PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دليل وجود صداي سوت در اتومبيل چيست ؟


روابط عمومی آکو فروم
01-07-2010, 10:55 AM
دليل وجود صداي سوت در اتومبيل چيست ؟



گاهي وقتي ها در ماشين صدايي مانند صداي سوت به گوش ميرسد ، بعضي از اوقات اين صدا مي تواند خيلي زياد باشد و يا آرام ولي ثابت در هر حالت اين يك نويز يا صداي مزاحم به حساب مي آيد معمولا پيدا كردنش هم مشكل است در اين مقاله شما را با راههايي براي تشخيص بهتر سوت در خودرو آشنا مي كنم


http://1.bp.blogspot.com/_QNOVo1ukWyc/SjosDY1bIoI/AAAAAAAAAQI/C_dN_NbWiWI/s400/whistle.jpgنكته اول در مورد اين صدا اين است كه آيا با سرعت موتور ارتباطي دارد يا نه در همه شرايط به گوش ميرسد، بعضي اوقات وقتي شما در يك چاله يا دست انداز مي افتيد صدا به گوش ميرسد و ميتواند خيلي آزار دهنده باشد، براي جستجوي عيب مرحله اول اين است كه بيبينيد آيا صدا زماني كه موتور هم خاموش است مي آيد يا نه، با اين كار سعي ميكنيم كه محدوده عيب يابي خودمان را مشخص كنيم


در وضعيت موتور روشن و خودرو بي حركت اگر صداي سوتي به گوش ميرسيد بايد اول شدت آنرا بسنجيم همانطور كه ميدانيد واشرها و آببندها زيادي از مسيرورود هوا از فيلتر هوا ، تا رسيدن به محفظه احتراق وجود دارد كه وظيفه همه آنها جلوگيري از نشتي هوا است اما فقط كافي است كه يكي از آنها خشك شده يا حالت خودش را از دست بدهد و يا در زمان تعويض فيلتر ضعيف شده باشد ،
براي اينكه عيب را بهتر تشخيص دهيم از كسي بخواهيم كه پدال گاز را بفشارد و آنگاه دوباره به شدت سوت توجه كنيم ؛، در بعضي از خودرو ها ي جديد با توجه به وجود استپر موتور امكان خرابي واشر دور پيچ هاي استپر موتور وجود دارد ، اگر نشتي خيلي زياد باشد امكان دارد كه در ميزان قدرت موتور نيز تاثير بگذارد
گاهي مكانيك ها براي تشخيص بهتر عيب در يك جاي آرام توسط گوشي ويا تجربه خود مبادرت به صداي سوت موتور ميكنند و همزمان اتصالات هوا را با دست تكان ميدهند كه اين نيز روش خوبي است .
يك مورد نادري كه ممكن است در موتور ايجاد شود ايجاد رسوب برروي اتصالات باتري است كه باعث ايجاد اختلاف مقاومت زيادي بين آلترناتور و باتري مي شود و در اين زمان فشاربيش از حدي به آلترناتور يا دينام وارد مي شود و تمام اين اتفاقات باعث خراب شدن و فشار آمدن به خود دينام و بلبرينگ آن مي شود شايد با خود فكر كنيد كه اين مشكل ممكن است كه براي ديگر اجزاي سيستم انتقال نيرو تسمه ها مانند كولر و .. نيز پيش بيايد ، به طور كلي سيستم تسمه ها يكي از مشكوك ترين نقاط ايجاد صداي سوت مي باشند
http://2.bp.blogspot.com/_QNOVo1ukWyc/SjowhmZTnjI/AAAAAAAAAQQ/ZgBF67Gy6no/s400/battery_corrosion.jpg حال به حالت مورد توجه ديگري مي پردازيم و آن هم ايجاد صداي سوت در زماني كه خودرو در حال حركت است ، البته لازمه تشخيص اين است كه ابتدا از نبود وجود صدا از موتور شويم ،در انيجا بايد به چك كردن آببندي هاي پنجره ها بپردازيم ، وظيفه اين زه ها ي معمولا لاستيكي جلوگيري از ورود باد به اتاق سرشينان است و همچنين جلوگيري از نفوذ رطوبت و در زمان خرابي دچار فرسايش شده و در سرعت هاي حدود 80 كيلومتر به بالا اجازه ورود هوا را همراه با صداي سوت مي دهد براي تشخيص اين صدا ها مي توانيد از چند نفراز دوستانتان بخواهيد كه در چهار طرف بنشينند تا صدا زودتر پيدا شود در ضمن در سيستم تعليق هم ايجاد اين صدا بعيد نيست اما صداي خاص سوت معمولا در صورت عبور هوا از تورفتگي هاي اطراف بدنه توليد مي شود


http://2.bp.blogspot.com/_QNOVo1ukWyc/Sjoy5CBddEI/AAAAAAAAAQY/fhj0MmeITeI/s400/failed_window_seal.jpg

khodroinfo

نیما
01-07-2010, 07:30 PM
از خانم اوین به خاطر توضیحاتشون ممنون
نکته دیگه ای رو اضافه میکنم
اگر صدای سوت با ترمز گرفتن شنیده بشه
احتمال تموم شدن لنت هست که حتمی باید در اتومبیل های جدید
همه چهار چرخ مورد بازدید قرار بگیره
چون با توجه به وجود سیستم esp احتمال اینکه لنت یکی از چرخ ها زودتر تمام شده باشد
هست
در ضمن این صدا میتونه از لنت نامرغوب نیز تولید بشه
در بعضی ماشین ها بعد از روشن شدن موتور تسمه ها شروع به صدا میکنن که گاها پس از گرم شدن این صدا قطع میشه برای رفع این مشکل هم میشه با صابونی کردن تسمه صدارو قطع کرد

Tondkar
01-07-2010, 11:59 PM
در بعضی موارد از لاستیک صدایی مثل تیک تیک میاد که وقتی بقل جدول حرکت میکنی بیشتر میشه البته این بخاطر برگشت صدا از جدول هست اما کسی میدونه این صدا چیه خودم احتمال اینکه سنگی لای شیارهای لاستیک باشه میدم اگر اطلاع دارید راهنمایی کنید