آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات
آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
                                فونت هاي جديد و زيباي سايت را نصب نماييد .         آيينه هاي بغل ساخت آكو مراحل تست جاده اي را با موفقيت پشت سر گذاشت و در شرف توزيع به بازار قرار گرفت                     جايزه ۲۰۰۰۰۰۰۰ ريالي براي شكستن گل پخش كن آپا            

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > تیونینگ و آپشنهای خودرو > بحث و نظرات راهنمایی و تجارب شخصی تندر سواران

Notices

بحث و نظرات راهنمایی و تجارب شخصی تندر سواران در این تالار تمامی بحثهای مربوط به تندر 90 که به صورت مقالات علمی نیست و نظرات و بحثهای خود کاربران و به قلم و ادبیات ایشان است گرداوری میشود برای مقالات و نوشته های تخصصی بخش مقالات پیشتر فراهم شده است .

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 12-16-2009
Tondkar آواتار ها
Tondkar Tondkar آنلاین نیست.
همکاران سابق
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-809
اتومبیل: لوگان
محل سکونت: کرج
نوشته ها: 916
سپاس از دیگران: 626
671 بار در 277 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض کلیه مطالب در مورد تسمه تایم اتومبیل و تعویض آن

یکی از قطعات موتور که میباید در زمان معین خود یعنی 60000کیلومتر تعویض گردد تسمه تایمینگ موتور است.
دراکثرخودروهای امروزی(بجز پژو2000)درموتور انها تاج پیستون صاف بوده و در صورت خرابی تسمه و از تایم افتادن موتور بلافاصله سوپاپها با سطح پیستون برخورد می نمایند.
که علاوه بر خرابی پیستون وکج شدن سوپاپها باعث صدمه جدی به سیلندر و سرسیلندر خواهد شدکه هزینه تعمیراتی بیش از 500000تومان را به دنبال خواهد داشت.در این حالت موتور خاموش شده و تحت هیچ شرایطی روشن نمی گردد و می باید با یک جرثقیل و یا بکسل کردن ان را به تعمیرگاه منتقل نمایید.
لذا پیشنهاد میگردد حتما این تسمه را در زمان اعلام شده از طرف سازنده خودرو;تعویض نمایید تا از این خسارت جدی و خطرناک جلوگیری گردد.
علیرغم اینکه تسمه تایمینگی که من برای خودروی خود در این کیلومتر تعویض نمودم کوچکترین خرابی نداشت ولی به به دلیل اینکه هزینه تعویض تسمه پایین تر است و ریسک توقف موتور نیز پایین می اید این تعمیر پیشگیرانه را انجام دادم. (قیمت تسمه در حدود 15000تومان ;دستمزد 15000تومان وصرف حداکثر یک ساعت زمان برای این تعویض)
توصیه میگردد از مرغوبترین تسمه تایم در بازار استفاده گردد.چون استفاده از یک تسمه نامرغوب باعث جداشدن دندانه های تسمه خواهد شد .و موتور بلافاصله از تایم خارج خواهد شد و اتفاق فوق به وجود خواهد امد.

دلایل از تایم خارج شدن موتور
1-پارگی تسمه تایمینگ به دلیل استهلاک بالا و تنش های زیاد وارده به ان
2-جدا شدن دندانه های تسمه
3-شل بودن زیاد تسمه تایمینگ که بیشتر به دلیل خرابی تسمه سفت کن اتفاق می افتد.
جهت تست شل ویا سفت بودن تسمه با فشار انگشت دست تسمه باید بین 2 الی 3 میلیمتر انعطاف داشته باشد.

عواملی که باعث پارگی تسمه و یا کنده شدن دندانه های ان میگردد:
1-استفاده زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از 4000دور در دقیقه که باعث استهلاک سریع قطعات می گردد.
2-عدم استفاده از دنده مناسب بخصوص در سربالائی ها و یا عبور از روی سرعت گیرها ;که باعث فشار خیلی زیاد روی موتور و به عبارتی روی این تسمه میگردد.که در سربالائی حتما از دنده سنگین باید استفاده گردد.
3-خرابی تسمه سفت کن که در صورت گیرپاژ کردن ان باعث کشیدگی و پارگی تسمه تایم خواهد شد.
4-زیاد سفت کردن تسمه که در ابتدا باعث خرابی تسمه سفت کن و در نهایت خرابی تسمه خواهد شد.
5-تسمه های نامرغوب در بازار به وفور یافت می شود که توان تحمل بارهای زیاد را ندارند و به سرعت مستهلک میگردند. لازم است جهت خرید یک تسمه مناسب با یک تعمیر کار مجرب مشورت نمایید.
6-در صورت خرید تسمه تایم با یک بازدید چشمی از عدم شکستگی در سطح تسمه مطمئن گردید و از تا زدن ویا از قراردان در جای نامناسب (مثل قرار دادن درجعبه ابزار و یا گذاشتن وسایل روی ان)خودداری نمائید.وظاهر کلیه دندانه های تسمه بازدید گردد و در صورت رویت سیم هائی نازک شبیه نایلون از ان استفاده نگردد.
7- رانندگی بدون تنش بر موتور شرط اصلی جهت جلوگیری از استهلاک کلیه قطعات خواهد شدمانند take…off

ویرایش توسط Tondkar : 12-16-2009 در ساعت 04:02 PM
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از Tondkar گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 12-18-2009
Emdad-L90 آواتار ها
Emdad-L90 Emdad-L90 آنلاین نیست.
سرعت : 35 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-935
اتومبیل: E2 SLX پولشو بابام داده
محل سکونت: varamin
نوشته ها: 313
سپاس از دیگران: 1,599
351 بار در 148 پست سپاسگزاری شده است
Smile تسمه تايم ( نحوه تعويض )

این بروشور هم برای دوستان تندر سوار جهت تعویض تسمه تایم که خیلی خیلی برای تندر سوار ها مهمه 50000 کیلومتر به پیشنهاد من عوض کنید اگر پولشو ندارین تا 60000 کیلومتر عوض بشه.
http://h.imagehost.org/0331/time.jpg
http://h.imagehost.org/0635/time2.jpg

تسمه تایم تمام تیپ های تندر90 یکی هست و فرقی نداره
اما تسمه دینام هیدرولیک با تیپ ای0 فرق داره دلیل اون هم نداشتن هیدرولیک ای0 هست

نکته بعد تو تعویض تسمه تایم این هست که کاملا با غلتک تعویض بشه چرا که اونها هم عمر خودشون رو کردن و باید تعویض بشن چرا که اگر تعویض نشن و یکی از غلتک ها گیر پاچ کنه فاتح موتور خونده میشه و کم کم باید 1 میلیون پیاده بشین ( در اثر پاره شدن تسمه تایم امکان کج شدن سوپاپ ها وجود داره) که عقلانی هست با هم تعویض بشن

نکته بعد هم در فولی سرملنگ هست که اکثر تندر90 های که اقدام به تعویض تسمه تایم میکنن گیر بانگیرشون میشه که حرز میچرخه ( فولی تندر90 های اولیه پرسی هست که یکی از بزرگترین معایب تندر90 های تولید اول به شمار میره) که متاسفانه این فولی در حال حاضر تو بازار یافت نمیشه

راستی
خوشبختانه این عبیب در موتور های جدید بر طرف شده و به صورت خاری شده

ویرایش توسط Emdad-L90 : 12-18-2009 در ساعت 06:58 PM
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از Emdad-L90 گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 02-18-2010
tondar90 آواتار ها
tondar90 tondar90 آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-674
محل سکونت: aco
نوشته ها: 1,229
سپاس از دیگران: 213
823 بار در 435 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض تعویض تسمه تایم

لینک زیر یه فایل pdf هستش که نحوه تعویض تسمه تایم تندر رو توضیح داده.که توسط دوست خوبم آقای فتح الله زاده که به زحمت این فایل رو گیر آوردن، آپلود شده که ذکر کردن کپی مطالب فقط با ذکر منبع مجاز میباشد که من هم کوتاهی نمیکنم.
البته یه سری فایل های دیگه هم موجوده ببینم اگه مطلب جالبی داشت تو همین تاپیک میارم.
http://www.speedyshare.com/files/209...h_tondar_4.pdf
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از tondar90 گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 02-24-2010
سید محمد زراره آواتار ها
سید محمد زراره سید محمد زراره آنلاین نیست.
نماینده آکو در استان خراسان جنوبی
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
کد عضویت آکو: aco-979
اتومبیل: تندر e2 فول مشکی
محل سکونت: بیرجند
نوشته ها: 960
سپاس از دیگران: 492
1,185 بار در 518 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

تاريخچه استفاده از تسمه تايمينگ
اگر به مکانيزم سيستم­هاي انتقال نيرو از ميل­لنگ به ميل سوپاپ نگاهي بيندازيم، با روش­هاي متفاوتي روبه­رو مي­شويم که عبارتند از:


1. استفاده از سيستم چرخ دنده­ها
  1. 2. استفاده از سيستم چرخ زنجير و زنجير (از جمله خودروهايي که در ايران از اين شيوه استفاده مي­کنند، موتور پيکان است).
شكل1




www.ACOforum.org - Logan Tuning



http://sanatekhodro.com/CrThumb.aspx...7797338553.jpg

  1. 3. استفاده از سيستم چرخ دنده و تسمه تايم
(از اين مکانيزم در حال حاضر در موتورهاي توليدي شرکت ايران­خودرو نظير موتورهاي Xu7, Tu5, Tu3 و موتور ملي استفاده مي‌شود).
  1. 4. استفاده از موتورهاي الکتريکي (DC)
شكل2




www.ACOforum.org - Logan Tuning



http://sanatekhodro.com/CrThumb.aspx...7536548749.jpg
در خودروهاي قديمي، به دليل محدوديت­هاي طراحي و سروصداي اضافي براي انتقال نيرو از ميل­لنگ به ميل سوپاپ، از چرخ­دنده و چرخ زنجير استفاده مي­شد، اما در حال حاضر، به منظور کاهش وزن قطعات گردنده، افزايش قدرت و کاهش مصرف سوخت و صداي موتورها از تسمه­تايم (تسمه زمانبندي) به جاي زنجير استفاده مي­شود. در اين مقاله، اختصاراً به ساختمان، روش توليد، عوامل تخريب و زمان تعويض اين قطعه، اشاره مي­شود.


تسمه تايمينگ چيست؟
اين قطعه در بخش داخلي خود داراي دندانه­هاي عرضي (عاجدار) بوده و موجب انتقال نيرو از چرخ دنده روي ميل­لنگ، به چرخ دنده سر ميل سوپاپ مي­شود.
شكل3


www.ACOforum.org - Logan Tuning



http://sanatekhodro.com/CrThumb.aspx...3149990595.jpg
اندازه قطر چرخ­دنده روي ميل­لنگ، نصف قطر چرخ دنده ميل سوپاپ است تا بتواند بک دور چرخش کامل ميل­لنگ (360درجه) را به 180درجه چرخش ميل بادامک تبديل کند. چرخش ميل بادامک، موجب عملکرد مکانيزم بازشدن سوپاپ­ها در جايگاه خود مي­شود تا سوخت و هوا وارد محفظه احتراق موتور شده و يا دود حاصله از احتراق قبلي بتواند از آن خارج شود. اين زمان­بندي معين و مشخص را «تايمينگ موتور» مي­نامند.


ساختار تسمه تايمينگ
اين قطعه به صورت سه لايه به شرح ذيل، بافته شده و به کوره فرستاده مي­شود:
لايه اول: از هسته­هاي الياف شيشه GLASSCORD بافته مي­شود.
لايه دوم: از لاستيکي به نام CR يا HNVR ساخته مي­شود.
لايه سوم: به شکل دندانه بوده و از اليافي با جنس پلي­آميد به نام فابريک، ساخته مي­شود.


شكل4


www.ACOforum.org - Logan Tuning



http://sanatekhodro.com/CrThumb.aspx...4448911169.jpg
نوار توليد شده، پس از خروج از کوره در اندازه­هاي موردنياز بريده و سپس دو سر نوار را روي هم قرار مي­دهند. سپس، مشخصات موردنظر و جهت چرخش را روي آن حک کرده و مجدداً به کوره مي­فرستند.
(تسمه تايمينگ پژو با 114 دندانه به طول 85/1085، گام 525/9، عرض 17، تلرانس 8/0+ و ارتفاع 6/5 با تلرانس 40/0+- ميلي­متر ساخته مي­شود).


خارج شدن موتور از تايم
در صورت خرابي دندانه­ها و يا بريدن تسمه، اصطلاحاً «موتور از تايم خارج شده و سوپاپ­هايي که نابهنگام باز شده­اند، مي‌توانند با سطح بالايي پيستون برخورد کرده، موجب کج شدن سوپاپ­ها، خرابي سرسيلندر، پيستون و شاتون­ها شوند.




عوامل کاهش­دهنده عمر تسمه
  • استفاده زياد از دورهاي بالاي موتور (بيش از 4000دور در دقيقه)
  • افزايش ناگهاني شتاب موتور (TAKE OFF)
  • کاهش ناگهاني شتاب خودرو (دنده معکوس)
  • عدم استفاده از دنده مناسب با قدرت و سرعت خودرو (دنده مرده در سربالائي­ها)
  • عبور با سرعت بالا از روي سرعت­گيرها (ايجاد فشار لحظه­اي غيرعادي بر روي ميل­بادامک)
  • خرابي بلبرينگ هرزگرد تسمه سفت کن يا گيرپاژ آن که باعث پارگي و جابجايي تسمه مي­شود
  • خرابي تسمه سفت­کن
  • شل بودن يا خرابي زياد تسمه‌تايم (تسمه مي­بايستي داراي انعطاف تعيين شده توسط سازنده باشد. لقي يا کشيدگي آن را مي‌توان اندازه­گيري و تنظيم کرد.)
  • روغن­ريزي از کاسه نمد سر ميل­لنگ و در نتيجه چرب شدن تسمه تايم
  • ايستايي و عدم کارکرد خودرو به مدت طولاني
  • گذشت بيش از 3 سال از زمان نصب تسمه (بدون درنظر گرفتن زمان کارکرد آن)
  • صدادار شدن بلبرينگ تسمه سفت­کن
  • جداشدن دندانه­هاي تسمه
  • نصب تسمه غيراستاندارد
شكل5




www.ACOforum.org - Logan Tuning



http://sanatekhodro.com/CrThumb.aspx...9183213382.jpg
آسيب­هاي ناشي از بريدن، رد کردن و جداشدن دندانه­هاي تسمه­تايم
تسمه­تايم، عامل گردش ميل بادامک و در نهايت حرکت سوپاپ­ها است. اگر يک عاج (دنده) در حين حرکت خودرو جابجا يا پاره شود، بلافاصله بايد دنده خودرو در وضعيت خلاص گيربکس قرار گيرد. بديهي است که در غير اينصورت ميل­لنگ موتور که براثر حرکت چرخ­ها در حال دوران است، مي­تواند موجب آسيب جدي به اجزاي موتور شود. در اين حالت توصيه مي­شود از استارت زدن بيهوده موتور نيز خودداري شود.


زمان و نحوه انتخاب تسمه تايمينگ موتور
در انتخاب تسمه تايم بايد به طول، عرض، شکل و تعداد دندانه­هاي اعلام شده از سوي سازنده موتور توجه شود.

شكل6


www.ACOforum.org - Logan Tuning



http://sanatekhodro.com/CrThumb.aspx...7101974654.jpg
تسمه تايم موتور بايد در زمان معين و استاندارد تعيين­شده توسط سازنده آن، تعويض شود. حداقل عمر تسمه­هاي استاندارد مورداستفاده خودروسازان 80هزار کيلومتر بوده که توليدکنندگان آن توانسته­اند با تغيير استاندارد مواد اوليه نمونه­هايي با عمر مفيد بيشتر (120هزار کيلومتر) نيز توليد کنند.


رعايت نکات ذيل هنگام نصب تسمه­تايم الزامي است:
- علامت مندرج بر روي تسمه بايد با جهت چرخش موتور همسو باشد

شكل7


www.ACOforum.org - Logan Tuning



http://sanatekhodro.com/CrThumb.aspx...0987347658.jpg
- تسمه تايم بايد فاقد شکستگي در سطح، ترک، اعوجاج، جدايي لايه­ها و پريدگي لبه دندانه­ها باشد
- ظاهر تمامي دندانه­ها بايد سالم باشد. در صورت رويت سيم­هاي نازک شبيه نايلون، نبايد از تسمه استفاده شود.
- براي نگهداري تسمه بايد از تاشدن و قراردادن آن در جاي نامناسب نظير جعبه ابزار و گذاشتن وسايل روي آن، جداً خودداري شود.

شكل8


www.ACOforum.org - Logan Tuning


http://sanatekhodro.com/CrThumb.aspx...0399801080.jpg

منبع: نشریه صنعت خودروی یکصد و بیست و چهارم
نویسنده :
نینا نخستین تقوی
__________________


افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.
اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود محبت کنید.
کوروش بزرگ



ویرایش توسط سید محمد زراره : 02-24-2010 در ساعت 04:55 PM
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از سید محمد زراره گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #5  
قدیمی 03-05-2010
ARASH آواتار ها
ARASH ARASH آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-653
محل سکونت: bushehr
نوشته ها: 108
سپاس از دیگران: 125
114 بار در 48 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض تایم کردن موتور تندر 90 - k4m 690

تایم کردن موتور تندر 90 - k4m 690





Download timing belt.rar for free on uploading.com




آپلود سنتر سایت به من اجازه آپلود نداد ، اگر از دوستان کسی موفق شد فایل رو در سایت آپلود

کنه .
پاسخ با نقل قول
  #6  
قدیمی 04-07-2010
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مسئولیت ویژه در سایت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,327
سپاس از دیگران: 7,279
7,862 بار در 2,851 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض تعویض تسمه تایم

با سلام خدمت همه دوستان
در ارتباط با تعویض تسمه تایم به نظر شما بهترین و مناسب ترین زمان آن هر چند کیلومتر می باشد . آخه من از چند نفر که سئوال کردم هر کدوم یه حرفی میزد یکی میگفتم 50 یکی 60 یکی 75 حتی یکی از دوستان روی 90 تا تسمه تایم ماشین اش را عوض کرد . دوستان یه راهنمائی بفرمائید
پاسخ با نقل قول
  #7  
قدیمی 04-07-2010
tondar90 آواتار ها
tondar90 tondar90 آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-674
محل سکونت: aco
نوشته ها: 1,229
سپاس از دیگران: 213
823 بار در 435 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط mb2006 نمایش پست ها
با سلام خدمت همه دوستان
در ارتباط با تعویض تسمه تایم به نظر شما بهترین و مناسب ترین زمان آن هر چند کیلومتر می باشد . آخه من از چند نفر که سئوال کردم هر کدوم یه حرفی میزد یکی میگفتم 50 یکی 60 یکی 75 حتی یکی از دوستان روی 90 تا تسمه تایم ماشین اش را عوض کرد . دوستان یه راهنمائی بفرمائید
دوست عزیزواسه تعویض تسمه تایم اگه شما رانندگی پرگاز و پر شتابی دارین در کیلومتر های پایین عوض کنین ولی اگه رانندگی عادی و استاندارد دارین همون 90 تاخوبه.
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از tondar90 بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #8  
قدیمی 04-07-2010
Reza -M آواتار ها
Reza -M Reza -M آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-623
اتومبیل: مزدا323وتندر90
محل سکونت: شیراز
نوشته ها: 485
سپاس از دیگران: 1,321
555 بار در 260 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض تسمه تایم تندر

نقل قول:
نوشته اصلی توسط tondar90 نمایش پست ها
دوست عزیزواسه تعویض تسمه تایم اگه شما رانندگی پرگاز و پر شتابی دارین در کیلومتر های پایین عوض کنین ولی اگه رانندگی عادی و استاندارد دارین همون 90 تاخوبه.
به نظرم 90 تا خیلی خیلی زیاد هست چون توی خود دفترچه فکر کنم در شرایط عادی 60هزارتا هست و در شرایط سخت اگه اشتباه نکنم 40هزارتا هست برای پراید و پزو و سایر خودروها هم 80 هزارتا هست
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Reza -M بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #9  
قدیمی 04-07-2010
sarir آواتار ها
sarir sarir آنلاین نیست.
سرعت : 35 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: aco-699
محل سکونت: esfahan
نوشته ها: 369
سپاس از دیگران: 32
224 بار در 115 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

تعویض تسمه تایم باید سر 60 هزار تا انجام بشه .چون اگه پاره بشه در بعضی از اتومبیل ها( مثل 206 ) باعث کج شدن سوپاپ ها میشه و هزینه تعمیر موتور را روی دستتون میذاره .
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از sarir بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #10  
قدیمی 04-07-2010
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مسئولیت ویژه در سایت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,327
سپاس از دیگران: 7,279
7,862 بار در 2,851 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

ممنونم از راهنمائی و اظهار نظر دوستان عریر
آقا رضا این 60 هزارتا که میفرمائیدمطمئنی که تو دفترچه راهنما قید شده؟ من دقت نکردم .
البته بنده زیاد به ماشینم فشار نمی آورم و خیلی مراعات حالش را میکنمبنظر منم 60 تا منطقی تره بخصوص اگه خدای ناکرده تسمه پاره بشه هزینه اش خیلی بالامیره .
یه سئوال دیگه از دوستان با توجه به اینکه نرخ تعمیرگاه هاو نمایندگی متفاوت هست و بر اساس وجدانی از آدم پول میگیرن لطف کنید بفرمائید هزینه تعویض تسمه تایم (هزینه قطعات و دستمزد )چقدر درمیاد . پیشاپیش از همه دوستان سپاس گزارم
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MAHDI-TONDAR بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 05:27 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب