آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > بخش خودروسازان > مقایسه خودروها (عمومی)

Notices

مقایسه خودروها (عمومی) مقایسه های فنی و علمی بین خودروهای داخلی و ایرانی

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #11  
قدیمی 02-18-2012
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,612
سپاس از دیگران: 411
1,459 بار در 732 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض «هافی لوبو» بخریم یا« MVM110»؟

«هافی لوبو» بخریم یا« MVM110»؟



www.ACOforum.org - Logan Tuning





www.ACOforum.org - Logan Tuning




دنیای‌خودرو- عمادالدین جعفری: سهمیه‌بندی بنزین از یک طرف و قیمت بنزین از طرف دیگر موجب شده تا مردم بیشتر به فکر خرید خودروهای کم مصرف باشند. در این میان نیز هستند افرادی که برای مصرف شهری خود از خودرویی کوچک و کم مصرف استفاده می‌کنند و برای مسافرت‌های خانوادگی و یا بیرون‌شهری از خودرویی دیگر.
تا چندی پیش شاید کسی به فکر خودوهای کوچک نبوده و به دلیل ایمنی بالای خودروهای آمریکایی که بزرگ نیز بودند به مردم این حس را القاء کرده بود که خودروهای کوچک از ایمنی مناسبی بهره نمی‌برند اما به واقع با وارد شدن خودروی دوو ماتیز به کشور ذهنیت‌ها تغییر کرد و بیشتر افراد با قابلیت‌های فنی و ایمنی این خودروی کوچک آشنا شدند.
بعد از توقف تولید ماتیز خودروی کوچک دیگر با نام MVM110 راهی بازار شد که بسیار شبیه به ماتیز بود و با اقبال مناسبی مهم روبه‌رو شد. اما به تازگی خبر ورود یک چینی دیگر که در کلاس MVM110 قرار دارد شنیده می‌شود، خودرویی که طراحی آن را شرکت پینین‌فارینا به عهده داشته و طراحی آن کمی عجیب به نظر می‌رسد.
هافی‌لوبو از سال 2003 توسط شرکت هاربین‌هافی تولید می‌شود. پایه و اساس شاسی این خودرو براساس شرکت انگلیسی لوتوس است. این خودرو در روسیه با نام Hafei Brio و در مالزی با عنوان Naza Sutra به بازار عرضه شده است. البته در سریلانکا نیز با نام Micro Trend و در تایلند با نام Naza Fera تردد دارد.
شرکت هاربین هافی یکی از شرکت‌های خودروسازی چین است. در حال حاضر ظرفیت تولید رسمی این خودروساز 32 هزار و 500 دستگاه انواع خودروی سواری، ون و وانت است.
این شرکت در سال 2007 میلادی تعداد 30 هزار دستگاه از تولیدات خود را به 40 کشور جهان صادر نموده است. از جمله خریداران محصولات شرکت‌ هافی کشورهای مالزی، ویتنام، اوکراین،‌روسیه و بولیوی هستند. نماینده این شرکت در ایران صنایع خودروسازی وستی است که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کرمان‌خودرو به حساب می‌آید.
این شرکت فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرد و هم‌اکنون نیز خودروی هافی‌لوبو را به بازار عرضه کرده است. هافی‌لوبو با دو موتور عرضه شده که یکی یک لیتری است و 45 اسب‌بخار قدرت دارد و دیگری 1/1 لیتری بوده و 65 اسب‌بخار قدرت دارد. اما تنها مدل چهار سیلندر 1/1 لیتری آن به بازار ایران عرضه شده که حجم دقیق موتور آن 1075 سی‌سی است و 65 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.
ظرفیت باک این خودروی کوچک 40 لیتر است و در 100 کیلومتر به گفته عرضه‌کنندگان 7/4 لیتر بنزین مصرف می‌کند. وزن این خودرو 895 کیلوگرم است.
این خودروی عجیب که تعداد کمی از آن در سطح شهر تردد دارد و از طراحی ظاهری متناوبی بهره می‌برد به طوری که چراغ‌های آن بیشتر مثلثی شکل بوده و همچنین در قسمت عقب و جلو بر روی ستون‌ها نیز قرار گرفته‌اند. طراحی بیرونی آن هیچ شباهتی به هاچ‌بک‌هایی که تاکنون دیده‌ایم ندارد. در صندوق آن بسیار ساده بوده و طراحی خاصی ندارد. چراغ‌های جلو فرمی بزرگ و زیبا دارند و جلو پنجره‌ای کوچک به همراه آرم شرکت سازنده بین دو چراغ قرار دارد یا بین سپر جلو دو عدد مه‌شکن قرار گرفته و جلوه‌ای خاص به سپر بخشیده است. سپرهای عقب نیز از این چراغ‌ها بی‌نصیب نیست آینه‌های جانبی بزرگ نیز دید خوبی را نصیب راننده می‌کند که البته در خودروهای چینی این آینه‌ها نیز نقاط قوت به حساب می‌آید.
نکته دیگر طراحی کابین لوبو است که کمی متفاوت با ماتیز و MVM است به طوری که تمام نشان‌دهنده‌های صفحه کیلومتر وسط داشبورد قرار دارد که می‌توان آن را یک کپی از تویوتا یاریس دانست. اما هافی لوبو یک رقیب جدی برای MVM110 به شمار می‌آید، رقیبی که از کشور خود اوست، این در حالی است که هافی‌لوبو یک تازه‌وارد به بازار ایران است و MVM چند سالی است که در بازار خرید و فروش می‌شود.
اگر بخواهیم خلاصه‌وار مدل چهار سیلندر MVM را با هافی‌لوبو مقایسه کنیم خواهیم دید که در اولین قدم یعنی قدرت موتور هافی‌ شکست را پذیراست. MVM110، 68 اسب‌بخار قدرت را در 6000 دور در دقیقه تولید می‌کند اما در سوی دیگر هافی لوبو با 65 اسب‌بخار قدرت البته در 5700 دور قدرت کمتری دارد این در حالی است که هافی لوبو پنج کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به MVM110 را داراست و گشتاور کمتری هم دارد به طوری که 88 نیوتن‌متر گشتاور هافی لوبو است و با اختلافی ناچیز MVM110،‌ 90 نیوتن‌متر گشتاور دارد.
طول خودروی MVM110، 3550 میلی‌متر است که کمی کمتر از هافی‌لوبو با 3588 میلی‌متر است. عرض خودروی هافی‌لوبو 1563 میلی‌متر است که در مقابل عرض MVM110 با 1495 میلی‌مترکمی بیشتراست و فضای کابینی بزرگ‌تر دارد. فاصله چرخ‌ها نیز در MVM110، 2340 میلی‌متر است که 5 میلی‌متر از هافی‌لوبو بیشتر است این در حالی است که هافی‌لوبو ارتفاع 1533 میلی‌متری از زمین دارد که 3 میلی‌متر بیشتر از MVM110 است. اما به مصرف سوخت که برسیم این هافی‌لوبو است که با 7/4 لیتر بنزین در 100 کیلومتر از MVM110 با شش لیتر بنزین در 100 کیلومتر بازی را برده است.
امکانات
به سراغ ایمنی و رفاهی می‌رسیم. هافی‌لوبو دارای تجهیزاتی از جمله کولر، قفل مرکزی با ریموت، سیستم ضد سرقت، ترمز ABS، چراغ جلو با قابلیت تنظیم نور، چراغ سوم ترمز، شیشه بالابر برقی در جلو، صندلی تاشوی عقب، برف‌پاک‌کن شیشه عقب، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، کیسه هوای راننده، قفل کودک درهای عقب است. این در حالی است که MVM110 با امکاناتی از قبیل ترمز ABS، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ سوم ترمز، سیستم پخش MP3 با پورت USB و مجهز به چهار بلندگوها، قفل مرکزی با ریموت، آینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی برای جلو و عقب، صندلی تاشوی عقب، بالابر خودکار شیشه‌ها در صورت فراموشی، فرمان هیدرولیک و کولر برتری خود را حفظ کرده است. پس تا به اینجای کار هافی‌لوبو نمی‌تواند یک رقیب سرسخت برای MVM110 باشد مگر اینکه قیمت کمتری نسبت به آن داشته باشد که البته قیمت هافی‌لوبو نیز در حدود 10 میلیون و 500 هزار تومان است که البته با توجه به افزایش امکانات به 11 میلیون و 500 هزار تومان نیز می‌رسد.
در بازار
MVM110 در بازار ایران خودرویی شناخته شده است. با تمامی کاستی‌هایی که دارد سال‌هاست در چرخه تولید مدیران‌خودرو قرار دارد و در بازار نیز به راحتی خرید و فروش می‌شود هر چند که درنمونه‌های دست دوم خودروی موفقی نبوده و با افت قیمت زیادی روبه‌روست اما نمی‌توان از مطرح‌بودن این خودروی کوچک به عنوان یک انتخاب چشم‌پوشی کرد.
خدمات پس از فروش MVM110 اگرچه هنوز ضعیف است اما به هر حال در سراسر کشور نمایندگی‌هایی دارد، در سوی دیگر هافی‌لوبو یک تازه‌وارد است. هیچ نمایندگی خدمات پس از فروش از آن دیده نشده اما تعداد کمی از این خودرو در سطح شهر تردد دارد اینکه اگر این خودروها نیاز به قطعه داشته باشند چگونه تامین می‌شود را باید از مسوولان عرضه‌کننده پرسید. هافی نمی‌تواند یک انتخاب منطقی آن هم با قیمتی بالای 10 میلیون تومان باشد چرا که خدمات پس از فروش ضعیف و نبود قطعات آن در بازار قطعاً صاحبان آن را دچار مشکل می‌کند. هرچند که سوخت گران شده و خرید خودروهای کوچک و کم مصرف شهری مقرون به صرفه است اما نمی‌توان روی خودروهای چینی آن هم از نوعی که هیچ‌گونه خدمات‌دهی مناسبی ندارد حساب باز کرد. اینکه آیا به سرنوشت شرکتی مانند مدیاموتورز دچار شوند یا نه؟ خود مساله‌ای دیگری است. در کشور ما خرید خودروهای چینی با توجه به داشتن خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های فراوان خود ریسک بزرگی است حال چه رسد به خودروهای چینی که آینده‌ای نامعلوم دارند، به هر حال هافی‌لوبو یک خودروی کم مصرف با ابعادی مناسب برای ترددهای شهری است و شاید با توجه به تولید بیشتر و خدمات بهتر همچنین امکاناتی مناسب رقیبی جدی برای خودروهای کم مصرف و ارزان قیمت باشد.
کا بین
طراحی کابین هافی‌لوبو به نوعی برای افراد غریبه خواهد بود چرا که نشان‌دهنده‌های کیلومتر،‌ بنزین و ... همگی در وسط کنسول قرار دارند. کابین این خودرو به رغم ابعاد کوچک بدنه از فضای مناسبی برخوردار است که نشان‌دهنده استفاده طراحان این خودرو از حداکثر فضا به بهترین نحو است. کلیدهای سیستم صوتی و سیستم گرمایشی و سرمایشی به خوبی در دسترس قرار دارند و این در حالی است که کلیدهای مربوط به تنظیم چراغ‌های جلو و روی داشبورد سمت چپ قرار دارند که راننده برای کار با آنها باید به جلو خم شود و به خوبی در دسترس نیستند.
کیفیت کابین همانند MVM است و نمی‌توان برتری خاصی را بر آن تامل بود و تنها طرح متفاوت آن است که کمی جالب‌توجه است. مکان کلید بالابر شیشه‌ها نیز برای افراد قد بلند مناسب نیست و در قسمت پایین در قرار دارد اما کلیدها بزرگ و خوش‌فرم هستند. داشبورد نیز از فضای مناسبی برای قرار دادن اشیاء بهره می‌برد و زیر داشبورد نیز یک محفظه کوچک قرار دارد که از آن نیز می‌توان برای قرار دادن اشیاء کوچک استفاده کرد.
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #12  
قدیمی 02-18-2012
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,612
سپاس از دیگران: 411
1,459 بار در 732 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض ماکسیما، کمری یا مزدا3؟

ماکسیما، کمری یا مزدا3؟

دنیای‌خودرو- عمادالدین جعفری: خودروهای کارکرده در حال حاضر از بازار بهتری نسبت به خودروهای صفر کیلومتر بهره‌مندند. دلیل این موضوع را می‌توان با افت قیمتی که خودروهای صفر کیلومتر دارند مرتبط دانست. از آنجایی که خودروهای کارکرده پس از مدت زمانی به قیمت مشخصی می‌رسند و برخی از آنها نیز در شرایط مناسب قرار دارند خرید آنها مقرون به صرفه است این در حالی است که برخی از این خودروها در نمونه صفر کیلومتر گران قیمت هستند ولی پس از گذشت چند سال از عمر آنها می‌توان با قیمت پایین‌تری آنها را خریداری کرد. تعدادی از مخاطبین طی تماس‌هایی که با دفتر هفته‌نامه داشتند راجع به خرید نمونه دست دوم از سه خودروی نیسان ماکسیما، تویوتا کمری و مزدا3 دچار ابهام بودند و انتخاب یکی از این سه خودرو برای آنها کمی سخت بود، از این‌رو به سراغ این سه خودروی پرطرفدار در بازار ایران رفتیم هر چند که در یک کلاس نیستند و از نظر امکانات و قوای محرکه نیز با یکدیگر برابر نیستند اما به دلیل قیمت یکسان در نمونه کارکرده خریداران در خرید آنها دچار تردید می‌شوند.
نیسان ماکسیما
نیسان ماکسیما در نمایشگاه سال 1380 به بازار ایران معرفی شد و از سال 1381 تولید آن در شرکت پارس‌خودرو صورت گرفت. این خودرو شاید پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین سواری شش سیلندر تولید شده در ایران باشد. موتور سه لیتری‌اش که 227 اسب‌بخار قدرت دارد از شتاب و سرعت مناسبی برخوردار است.
بر روی ماکسیما دو نوع گیربکس قابل نصب است یکی چهار سرعته اتوماتیک و دیگری پنج سرعته دستی. ماکسیما به رغم تولید در کشور ما از کیفیت بالایی برخوردار است. این خودرو در حال حاضر از تیراژ پایین تولید برخوردار است و در بازار ایران از استقبال خوبی هم در نوع صفر کیلومتر و هم در نمونه کارکرده روبه‌رو است. این روزها حتی واردات‌ خودروهای جدید هم چیزی از ارزش‌های این خودروی با کیفیت ژاپنی کم نکرده و هنوز هم متقاضیان زیادی دارد.
ماکسیما از طراحی مناسب برخوردار است که با توجه به واردات خودروهای جدید چهره آن را می‌توان کمی قدیمی دانست. این در حالی است که در کابین نیز داستان به همین شکل است. کیفیت کابین ماکسیما متوسط است و از امکانات زیای هم بهره نمی‌برد. این امکانات شامل دو ایربگ، ترمز جلو و عقب دیسکی با خنک‌کننده در جلو به همراه ABS، قفل مرکزی با ایمبولایزر، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع‌، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی رادیو CD و چنجر شش‌تایی، کمربندهای پیش‌کشنده، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی و مه‌شکن جلو است.
ماکسیما جزو سدان‌های بزرگ نیمه‌لوکس به حساب می‌آید به همین دلیل فضای کابین مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد این در حالی است که به دلیل ارتفاع کم صندلی‌های جلو فضای پای سرنشینان عقب کم است. ماکسیما از سواری نرم و مناسبی برخوردار است. فرمان‌پذیری خودرو نیز در حد بسیار خوبی قرار دارد ولی به دلیل فنربندی ضعیف عقب از کوبش ‌های کمک فنرهای عقب در مسیرهای ناهموار نیز نمی‌توان غافل بود. این در حالی است که همین نقطه ضعف باعث تمایل قسمت عقب خودرو به خروج از جاده در سر پیچ‌ها شده است.
مصرف سوخت ماکسیما در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی با گیربکس دستی حدود 7/10 لیتر و با گیربکس اتوماتیک 5/11 لیتر است. شتاب صفر تا 100 آن نیز با گیربکس دستی 4/8 و با گیربکس اتوماتیک 6/9 ثانیه است. این خودرو از استهلاک پایینی برخوردار است و صاحبان خود را دیر به دیر راهی تعمیرگاه‌ خواهد کرد. نمونه‌های کار کرده سالم آن را می‌توان از 25 تا 28 میلیون تومان خریداری کرد البته مدل‌های پایین‌تر نیز با قیمت‌های کمتر در دسترس هستند اما یک خودروی سالم در شرایط مناسب و مدل سال 1386 قیمتی در حدود 28 میلیون تومان دارد.
تویوتا کمری
تویوتا کمری که در چند سال اخیر دو نسل از آن راهی بازار ایران شده است یکی از خودروهایی است که به رغم موتور ضعیف و قیمت بالا از طرفداران زیادی برخوردار است. کمری نیز در کلاس خودروهای سدان بزرگ نیمه‌لوکس قرار دارد. موتور این خودروی ژاپنی 4/2 لیتری است که 157 اسب‌بخار قدرت دارد. به دلیل وزن زیاد اتومبیل و حجم و قدرت کم موتور از شتاب مناسبی برخوردار نیست اما در مسافت‌های طولانی و صاف از سرعت خوبی بهره‌مند است.
موتور کمری به لطف سیستم VVT-i از مصرف سوخت کمی برخوردار است هر چند که برای یک موتور 4/2 لیتری 157 اسب‌بخار قدرت کم به نظر می‌رسد و در مقایسه با خودروهای دو لیتری که 153 اسب‌بخار در ایران قدرت دارند رقم پایینی به حساب می‌آید. کمری از مصرف سوختی در حدود 2/8 لیتر در سیکل ترکیبی بهره می‌برد که برای خودرویی در این کلاس مناسب است.
تویوتا کمری از استهلاک پایینی برخوردار است اما به صدا افتادن بلبرینگ چرخ‌ها یکی از ایرادات بزرگ این خودرو است. فضای کابین کمری بزرگ است و طراحی داشبورد آن شیک و زیباست کیفیت کابین نیز در سطح متوسطی قرار دارد. قیمت تویوتا کمری در نمونه‌های صفر کیلومتر بالاست و در مقابل این قیمت زیاد امکانات خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. موتوری ضعیف به همراه قیمت لوازم بالا نمی‌توانند کمری را یک خودروی مطلوب جلوه دهند. این در حالی است که خدماتی که توسط ایرتویا عرضه می‌شوند بسیار گران تمام می‌شود.
قطعات کمری در بازار وجود دارد و قیمت آنها از قیمت قطعاتی که ایرتویا عرضه می‌کند کمتر است. وزن کمری حدود 1500 کیلوگرم است این در حالی است که ماکسیما 1430 کیلوگرم وزن دارد. تویوتا کمری از امکاناتی همچون دو ایربگ، ترمز ABS، قفل مرکزی با ایموبلایزر، فرمان تلسکوپی، سنسور گردش فرمان، سیستم تهویه مطبوع دستی،‌ سیستم رادیو، CD، تنظیم برقی آینه‌ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی و چراغ‌های هالوژنی برخوردار است که در حد ماکسیماست و به رغم قیمت بالاتر در نمونه صفر کیلومتر امکانات بیشتری ندارد این در حالی است که کیفیت ساخت ماکسیما بهتر از تویوتا کمری است. خرید کمری در نمونه صفر کیلومتر اقتصادی نیست اما در نمونه کارکرده می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
تویوتا کمری در نمونه کارکرده از 30 تا 40 میلیون تومان قیمت دارد و نمونه صفر کیلومتر آن حدود 55 میلیون تومان آب می‌خورد. هم‌اکنون در بازار نمونه سالم مدل 2007 این خودرو حدود 34 میلیون تومان قیمت دارد.
مزدا3
مزدا3 بعد از موفقیت مزدا323 به بازار عرضه شد و موفقیت خوبی برای شرکت بهمن‌خودرو کسب کرد.
مزدا3 در کلاس خودروهای سدان خانوادگی کوچک قرار دارد. این خودرو با یک موتور دو لیتری که 147 اسب‌بخار قدرت دارد به بازار ایران عرضه شدو هم‌اکنون تولید آن متوقف شده و نمونه جدیدتر آن به بازار عرضه می‌شود.
مزدا3 تنها با یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به بازار عرضه شد و توانست با اقبال خوبی مواجه شود. این خودروی کوچک اسپرت از کیفیت بالایی برخوردار است.
مزدا3 مصرف سوخت پایینی دارد به طوری که در سیکل ترکیبی تنها 4/8 لیتر در 100 کیلومتر بنزین می‌سوزاند. نکته‌ای که در مورد مزدا3 وجود دارد امکانات زیاد آن به همراه هندلینگ بالا و سواری لذت‌بخش است هر چند که به دلیل کلاس خودرو حجم کابین زیاد نیست اما برای خانواده مناسب است.
مزدا3 از امکاناتی همچون شش عدد ایربگ، ترمزهای دیسکی خنک‌شونده، ABS، EBA، EBD، قفل مرکزی و ریموت کنترل، سیستم قفل دوبله، فرمان قابل تنظیم درها، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم رادیو CD، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، سانروف و تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو برخوردار است که از امکانات دو خودروی دیگر بیشتر است.
مزدا3 یک خودروی بی‌آزار و کم استهلاک است که صاحبان خودرو را راضی نگه داشته به طوری که نمونه‌های کارکرده آن نیز با قیمتی زیاد خرید و فروش می‌شود. یکی از ایراداتی که به مزدا3 وارد است ارتفاع کم این خودرو است به طوری که در ناهمواری‌ها کف خودرو با زمین برخورد می‌کند. طراحی مزدا3 زیباست و کابین این خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.
کیفیت کابین نیز مناسب است و می‌توان مزدا3 را یک خرید منطقی و اقتصادی دانست. نمونه کارکرده آن از 29 تا 35 میلیون تومان قیمت دارد که هم‌اکنون مدل 1378 آن 32 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
جمع‌بندی
این سه خودرو که نمونه‌های کارکرده آن تقریباً قیمتی در حدود 30 میلیون تومان دارند هر سه محصول کشور ژاپن هستند و از کیفیت ساخت مناسبی برخوردارند.
اگر به دنبال یک خودروی کم مصرف، پرشتاب با طراحی زیبا هستید می‌توانید مزدا3 را انتخاب کنید این در حالی است که فضای کابین برای خانواده‌های پرجمعیت زیاد مناسب نیست اما با توجه به مصرف سوخت پایین و امکانات زیاد همچنین استهلاک کم انتخاب مناسبی است و در بازار نیز به راحتی خرید و فروش می‌شود. قطعات آن نیز در دسترس است.
اگر بزرگی و زیبایی برای شما مطرح است می‌توانید به سراغ کمری بروید.
کمری از طراحی خوبی در کابین و ظاهر برخوردار است. مصرف سوخت مناسبی دارد اما موتوری ضعیف که در سربالایی‌ها نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت. نکته دیگر نیز هزینه‌های بالای کمری است که صاحبان آن را با مشکل مواجه می کند به هر حال کمری نیز انتخاب خوبی برای افرادی است که می‌خواهند یک خودرو از تویوتا داشته باشند اما این خودرو افت قیمت زیادی دارد از سوی دیگر گزینه ماکسیما برای افرادی است که به دنبال کیفیت، خدمات پس از فروش مناسب، شتاب بالا و سرعت زیاد همچنین لذت رانندگی هستند. ماکسیما با موتور سه لیتری و قدرت زیاد خود شتاب و سرعت خوبی را ارائه می‌دهد این در حالی است که قیمت قطعات آن از کمری ارزان‌‌تر است و بیشتر هم در بازار وجود دارد. ابعاد آن نیز بزرگتر است و برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب می‌باشد اما مصرف سوخت آن بالاست به هر حال این سه خودرو گزینه‌های مناسب و اقتصادی به حساب می‌آیند البته با 30 میلیون تومان می‌توان به گزینه‌های صفر کیلومتری همچون هیوندای آوانته و مگان 2000 سی‌سی نیز اشاره کرد.
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MATIN بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #13  
قدیمی 02-19-2012
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,612
سپاس از دیگران: 411
1,459 بار در 732 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض «قشقایی» یا «گراند ویتارا»؟

«قشقایی» یا «گراند ویتارا»؟

شاسی بلندها بازار را محاصره کرده‌اند. هر روز بر تعداد آنها افزوده و هر روز مدل‌های جدیدتری به بازار عرضه می‌شود. تا چند سال پیش SUVهای متعددی در بازار نبود و تنها خلاصه می‌شد به نیسان پاترول و تعداد محدودی هم پاجرو. اما امروز داستان به گونه دیگری است. SUVهای شرکت‌های نیسان. تویوتا کیا، هیوندای، بنز، ب‌ام‌و، لکسوس، پورشه و به تازگی نیز چری همگی سعی دارند تا سهمی از بازار خودرو در ایران داشته باشند. در این میان هستند برندهایی که شکست می‌خورند و برندهایی که بازار را به تسخیر درمی آورند. این شکست‌ها و پیروزی‌ها به عوامل زیادی از جمله طراحی، امکانات و از همه مهم‌تر قیمت مناسب بستگی دارد.
تا به اینجای کار لکسوس، تویوتا، ب‌ام‌و و هیوندای توانسته‌اند سهم خوبی از بازار داشته باشند و دیگر برندها تا حد کمی موفق بودند. در این میان خودروسازان داخلی نیز اقدام به واردات و تولید SUV کرده‌اند که از آنها می‌توان به سوزوکی گراند ویتارا از ایران‌خودرو و نیسان مورانو و قشقایی از پارس‌خودرو اشاره کرد.
این خودروها نتوانسته‌اند آن طور که باید موفق باشند که دلیل آن را می‌توان قیمت بالای آنها نسبت به رقیبان دانست. به سراغ دو محصول ژاپنی رفتیم که یکی در ایران‌خودرو تولید و دیگری توسط شرکت پارس‌خودرو وارد کشور می‌شود. هر دوی این خودروها از موتوری دو لیتری بهره می‌برند اما قدرت سوزوکی 140 اسب‌بخار و نیسان قشقایی 137 اسب‌بخار است این در حالی است که هر دو در یک کلاس یعنی SUVهای کوچک هستند ولی قیمت آنها تفاوت فاحشی دارد. به سراغ سوزوکی می‌رویم، خودرویی که چند سالی است که در کشور ما تولید می‌شود. این خودرو جزو یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت ژاپنی سوزوکی به حساب می‌آید به طوری که در آمریکا با اقبالی باورنکردنی همراه بود.
سوزوکی در اوایل ورود به کشور 28 میلیون تومان قیمت داشت اما به ناگاه قیمت آن به 42 میلیون تومان رسید. سوزوکی به دلیل طراحی زیبا توانسته سهم مناسبی از بازار خودروی جهان و ایران را داشته باشد اما این خودرو در ایران طرفداران خاصی دارد که اغلب آنها خانم‌ها هستند و دلیل این موضوع نیز عدم توجه خانم‌ها به مشخصات فنی یک خودرو است و مهمترین دلیل برای انتخاب آنها ظاهری زیباست که سوزوکی آن را داراست.
سوزوکی را نمی‌‌توان یک SUV واقعی دانست و دلیل این موضوع عملکرد ضعیف این خودرو در مسیرهای آفرود است. فنربندی خوب این خودرو نشان از ژاپنی بودن آن دارد ولی کمک‌های خشک آن تکان‌های عقب را افزایش داده و به خصوص برای سرنشینان عقب دردسرساز است. فضای کابین سوزوکی از مواد با کیفیتی ساخته شده و طراحی آن نیز خوب است.
امکانات سوزوکی در حد پایینی قرار دارد و فاقد هرگونه سیستم‌های کنترل پایداری است. به همین دلیل در پیچ‌ها قسمت عقب خودرو تمایل به خروج از پیچ را دارد، این در حالی است که همین خودرو با امکاناتی از قبیل پوشش چرم صندلی‌ها، چراغ‌های زنون، کارتی‌بودن سوئیچ و کلیدی که در جاده‌های صعب‌العبور قدرتی مضاعف به آن می‌بخشد در دبی عرضه می‌شود و در سوزوکی عرضه شده توسط ایران‌خودرو وجود ندارد، البته این موضوع به امری عادی مبدل شده و همه خودروها حتی نمونه‌های وارداتی همچون هیوندا و کیا نیز دچار این سرنوشت هستند.
سوزوکی از موتور و گیربکس خوبی بهره‌مند است. همخوانی موتور و گیربکس در حد خوبی است و نمونه اتوماتیک آن برای صاحبانش دردسرساز نیست و در معکوس‌های ناگهانی و تعویض دنده‌ها از عملکرد خوبی برخوردار است .
از سوی دیگر قشقایی دو لیتری با قیمت بیشتری به بازار عرضه شد. این خودرو نیز مدت زیادی از عرضه آن به بازار نمی‌گذرد. خودرویی که یک شکست خورده مطلق در بازار ایران به حساب می‌آید. به رغم امکانات مناسب و طراحی ظاهری و کابین معقول باز هم نتوانسته در بازار موفق عمل کند. دلیل این موضوع سیاست‌های اقتصادی و بازرگانی خودروسازان است، به هر حال قشقایی با قیمت 54 میلیون تومان به بازار عرضه شد و یک موتور دو لیتری را به همراه یک گیربکس CVT در سینه دارد.
گیربکسی که جزو برترین تکنولوژی‌های روز دنیاست وجود این جعبه‌دنده باعث می‌شود که شتاب خودرو افزایش پیدا کند و مصرف سوخت آن تا حد زیادی کاهش یابد. به همین دلیل است که قشقایی به رغم قدرت کمتر موتور نسبت به سوزوکی از شتاب بالاتری برخوردار است.
قطعات به کار رفته در نیسان قشقایی با کیفیت هستند و کابینی زیبا و بدون صدا همچنین راحت را برای سرنشینان خود مهیا ساخته است. سواری این خودرو خشک است اما به نسبت سوزوکی از وضعیت بهتری برخوردار است. برخلاف سوزوکی، قشقایی از امکانات زیادی بهره می‌برد و هر آنچه سوزوکی ندارد قشقایی دارد. البته داشتن این محاسن هزینه ای در حدود 10 میلیون تومان را طلب می‌کند که آیا باید دید که صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟
نکته جالبی که در مورد این دو خودرو وجود دارد مصرف سوخت ترکیبی آنهاست که سوزوکی در حدود 4/9 لیتر در 100 کیلومتر می‌سوزاند و قشقایی 9 لیتر در 100 کیلومتر که این مصرف سوخت پایین را مدیون حجم کم موتور خود هستند. حجم باک سوزوکی 66 لیتر و حجم باک قشقایی 65 لیتر است که با توجه به مصرف کم، مناسب به نظر می‌رسد البته باید به این نکته توجه کرد که در شهر تهران با توجه به شرایط جوی و اکتان پایین بنزین مصرف سوخت کمی بالاتر از اعلام کارخانه است.
در بحث شتاب اولیه نیز نیسان قشقایی با شتاب صفر تا 100 حدود 10 ثانیه در مقابل سوزوکی با شتاب صفر تا 100 حدود 6/13 ثانیه برنده از میدان بیرون می‌آید پس تا به اینجای کار این اختلاف 10 میلیون تومانی نسبت به سوزوکی بی‌دلیل هم نبود.
اما همه این موارد نمی‌تواند توجیهی مناسبی برای قیمت 54 میلیون قشقایی باشد و همین‌طور قیمت 42 میلیونی سوزوکی گراند ویتارا، شاید کارشناسان پارس‌خودرو قیمت‌گذاری محصول خود را براساس قیمت ویتارا در نظر گرفته‌اند. غافل از اینکه ویتارا خود یک بازنده در بازار به خصوص در مقابل رقبایی همچون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان است که هم موتوری قوی‌تر دارند و هم امکاناتی بیشتر.
قطعات یدکی
به بازار تهران که مراجعه کنید خواهید دید که همه جور قطعاتی از همه نوع خودرویی از قدیمی تا جدید در آن وجود دارد. قطعات سوزوکی در بازار فراوان است هر چند که کمی گران به نظر می‌رسد اما خیال خریداران را از بابت تامین قطعات راحت می‌کند وجود قطعات آن در بازار می‌تواند قوت قلبی برای صاحبان آن باشد. در سوی دیگر قشقایی تازه‌وارد وجود دارد که در بازار یک غریبه است قطعات آن نه تنها در بازار حتی در نمایندگی‌های مجاز آن نیز دیده نمی‌شود. موضوعی نگران‌کننده که همه خریداران را دچار ترس می‌کند. خودرویی که وارد شده اما قطعات آن وارد نشده و معلوم هم نیست که کی وارد ‌شود. خدمات پس از فروش بدون قطعه نیز مفهومی ندارد و اصلاً نمی‌توان راجع به خوب یا بد بدون آن حرفی به میان آورد. حال باید دید که این کمبود قطعات،نبود خدمات پس از فروش به همه آن امکانات می‌ارزد یا خیر؟
آیا خرید قشقایی منطقی‌تر از خرید سوزوکی است؟ هر چند که در مورد مولفه‌ها، سوزوکی یک بازنده است اما در مورد خدمات پس از فروش و قطعات یدکی یک برنده است چیزی که خیلی مهم‌تر از مولفه‌هایی چون امکانات است. شاید اگر این دو خودرو از قیمتی منطقی‌تر برخوردار بودند می‌توانستند سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهند و سرنوشت آنها این‌گونه نبود هر چند که سوزوکی با ارائه مدل 2400 سی‌سی کمی موفق‌تر به نظر می‌رسد اما باز هم رقبای کره‌ای را نمی‌توان نادیده گرفت. رقبایی که با استهلاک پایین، موتوری قوی به همراه امکانات زیاد جایی برای تردید باقی نمی‌گذارند هر چند که هستند افرادی که هنوز بین کره وژاپن، ژاپن را انتخاب می‌کنند اما باید قبول کرد که کره‌ای‌ها در حال حاضر از ژاپنی‌ها لااقل در بازار ایران جلوترند و سهم بیشتری دارند.
امکانات سوزوکی گراند ویتارا
سوزوکی دارای امکاناتی همچون دو عدد ایربگ، ترمز ABS به همراه EBD که در چرخ‌های جلو دیسکی و در چرخ‌های عقب کاسه‌ای است، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، رادیو MP3+CD، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی به صورت دستی و کمربندهای پیش‌کشنده، تنظیم برقی آینه‌ها و شیشه بالابر جلو و عقب برقی است.
امکانات نیسان قشقایی
نیسان قشقایی دارای انبوهی از امکانات از قبیل شش عدد ایربگ، چرخ‌های جلو و عقب مجهز به دیسک‌های خنک‌شونده به همراه EBD- VDC- BAS- ABS، قفل مرکزی، ایمبولایزر، سیستم قفل و باز شدن درها و روشن شدن خودرو بدون کلید، تهویه اتوماتیک، رادیو کاست، CD چنجر شش‌تایی به همراه چهار بلندگو و دو تیونر ساب ووفر، تنظیم برقی صندلی‌ها، گرمکن صندلی راننده، صندلی حافظه‌دار، تنظیم برقی پدال، آینه‌های برقی با گرمکن، شیشه‌های برقی، سانروف، چراغ‌های جلو زنون، شیشه‌شور چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب LED و کروزکنترل است.
جمع‌بندی
دو خودروی قشقایی و گراند ویتارا به رغم موفقیت‌ در بازارهای جهانی در ایران با اقبال خوبی روبه‌رو نشدند و دلیل این موضوع قیمت بالای آنهاست. قشقایی با توجه به امکانات و تکنولوژی خود انتخاب بهتری نسبت به گراند ویتاراست اما خدمات پس از فروش ضعیف و نبود قطعات آن خرید آن را با تردید مواجه می‌کند. سوزوکی نیز با قیمتی کاذب در بازار سر در گم شده است اما از نظر خدمات پس از فروش در مقابل قشقایی قابل قبول است و می‌تواند به آینده امیدوار باشد.
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MATIN بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #14  
قدیمی 02-28-2012
Alireza mohammadzadeh آواتار ها
Alireza mohammadzadeh Alireza mohammadzadeh آنلاین نیست.
سرعت : 10 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: ACO-3762
اتومبیل: تندر90
محل سکونت: كرج
نوشته ها: 86
سپاس از دیگران: 43
66 بار در 28 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

درود بر همه دوستان
فايل جدول مقايسه حدود 23 خودرو رايج در كشور رو براي استفاده دوستان علاقه مند تهيه كردم كه به صورتPDF هست و براتون قرار دادم.
فایل های پیوست شده
نوع فایل: pdf مقایسه فنی خودروها.pdf (52.4 کیلو بایت, 33 نمایش)
نوع فایل: rar مقايسه فني خودروها.rar (27.9 کیلو بایت, 12 نمایش)

ویرایش توسط Alireza mohammadzadeh : 02-28-2012 در ساعت 11:09 AM
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از Alireza mohammadzadeh گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #15  
قدیمی 02-28-2012
DaniaL-LP DaniaL-LP آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Jan 2012
کد عضویت آکو: ACO-4026
اتومبیل: لوگان فول مشکی(black knight)
محل سکونت: اصفهان-فولادشهر
نوشته ها: 114
سپاس از دیگران: 1,984
226 بار در 73 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

محمد جان به نظرت شتابه 405 از تندر بیشتره؟فکر نکنم هان
اینطور که اینجا نوشته لیفان520 شتابش از ریو بیشتره
ریو رقیب سرسخته ال 90 هست
حالا دیگه نمیدونم واللا،شایدم من همیشه اشتباه متوجه شدم
پاسخ با نقل قول
  #16  
قدیمی 02-28-2012
Alireza mohammadzadeh آواتار ها
Alireza mohammadzadeh Alireza mohammadzadeh آنلاین نیست.
سرعت : 10 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: ACO-3762
اتومبیل: تندر90
محل سکونت: كرج
نوشته ها: 86
سپاس از دیگران: 43
66 بار در 28 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط DaniaL-LP نمایش پست ها
محمد جان به نظرت شتابه 405 از تندر بیشتره؟فکر نکنم هان
اینطور که اینجا نوشته لیفان520 شتابش از ریو بیشتره
ریو رقیب سرسخته ال 90 هست
حالا دیگه نمیدونم واللا،شایدم من همیشه اشتباه متوجه شدم
سلام دانيال جان
من اين اطلاعات رو اكثرا از تو خود سايت ايران خودروikco.com در آوردم منم مثل شما بعيد ميدونم شتاب پژو 405 از تندر90 بيشتر باشه .
پاسخ با نقل قول
  #17  
قدیمی 02-28-2012
DaniaL-LP DaniaL-LP آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Jan 2012
کد عضویت آکو: ACO-4026
اتومبیل: لوگان فول مشکی(black knight)
محل سکونت: اصفهان-فولادشهر
نوشته ها: 114
سپاس از دیگران: 1,984
226 بار در 73 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

در مورده ماشین چینیه که مطمئن باش اصلا واقعیت نداره،شتاب تندر هم من شنیدنم 11 و خورده ای هست
ولی 405 و پارس و سمند تقریبا شتاب یکسانی دارن،فقط به خاطره وزنشون سمند شتابش کمتره
ولی تندر و ریو شتابه بیشتری دارن(2000 ها رو نمیگم هان)،حتی ممکنه ریو شتابه بیشتری داشته باشه

ویرایش توسط DaniaL-LP : 02-28-2012 در ساعت 01:58 PM
پاسخ با نقل قول
  #18  
قدیمی 03-02-2012
Alireza mohammadzadeh آواتار ها
Alireza mohammadzadeh Alireza mohammadzadeh آنلاین نیست.
سرعت : 10 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2011
کد عضویت آکو: ACO-3762
اتومبیل: تندر90
محل سکونت: كرج
نوشته ها: 86
سپاس از دیگران: 43
66 بار در 28 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط DaniaL-LP نمایش پست ها
در مورده ماشین چینیه که مطمئن باش اصلا واقعیت نداره،شتاب تندر هم من شنیدنم 11 و خورده ای هست
ولی 405 و پارس و سمند تقریبا شتاب یکسانی دارن،فقط به خاطره وزنشون سمند شتابش کمتره
ولی تندر و ریو شتابه بیشتری دارن(2000 ها رو نمیگم هان)،حتی ممکنه ریو شتابه بیشتری داشته باشه
یکی از دوستام لیفان 520 داره من توش نشستم موقعی که داشت حسابی گاز میداد و مثلا شتاب ماشینشو به رخ من بکشه ،واقعا خوب راه میرفت چون اطاقشم خیلی سبکتر از تندر به نظر میرسه ولی من اصلا به روی خودم نمیاوردم و یه بارم بهش گفتم که ماشین من سوسکت میکنه قراره یه کورس با هم بندازیم ولی هنوز نشده ولی انصافا که خوب راه میرفت. ولی من خودم با همین تندر خودم 405 و سمند و 206 تیپ 2 رو تو شتاب سوسک کردم. الیحال اطلاعات فایله از سایت خود سازنده های خودرو برداشته شده و من فکر میکنم اونا موثق تر از اطلاعاتیه که آدم از این ور و اونور میشنوه.
پاسخ با نقل قول
  #19  
قدیمی 03-02-2012
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,612
سپاس از دیگران: 411
1,459 بار در 732 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض کدوم شاسی بلند جادار تره ؟ (+قیمت)

کدوم شاسی بلند جادار تره ؟ (+قیمت)

www.ACOforum.org - Logan Tuning

افراد مختلف در هنگام خرید خودرو های گوناگون مطمئنا معیار های خاصی را مد نظر قرار می دهند . این معیار ها می توانند شامل ظاهر ، کیفیت ، قدرت ، قیمت و .. بشوند اما زمانی که نوبت به انتخاب خودرویی برای خانواده می رسد ، فضای داخل اتاق و راحتی سرنشینان در زمره اصلی ترین اولویت ها قرار می گیرد . در این مطلب قصد داریم بهترین انتخاب از نظر فضای داخلی در بین شاسی بلند های متوسط بازار ایرا ن را مورد بررسی قرار دهیم . خودروهایی همچون نیسان مورانو ، کیا سورنتو ، هیوندای سانتافه ، سنگ یانگ کایرون ، لکسس RX و تویوتا فورچونر از جمله این خودرو ها هستند که در ادامه به بررسی فضای اتاق آن ها خواهیم پرداخت :

نیسان مورانو :
قیمت در بازار : 115 تا 120 میلیون تومان
پارس خودرو برنامه عرضه نسخه فیس لیفت نسل جدید نیسان مورانو را در برنامه خود گنجانده است . این خودرو 4.8 متر طول دارد و نسبت به نسخه 2010 حدود 10 سانتیمتر طویل تر شده است اما فاصله بین دو محور این خودرو بدون تغییر همان عدد 2824 میلیمتری را نشان می دهد . به داخل کابین این خودرو می رویم . در صورتی که این محصول با آپشن سقف پانوراما به صورت استاندارد عرضه شود ، فضای سر برای سرنشینان جلو 973 و برای سرنشینان عقب 968 میلیمتر خواهد بود . مورانو خودرویی است که بین سرنشینان جلو و عقب تبعیض بسیاری قائل می شود . سرنشینان جلو در این خودرو از 1017 میلمتر فضای پا بهره می برند و این در حالی است که فضای پای سرنشینان عقب به 922 میلیمتر محدود شده است اما این اختلاف در جایگاه نشیمن سرنشینان به سمت سرنشینان عقب بر می گردد به صورتی که سرنشینان عقب از فضای 1407 میلیمتری بهره می برند و سرنشینان جلو با توجه به کنسول میانی و تک صندلی بودن فضایی 1390 میلیمتری را در اختیار دارند . مورانو در سفر های دست جمعی فضای 895 لیتری را با فرض استفاده از همه صندلی ها در اختیار سرنشینان می گذارد و در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا به 1812 لیتر افزایش پیدا می کند .

کیا سورنتو :
قیمت در بازار : 95-100 میلیون تومان
یکی از دو محصول پر فروش کیا در ایران و همچنین از جمله پر فروش ترین محصولات کیا در جهان چه حرف هایی برای گفتن دارد ؟ سورنتو 4.685 میلیمتر طول دارد و فاصله بین دو محور آن عدد 2700 میلیمتر را نشان می دهند . اعدادی که در مقایسه با سورنتو حدود 10 سانتیمتر کوتاه تر هستند اما آیا این اختلاف در فضای داخلی نیز ادامه دارد ؟ فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب به صورت مساوی 995 میلیمتر است . همانند مورانو اختلاف بین فضای پای سرنشینان در جلو و عقب سورنتو وجود دارد اما در مقایسه با مورانو سرنشینان عقب وضعیت راحت تری خواهند داشت . فضای پای سرنشینان جلو 1049 و عقب 955 میلیمتر اعلام شده است . فضای نشیمن در کیا سورنتو به گونه ای تنظیم شده تا مورانو را به طور کامل از گردونه این رقابت خارج کند . سرنشینان جلو و عقب به ترتیب با فضای نشیمن 1430 و 1419 میلیمتری وضعیت بهتری را نسبت به دیگر رقبا در سورنتو تجربه خواهند کرد . فضای بار کیا سورنتو در حالت عادی 1047 لیتر حجم دارد اما در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا قابلیت افزایش به حجم 2052 لیتری را داراست .

هیوندای سانتافه :
قیمت در بازار : 85-90 میلیون تومان
سانتافه هر چند بر روی پلت فرم مشترک با کیا سورنتو بنا شده است اما اختلاف هایی در فضای داخلی با برادر کره ای اش دارد. طول سانتافه حدودا 1 سانتیمتر از سورنتو کمتر است اما فاصله بین دو محور آن همانند سورنتو 2700 میلیمتر اعلام شده است اما نکات برتری سانتافه در مقایسه با سورنتو در ارتفاع و عرض است . فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب در این خودرو به ترتیب 1021 و 1005 میلیمتر است که اختلاف فاحشی را در مقایسه با دیگر رقبا نشان می دهد . با توجه به فضای پای 938 میلیمتری برای سرنشینان عقب همچنان می توان روی سورنتو حساب ویژه ای بازکرد . فضای پای سرنشینان جلو نیز 1082 میلیمتر است . سرنشینان جلو همچنین از فضای نشیمن 1417 میلیمتری و سرنشینان عقب از فضای نشیمن 1397 میلیمتری بهره می برند که در نهایت باز هم ورق را به سمت کیا سورنتو بر می گرداند . فضای بار در هیوندای سانتافه در حالت عادی 968 لیتر حجم دارد و در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا به عدد استثنایی 2214 لیتر افزایش پیدا می کند .

لکسس RX350 :
قیمت در بازار : 170-180 میلیون تومان
گل سرسبد محصولات لکسس که این روز ها با بیش از سه برابر قیمت 45 هزار دلاری اش در ایران خرید و فروش می شود تا چه اندازه می تواند جابگوی نیاز های یک خانواده در مقابل رقبای ارزان قیمت ترش باشد ؟ این محصول 4770 میلیمتر طول دارد و فاصله بین دو محور آن 40 میلیمتر از هم رده های کره ای اش بزرگ تر است . فضای سر برای سرنشینان جلو و عقب 993 و 957 میلیمتر است که در مقایسه با رقبا وضعیت خوبی را نشان می دهد . فضای پا برای سرنشینان جلو بیش ترین عدد را در گروه یعنی 1094 میلیمتر نشان می دهد اما این آسایش برای سرنشینان عقب وجود ندارد و فضای پای 934 میلیمتری آن را بهتر از مورانو و در حد و اندازه های سانتافه قرار می دهد . فضای نشیمن این خودرو با توجه به لوکس بودن قابل قبول است . سرنشینان جلو از فضایی 1409 میلیمتری و سرنشینان عقب از فضایی 1384 میلیمتری برای فضای نشیمن گاه بهره می برند . فضای بار شاسی بلند لوکس لکسس در حالت عادی فضایی 1132 لیتری را در اختیار سرنشینان می گذارد . این فضا با خواباندن صندلی های عقب قابلیت افزایش تا 2274 لیتر را داراست که در این گروه و در نوع خود به عنوان بهترین گزینه شناخته می شود .

سنگ یانگ کایرون
قیمت در بازار : حدود 75 میلیون تومان
کم فروغ ترین محصول سنگ یانگ در ایران . کایرون است . این محصول در زمره شاسی بلند های متوسط قرار می گیرد و طولی 4670 میلیمتری دارد اما در مقایسه با سانتافه و سورنتو که طولی تقریبا برابر با این خودر ودارند . با بهره گیری از فاصله بین دو محور 2750 میلیمتری مطئنا فضای قابل قبولی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد . هیچ اطلاعاتی از ابعاد داخلی این خودرو در دست نیست اما ظرفیت فضای بار آن در حالت استاندارد 650 لیتر اعلام شده است .

تویوتا فورچونر:
قیمت در بازار : حدود 100 میلیون تومان
تویوتا در این رده با دو محصول FJ Cruiser و Fortuner حضور دارد . با بررسی مشخصات دو خودرو در می یابیم که Fortuner علی رغم کم و کاستی های فراوانش در مقایسه با رقبا خودرو خانوادگی مناسبی است . این محصول تویوتا حدود 4.7 متر طول دارد و فاصله بین دو محور آن 2750 میلیمتر است . اطلاعات دیگری از ابعاد اتاق این محصول و حتی فضای بارش در دست نیست لذا با اتکا به مشخصات ذکر شده می توان Fortuner را یکی ازبهترین خودرو ها از نظر فضای داخلی برای سرنشنیان پیش بینی کرد .

- منتشر شده در هفته نامه خودرو امروز ( دی ماه سال 1390 ) - قیمت ها و برخی اطلاعات در این مقاله به روز شده اند -
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #20  
قدیمی 06-02-2012
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,612
سپاس از دیگران: 411
1,459 بار در 732 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض با 20 میلیون تومان، لیفان بخریم با MVM صندوقدار؟

با 20 میلیون تومان، لیفان بخریم با MVM صندوقدار؟

www.ACOforum.org - Logan Tuning


www.ACOforum.org - Logan Tuning

دنیای‌خودرو- عمادالدین جعفری:
بازار خودروی ایران این روزها متفاوت از گذشته است چرا که خودروهای جدیدی راهی بازارشده و خودروهای دیگری با توقف تولید مواجه می‌شوند. این افت و خیز بیشتر متوجه بازار زیر 20 میلیون تومان به خصوص رنج قیمتی 10 تا 20 میلیون تومان است بازاری که تا چندی پیش تنها در تسخیر خودروهای تولیدی ایران‌خودرو بود اما امروز داستان به گونه‌‌ای دیگر رقم می‌خورد.
خودروهای چینی هم وارد این میدان شده‌اند و سعی دارند با توجه به قابلیت‌ها و ارائه امکانات بیشتر سهم خود را در بازار افزایش دهند. در این میان شرکت‌ کرمان‌خودرو در زمینه تولید خودروهای چینی فعالیت بیشتری نسبت به دیگر شرکت‌ها دارد. یکی از زیرمجموعه‌های کرمان‌خودرو که مدیران‌خودرو نام دارد فعالیت گسترده‌ای در این زمینه داشته و در کلاس‌های مختلف اقدام به تولید خودروهای چینی از برند چری می‌کند.
در کلاس خودروهای کوچک شهری خودرو MVM110 و در کلاس سدان‌های خانوادگی MVM530 و در کلاس SUV نیز X33 را راهی میدان کرده است. این شرکت تاکنون توانسته از موفقیت خوبی در بازار برخوردار شود. اما شرکت کرمان‌‌خودرو برند چینی دیگری تحت عنوان لیفان را نیز به بازار عرضه کرده است که البته نتوانسته همچون چری در بازار موفق باشد اما نمونه جدید آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
لیفان یک موتورسیکلت‌ساز حرفه‌ای در چین به حساب می‌آمد وکار خود را نیز با تعمیر موتورسیکلت آغاز کرد اما در ادامه اقدام به تولید خودروهای سواری و تراک کرد. در سوی دیگر شرکت چری از همان ابتدا در سال 1997 به عنوان خودروساز، خودرا در کشور چین مطرح ساخت و یعنی پنج سال بعد از راه‌اندازی شرکت لیفان پا به عرصه خودروسازی نهاد به هر حال این دو برند در ایران تبدیل به رقبای سرسختی شده‌اند که در ادامه می‌توان نمونه‌ای از این رقابت را دید.
لیفان 620 که به تازگی راهی بازار ایران شده و توانسته تا به اینجای کار از فروش خوبی برخوردار باشد چرا که عاملین فروش مانور زیادی روی تحت لیسانس‌بودن این موتور دارند.
اما سراغ لیفان 620 می‌رویم خودرویی که نمونه کوچک‌تر آن با نام لیفان 520 در بازار وجود داشت و با شکست مواجه شد. خودرویی که به رغم مصرف سوخت کم و امکانات مناسب نتوانست آن طور که باید در بازار موفق باشد و نتیجه این شد که نمونه 620 راهی بازار شده تا محکی بخورد.
MVM530
سراغ MVM530 می‌رویم، خودرویی که زودتر از لیفان 620 راهی بازار شد. این خودرو در ابتدا با امکاناتی کمتر روانه بازار شد. اما در ادامه با توجه به قیمت آن که در حدود 20 میلیون تومان است به امکاناتش افزوده شد که یکی از این امکانات پوشش داخلی چرم برای این خودروی چینی است.
MVM530 در حقیقت با نام چری A5 عرضه می‌شود. این خودرو اولین سدان مدیران‌خودرو نیز به حساب می‌آید سدانی که به نرمی زیاد معروف است. MVM530 از یک موتور 2 لیتری با 139 اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. این موتور دارای گشتاور 182 نیوتن‌متری است که در 4500 دور ارائه می‌دهد.
MVM530 می‌تواند در مدت زمان 13 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد. زمانی که برای این خودرو 1290 کیلوگرمی با توجه به موتور دو لیتری زیاد هم مناسب نیست اما این خودرو روی کاغذ می‌تواند 185 کیلومتر سرعت بگیرد ولی رسیدن به این سرعت در واقعیت کار چندان سختی نبوده و حتی دسترسی به سرعت‌های بالاتر هم امکان‌پذیر است. اما به رغم داشتن موتوری دو لیتری مصرف سوخت این سدان چینی مناسب بوده و در سیکل جاده‌ای حدود 5/6 لیتر بنزین مصرف می‌کند اما در سیکل ترکیبی در حدود هشت لیتر در 100 کیلومتر بنزین میسوزاند. اگر بخواهیم معایب و محاسن این خودرو را بدانیم باید بگویم که به دلیل فنربندی بسیار نرم این خودرو در عقب از هندلینگ بالایی بهره نمی‌برد اما برای رانندگی شهری با توجه به نرم بودن فرمان، کلاچ و جعبه‌دنده مناسب است. به خصوص اینکه از فرمان‌پذیری خوبی نیز برخوردار است.
MVM530 در جلو از چراغ‌هایی بزرگ و جلو پنجره عریض برخوردار است که طرح قابل قبولی را به وجود آورده‌اند.
در نمای جانبی شاهد درهایی بزرگ هستیم که گویای راحتی سوار و پیاده شدن برای راننده و سرنشینان است. اما در نمای عقب چرا‌غ‌های بزرگ با خطوط شکسته نتوانسته طرح زیبایی را با ترکیبی از درب صندوق به وجود آورد. از این‌رو در نمای عقب موفق ظاهر نشده است.
به هنگام ورود به کابین متوجه می‌شوید که چری یک خودروی راحت و پس از سوار شدن نیز خواهید دید که خودرویی جادار و خانوادگی است به خصوص اینکه صندلی‌های نرم و راحت آن نیز این نکته را گوشزد خواهد کرد.
کیفیت کابین مناسب بوده و طراحی کنسول میانی آن نیز ساده و در عین حال زیباست. کلیدها در دسترس بوده و دسترسی به آنها کار سختی نیست. سیستم تهویه مطبوع آن نیز از عملکرد خوبی برخوردار است و به خوبی کابین را خنک و یا گرم می‌کند. سیستم صوتی آن نیز به لطف داشتن شش بلندگو از صدای خوبی برخوردار است اما دلیل اینکه MVM530 به رغم داشتن موتوری دو لیتری با 139 اسب‌بخار قدرت نمی‌تواند به شتاب صفر تا 100 بهتر از 13 ثانیه برسد را می‌توان در عدم همخوانی موتور و گیربکس دانست. چرا که تعویض‌دنده‌ها به دلیل ضرایب بلند گیربکس آن طور که باید سریع انجام نمی‌گیرد به خصوص در دنده‌های اولیه کمی تنبلی حس می‌شود.
قطعات این ‌خودرو در نمایندگی‌های مدیران خودرو یافت می‌شود اما در بازار یافتن آنها کار بسی دشوار است و قیمت آنها نیز گران است. این در حالی است که خدمات پس از فروش مدیران‌خودرو در شهرستان‌ها همانند تهران با اقتدار انجام می‌گیرد. MVM530 توانسته تاکنون با توجه به امکانات مناسب و نبود رقابت در بازار زیر 20 میلیون تومان نسبتاً موفق ظاهر شود. امکانات این خودروی چینی را می‌توان در دو عدد ایربگ، ترمز EBD و ABS، ایموبلایزر، قفل مرکزی، ریموت، فرمان تلسکوپی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی MB3 با پورت USB و شش بلندگو، صندلی‌های عقب تاشو، تنظیم برقی آینه‌ها و شیشه‌های جلو و عقب، سانروف برقی، مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم برقی چراغ‌های جلو، صندلی‌های چرمی، سنسور دنده عقب، کامپیوتر سفری و رینگ‌های آلومینیومی خلاصه کرد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در بین خودروهای زیر 20 میلیون تومان این امکانات کمتر دیده می‌شود. همچنین از موتور پرقدرت آن هم نباید گذشت.
لیفان 620
لیفان 620 یک تازه‌وارد به بازار به حساب می‌آید، تازه‌واردی که بی‌شباهت با ب‌ام‌و سری 3 نیست یا شاید بهتر بگویم شباهت بسیاری به ب‌ام‌و سری 3 به خصوص در قسمت جلو دارد. اما این شباهت تنها در ظاهر نبوده و موتور آن نیز تحت لیسانس مینی‌کوپر انگلستان است که خود جزو زیرمجموعه‌های ب‌ام‌و به حساب می‌آید.
لیفان 620 نسبت به نمونه 520 کمی بزرگ‌تر، زیباتر و قوی‌تر شده است بنابراین موفقیت آن در بازار کمی متفاوت با لیفان 520 است. لیفان 620 از موتوری 6/1 لیتری بهره می‌برد که 115 اسب‌بخار قدرت و 149 نیوتن‌متر گشتاور دارد موتوری که نسبت به مدل 520 حدود 9 اسب‌بخار قوی‌تر شده است.
هنگامی که در نمای جلو به لیفان 620 نگاه می‌کنید، اگر از جلو پنجره آن فاکتور بگیریم شاهد یک سری 3 هستیم. این طراحی چهره‌ای زیبا و عامه‌پسند را به این چینی بزرگ هدیه می‌کند، چهره‌ای که می‌تواند موجب موفقیت آن در بازار شود. در نمای جانبی اما شباهت زیادی به ب‌ام‌و نداشته ولی از درب‌های بزرگ آن می‌توان به جادار بودن کابین آن پی برد.
در نمای عقب اما چراغ‌هایی شبیه به مزدا 323 دارد که باز هم با توجه به ترکیب خوب آن با درب صندوق چهره‌ای معقول را به وجود آورده است. پس تا به اینجای کار طراحی بیرونی آن موفق از کار درآمده است. اما طراحی کابین آن نیز شباهت بسیاری به ب‌ام‌و سری 3 دارد. همان‌گونه ساده و با کیفیت متوسط.
اما در مورد غربیلک فرمان باید یادآور شوم که طرح آن متعلق به مرسدس‌بنز است. لیفان 620 نیز از سواری مناسب و نرمی برخوردار است به خصوص اینکه صندلی‌های نرم به همراه فرمانی تیز را در اختیار دارد که رانندگی در شهر و جاده را دلپذیر می‌سازد.
لیفان 620 از امکانات کمتری نسبت به MVM530 برخوردار است اما در سطح خوبی قرار دارد. امکانات آن شامل دو عدد ایربگ، ترمز EBD و ABS، قفل مرکزی، ریموت کنترل، ایموبلایزر، فرمان تلسکوپی، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، تهویه مطبوع با کنترل دستی، رادیو پخش USB / CD/MP3 با شش بلندگو،‌ تودوزی چرم، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها، سیستم تنظیم نور چراغ‌ها، چراغ ترمز LED، مه‌شکن جلو و عقب و سنسور پارک است.
نتیجه گیری
همان‌طور که مشاهده کردید، لیفان از موتوری ضعیف‌تر اما بدنه‌ای بزرگ و امکاناتی کمتر نسبت به MVM530 برخوردار است این در حالی است که چهره لیفان معقول‌تر و عامه‌پسندتر از MVM530 است که همین موضوع می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای باشد.
MVM530 در حال حاضر حدود 20 میلیون تومان و لیفان حدود 19 میلیون تومان قیمت دارد. هر دو خودرو در زمینه خدمات پس از فروش در یک سطح قرار دارند و نمی‌توان هیچ کدام را برتر از دیگری دانست اما در خدمات پس از فروش هر دو خودرو نقاط ضعف زیادی دیده می‌شود. لازم به ذکر است که لیفان با توجه به موتوری کم حجم‌تر و وزنی کمتر از مصرف سوخت کمتری نسبت به MVM530 برخوردار است.
وزن لیفان در حدود 1150 کیلوگرم است. هر دو خودرو از 24 ماه یا 50 هزار کیلومتر گارانتی بهره می‌برند. این دو خودروی چینی رقابتی سخت با یکدیگر داشته و باید ببینیم که کدام یک می‌تواند در این رقابت موفق‌تر باشد.
کرمان‌خودرو پس از شکستی که با لیفان 520 تجربه کرده است این بار‌ آمده است تا با جبران نقاط ضعف خود با لیفان 620 به موفقیت برسد. در مورد کیفیت ساخت این دو خودرو نیز باید یادآور شوم که هر دو خودرو از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و خودروهای بی‌کیفیتی نیستند. به خصوص اینکه قیمت آنها زیاد است و بالطبع باید با کیفیت‌ بالاتری ساخته شوند. این دو چینی نه تنها رقیب یکدیگر به حساب می‌آیند بلکه رقیبی جدی برای محصولاتی همچون پارس ELX و سورن هم محسوب می‌شوند. باید دید که در آینده موفقیت آنها چگونه است. آیا می‌‌توانند موفق باشند یا خیر؟
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 07:30 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب