آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > سایر مسائل مرتبط به خودرو > انواع وسائل نقلیه > اتوبوس و کامیون

Notices

اتوبوس و کامیون در این تالار بیشتر به بحث در مورد خودروهای سنگین پرداخته میشه

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 07-18-2010
Hesam آواتار ها
Hesam Hesam آنلاین نیست.
کاربر خیلی فعال
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
کد عضویت آکو: ACO-987
اتومبیل: panthera
محل سکونت: Tehran
نوشته ها: 5,410
سپاس از دیگران: 1,301
3,431 بار در 2,107 پست سپاسگزاری شده است
Hesam به Yahoo ارسال پیام فرستادن پیام با Skype به Hesam
پیش فرض برادران بنز (آکتروس 1843 یا آکسور 1843)

آکتروس 1843 یا آکسور 1843

شاید انتخاب یک کامیون از سازندگان مختلف چندان کار سختی نباشد اما انتخاب یک کامیون از میان کامیونهای یک خانواده کار سختی بنظر می رسد. در این شماره قصد داریم برای کمک به آن دسته از خریدارانی که در انتخاب یکی از دو کامیون هم خانواده تردید دارند به بررسی کشنده های دست دوم مرسدس آکتروس 1843 و مرسدس آکسور 1843 بپردازیم تا مشخص شود برای خرید کدام گزینه مناسب تر است: برادر بزرگتر یا برادر کوچکتر؟

www.ACOforum.org - Logan Tuning




کشنده آکتروس هر چند در کلاسی بالاتر از آکسور قرار دارد اما در بازار کامیونهای دست دوم کشور هر دو کشنده ی آکتروس 1843 و آکسور 1843 مدل 1383 با میانگین قیمتی 90 میلیون تومان خرید و فروش می شوند. با اینکه هر دو نشان ستاره سه پر را بر پیشانی خود دارند اما تفاوتهای بسیاری در طرح کلی اتاق با هم دارند، طراحی اتاق آکتروس متعلق به سال 1996 و آکسور نیز هر چند در سال 2001 معرفی شد اما طرح اولیه خود را از دیگر برادر خود یعنی آتگو به ارث برده است که در سال 1998 عرضه شده بود. آکتروس با اتاقی عریض تر فضا و راحتی بیشتری را برای راننده و کمک راننده به ارمغان آورده است ضمن اینکه دسترسی به ادوات روی داشبورد و کنسول میانی نیز در آکتروس آسان تر از آکسور صورت می گیرد. سیستم عیب یاب هوشمند در کنسول جلو، آیینه بغل و شیشه بالابر برقی سمت کمک راننده، رادیو پخش، بخاری درجا و سیستم تهویه مطبوع از جمله امکانات مشترک اتاق هر دو کشنده است، کولر هر دو کشنده در دمای 40 درجه به بالا به نسبت دیگر کشنده های هم کلاس خود از کارایی مناسبی برخوردار نیست اما در مجموع کولر آکتروس عملکردی بهتر نسبت به کولر آکسور دارد. هنگام فروش کشنده آکتروس در کاتالوگ و لیست تجهیزات اتاق آن یخچال نیز درج گردیده بود اما کشنده های تحویلی فاقد یخچال بودند که برای نصب آن مبلغ 700000 تومان از مشتری درخواست شده بود. هر دو کشنده فاقد کایت بدنه و بدون بادشکن، بادگیرهای جانبی و با سپرهای غیر همرنگ عرضه شدند که تاثیر زیادی در عدم محبوبیت هر دو کشنده در کشور داشته است. هنگام رانندگی اتاق آکتروس نسبت به اتاق آکسور از نرمی بیشتری برخوردار است و در آکسور روی دست اندازها شاهد کله زدنهای زیادی هستیم که شاید یکی از علتهای آن قرار گرفتن قسمت جلو اتاق روی شاسی است در حالیکه اتاق آکتروس کاملا از شاسی جدا می باشد. با نگاهی به کد هر دو کشنده که 1843 است شاید این فکر در ذهن تداعی کند که موتور این دو کشنده یکی است اما با وجود یکسان بودن قدرت خروجی، این دو کشنده با دو موتور کاملا متفاوت عرضه شده اند، آکتروس از موتور شش سیلندر خورجینی OM501 LA به حجم 11.9 لیتر به قدرت 428 اسب بخار و با گشتاور 2000 نیوتن متر در 1080 دور در دقیقه و آکسور از موتور قدیمی و شناخته شده ی OM457 شش سیلندر خطی به حجم 11.9 به قدرت 428 اسب بخار با گشتاور 2100 نیوتن متر در 1100 دور در دقیقه بهره می برد. در بحث حرکتی کشنده آکتروس با جعبه دنده نیمه هوشمند خاص خود ساخت دایملر کرایسلر سبک متفاوتی از رانندگی را ارائه می دهد و به جهت داشتن موتور خورجینی و میل لنگ کوتاه تر هنگام حرکت اولیه با بار بسیار روان و خوب شروع به حرکت می کند اما در سوی مقابل جعبه دنده 16 سرعته آکسور ساخت زد اف و بصورت تقه ای می باشد که تعدادی از رانندگان آن را به علت سادگی خیلی می پسندند و عده ای دیگر نیز جعبه دنده های طبقه ای را بیشتر قبول دارند. ریتاردر هر دو کشنده دو مرحله ای بوده و عملکردی قابل قبول داشته ضمن اینکه ترمزهای هر دو کشنده از نوع دیسکی با تنظیم خودکار می باشد. کشنده های آکتروس و آکسور با وزنی کمتر از 6600 کیلوگرم سبک ترین کشنده های نیمه سنگین کشور محسوب می شوند اما کشنده آکسور با باک 400 لیتری عرضه شد که جوابگوی نیاز کاری رانندگان بیابانی نیست اما اکتروس با باک 1000 لیتری در موقعیت بهتری قرار می گیرد. در بحث خرابی آکتروس با موارد خرابی کمتر و محدودیت عرضه قطعات در برابر آکسور با موارد خرابی بیشتر، فراوانی قطعات و سادگی تعمیرات آن قرار می گیرد، هر چند پمپ باد آکسور قوی تر از پمپ باد آکتروس است اما روغن زدن پمپ باد در آکسور زیاد مشاهده شده است. مسئله ی مهمی که با شنیدن نام کامیونهای بنز به ذهنمان خطور می کند مسئله ی داغ کردن موتورهای بنز در سینه کش ها است که در این دو کشنده نیز دیده می شود هر چند که موتور هر دو کشنده به نحوی طراحی شده اند که هیچ مشکلی با کارکردن در دمای بالا نداشته باشند و برای هر دو کشنده دمای بین 80 تا 90 درجه سانتی گراد دمایی نرمال محسوب می شود.
در پایان با اشاره به هزینه تعویض روغن بعد از طی ده هزار کیلومتر با مبلغی در حدود 150000 تومان برای هر دو کشنده، اگر سهولت استفاده و تعمیر برای شما مهم است برادر کوچک تر و اگر کیفیت بهتر رانندگی و بازار دست دوم بهتر در آینده برای شما مهم است برادر بزرگ تر انتخاب بهتری خواهد بود

منبع:دنده یک


__________________
آن چه بر لوح زمان می ماند
راه و رسم سفر است
رهگذر می گذرد

پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Hesam بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



پاسخ

Tags
کامیون اکتروس آکسور


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن

موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
آزمایش فنی مرسدس بنز 1843 axor Hesam اتوبوس و کامیون 1 02-21-2012 04:06 PM
مقایسه رنو پرمیوم 440 و مرسدس بنز آکسور 1843 Hesam اتوبوس و کامیون 0 07-18-2010 10:53 PM


اکنون ساعت 01:09 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب