نمایش پست تنها
  #4043  
قدیمی 02-06-2012
Renault Logan آواتار ها
Renault Logan Renault Logan آنلاین نیست.
کاربر فعال
 
تاریخ عضویت: Dec 2009
کد عضویت آکو: ACO-516
اتومبیل: renault logan E2
محل سکونت: مازندران
نوشته ها: 5,117
سپاس از دیگران: 7,341
12,561 بار در 3,482 پست سپاسگزاری شده است
Arrow آموزش رگلاژ سیم کلاچ خودروی لوگان - تندر90

نقل قول:
نوشته اصلی توسط mehdi90 نمایش پست ها
از دوستان یه نفر هم رگلاژ سیم کلاچ رو هم لطف کنن اموزشش رو بگن ممنون میشم

ضمن عرض سلام و وقت بخیر

نحوه رگلاژ سیم کلاچ :

چون سیم کلاچ در داخل موتور طولش بیشتر از کادر دوربین جهت عکس برداری بود و همچنین بخاطر کمبود جا برای عکس برداری ، سیم کلاچ رو به 3 قسمت تقسیم کردم و در 3 تصویر قسمت های مختلف آن را قرار میدم تا ابتدا نمای کلی سیم کلاچ رو مشاهده کنید .

سیم کلاچ زمانی که محفظه رزوناتور (قبل از فیلتر هوا) رو باز کنید ، کاملا قابل روئیت هست ولی کمی کمبود جا برای آچار دارد .

تصویر اول ، قسمت جلویی سیم کلاچ در داخل موتور

www.ACOforum.org - Logan Tuning





تصویر دوم ، قسمت میانی سیم کلاچ در اهرم دو شاخه سر گیربکس قرار میگیره جهت خلاص کردن دیسک و صفحه

www.ACOforum.org - Logan Tuning





تصویر سوم ، قسمت انتهایی سیم کلاچ که بعد از این قسمت سیم میره وارد اتاق میشه

www.ACOforum.org - Logan Tuning






برای رگلاژ سیم کلاچ ، با تصویر اول کار داریم .

(تصاویر فوق از خودروی لوگان صفر تازه تحویل گرفته شده میباشد ، دوستانی که احیانا دست به تنظیم رگلاژ سیم کلاچ ماشینشون زدند و قصد باز گرداندن به تنظیم کارخونه ای رو دارند و یا دوستانی که خودرو را دست دوم خریداری کردند و قصد باز گرداندن تنظیم رگلاژ کلاچ به تنظیم کارخانه ای رو دارند ، میتوانند تصویر اول و فاصله مهره بعد از استوانه فلزی تا انتهای میله رزوه شده را ملاک کارشون قرار بدهند )

همانطور که در تصویر اول مشاهده میکنید ، بعد از استوانه فلزی ، 2تا مهره قرار داره
برای بستن یا باز کردن این مهره ها علاوه بر یک آچار که باهاش مهره ها رو باز میکنید یا میبندید ، به یک انبردست یا دمباریک نیاز دارید تا قسمت پشتی استوانه فلزی رو ثابت نگه دارید ، تا با باز کردن یا بستن اون 2 مهره ، کل سیم کلاچ در جای خودش هرز نچرخه .

مرحله اصلی تنظیم اینجاست :
هرچه اون دو مهره رو باز تر کنید تا استوانه فلزی به قسمت انتهایی میله رزوه شده ، نزدیک بشه ، سطح درگیری پدال کلاچ در داخل اتاق ، پایین تر میره و اصطلاحا کلاچ پایین آزاد میکنه .

و بالعکس هرچه شما اون دو مهره رو بیشتر ببندید و استوانه فلزی رو عقب تر بدید ، سطح درگیری پدال کلاچ ، بالاتر میاد و اصطلاحا کلاچ بالاتر آزاد میکنه .

دیگه اینکه چه میزان میخواهید رگلاژ کنید بر میگرده به انتخاب و راحت بودن خودتون برای کار با کلاچ.

نکته مهم (قابل توجه دوستان گرامی که عادت دارند و میخواهند کلاچ ماشینشون بالا آزاد کنه ) :
از بیش از حد بالا آوردن نقطه درگیری کلاچ ، جدا خود داری کنید چون باعث هرزگردی دیسک و صفحه و آسیب جدی به دیسک و صفحه میشه و صفحه در مدت زمان کوتاهی نیم سوز میشه و مجبورید دیسک و صفحه رو تعویض کنید .

امیدوارم مفید بوده باشه .


آموزش رگلاژ سیم کلاچ لوگان - تندر 90
جهت استفاده در تالار های گفتمان آکو

علیرضا سوهانیان
زمستان 1390

__________________
ریست و آپدیت کردن ECU لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو)
آموزش نحوه تعويض كامل مايع خنك كننده لوگان - تندر 90 (اختصاصی آکو) + الحاقیه تکمیلی مقاله
مقاله جامع زمان بندی سرويس هاي دوره اي خودروي لوگان - تندر 90 به همراه تصاویر (اختصاصی آکو)
-----------------------------------------------------------------------
صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع)

اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي
الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري
الصّدّيق الشَّهيد صَلَاةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه
كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.

ویرایش توسط Renault Logan : 02-06-2012 در ساعت 03:47 PM
پاسخ با نقل قول
40 کاربر زیر از Renault Logan گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.