PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آزمايش هاي شبيه سازي و نحوه بروز عيب در خودرو


روابط عمومی آکو فروم
01-07-2010, 10:49 AM
آزمايش هاي شبيه سازي و نحوه بروز عيب در خودرو



http://1.bp.blogspot.com/_QNOVo1ukWyc/SzEiYq6LjcI/AAAAAAAAASM/DSp6TRm8Av8/s400/dd.jpgمقدمه
گاهي اوقات نشانه هاي عيب در هنگامي كه مشتري به تعميرگاه مراجعه مي كند آشكار نمي گردد در صورت امكان ، شرايطي كه عيب در آن به وقوع پيوسته است را باز سازي كنيد . انجام چنين عملي باعث مي شود سريع تر عيب راپيدا كنيد . بخش بعدي راههاي شبيه سازي شرايط و محيطي كه دارنده خودرو در آن وضع با عيب الكتريكي مواجه شده است را نشان مي دهد .
مطلب اين بخش تحت 6 موضوع زير عرضه مي گردد.
* لرزش خودرو *حساسييت در مقابل گرما * بار الكتريكي گرفته شده

* نفوذ آب *يخ زدگي * به سختي روشن شدن خودرو در گرما و سرما
*توضيحات جامعي در مورد عيب خودرو از مشتري خود بخواهيد شبيه سازي شرايط وقوع عيب از اهميت بالايي برخوردار است .
لرزش خودرو :
هنگام رانندگي در جاده هاي ناصاف يا زماني كه موتور داراي لرزش ( دور در جا با كولر روشن ) است احتمال وقوع عيب با تشديد آن وجود دارد . در چنين شرايطي شما بايد علت مريوط به لرزش را كنترل كنيد .
سوكت هاي و دسته سيم ها
معلوم كنيد كدام سوكت و دسته سيم هاي به كار برده شده روي سيستم الكتريكي مورد بررسي اثر ميگذارد . در حالي كه سيستم را براي رخ دادن مجدد عيب زير نظر داريد به آرامي سيم و دسته سوكت را تكان دهيد اين آزمايش امكان آشكار كردن يك اتصال الكتريكي شل يا ناقص را ممكن مي سازد .
http://1.bp.blogspot.com/_QNOVo1ukWyc/SzEd38jONkI/AAAAAAAAAR8/nS3snpEjS7g/s400/1111.jpg
توجه : امكان در معرض رطوبت قرار گرفتن سوكت ها وجود دارد در اين صورت ممكن است لايه نازكي از زنگ بر روي سر سيمها تشكيل شود يك بازرسي كلي بدون قطع كردن اتصال نمي تواند آشكار كننده اين امر باشد. اگر مشكل بصورت غير دائم رخ دهد ، شايد زنگ زدگي علت مشكل باشد
جدا كردن ، بازرسي و تميز كردن سر سيمهاي سوكتهاي مربوط به آن سيستم ، ايده خوبي براي پيدا كردن عيب در اين مواقع مي باشد .

سنسورها و رله ها :
به آرامي ضربه هاي خفيفي را بر روي سنسورها و رله هاي موجود در سيستم مورد بررسي وارد كنيد . اين آزمايش مي تواند نصب شل و ضعيف سنسور يا رله را آشكار نمايد .
محفظه موتور :
بنا به دلايل متعدد لرزش موتور يا خودرو ميتواند باعث بوجود آمدن ايراد الكتريكي شود . بعضي از مواردي كه مي بايد مورد بررسي قرار بگيرند به شرح زير مي باشند:
1)سوكت كاملا جا نرفته باشد
2) طول دسته سيم ها به اندازه كافي بلند نمي باشد و در اثر لرزش موتور تحت فشار قرار مي گيرند
3) سيم ها در مسير پايه ها يا قطعات متحرك واقع شده اند
4) سيم هاي اتصال بدنه شل يا كثيف شده و يا زنگ زدگي دارند
5) سيم ها از نزديكي قطعات گرم يا داغ رد شده اند
براي بازرسي قطعات واقع در محفظه موتور ، كار را از بررسي سيم هاي اتصال بدنه و اتصالات آنها شروع كنيد . ابتدا مطمئن شويد كه سيستم به طرز صحيح اتصال بدنه شده است .
پشت داشبورد و صفحه نمايشگر :
دسته سيمهايي كه به طور ناصحيح قرار گرفته باشند يا بست آنها به طور نا مناسب نصب شده باشد . ممكن است در هنگام نصب وسايل جانبي ديگر دچار له شدگي شوند . لرزش خودرو مي تواند باعث سنگيني و ضرب ديدگي شديد سيم هايي كه از روي پايه يا نزديكي پيچ هاي رد شده اند شود
زير محوطه تشك هاي صندلي :
دسته سيم هاي شل ، بدون بست مناسب و بسته نشده ممكن است در هنگام لرزش خودرو بوسيله قطعات صندلي ( مانند ريل صندلي ) دچار له شدگي شوند . اگر سيمها از زير صندلي رد مي شوند ،‌مسير سيمها را جهت يافتن آسيب يا له شدگي بازرسي كنيد .
حساسيت گرمايي :
مشكل در خودرو ممكن است در هواي گرم يا زماني كه خودرو مدت كمي در جا ايستاده است شروع شود. در اين موقع حساسيت خودرو در مقابل گرما بايد توسط شما بازرسي شود و جهت اطمينان از حساسيت قطعه به گرما آن قطعه را توسط سشوار يا وسيله مشابه حرارت دهيد .





http://1.bp.blogspot.com/_QNOVo1ukWyc/SzEdUGy1TRI/AAAAAAAAARs/LheJ9R5LLLM/s400/2222.jpg

روابط عمومی آکو فروم
01-07-2010, 10:50 AM
سرما و يخ زدگي :
گاهي اوقات مشتري از بر طرف شدن عيب بعد از گرم شدن خودرو ( در زمستان ) صحبت مي كند علت آن ممكن است مربوط به يخ زدن آب در جائي از سيستم برق باشد .

دو روش براي آزمايش اين نوع عيب وجود دارد . اول از مشتري بخواهيد خودرو را يك شب در اختيار تعميرگاه بگذارد . از كافي بودن سردي هوا براي آزمايش عيب مورد گلايه مشتري اطمينان حاصل كنيد
خودرو را يك شب در هواي آزاد پارك نمائيد . عيب يابي سريعي از قطعات و سيستم هاي مورد گلايه در صبح روز بعد انجام دهيد .
روش دوم قرار دادن قطعه مشكوك در فريزر به اندازه مدت زماني كه آب يخ بزند ، ميباشد .
قطعه را مجددا روي خودرو سوار كرده و عيب را بررسي نماييد . در صورت وقوع عيب قطعه را تعمير يا تعويض نماييد .
نفوذ آب :
عيب ممكن است در شرايطي كه رطوبت هوا بالا بوده يا هوا باراني و برفي باشد بروز كند در اين موارد علت بروز عيب نفوذ آب بداخل قطعه الكتريكي مي باشد . بوسيله پاشيدن آب يا شستشوي خودرو در كارواش امكان شبيه سازي شرايط ميسر مي گردد
بار الكتريكي گرفته شده ( استفاده از سيستمهاي الكتريكي خودرو )
گاهي اوقات عيب در اثر حساسيت به بار الكتريكي گرفته شده ايجا د مي شود عيب يابي را با استفاده از تمام وسائل جانبي شامل كولر ، گرمكن شيشه عقب ، راديو ، چراغهاي مه شكن ، آغاز كنيد
khodroinfo