آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > تیونینگ و آپشنهای خودرو > تیونینگ و آپشنهای تندر 90 > لوازم جانبی تندر

Notices

لوازم جانبی تندر در این بخش لوازم جانبی لوگان و قطعات یدکی آن بررسی خواهند شد

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #11  
قدیمی 01-12-2011
رضا میرجعفریان آواتار ها
رضا میرجعفریان رضا میرجعفریان آنلاین نیست.
سرعت : 60 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Jun 2010
کد عضویت آکو: Aco-1354
اتومبیل: L90 E2 Full
محل سکونت: اردبیل
نوشته ها: 822
سپاس از دیگران: 771
1,762 بار در 591 پست سپاسگزاری شده است
رضا میرجعفریان به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

از دوستان عزیز کسی از این زنجیر چرخ های پارچه ای استفاده کردند می خواستم در صورت امکان در مورد کاراییش توضیحی بدین
__________________
من آن گلبرگِ مغرورم، که می‌میرم ز بی آبی ولی با ذلت و خواری، پی شبنم نمی‌گردم
پاسخ با نقل قول
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #12  
قدیمی 02-26-2011
zanjani آواتار ها
zanjani zanjani آنلاین نیست.
مدیر مطالب آزاد مرتبط با خودرو
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-736
اتومبیل: ال 90 ای 2
محل سکونت: zanjan
نوشته ها: 1,575
سپاس از دیگران: 3,180
2,352 بار در 876 پست سپاسگزاری شده است
Arrow نحوه بستن زنجیر ال 90

با سلام
با توجه به در خواست یکی از دوستان جنوبی که به منطقه سرد سیر مسافرت کرده بودند در خصوص نحوه بستن زنجیر
دو روش بستن رو به صورت تصویری برای دوستان قرار می دم امیدوارم دوستان با تمریناتی که انجام می دن راحت بتون طبق شرایط به یکی از دو روش زنجیر خودروشون رو بدون درد سر ببندن
در وحله اول من زنجیری رو که به نظرم مناسبترین رنجیر برای ال 90 هست (به دلیل عدم صدمه زدن به رینگ )رو خریداری کردم و به ناچار طبق همون توضیح میدم علی ایحال توی تقریبا تمام زنجیر ها شرایط یکی است
و باید عرض کنم که انواعی که از توی رینگ رد میشن به دلیل چسبیدگی رینگ به سیستم ترمز به درد ال 90 نمی خوره
این مدلی هم که در عکس می بینید در دونوع یخ شکن دار و بدون یخ شکن موجود است که نوع بدون یخ شکن به دلیل ضربه کمتری که میزند مناسب تر است اما به درد رانندگی روی یخ نمیخوره
قبل از شروع هم باید عرض کنم این روشها رو از کسی یاد نگرفتم بنابر این اگر ایرادی دارند دوستان یاد اوری واصلاح بفرمایند
اما روش بستن اول :
این روش به درد شرایطی می خوره که توی برف گیر کرده باشین و امکان جابجایی و حرکت ماشین وجود نداشته باشه :
1- ابتدا زنجیر رو باز و اون رو طوری قرار بدید که قفل کن های اون به سمت بیرون باشه و کل زنجیر رو کنترل کنید تا بند های اون به هم گره نخورده و تاب نداشته باشند (قفل کن من به اون قسمتی میگم که آچار توش قرار میگیره با چرخوندن وقفل کردن اون زنجیر جمع و سفت میشه)

www.ACOforum.org - Logan Tuning



2- طبق همون حالت زنجیر رو به پشت چرخ ببرین انگار که زنجیر رو پشت چرخ پهن کرده باشید توی این حالت هم قفل کن باید به سمت شما باشد ،برای اینکار بعد از اینکه زنجیر رو بیرون پهن کردید از یک طرف بهتر است از پشت لاستیک سمت جلو به سمت عقب ببرید طوری که تقریبا وسط زنجیر برسه به وسط لاستیک

www.ACOforum.org - Logan Tuning






3- بعد، از دو طرف آزاد زنجیر سمتی که قفل کن روی اون نیست رو گرفته (سمت دور از شما)و در بالای لاستیک آخرین بند های زنجیر را به هم ببندید .یکی بندهای سمتی از زنجیر که از شما دور است باز ودیگری بسته است و به هم راحت قفل میشوند و احتیاج به کار اضافه ای نیست .

www.ACOforum.org - Logan Tuning




www.ACOforum.org - Logan Tuning




4- سمت دیگر زنجیر را نبندید

www.ACOforum.org - Logan Tuning


5- بعد از بستن بندهای سمت داخلی زنجیر به هم زنجیر را روی لاستیک 180 درجه بچر خانید طوری که بندهایی که به هم قفل کرده اید روی زمین و پشت لاستیک بیفتند


www.ACOforum.org - Logan Tuning





www.ACOforum.org - Logan Tuning






6- حال دوسمت آزاد زنجیر را از پشت لاستیک به جلو بیاورید و وسط زنجیر را روی لاستیک بیاندازید(انگار بالاپوشی روی لاستیک انداخته اید) و زنجیر را روی لاستیک از هر طرف مرتب کنید (به طوری که از هر طرف مساوی باشند )

www.ACOforum.org - Logan Tuning


7- چون طول زنجیر ها متفاوت است قفل جلویی زنجیر را به بندی بیاندازید که زنجیر شل نباشد (ممکن است همان آخرین بند یا یکی از بندهای مانده به آخر باشد)

www.ACOforum.org - Logan Tuning

www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning



8- بعد از اینکه قفل جلویی طبق عکس بسته شد با آچار مخصوص قفل کن ها را سفت کنید به این طریق زنجیر روی لاستیک سفت میشود

www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning



www.ACOforum.org - Logan Tuning


9- در این روش قفل جلوئی در پائین چرخ بسته می شود


********************************

روش دوم:
این روش به درد حالتی می خورد که امکان حرکت ماشین وجود دارد
1- زنجیر را جلوی چرخ کاملاصاف پهن کنید

www.ACOforum.org - Logan Tuning




2- تا وسط زنجیر بر روی اون حرکت کنید

www.ACOforum.org - Logan Tuning



3- انتهای بند های زنجیر سمتی که از شما دور است را بگیریدو روی لاستیک به هم قفل کنید

www.ACOforum.org - Logan Tuning





4- بعد آخرین بند های سمت جلو را گرفته و روی لاستیک به هم قفل کنید مثل حالت قبل ممکن است مجبور شوید جهت کاهش طول زنجیر روی بندههای ماقبل آخر آنها را به هم قفل کنید.
www.ACOforum.org - Logan Tuning




5- زنجیر را روی لاستیک مرتب کنید



6- با استفاده از آچار مخصوص قفل کن ها را سفت کرده تا زنجیر روی لاستیک محکم شود.


www.ACOforum.org - Logan Tuning


چنانچه از زنجیر هایی استفاده میکنید که جهت سفت کردن از فنر یا کش استفاده میکنند سعی کنید قالپاقها را باز کنید تا صدمه نبینند.


به دلیل اینکه تنها بودم امکان گرفتن عکسهای واضح تر و مرحله ای وجود نداشت علی ایحال امیدوارم مفید واقع شده باشد
__________________
آنان که وقتشان پایان یافته
خواستارمهلتند وآنان که مهلت دارند
کوتاهی می کنند!
حضرت علی (ع)

ویرایش توسط Marshal : 02-27-2011 در ساعت 02:43 AM دلیل: تغغیر اندازه فونت پست آموزشی، گذاردن لینک اصل تصاویر آموزشی روی تصاویر کوچکتر
پاسخ با نقل قول
11 کاربر زیر از zanjani گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #13  
قدیمی 03-04-2011
sadeghmirza sadeghmirza آنلاین نیست.
سرعت : شروع به حرکت
 
تاریخ عضویت: Feb 2011
کد عضویت آکو: Aco-2851
محل سکونت: تهران
نوشته ها: 15
سپاس از دیگران: 1
5 بار در 4 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

با عرض سلام
ایا پلیس راه با زنجیر چرخ پارچه ای مشکلی ندارد؟
پاسخ با نقل قول
  #14  
قدیمی 03-04-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,376
سپاس از دیگران: 7,336
7,957 بار در 2,891 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

سلام آقا جعفر
با عرض ارادت و سپاس
توضیحات و راهنمائی به همراه عکس ها بسیار گویا و زیبا بیان شده
دست گل تان درد نکند
بسیار مفید و کاربردی بود .
فقط یه سئوال این زنجیر چرخ شما مخصوص ال 90 هست یا به تمام ماشین های سواری میخوره؟

مارک و مدل خاصی رو شما سراغ دارید که اگه بخواهم تهیه کنم اون مدل را بگیریم .
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
  #15  
قدیمی 03-05-2011
morteza آواتار ها
morteza morteza آنلاین نیست.
سرعت : 35 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
کد عضویت آکو: aco-1064
اتومبیل: L90
محل سکونت: بیرجند
نوشته ها: 349
سپاس از دیگران: 282
405 بار در 197 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط MAHDI-TONDAR نمایش پست ها

فقط یه سئوال این زنجیر چرخ شما مخصوص ال 90 هست یا به تمام ماشین های سواری میخوره؟
زنجیر چرخ ها متناسب با سایز رینگ دسته بندی می شن. به عنوان مثال زنجیر چرخ سمند و ال90 فرقی ندارن چون رینگ هر دو 15 هستش
__________________
یک ضرب المثل چینی هست که میگه:
تو پشت منو بخارون تا
من هم پشت تو رو بخارونم

پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از morteza بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #16  
قدیمی 03-05-2011
zanjani آواتار ها
zanjani zanjani آنلاین نیست.
مدیر مطالب آزاد مرتبط با خودرو
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-736
اتومبیل: ال 90 ای 2
محل سکونت: zanjan
نوشته ها: 1,575
سپاس از دیگران: 3,180
2,352 بار در 876 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط MAHDI-TONDAR نمایش پست ها
سلام آقا جعفر
با عرض ارادت و سپاس
توضیحات و راهنمائی به همراه عکس ها بسیار گویا و زیبا بیان شده
دست گل تان درد نکند
بسیار مفید و کاربردی بود .
فقط یه سئوال این زنجیر چرخ شما مخصوص ال 90 هست یا به تمام ماشین های سواری میخوره؟

مارک و مدل خاصی رو شما سراغ دارید که اگه بخواهم تهیه کنم اون مدل را بگیریم .
سلام آقا مهدی دوست عزیزم
آقا مهدی وظیفه بود متاسفانه دست تنها بودم و امکان گرفتن عکس با جزئیات بیشتر وجود نداشت
در خصوص زنجیر بستگی به رینگ دارد این مدل مخصوص رینگ 15 است و خوبیی که دارد چون با کش یا فنر بسته نمی شود به رینگ صدمه نمی زند و چینی است همین مدل دو نوع است که به نوع یخ شکن دار و بدون یخ شکن وجود دارند (روی زنجیر تیکه های v شکل جوش داده اند تا به یخ گیر کرده و سر نخورند که موجب ضربه بیشتر هنگام حرکت می شود اما چون من مدام توی جاده های کوهستانی کردستان مسافرت می کنم از این مدل گرفتم)
توی بازار هم یا از این مدلهای چینی وجود دارند یا اراک خودمون که جوندارترند ولی با کش بسته می شوند

و در تکمیل آموزش هم باید عرض کنم بعد از 100 یا 200 متر حرکت باید حتما حتما حتما مجددا زنجیر کنترل و در صورت لزوم (احتمال زیاد) سفت شوند
موفق باشید
__________________
آنان که وقتشان پایان یافته
خواستارمهلتند وآنان که مهلت دارند
کوتاهی می کنند!
حضرت علی (ع)
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از zanjani بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #17  
قدیمی 03-05-2011
Hassan آواتار ها
Hassan Hassan آنلاین نیست.
سرعت : 10 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
کد عضویت آکو: aco-825
اتومبیل: E2 LP
محل سکونت: Tehran
نوشته ها: 55
سپاس از دیگران: 47
134 بار در 42 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط zanjani نمایش پست ها

و باید عرض کنم که انواعی که از توی رینگ رد میشن به دلیل چسبیدگی رینگ به سیستم ترمز به درد ال 90 نمی خوره
سلام دوست عزیز؛
بابت آموزش نحوه بستن چرخ زنجیر دستتون درد نکنه.
چرخ زنجیر بنده با تسمه ای که از داخل رینگ عبور میکنه محکم میشه. تابحال نیاز به استفاده نبوده است ولی باتوجه به فرمایش شما این سوال پیش آمد که با توجه به فاصله حدود 15 میلیمتری بین سیستم ترمز و لبه داخلی رینگ (انگشتان دست براحتی عبور میکند) و ضخامت 3 الی 4 میلیمتری تسمه زنجیر چرخهای من، بازهم نباید در زمان مقتضی از آنها استفاده کنم؟
البته باتوجه به مطرح شدن این موضوع، در اولین فرصت یکی از آنها را در محل وجود سیستم ترمز خواهم بست تا ببینم آیا جایی گیر میکند یانه. ولی فکر کردم احتمالاً این فرمایش شما دلیلی غیر از موارد ظاهری و آنچه که من میتوانم ببینم، داشته باشد.
__________________
الهي مرا آن ده ، كه مرا آن به
پاسخ با نقل قول
  #18  
قدیمی 03-05-2011
zanjani آواتار ها
zanjani zanjani آنلاین نیست.
مدیر مطالب آزاد مرتبط با خودرو
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-736
اتومبیل: ال 90 ای 2
محل سکونت: zanjan
نوشته ها: 1,575
سپاس از دیگران: 3,180
2,352 بار در 876 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط Hassan نمایش پست ها
سلام دوست عزیز؛
بابت آموزش نحوه بستن چرخ زنجیر دستتون درد نکنه.
چرخ زنجیر بنده با تسمه ای که از داخل رینگ عبور میکنه محکم میشه. تابحال نیاز به استفاده نبوده است ولی باتوجه به فرمایش شما این سوال پیش آمد که با توجه به فاصله حدود 15 میلیمتری بین سیستم ترمز و لبه داخلی رینگ (انگشتان دست براحتی عبور میکند) و ضخامت 3 الی 4 میلیمتری تسمه زنجیر چرخهای من، بازهم نباید در زمان مقتضی از آنها استفاده کنم؟
البته باتوجه به مطرح شدن این موضوع، در اولین فرصت یکی از آنها را در محل وجود سیستم ترمز خواهم بست تا ببینم آیا جایی گیر میکند یانه. ولی فکر کردم احتمالاً این فرمایش شما دلیلی غیر از موارد ظاهری و آنچه که من میتوانم ببینم، داشته باشد.
سلام آقا حسن
درست است که رد می شود اما در فشار هایی که در زمانهای بحرانی به زنجیر و لاستیک میاد ،باید فشارو کشش هایی که به زنجیر ،بندها و احتمال گیر کردنها و بریدن بند ها رو در نظر بگیریم
متاسفانه خسارتی که یک زنجیر بریده به گلگیر وارد میکنه هیچ تصادفی وارد نمی کنه شاید بعضی از تصادفها رو بشه بیرنگ در آورد اما ضربات زنجیر بریده به گلگیر متاسفانه به سختی صاف میشه و حتما باید رنگ بشه مخصوصا اگر سرعت بالا باشه و تعداد ضربات زیاد
البته نمی دونم نوعی که شما دارید چگونه است اما در مدل هایی که من دیدم از پر ه های رینگ استاندارد ای 2 عبور نمی کنند و برای رینگ های معمولی که اصلا قابل استفاده نیست
ولی خوب شما لطف کنید امتحان کنید و نتیجه رو هم بفرمائید
ممنون و موفق باشید
__________________
آنان که وقتشان پایان یافته
خواستارمهلتند وآنان که مهلت دارند
کوتاهی می کنند!
حضرت علی (ع)

ویرایش توسط zanjani : 03-05-2011 در ساعت 02:56 PM
پاسخ با نقل قول
  #19  
قدیمی 09-25-2011
عدنانی عدنانی آنلاین نیست.
سرعت : 20 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Nov 2010
کد عضویت آکو: ACO-1675
محل سکونت: ایران
نوشته ها: 151
سپاس از دیگران: 3,473
108 بار در 59 پست سپاسگزاری شده است
عدنانی به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض زنجير چرخ و معايب و مزاياي و انواع آن

سلام
من تا قبل از اينكه لوگان بگيرم از زنجير هاي فلزي استفاده مي كردم با مراجعه به فروشندگان متوجه شدم كه انواع برزنتي و لاستيكي هم توي بازار هست
باتوجه به اينكه در حال حاظر 3 نوع زنجير چرخ در بارار وجود داره دوستاني كه ازهر كدام استفاده كردن لطفا توضيحاتي در مورد آنها ذكر كنند
1- زنجير فلزي
2- تسمه پارچه اي
3- لاستيكي
متشكرم

ویرایش توسط عدنانی : 09-26-2011 در ساعت 10:35 AM
پاسخ با نقل قول
  #20  
قدیمی 09-25-2011
ACO آواتار ها
ACO ACO آنلاین نیست.
مدیر کل آکوفروم
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: اختصاصی
محل سکونت: IRAN
نوشته ها: 1,735
سپاس از دیگران: 1,094
5,859 بار در 1,210 پست سپاسگزاری شده است
ACO به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

پست اقای عدنانی به این تاپیک منتقل و پستهای بعدی حذف شد
با تشکر از همکاری شما .
__________________

---------------------
به نام نکو گر بمیرم رواست ** مرا نام باید که تن مرگ راست
---------------------


پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از ACO بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 02:07 AM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب