حال وجود دنده كمك با دارابودن چهار حالت «LL – N – HL – H » ه H براي مسيرهاي عادي و رانندگي روزمره، HL براي سرعت‌هاي بالا، همراه با قفل ديفرانسيل مركزي، N براي خلاص چهار چرخ، LL براي عبور از سرازيري‌ها و سربالايي‌هاي تند همراه ضريب دنده‌هاي فوق سنگين) در هر مسيري به شما كمك خواهد كرد.
تجهيزات پرادو
پرادو با دو نوع موتور چهار سيلندر، 2700 سي‌سي و شش سيلندر 4000 سي‌سي در بازار ايران عرضه مي‌شود كه در نوع چهار سيلندر داراي گيربكس اتوماتيك چهار سرعته و حداكثر توان 160 اسب‌بخار در 5200 دور را دارد.
اين مدل كه با دو نوع اتاق سه‌در و پنج‌در عرضه مي‌شود GX نام دارد. تجهيزاتي از قبيل كولر اتوماتيك، فرمان هيدروليك قابل تنظيم (كه در نمونه پنج‌در تلسكوپي مي‌باشد) كيسه هوا راننده و سرنشين جلو، ترمزABS، ريل سقفي، چراغ ترمز سوم، گارد محافظ سپر، رينگ آلومينيومي، تودوزي پارچه، ، سيستم دزدگير ايمبولايزر، سيستم صوتي راديو سه موج+ كاست+ CD به همراه شش بلندگو، برف پاك‌كن تناوبي جلو و عقب، آينه بغل برقي كرمي جمع‌شو، چراغ‌مه‌شكن‌ جلو، آنتن برقي، ركاب بغل، زاپاس بند عقب داراي كليد، خط‌كشي بدنه، گرمكن صندلي راننده و سرنشين، سنسور پارك عقب( چهار عدد)، تنظيم‌كننده نور چراغ جلو، تزيينات داخلي چوبي، صندلي‌هاي جلو برقي، بال عقب و گرمكن شيشه عقب را دارد كه در مدل اسپيشال امكاناتي چون تزئينات چوبي پانل جلو، غربيلك فرمان چوبي و چرمي ، بلوتوث و كفپوش طرح جديد را علاوه بر امكانات فوق‌ دارا است.
پرادو با موتور شش سيلندر داراي گيربكس اتوماتيك پنج سرعته است كه 240 اسب‌بخار قدرت را در 5200 دور توليد مي‌كند. اين مدل (VX) نيز با دو نوع اتاق عرضه مي‌شود.
در اين مدل (VX) علاوه بر امكانات مدل GX، روكش صندلي چرم، سيستم صوتي راديو و موج+ شش CD+ MP3+ شش بلندگو، كروز كنترل، سانروف را داراست كه در مدل اسپيشال فرمان چوبي، روكش لاستيك عقب تزيين دور چراغ‌هاي عقب و يخچال را عرضه مي‌كند.
در مدل S- اسپيشال كه مدل فول كامل است نيز امكاناتي همچون ايربگ راننده+ سرنشين جلو+ جانبي (رديف جلو)+ پرده‌اي، ترمز ABD، شيب‌سنج، قفل ديفرانسيل، خفه‌كن موتور و استارتر نيز ارائه مي‌شود.
پرادو در مقابل همكلاسان
تويوتا پرادو از سواري خوب و قابل قبولي در بين SUVهاي همكلاس خود برخوردار است. رقباي پرادو در بازار داخل كشور خودروهايي مانند پاجرو، سانتافه، سورنتو، مورانو، لكسوس RX350 و BMW-X3 هستند كه البته با توجه به تفاوت قيمت‌ها سورنتو و سانتافه كه از قيمتي پايين‌تر برخوردارند و مشتريان خاص خود را دارند و همچنين لكسوس و BMW كه با قيمتي بالاتر و سواري دلپذيرتر نيز مشتريان خاص خود را دارند.
در اين ميان مورانو و پاجرو دو رقيب جدي پرادو محسوب مي‌شوند كه از لحاظ ارزان‌بودن قطعات و فراواني و در دسترس‌بودن پرادو نمره خوبي را كسب نموده و خدمات بهتري را نيز نسبت به اين دو رقيب ارائه مي‌‌كند. از لحاظ ديناميكي عملكرد بهتري نسبت به پاجرو دارد ولي مورانو رقيبي نيست كه به اين راحتي پا پس بكشد.
به هر حال پرادو توانسته جاي خود را در بازار به دست بياورد و از بازار دست دوم خوبي نيز برخوردار است و افت قيمت كمتري را در نمونه‌هاي كار كرده به نسبت پاجرو و مورانو شاهد هستيم.
پاسخ با نقل قول
  #43  
قدیمی 04-01-2012
Bagheri آواتار ها
Bagheri Bagheri آنلاین نیست.
سرعت : 10 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: May 2011
کد عضویت آکو: ACO-3231
اتومبیل: LOGAN E2-LP
محل سکونت: شاهی - مازندران
نوشته ها: 85
سپاس از دیگران: 365
124 بار در 62 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض نسل سوم تویوتا اونسیس قدرتمند تر از قبل

نسل سوم تویوتا اونسیس قدرتمند تر از قبل

عصر خودرو : تویوتا نسل سوم اونسیس را به صورت کاملا تغییر چهره یافته ارایه کرده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» این مدل که برای نخستین بار در سال 1997 معرفی شد شباهت بسیاری به کمری دارد.
تویوتا علاوه بر حفظ برخی نشانه های قدیمی تغییراتی را در جلو پنجره ایجاد کرده است که این خودرو را کمی تهاجمی تر نشان می دهد .
خودروساز ژاپنی می گوید مدل تازه قوی تر و کارامد تر شده است.
لامپ های مه شکن ، چراغ های LED و چرخ های 16 اینچی از ویژگی های این خودرو است .
این خودرو یک مدل دیزلی 2.0 لیتری 6 سرعته اتومات است که در زمینه مصرف سوخت بهسازی شده است .
مدل بنزینی این خودرو نیز به موتور 1.8 لیتری مجهز شده است .
این مدل یکی از خودروهای پر فروش در بازار اروپا است .

www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Bagheri بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #44  
قدیمی 05-31-2012
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,448
سپاس از دیگران: 7,486
8,101 بار در 2,955 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض تویوتا GT86 پر هیاهو

اختصاصی «عصرخودرو»
تویوتا GT86 پر هیاهو

عصرخودرو: ساخت یک خودرو کارامد و مقرون به صرفه هدف نخستین تویوتا از ارایه GT86 بود .
به گزارش «عصرخودرو» تویوتا با ارایه مدل پر هیاهوی GT 86 نشان داده است که قصد دارد گروه خودروهای GT این خودروساز را توسعه دهد.

تویوتا این مدل را برای بازار اروپا با تغییراتی در ظاهر از جمله گلگیر ها ، چرخ ها و اگزوز دوتایی تولید خواهد کرد.

در فضای داخلی این خودرو نیز طراحی زیبایی از دوخت های سیاه و سفید و قرمز در نظر گرفته شده است.

این خودرو 4 سیلندر با موتور تزریق مستقیم boxer برابر با 197 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

قرار است تولید این خودروهای اسپرت به 100.000 خودرو در سال برسد


www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning

__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
  #45  
قدیمی 06-12-2012
L90 آواتار ها
L90 L90 آنلاین نیست.
کاربر خیلی فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-597
اتومبیل: renault logan
محل سکونت: TEHRAN
نوشته ها: 4,188
سپاس از دیگران: 3,700
3,191 بار در 1,607 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض تویوتا پــرادو 2012 Toyota Prado

تویوتا پــرادو 2012 Toyota Prado



چهارمین نسل تویوتا پرادو ابتدا با مدل 2009 میلادی وارد بازارهای جهانی شد. این مدل همچون گذشته با دو نسخه پنج درب و سه درب عرضه می‌شود که مدل‌های پنج درب آن با دو تریم TXL (مدل‌های وارداتی) و VXL قابل سفارش خواهند بود . . .


چهارمین نسل پرادو که در بازار آمریکای شمالی با اندکی تغییرات تحت نام لکسوسGX450 به فروش می‌رسد، دارای ظاهری تغییر یافته ازجمله در سپرهای جلو/عقب، چراغ‌ها و آینه‌های جانبی است که نمای به‌روزتری را تداعی می‌کند.


در فضای درونی خودرو نیز یکی از بزرگترین تفاوت‌های نسل چهارم پرادو با مدل‌های گذشته آن، ردیف سوم صندلی‌هاست؛ در گذشته این ردیف شامل سه صندلی با قابلیت برداشتن یا حذف از کابین بود اما حال تبدیل به دو صندلی جدید شده که تنها قابلیت خواباندن را دارند. بنابراین می‌توان حدس زد که چرا حجم محفظه عقب آن از 170 لیتر به 150 لیتر در مدل‌های جدید رسیده است.

مدل‌های جدید پرادو مانند نسل قبلی خود، دارای زاپاسی هستند که می‌تواند در زیر خودرو یا در پشت درب عقب نصب شود؛ به عنوان مثال در بازار انگلستان تویوتا پرادو تنها با زاپاس زیر قابل سفارش است درحالیکه در کشورهایی مانند آرژانتین و استرالیا با زاپاسی که پشت درب عقبی خودرو تعبیه شده عرضه می‌شود.

حال اندکی به ابعاد کلی خودرو دقت کنیم؛ پرادوهای جدید در طول و عرض به ترتیب 40 و 25 میلیمتر بزرگتر شده‌اند درحالیکه از ارتفاع خودرو چیزی در حدود 50 میلیمتر کاسته شده؛ فاصله محوری خودرو نیز از 2790 میلیمتر به 2850 میلیمتر رسیده است.

در بازارهای جهانی تویوتا پرادو تنها با دو پیشرانه بنزینی و دو پیشرانه دیزلی عرضه می‌شود. نسخه‌های بنزینی آن شامل 2.7 لیتری چهارسیلندر با قدرت 160 اسب‌بخار و 4.0 لیتری شش سیلندر با قدرت 271 اسب‌بخار است. پیشرانه 3.0 لیتری دیزلی آن نیز 94 اسب‌بخار قدرت دارد درحالیکه مدل توربو دیزلی آن تا 170 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. مدل‌های پنج درب پرادو در سه تیپ با نام‌های GX , GXL و VX عرضه شده و مدل‌های سه درب آن شامل تیپ‌های SX و ZR می‌شوند.

اما با این مقدمه کوتاه به سراغ پرادوهایی می‌رویم که توسط نمایندگی ایرتویا به فروش می‌رسند. ایرتویا برای سال 2012 مدل‌های Off-Road و On-Road پنج درب و یک مدل سه درب راهی بازار داخلی کرده که همگی آن‌ها نیز دو دیفرانسیل (4WD) خواهند بود.

مدل‌های پنج درب وارداتی دارای گیربکس پنج سرعته اتومات هستند که نسبت به گذشته اگرچه ضرایب دنده‌های آن بهبود یافته اما به نظر می‌رسد این تغییر بیشتر برای کاهش مصرف سوخت خودرو اعمال شده نه برای یک رانندگی اسپرت‌تر! پیشرانه V6 این مدل با حجم دقیق 3956 سی‌سی قادر به تولید 271 اسب‌بخار قدرت در دور 5600 و 381 نیوتن‌متر گشتاور در دور 4400 است. وزن خالص این خودرو 2355 کیلوگرم بوده و رینگ‌های 18 اینچی با تایرهای 265 میلیمتری دارند. مصرف ترکیبی این مدل 12.5 لیتر و حجم باک بنزین آن نیز 87+150 لیتر است.

مهم‌ترین وجه تمایز مدل‌های Off-Road و On-Road وارداتی، در سیستم‌های ترمز و پایداری و همچنین در سیستم پخش صوتی و چندرسانه‌ای آن‌ها خلاصه می‌شود؛ در اینجا به صورت مختصر به برخی از تفاوت‌های هر دو مدل اشاره می‌کنیم:

مدل‌های On-Road : سامانه HAC (کنترل حرکت اولیه در شیب‌ها) و DAC (کمکی ترمز در سرپایینی)، سیستم کمکی پارک خودرو، کروز کنترل با رادار فعال و ترمزهای اضطراری، مجهز به سه دوربین (آینه سمت راست راننده، جلوپنجره و عقب)، GPS با نمایشگر 7 اینچی، DVD چنجر با 14 بلندگوی حرفه‌ای JBL.

مدل‌های Off-Road : سامانه Crawl Control، کروز کنترل، مجهز به چهار دوربین (آینه‌های جانبی، جلوپنجره و عقب)، CD چنجر با 9 بلندگو، قفل دیفرانسیل عقب، انتخاب حالت تعلیق با دو مود Sport یا Comfort.

مدل‌های سه درب وارداتی نیز که با گیربکس چهار دنده اتومات به ایران آمده‌اند دارای پیشرانه‌ای چهارسیلندر با حجم دقیق 2694 سی‌سی هستند که توانایی تولید 161 اسب‌بخار قدرت در دور 5200 و 246 نیوتن‌متر گشتاور در دور 3800 را دارند. پرادوهای سه درب با طولی 4485 میلیمتری خود، در حدود 445 میلیمتر کوچک‌تر از مدل‌های پنج‌درب بوده و فاصله محوری آن‌ها نیز 335 میلیمتر کوتاه‌تر است. رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای 245 میلیمتری، وزن خالص 2095 کیلوگرمی و همچنین باک بنزینی به حجم 87 لیتر از دیگر مشخصه‌های این مدل خواهند بود.

همگی مدل‌های 2012 وارداتی دارای 60 ماه یا 100 کیلومتر گارانتی هستند. هم‌اکنون قیمت مدل‌های پنج درب (TXL) پرادو 128,000,000 میلیون تومان و قیمت مدل‌های دو درب (TXL) آن نیز 106,000,000 میلیون تومان است.


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning

منبع:پدال

ویرایش توسط L90 : 06-12-2012 در ساعت 11:14 PM
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از L90 بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #46  
قدیمی 06-14-2012
zanjani آواتار ها
zanjani zanjani آنلاین نیست.
مدیر مطالب آزاد مرتبط با خودرو
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-736
اتومبیل: ال 90 ای 2
محل سکونت: zanjan
نوشته ها: 1,726
سپاس از دیگران: 3,341
2,552 بار در 987 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض جدیدترین مدل تویوتا در زمان قطعی برق هم به داد آدم می‌رسد

ژاپنی‌ها موفق به طراحی سیستم دوسویه‌ای شده‌اند که می‌تواند خودروهای پلاگین هیبریدی را به مولد اضطراری برق خانه‌ها تبدیل کند. تویوتا پریوس تا 4 روز و نیسان لیف می‌تواند چراغ این خانه‌ها را برای 2 روز روشن نگه دارد....
شیوه شارژ خودروهای الکتریکی سال‌هاست که ذهن خودروسازان را به خود مشغول کرده؛ اما همیشه این مسئله یک‌ طرفه بود. خودروسازان تلاش کرده‌اند به این پرسش پاسخ دهند که چطور می‌شود خودروهای الکتریکی را با استفاده از روش‌های گوناگون شارژ کرد؛ اما این بار تویوتا سیستم دوجانبه‌ای را طراحی کرده که می‌تواند خودروی الکتریکی را به منبع تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز خانه‌ها تبدیل کند.
به گزارش گیزمگ، این سیستم که V2H یا «از وسیله نقلیه به خانه» نامیده شده، می‌تواند ابزار شارژ دوسویه‌ای باشد که انرژی را میان خودروی الکتریکی پلاگین و تأمین برق خانه جابجا می‌کند. واضح است که باتری یون‌لیتیوم کوچک تویوتا پریوس نمی‌تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز یک خانه را برای مدت زمانی طولانی تأمین کند؛ اما می‌توان از آن به عنوان مولد اضطراری برق در هنگام قطع شبکه استفاده کرد. علاوه بر این می‌توان در ساعت‌های کم‌مصرف روز یا شب این باتری را شارژ کرد و در ساعات پرمصرف از انرژی الکتریکی ذخیره شده در آن در کنار برق شهری استفاده کرد. در این صورت نه‌تنها از بار ساعات پرمصرف کاسته می‌شود، بلکه صاحب خانه هزینه مصرف برق کمتری پرداخت خواهد کرد. به گفته متخصصان تویوتا انرژی ذخیره شده در یک پریوس پلاگین می‌تواند خانه‌های متداول در ژاپن را برای حدود 4 روز روشن نگه دارد.
در این سیستم از یک مبدل استفاده شده که برق مستقیم تأمین شده توسط باتری یون‌لیتیوم را به جریان متناوب مورد نیاز در خانه‌ها تبدیل می‌کند. ارتباط میان باتری خودرو، شارژر و تأسیسات سیستم مدیریت انرژی خانه یا HEMS را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

این الگوی پیشنهادی برای یکی از 40 خانه‌ای است که در پروژه Toyota City مشارکت کرده‌اند. این شرکت دارد با همراهی وزارت اقتصاد کشور ژاپن این پروژه را برای بررسی علمی فناوری شبکه‌های هوشمند برق اجرا می‌کند. Toyota City یکی از چندین ناحیه‌ای است که برای اجرای نسل آتی سیستم‌های انرژی انتخاب شده‌اند. در این پروژه که توسط وزارت اقصاد ژاپن هدایت می‌شود، تعدادی از خانه‌ها برای اجرای آزمون‌های اولیه انتخاب شده‌اند. این خانه‌ها از ترکیبی از ابزارهای شبکه هوشمند برق، پانل‌های خورشیدی، مرکز ذخیره انرژی در خانه، سیستم مدیریت انرژی و ابزار دوسویه دریافت و انتقال انرژی به خودروهای پلاگین استفاده می‌کنند تا در نهایت مصرف انرژی به بهترین شکل ممکن امکان‌پذیر شود.
تویوتا در فاز بعدی این پروژه که از سال 2010/1389 آغاز شده، سیستم شارژ V2H را در 10 نمونه از خانه‌های الگو آغاز خواهد کرد. این شرکت تنها خودروساز ژاپنی نیست که برای تبدیل خودروهای الکتریکی به مولد اضطراری تلاش می‌کنند، نیسان نیز موفق شده سیستم مشابهی را برای نیسان لیف طراحی کند با این تفاوت که باتری 24 کیلووات‌ساعتی آن می‌تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز خانه‌ها را برای نزدیک به 2 روز تأمین کند.
__________________
آنان که وقتشان پایان یافته
خواستارمهلتند وآنان که مهلت دارند
کوتاهی می کنند!
حضرت علی (ع)
پاسخ با نقل قول
  #47  
قدیمی 06-23-2012
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,892
سپاس از دیگران: 432
1,696 بار در 919 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض هامر آسیایی!

هامر آسیایی!

www.ACOforum.org - Logan Tuning


دنیای‌خودرو- عمادالدین جعفری:
این روزها در خیابان بیشترین خودروهایی که می‌بینیم شاسی بلند بوده و این موضوع نشان می‌دهد که گرایش مردم بیشتر به سمت خودروهای SUV است. خودروهایی که قابلیت‌های حرکت در مسیر‌های ناهموار را دارند هر چند که تردد آنها بیشتر محدود به شهرها بوده، برخی از آنها نیز خواب مسیر‌های ناهموار را هم نمی‌بینند.
اما یکی از دلایلی که گرایش مردم به سمت این خودروها را افزایش می‌دهد، لذت راندن با این خودروهای بلند بوده، یعنی چیزی که حتی در ترافیک‌ها هم لذت‌بخش است چرا که وسعت دید راننده را افزایش می‌دهد.
خودروهای شاسی‌بلند را به طور کلی می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ خودروهای کلاس کوچک، همانند سوزوکی گرند ویتارا، نیسان قشقایی، کیا اسپورتیج، سانگ‌یانگ اکتیون و هیوندای توسان،SUVهای کلاس متوسط همانند هیوندای سانتافه‌، کیا سورنتو، تویوتا پرادو و سانگ‌یانگ کایرون و در نهایت خودروهای کلاس بزرگ سایز که می‌توان در آن غول‌هایی چون تویوتا لندکروز، کیا موهاوی و سانگ‌یانگ رکستون را در آن دید.
تمامی این خودروها در بازار ایران دارای طرفداران زیادی هستند اما فول‌سایزها به دلیل مصرف سوخت بالا، تردد با آن‌ها در شهر کار ساده‌ای نیست اما باز هم شاهد حضور پر رنگ این خودرو‌ها در خیابان‌ها هستیم. از سوی دیگر خودروهای کلاس کوچک و متوسط از بازار بهتری برخوردارند و طیف زیادی از افراد جامعه به سمت این کلاس کشیده می‌شود.
در چند سال اخیر شاهد حضور خودروهای گذر‌موقت زیادی در خیابان‌های کشور بودیم که اکثراً سوپر‌اسپرت بوده ولی در میان آنها خودروی ‌هامر نیز به چشم می‌خورد، خودرویی که در سه مدل H1, H2 و H3 راهی بازار‌های جهانی شده است. نمونه‌های زیادی از این خودرو به ایران هم آمدند و حتی تعداد کمی از آنها موفق به دریافت پلاک ملی شدند. این امر نشان می‌دهد که مردم علاقه خاصی به خودروهای بیابان گرد خشن دارند به طوری که حتی مصرف سوخت بالای این خودرو‌ها نیز برای آنها مهم نیست.
بیابان‌گرد آسیایی
كمپاني تويوتا (Toyota) در نمايشگاه خودروي شيكاگو سال 2003 خودرويی مفهومي (Concept Car) را به نمايش گذاشت كه با استقبال علاقه‌مندان به برند تويوتا مواجه شد‌. سه سال بعد در اوايل سال 2006 تويوتا – اف‌جي كروزر (FJ Cruiser) به عنوان مدل 2007 وارد بازار خودرو‌هاي شاسي بلند (SUV) شد‌.
هدف اصلي تويوتا از توليد اف‌جي كروزر (FJ Cruiser) رقابت در بازار آمريكاي شمالي و به ويژه به چالش طلبيدن كمپاني ‌هامر (Hummer) بود. البته اف‌جي كروزر (FJ Cruiser) را مي‌توان جانشين تويوتا لند‌كروزر سري 40 (Land Cruiser 40 Series) كه در سال‌هاي 1960 تا 1984 به توليد مي‌رسيد نام برد. این خودرو در کلاس SUVهای متوسط قرار دارد با این تفاوت که صرفاً یک بیابان‌گرد بوده و نمی‌توان انتظار راحتی و امکانات بالا از آن طلب کرد. برخی‌ها بر این عقیده‌اند که لندکروزر هم می‌تواند این بیابان‌گردی را برای شما به ارمغان بیاورد اما باید خاطر‌نشان کنم که این دو خودرو در عبور از مسیر‌های ناهموار با یکدیگر قابل قیاس نیستند.
مشخصه‌های فنی
اف‌جي كروزر در ایران با موتور 4000 سی‌سی عرضه می‌شود که این موتور قادر است 268 اسب‌بخار قدرت را در 5600 دور بر دقیقه ارائه دهد همچنین گشتاور این موتور 387 نیوتن‌متر است که در 4400 دور بر دقیقه به اوج خود می‌رسد. وظیفه انتقال قدرت به هر چهار‌چرخ این خودرو به عهده گیربکس پنج سرعته اتوماتیک است که عملکرد خوبی داشته و می‌توان به صورت دستی هم با آن تعویض دنده کرد.
این خودرو در بازار‌های جهانی نیز با همین موتور عرضه می‌شود اما نمونه دیفرانسیل عقب و گیربکس شش سرعته دستی نیز قابل سفارش است که البته گیربکس شش سرعته دستی تنها در نمونه چهار‌چرخ متحرک قابل سفارش خواهد بود. این غول 1980 کیلوگرمی از شتابگیری سریعی بهره نمی‌برد و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت اما سرعت خوبی داشته، به دلیل فاصله مناسب محور‌ها نیز هندلینگ خوبی را ارائه می‌دهد البته نمی‌توان از مصرف سوخت بالای این خودرو به سادگی چشم‌پوشی کرد.
چهره‌های آمریکایی
اف‌جي كروزر را در نگاه اول نمی‌توان یک تویوتا دانست چرا که در طراحی بیشتر شبیه ‌هامر است با این تفاوت که از جیپ هم چیز‌هایی به عاریت گرفته است. به عنوان مثال چراغ‌های جلوی این خودرو بیشتر نمای یک جیپ آمریکایی را تداعی می‌کند تا یک تویوتای ژاپنی. فرم ستون‌های جلو و به خصوص عقب خاص بوده و در نمای عقب نیز دارای طراحی منحصر‌به‌فردی است. این خودرو در حقیقت دو‌در است اما دو‌ در کوچک در عقب خودرو وجود دارد که همانند خودروهای قدیمی به صورت عکس باز می‌شوند که البته زیبایی خاصی دارند و این دو‌در کوچک بوده، تنها کمی سوار و پیاده شدن را ساده‌تر از دیگر خودروهای دو‌در می‌کند. روی هم رفته می‌توان اف‌جي كروزر را یک‌ هامر ژاپنی دانست خودرویی که باید دید قابلیت‌های ‌هامر را نیز دارد یا خیر؟
معایب و محاسن
اف‌جي كروزر دارای معایب و محاسن زیادی است. هنگامی که سوار بر این خودروی ژاپنی می‌شوید کابینی را مشاهده می‌کنید که انگار برای بچه‌ها طراحی شده است. چرا که همانند یک اسباب‌بازی به چشم می‌آید هرچند که تویوتا سعی کرده تا با این طرح حس خشن بودن و بیابانی بودن را به سرنشینان القا کند و زیاد هم در این عمل موفق نبوده هر چند که کیفیت قطعات به کار رفته در کابین مناسب است و می‌توان به عمر بالای آنها اعتماد کرد.
این خودرو از صندلی‌هایی بسیار راحت بهره می‌برد که در مسیر‌های ناهموار می‌توانند سرنشینان را در بر‌بگیرند. فرمان‌پذیری خوب آن را نباید فراموش کرد چرا که با کوچکترین اشاره از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد. این خودرو به دلیل داشتن قابلیت آفرودی از سواری خشکی برخوردار است که البته بی‌‌شباهت به پرادو هم نیست با این تفاوت که هندلینگ بهتری نسبت به پرادو را ارائه می‌دهد. فضای دید راننده در این خودرو فدای طراحی عجیب ستون‌ها شده به طوری که بزرگترین نقطه ضعف آن نداشتن دید کافی به خصوص در قسمت عقب است که البته آینه‌های جانبی نیز نمی‌توانند به دلیل اندازه کوچک این نقطه ضعف بزرگ را پوشش دهند. اما این خودرو در بیابان یک غول همه جا رو بوده و می‌توان روی آن در عبور از مسیرهایی حساب باز کرد که شاید کمی دور از ذهن باشد اما اف‌جي كروزر به خوبی از پس طی کردن این مسیر‌ها بر‌می‌آید تا نشان دهد که ‌هامر یک رقیب سرسخت را در پیش‌رو دارد. به طور کلی می‌توان اف‌جي كروزر را یک خودروی آفرود با قابلیت‌های بالا و امکانات کم دانست.
امکانات
اف‌جي كروزر از امکانات زیادی بهره نمی‌برد و در آن بیشتر به استواری در پیمودن مسیر‌های دشوار اندیشیده شده است. از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)‌‌،‌ سیستم کنترل پایداری (‌ESP) سیستم نیروی کمکی برای ترمزها، سیستم کنترل نیروی کششی(TSC)، سیستم ( VSC)،‌ سیستم کنترل سرعت (‌Cruise control)‌، سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی‌، ‌‌فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم در عمق و ارتفاع‌، شیشه برقی، رینگ اسپرت، ‌پخش CD، ‌شش عدد کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید، صندلی‌های عقب تاشو، قلاب کشش‌، سیستم اتوماتیک روشنایی چراغ‌های جلو، دسته راحتی صندلی‌های جلو، خروجی برق ۱۲ ولت DC، فشار‌سنج، برف پاک‌کن قابل تنظیم، قطب‌سنج، دما‌سنج و صندلی پارچه‌ای ضد آب اشاره کرد.
اف‌جي كروزر در بازار
اف‌جي كروزر در بازار جهانی 26 هزار دلار است اما در بازار بی‌حساب و کتاب داخلی حدود 105 تا110 میلیون تومان قیمت دارد که با توجه به امکانات کم و مصرف سوخت بالا خرید آن با چنین قیمتی مقرون به صرفه نیست هر چند که تعداد این خودرو در بازار روز به روز بیشتر می‌شود اما این به منزله قیمت مناسب این خودرو نیست. اگر به دنبال خودرویی شاسی‌بلند هستید تا با آن در شهر و یا حتی جاده تردد کنید این خودرو نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد چرا که سواری خشک و مصرف سوخت بالا همچنین دید ضعیف اطراف همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا شما از داشتن یک خودروی شاسی‌بلند لذت نبرید. اما اگر به دنبال خودرویی با خواص آفرودی بالا هستید و گذر شما زیاد به کوه و کمر می‌افتد همچنین از هیجان نیز بدتان نمی‌آید این خودرو می‌تواند انتخاب هیجان‌انگیزی باشد‌. لازم به ذکر است که در حال حاضر قطعات یدکی آن در بازار زیاد نبوده، تهیه آنها کار آسانی نیست هر چند که در بازار لوکس فروش‌ها می‌توان لوازم لوکس این غول ژاپنی را به وفور یافت.
پاسخ با نقل قول
  #48  
قدیمی 07-09-2012
امیر مسعود آواتار ها
امیر مسعود امیر مسعود آنلاین نیست.
مدیر بخش نظر سنجی های سایت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-528
اتومبیل: CSS2
محل سکونت: TEHRAN
نوشته ها: 2,681
سپاس از دیگران: 3,855
5,133 بار در 1,713 پست سپاسگزاری شده است
امیر مسعود به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

احتمال تولید نسل جدید تویوتا سوپرا بر روی پلتفرمی از ب ام و


www.ACOforum.org - Logan Tuning


شرکت ژاپنی تویوتا در نظر دارد به منظور توسعه نسل جدید خودروی سوپرا از پلتفرم ب ام و و سری ۶ استفاده نماید.

به گزارش خبر خودرو، بعد از آن که دو شرکت هفته گذشته قرارداد همکاری در زمینه تبادل فناوری و تلاش برای کاهش آلایندگی CO2 و مصرف سوخت را امضا کردند ، برخی نشریات از تصمیم تویوتا مبنی بر استفاده از پلتفرم ب ام و سری ۶ برای تولید خودروی جدید سوپرا خبر دادند.

در واقع گمانه زنی ها حاکی از آن است که نسل جدید سوپرا به کمک پلتفرم سری ۶ متولد خواهد شد ولی با این حال هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در این باره صورت نگرفته است.

همچنین برخی معتقدند که ممکن است خودرویی از لکسوس نیز در این طرح قرار بگیرد ولی باید دید با توجه به رقابت نزدیک ب ام و و لکسوس، ب ام و تا چه حد با پیشنهاد فوق موافقت خواهد کرد.

گفته می شود که نسل جدید تویوتا سوپرا به یک موتور ۳٫۵ لیتری هیبریدی شده به توان ۴۰۰ اسب بخار مجهز خواهد شد.

به علاوه دو موتور الکتریکی نیز در این خودرو قرار خواهد داشت که هر کدام وظیفه چرخاندن محورهای جلو و عقب را بر عهده دارند.

از سویی یک موتور ۵٫۰ لیتری دیگر نیز برای سوپرا در نظر گرفته شده که ۵۰۰ اسب بخار توان خواهد داشت.

انتظار می رود که این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۵ و با قیمتی ۶۰ هزار دلاری وارد بازار شود.
پاسخ با نقل قول
  #49  
قدیمی 11-30-2012
L90 آواتار ها
L90 L90 آنلاین نیست.
کاربر خیلی فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-597
اتومبیل: renault logan
محل سکونت: TEHRAN
نوشته ها: 4,188
سپاس از دیگران: 3,700
3,191 بار در 1,607 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض تویوتا راو4 2013

تویوتا راو4 2013


پدال : تعدادی از تصاویر مدل جدید تویوتا راو4 که قرار است در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شود، پیش از معرفی رسمی، لو رفت. حالا می توانیم جزئیات بیشتری از این اتومبیل تویوتا را از نظر ظاهری شاهد باشیم. خودروی جدید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به سلف خود بروزتر و پیشرفته تر شده است.

جلوپنجره جدید مشبک با سبک جدید و چراغهای متفاوت از جمله تغییرات هستند. البته معلوم نیست که چرا تویوتا همانند سازندگان خودروی اروپایی، سبکی مشخص یا منحصربفردی را برای طراحی مدلهای خود مورد استفاده قرار نمی دهد. تغییرات در سپر و سقف شیب دار و چراغهای عقب هم قابل توجه اند.

در داخل کابین از طرح داشبورد جدید همراه با هواکش های گرد طرفین و فرمان اسپرت و صفحه نمایش لمسی بزرگ با سیستم infotainment از جمله موارد قابل توجه اند.

راو فور (RAV4) با موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری 176 اسبی ارائه می شود که نسبت به نسل قبل، 3 اسب بخار کمتر تولید می کند. در عوض گشتاور در همان سطح 172 پوند فوت باقی مانده است و مصرف سوخت کاهش یافته است. احتمال عرضه با پیشرانه های هایبریدی هم بعید نیست. اما ظاهرا موتور شش سیلندر 268 اسبی از فهرست موتورها خارج شده است. سیستم انتقال نیروی پایه هم یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال نیرو به چرخهای جلو یا به هر چهار چرخ (AWD) بصورت آپشن است. که جایگزین گیربکس 4 سرعته قبلی شده است.
قیمت تویوتا راو4 در مدلهای مختلف و بسته به موتور و تجهیزات بین 22 تا 28 هزار دلار می باشد. عمده ترین خودروهای رقیب راو فور شامل سوبارو فورستر، فورد اسکیپ و هوندا CR-V می باشند.
www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning
پاسخ با نقل قول
  #50  
قدیمی 12-27-2012
L90 آواتار ها
L90 L90 آنلاین نیست.
کاربر خیلی فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-597
اتومبیل: renault logan
محل سکونت: TEHRAN
نوشته ها: 4,188
سپاس از دیگران: 3,700
3,191 بار در 1,607 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض تاج پادشاهی تویوتا: کراون 2013

تاج پادشاهی تویوتا: کراون 2013


پدال : کریسمس فرصتی برای تعطیلات و استراحت برای بسیاری از مردمان در سراسر جهان است. اما برای تویوتا نه! این شرکت از آغاز سال 2013 برای معرفی سدان لوکس کراون در ژاپن استفاده کرده است.

تویوتا کراون از سال 1955 پا به عرصه وجود گذاشت و تاکنون 14 نسل از آن به بازار عرضه شده است. امسال کراون S210 جانشین مدل S200 می شود که چهار سال در خط تولید قرار داشت. کراون جدید در دو مدل رویال (لوکس) و اتلیت (اسپرت) روانه بازار می شود.

جلوپنجره بسیار بزرگ و عجیب این ماشین که قسمت عمده ای از سپر را هم در بر می گیرد، تلاشی برای بهبود تصویر این خودرو و جذب جوانترها به سوی آن است. تویوتا امیدوار است با اسپرت کردن و بروزآوری طراحی کراون، متوسط سن خریداران آن را از 50 به 40 سال برساند.

هر دو مدل رویال و اتلیت قابل سفارش به صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل هستند.

هر دو مدل را می توان با یک موتور هایبریدی شامل موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون با توان 178 اسب بخار و گشتاور 221 نیوتن متر با یک موتور الکتریکی 143 اسبی و 300 نیوتن متری جفت می شود.

البته در هنگام کارکرد همزمان، این مجموعه 220 اسب بخار نیرو تولید می کند. از نکات جالب این پیشرانه مصرف سوخت 4.3 لیتری آن در هر صد کیلومتر است که برای خودرویی با این اندازه، رقمی مطلوب محسوب می شود.

این پیشرانه جایگزین موتور 3.5 لیتری سابق این خودرو می شود. موتور پایه مدل رویال 2.5 لیتری شش سیلندر بنزینی با توان 200 اسب بخار و گشتاور 243 نیوتن متر است اما قویترین موتور که یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر خورجینی 310 اسبی و 377 نیوتن متری است، صرفا برای مدلهای اتلیت قابل سفارش است.

انتقال قدرت در مدل هایبریدی توسط یک گیربکس E-CVT و در سایر مدلها توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک Super ECT و در مدل 3.5 لیتری اتلیت با یک گیربکس هشت سرعته خودکار صورت می گیرد.
www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning
پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 06:50 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب