آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات

قوانین انتخاب نام کاربری را پیش از ثبت نام در اینجا مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت اکانت شما تایید نخواهد شد


آیا در ثبت نام در سایت مشکلی دارید ؟ آیا نمیدانید کد عضویت و کد کاربری خود را چگونه پیدا کنید ؟ به این قسمت مراجعه کنید (حتما از نام کوچک خود در اسم کاربری استفاده کنید)


فروم تخصصی تندر 90 - آکو  
        تاپیک مصور معرفی محصولات جدید آکو                    

بازگشت   فروم تخصصی تندر 90 - آکو > تیونینگ و آپشنهای خودرو > بحث و نظرات راهنمایی و تجارب شخصی تندر سواران

Notices

بحث و نظرات راهنمایی و تجارب شخصی تندر سواران در این تالار تمامی بحثهای مربوط به تندر 90 که به صورت مقالات علمی نیست و نظرات و بحثهای خود کاربران و به قلم و ادبیات ایشان است گرداوری میشود برای مقالات و نوشته های تخصصی بخش مقالات پیشتر فراهم شده است .

پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
  #121  
قدیمی 01-16-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,685
سپاس از دیگران: 414
1,484 بار در 749 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض افزایش مصرف سوخت برخی از خودروهای داخلی

براساس آمار سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت اعلام شد
افزایش مصرف سوخت برخی از خودروهای داخلی
چرایی افزایش مصرف سوخت برخی از خودروها

گروه خودرو- هفته گذشته سردار رویانیان رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت در حالی از مهلت سه ساله برای کاهش مصرف سوخت خودروهای داخلی خبر داد که آمار شش ماهه سال‌جاری سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت، از افزایش مصرف سوخت بیش از 10 خودرو داخلی و مونتاژی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.</b>



آمار منتشر شده توسط سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت، تنها خودروهای پر مصرف را نشانه نرفته، بلکه در آمار مذکور برخی از خودروهایی که طی سال‌های گذشته همواره عنوان خودروهای كم‌مصرف را یدک می‌کشیدند نیز با تغییراتی در میزان مصرف سوخت مواجه بودند. این امر بیانگر آن است که در شش ماه اول سال‌جاری برخی از خودروهای داخلی طعم افزایش مصرف سوخت را چشیده‌اند که این امر موجب سرگردانی خریداران این نوع خودروها شده است، چرا که با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و واقعی‌سازی قیمت سوخت تقاضا برای خودروهای كم‌مصرف در کشور افزایش یافته، این در حالی است که مصرف سوخت برخی از این خودروها با میزان مصرف اعلام شده توسط خودروسازان تطابق ندارد.
با این شرایط خودروسازان با الزام جدیدی روبه‌رو شده‌اند که براساس آن باید سرانه مصرف سوخت خود را تا سال 93 به شش لیتر در صد کیلومتر برسانند رقمی که لازمه تحقق آن افزایش تولید خودروهای كم‌مصرف و کاهش مصرف سوخت خودروهای فعلی است. براساس الزام جدید خودروسازان باید علاوه بر خودروهای تولیدی، سوخت خودروهایی که تولید و به مشتری عرضه شده را نیز با اعمال تغییراتی در فرآیند سوخت رسانی اصلاح کنند تا به این طریق کاهش سرانه مصرف سوخت علاوه بر خودروهای جدید، خودروهای در حال تردد را نیز در بر گیرد.
به گفته خودروسازان، افزایش مصرف سوخت تابع عواملی همچون کیفیت بنزین، شرایط آب و هوایی و کیفیت قطعات مصرفی است که افت کیفیت هر یک از عوامل مذکور به طور مستقیم بر افزایش سوخت خودروهای داخلی تاثیر می‌گذارد.
عوامل اعلام شده از سوی خودروسازان در حالی است که مسوولان سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت معتقدند که کیفیت بنزین نمی‌تواند بر روند افزایش یا کاهش مصرف سوخت خودرو تاثیر چندانی داشته باشد.
فاصله با استاندارد جهانی
کیوان وزیری، مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد‌های خودرو ایران خودرو در خصوص دلایلی که به افزایش مصرف سوخت برخی از خودروهای داخلی و مونتاژی منجر شده می‌گوید: شرایط آب و هوا یکی از عواملی است که مصرف سوخت خودروها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ چرا که در هوای سرد خودرو به منظور احتراق، سوخت بیشتری مصرف می‌کند، از سوی دیگر اکتان بنزین مصرفی نیز در میزان مصرف سوخت خودروهای داخلی تاثیر مستقیم دارد.
وی عنوان می‌کند که اکتان پایین علاوه بر افت کیفیت خودروها به افزایش مصرف سوخت خودروها نیز منجر می‌شود. به گفته وزیری علاوه بر عوامل مذکور کیفیت قطعات نیز در روند مصرف سوخت خودروهای داخلی تاثیر می‌گذارد، اما از سال گذشته و با نزدیک شدن به زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ایران خودرو سعی کرده تا کیفیت قطعات داخلی را افزایش دهد تا بتواند میزان مصرف سوخت خودروها را کنترل کند.
وزیری در پاسخ به این پرسش که آمار سازمان بهينه‌سازي، مربوط به نیمه اول سال‌جاری است، بنابراین شرایط آب و هوا از عوامل تاثیر‌گذار بر مصرف سوخت خارج می‌شود، می‌گوید: در صورتی‌که آمار مربوط به نیمه اول سال جاری باشد باید سوخت مصرفی و کیفیت قطعه‌ها را مورد بررسی قرار داد. به گفته وزیری با توجه به آمار مذکور باید شرایط مونتاژ و کیفیت قطعه‌سازان مورد ارزیابی بیشتر قرار گیرد.
علی جزایری، رییس انجمن موتور نیز در این خصوص می گوید : مصرف سوخت تابع عواملی همچون سوخت مصرفی، کیفیت روغن موتور و در نهایت کیفیت قطعات مصرفی است که در میان عوامل مذکور کیفیت قطعات بیشترین تاثیر را بر روند مصرف سوخت خودروها دارد.
به گفته جزایری افت کیفیت قطعات در برخی از خودروهای داخلی افت کیفیت موتور را به همراه داشته که این امر موجب شده تا هم‌اکنون مصرف سوخت برخی از خودروهای داخلی یا مونتاژی از هشت لیتر به 13 لیتر برسد.
اوستا گودرزی استاد دانشگاه علم و صنعت نیز در این خصوص می‌گوید: هرچند آمار مذکور از افزایش مصرف سوخت برخی از خودروها در مقایسه با سال گذشته حکایت دارد، اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که آمار اعلام شده نشان‌دهنده آن است که هم‌اکنون برخی از خودروسازان از استاندارد اولیه شرکت‌های مادر و استانداردهای جهانی نیز فاصله گرفته‌اند.
به گفته گودرزی بررسی عواملی که منجر به افزایش مصرف سوخت خودروهای داخلی و مونتاژی شده بسیار مهم است اما در کنار بررسی این عوامل باید خودروسازان را ملزم به تولید خودروهای كم‌مصرف کرد تا به این طریق شرایط برای کاهش سرانه مصرف سوخت خودروها به وجود آید.
از سوی دیگر هرچند کیفیت پایین سوخت مصرفی یکی از عمده دلایل افزایش مصرف سوخت خودروهای داخلی عنوان می‌شود، اما عباس کاظمی رییس سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت معتقد است که فرمول بنزین مصرفی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است به همین دلیل نمی‌توان کیفیت سوخت را دلیل افزایش مصرف سوخت دانست.
به گفته کاظمی سرما می‌تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در روند افزایش مصرف سوخت خودروهای داخلی باشد اما تست میزان مصرف سوخت خودروها در نیمه اول سال صورت گرفته که با این شرایط نمی‌توان شرایط آب و هوایی را در افزایش مصرف سوخت خودروهای داخلی و مونتاژی دخالت داد.
اظهار نظر کاظمی در حالی است که مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد‌های خودرو ایران خودرو در این خصوص می‌گوید: براساس آزمایشی که در سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت صورت گرفت مشخص شد مصرف سوخت خودروهایی که با اکتان 87 تست شده اند نسبت به خودروهایی که با اکتان 95 تست شده اند در حدود 16 تا 25 درصد افزایش داشته که این امر بیانگر آن است که سوخت مصرفی در افزایش یا کاهش مصرف سوخت خودروهای داخلی تاثیر گذار است.
به گفته وزیری، کاهش مصرف سوخت یک معادله چند مجهولی است که یکی از اضلاع آن به خودروسازان اختصاص دارد و سایر اضلاع این معادله به وزارت نفت، راه و کشور باز می‌گردد.
مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد‌های خودرو ایران خودرو در ادامه می‌گوید: وزارت نفت ملزم به عرضه سوخت با اکتان بالا از سال 92 شده و مسوولان این وزارتخانه وعده داده‌اند در موعد مقرر سوخت با اکتان بالا را در کلیه جایگاه‌های کشور عرضه‌کنند، وزارت راه نیز باید جاده‌های کشور را بهبود بخشد؛ چرا که غیر‌استاندارد بودن جاده‌ها نیز بر میزان مصرف سوخت خودروها تاثیرگذار است، علاوه بر دو وزارتخانه مذکور وزارت کشور نیز ملزم به خروج خودروهای فرسوده شده تا به این طریق بتوان سرانه مصرف سوخت در کشور را کاهش داد.
الزامی برای کاهش مصرف‌سوخت
هرچند هم‌اکنون با افزایش نسبی سوخت برخی از خودروهای داخلی مواجه هستیم، اما در کنار آن خودروسازان ملزم شده‌اند تا سرانه مصرف سوخت خودروهای خود را از 5/8 لیتر کنونی به شش لیتر در هر صد کیلومتر طی سه سال آینده برسانند.
مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد‌های خودرو ایران خودرو در خصوص برنامه‌های این شرکت برای رسیدن به عدد مد نظر در جدول مصرف سوخت خودروهای داخلی می‌گوید: ایران خودرو از سال گذشته برنامه کاهش مصرف سوخت را در دستور کار خود قرار داده و تا‌کنون توانسته سرانه مصرف سوخت خودروهای تولیدی را از 2/8 لیتر به 8/7 لیتر برساند که با پیگیری طرح‌های مدنظر سرانه مصرف سوخت تا سال 92 به 5/6 لیتر خواهد رسید.
به گفته وزیری برای رسیدن به سرانه شش لیتر در صد کیلومتر ایران خودرو نصب موتور كم‌مصرف tu5 و موتور ef7 را در دستور کار خود قرار داده که در کنار نصب موتورهای مذکور استفاده از فناوری‌های مهندسی نیز بر روند کاهش مصرف سوخت تاثیر خواهد گذاشت.
هرچند مدیر اجرا و نظارت بر استاندارد‌های خودرو ایران خودرو امیدوار است که با اجرای برنامه‌های فوق بتواند به برنامه مدنظر برای مصرف سوخت دست یابد، اما رییس انجمن موتور معتقد است که تحقق سرانه مذکور تنها با تولید خودروهای هیبرید امکان‌پذیر است و رسیدن به این سرانه با خودروهای بنزین سوز غیر‌ممکن خواهد بود.
به گفته جزایری تعیین سرانه مصرف سوخت یک مبحث علمی است که براساس آن سرانه خودروهای بنزین سوز 7 یا 8 لیتر تعیین می‌شود که این عدد برای خودروهای هیبرید کمتر از شش لیتر است به همین دلیل رسیدن به سرانه مذکور بدون خودروهای هیبرید امکان‌پذیر نخواهد بود.
به گفته رییس انجمن موتور علاوه بر تولید خودروهای هیبرید برای تحقق رقم مد نظر در سرانه مصرف سوخت باید این نکته را نیز مد‌نظر قرار داد که تهران در گروه شهرهای دارای شیب طبیعی می‌باشد که این شیب نیز بر روند مصرف سوخت خودروها تاثیر می‌گذارد که باید این عامل را نیز برای کاهش مصرف سوخت در نظر گرفت. </b>
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MATIN بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.



  #122  
قدیمی 01-17-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,333
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط عدناني نمایش پست ها
سلام
شب خوش
من به شخصه اعتقادي به اين نيتروژن كه جديدا به عنوان باد داخل لاستيك خودرو ها وارد ميشه ندارم
اگه دوستي دليل علمي براي اين مسئله داره خوشحال ميشم بدونم
به نظر من فقط و فقط تبليغات براي دريافت وجه بيشتر است و بس
متشكرم
سلام آقای عدنانی
ورورد شما را به آکو فروم خوش امد میگویم .
برای معرفی خودتون میتونید به تاپیک زیر سربزنید .
http://www.acoforum.org/showthread.php?t=42&page=47
درخصوص سئوال شما بنده تا اونجایی که اطلاع دارم گاز نیتروژن باعث خنک شدن لاستیک ماشین بخصوص در گرمای تابستان خواهد شد و با این کار ( خنک شدن تایرها) سبب کاهش مصرف سوخت می گرددالبته در فصل زمستان بدلیل سرمای هوا زدن گاز نیتروژن توصیه نمی شود.
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
  #123  
قدیمی 01-17-2011
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
همکاران سابق
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
محل سکونت: ایران
نوشته ها: 5,071
سپاس از دیگران: 7,258
12,453 بار در 3,442 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط عدناني نمایش پست ها
سلام
شب خوش
من به شخصه اعتقادي به اين نيتروژن كه جديدا به عنوان باد داخل لاستيك خودرو ها وارد ميشه ندارم
اگه دوستي دليل علمي براي اين مسئله داره خوشحال ميشم بدونم
به نظر من فقط و فقط تبليغات براي دريافت وجه بيشتر است و بس
متشكرم

سلام دوست گرامي
ضمن عرض تبريك و خوش آمد گويي خدمت شما بابت پيوستن به جمع بزرگ خانواده آكو
بنده نيز به شخصه به عنوان كسي كه الان نزديك به 1 سال هست از نيتروژن در لاستيك هاي خودرو استفاده ميكنم نظر شخصيم رو خدمت شما عرض ميكنم وگرنه نظر جنابعالي محترم هست .
اول بد نيست اين مطلب رو خدمت شما عرض كنم كه تمام خودروهاي رالي و فرمول 1 ، بلا استثنا همگي از نيتروژن در لاستيك هاشون استفاده ميكنند ، علت اين كار هم بخاطر اين هست كه نيترژن اثر بسيار زيادي در تعديل دماي لاستيك خودرو داره و اجازه نميده لاستيك خودرو گرم بشه بخاطر خواص شيميايي نيتروژن كه مربوط به بحث شيمي ميشه و در اين مطلب نميشه بهش پرداخت .
دوم اينكه بنده از زماني كه از نيتروژن در لاستيك هاي ماشين استفاده ميكنم ، مصرف سوخت خودرو نسبت به قبل استفاده حدود 0.5 تا 0.8 ليتر در 100 كيلومتر كمتر شده مضاف بر اينكه نرميه لاستيك بيشتر شده و ضربات جاده را كمتر انتقال ميده (البته اين مورد در لاستيك هاي پهن صادق نيست )
سوم اينكه چون مولكول هاي نيتروژن نسبت به اكسيژن بسيار حجيم تر و بزرگتر هستند ، مثل اكسيژن تحت تاثير عوامل محيطي و جوي و دمايي قرار نگرفته و منقبض و منبسط نميشوند ، در نتيجه فشار باد در لاستيك ها هميشه يك مقدار ثابتي هست و اين قضيه دقيقا اثر مستقيم بر روي ميزان استهلاك عاج لاستيك هاي خودروي شما داره و استهلاكشون رو كم ميكنه ، درنتيجه عمر لاستيك خودروي شما بيشتر خواهد شد .
اميدوارم توضيحات بنده ، شما رو قانع كرده باشه . در غير اين صورت نيز باز نظر شخصي شما محترم هست .
موفق باشيد .
__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.
پاسخ با نقل قول
3 کاربر زیر از Renault Logan گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #124  
قدیمی 01-18-2011
morteza آواتار ها
morteza morteza آنلاین نیست.
سرعت : 35 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Feb 2010
کد عضویت آکو: aco-1064
اتومبیل: L90
محل سکونت: بیرجند
نوشته ها: 349
سپاس از دیگران: 282
405 بار در 197 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط مسعود_لوگان نمایش پست ها
جناب امیری اگر از نیتروژن استفاده کنید به شما قول میدم مصرف سوخت تندر 90 در جاده روی 6 تا 7 باشه و در شهر 8 تا 9 موفق باشین
مسعود جان با این توصیه هایی که کردی و استفاده از نیتروژن بایستی قول زیر 6 رو میدادی، 6-7 که سهله.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط عدناني نمایش پست ها
سلام
شب خوش
من به شخصه اعتقادي به اين نيتروژن كه جديدا به عنوان باد داخل لاستيك خودرو ها وارد ميشه ندارم
اگه دوستي دليل علمي براي اين مسئله داره خوشحال ميشم بدونم
به نظر من فقط و فقط تبليغات براي دريافت وجه بيشتر است و بس
متشكرم
جناب عدنانی عزیز
اگه یه سرچ کوچولو توی سایت خودمون و یا در گوگل بزنید به راحتی فواید اون رو می فهمید.
اين هم توضيحاتي در رابطه با استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيک :
استفاده از نيتروژن به جاي اكسيژن در لاستيك ميتونه عمر لاستيك رو 30٪ بالا تر و مصرف بنزين رو كمتر كنه. استفاده از اين گاز خشك علاوه بر راحتي و نرمي بيشتر اين امكان رو به شما ميده كه طول سال فشار ثابتي رو در چرخهاي ماشين خود داشته باشد و لاستيكهاي ماشين شما هميشه سرد باشند به همين دليل امنيت لاستيك بيشتر خواهد بود.
مولكولهاي نيتروژن از اكسيژن بزرگترند ,بنابراين راحتتر از هوا مي توانند در لا‌ستيك حركت كنند و جريان يابند , ضمن اينكه در برابر گرما از هوا مقاومترند.
عمده خاصیت نیتروژن در غالب مبحث شیمی بی اثر بودن آن است و به همین دلیل پر کننده بی اثر خوبی برای عدم ترکیب شدن از نظر عدم خورندگی و فیزیکی عدم تاثیر دما در حجم(تا حدودی) برای فضاهای بسته است حال این فضای بسته جو زمین باشد یا یک مخزن یا فضای لاستیک و رینگ شما !
بر خلاف خاصیت خشک و منضبط در برخورد با تنش و ضربات بسیار منعطف است و به راحتی با آنها هماهنگ میشود
از خواص جالب این گاز خاصیت تراکم پذیری است که میتواند ضربات و فشار وارده بر لاستیک را توسط همین خاصیت جذب کند
نيتروژن همچنين از اكسيده شدن لا‌ستيك و تخريب آن جلوگيري كرده و عملكرد خودرو را بهبود مي بخشد .
از اين گاز براي باد كردن چرخهاي هواپيما و ماشينهاي مسابقه اي استفاده ميشه. نتيجه گيري کلي اين است که با استفاده از اين گاز :
1- افزايش فوق العاده عمر لاستيک:
به دليل سرد بودن هميشگي لاستيک با اين گاز، عمر لاستيک تا 30% افزايش مي يابد.
2 - تنظيم باد هميشگي لاستيکها:
مولکولهاي نيتروژن درشتتر از هوا مي باشند. گاز نيتروژن هيچ وقت به هواي گرم و سرد تاثير ندارد و هميشه ثابت است.
3 - ترمزگيري عالي در سرعت هاي بالا و شديد:
به دليل نرمي بيش از حد اين لاستيکها با باد نيتروژن ترمزگيري اتومبيل تا 30% افزايش مي يابد.
4- مخصوص رينگهاي اسپرت:
کوبيدن و خشکي اين نوع رينگها تا حدودی برطرف مي شود.
__________________
یک ضرب المثل چینی هست که میگه:
تو پشت منو بخارون تا
من هم پشت تو رو بخارونم

پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از morteza گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #125  
قدیمی 01-23-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,685
سپاس از دیگران: 414
1,484 بار در 749 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض خودروهای وارداتی سهم بالایی در بنزین‌سوزی دارند

خودروهای وارداتی سهم بالایی در بنزین‌سوزی دارند

مصرف سوخت خودروسازان جهان از 5/6 تا 5/10 لیتر می‌باشد و درست است که ایران با کمترین اعداد فاصله دارد اما خودروسازان وطنی وعده داده‌اند با تولید موتورهای کم مصرف سرانه مصرف بنزین را کم کنند.

این دست از گزارش‌ها معمولاً زمانی به رشته تحریر درمی‌آیند که شاخص‌های آلودگی هوا به مرز هشدار رسیده و یا مدارس تعطیل شده باشند، اما این بار قصد داریم قبل از بروز اتفاقات یاد شده به موضوع مصرف سوخت بپردازیم.

چندی پیش ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت اعلام کرد مصرف سوخت در تمام دنیا زیر 5 لیتر در 100 کیلومتر است. بدین جهت به سراغ خودروسازان داخلی رفتیم تا از این شاخص در ایران اطلاع پیدا کنیم.

مدیر اجرا و نظارت بر استانداردهای ایران خودرو عدد مصرف سوخت در هر صد کیلومتر را در بخش ترکیبی 8/7 لیتر عنوان کرد. معاون مهندسی و کیفیت سایپا نیز مصرف سوخت خودروهای این مجموعه را در حدود 4/7 لیتر یادآور شد.

با این تفاسیر هیچکدام از خودروسازان داخلی به عدد پنج نمی‌رسند. ولی کدام خودروسازان جهان مصرف سوختشان در حدود 5 لیتر می‌باشد؟

براین اساس فقط خودروهای هیبریدی هستند که می‌توانند کمتر از 6 لیتر بنزین بسوزانند و سایر خودروها اگر به جدول مصرف سوخت‌شان نگاهی بیندازیم عدد 5 لیتر به دست نمی‌آید، بلکه اعداد بسیار فراتر است.

در این گزارش برخی از خودروهای وارداتی را بررسی می‌کنیم تا ببینیم سهم این خودروها در سبد سوختی ایران به چه میزان می‌رسد.

خودروی هیوندای سوناتا با موتور 2 هزار و 400 سی‌سی شهری 62/8 و ترکیبی 86/8 لیتر بنزین می‌سوزاند. آزرا 3 هزار و 300 سی‌سی هم در بخش شهری 14 لیتر و ترکیبی 10 لیتر بنزین نیاز دارد.

هیوندای کوپه 2700 سی‌سی هم در بخش شهری و ترکیبی به ترتیب 5/14 و 5/10 لیتر بنزین باید استفاده کند و البته اتوماتیک آن در شهری 5/15 و ترکیبی 5/11 لیتر می‌سوزاند.

سورنتو 3300 هم در رده رکوردارها است، شهری 5/17 و ترکیبی 5/13 لیتر بنزین نیاز دارد. با اپیروس هم اگر برانید شهری 5/18 لیتر و ترکیبی 13 لیتر بنزین باید استفاده کنید.

در پاجرو هم باید باک خودرو پر باشد چرا که در شهری 2/15 و ترکیبی 6/12 لیتر بنزین نیاز دارد. اگر به سراغ خودروهای بی‌ام‌و مانند x3 برویم مصرف سوخت‌ها بیشتر می‌شود. شهری 14 و ترکیبی 12 لیتر بنزین احتیاج است. X6 هم در بخش شهری 20 لیتر بنزین می‌خواهد و ترکیبی آن حدود 17 لیتر بنزین می‌سوزاند.

حالا با جمع این اعداد میانگین مصرف بنزین در خودروهای وارداتی در بخش شهری 3/14 و ترکیبی 4/10 لیتر است. حال این اعداد در ایران‌خودرو در بخش شهری 6/10 و ترکیبی 8/7 لیتر است و قرار شده تا پایان سال باز هم این اعداد کمتر شود. سایپایی‌ها نیز به دلیل حجم موتورهای پائین و مصرف سوخت کم سهم اندکی در حدود 4/7 لیتر در مصرف بنزین دارند.

این اعداد نشان می‌دهد که خودروهای وارداتی سهم 5/33 درصدی در مصرف بنزین ایران دارند و البته در کشورهای خارجی مصارف بنزین بدین شکل بالا است. شاید در یک مثال بتوان مصرف بنزین خودروهای داخلی و وارداتی را قیاس کرد. پژو 206 با موتور هزار و 400 سی‌سی در سیکل ترکیبی 62/6 لیتر بنزین می‌سوزاند و خودرو یاریس تویوتا با موتور 1300 سی‌سی، 98/6 لیتر بنزین نیاز دارد.

به هر ترتیب طبق تحقیقات صورت گرفته عدد 5 فقط در مورد خودروهای هیبریدی است که هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده‌اند لذا نمی‌توان گفت در صنعت خودروی جهان در هر صد کیلومتر 5 لیتر بنزین سوزانده می‌شود.

در حال حاضر خودروی هیبریدی فورد 95/4 لیتر بنزین نیاز دارد. در کل باید یادآور شد که مصرف سوخت خودروسازان جهان از 5/6 تا 5/10 لیتر می‌باشد و درست است که ایران با کمترین اعداد فاصله دارد اما خودروسازان وطنی وعده داده‌اند با تولید موتورهای کم مصرف سرانه مصرف بنزین را کم کنند.

به هر ترتیب ایران خودرو و سایپا برای سال 90 برنامه‌های جالبی را برای کاهش مصرف سوخت دیده‌اند. علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن نیز با اشاره به برنامه‌های وزارت صنایع برای نظارت بر کیفیت تولید خودروهای داخلی به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، گفته است: در بخش تولید خودرو و بحث آلایندگی‌ها، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی توضیح داد : تعداد خودرو‌های تهران در سال 79 و 80 یک چهارم تعداد خودروها در سال 89 است اما میزان روز‌های ناسالم در مقایسه با سال‌های 80-79 بشدت کاهش یافته است.

وی افزود: موضوع رفع آلاینده‌ها از مصارف خودرو یک موضوع مستمر در وزارت صنایع و معادن است که تلاش بخش تولید و صنعت این است هر روزه با بکارگیری مکانیزم‌های جدید، آلاینده‌های منتشره در هوا کاهش یابد.

همچنین رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در مورد اقدام‌های مؤثر انجام شده در بخش مدیریت و کاهش مصرف انرژی گفته است: مصرف سوخت بطور متوسط از 75 میلیون لیتر در سال 85 به 5/62 میلیون لیتر در سال 89 رسیده، این در حالی است که 4 میلیون خودروی سواری، 2میلیون موتوسیکلت به حمل و نقل عمومی اضافه شده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با بیان این‌که صنعت خودروسازی نیازمند تحولات اساسی است گفت: براساس مصوبه‌های کارگروه طرح تحول اقتصادی در بخش صنعت، متوسط مصرف سوخت خودروهای سواری به ازای پیمایش 100 کیلومتر باید به 5 لیتر کاهش یابد.
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از MATIN بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #126  
قدیمی 03-06-2011
MATIN آواتار ها
MATIN MATIN آنلاین نیست.
مدیر بخش اخبار
 
تاریخ عضویت: Mar 2010
کد عضویت آکو: aco-1118
اتومبیل: لوگان یا تندر90 یا ال90
محل سکونت: اصفهان
نوشته ها: 3,685
سپاس از دیگران: 414
1,484 بار در 749 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار ایران را بشناسیم

کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار ایران را بشناسیم
در تب و تابی که برای خرید خودروهای کم مصرف در ایران ایجاد شده است، کنجکاو شدم بدانم واقعا در بین تمام محصولات موجود در بازار کدام یک کم مصرف تر می باشد.

، سوالی که مدت‌ها ذهنم را مشغول کرده، این بود که چرا در تصور عامه مردم پراید یک خودرو کم مصرف است و آیا واقعا می توان از آن به عنوان یک خودرو کم مصرف یاد کرد؟
با جمع آوری اطلاعات مربوط به مصرف سوخت خودروهای داخلی کم مصرف ترین ها را بر اساس مصرفشان در سیکل ترکیبی درجه بندی کردیم. شما هم اگر برای پاسخ پرسش بالا کنجکاو شدید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

رتبه یکم: MVM110 سه سیلندر
شاید برای شما هم جالب باشد رتبه یک این رده بندی به یک خودرو چینی اختصاص یافته است. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که این خودرو تنها خودرو سه سیلندر موجود در رده بندی و البته بازار ایران است که با حجم تنها 812 سی سی قادر است 52 اسب بخار قدرت تولید کند. مصرف این خودرو در صد کیلومتر سیکل ترکیبی معادال 5.46 لیتر است که با اختلاف حدود 0.5 از رتبه دوم این جایگاه را بدست آورده است.

رتبه دوم: تویوتا یاریس
تنها وارداتی سهمیه دار بازار کشور با پیشرانه 1.3 لیتری خود که توان تولید 84 اسب بخار قدرت را داراست توانسته رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. مصرف ترکیبی یاریس در 100 کیلومتر معادل شش لیتر است.

رتبه سوم: هیوندای i20
تازه وارد پرقدرت بازار با وجود اینکه در مصرف جاده از تویوتا یاریس برتر بود اما به خاطر مصرف شهری بالاتر میانگینی با اختلاف 0.1 لیتر بیشتر جایگاه سوم را از آن خود کرد. این محصول از هیوندای با پیشرانه 1.6 لیتری خود توان تولید 126 اسب بخار را دارد و مصرف ترکیبی آن 6.1 لیتر اعلام شده است.

رتبه چهارم: فیات سی ینا
هر چند که سی ینا رتبه چهارم را کسب کرده، اما عرضه ناموفق آن باعث شده این خودرو آن طور که باید نتواند در بازار سر بلند باشد. این خودرو در ایران با پیشرانه 1.4 لیتری عرضه می شد که توان تولید 77 اسب بخار قدرت را داشته و مصرف ترکیبی آن به 6.2 لیتر در صد کیلومتر می رسد.

رتبه 5: مزدا 2
رتبه پنجم هم از آن یک تازه وارد به نام مزدا 2 است که توسط گروه بهمن عرضه می شود. این خودرو در ایران از پیشرانه 1.5 لیتری با توان 101 اسب بخار نیرو می گیرد و مصرف ترکیبی آن 6.3 لیتر اعلام شده است.

رتبه 6: پژو 206 تیپ 2
محصول نام آشنا و محبوب بازار ایران با وجود گذشت سالها از عرضه آن همچنان یکی از کم مصرف ترین های بازار است. این محصول با پیشرانه 1.4 لیتری اش 75 اسب بخار نیرو تولید می کند و مصرفی معادل 6.4 لیتر را در صد کیلومتر سیکل ترکیبی ارائه می‌دهد.

رتبه 7: هافی لوبو
هافی لوبو دیگر چینی لیست است که مدتی است توسط کرمان موتور عرضه شده است. این خودرو از پیشرانه 1075 سی سی بهره‌مند است که می تواند 65 اسب بخار نیرو تولید کند. مصرف ترکیبی این خودرو معادل 6.5 لیتر در صد کیلومتر است.

رتبه هشتم: پژو 206 صندوقدار V8
این محصول که توسط ایران خودرو عرضه می شود دارای متوسط مصرف 6.6 لیتر است. آوازه این محصول پیش تر با شعار تبلیغاتی از تهران تا مشهد با یک باک حتما به گوشتان خورده است. البته این شعار برای مصرف جاده 5.4 لیتری این خودرو طراحی شده بود. حجم موتور این خودور 1.6 لیتر است که می تواند 110 اسب بخار قدر تولید کند.

رتبه نهم: لیفان 520
سومین محصول چینی در این لیست ثابت می کند کرمانی ها چندان هم بی دلیل به سراغ این محصولات نرفته اند . لیفان 520 که با پیشرانه 1.6 لیتری در ایران عرضه شده و توان تولید 106 اسب بخار مصرفی معادل 6.7 لیتر را در 100 کیل.متر ترکیبی ارائه می دهد.

رتبه دهم: مگان 1600
آخرین رتبه از این رده بندی به رنو مگان اختصاص می یابد که در پارس خودرو مونتاژ می شود. پیشرانه 1.6 لیتری این محصول 115 اسب بخار قدرت تولید کرده و مصرف آن در صد کیلومتر ترکیبی 6.9 لیتر اعلام شده است.
پاسخ با نقل قول
2 کاربر زیر از MATIN گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
  #127  
قدیمی 03-06-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,333
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط MATIN نمایش پست ها
کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار ایران را بشناسیم
در تب و تابی که برای خرید خودروهای کم مصرف در ایران ایجاد شده است، کنجکاو شدم بدانم واقعا در بین تمام محصولات موجود در بازار کدام یک کم مصرف تر می باشد.

، سوالی که مدت‌ها ذهنم را مشغول کرده، این بود که چرا در تصور عامه مردم پراید یک خودرو کم مصرف است و آیا واقعا می توان از آن به عنوان یک خودرو کم مصرف یاد کرد؟
با جمع آوری اطلاعات مربوط به مصرف سوخت خودروهای داخلی کم مصرف ترین ها را بر اساس مصرفشان در سیکل ترکیبی درجه بندی کردیم. شما هم اگر برای پاسخ پرسش بالا کنجکاو شدید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

رتبه یکم: MVM110 سه سیلندر
شاید برای شما هم جالب باشد رتبه یک این رده بندی به یک خودرو چینی اختصاص یافته است. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که این خودرو تنها خودرو سه سیلندر موجود در رده بندی و البته بازار ایران است که با حجم تنها 812 سی سی قادر است 52 اسب بخار قدرت تولید کند. مصرف این خودرو در صد کیلومتر سیکل ترکیبی معادال 5.46 لیتر است که با اختلاف حدود 0.5 از رتبه دوم این جایگاه را بدست آورده است.

رتبه دوم: تویوتا یاریس
تنها وارداتی سهمیه دار بازار کشور با پیشرانه 1.3 لیتری خود که توان تولید 84 اسب بخار قدرت را داراست توانسته رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. مصرف ترکیبی یاریس در 100 کیلومتر معادل شش لیتر است.

رتبه سوم: هیوندای i20
تازه وارد پرقدرت بازار با وجود اینکه در مصرف جاده از تویوتا یاریس برتر بود اما به خاطر مصرف شهری بالاتر میانگینی با اختلاف 0.1 لیتر بیشتر جایگاه سوم را از آن خود کرد. این محصول از هیوندای با پیشرانه 1.6 لیتری خود توان تولید 126 اسب بخار را دارد و مصرف ترکیبی آن 6.1 لیتر اعلام شده است.

رتبه چهارم: فیات سی ینا
هر چند که سی ینا رتبه چهارم را کسب کرده، اما عرضه ناموفق آن باعث شده این خودرو آن طور که باید نتواند در بازار سر بلند باشد. این خودرو در ایران با پیشرانه 1.4 لیتری عرضه می شد که توان تولید 77 اسب بخار قدرت را داشته و مصرف ترکیبی آن به 6.2 لیتر در صد کیلومتر می رسد.

رتبه 5: مزدا 2
رتبه پنجم هم از آن یک تازه وارد به نام مزدا 2 است که توسط گروه بهمن عرضه می شود. این خودرو در ایران از پیشرانه 1.5 لیتری با توان 101 اسب بخار نیرو می گیرد و مصرف ترکیبی آن 6.3 لیتر اعلام شده است.

رتبه 6: پژو 206 تیپ 2
محصول نام آشنا و محبوب بازار ایران با وجود گذشت سالها از عرضه آن همچنان یکی از کم مصرف ترین های بازار است. این محصول با پیشرانه 1.4 لیتری اش 75 اسب بخار نیرو تولید می کند و مصرفی معادل 6.4 لیتر را در صد کیلومتر سیکل ترکیبی ارائه می‌دهد.

رتبه 7: هافی لوبو
هافی لوبو دیگر چینی لیست است که مدتی است توسط کرمان موتور عرضه شده است. این خودرو از پیشرانه 1075 سی سی بهره‌مند است که می تواند 65 اسب بخار نیرو تولید کند. مصرف ترکیبی این خودرو معادل 6.5 لیتر در صد کیلومتر است.

رتبه هشتم: پژو 206 صندوقدار V8
این محصول که توسط ایران خودرو عرضه می شود دارای متوسط مصرف 6.6 لیتر است. آوازه این محصول پیش تر با شعار تبلیغاتی از تهران تا مشهد با یک باک حتما به گوشتان خورده است. البته این شعار برای مصرف جاده 5.4 لیتری این خودرو طراحی شده بود. حجم موتور این خودور 1.6 لیتر است که می تواند 110 اسب بخار قدر تولید کند.

رتبه نهم: لیفان 520
سومین محصول چینی در این لیست ثابت می کند کرمانی ها چندان هم بی دلیل به سراغ این محصولات نرفته اند . لیفان 520 که با پیشرانه 1.6 لیتری در ایران عرضه شده و توان تولید 106 اسب بخار مصرفی معادل 6.7 لیتر را در 100 کیل.متر ترکیبی ارائه می دهد.

رتبه دهم: مگان 1600
آخرین رتبه از این رده بندی به رنو مگان اختصاص می یابد که در پارس خودرو مونتاژ می شود. پیشرانه 1.6 لیتری این محصول 115 اسب بخار قدرت تولید کرده و مصرف آن در صد کیلومتر ترکیبی 6.9 لیتر اعلام شده است.

خیلی عجیبیه
یعنی مگان با وزن بیشتر از تندر و موتوریکی ( موتور k4mدر هردو) مصرف سوخت کمتر از تندر داره و تندر در این جدول پایین تر از اونه
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.



ویرایش توسط MAHDI-TONDAR : 03-06-2011 در ساعت 10:38 PM
پاسخ با نقل قول
  #128  
قدیمی 03-06-2011
Reza -M آواتار ها
Reza -M Reza -M آنلاین نیست.
سرعت : 45 کیلومتر بر ساعت
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-623
اتومبیل: مزدا323وتندر90
محل سکونت: شیراز
نوشته ها: 485
سپاس از دیگران: 1,321
555 بار در 260 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط MAHDI-TONDAR نمایش پست ها
[/COLOR][/B]
خیلی عجیبیه
یعنی مگان با وزن بیشتر از تندر و موتوریکی ( موتور k4mدر هردو) مصرف سوخت کمتر از تندر داره و تندر در این جدول پایین تر از اونه
سلام مهدی جان
اره درسته مگان با این وجود مصرفش حداقل توی جدولها و اعلامی کارخانه ها کمتر هست چون مگان دارای سیستم VVT سوپاپ دو حالته دور پایین و دور بالا است که بهبود گشتاور و قدرت موتور در دور پایین و دور بالا و بهینه شدن مصرف سوخت میشود.و همچنین ضریب دنده هاش هم فرق میکنه که این سه عامل میتوانند باعث برتری مصرف بنزین مگان بشه
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از Reza -M بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #129  
قدیمی 03-07-2011
zanjani آواتار ها
zanjani zanjani آنلاین نیست.
مدیر مطالب آزاد مرتبط با خودرو
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: aco-736
اتومبیل: ال 90 ای 2
محل سکونت: zanjan
نوشته ها: 1,560
سپاس از دیگران: 3,171
2,330 بار در 864 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض

با سلام
به نظر من این جور مقایسه اشتباهه
باید ماشینهایی از لحاظ حجم موتور ،قدرت و مشخصات فنی مساوی رو بگذارند کنار هم بعد بنزینشون رو مقایسه کنند
مثلا ام وی ام 52 اسب تولید میکنه باید کمتر از مگان که 115 اسب قدرتشه مصرفش باشه
__________________
آنان که وقتشان پایان یافته
خواستارمهلتند وآنان که مهلت دارند
کوتاهی می کنند!
حضرت علی (ع)

ویرایش توسط zanjani : 03-07-2011 در ساعت 09:48 AM
پاسخ با نقل قول
کاربران زیر از zanjani بابت نوشته ی سودمندش تشکر کرده اند
  #130  
قدیمی 03-07-2011
MAHDI-TONDAR آواتار ها
MAHDI-TONDAR MAHDI-TONDAR آنلاین نیست.
مدیرتیونینگ و آپشن های تندر 90
 
تاریخ عضویت: Nov 2009
کد عضویت آکو: ACO-569
اتومبیل: تندر90 e1+cp
محل سکونت: قائم شهر
نوشته ها: 4,373
سپاس از دیگران: 7,333
7,949 بار در 2,888 پست سپاسگزاری شده است
MAHDI-TONDAR به Yahoo ارسال پیام
پیش فرض

نقل قول:
نوشته اصلی توسط Reza -M نمایش پست ها
سلام مهدی جان
اره درسته مگان با این وجود مصرفش حداقل توی جدولها و اعلامی کارخانه ها کمتر هست چون مگان دارای سیستم VVT سوپاپ دو حالته دور پایین و دور بالا است که بهبود گشتاور و قدرت موتور در دور پایین و دور بالا و بهینه شدن مصرف سوخت میشود.و همچنین ضریب دنده هاش هم فرق میکنه که این سه عامل میتوانند باعث برتری مصرف بنزین مگان بشه
سلام رضا جان
با احترام به نظر و فرمايش شما ، ولي در تمام جاها و خود شركت پارس خودرو هميشه مصرف مگان را بيشتر از تندر عنوان كرده و علتش رو هم همانطور كه عرض كردم وزن بيشتر مگان دونستن.
راستش چند هفته قبل كه نمايشگاه گروه سايپا در قائم شهر برگزار شده بود بنده نيز از اين نمايشگاه بازديد كردم و كاتولوگ و بروشوري در خصوص معرفي مگان و تندر گرفتم كه در اين كاتولوگ كه با آرم پارس خودرو ارائه شده بود وزن مگان رو 1385 كيلو گرم و مصرف سوخت تركيبي رو 7.5(هفت ونيم ) و وزن تندر رو 1100 كيلو گرم و مصرف سوخت تركيبي رو 6.9 ( شش ونه) نوشت است .( متاسفانه بدليل مشكل آپلود سنتر اكو نميتونم اين كاتولوگ ها را برات آپلود كنم .اگر خواستيد بعداً بعدار رفع مشكل برات آپلود ميكنم)
__________________
" چهار چيزرا در زندگيت نشكن ,اعتماد ,قول ,رابطه وقلب ...اينها كه مي شكنندصدا ندارند ولي درد زيادی دارند "

لحظات شادي خدا را ستايش کن،
لحظات سختي خدا را جستجو کن،
لحظات آرامش خدا را مناجات کن،
لحظات دردآور به خدا اعتماد کن،
و در تمام لحظات خدا را شکر کن.


پاسخ با نقل قول
4 کاربر زیر از MAHDI-TONDAR گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
پاسخ


کاربران در حال دیدن موضوع: 1 نفر (0 عضو و 1 مهمان)
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

مجوز های ارسال و ویرایش
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
اچ تی ام ال غیر فعال می باشد

انتخاب سریع یک انجمن


اکنون ساعت 06:57 PM برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4 Copyright , Jelsoft Enterprices



  پیدا کردن مطالب ارسال شده قبلی در سایت توسط گوگل برای جلوگیری از ارسال تکراری مطالب