آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات
آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
                                فونت هاي جديد و زيباي سايت را نصب نماييد .         آيينه هاي بغل ساخت آكو مراحل تست جاده اي را با موفقيت پشت سر گذاشت و در شرف توزيع به بازار قرار گرفت                     جايزه ۲۰۰۰۰۰۰۰ ريالي براي شكستن گل پخش كن آپا            

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > مقالات علمی ,اخبار و کلیه مطالب مرتبط با صنعت خودرو > مقالات اختصاصی صنعت خودرو تهیه شده برای گروه آکو

Notices

مقالات اختصاصی صنعت خودرو تهیه شده برای گروه آکو در این تالار مقالات اختصاصی اتومبیل که توسط کمیته علمی آکو تهیه شده است گذاشته خواهد شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #1  
قدیمی 12-14-2012
Farhad آواتار ها
Farhad Farhad آنلاین نیست.
سرعت : 30 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Apr 2011
کد عضویت آکو: ACO-3181
اتومبیل: L90 E2LP
محل سکونت: مشهد
نوشته ها: 205
سپاس از دیگران: 1,112
341 بار در 138 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض برنده مقاله برتر آذر91 : آموزش نحوه تعویض سیم کلاچ تندر90 -LOGAN (اختصاصی آکو فروم)

با سلام خدمت دوستان و اساتید بزرگ آکوفروم
بالاخره فرصت بهم دست داد تا سم کلاچ رعد رو عوض کنم.(علت هم این بود که بعد از 8 9 هزار کیلومتر شروع کرد به سفت شدن و قیژ قیژ کردن).
همانطور که در تاپیک قیمت لوازم هم اعلام کردم قیمت سیم کلاچ اصلی با مارک داچیا و هولگرام ایساکو را 23هزار تومان خریدم که بعد از بازکردن سیم کلاچ نصب روی ماشین هیچ فرقی باهم نداشتند.(هم کد و هم جنسشون با هم یکی بود)

www.ACOforum.org - Logan Tuning


البته یه فرقه کوچیکی داشتن اونهم در این قطعه بود که سمت چپی واسه جدیده بود که رزوه نداشت ولی قبلیه داخلش رزوه بود
www.ACOforum.org - Logan Tuning


وسایل مورد نیاز:
یک عدد آچار 9 و 10 ، یک عدد پیچ گوشی دوسو و یک عدد انبردست ، دو سه تا انگشت محکم
زمان مورد نیاز هم حدود 2 ساعت
مورد ایمنی هم که قبل از بازکردن سیم باید انجام بدید این هستش که چون برای بازکردن رزوه های سیم کلاچ دستتون نزدیک فن میشه و احتمال روشن شدن فن هستش (البته اگه ماشین سرد باشه روشن شدنش درحد صفره) باید سیم مثبت باتری را جدا کنید.
مراحل تعویض به این شرح است:
1- ابتدا به قسمت پدال کلاچ رفته ، عایق نمدی زیر فرمان(بالای پدالها) را که با 5 خار فشاری بسته شده است را باز کنید.
2- دست را به بالاترین قسمت پدال ببرید تا سیم را کاملا لمس کنید ، سپس با دست دیگر پدال رو به سمت بالا (خلاف جهت کلاچ گیری) بیاورید تا سیم ازاد شود. حال با کمی فشار به سیم ان را از جایش در بیاورید.
www.ACOforum.org - Logan Tuning


3- نوبت به بازکردن رزوه های سیم کلاچ در درون محفظه موتور رسیده. ابتدا با اچار کمی مهره را باز کنید و مابقی را با دست باز کنید .با توجه به کمبود فضا برای دست و محکم بودن مهره یا میتوانید منبع هیدرولیک را جا بجا کنید یا از زیر اقدام کنید. که من خودم از زیر اقدام کردم. به این ترتیب که باید ابتدا سینی زیر موتور را باز کنید (فکر کنم 4 یا 5 تا پیچ داشت که اچار 10 می خورد)
www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning


4- حال باید فرمان را کامل به سمت چپ بچرخانید تا بتوانبد شل گیر را باز کنید. احتیاجی نیست که تمام شل گیر را باز کنید فقط کافیست اون قسمت روبه رو را بازکنید. بعد از باز کردن زیر اون قسمت یک بست نگهدارنده هست که سیم کلاچ رو نگه داشته. بست را باز کرده و سیم را آزاد کنید.
www.ACOforum.org - Logan Tuning


5- حال نوبت آزاد کردن آن از داخل کابین هستش ، که برای این کار باید به داخل کابین رفته و به زیر فرمان بروید. قسمتی که سیم کلاچ به داخل کابین اومده با یک خار نگهداشته شده که با یک پیچ گوشی وکمی فشار به دو طرف آن خار جدا می شود.
www.ACOforum.org - Logan Tuning


تا این جا نیمی از کار را انجام داده اید.
حال نوبت بستن هستش که مراحل باز کردن رو برعکس انجام دهید تا یه وضعیت نصب برسید.
یعنی اول سیم را به داخل اتاق وارد کنید

www.ACOforum.org - Logan Tuning


سپس به داخل کابین بروید و سیم را در جایه خود محکم کنید (هم در بدنه ماشین و هم در قسمت مخصوص سر سیم کلاچ که بالایه پدال کلاچ هستش)
www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning


سیم و اجزایه ان را در درون دوشاخ کلاچ قرار دهید و پیچ آن را ببندید.
در پایان بست نگهدارنده که زیر شل گیر بود را ببندید و اگه مخزن روغن هیدرولیک را هم برداشتید سر جایش بگذارید و همه چیز را دوباره چک کنید که جای از قلم نیافتاده باشد.
حتما پدال رو با همون رزوه باید ریگلاژ کنید
خسته نباشید....
__________________
اگر نمی توانی بالا روی.

حداقل سیبی باش که با افتادنت اندیشه ای بالا رود.

ویرایش توسط Farhad : 12-14-2012 در ساعت 12:37 PM
پاسخ با نقل قول
23 کاربر زیر از Farhad گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #2  
قدیمی 12-15-2012
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مسئولیت ویژه در سایت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,327
سپاس از دیگران: 7,279
7,862 بار در 2,851 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض قراردادن پست در تاپیک مقالات تخصصی تهیه شده برای آکو

با سلام و تشکر بابت تهیه این مقاله بسیار زیبا و کاربردی و توضیحات کامل شما
تعویض سیم کلاچ بدلیل سفت شدن و صدا افتادن اون بعداز مدتی کارکرد معضلی هست که تقریباً تمامی تندر سواران عزیز با اون درگیر هستند.

ای کاش این مقاله زیبا که بصورت تخصصی هم توسط شما تهیه شده در قسمت"مقالات تخصصی تهیه شده برای گروه آکو " قرار می گرفت و در همون تاپیک دوستان سئوالات خود رو در ادامه پست آقا فرهاد عنوان می کردند .
http://acoforum.org/forumdisplay.php?f=11

مدیران محترم و ناظرین عزیز فروم در صورت موافقت با پیشنهاد بنده نسبت به انتقال پست آقا فرهاد قبول زحمت فرمائید.
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #3  
قدیمی 12-18-2012
Farhad آواتار ها
Farhad Farhad آنلاین نیست.
سرعت : 30 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Apr 2011
کد عضویت آکو: ACO-3181
اتومبیل: L90 E2LP
محل سکونت: مشهد
نوشته ها: 205
سپاس از دیگران: 1,112
341 بار در 138 پست سپاسگزاری شده است
Thumbs up تشکر از مدیر ویژه سایت

نقل قول:
نوشته اصلی توسط MAHDI-TONDAR نمایش پست ها
با سلام و تشکر بابت تهیه این مقاله بسیار زیبا و کاربردی و توضیحات کامل شما
تعویض سیم کلاچ بدلیل سفت شدن و صدا افتادن اون بعداز مدتی کارکرد معضلی هست که تقریباً تمامی تندر سواران عزیز با اون درگیر هستند.

ای کاش این مقاله زیبا که بصورت تخصصی هم توسط شما تهیه شده در قسمت"مقالات تخصصی تهیه شده برای گروه آکو " قرار می گرفت و در همون تاپیک دوستان سئوالات خود رو در ادامه پست آقا فرهاد عنوان می کردند .
http://acoforum.org/forumdisplay.php?f=11

مدیران محترم و ناظرین عزیز فروم در صورت موافقت با پیشنهاد بنده نسبت به انتقال پست آقا فرهاد قبول زحمت فرمائید.
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان و سروران گرامی خصوصا مهدی جان عزیز
ممنون از اینکه این که این پیشنهاد را دادید و مدیران عزیز گروه بزرگ آکو هم زحمت این انتقال رو کشیدند.
ابتدا خودم هم چندین بار جستجو کردم دیدم هیچ گونه تالار خاصی غیر از تالار کلاچ و مجموعه آن نیستش واسه همین خاطر بود که دیدم بهتره در همین تاپیک این مطالب رو بنویسم تا بتونم کمکی کرده باشم به دوستان.
البته در مقابل اطلاعات و دانش دوستان من به شخصه خیلی مبتدی هستم و میتونم بگم خیلی از دانش خودرو و اطلاعات فنی مربوط به اون رو از طریق همین فروم(فروم بزرگ آکو) بدست آورده ام.
با تشکر.
__________________
اگر نمی توانی بالا روی.

حداقل سیبی باش که با افتادنت اندیشه ای بالا رود.
پاسخ با نقل قول
6 کاربر زیر از Farhad گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #4  
قدیمی 12-18-2012
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مسئولیت ویژه در سایت
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,327
سپاس از دیگران: 7,279
7,862 بار در 2,851 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض گريس كاري دوشاخه كلاچ جهت رفع معضل سفتي و صدا

نقل قول:
نوشته اصلی توسط Farhad نمایش پست ها
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان و سروران گرامی خصوصا مهدی جان عزیز
ممنون از اینکه این که این پیشنهاد را دادید و مدیران عزیز گروه بزرگ آکو هم زحمت این انتقال رو کشیدند.
ابتدا خودم هم چندین بار جستجو کردم دیدم هیچ گونه تالار خاصی غیر از تالار کلاچ و مجموعه آن نیستش واسه همین خاطر بود که دیدم بهتره در همین تاپیک این مطالب رو بنویسم تا بتونم کمکی کرده باشم به دوستان.
البته در مقابل اطلاعات و دانش دوستان من به شخصه خیلی مبتدی هستم و میتونم بگم خیلی از دانش خودرو و اطلاعات فنی مربوط به اون رو از طریق همین فروم(فروم بزرگ آکو) بدست آورده ام.
با تشکر.
سلام خدمت شما آقا فرهاد عزير
تشكر و سپاس مجدد از شمابابت تهيه اين مقاله و همچنين روابط عمومي محترم بخاطر انتقال آن

عرض شود خدمت شما كه يكي از مشكلات اساسي و تقريباً شايع سيم كلاچ تندر بحث سفت شدن و قيژ قيژ سيم كلاچ هستش ، كه ظاهراً با گريس كاري دوشاخه كلاچ اين مشكل تا حدود زيادي رفع ميشه .
( كاري كه دوست خوبمون آقا محمد صادق انجام داد )

از شما آقا فرهاد عزير و يا ساير دوستاني كه آشنايي و اطلاعي در اين زمينه دارند با توجه به وجود عكس از تمام زوايا و قسمت هاي انجام اين كار ، خواستم درخواست كنم محل دقيق دوشاخه كلاچ جهت گريس كاري رو مشخص كنيد تا بتوانيم با گريس كاري اون قسمت اين معضل سفتي و صداي ناموزون سيم كلاچ رو حل كنيم .

__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.



ویرایش توسط MAHDI-TONDAR : 12-18-2012 در ساعت 09:36 PM
پاسخ با نقل قول
5 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن

موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
آموزش نصب قاب آبریز شیشه جلو (توری زیر برف پاک کن) اتومبیل تندر 90 - L90 - لوگان (Logan) توری زیر برف پاک کن تندر Saeed نصب آپشنهای آکو 77 01-14-2014 03:33 PM
آموزش نصب دیفیوزر سپر عقب مربوط به اتومبیل تندر 90 - L90 - لوگان (Logan) Saeed نصب آپشنهای آکو 1 10-20-2012 03:14 PM
آموزش نصب اسپویلر چراغ های اتومبیل تندر 90 - L90 - لوگان (Logan) اسپویلر چراغ جلو تندر Saeed نصب آپشنهای آکو 15 06-22-2012 08:40 PM
آموزش نصب درب بازکن برقی صندوق عقب (صندوق پران) مربوط به اتومبیل تندر 90 - L90 - لوگان (Logan) Saeed نصب سایر آپشنهای تندر 104 05-24-2012 12:21 PM
فيلم آموزشي روان نمودن شيشه‌هاي تندر90 - LOGAN PATRIOT فیلم و کلیپ 6 10-08-2011 03:09 PM


اکنون ساعت 12:45 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب