آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > سایر مسائل مرتبط به خودرو > انواع وسائل نقلیه > سایر وسائل نقلیه

Notices

سایر وسائل نقلیه در این بخش به بحث و بررسی مسائل مربوط به هواپیما ها کشتی ها و ... پرداخته میشود

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 05-12-2010
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
671 بار در 277 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض آسانسور - مقاله اختصاصی فروم آکو - سید مهدی تندکار

ضمن عرض سلام خدمت دوستان به پیشنهاد دوست عزیز و خوبمون آقا کوروش تصمیم گرفتم در مورد آسانسور مقالاتی بنویسم شاید آسانسور به خودرو ارتباط نداشته باشد اما این هم نوعی وسیله نقلیه بحساب میاد و شنیدن ازنحوه کار کردن آسانسور هم خالی از لطف نیست اما نگارش از این موضوع کمی زمان بر میباشد چون مجبور هستم مطالب را خودم بنویسم و ارسال کنم دوستان میتوانند مطالب را بصورت ادامه دار تعقیب نمایند امید وارم بتوانم به دوستانم چیزی هرچند کوچک به اطلاعاتشون بیفزایم. با سپاس سید مهدی تندکار

در شروع بهتره که از تاریخچه این صنعت شروع کنیم و پله به پله جلو بریم.

تاریخچه آسانسور.

در دایره المعارف بریتانیکا آمده که ویتروس معمار رومی 26سال قبل از میلاد درنوشته های خود از وسائلی نام برده که 236سال قبل از میلاد در جابه جایی وسائل در بناها استفاده میشده است .
اولین آسانسورهای باری قرقره ای در آن دوران اختراع گردید و با یک حرکت تکاملی در دراز مدت مسیر های دشوار رشد دانش علمی و فنی و تجربیات در این زمینه به صورتی مداوم تا کنون طی کرده است آسانسورهای مسافربری وباری به قرون وسطی در استحکامات نظامی بر میگردد که جهت جا به جایی آن از نیروی انسان یا حیوانات اهلی استفاده میشد .
هم زمان با توسعه تمدن و با رشد اقتصادی و توسعه دانش فنی و علمی کشورها و با همکاری فنی با یکدیگر ،دانش فنی سیستم های حمل و نقل عمودی نیز توسعه سریعی یافت.

پایه گذار علمی وطرح آسانسورهای امروزی دانشمند و ریاضیدان بزرگ جرج آتوود است ماشین آتوود عبارت است از 2وزنه ای که با یک نخ به یکدیگر مربوط میشوند و روی فلکه ای،وزنه های فوق به بالا و پایین حرکت میکنند.با برسی قوانین حرکتی این 2وزنه نسبت به هم و تاثیر آنها بر فلکه کششی قوانین و فرمولهای محاسباتی آسانسور تدوین گردید.

در حدود سال1800میلادی هم زمان با کشف نیروی بخار در کشور انگلستان و به کارگیری آن در راه انداری چرخهای صنعت آسانسور سازی که تا آن زمان پیشرفت چندانی نداشت ناگهان دستخوش تحولاتی شد و قدرت بخار به عنوان نیروی محرکه در بالابرها مورد استفاده قرار گرفت اما بدلیل عدم امنیت کافی در این آسانسور عملا تا سال 1852 مورد استفاده قرار گرفت.
در عصر صنعتی ویلیام تامسون با آسانسور هیدرولیک خود توانست از نیروی سیال در جا به جایی کابین استفاده نماید.
آلیشا جی اتیس با به کار کیری ترمز اضطراری در آسانسورهای کششی در سال 1853و نمایش در محوطه کاخ کریستال در شهر نیویورک توانست ایمنی استفاده کنندگان را تامین کرده واز لحاظ روحی اطمینان بیشتری به مسافرین دهد .

ادامه دارد.

ویرایش توسط Marshal : 10-01-2010 در ساعت 09:37 PM دلیل: تغییر فونت
پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر از Tondkar گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 05-13-2010
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
671 بار در 277 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

ورنر زیمنس در سال 1880 با استفاده از موتور الکتریکی اولین آسانسور الکتریکی را ابداع نمود وجان روبلینگر با بکار گیری سیم بکسل فولادی بجای طنابهای کنفی که از ایمنی چندان قابل قبولی برخوردار نبوند کمک کرد تا آسانسورهای پیشرفته امروزی که از استانداردهای ایمنی بالای برخوردار هستند هموار گردد توسعه تدریجی آسمان خراشها باعث طراحی وساخت آسانسورهای پیشرفته گردید با رشد مهندسی صنعت آسانسور در مقابل باعث ساخت بناهای نمونه و برجسته گشت که در صورت عدم تعامل آنها شاید طراحی و ساخت آسانسور در همان طرح اولیه سال 1850 باقی میماند.
وقتی موتورهای الکتریکی جایگزین موتورهای بخار شدند دو پیشرفت اساسی رخ داد یکی اینکه کنترل حرکت آسانسور آسانتر شد زیرا با قطع و وصل یک کلید سرعت الکترو موتور کنترل میگردید که قبلا با محدودیت های تکنیکی وصنعتی که وجود داشت امکان کنترل آسانسورهای که با قدرت بخار کار میکردند میسر نبود و دیگر اینکه در سال 1895توسط سیستمهای کنترل الکتریکی که با پیشرفت مدارهای برقی میسر گشته بود و قادر بودند توسط به حرکت درآمدن فلکه کششی و استفاده از وزنه تعادل کابین را به حرکت درآورند نخستین آسانسور امروزی در سال 1889 در آمریکا به وسیله ویلیام باکستر در شهر بالتیمور ساخته شد .
مشکل اساسی موتورهای الکتریکی آن روزگار محدودیت سرعت در آنها بود که نمیتوانستند سرعتی بیش از 2متر بر ثانیه داشته باشند در سال 1894 شرکت آسانسوری sprage-pratt توانست به کمک سیم بکسل و ترکیب تعدادی از فلکه ها آسانسور هیدرولیکی تولید کند که حرکت جک آن به طور مستقیم از طریق موتور الکتریکی صورت میگرفت عمده ترین تغییرات در آسانسورهای کششی در سال1903 میلادی پس از بکارگیری نیروی محرکه الکتریکی بدون گیربکس بود که امروزه آنها در سرعتهای بالا مودر استفاده قرار میگیرد در سال 1915با استفاده از سیستمهای الکتریکی و کنترل کابین امکان توقف کابین و تراز شدن کف آن با طبقه ممکن شد در سال1950 سیستم کنترل گروهی در آسانسور به کار گرفته شد و حتی نیاز به وجود فردی بعنوان اپراتور(آسانسورچی)در داخل کابین منتفی شد .

پایان تاریخچه در پست بعد به تعریف آسانسور و مکانیک آن میپردازیم

ویرایش توسط Tondkar : 05-13-2010 در ساعت 01:40 PM
پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از Tondkar گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 05-13-2010
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
671 بار در 277 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

تعریف آسانسور.

آسانسور وسیله ای است دائمی متشکل از کابین ،موتور و قطعات دیگر که بار یا نفرات ویا مجموعه آنها را بصورت عمودی در چاه آسانسور که بدین منظور در ساختمان طراحی شده است را جابه جا مینماید.

آسانسورها به دو دسته کلی تقسیم مشوند:


1:آسانسور کششی
2:آسانسور هیدرولیک


آسانسور کششی آسانسور است که حرکت آن بر اثر اصطکاک بین سیم بکسل و شیار فلکه کششی به هنگام چرخش آن توسط موتور محرک انجام میشود.
آسانسور کششی که در آن الکترو موتور به وسیله گیربکس به فلکه کششی متصل است آسانسور موتور گیربکسی (شکل 1) و نوعی که در آن گیربکس وجود ندارد بدون گیربکس مینامند.(شکل 2)


شکل (1) موتور گیربکس دار.


http://www.acopart.org/Upload/ACO-80...50_0004(2).jpg

شکل(2) موتور بدون گیربکس Gear less

http://www.acopart.org/Upload/ACO-809/spidersler.jpg

در آسانسورهای هیدرولیکی حرکت کابین به وسیله سیلندر و پیستون است که با توجه به ارتباط کابین به پیستون به انواع هیدرولیکی مستقیم -مرکزی-،مستقیم-کناری و غیر مستقیم کناری تقسیم میگردند که از نظر کاربرد آسانسورها به انواع مسافربر و بار بر تقسیم میشوند. شکل (3) یک آسانسور هیدرولیکی مستقیم-مرکزی را نشان میدهد.

شکل(3) آسانسور هیدرولیکی مستقیم -مرکزی

http://www.acopart.org/Upload/ACO-80...c-elevator.jpg

ویرایش توسط Tondkar : 05-13-2010 در ساعت 09:00 PM
پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از Tondkar گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 05-13-2010
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
671 بار در 277 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

در گذشته موتورهایDCبهترین حرکت را فراهم میکردند زیرا سرعت موتور را میتوان به سادگی با استفاده از یک ژنراتور DC با یک خروجی متغیر تحت کنترل (mgs motor-generator set) در آورد موتورهای DCبه طور گسترده ای در اکثر کاربردهایی که به یک حرکت آرام و تنظیم دقیق نیاز دارند مورد استفاده قرار میگرفته اند . در دهه1980 درایوها به عنوان وسیله کنترل انرژی برای موتورهایDCبزرگ جایگزین ژنراتورها شدند در مقایسه این دو درایوها بازده بیشتری دارند و امکان کنترل بیشتری را نیز فراهم مینمایند.

پیشرفتهای بدست آمده در کنترل موتورهای AC این امکان را برای کیفیت خوب حرکت با استفاده از موتورهای فوق فراهم کرد در حال حاضر تولید کنندگان آسانسور موتور گیربکس های AC را تا بیش از سرعت2/5متر بر ثانیه مورد استفاده قرار میدهند.
با استفاده از درایوهای پیشرفته کنترل فرکانس و ولتاژ متغیر منجر به کاربری موتورهای AC بدون گیربکس که باعث فراهم شدن کیفیت حرکت قابل رقابت با موتورهای بدون گیربکس DC در تمام سرعتها شده است و با استقبال زیاد آنها از سوی تولید کنندگان موتورهایDC به تدریج کنار گذاشته میشود.

آسانسورهای با سرعت بالاتر از 2/5متر بر ثانیه به علت 2دور بودن الکترو موتورهای مورد استفاده در آنها شتاب زیادی اعمال میکنند کا از نظر مسافران مطلوب نیست لذا امروزه در آسانسورهای پر سرعت از موتورهای بدون گیربکس استفاده میشود.


در بحث بعدی به تعریف و طراحی چاه آسانسور میپردازیم

ویرایش توسط Tondkar : 05-13-2010 در ساعت 09:30 PM
پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از Tondkar گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #5  
قدیمی 05-13-2010
Porsche آواتار ها
Porsche Porsche آنلاین نیست.
سرعت : 30 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-533
اتومبیل: Rio و L90 E2 LP
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 243
سپاس از دیگران: 879
391 بار در 145 پست سپاسگزاری شده است
Porsche به Yahoo ارسال پیام فرستادن پیام با Skype به Porsche
پیش فرض

با تشکر ویژه از مطلب علمی پرمحتوا و زحمتی که برای تدوین آن به خرج میدهید

شکل شماره 2 برای بنده باز نمیشود، لطفاً بازبینی کنید که اشکال کلی هست یا خیر

سپاس

ویرایش توسط Porsche : 05-14-2010 در ساعت 01:36 AM
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Porsche بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #6  
قدیمی 05-14-2010
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
671 بار در 277 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

سلام دوست عزیز ممنون از توجه ولطف شما اما در مورد شکل شماره2 بنده بازبینی نمودم برای من باز میشود حال دوستان دیگر هم چک کنند اگر باز نشد دوباره آپلود میکنم اما برای آگاهی شما 2نمونه از موتورهای بدون گیربکس را در زیر میتوانید مشاهده نمایید با سپاس


http://www.acopart.org/Upload/ACO-809/Untitled-10.jpg
http://www.acopart.org/Upload/ACO-80...15350_0011.jpg

ویرایش توسط Tondkar : 05-14-2010 در ساعت 01:37 AM
پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر از Tondkar گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #7  
قدیمی 09-28-2010
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
671 بار در 277 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض



چاه آسانسور


چاه آسانسور فضايي است كه ريل ها و برخي از تجهيزات آسانسور در آن نصب مي شوند. كابين و وزنه تعادل (در صورت وجود آن)در اين محل حركت مي كنند و معمولا ديوارها ،درب هاي طبقات و درب و دريچه هاي اضطراري پوشيده مي شود.چاه اسانسور محسوب مي گردد.

ابعادو اندازه هاي چاه آسانسور نيز بخشي از آسانسور محسوب مي گردد. ابعاد و اندازه هاي چاه آسانسور براي راهنمايي به سبب انتخاب ابعاد مفيد آن در سایت شرکت موجود میباشد درصورت نیاز اعلام فرمایید تا با پیام خصوصی برایتان ارسال نمایم معماران و طراحان ساختمان مي توانند از اين استفاده كنند.

ابعاد دقيق چاه آسانسور ،تابع نوع درب به كار رفته و اندازه ورودي آ ن ، ابعا د كابين و مقدار ظرفيت كابين و نوع سيستم محركه مي باشد.
البته اندازه چاه ممكن است با توجه به نوع محصول بكار رفته شركت آ سانسوري، متغير باشد و حتي ممكن است طبق ابعاد پيشنهادي، استاندارد نباشد به طور مثال ابعاد چاه در آ سانسورهاي كه از درب لولايي در طبقات استفاده مي كنند.

فاصله قائم بين كف بالاترين توقف تا زير سقف چاه آسانسور را بالاي سری گويند . اين فضا بخشي از چاه آسانسور مي باشد اين فاصله براي جلو گيري از بر خورد تعمير كاران يا اجزاي فوقاني كابين با سقف چاه پيش بيني مي شود .

فاصله قائم بين كف پايين ترين توقف تا كف چاه آسانسور به ابعاد چاه آسا نسور را چاهك گويند اين اندازه مانند بالاي سر ي از اهميت زيا دي برخوردار ا ست و از جداول متناسب با نوع و سرعت آسانسور انتخاب مي شود.ارتفاع چاهك تابع ارتفاع ضربه گير حد فاصل كابين با روي ضربه گير ،(سا يز) يوك و ديگر تجهيزات ازجمله در صورت وجود فلكه هرزه گرد زير كابين مي باشد . ارتفاع چاهك طبق نقشه بايد طراحي و اجرا شود .

به هنگام طراحي ستون ها و فونداسيون ا طراف چاهك دقت شود كه ابعاد چاهك بايد دقيقا هم اندازه چاه باشد و فونداسيون پايه ستون هاي اطراف چاه اسانسور پا يين تر از عمق مورد نياز چاهك طراحي و اجرا شوند .

چاهك نيز بايد از نظر نفوذ رطوبت به داخل ،داراي عايق بندي مناسب بوده ،كف آن سيما ن كاري يا از موزاييك غير لغزنده پوشيده شده ، براي تخليه آب نفوذي به داخل چاهك بايد كف شوري در كف پيش بيني گردد و آب نفوذي به داخل ميله اي هدايت گردد.

در صورتي كه به شبكه فاضلاب هدايت گردد بايد به صورت غير مستقيم متصل شود. ميله چاه با ارتفاع حدودا 3الی5 متر و به قطر 70 سانتي متر پيش بيني مي گردد . اگر مقدار آب نفوذي به طوري باشد كه زمين نتواند آن را جذب كند در كف چاهك يك حوضچه به ابعاد 50 در 50 در 50 سانتي متر ايجاد نموده با نصب يك پمپ كف كش فاضلاب به آب دهي حداقل 100 ليتر بر دقيقه در ان نصب كرده و آب هاي سطحي به خارج از چاه آسانسور منتقل شود .حوضچه به صورت سر پوشيده ساخته ميشود به طوري كه پاگير نباشد.

در صورتي كه عمق چاهك بيش از يك متر باشد ،نردبان به نحوي كه از قطعات متحرك فاصله مناسبي داشته باشد ،در آن كار گذاشته شود .ضربه گير ها يا سكوي محل استقرار ضربه گيرهاي كابين و وزنه تعادل در فضاي داخل چاهك قرار مي گيرند ،اين ضربه گير ها يا ستون ها بايد به نحوي در كف چاهك نصب يا اجرا شوند كه پس از برخورد كابين با وزنه تعادل وفشرده شدن فضاي خالي به عنوان جان پناه به ارتفاع حداقل 50 سانتي متر به ابعاد 50در 60در 100 سانتي متر در انتهاي چاهك باقي بماند .

در صورتي كه چاه آسانسور مشترك باشد بايد اين چاهك ها به نحوي از كف چاهك تا ارتفاع 2/5 متر جداسازي شوند و بتوان به صورت ايمن از طريق ورودي به چاهك مربوطه رفت وآمد نمود . ديواره جدا كننده با توري با شبکه 3x3 سانتي متر با مفتول به قطر 3 ميلي متر باشد.

در آسانسورهايي كه كابين آ نها به صورت پانوراميك (در فضاي باز) هستند ،ممكن است بخشي از ديواره چاه آسانسور شيشه اي يا به صورت نما باز بوده و محصور نباشد .

درآسانسورهاي پانوراميك ،مطابق با استاندارد ايمني آسانسور ها چاه نبايد معرض سقوط افراد غير متخصص باشد . بدين منظور چاه از سمت درب ورودي آسانسور حداقل به ارتفاع 3/5متر و ديگر اطراف حداقل 2/5 متر بايد محصور گردد. در صورت وجود ارتفاع 2/5 متر ،فاصله افقي بدنه كابين از ديوار جدا كننده حداقل 5سانت باشد .

ارتفاع 2/5 متر مي تواند حداقل تا 1/10 متر كاهش يافته كه در اين صورت حد اقل فاصله افقي ،بايد بيشتر از 2 متر باشد . در صورت بكار بردن شيشه در بخشي از چاه آ سانسور بايد نوع ،ضخامت و سازنده آن مشخص باشد.

نوع شيشه بايد به گونه اي باشد كه مسافرين وجود شيشه را از بيرون حس كنند . حداقل ضخامت شيشه (طبق استاندارد )11 ميلي متر و از نوع لمينت بوده و بايد بتواند نيروي ضربه به مقدار 300 نيوتن را در هر 2/5 سانتيمتر مربع خود تحمل كند.ا

صولا آ سانسورهاي پانوراميك جهت ايجاد حالت مطبوع در مسافرين داخل كابين در ساختمان پيش بيني مي شوند . لذا بايد هماهنگي لازم و كافي بين معمارطراح ساختمان با متخصصان آسانسور پانوراميك به عمل آيد . زيرا تعداد زيادي از قطعات آسانسور داخل چاه قابل مشاهده بوده كه ممكن است از نظر ظاهري مناسب نباشد.

در چاه آسانسور نما باز كه در خارج از ساختمان طراحي مي گردند كليه سوئيچ هاي كنترلي و قطعات نگه دارنده ريل ها بايد از نوع مناسبي انتخاب شوند .كفشك هاي روي كابين بايد از نوع غلتكي انتخاب شوند . زيرا ريل ها ديگر نيازي به روغن كاري نداشته كه در غير اين صورت با استفاده از كفشك هاي لغزشي امكان پاشش روغن به روي شيشه هاي اطراف چاه آ سانسور باعث كثيف شدن آنها خواهد گرديد


به دليل وجود وزنه تعادل وكابل متحرك (تراول كابل)چاه آ سانسور بايد از طرح خاصي پيروي نمايد تا امكان پوشاندن مجموعه وزنه تعادل باشد.

در آسانسور هايي كه كابين در خارج از ساختمان بوده و به صورت نما باز ساخته مي شوند ،تغييرات درجه حرارت مي بايد كاملا مد نظر باشد به گونه اي كه اين تغييرات درجه حرارت به ايمني آ سانسور لطمه اي نزند زيرا ممكن است اين موضوع باعث عدم آسايش مسافرين شود .

در كشور انگليس براي يخ نزدن تجهيزات به ويژه ريلها ،تجهيزات ترمز ايمني ،ضربه گيرها و درب هاي اتوماتيك در زمستان از سيستم هاي خاص گرم كن مانند المنت هاي برقي استفاده مي شود.

در اين آسانسورها به دليل تابش مستقيم نور خورشيد لازم است مقدار گرمايش تابشي كنترل و گرماي توليد شده توسط سيستم سرمايش كه در كابين پيش بيني مي شود ،جبران شود ودر زمستان هواي داخل كابين گرم شود . اين موضوع از اهميت خاصي برخوردار است ، به خصوص هنگامي كه احتمال اين كه مسافرين در داخل كابين محبوس شوند وجود دارد .

ديواره ها و تيغه هاي پوشاننده چاه آ سانسور ضمن اينكه بايد مقاوم در مقابل نيروهاي جانبي و قدرت تحمل اين نيرو ها را داشته باشند بايد از مصالح مقاوم در برابر آتش ساخته شوند و در اثر حرارت ،گاز و دود خطر ناك از آنها متصاعد نشود.

بعضا طراح براي زيبايي در اين نوع آ سانسور ها ،زنجير جبران را حذف كرده ،به همين خاطر موتور نيروي محركه نسبت به ظرفيت مشابه بزرگتر خواهد بود .

يكي از مشكلاتي كه در اسانسورهاي نما باز وجود دارد تاثير باد در عملكرد آن و نفوذ به داخل ساختمان است كه به همراه خود رطوبت را منتقل مي كند.به دليل تاثير باد در حين حركت كابين به روي سيم بكسل ها ،سيم بكسل گاورنر و تراول كابل ،براي كاهش تاثيرات آن به روي سيم بكسل ها طراح عموما تعداد آن ها را افزايش داده و از نوع قوي تري استفاده مي كند .

از ديگر موارد نفوذ هوا از سوراخ هاي محل عبور سيم بكسل به داخل موتور خانه است كه بايد توسط قطعات هوابند هوابندي شوند تا از نفوذ هوا و به خصوص رطوبت جلوگيري شود.

از ديگر مشكلات آسانسورها ي نما باز در هواي مرطوب و شرايط اقليمي باراني و سرد سير خيس شدن سيم بكسل ها ست كه بدين منظور از سيم بكسل هاي گالوانيزه و نيز وسايل رطوبت گير و نم گير در موتور خانه استفاده مي شود.

طبق استاندارد ديواره هي اطراف چاه بايد حداقل به مدت يك ساعت در مقابل حرارت مقاوم باشد. حداقل ضخامت ديوار از جنس مصالح آجري 20 سانتي متر و از مصالح بتني مسلح 10 سانتي متر مي باشد. درب هاي طبقات آ سانسور نيز بايد بتواند حد اقل 30 دقيقه حرارت را تحمل نمايند.

شدت روشنايي داخل چاه و چاهك آسانسور حد اقل 50 لوكس مي باشد كه بايد به صورت مطلوب تامين شود. دو عدد لامپ در فاصله نیم متر از بالاترين و پايين ترين نقطه چاه و باقي لامپ ها به فواصل حد اكثر 7 متر با حفا ظ و قابليت روشن و خاموش شدن از موتور خانه و چاهك بايد نصب شوند . چراغ ها بايد به صورت آسان و در زمان كوتاهي قابل تعويض باشند . در چاه هايي كه آ سانسور در نماي باز است مي توان با رعايت شدت روشنا يي ،چراغ ها يي كه هماهنگ با محيط اطراف چاه هستند ف مورد استفاده قرار گيرند .

مدار تغذيه روشنايي چاه و پريز هاي برق بايد طوري در نظر گرفته شود كه در صورت قطع مدار تغذيه آ سانسور به منظور تعميرات احتمالي و موارد ديگر ، برق در مدار تغذيه آ نها برقرار بماند و در صورت وجود برق اضطراري توسط مدار آن قابل تغذيه باشد.

در صورتي كه امكان دسترسي به چاه آ سانسور وجود داشته باشد به عبارت ديگر زير چاهك آ سانسور خالي باشد ،بايد علاوه بر تقويت سازه كف چاهك كه بتواند حد اقل 5000 نيوتن را تحمل كند ،وزنه تعادل مجهز به سيستم ترمز ايمني بوده يا ستون محكمي در امتداد مركز وزنه تعادل از كف چاهك تا زمين امتداد يابد . در فصل هاي بعدي به طور كامل در خصوص اين سيستم ها بحث خواهد شد .

در داخل چاهك آ سانسور براي قطع مدار فرمان آن توسط تعمير كار يا بازرس ،كليد قارچي (كليد سرويس كار) به ارتفاع 45 سانتي متر از كف طبقه در سمت باز شو درب نصب مي گردد . در صورتي كه عمق چاهك بيش از 1/5 متر باشد يك كليد قارچي ديگري نيز در ارتفاع 50 سانتي متري از كف چاه نيز بايد در داخل چاهك پيش بيني شود .

در آ سانسور هايي كه به طور مستقل داخل چاه آ سانسور كار مي كنند ، كليد سرويس كار ته چاهك براي هر يك از ان ها استفاده مي شود . در صورتي كه آ سانسورها به صورت گروهي در داخل چاه به صورت مشترك فعال باشند به ازاي هر يك از آ سانسورها بايد كليد مستقل براي هر آ سانسور مورد استفاده قرار گيرد.

در بحث بعدی به معرفی موتور خانه آسانسور میپردازیم


ویرایش توسط Tondkar : 09-28-2010 در ساعت 05:09 PM
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از Tondkar گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #8  
قدیمی 09-28-2010
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
سرعت : 65 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
671 بار در 277 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

ضمن عرض سلام خدمت دوستان گرامی درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید از سایت شرکت ما بازدید نمایید درصورت نیاز بفرمایید تا با پیام خصوصی برایتان ارسال نمایم با تشکر
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از Tondkar گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #9  
قدیمی 09-28-2010
Marshal آواتار ها
Marshal Marshal آنلاین نیست.
همکاران سابق
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
محل سکونت: Persia
نوشته ها: 1,926
سپاس از دیگران: 2,135
2,265 بار در 789 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

سلام و وقت بخیر
تگ ها اضافه شد
می توانید در پایین تاپیک تگ ها را مشاهده نمایید:
Tags
مقاله, آسانسور, اختصاصی

مارشال
__________________
عضویت در آکو فقط با یک کلیک اینجا

پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از Marshal گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #10  
قدیمی 09-28-2010
Salmani آواتار ها
Salmani Salmani آنلاین نیست.
سرعت : 50 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
کد عضویت آکو: ACO-1081
اتومبیل: My Father's RENAULT LOGAN
محل سکونت: Esfahan
نوشته ها: 623
سپاس از دیگران: 288
1,018 بار در 417 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

با سلام من هم از جناب تندکارتشکر میکنم که اینقدر برای این فروم ارزش قایل هستند!!
ممنون
__________________
More Than Race
More Than Tradition
کوروش منصوری

پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Salmani بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
پاسخ

Tags
مقاله, آسانسور, اختصاصی


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 12:23 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب