نمایش پست تنها
  #79  
قدیمی 01-02-2012
Renault آواتار ها
Renault Renault آنلاین نیست.
همکاران سابق
 
تاریخ عضویت: Jan 2010
کد عضویت آکو: ACO-535
اتومبیل: ..:Raphael & Kayten:..
محل سکونت: Shiraz
نوشته ها: 1,051
سپاس از دیگران: 990
3,217 بار در 870 پست سپاسگزاری شده است
پیش فرض ارتفاع زدن + ارتفاع کم کردن + پایین آوردن ارتفاع لوگان (تندر 90) + انواع فنر های اسپرت موجود برای لوگان (تندر 90)

سوال ارتفاع زدن رو خیلی از دوستان پرسیدن. من دیگه نقل قول نکردم چون زیاد میشد. یه سری توضیحات در رابطه با ارتفاع زدن بگم براتون که مفیده.
خوب نکته شماره یک : تحت هر شرایطی اگه ارت میزنید باید رفتار رانندگیتون رو عوض کنید. اگر رفتارتون مطابق با شرایط جدید خودروتون نباشه جلو بندی ماشینتون به سرعت فرسوده میشه و میوفتید تو خرج اونم لوگان که لوازمش سر به فلک میکشه... خوب الان فکر کنم 70% اونایی که میخواستن ارت بزنن رفتن خونشون
صبر کنید باقیشم بخونید،
نکته شماره دو : تحت هر شرایطی ارت زدن باعث کوبش خودرو به تناسب ارتفاع خودرو میشه ... مگر...! اینکه کمک لوازمی شه. یعنی چی کمک لوازمی شه؟ یعنی کمک باز میشه و هم پوسته اطراف و هم پیستون درونش به تناسب ارتفاعی که میخواید از فنر کم کنید کوتاه میشه و دوباره کمک رو جمع میکنن. این کار معمولا بر روی کمک های خراب قابل تعمیر انجام میشه و روی کمک نو و سالم معمولا این کار رو نمیکنن.
خوب این 2 نکته رو گفتم حالا میرم سراغ اینکه افرادی که معمولا میخوان ارت بزنن چه شرایطی دارن، چه ارتفاعی میخوان بزنن و توقعشون از ارت چیه و باید چیکار کنن...

دسته اول (دسته ای که میخوان از ماشین به صورت خانوادگی (حداکثر 5 نفر) استفاده کنند)
- ارتفاع عقب تنها کم شود به میزان کم که ماشین صاف بایستد: این دسته کافیه فنر خودشون عقب رو نیم دور کوتاه کنند. گرم کردن هم نمیخواد ولی اگر هم گرم کنید موردی نداره. کوبشی نداره و تنها ماشین عقبش یک سانت یا 1.5 سانت پایین میاد.
- ارت جلو و عقب بیاد پایین ولی نه خیلی زیاد: استفاده از فنر های اسپرت میتونه مفید و فابریک باشه ، در پایین توضیح دادم در مورد فنر های موجود در بازار برای لوگان. پیشنهاد من از این روش هست چون فابریک ترهست. یا اینکه فنر جلو و عقب رو کوتاه کنید. عقب یک دور ، جلو 5. (نیم) دور. ارتفاع عقب 2 تا 2.5 سانت میاد پایین و جلو هم به همین اندازه. کوبش ها در آستانه شروع قرار میگیرند و باید رفتار رانندگی تا حدودی عوض شود. (نکته : اگر رینگ و لاستیک اسپرت (نه مدل فابریک اسپرت) زیر ماشین دارید پیشنهاد نمیکنم اصلا از این روش استفاده کنید چون با تعداد بالا عقب میگیره تو گلگیر)
- ارت جلو و عقب زیاد بیاد پایین : از ست های فنر اسپرت استفاده کنید مثل مد هلند و یا لنزو و یا نمونه اروپایی (البته من این نمونه اروپایی رو ندیدم ولی فکر میکنم شبیه مد هلند باشه)...
- ارت زیاد بزنید : شما باید قید سوار کردن 5 نفر رو بزنید و حداکثر 2 نفر سوار کنید و برید تو دسته بعدی ببینید باید چه کرد

دسته دوم (افرادی که حداکثر 2-3 نفر سوار میکنن)
معمولا اونایی که میان تو این دسته میخوان ارت زیاد بزنن وگرنه که از روش های بالا استفاده کنند.
برای ارت زدن زیاد باید حتما کمک یا با نمونه اسپرت عوض شه یا لوازمی شه در غیر این صورت زندگی به دهن راننده و سرنشین تلخ میشه! ارتفاعشم دیگه از لب لاستیک هست الی ماشاا... تا باد دادن گلگیرو و ...

انواع فنر های موجود (در بازار شیراز و تهران)
- فنر مد هلند(230 تومن تا آخرین قیمتی که داشتم) : ارتفاع جلو عقب تقریبا میشه 2 انگشت تا لب لاستیک
- فنر لنزو (امید فنر)(110 تومن) : ارتفاع میشه 2 انگشت جلو و 2.5 تا 3 انگشت عقب (ماشین من عکسهای جدیدش که با آینه پرستیژ هست)
فنر ایرانی (اسمشو نمیدونم! قرمزه! ولی دیدم به اسم ترک میفروشن)(90 تومن) : ارتفاعشو ندیدم ولی به نظر شبیه لنزو میومد
فنر های گزارش شده در بازار تهران :
- فنر اروپایی(قیمتشو نمیدونم) : ارتفاعش رو نمیدونم ولی اگر واقعیت داشته باشه باید 3.5 انگشت تا 4 انگشت بالای لاستیک جا باشه.

در مجموع پیشنهاد میکنم کمک و فنر ماشینتون رو فابریک نگه دارید و از ست های اسپرت استفاده کنید مثل همین ست فنر های اسپرت. چون بهتر و اصولی تر هستند و قابل بازگشت به حالت فابریک هستید. مثلا اگر خواستید برید مسافرت میرید فنر فابریک هارو میندازین رو ماشینو خلاص. ولی فنر بریده باشین باید برین فنر فابریک بگیرین و اگر کمک کوتاه کرده باشین که دیگه بدتر. این ست فنر ها به رفتار های افرادی که خانوادگی از ماشین استفاده میکنند سازگار تر هست.


سوالی بود در خدمتم.
خوش باشید
__________________

------------------------------------------------------------------
تیونینگ لوگان RENAULT LOGAN Tuning
عکاسی و ویرایش توسط نرم افزار فوتوشاپ
انواع فنر های اسپرت موجود و انواع ارتفاع زدن روی لوگان
آموزش تصویری کار با آپلود سنتر و نحوه قرار گیری تصاویر در پیام ها
روغن موتور آدینول - محصول کشور آلمان - مطابق با استانداردهای مورد نیاز لوگان
---------------------------------------------------------
دعای مرکب ، که هر وقت سوار خودرو میشوید ، بخوانید
سُبْحَانَ الَّذِي سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا كُنَّا لَهُ مُقْرِنِينَ وَإِنَّا إلَى رَبِّنَا لَمُنْقَلِبُونَ

ویرایش توسط Renault : 01-02-2012 در ساعت 10:48 AM
پاسخ با نقل قول
19 کاربر زیر از Renault گرامی به خاطر نوشته ی مفیدش تشکر کرده اند
جای تبلیغات شما با سایز 468*60


اطلاعيه

نظرات و نوشته هاي مندرج در سايت در خصوص مشاوره و يا ارائه راهكار توسط كاربران محترم صرفا نظر شخصي ايشان بوده و به معناي 
تاييد آنها از سوي آكو نميباشد با اين وجود عموما مجموع نظرات مختلف كاربران محترم سايت كه غالبا هم از افراد با تجربه هستند ميتواند ديد بسيار خوبي نسبت به مساله مطروحه را برايتان فراهم آورد
تا در نهايت بتوانيد با مشورت يك متخصص يا تعميركاران و كارشناسان تصميم نهايي را اتخاذ كنيد.