آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > خودروهای داخلی

Notices

خودروهای داخلی در این بخش به بحث و بررسی خودروهای داخلی میپردازیم

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 04-28-2010
tondar90 آواتار ها
tondar90 tondar90 آنلاین نیست.
سرعت : 75 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-674
محل سکونت: aco
نوشته ها: 1,229
سپاس از دیگران: 213
823 بار در 435 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض ارزيابي كيفي خودروها توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد در این تاپیک

ارزيابي كيفي خودروهاتوسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد در این تاپیک

بنز اول، پرايد 141 آخر
ارزيابي كيفي خودروها در اسفند 88

حمیدرضا بهداد- نتایج ارزیابی سطح کیفی خودروهای داخلی در اسفند ماه سال گذشته در حالی اعلام شد، که طی آن، بنز E350 در صدر جدول رده بندی نشست و پراید 141 نیز همچنان قعرنشینی خود را حفظ کرد.





در این ارزیابی که توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد انجام شده و روی سایت رسمی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار دارد، 25 خودرو سواری تولید داخل، مانند ماه‌هاي گذشته در ۹ معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد بررسی کیفی قرار گرفته و با توجه به نمرات منفی، در سه گروه خیلی خوب، خوب و قابل قبول دسته بندی شده اند.
خودروهای با امتیاز منفی بین صفر تا ۱۲۰ در گروه خیلی خوب، بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ در دسته خوب و بین ۲۰۰ تا ۲۷۷ نیز در سبد خودروهای قابل قبول جای گرفته‌اند. در این رده‌بندی‌ها البته خودروهایی که نمره منفی آنها بین ۲۷۷ تا ۴۱۰ باشد در گروه حداقل قابل قبول و آنهایی که نمره منفی‌شان بیش از ۴۱۰ باشد غیرقابل قبول به حساب آمده و اجازه تولید نخواهند داشت. این در شرایطی است که طی رده‌بندی دی‌ماه هیچ‌یک از 28 خودرو تحت ارزیابی در این دو گروه قرار نگرفته‌اند. از نکات قابل توجه رده‌بندی سطح کیفی خودروهای داخلی در آخرین ماه سال 88، مي‌توان به غیبت مزدا3، نیسان رونیز و پراید نسیم اشاره کرد، محصولاتی که احتمالا به دلیل تیراژ اندک طی اسفند، در ارزیابی کیفی این ماه غایب هستند.
صدرنشینی بنز با صداهای غیرعادی
مرسدس بنز E350 که مانند دیگر هم خانواده‌هاي خود، قرار است با خودروسازی ایران، وداع کند، طی ارزیابی اسفند ماه، با 5/7 امتیاز منفی، در صدر جدول نشسته است.
این محصول که در ایران خودرو به مونتاژ مي‌رسد، تنها در معیار صداهای غیرعادی، نمره منفي دارد. صدرنشيني بنز در شرایطی است که بنابر اعلام دایملر، این شرکت همکاری‌هاي خود با خودروسازی ایران را قطع خواهد کرد و با این حساب بنزی‌ها آخرین روزهای حضور خود در ایران را پشت سر مي‌گذارند.
صدرنشینی E350 در حالی است که مونتاژی چشم بادامی پارس خودرو یعنی ماکسیما، با 8/20 امتیاز منفی در رده دوم جدول قرار دارد.
این خودرو در سه معیار تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده و بالاترین آن با معیار رنگ در ارتباط است.
پس از ماکسیما، هم وطن آن یعنی گرند ویتارا در حالی سوم جدول شده که تنها 3/2 نمره منفی، بیش از ماکسیما کسب کرده است.
گرند ویتارا که در ایران خودرو خراسان و تحت لیسانس شرکت سوزوکی ژاپن مونتاژ مي‌شود، در معیارهای تزئینات، بدنه و رنگ، امتیاز منفی به خود مي‌بیند.
پس از ویتارا، هیوندایی آوانته با 9/25 امتیاز منفی، چهارم جدول شده و در چهار معیار تجهیزات الکتریکی، تزئینات، بدنه و رنگ امتیاز منفی دارد. آوانته از تولیدات بخش خصوصی کشور به حساب مي‌آید و تحت لیسانس هیوندایی کره، در راین خودرو مونتاژ مي‌شود.
رده‌هاي فرانسوي
اما نگاهی نیز به رده‌هاي پنجم تا دهم جدول که در اختیار فرانسوی‌ها است بیندازیم.
رده پنجم در حالی به پژو 206 هاچ‌بک رسیده که این خودرو به جز ترمز و نفوذ آب، در سایر معیارها نمره منفی دارد و بالاترین آن با بخش تزئینات در ارتباط است.
با فاکتور گرفتن از بنز، پژو 206 کمترین نمره منفی را در بخش رنگ بین کل خودروهای تحت ارزیابی اسفندماه، به خود اختصاص داده است. پس این محصول، نماینده رنو یعنی مگان در شرایطی ششم شده که تنها در 3 معیار تزئینات، بدنه و رنگ، امتیاز منفی به خود مي‌بیند.
این محصول مونتاژی پارس خودرو 8/27 امتیاز منفی دارد و بالاترین آن به تزئینات مربوط است.
زانتیا نیز که با 30 امتیاز منفی پشت سر مگان قرار گرفته، در پنج معیار تجهیزات الکتریکی، تزئینات، بدنه، رنگ و نفوذ آب، نمره منفی دارد و بالاترین آن به بخش بدنه مربوط است.
اختلاف کیفی در تندر-90
اما سری هم به تندر-90 بزنیم. در رده‌بندی اسفند ماه، تندر ایران خودرو تنها به واسطه سه دهم امتیاز منفی کمتر، بالاتر از همتای پارس خودرویی خود قرار دارد و 30 امتیاز منفی به دست آورده است. این محصول كه هشتمین عضو جدول به حساب مي‌آید در معیارهای تزئینات، صداهای غیرعادی، بدنه و رنگ نمره منفی به خود مي‌بیند و بالاترین آن به بخش بدنه مربوط است.
تندر پارس خودرو نیز که در همان معیارهای همتای ایران‌خودرویی خود، امتیاز منفی کسب کرده، با 3/30 نمره منفی در جایگاه نهم جدول جای گرفته است.
بالاترین امتیاز منفی این محصول، مشترکا به دو معیار تزئینات و رنگ مربوط مي‌شود.
هم ایران خودرو و هم پارس خودرو، تامین قطعات خود را از طریق رنوپارس انجام مي‌دهند و شرکت رنو بر قطعات به کار گرفته شده در تندرهای تولیدی آنها نظارتی سخت گیرانه دارد.
اما پس از تندر پارس خودرو، یک فرانسوی دیگر با نام پژو 206 صندوق دار با نمره منفی 6/30 جای دارد. این محصول به جز سیستم تعلیق و نفوذ آب، در همه معیارها امتیاز منفی کسب کرده و بالاترین آن نیز به بخش بدنه مربوط مي‌شود.
رده‌هاي خصوصی
رده‌هاي یازدهم و دوازدهم جدول در شرایطی به خودروهای بخش خصوصی رسیده که هیوندايی ورنا با 5/42 امتیاز منفی، یازدهم است و در چهار معیار تزئینات، تجهیزات الکتریکی، بدنه و رنگ امتیاز منفی به خود مي‌بیند.
این محصول در راین خودرو و تحت لیسانس هیوندایی به مونتاژ مي‌رسد.
فولکس گل نیز كه دوازدهم است، در پنج معیار سیستم موتور، تجهیزات الکتریکی، تزئینات، بدنه و رنگ امتیاز منفی دارد. نمره منفی این محصول در معیار سیستم موتور بالا به نظر مي‌رسد.
ظاهرا تولید گل متوقف شده و این آلمانی، راین خودرو را ترک کرده است.
پس از این محصول، ریو در شرایطی در رده سیزدهم جدول قرار گرفته که در تمام معیارها امتیاز منفی دارد و مانند گل نمره منفی بالایی در معیار سیستم موتور به خود مي‌بیند.
اما نگاهی نیز وضعیت کیفی سمند، پژو 405 و پارس بیندازیم.
سمند که با 3/105 امتیاز، بالاتر از پژو 405 و پارس، قرار گرفته و عضو پانزدهم جدول به حساب مي‌آید، به جز سیستم تعلیق، در باقی معیارها امتیاز منفی به خود مي‌بیند.
بالاترین نمره منفی این خودرو در بخش تزئینات به دست آمده است.
پس از سمند، با پژویی‌هاي پرمصرف ایران خودرو روبه‌رو مي‌شویم که در رده‌هاي پانزدهم تا هجدهم جدول قرار دارند.
پژو پارس، محصول قدیمی و پرمصرف ایران خودرو در حالی در مدل خراسانی خود، 106 امتیاز منفی کسب کرده که در تمام معیارها نمره منفی دارد.
مدل تهرانی پارس نیز با یک امتیاز منفی بیشتر و کسب نمره منفی در تمام معیارها، در دو رده بعد قرار گرفته است. بین این دو نیز در شرایطی پژو 405 خراسان، شانزدهم جدول شده که تنها در معیار نفوذ آب، امتیاز منفی ندارد.
405 تولید تهران نیز با کسب نمره منفی در تمام معیارها، هجدهمین عضو جدول و آخرین محصول گروه خیلی خوب‌ها به شمار مي‌رود.
دو رکورد منفی برای MVM صدرنشین
حال به سراغ گروه خوب‌ها برویم، گروهی که MVM چینی صدرنشین آن است. MVM، محصول کوچک بخش خصوصی خودروسازی ایران، 7/146 نمره منفی کسب کرده و این موضوع از افزایش نمرات منفی MVM در مقایسه با ارزیابی بهمن ماه حکایت مي‌کند.
این محصول چینی همچنین رکورددار نمره منفی در معیار سیستم موتور و تجهیزات الکتریکی بین 25 خودرو تحت ارزیابی اسفند ماه، به شمار مي‌رود.
MVM در سیستم تعلیق، ترمز، صداهای غیر عادی و نفوذ آب، امتیاز منفی ندارد. لیفان دیگر چینی مونتاژی در کشور نیز که پشت سر MVM قرار گرفته، به جز ترمز، صداهای غیرعادی و نفوذ آب، در باقی معیارها امتیاز منفی دارد و در مجموع، 150 امتیاز منفی کسب کرده است.
پس از این محصول مونتاژی بخش خصوصی، به پژو روآی سال مي‌رسیم که 5/150 امتیاز منفی به خود مي‌بیند و در تمام معیارها نیز نمره منفی دارد. این خودرو که جایگزین مدل قدیمی روآ شده، طی رده بندی اسفند ماه، بیشترین نمره منفی را در معیار سیستم تعلیق بین کل خودروهای تحت ارزیابی، به خود اختصاص داده است.
پس از روآ به سایپا 132 مي‌رسیم، خودرویی که در تمام معیارها منفی است و رکورددار نمره منفی در دو معیار نفوذ آب و صداهای غیرعادی، بین 25 خودرو تحت ارزیابی اسفند ماه، به شمار مي‌رود.
پس از 132، پراید صبا با 2/185 منفی، رده بیست و پنجم جدول را در اختیار دارد و در بخش رنگ، رکورددار نمره منفی به حساب مي‌آید.
در رده بیست و چهارم جدول نیز پراید پارس خودرو در شرایطی جا خوش کرده که علاوه بر کسب نمره منفی در تمام معیارها، در دو بخش بدنه و ترمز، نیز رکورددار کسب امتیاز منفی به شمار مي‌رود.
فقط سایپا 141 قابل قبول است!
سایپا 141، قعرنشین همیشگی جدول رده‌بندی سطح کیفی خودروهای داخلی نیز، که در تمام معیارها امتیاز منفی به خود مي‌بیند، در معیار تزئینات، بیشترین نمره منفی را بین خودروهای تحت ارزیابی اسفند 88 به خود اختصاص داده است.
این محصول تنها عضو گروه خودروهای قابل قبول به شمار مي‌رود.





www.ACOforum.org - Logan Tuning



پاسخ با نقل قول
6 کاربر زیر از tondar90 گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 04-28-2010
مجید آواتار ها
مجید مجید آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-756
اتومبیل: تندر 90 E2 LP
محل سکونت: تبریز
نوشته ها: 132
سپاس از دیگران: 207
174 بار در 82 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض ميزان رضايت مشتريان از کيفيت خودروهای سواری در ايران

تعیین ميزان رضايت مشتريان از کيفيت خودروهای سواری در ايران توسط شرکت بازرسی و استاندارد ایران:

حقيق اندازه گيري رضايت مشتريان از کيفيت خودروهای عرضه شده پس از انجام فازهای مطالعاتی و طی مراحل آزمايش اوليه و تاييد روايي(همگرایی) و پايايي(اعتبار) ابزار تحقيق، پياده سازی گرديده که مجموعاً 39 خودرو سواری ساخت داخل و وارداتی از محصولات 12 شرکت عرضه کننده در شش ماهه دوم سال 1387 را از ديدگاه مشتريان مورد ارزيابی قرار داده است. در اين تحقيق با بهره گیری از روشهای به روز و علمی و با لحاظ خطای نمونه گيري و فاصله اطمينان معین، تعداد نمونه مورد نياز جهت هر نوع خودرو تعيين گرديده و نهايتاً در سه ماهه اول مالکيت خودرو (با پیمایش کمتر از 4000 کيلومتر) با بالغ بر بیست و هشت هزار نفر(28212) از مشتريان به سه طريق حضوری، تلفنی و يا مکاتبه ای، مصاحبه انجام شده است. در مدل طراحی شده جهت سنجش رضايت مشتريان از کيفيت محصولات، پنج شاخص اصلی "ايمنی"، "کيفيت بدنه"، "مجموعه نيرو محرکه و سوخت رسانی"، "مجموعه تعليق و انتقال قدرت"، و "وضعیت تهويه مطبوع و وسايل برقی" در قالب 28 خصوصيت مورد نظرسنجی قرار گرفته است.
نتايج رضايتمندی مشتريان از خودروهای بررسی شده اين طرح در شش دسته قيمتی تقسیم بندی گرديده و به ازای هر 100 امتياز رضايتمندی مشتريان نيم ستاره سبز به سطح کيفيت خودروها از ديدگاه مشتريان تخصيص يافته است.

www.ACOforum.org - Logan Tuning

ویرایش توسط مجید : 04-28-2010 در ساعت 07:25 PM
پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از مجید گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 09-14-2010
tondar90 آواتار ها
tondar90 tondar90 آنلاین نیست.
سرعت : 75 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-674
محل سکونت: aco
نوشته ها: 1,229
سپاس از دیگران: 213
823 بار در 435 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض انتشار میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری(جدول)

انتشار میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری(جدول)
دوشنبه، 22 شهريور 1389
ساعت: 10:31
Monday, September 13, 2010
كد خبر: 119817
www.ACOforum.org - Logan Tuning

به گزارش خبرخودرو، نتایج تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برای چهارمین دوره متوالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انتشار یافت.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو، در این تحقیق مجموعاً 41 خودروی سواری از 13 شرکت عرضه کننده خودرو در زمینه کیفیت خودروهای سواری ، با بهره گیری از روش های به روز و علمی و با لحاظ خطای نمونه گیری و فاصله اطمینان معین ، در شش ماهه دوم سال 88 مورد بررسی قرار گرفته اند به منظور پیاده سازی این طرح مجموعاً با 28 هزار و 194 نفر از خریداران خودروهای سواری در زمینه کیفیت مصاحبه انجام شده است.
در مدل طراحی شده جهت نظر سنجش رضایت مشتریان کیفیت پنج شاخص اصلی "بدنه" ، "مجموعه نیرو محرکه و سوخت رسانی"، "مجموعه تعلیق و انتقال قدرت" ، "ایمنی" و "تهویه مطبوع و وسایل برقی" در قالب 28 خصوصیت مورد نظر سنجی قرار گرفته است.
نتیایج رضایت مندی مشتری در این طرح در شش دسته قیمتی تقسیم بندی گردیده و به ازای هر 100 امتیاز رضایتمندی ، نیم ستاره سبز به سطح کیفیت خودروها از دیدگاه مشتری تخصیص یافته است.
http://www.acopart.org/Upload/ACO-67...0109144921.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-67...0109144921.jpg
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از tondar90 بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 10-23-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,334
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض اعلام نتایج ارزیابی کیفی 10 خودرو تجاری کشور

از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفت؛
اعلام نتایج ارزیابی کیفی 10 خودرو تجاری کشور
پرشین‌خودرو: طبق تازه‌ترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کامیون ولووFH و کامیونت هیوندایی مایتی به ترتیب به عنوان باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تجاری کشور معرفی شدند.
به گزارش«پرشین‌خودرو»، این شرکت از تاریخ یک شهریور لغایت 28شهریورماه سال‌جاری 10 خودرو تجاری کشور را مورد ارزیابی قرار داده و در این رده‌بندی کامیون کاویان قزوین، عنوان دومین خودرو تجاری بی‌کیفیت را به خود اختصاص داده و کامیون البرز کشنده در مقام سوم بی‌کیفیت‌ها قرار گرفته است.
بر اساس بررسی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کشنده اسکانیا G380، رتبه چهارم بی‌کیفیت‌ترین خودروهای تجاری تولید داخل را به خود اختصاص داده و کامیون ایسوزوNQR، در مقام پنجم بی‌کیفیت‌ترین خودروهای باری کشور قرار گرفته در حالی که مقام ششم به کامیونت ایسوزوNPR، اختصاص داده شده است.
در رده‌بندی با کیفیت‌ترین خودروهای تجاری کشور که از یک شهریور لغایت 28شهریورماه سالجاری صورت گرفته است کامیون ولووFM، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. همچنین، کامیون یورو کارگو و کامیونت ایسوزوNKR در این رتبه‌بندی در جایگاه سوم و چهارم خودروهای باری با کیفیت قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، در بخش فنربندی، تعلیق و فرمان، نیز کامیون کشنده اسکانیا G380، بیشترین امتیاز منفی را گرفته است.
همچنین در بخش موتور و انتقال قدرت، بالاترین نمره منفی متعلق به کامیون‌های ایسوزو NQR و کامیون البرز کشنده بوده است.
در این گروه در بخش ترمز نیز کامیون کاویان قزوین، بالاترین امتیاز منفی را گرفته است.
کشنده اسکانیا‌G380، در بخش تجهیزات الکتریکی بالاترین امتیاز منفی را به خود اختصاص داده است.
همچنین در بخش تزئینات داخلی و خارجی، کامیونت هیوندایی مایتی بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داده است. بعد از این خودرو، کامیون کاویان قزوین، در رتبه دوم و کشنده اسکانیا G380 در جایگاه سوم بی‌کیفیت‌ترین‌ها جای گرفتند.
بر اساس این گزارش، در بخش صداهای غیرعادی، هیچ‌یک از خودروها امتیاز منفی کسب نکردند.
در بخش بدنه، کامیون البرز کشنده در جایگاه اول و کامیون کاویان قزوین و کامیونت هیوندایی مایتی در مقام دوم و سوم بالاترین امتیاز منفی قرار گرفته‌اند.
این گزارش می‌افزاید؛ در بخش نفوذ آب، کامیونت هیوندایی مایتی کمترین نمره را به خود اختصاص داده است.
در بخش رنگ نیز کامیون کاویان قزوین در پائین‌ترین جایگاه و کامیون ایسوزوNQR در جایگاه دوم و کامیونت ایسوزوNPR، در جایگاه سوم دارندگان بالاترین امتیاز منفی قرار گرفتند.
1390/07/27
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
  #5  
قدیمی 10-31-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,334
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض نگاهی به کیفیت خودروها در 6ماهه اول سال

1390/08/08
نگاهی به کیفیت خودروها در 6ماهه اول سال
پرشین خودرو: بنابر آخرین آمار اعلامی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروهای ژاپنی مونتاژ داخل، باکیفیت‌ترین‌ها در نیمه نخست سال‌جاری بوده‌اند و پراید نیز عنوان کم کیفیت‌ترین خودرو داخلی را در بازه زمانی موردنظر به خود اختصاص داده است.
به گزارش «پرشین خودرو»، طبق این آمار، نیسان تینا، مزدا 3 جدید، ماکسیما و گرندویتارا چهار خودرو برتر داخلی در شش ماه نخست سال جاری به حساب می‌آیند و نمره منفی آنها از عدد 20 تجاوز نکرده است.
در بین معیارهای 9گانه‌ای که برای تعیین کیفیت خودروهای داخلی در نظر گرفته شده، چهار خودرو مذکور بیشتر در معیار تزئینات داخلی و خارجی نمره منفی گرفته‌اند و در مواردی مانند سیستم تعلیق، موتور، ترمز و نفوذ آب، بدون عیب محسوب می‌شوند.
این در شرایطی است که خودروهای کم کیفیت داخلی در نیمه ابتدایی امسال، تقریبا در همه معیارها دارای عیب بوده‌اند و در برخی موارد، امتیاز منفی بسیار بالایی نیز کسب کرده‌اند.
در این بین، پراید و پژو روآ و لیفان بدترین وضعیت را داشته‌اند؛ به نحوی که مثلا روآ بیشترین نمره منفی را در سیستم موتور کسب کرده و پراید نیز در مواردی مانند رنگ و بدنه، کم کیفیت‌ترین خودرو در بازه زمانی موردنظر به حساب می‌آید.
لیفان نیز بیشترین نمرات منفی را در بخش ترمز به خود اختصاص داده است، اما اگر نگاهی نیز به برخی دیگر از خودروهای تولید داخل بیندازیم، متوجه خواهیم شد که مثلا سمند از لحاظ کیفیت جزو خودروهای متوسط نیمه نخست سال‌جاری بوده، اما پژوپارس نتوانسته کیفیت چندان مناسبی را کسب کند.
به گزارش دنیای اقتصاد، همچنین هر دو تندر-90 تولیدی در ایران خودرو و پارس خودرو، در رده باکیفیت‌ترین خودروها طی نیمه اول سال 90 قرار گرفته‌اند. محصول پرتیراژی مثل پژو 206 نیز در مجموع توانسته خود را به عنوان خودرویی باکیفیت در بازه زمانی موردنظر مطرح کند.
در بین خودروهای چینی نیز MVM مدل 530، بهترین کیفیت را به خود اختصاص داده و مدل‌های X33 و 110 آن نیز در مجموع، خودروهایی با کیفیت متوسط رو به پایین بوده‌اند.
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 11-20-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,334
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض صدر جدول کیفی‌ترین خودروهای کشور به کدام شرکت رسید؟

صدر جدول کیفی‌ترین خودروهای کشور به کدام شرکت رسید؟
پرشین خودرو: شرکت پارس خودرو باکیفیت ترین خودروساز کشور از گروه خودروسازی سایپا براساس آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران همچنان صدرنشین جدول کیفی ترین خودروهای کشور است.
به گزارش «پرشین خودرو»، خودروهای تیانا و ماکسیما شرکت پارس خودرو در آخرین ارزیابی هفتگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار گرفتند.
برهمین اساس خودرو تندر90 پارس خودرو نیز با برتری نسبت به محصول شرکت ایران خودرو در سطح خیلی خوب این جدول قرار دارد.
بنابراین گزارش، شرکت پارس خودرو همواره با بهره مندی از خطوط تولید مجهز و رباتیک و استفاده از تکنولوژی روز دنیا محصولات باکیفیت و مدرن به بازار خودروی کشور عرضه کرده و با توجه به جذابیت ظاهری خودروهای این شرکت با استقبال بی نظیر همراه بوده است.
این شرکت پیشرو در کیفیت با اتکا به دانش متخصصان و کارشناسان خود و همت و تلاش کارکنان پارس خودرو تحولی شگرف در کیفیت صنعت خودروی کشور ایجاد کرده است.
گفتنی است؛ شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خودروهای تولیدی را در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار می دهد.
1390/08/29
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #7  
قدیمی 01-25-2012
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,334
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض چرا تندر-90 نه؟

دنیای‌خودرو- شايد بتوان بزرگ‌ترين اشكال صنعت خودروسازي ايران را توليد خودروهاي داراي اشكال از نظر سازمان بازرسي كيفيت و استاندارد ذكر كرد كه داراي نمره منفي بالا هستند. همه ساله صدها هزار خودرو در ايران‌ توليد مي‌شود كه از نظر مردم و حتي سازمان‌هاي مسوول نظير سازمان بازرسي فوق (زيرمجموعه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران) داراي اشكالات متعدد هستند. اما بررسي دقيق‌تر جداول تهيه شده توسط اين نهاد بازرسي كه خوشبختانه توسط ايدرو (يكي از متوليان اصلي صنعت خودرو) در اختيار عموم قرار مي‌گيرد نكات قابل توجه ديگري را نيز به ما گوشزد مي‌كند.
يكي از اين نكات، نمره منفي بسيار پايين خودرويي نظير تندر90 است كه كيفيتي نظير زانتيا و يا مگان را براي اين خودرو ثبت كرده است. پژو 206 نيز دراين رده‌بندي با 36 نمره منفي كمتر از يك پنجم پرايد و يا يك چهارم پژو 405 نمره منفي دارد.
اما بالعكس خودروهايي نظير پژو 405، 145 نمره منفي، پرايد صبا 190 نمره منفي، پرايد پارس‌خودرو 202 نمره منفي و سايپا 141 بيش از 240 نمره منفي دارند. اينجا سئوال بزرگي كه براي مخاطبان اين جداول مطرح مي‌شود اين است كه چرا در سال‌هاي اخير به جاي افزايش توليد خودروهاي با نمره منفي پايين نظير تندر90 و يا پژو 206 به سراغ افزايش توليد انواع پرايد و 405 رفته‌‌ايم؟
اگر وزارت صنايع به خوبي مي‌داند كه خودروهايي نظير پژو 405، پرشيا، سمند و پرايد بين 127 تا 246 نمره منفي در كارنامه خود دارند و متاسفانه اين روند بهبود قابل توجهي نمي‌يابد، چرا به شركت‌هاي زيرمجموعه خود اجازه توليد اين خودروها را مي‌دهد؟
چرا بايد با يك حساب سرانگشتي 80درصد خطوط توليد خودروي كشور در اشغال اين محصولات باشد؟ چرا توليد تندر90 بايد روند نزولي طي كند و يا پژو 206 پس از هشت سال به هدف توليد سالانه 120 هزار دستگاه (آرزويي كه هرگز محقق نشد) نمي‌رسد؟
البته ما به خوبي مي‌دانيم كه سازمان بازرسي كيفيت و استاندارد به عنوان سازمان دولتي تا حدودي مراعات حال خودروسازان را نيز مي‌كند و حداقلِ شرايط را براي احراز عنوان «قابل قبول» براي آنها در نظر مي‌گيرد، اما چگونه مي‌توان به خودرويي كه هفت برابر تندر90 نمره منفي دارد اجازه توليد داد؟
سئوال ديگري كه مطرح مي‌شود اين است كه روش كار رنوپارس چگونه است كه خودرويي 10 تا 12 ميليون توماني بر روي خطوط توليد داخلي و با استفاده از قطعه‌سازان داخلي را با 35 و 36 نمره منفي تحويل بازار مي‌دهد اما ايران‌خودرو نمي‌تواند خودروهاي 12 تا 16 ميليون توماني خود را با نمره منفي كمتر از 130 به بازار عرضه ‌كند؟ چرا ايران‌خودرو و سايپا به دنبال رفع مشكلاتشان با رنوپارس و يا رنوـ نيسان نمي‌روند تا حداقل تيراژ خودروي تندر را به ميزان 405 و يا پرايد افزايش دهند؟
سئوال ديگر به پارس‌خودرو بازمي‌گردد، چرا تا چند سال قبل كيفيت محصولات پارس‌‌خودرو بالا بود اما در حال حاضر پرايد توليدي در اين شركت 12 نمره از پرايد توليدي سايپا پايين‌تر است؟
سئوال ديگر اينكه چرا سايپا 141 به عنوان محصول «فيس‌ليفت» شده سايپا و به نوعي مدل جديدتر پرايد بايد از نظركيفي در قعر جدول باشد؟ ما از ياد نبرده‌ايم كه براي آغاز توليد هركدام از اين خودروها بارها مسوولان و خبرنگاران دعوت شده و در مراسم رونمايي شركت داشته‌اند.
سال‌ها قبل وقتي از مسوولان خودروسازي سئوال مي‌شد كه چرا كيفيت پيكان و سپند را افزايش نمي‌دهيد، آنها اظهار مي‌داشتند كه تكنولوژي اين خودروها قديمي است و ديگر نوسازي خطوط آنها نه تنها به صرفه نيست بلكه امكان ندارد. آيا امروز اين نكته براي پرايد، پژو 405 و پژو پارس صدق نمي‌كند؟ آيا اصرار بر توليد خودروهاي داراي نمرات منفي بالا، اصرار به توليد خودروي معيوب نيست؟ سازمان بازرسي كيفيت و استاندارد نمرات منفي خود را به مواردي نظير سيستم فنربندي، تعليق، فرمان، موتور، ترمز، تجهيزات الكتريكي، تزئينات داخلي، صداهاي غيرعادي و آزاردهنده، بدنه، نفوذ آب و رنگ خودرو مي‌دهد، آيا خودرويي كه بالاي 100 نمره منفي دارد مي‌تواند آسايش سرنشين (ايمني كه بماند) را به ارمغان بياورد؟
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MAHDI-TONDAR بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #8  
قدیمی 02-04-2012
L90 آواتار ها
L90 L90 آنلاین نیست.
کاربر خیلی فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-597
اتومبیل: renault logan
محل سکونت: TEHRAN
نوشته ها: 3,945
سپاس از دیگران: 3,589
2,938 بار در 1,440 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض بررسی کیفیت خودروهای داخلی و صادراتی

بررسی کیفیت خودروهای داخلی و صادراتی



شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰


تین نیوز: این روزها بحث تفاوت قیمت محصولات داخلی و صادراتی خودروسازان کشورمان به سوژه داغی تبدیل شده و شایعات زیادی را دامن زده است و در این میان برخی ادعا می‌کنند که خودروهای صادراتی کیفیت و امکانات بالاتری نسبت به محصولات داخلی داشته است، اما قیمت این خودروها از قیمت خودروهای بازار داخلی که به ادعای آنان بی‌کیفیت‌تر است تفاوت قیمت ۲ تا ۶ میلیونی با توجه به مدل خودرو دارد.

کارشناسان معتقدند برخی مسائل و قوانین داخلی تفاوت قیمتی بین این خودروهای عرضه شده در بازار داخلی و خارجی ایجاد می‌کند. اما این‌که دلیل اصلی این تفاوت قیمت‌ها چیست و آیا از نظر کیفیت تولیداتی که در داخل عرضه می‌شود با صادراتی‌ها تفاوت دارد یا خیر، مسال‌های است که کارشناسان صنعت خودرو در این گزارش به آن پرداخته‌اند.

کیفیت خودروهای صادراتی و داخلی متفاوت نیست

رضا مفیدی، مدیر صنایع خودرویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره تفاوت کیفیت خودروهای تولیدی در بازار داخلی و خارجی، به خبرنگار «گسترش صنعت»، اظهار کرد: کیفیت خودروهای تولیدی برای بازار داخل و بازار صادراتی تفاوتی ندارد و این موضوع از نظر سازمان تکذیب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه همواره مشتریان داخلی برای تولیدکنندگان ارجحیت دارند و تولیدکنندگان به آنها بیشتر از بازار صادراتی اهمیت می‌دهند، افزود: البته توجه به بازار صادراتی نیز برای تولیدکنندگان مهم است و همواره آنها به بازار صادراتی نیز توجه می‌کنند، اما بازار خودرو داخل و مشتریان وطنی اهمیت بیشتری دارند.
مفیدی درباره برنامه‌ریزی خودروسازان برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار صادراتی، گفت: برای این‌که خودروسازان بتوانند سهم بیشتری از بازارهای دیگر کشورها را به خود اختصاص دهند نیازمند ارتقای کیفیت قطعات و خودروهای ایرانی هستند و این مهم تنها با رشد فناوری تولید خودروهای داخلی انجام می‌شود. همچنین خودروسازان برای ارتقای کیفیت سهم صادراتی خود باید برنامه‌ریزی دقیق کنند تا در رقابت با خودروهای خارجی حرفی برای گفتن داشته باشند.
مدیر صنایع خودرویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره قیمت خودروهای عرضه شده در بازار داخلی و خودروهای صادراتی، اظهار کرد: قیمت خودروهای داخلی به دلیل وجود برخی شرایط از جمله مالیات، عوارض، پلاک‌گذاری و ارزش افزوده بیشتر از قیمت‌های خودروهای صادراتی است. این عوامل موجب می‌شود که برخی از مردم گمان کنند خودروهای صادراتی ارزان‌تر از بازار داخل به خارج صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرایط هر کشور برای واردات خودرو متفاوت است، افزود: در برهه‌ای از زمان قیمت خودروهای صادراتی براساس شرایط کشورهای درخواست‌کننده صورت می‌گرفت. در آن زمان بود که قیمت‌ها در برخی کشورها کمتر از قیمت بازار داخل بود، اما اگر نرخ تبدیل ارز صورت گیرد در برخی کشورها مانند سوریه حتی قیمت خودروها گران‌تر از بازار داخلی است.
مفیدی با تاکید بر این‌که خودروهای صادراتی در برخی مواقع متناسب با نیازها و درخواست کشورها دارای آپشن‌های متفاوت است، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه کشوری می‌خواهد که آپشن‌های نصب شده در خودرو کامل باشد در ازای آن قیمت بیشتری پرداخت می‌کند. در این شرایط است که خودروساز محصول خود را متناسب با نیاز مشتری تولید می‌کند و در عوض سود خود را نیز دریافت می‌کند.
به گفته وی، نباید این سوءتفاهم صورت گیرد که چرا خودروهای تولیدی عرضه‌شده در کشور قیمت متفاوتی با صادراتی‌ها دارد یا اینکه کیفیت و آپشن صادراتی‌ها افزایش یافته و بیش از خودروهای داخلی است. مدیر صنایع خودرویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید کرد: بنابراین نباید این سوءتفاهم در میان مردم ایجاد شود که خودروسازان میان خودروهای تولیدی عرضه شده در کشور و محصولات صادراتی تفاوتی قائل می‌شوند. چراکه تولیدکنندگان همواره به مشتریان خود نیاز دارند و آنان همیشه در اولویت برنامه تولید قرار دارند.

کیفیت قطعات هم یکسان است

داوود میرخانی‌رشتی، مشاور انجمن خودروسازان ایران، نیز در این‌باره به خبرنگار «گسترش صنعت» گفت: تفاوتی میان کیفیت و قیمت خودروهای تولید شده و قطعات آنها در کشور و همتای صادراتی آنها وجود ندارد. میرخانی‌رشتی با اشاره به اینکه خودروسازان رضایت‌مندی مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، افزود: همان‌طور که بازار صادراتی برای تولیدکنندگان ما دارای اهمیت خاصی است، مصرف‌کنندگان ایرانی و بازار داخلی نیز جایگاه ویژه‌ای میان صنعتگران و تولیدکنندگان دارد.
وی با تاکید بر این‌که برخی تصورات نادرست مبنی بر اینکه قیمت خودروهای عرضه شده در کشور گران‌تر از صادراتی‌هاست وجود دارد، تصریح کرد: عواملی مانند عوارض، ارزش افزوده، شماره‌گذاری و همچنین درصدی برای بیمه در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی لحاظ می‌شود که در خودروهای صادراتی این عوامل وجود ندارد. همین امر موجب ایجاد تفاوت قیمت بین خودروهای داخلی و صادراتی خواهد شد.
مشاور انجمن خودروسازان ایران درباره کیفیت قطعات خودروهای تولید داخل و صادراتی‌ها، گفت: به هر میزان که تجهیزات نصب شده روی خودروها بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد. میرخانی رشتی با اشاره به اینکه تمامی قطعات تولید شده بسته‌بندی شده در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد و علائمی از جمله ویژه صادرات و مخصوص خودروهای صادراتی روی آنها حک نشده است، تصریح کرد: تمامی قطعات توسط بازرسان ویژه کنترل می‌شود و نمی‌توان قطعات بی‌کیفیت را در خودروها استفاده کرد، چرا که تمامی قطعات معیوب و نادرست از خط تولید خارج خواهد شد. به گفته وی، خودروسازان بنابر نیاز خود قطعات بسته‌بندی شده را در خودروها استفاده می‌کنند و نمی‌توانند تفاوتی برای تولید داخل و صادراتی‌ها قائل شوند.

عوارض گمرکی متفاوت در کشورهای مختلف

جواد نجم‌الدین، مدیرعامل ایران‌خودرو نیز چندی پیش با اشاره به اینکه با توجه به برنامه‌های راهبردی اتخاذ شده، محصولات صادراتی ایران‌خودرو زیان‌ده نیستند و این راز ماندگاری ایران‌خودرو در بازارهای جهانی تداوم خواهد داشت، تصریح کرده بود: امروزه محصولات این شرکت در ۳۹ کشور در قاره‌های مختلف جهان از طریق ۱۸۸ نمایندگی فعال عرضه می‌شود و ارزش شبکه فروش و خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سطح جهان بیش از ۴۰ میلیون دلار است. وی با تاکید بر اینکه توسعه بازارهای جدید در اروپای غربی، نگرش تازه به سبد محصولات صادراتی و تنوع بخشی براساس توانمندی تولید، از جمله راهکارهای ایران‌خودرو برای حفظ مزیت رقابتی در بازار است، افزود: به‌طور میانگین فروش سمند در بازار‌های هدف، با قیمت فروش این محصول در بازار داخلی برابری می‌کند. وی مهم‌ترین دلایل تفاوت قیمت خودرو در بازار خارجی و داخلی را استرداد حقوق و عوارض گمرکی مربوط به قطعات وارداتی، تخصیص مشوق به محصولات صادراتی و هزینه شماره‌گذاری، عوارض شهرداری، مالیات بر ارزش افزوده (که حدود ۱۰درصد قیمت خودرو است) بیان کرد. یکی از عوامل موثر بر قیمت فروش در هر بازار، نرخ عوارض گمرکی در آن بازار و این میزان در هر بازار متفاوت است، اما به طور متوسط در بازار‌هایی که محصولات ایران‌خودرو به آن بازارها صادر می‌شود، ۶۰ درصد عوارض گمرکی پرداخت می‌شود.

ایرانی‌ها لایق بهترین‌ها هستند

محسن جوان، معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا، نیز در این‌باره گفت: خودروهای صادراتی ما بیمه شخص ثالث، آپشن‌های اضافی و مالیات بر ارزش افزوده ندارد که همین موارد حداقل یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان به سود ما تمام می‌شود.
وی تاکید کرد: همه باید بدانند که مصرف‌کنندگان ایرانی ارزان‌ترین و با امکانات‌ترین خودروهای سایپا را سوار می‌شوند. معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه رقابت در مقوله کیفیت و قیمت در بازارهای صادراتی بسیار سخت است و باید برای به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازار تلاش کرد، افزود: در کشورهای هدف صادراتی رقابت هم بالاست و همه خودروسازان هم حضور دارند، بنابراین ثبات حضور در این بازارها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از L90 گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #9  
قدیمی 04-10-2012
siyamak siyamak آنلاین نیست.
سرعت : 75 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-676
اتومبیل: تندر LP Full
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 1,135
سپاس از دیگران: 271
848 بار در 393 پست سپاسگزاری شده است
siyamak به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض آخرین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی

اخرین رده بندی کیفی خودرو های داخلی

این 26 خودرو باز هم در همان نه معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ‌ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس مجموع نمرات منفی کسب شده، در دو گروه «خیلی خوب» و «خوب» دسته‌بندی شده اند.
هر خودرویی که مجموع نمرات منفی آن بین صفر تا 120 شده، در گروه «خیلی خوب» جای گرفته و خودروهای دارای نمره منفی 120 تا 200 نیز به دسته «خوب»‌ها رفته‌اند.
این در شرایطی است که از جمع 26 خودرو تحت ارزیابی، فقط یک خودرو در گروه «خوب» جای دارد و 25 خودرو دیگر همگی «خیلی خوب» هستند.
در این آمار نیسان تینا که فقط 5/3 نمره منفی کسب کرده، با پژوپارس دارای 64 نمره منفی و پراید دارای 115 امتیاز منفی و لیفان چینی دارای 70 نمره منفی، هم گروه است.
در حال حاضر با وجود تمام اقدامات انجام شده برای ارتقای کیفی خودروهای پرتیراژ داخلی، مشتریان و بسیاری از کارشناسان معتقدند این خودروها هنوز به درجه کیفی مناسبی نرسیده‌اند، بنابراین پذیرفتنی نیست که بالای 90 درصد آنها را «خیلی خوب» بدانیم. طبعا اینکه خودروهایی مانند تینا، ماکسیما، مزدا و ویتارا در یک گروه باشند و تندر و مگان و پژو 206 در یک گروه و پراید و لیفان و چری نیز در گروهی دیگر، بسیار باورپذیرتر است.
اما از دیگر نکات قابل توجه آمار کیفی خودروهای داخلی در اسفند 90، می توان به‌کیفیت بهتر تندر-90 نسبت به مگان و بالاتر قرار گرفتن تیبا از MVM اشاره کرد.
همچنین پژو 206 صندوقدار نیز توانسته نمرات منفی کمتری نسبت به تندر-90 ایران خودرو کسب کند. از سوی دیگر، تنها خودرویی که از قافله «خیلی خوب»‌ها جا مانده، سایپا132 تولیدی در سایت کاشان سایپا است.
صدر پر از ژاپنی
گویا حضور محصولات مونتاژی ژاپنی در رده‌های ابتدایی جدول کیفی خودروهای داخلی، دیگر به یک عادت تبدیل شده، زیرا در ارزیابی اسفند ماه نیز این چشم بادامی‌ها در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند.
در این بین، نیسان تیانا هنوز هم پرچمدار است و توانسته با کسب تنها 5/3 نمره منفی، لقب باکیفیت ترین خودرو تولید داخل را همچنان در اختیار خود نگه دارد. این محصول مونتاژی پارس خودرو، در سه معیار تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به دست آورده است. پس از تیانا، در حالی به یک نیسانی دیگر به نام ماکسیما در رده دوم جدول برمی‌خوریم که این محصول در بدنه و رنگ نمره منفی دارد. گفته می‌شود نیسان برای قطع ارتباط با خودروسازی و بازار ایران تحت فشار قرار گرفته است. اما پس از نیسان، مزدا نیز توانسته دو نماینده در رده‌های ابتدایی جدول داشته باشد، به نحوی که مزدا3 سوم شده و مزدا2 نیز رده چهارم را به خود اختصاص داده است. این دو خودرو فقط در رنگ نمره منفی کسب کرده‌اند که البته نمره‌ای بالا به نظر می‌رسد، اما در سایر معیارها حائز امتیاز منفی نشده‌اند.
مزدا2 و مزدا3 توسط شرکت خصوصی «گروه بهمن» به مونتاژ می‌رسند و باید دید با توجه به تشدید تحریم‌ها علیه خودروسازی کشور، تولید آنها در سال جاری چه شرایطی پیدا خواهد کرد.
پس از مزدا، با یک شاسی بلند به نام سوزوکی گرندویتارا در رده پنجم جدول روبه‌رو می‌شویم، که در سه معیار تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است. ویتارا در ایران خودرو خراسان مونتاژ می‌شود و سال گذشته با مشکلاتی در تامین قطعات و تولید مواجه شد و در نهایت قیمت آن شدیدا افزایش یافت.
تندر بالاتر از مگان
رده‌های ششم تا دوازدهم جدول کیفی خودروهای داخلی را فرانسوی‌ها و کره‌ای‌ها به خود اختصاص داده‌اند که البته سهم فرانسوی‌ها بیشتر است.
در این میان، تندر-90 پارس خودرو توانسته حائز کمترین نمره منفی شود و بالاتر از همتای ایران خودرویی خود و همچنین مگان و پژو 206 قرار بگیرد.
تندر پارس خودرو در معیارهای تجهیزات، تزئینات، صداهای غیر عادی، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده که بیشترین آن به تزئینات مربوط می‌شود.
پس این محصول، مگان در رده هفتم قرار گرفته و در معیارهای تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به خود می‌بیند. همچنین پژو 206 صندوقدار نیز که جایگاه هشتم را در اختیار دارد، در چهار معیار سیستم موتور، تزئینات، صداهای غیرعادی و بدنه حائز نمره منفی شده است. 206 صندوقدار تنها خودرویی است که معیار رنگ آن هیچ نمره منفی ندارد.
پس از این محصول، تندر-90 ایران خودرو به چشم می آید که تنها در سه معیار سیستم تعلیق، سیستم موتور و نفوذ آب نمره منفی به خود نمی‌بیند. هیوندایی آوانته نیز که دهمین عضو جدول به حساب می‌آید، به جز ترمز، تجهیزات الکتریکی، صداهای غیرعادی و نفوذ آب، در باقی معیارها حائز نمره منفی شده است.
همچنین پژو 206‌هاچ بک هم به عنوان عضو یازدهم جدول، فقط در ترمز، تجهیزات الکتریکی و نفود آب نمره منفی به خود نمی‌بیند. ریو نیز که رده دوازدهم را در اختیار دارد، مانند 206 در معیارهای ترمز، تجهیزات و نفوذ آب نمره منفی کسب نکرده است. ریو البته دیگر به تولید نمی‌رسد و در آخرین رده‌بندی انجام شده، بالاترین نمره منفی را در بخش سیستم موتور به خود اختصاص داده است.
کیفیت پژو و سمند
به سراغ سمند و پژو برویم و ببینیم کیفیت آنها در اسفند ماه چه وضعیتی داشته است.
در این بین، پژو پارس خراسان توانسته بهترین کیفیت را ازآن خود کند و در رده چهاردهم جای بگیرد. این محصول به جز نفوذ آب، در سایر معیارها نمره منفی به خود می‌بیند و بیشترین آن با تزئینات در ارتباط است.
پس از این محصول، با سمند در رده پانزدهم جدول روبه‌رو می‌شویم، سمندی که در تمام معیارها نمره منفی دارد و بیشترین آن به بخش تزئینات مربوط می شود.
پژو 405 خراسان نیز که پشت سر سمند قرار دارد، به جز نفوذ آب در باقی معیارها منفی شده است. این در حالی است که همتای تهرانی آن با کسب نمره منفی در همه معیارها، رده بعدی را در اختیار دارد.
چینی‌های مونتاژی
سری هم به چینی‌های صنعت خودرو ایران بزنیم، چینی‌هایی که پنج نماینده در جدول کیفی اسفند ماه دارند و در بین آنها MVM مدل 530 دارای بهترین کیفیت است. این محصول که در کمرکش جدول قرار گرفته، به جز نفوذ آب در سایر معیارها نمره منفی به خود می‌بیند و بیشترین آن نیز به بدنه مربوط می‌شود. البته نمره منفی سیستم فنربندی این خودرو هنوز هم بالا به نظر می‌رسد.
دومین خودرو باکیفیت چینی طبق آمار ارائه شده، لیفان مدل 620 است که جایگاه هجدهم را در اختیار دارد. این خودرو فقط در نفوذ آب نمره منفی کسب نکرده و از آن سو کمترین کیفیت را در بخش سیستم تعلیق به خود اختصاص داده است.
اما سومین خودرو با کیفیت چینی پس از لیفان 620، مدل X33 است كه شاسی بلند مي‌باشد و در جایگاه نوزدهم قرار دارد. این خودرو به جز نفوذ آب، در هشت معیار دیگر نمره منفی به خود می‌بیند. چری ویانا نیز که بیست و یکمین عضو جدول رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی به حساب می‌آید و نه تنها در همه معیارها نمره منفی دارد، بلکه کمترین کیفیت در بخش رنگ را نیز به خود اختصاص داده است. آخرین چینی جدول رده‌بندی کیفی اسفند ماه نیز MVM مدل 110 است که رده بیست و دوم جدول را در اختیار دارد و به جز نفوذ آب در باقی معیارها نمره منفی به خود می‌بیند.
این محصول البته در ترمز و صداهای غیرعادی بیشترین نمرات منفی را بین خودروهای تحت ارزیابی اسفند ماه به خود اختصاص داده است.
فقط یک پراید «خوب» است
اما نگاهی بیندازیم به وضعیت کیفی پراید در اسفند ماه؛ طبق آمار ارائه شده، سایپا131 تولید سایپا دارای بهترین کیفیت در بین پرایدها است که علاوه بر کسب نمره منفی در همه معیارها، حائز کمترین کیفیت در بدنه و سیستم نفوذ آب نیز شده است.
مدل 132 و سایپایی پراید نیز که در رده بعدی جای گرفته، در همه معیارها نمره منفی به خود می‌بیند و بیشترین آن به بخش بدنه مربوط می‌شود.
پراید یک مدل پارس خودرویی و یک مدل کاشانی هم دارد که اولی یکی به آخر شده و دومی نیز در انتهای جدول قرار گرفته است.
پراید 131 پارس خودرو جدای از اینکه در تمام معیارها نمره منفی به خود می بیند، کمترین کیفیت را نیز در بخش تجهیزات الکتریکی دارا است.
همچنین پراید 132 تولید سایپا کاشان که تنها خودرو «خوب» جدول کیفی اسفند‌ماه به شمار می‌رود، علاوه بر کسب نمره منفی در تمام معیارها، کمترین کیفیت را در تزئینات داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است

در رده بندی کیفی مینی‌بوس و اتوبوس تولید داخلی نیز اتوبوس شهری ولوو B9 با 41.9 نمره منفی در رتبه نخست و در گروه کامیون و کامیونت نیز کامیون ولوو FH در رده نخست قرار دارند

ویرایش توسط siyamak : 04-11-2012 در ساعت 09:35 AM
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از siyamak بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #10  
قدیمی 05-08-2012
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,334
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض باکیفیت ترین اتوبوس کشور انتخاب شد

پرشین خودرو: در فروردین ماه سال جاری تنها سه اتوبوس از میان تولیدات داخلی مورد ارزیابی قرار گرفت که در این میان اتوبوس بین شهری ولوو B9 در جایگاه نخست ایستاد و به عنوان باکیفیت ترین اتوبوس داخلی انتخاب شد.
به گزارش «پرشین خودرو»، بررسی‌های انجام شده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد که در فروردین ماه امسال اتوبوس شهری LCK به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودرو در جایگاه سوم ایستاد و مینی بوس هیوندایی کروز هم دوم شد.
در این رده‌بندی که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شده و مربوط به کیفیت خودروهای تولید داخل در فروردین ماه امسال است، در تنها سه خودرو تولید یا مونتاژ داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته ‌و سایر تولیدات در این بررسی حضور نداشتند.
طبق معمول رتبه‌بندی‌های قبلی، این ماه نیز سطح کیفی خودروهای تولیدی در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و پنج خودرو مورد نظر، بر اساس مجموع نمرات منفی به دست آمده رتبه‌بندی شده‌اند.
1391/02/19
www.ACOforum.org - Logan Tuning


__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن

موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
رده بندی سطح كيفی خودروهای توليد داخل روابط عمومی آکو فروم مطالب آزاد مرتبط با خودرو 107 4 روز پیش 11:00 PM
صدر نشيني تندر 90 ايران خودرو از نظر كيفی و عملكرد روابط عمومی آکو فروم ایران خودرو 8 03-05-2011 07:09 PM
سرگيجه‌ای به نام ال-90 در تشكيلات خودروسازی ايران L90 اخبار داخلی 8 06-09-2010 11:39 AM
خودرو سازان تركيه خيلي دور، خيلي نزديك روابط عمومی آکو فروم مطالب آزاد مرتبط با خودرو 0 12-09-2009 05:24 PM
تركيه بازاري مهم براي صادرات محصولات ايران خودرو Marshal ایران خودرو 0 11-30-2009 05:08 PM


اکنون ساعت 01:47 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب