PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : زنجیرچرخ و کلیه موارد مربوط به آن


روابط عمومی آکو فروم
12-31-2009, 01:49 AM
زنجیر چرخ به زنجیری گفته می‌شود که به دور تایر خودروها کشیده می‌شود تا از لیز خوردن آنها بر روی برف و یخ جلوگیری کند. زنجیر چرخ در زمستان یکی از وسایل ضروری است که بایستی به هنگام بارش برف روی لاستیکهای عقب سوار کنند تا از لیز خوردن چرخ ها یا به اصطلاح رانندگان بکسوات جلوگیری کنند. به هنگام یخ‌بندان زنجیر چرخ هم چندان مؤثر نبوده و دقت راننده و راندن بسیار آهسته را می طلبد. در واقع زنجیر چرخ برای خودرو همان کاری را می‌کند که یخ‌شکن‌ها برای پیادگان می‌کنند.
زنجیر ها به صورت جفتی به چرخهایی که خودرو را به حرکت در می‌آورند بسته می‌شوند تا در شرایط نامساعد یخ، برف یا گل در جاده خودرو حرکت کند.


پرش به: ناوبری, جستجو
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Fendt_Farmer_mit_Schneeketten.jpg/180px-Fendt_Farmer_mit_Schneeketten.jpg





http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/32/Schleuderkette.JPG/180px-Schleuderkette.JPG
خودرو های محور جلو

در تعداد زیادی از خودرو های سواری که محور جلو هستند زنجیر چرخ به چرخهای جلو بسته می‌شود.
خودرو های محور عقب

در خودرو های پیکاپ، خودرو های قدیمی یا اسپرت ورزشی زنجیر چرخ به چرخ های عقب بسته می‌شود.


خودرو های گرانش چهار چرخ

در این خودرو های معمولا یک جفت زنجیر به چرخ های عقب بسته می‌شود. اما برای داشتن فرمان بهتر یا ترمز گرفتن بهتر گاهی زنجیر ها را به چرخهای جلو نیز می‌بندند.


منبع: ویکی پدیا

روابط عمومی آکو فروم
12-31-2009, 01:54 AM
http://ghalamchi.net/cs/blogs/news/attachment/5353.ashx

زنجير چرخ مايع!





شکلات از نظر من ، يعني يک جسم جامد ، خوشمزه و قهوه اي رنگ که به شکل قالب توليد و عرضه مي شود. شکلات از نظر شما مي تواند يک مايع قهوه اي رنگ خوشمزه باشد که در تيوپي مثل خميردندان قرار داده شده است و فردا ، شايد شکلات از نگاه فرزند من و شما ، گاز قهوه اي رنگ خوشمزه اي باشد که با فشردن نازل (پاششگر) يک قوطي فلزي استوانه اي شکل مثل بسته بندي هاي عطر و ادکلن يا حشره کش نوش جان مي شود.
اين شکلات هاي واقعي و تخيلي همه حقيقي هستند و اين قاعده تغيير حالت فيزيکي يافتن مواد و محصولات و ازجمله روندهاي تکامل بسيار پرکاربرد در نوآوري نظام يافته يا TRIZ است.
روند تکاملي که از آن نام برديم ، روايت مي کند که سيستم هاي مختلف از حالت جامد و سخت بودن به شکل مايع و بعد گاز يا بخار و سپس يک ميدان نامحسوس تغيير وضعيت مي دهند. اين گذار سيستمي و شکلي ، مي تواند به طور معکوس نيز از ميدان و فضاي نامحسوس به گاز و مايع و جامد شدن سيستم منجر شود.
هر کدام از اين چند وضعيت ، مزايا و منافعي را براي مشتري در بردارد که نسبت به حالت قبل خود يک مزيت و برتري به شمار مي آيد. اسپري انسولين براي بيماران ديابتي مزاياي بسياري نسبت به تزريق آمپول مايع آن دارد. به عکس نيز آب نبات شدن همين دارو از حالت اسپري آن شايد بهتر باشد. با اين مهم قصد اين است که مدام انديشه خودمان را بين اين حالتهاي جامد ، مايع ، گاز و فضا يا ميدان (Field) به سياليت و غوطه وري سوق دهيم تا راه حل هاي جديد و بهتر را شناسايي کنيم.
در مورد مثال هاي شناخته شده اي که از اين مفهوم سراغ داريم ، سخن از «معما چو حل گشت ، آسان شود» به ميان آوردن است. در برخي موارد نقل کردن از دور از ذهن ها مثل ميز مايع يا چاقوي گازي شکل شايد بهتر باشد. تصور کنيم چطور کار خواهند کرد و چه مزيتي دارند.
بتازگي نويد عرضه زنجير چرخ مايع به بازار وارد شده است. زنجير ، آن هم با دانه ها و حلقه هاي سخت و سفت براي حرکت خودرو در برف و يخبندان ، آن هم از جنس مايع!
اما اين ايده به واقعيت پيوسته و ديگر هنگام بارش اولين برف سال آينده ، هموطنان ما هم تيوپي مثل خميردندان در دست داشته باشند که محتويات آن زنجير چرخ مايع حدودا 37 يورويي باشد.
زنجير چرخ مايع از پليمري توليد شده که وقتي آن را روي تاير خودرو مي ماليم در هر نوبت برخورد با آب و برف سفت تر و مقاوم تر مي شود و لکه هاي مايع آن درست مثل ميخ هاي لاستيک يخ شکن عمل مي کنند. وقتي هم که تماس آنها با آسفالت خشک و کف جاده نامرطوب برقرار مي شود ، شروع به تغيير شکل مي دهند و با تبخير از بين مي روند. در ضمن تبخير آنها هيچ گونه اثر مخربي بر محيط زيست برجاي نمي گذارد.
کدام محصول ما اکنون جامد است و کدام کار ما شکل مايع دارد و چگونه و با چه تغييري مي توان مثلا چک بانکي را گاز کرد يا کليدي را مايع به دست مشتري داد. کمي بيشتر به کسب و کار خود فکر کنيم ، حتما راه حل هاي جديد و بهتري وجود دارد.

منبع: جام‌جم آن‌لاين

روابط عمومی آکو فروم
12-31-2009, 01:56 AM
زمستان برفي در چهار فصل نوآوري
http://www.hamshahrionline.ir/images/upload/news/posc/8611/Snowy-man23-3%5B100%5D.jpg

تحقيق‌و‌ توليد- محمود كريمي :
زندگي همه ما با فرآيند حل مسئله درآميخته است. همه فعاليت‌هاي حرفه‌اي يا شخصي ما در هم تنيده با مسئله‌ها‌ست.گاهي مسئله را تحمل مي‌كنيم تا گذر زمان و كسي ديگر، برايش راه‌حلي بيابد و گاهي از راه‌حلي كه ديگران پيش از ما كشف كرده‌اند، بهره مي‌گيريم.
هر چه مسئله جدي‌تر و بحران‌آفرين‌تر باشد، يافتن يك راه‌حلي اساسي براي آن در اولويت بالاتري قرار مي‌گيرد و بودجه كافي و فكر تعداد بيشتري صاحب انديشه برايش بسيج مي‌شود.
زمستان 1386 ما در ايران، سرما و مسئله‌هايي خاص به همراه داشت و دارد؛ اختلال در حمل‌ونقل و دشواري جمع‌آوري برف‌ها و قطعي گاز شهرها و... همه از پيامدهاي آشنا و تجربه نشده آن بودند.
آيا همه جاي دنيا در زمستان، دچار مسئله‌هاي جدي مي‌شوند؟ آيا كسي در دنيا مسئله‌هايي شبيه ما را پيشتر تجربه كرده و راه‌حل خوبي هم براي آن يافته است؟
در اين نوشتار‌ از چندمنظر مختلف به روزهاي سرد و برفي زمستان پرداخته‌ شده؛ محصولي نو از فناوري، كمك فني به آمد و شد خودروها، فراهم كردن خدمات مناسب براي رانندگان و هشدار عادي رفتار نكردن به مردم، نمونه‌هايي هستند كه به وصفشان مي‌پردازيم.

پرده اول: روبات برف‌خوار چشم‌بادامي
زمستان‌هاي سرد نيگاتاي ژاپن (Nigata) با بارش سنگين برف‌ همراه است. چنين برفي زندگي و آمد و شد را براي اهالي شهر ، به ويژه مسن‌ترها دشوار مي‌كند.
وكي‌تارو (Yuki-taro) روبات برف‌خواري است كه يك تيم پژوهشگر از 5 سازمان محلي براي حل اين مشكل مردم، ابداع كرده‌اند.
ابعاد اين روبات به ظاهر ساده، 160 دXر 95 دXر 75 سانتي‌متر است و 400 كيلوگرم وزن دارد.
اين روبات كه به سامانه GPS مجهز است، چند دوربين روي چشم‌هاي خود دارد و با كمك باتري 48 ولتي خود 5 متر در دقيقه راه مي‌رود.
با اين توصيف، اين دستگاه مي‌تواند در سطح خيابان حركت كند و هر كجا كه برف ديد، آن را در مسيري به عرض 95 سانتي‌متر با دهان بزرگ خود ببلعد.
پس از آن‌ كه برف‌ها خورده شد، سامانه داخلي روبات آنها را فشرده‌ مي‌كند و سپس برف‌ها را به شكل قالب‌هاي يخي در ابعاد 60 دXر30 دXر 15 سانتي‌متر به وزن 12 تا 14 كيلوگرم از انتهاي دستگاه بيرون مي‌دهد.
نگهدارنده نصب شده در عقب روبات نيز وزن قالب‌هاي يخ را تا 100 كيلوگرم تحمل مي‌كند.
يوكي‌ تارو حاصل 7 سال كار علمي گروهي از پژوهشگران سازمان‌ ابداع‌هاي صنعتي نيگاتا (NICO)، مؤسسه تحقيق و توسعه، مؤسسه فناوري نيگاتا، دانشگاه ياماگاتا و مؤسسه تحقيقات صنعتي نيگاتا (IRI) است.
اين چند نهاد براي كمك به سالمندان جامعه برنامه مشتركي را تعريف كردند كه طي آن بايد دستگاه‌هايي خودكار و دوست‌دار محيط‌زيست ساخته مي‌شد.
در سال 2006 اين روبات «جايزه طراحي خوب» را از سازمان ترويج طراحي صنعتي ژاپن در رسته بنگاه‌هاي كوچك و متوسط (SME) از آن خود كرد.
سازندگان اين روبات كار روي طراحي آن را دنبال مي‌كنند تا بتوانند اندازه، وزن و هزينه‌هايش را كاهش دهند.
ايشان قصد دارند طي 5 سال قيمت يوكي تارو را به كمتر از حدود 8‌ هزار و 300 ‌دلار كاهش دهند و آن را به توليد تجاري برسانند.
پرده دوم: زنجير چرخ خميري
در روزهاي برفي، توصيه هميشگي پليس و مسئولان راهداري به رانندگان، همراه داشتن زنجير چرخ و بستن آن در جاده‌هاست. اين توصيه را متأسفانه همه جدي نمي‌گيرند.
در برف‌هاي اخير ايران هم شاهد بوديم كه قيمت يك زنجير چرخ در نقاط مختلف تا بيش از دو برابر افزايش يافت.
دشواري بستن و باز كردن زنجير و تأثير منفي راه رفتن خودرو با آن در مسير بدون برف، يكي از دغدغه‌هاي رانندگان است.
يك شركت ايتاليايي با ابداع زنجير چرخ خميري، راه‌حلي 30 يورويي براي خلاصي از شر زنجير چرخ ارائه كرده است.
با اين كار،نه تنها دشواري‌هاي استفاده از زنجير چرخ فلزي رفع شده، بلكه چند مزيت ديگر هم بدان افزوده شده است.
اين زنجير خميري، در تيوپ‌هايي عرضه مي‌شود كه مثل بسته‌بندي‌هاي سُس گوجه‌فرنگي، استفاده از آن راحت است. در تيوپ را باز مي‌كنيد و آن را به شكل و نقش دلخواه، دور تاير خودرو مي‌ماليد. به همين سادگي زنجير چرخ نصب مي‌شود.
تاير كه در جاده خيس و برفي به پيش مي‌رود، زنجير مايع سفت مي‌شود و مثل لاستيك يخ‌شكن، راننده را در حركت روي مسير برفي يا يخي كمك مي‌كند. همين روكش موضعي سفت، پس از تماس با زمين يا آسفالت خشك، كم كم دوباره مايع و سپس بخار مي‌شود.
زنجير چرخ خميري، سازگار با محيط زيست است و هيچ اثر مخربي براي طبيعت ندارد.
توسعه علم، توجه به كاركرد زنجير و اصرار نكردن بر هميشه فلزي بودن آن، محققان را به جنسي متفاوت مي‌رساند كه تصور ذهني ما را تغيير مي‌دهد.
مهم نيست كه اين ديگر زنجير نيست، مهم اين است كه كار زنجير را انجام مي‌دهد.
مفهوم كاركرد، در بسياري از تكنيك‌هاي نوآوري نقش كليد دارد و رمز بسياري از ايده‌پردازي‌هاي موفق است.
پرده سوم: كيسه‌ها و مخزن‌هاي شن مخصوص
پيش از آن كه برفي ببارد، راننده‌ها و مسافران تهراني، كيسه‌هاي شن مخصوص را كنار اتوبان‌هاي پايتخت مي‌ديدند.
اين كيسه‌ها به تعداد بسيار و با فاصله‌هاي مناسب روي هم چيده شده بودند و از اين نظر به راحتي در دسترس راننده‌ها قرار مي‌گرفتند.
ديدن كيسه‌ها كنار گذرگاه‌هاي شهري، جدا از مسئله ساده شدن و فوري شدن خدمت‌رساني در زمان نياز و روزهاي برفي، براي راننده نيز آسايش خاطر را به‌دنبال داشت.
پيش از اين كيسه‌هاي آشنا، مخزن‌هاي شن را از سال گذشته مي‌شناسيم. پيش‌تر از آن، چنين عادت داشتيم كه هر گاه برف مي‌آمد و نياز به كمك‌رساني از سوي مسئولان شهري بود، خودروهاي حمل شن در اتوبان‌ها و خيابان‌ها به راه افتند و كارگران سختكوش، شن‌ها را به كمك بيل و پارو، روي سطح معابر بريزند.
وآوري نظام‌يافته و TRIZ براي حل مسئله‌ها از ابزارهاي فكري مختلفي كمك مي‌گيرد. يكي از معروف‌ترين اين ابزارها، «40‌اصل نوآوري» است.
اين 40 اصل از بررسي و مطالعه عميق بيش از 150 هزار سند اختراع برگرفته شده و به كمك آنها، بسياري از مسئله‌هاي فني و مديريتي به راه‌حل‌هاي خوبي رسيده‌اند.
اصل شماره يك اين 40 اصل، Segmentation نام دارد كه آن را در منابع فارسي «تقسيم» ترجمه كرده‌ايم.
اصل تقسيم ما را راهنمايي مي‌كند تا در مواجه شدن با مسئله‌ها به قطعه قطعه كردن اجزاي آن فكر كنيم و ببينيم چه ايده‌هايي مي‌تواند ما را به پاسخي مطلوب برساند.
تقسيم كردن بار يك خاور حمل شن و نمك، راه‌حلي مثل ساخت و استقرار مخزن‌هاي شن مخصوص را در پي دارد.
در ادامه با تمركز بيشتر بر ارزيابي نتيجه اجراي اين راه‌حل، تقسيم بيشتر شن‌ها و توليد كيسه‌هاي شن مخصوص را مي‌توان نتيجه گرفت.
شما اين راه‌حل را چطور ارزيابي مي‌كنيد و با بيشتر فكر كردن به اصل تقسيم، چه ايده‌هاي علمي و كاربردي ديگري را به مديريت شهري پيشنهاد مي‌دهيد؟
*نائب رئيس انجمن ايراني
نوآوري و مطالعات فناوري

روابط عمومی آکو فروم
12-31-2009, 01:57 AM
زنجیر چرخ تنها راه تردد در جاده‌های برف خیز کشور

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور گفت: تردد در محورهای شمال غربی کشور و محورهای استان کردستان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.




رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور گفت: تردد در محورهای شمال غربی کشور و محورهای استان کردستان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

سرهنگ حسین علیشاهی در جمع خبرنگاران گفت: در سفرهای زمستانی پلیس راه حتی در روزهای آفتابی خودروهای سواری را به صورت رندومی(اتفاقی) از نظر به همراه داشتن زنجیر چرخ بررسی می‌کند.

سرهنگ علیشاهی افزود: در 95 فقره تصادف مهم جاده‌ای روز گذشته، 26 دستگاه خودرو واژگون شدند، با توجه به بارش برف و باران در جاده‌ای کشور، رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات، از رانندگی با سرعت بالا خودداری کنند.

وی اظهار داشت: عدم توجه به جلو با 27 فقره همچنان در صدر علل تصادفات قرار دارد و تخطی از سرعت مطمئنه با 24 فقره و انحراف به چپ با 22 فقره در رتبه‌های بعدی تصادفات رانندگی قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور به آغاز طرح زمستانی در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: مأموران پلیس راه در تمام جاده‌های کشور حضور دارند و با تخلفات رانندگی برخورد خواهند کرد.

روابط عمومی آکو فروم
12-31-2009, 02:01 AM
تاریخچه زنجیرچرخ پارچه ای





http://www.snowpack.ir/images/tarikhche-img.gif
زنجیر چرخ پارچه ای برای اولین بار در سال 2005 وارد بازار اروپا شد. دلیل اصلی ابداع این محصول وجود مشکلات فراوان در سایر انواع زنجیر چرخ های مرسوم بود. جنس این نوع پارچه تا قبل از آن به عنوان اسرار نظامی به شمار می رفت و کاربردی نظامی داشت. اما به تدریج به عنوان ابزاری جهت جلوگیری از لغزش و سر خوردن برای خودروهای سواری و تجاری در اختیار عموم قرار گرفت. این محصول در بازار کشور ما برای اولین بار عرضه شده است.




http://www.snowpack.ir/images/mazaya-img.jpg
جنس و همچنین نوع بافت این پارچه کاملاً خاص بوده و برای همین هدف ساخته شده است. این نوع پارچه بر خلاف سایر زنجیر چرخ ها که با ایجاد گیر در داخل برف مانع از سر خوردن می شوند، به کمک اصطکاک زیادی که با سطح برف ایجاد می کند باعث جلوگیری از سر خوردن خودرو بر روی سطوح برفی و یخی می گردد. این عملکرد مزیت بسیار بزرگی است، زیرا سایر زنجیر چرخ ها در برف های عمیق و یا نرم بیشتر باعث فرو رفتن خودرو در داخل برف می گردند، در صورتی که این نوع زنجیر چرخ با ایجاد اصطکاک با سطح برف مانع از فرو رفتن خودرو به داخل آن می گردد.






http://www.snowpack.ir/images/nasb-img.jpg

به دلیل نوع طراحی و ساخت آن به راحتی بر روی تمامی انواع خودروها قابل استفاده است. نصب آن بسیار ساده و در کمترین زمان ممکن (حدود 45 ثانیه) انجام می گیرد و مشکلات و سختی های نصب زنجیر چرخ های معمولی را ندارد.
مطلب قابل توجه در استفاده از این زنجیر چرخ این است که همانند زنجیر چرخ های معمولی برای افزایش عمر بایستی آن را بر روی برف و یخ یا زمین خیس استفاده نمائیم. سهولت باز و بسته کردن این زنجیر چرخ به کاربر این اجازه را می دهد تا پس از عبور از جاده های برف و یخی به سرعت آن را از خودرو باز کرده و به مسیر خود ادامه دهند.






http://www.snowpack.ir/images/mazaya-img.jpg
عدم آسیب رسانی به سیستم ABS
در مورد خودروهایی که مجهز به سیستم ترمز ABS هستند استفاده از زنجیر چرخ های معمولی مجاز نیست. به این دلیل که این نوع زنجیر چرخ ها با بوجود آوردن ارتعاش بر روی چرخ ها باعث اختلال در عملکرد سنسورهای این سیستم شده و عملاً این سیستم را از مدار خارج می کند. این اختلال در عملکرد سیستم ABS می تواند بسیار خطر آفرین باشد و به عدم توانایی در کنترل خودرو بیانجامد. با استفاده از زنجیر چرخ پارچه ای این مشکل کاملاً رفع خواهد شد. به این دلیل که نوع عملکرد آن کاملاً متفاوت بوده و سطح آن کاملاً صاف است و هیچ گونه ارتعاشی بر روی چرخ ها ایجاد نخواهد کرد.

روابط عمومی آکو فروم
12-31-2009, 02:02 AM
جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم تعلیق، کمک فنرها و جلوبندی خودرو
به دلیل عدم ایجاد ارتعاش بر روی چرخ ها، آسیبی به سیستم تعلیق و کمک فنرها وارد نخواهد کرد و هیچ گونه سروصدا و ارتعاشی نیز برای سرنشینان خودرو ایجاد نخواهد شد و علیرغم حرکت در برف، راحتی سرنشینان هیچ خللی نخواهد دید.

عدم آسیب به تایر خودرو یا آسفالت جاده
استفاده از زنجیر چرخ معمولی معمولا باعث آسیب و از بین رفتن تایر خودرو و همچنین آسفالت جاده ها می شود. از این رو استفاده از زنجیر چرخ های رایج فعلی در بسیاری از کشورهای اروپائی ممنوع بوده و غیر مجاز شمرده می شود. با استفاده از زنجیر چرخ پارچه ای علاوه بر جلوگیری از آسیب های وارده به خودرو می توانیم از آسیب رسیدن به جاده ها نیز جلوگیری کنیم.

http://www.snowpack.ir/images/Index_03.jpg


مقاومت پارچه در برابر سایش و خوردگی
این نوع پارچه بر اساس استانداردهای ISO موجود، از لحاظ مقاومت در برابر کشش و سایش تحت آزمون قرار گرفته و کلیه الزامات این استانداردها را برآورده کرده است. همچنین این زنجیر چرخ بر روی سطوح برفی، یخی و همچنین سطح آسفالت خیس و بارانی مورد آزمایش قرار گرفته و کلیه تست های ترمز، فرمان پذیری و سایر تست های عملکردی را با موفقیت گذرانده است.
همچنین این محصول با توجه به مدارک موجود گواهی آزمون از مرکز TÜV را داراست.
به پیوست گزارش و نمودارهای تست این وسیله در مرکز تست در آلمان به ارائه گردیده است.

منبع:snowpack

Marshal
12-31-2009, 02:57 PM
بسیار جالب بود
سپاس
خصوصا زنجیر چرخ پارچه ای!

sarir
12-31-2009, 05:29 PM
کسی از دوستان اطلاع داره زنجیر چرخ های confon در ایران موجود هست با خیر ( نصب آن ظرف 30 ثانیه و بدون هیچ دردسری انجام می شود )

روابط عمومی آکو فروم
12-31-2009, 06:35 PM
زنجیر چرخ لاستیکی برای خودرو های شاسی بلند

http://www.eforosh.com/pics/10068_1260347180.jpg

(http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:;)



فروش زنجیر چرخ پلاستیکی به صورت عمده و تکی ...
این زنجیر چرخ ها بدون نیاز به باز کردن و حتی بدون نیاز به جک زدن براحتی قابل استفاده میباشند .
این محصول ساخت کره میباشد و دارای جعبه ی مخصوص قابل حمل مباشدو یک جفت دستکش نیز به عنوان هدیه داخل جعبه ی آن قزاز دارد....
این زنجیر ها جهت کلیه ی خودرو های شاسی بلند از جمله لکسوس,پرادو, مورانو ,سوزوکی ویتارا , سانتافه , توسان , رونیز , موسو و ... قابل استفاده میباشند.


ارسال 1 ساعته به کلیه ی نقاط تهران توسط پیک و ارسال به کلیه ی شهرستانها از طریق باربری و اتوبوس

http://www.eforosh.com/images/v.jpg
نام:

فرزام یوسف نژاد
Email:

http://www.eforosh.com/member/e/10068

تلفن:

33997088-09122861994
منطقه:

تهران
آدرس:

ابتدای خیابان امیر کبیر-پاساز 20 - ابزار 20

Tondkar
01-01-2010, 10:13 PM
این زنجیر چرخ پارچه ای تو ایران هم هست کسی خبر داره کجا دارن اگر موجوده

رضا میرجعفریان
01-12-2011, 10:55 AM
از دوستان عزیز کسی از این زنجیر چرخ های پارچه ای استفاده کردند می خواستم در صورت امکان در مورد کاراییش توضیحی بدین

zanjani
02-26-2011, 11:27 AM
با سلام
با توجه به در خواست یکی از دوستان جنوبی که به منطقه سرد سیر مسافرت کرده بودند در خصوص نحوه بستن زنجیر
دو روش بستن رو به صورت تصویری برای دوستان قرار می دم امیدوارم دوستان با تمریناتی که انجام می دن راحت بتون طبق شرایط به یکی از دو روش زنجیر خودروشون رو بدون درد سر ببندن
در وحله اول من زنجیری رو که به نظرم مناسبترین رنجیر برای ال 90 هست (به دلیل عدم صدمه زدن به رینگ )رو خریداری کردم و به ناچار طبق همون توضیح میدم علی ایحال توی تقریبا تمام زنجیر ها شرایط یکی است
و باید عرض کنم که انواعی که از توی رینگ رد میشن به دلیل چسبیدگی رینگ به سیستم ترمز به درد ال 90 نمی خوره
این مدلی هم که در عکس می بینید در دونوع یخ شکن دار و بدون یخ شکن موجود است که نوع بدون یخ شکن به دلیل ضربه کمتری که میزند مناسب تر است اما به درد رانندگی روی یخ نمیخوره
قبل از شروع هم باید عرض کنم این روشها رو از کسی یاد نگرفتم بنابر این اگر ایرادی دارند دوستان یاد اوری واصلاح بفرمایند
اما روش بستن اول :
این روش به درد شرایطی می خوره که توی برف گیر کرده باشین و امکان جابجایی و حرکت ماشین وجود نداشته باشه :
1- ابتدا زنجیر رو باز و اون رو طوری قرار بدید که قفل کن های اون به سمت بیرون باشه و کل زنجیر رو کنترل کنید تا بند های اون به هم گره نخورده و تاب نداشته باشند (قفل کن من به اون قسمتی میگم که آچار توش قرار میگیره با چرخوندن وقفل کردن اون زنجیر جمع و سفت میشه)


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_1112262616.JPG
(http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/1112262616.JPG)



2- طبق همون حالت زنجیر رو به پشت چرخ ببرین انگار که زنجیر رو پشت چرخ پهن کرده باشید توی این حالت هم قفل کن باید به سمت شما باشد ،برای اینکار بعد از اینکه زنجیر رو بیرون پهن کردید از یک طرف بهتر است از پشت لاستیک سمت جلو به سمت عقب ببرید طوری که تقریبا وسط زنجیر برسه به وسط لاستیک

http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_2112262752.JPG
(http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/2112262752.JPG)




3- بعد، از دو طرف آزاد زنجیر سمتی که قفل کن روی اون نیست رو گرفته (سمت دور از شما)و در بالای لاستیک آخرین بند های زنجیر را به هم ببندید .یکی بندهای سمتی از زنجیر که از شما دور است باز ودیگری بسته است و به هم راحت قفل میشوند و احتیاج به کار اضافه ای نیست .

http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_3112262724.JPG
(http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/3112262724.JPG)


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_4112262935.JPG
(http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/4112262935.JPG)


4- سمت دیگر زنجیر را نبندید


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_5112262935.JPG
(http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/5112262935.JPG)


5- بعد از بستن بندهای سمت داخلی زنجیر به هم زنجیر را روی لاستیک 180 درجه بچر خانید طوری که بندهایی که به هم قفل کرده اید روی زمین و پشت لاستیک بیفتند


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_6112262935.JPG
(http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/6112262935.JPG)



http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_7112262935.JPG
(http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/7112262935.JPG)




6- حال دوسمت آزاد زنجیر را از پشت لاستیک به جلو بیاورید و وسط زنجیر را روی لاستیک بیاندازید(انگار بالاپوشی روی لاستیک انداخته اید) و زنجیر را روی لاستیک از هر طرف مرتب کنید (به طوری که از هر طرف مساوی باشند )

http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_8112262936.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/8112262936.JPG)

7- چون طول زنجیر ها متفاوت است قفل جلویی زنجیر را به بندی بیاندازید که زنجیر شل نباشد (ممکن است همان آخرین بند یا یکی از بندهای مانده به آخر باشد)

http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_9112263046.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_9112263046.JPG)
http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_10112263046.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/10112263046.JPG)


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_11112263046.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/11112263046.JPG)


8- بعد از اینکه قفل جلویی طبق عکس بسته شد با آچار مخصوص قفل کن ها را سفت کنید به این طریق زنجیر روی لاستیک سفت میشود


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_12112263046.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/12112263046.JPG)


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_13112263047.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/13112263047.JPG)


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_14112263157.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/14112263157.JPG)


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_15112263158.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/15112263158.JPG)

9- در این روش قفل جلوئی در پائین چرخ بسته می شود


********************************

روش دوم:
این روش به درد حالتی می خورد که امکان حرکت ماشین وجود دارد
1- زنجیر را جلوی چرخ کاملاصاف پهن کنید

http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_16112263158.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/16112263158.JPG)



2- تا وسط زنجیر بر روی اون حرکت کنید

http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_17112263158.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/17112263158.JPG)


3- انتهای بند های زنجیر سمتی که از شما دور است را بگیریدو روی لاستیک به هم قفل کنید

http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_18112263159.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/18112263159.JPG)




4- بعد آخرین بند های سمت جلو را گرفته و روی لاستیک به هم قفل کنید مثل حالت قبل ممکن است مجبور شوید جهت کاهش طول زنجیر روی بندههای ماقبل آخر آنها را به هم قفل کنید.
http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_19112263234.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/19112263234.JPG)



5- زنجیر را روی لاستیک مرتب کنید



6- با استفاده از آچار مخصوص قفل کن ها را سفت کرده تا زنجیر روی لاستیک محکم شود.


http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/s_20112263234.JPG (http://www.acopart.org/Upload/ACO-736/20112263234.JPG)

چنانچه از زنجیر هایی استفاده میکنید که جهت سفت کردن از فنر یا کش استفاده میکنند سعی کنید قالپاقها را باز کنید تا صدمه نبینند.


به دلیل اینکه تنها بودم امکان گرفتن عکسهای واضح تر و مرحله ای وجود نداشت علی ایحال امیدوارم مفید واقع شده باشد

sadeghmirza
03-04-2011, 02:57 PM
با عرض سلام
ایا پلیس راه با زنجیر چرخ پارچه ای مشکلی ندارد؟

MAHDI-TONDAR
03-04-2011, 07:05 PM
سلام آقا جعفر
با عرض ارادت و سپاس
توضیحات و راهنمائی به همراه عکس ها بسیار گویا و زیبا بیان شده
دست گل تان درد نکند
بسیار مفید و کاربردی بود .
فقط یه سئوال این زنجیر چرخ شما مخصوص ال 90 هست یا به تمام ماشین های سواری میخوره؟
مارک و مدل خاصی رو شما سراغ دارید که اگه بخواهم تهیه کنم اون مدل را بگیریم .

morteza
03-05-2011, 01:17 AM
فقط یه سئوال این زنجیر چرخ شما مخصوص ال 90 هست یا به تمام ماشین های سواری میخوره؟

زنجیر چرخ ها متناسب با سایز رینگ دسته بندی می شن. به عنوان مثال زنجیر چرخ سمند و ال90 فرقی ندارن چون رینگ هر دو 15 هستش

zanjani
03-05-2011, 08:50 AM
سلام آقا جعفر
با عرض ارادت و سپاس
توضیحات و راهنمائی به همراه عکس ها بسیار گویا و زیبا بیان شده
دست گل تان درد نکند
بسیار مفید و کاربردی بود .
فقط یه سئوال این زنجیر چرخ شما مخصوص ال 90 هست یا به تمام ماشین های سواری میخوره؟
مارک و مدل خاصی رو شما سراغ دارید که اگه بخواهم تهیه کنم اون مدل را بگیریم .

سلام آقا مهدی دوست عزیزم
آقا مهدی وظیفه بود متاسفانه دست تنها بودم و امکان گرفتن عکس با جزئیات بیشتر وجود نداشت
در خصوص زنجیر بستگی به رینگ دارد این مدل مخصوص رینگ 15 است و خوبیی که دارد چون با کش یا فنر بسته نمی شود به رینگ صدمه نمی زند و چینی است همین مدل دو نوع است که به نوع یخ شکن دار و بدون یخ شکن وجود دارند (روی زنجیر تیکه های v شکل جوش داده اند تا به یخ گیر کرده و سر نخورند که موجب ضربه بیشتر هنگام حرکت می شود اما چون من مدام توی جاده های کوهستانی کردستان مسافرت می کنم از این مدل گرفتم)
توی بازار هم یا از این مدلهای چینی وجود دارند یا اراک خودمون که جوندارترند ولی با کش بسته می شوند

و در تکمیل آموزش هم باید عرض کنم بعد از 100 یا 200 متر حرکت باید حتما حتما حتما مجددا زنجیر کنترل و در صورت لزوم (احتمال زیاد) سفت شوند
موفق باشید
:cool:

Hassan
03-05-2011, 01:19 PM
و باید عرض کنم که انواعی که از توی رینگ رد میشن به دلیل چسبیدگی رینگ به سیستم ترمز به درد ال 90 نمی خوره

سلام دوست عزیز؛
بابت آموزش نحوه بستن چرخ زنجیر دستتون درد نکنه.
چرخ زنجیر بنده با تسمه ای که از داخل رینگ عبور میکنه محکم میشه. تابحال نیاز به استفاده نبوده است ولی باتوجه به فرمایش شما این سوال پیش آمد که با توجه به فاصله حدود 15 میلیمتری بین سیستم ترمز و لبه داخلی رینگ (انگشتان دست براحتی عبور میکند) و ضخامت 3 الی 4 میلیمتری تسمه زنجیر چرخهای من، بازهم نباید در زمان مقتضی از آنها استفاده کنم؟
البته باتوجه به مطرح شدن این موضوع، در اولین فرصت یکی از آنها را در محل وجود سیستم ترمز خواهم بست تا ببینم آیا جایی گیر میکند یانه. ولی فکر کردم احتمالاً این فرمایش شما دلیلی غیر از موارد ظاهری و آنچه که من میتوانم ببینم، داشته باشد.

zanjani
03-05-2011, 01:28 PM
سلام دوست عزیز؛
بابت آموزش نحوه بستن چرخ زنجیر دستتون درد نکنه.
چرخ زنجیر بنده با تسمه ای که از داخل رینگ عبور میکنه محکم میشه. تابحال نیاز به استفاده نبوده است ولی باتوجه به فرمایش شما این سوال پیش آمد که با توجه به فاصله حدود 15 میلیمتری بین سیستم ترمز و لبه داخلی رینگ (انگشتان دست براحتی عبور میکند) و ضخامت 3 الی 4 میلیمتری تسمه زنجیر چرخهای من، بازهم نباید در زمان مقتضی از آنها استفاده کنم؟
البته باتوجه به مطرح شدن این موضوع، در اولین فرصت یکی از آنها را در محل وجود سیستم ترمز خواهم بست تا ببینم آیا جایی گیر میکند یانه. ولی فکر کردم احتمالاً این فرمایش شما دلیلی غیر از موارد ظاهری و آنچه که من میتوانم ببینم، داشته باشد.

سلام آقا حسن
درست است که رد می شود اما در فشار هایی که در زمانهای بحرانی به زنجیر و لاستیک میاد ،باید فشارو کشش هایی که به زنجیر ،بندها و احتمال گیر کردنها و بریدن بند ها رو در نظر بگیریم
متاسفانه خسارتی که یک زنجیر بریده به گلگیر وارد میکنه هیچ تصادفی وارد نمی کنه شاید بعضی از تصادفها رو بشه بیرنگ در آورد اما ضربات زنجیر بریده به گلگیر متاسفانه به سختی صاف میشه و حتما باید رنگ بشه مخصوصا اگر سرعت بالا باشه و تعداد ضربات زیاد
البته نمی دونم نوعی که شما دارید چگونه است اما در مدل هایی که من دیدم از پر ه های رینگ استاندارد ای 2 عبور نمی کنند و برای رینگ های معمولی که اصلا قابل استفاده نیست
ولی خوب شما لطف کنید امتحان کنید و نتیجه رو هم بفرمائید
ممنون و موفق باشید

عدنانی
09-25-2011, 12:26 PM
سلام
من تا قبل از اينكه لوگان بگيرم از زنجير هاي فلزي استفاده مي كردم با مراجعه به فروشندگان متوجه شدم كه انواع برزنتي و لاستيكي هم توي بازار هست
باتوجه به اينكه در حال حاظر 3 نوع زنجير چرخ در بارار وجود داره دوستاني كه ازهر كدام استفاده كردن لطفا توضيحاتي در مورد آنها ذكر كنند
1- زنجير فلزي
2- تسمه پارچه اي
3- لاستيكي
متشكرم

ACO
09-25-2011, 10:44 PM
پست اقای عدنانی به این تاپیک منتقل و پستهای بعدی حذف شد
با تشکر از همکاری شما .

shabab
11-12-2011, 12:04 PM
با توجه به شروع بارندگي ويخبندان و ممنوعيت تردد در بعضي جاده ها بدون زنجير چرخ بنده هم يك ست زنجير براي تندر گرفتم فقط براي بريدن بهانه پليس . ساختار اوون هم بصورت يك زنجير معمولي است كه قطعات كوچك فلزي به اوون جوش شده مثل سيم خاردار (دوستان احتمالا ديده باشند) البته اين زنجير رو قصد ندارم به ماشين ببندم مگر در موارد جدي و بسيار ضروري. چون واقعا لاستيك رو داغون ميكنه .دوستان بجز اين زنجيرهاي رايج چيز ديگري در بازار سراغ داريد كه استهلاك زنجير فلزي رو نداشته باشه و مورد تاييد پليس راه هم باشه ؟

siyamak
11-29-2011, 09:13 AM
زنجیرچرخ چینی نخرید
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به رانندگان هشدار داد تا زنجیرچرخ نامرغوب چینی نخرند چرا كه از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

سرهنگ 'جمال بذرافشان' در گفت وگو با ایرنا افزود: زنجیرهای ساخت چین قابل اعتماد نیستند و رانندگان را دچار مشكل خواهند كرد ضمن اینكه از عمر كمتری نسبت به دیگر تولیدات برخوردار هستند.

وی به رانندگان توصیه كرد تا حتما زنجیر چرخ مرغوب و شناخته شده تهیه كنند و به دلیل قیمت ارزانتر، خود را دچار دردسر نكنند.

وی همچنین از رانندگان خواست تا هنگام خرید زنجیر چرخ شیوه باز و بسته كردن آن را آموزش ببینند.

بذرافشان تاكید كرد: رانندگان باید پیش از ورود به جاده های كشور با نحوه باز و بستن زنجیر چرخ خودرو آشنا شوند تا در موقع لزوم بتوانند براحتی اقدام كنند

MAHDI-TONDAR
11-30-2011, 03:09 PM
پرشین خودرو: در حال حاضر متوسط قیمت زنجیر چرخ در بازار برای خودروهای سواری بین ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است که این قیمت نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال نیز بدون تغییر باقی بماند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات با بیان این مطلب «پرشین خودرو» گفت: زنجیر چرخ جزو لوازم فصلی خودرو‌ها محسوب می‌شود. سال گذشته به واسطه پیش بینی هایی که مبنی بر تشدید سرمای هوا انجام شد میزان زیادی زنجیر چرخ وارد بازار شد اما با گرم شدن هوا چندان مورد استفاده و فروش واقع نشد، بر این اساس هم اکنون از سال گذشته مقدار قابل توجهی از این محصول در بازار موجود است.
غلامرضا بخشی زاده با بیان اینکه این امر منجر به ایجاد بازار رقابتی شده است، ادامه داد: فروشندگان برای افزایش فروش کالاهایی که در انبارشان مانده است حاضر شده اند که کالاهای خود را حتی به بهایی کمتر از نرخ واقعی به فروش برسانند.
وی ضمن تاکید بر اینکه چرخ بازار لوازم یدکی خودرو متناسب با چرخ خودروهای کشور می‌چرخد اظهار داشت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها منجر به آن شد که مصرف بنزین بین ۴۰ تا ۴۵ درصد در کشور کاهش یابد که این امر به همین میزان مصرف و بازار لوازم یدکی خودرو را تحت الشعاع قرار داده است.

1390/09/09

MAHDI-TONDAR
12-10-2011, 01:05 PM
پرشین خودرو: عرضه زنجیرچرخ های تقلبی و بی کیفیت چینی بازار این کالا را به یک بازار آشفته و نابسامان تبدیل کرده است.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با بیان این مطلب به «پرشین خودرو» گفت: در حال حاضر عمده زنجیرچرخ‌های خودروهای سواری چینی است و محصولات دیگر کشورها کمتر در بازار ایران پیدا می شود که همین امر زمینه گسترش تقلب در بازار زنجیرچرخ را به وجود آورده است.
غلامرضا بخشی زاده ادامه داد: زنجیرچرخ های تقلبی و بی کیفیت که عموما کالاهای درجه سه و چهار چینی هستند به نام برندهای معتبر و با قیمتی کمتر از این کالاها به فروش می رسند که همین امر موجب می شود از این زنجیرچرخ ها استقبال خوبی شود. در نهایت مصرف کننده کیفیت پایین زنجیرچرخ های تقلبی را به حساب برندهای اصلی گذاشته و نسبت به کالاهای اصلی بدبین می شود.
وی با بیان اینکه زنجیرچرخ های تقلبی معمولا یک بار مصرف بوده و تنها در یک زمستان می توانند پاسخگوی نیاز مصرف کننده باشند، ادامه داد: این کالاها که در بسته بندی های شکیل و زیبا به فروش می رسند به دلیل کیفیت پایین به راحتی پاره می شوند یا در هنگام استفاده به داخل گلگیر برخودر کرده و سر و صدای بالایی ایجاد می کنند.
چگونه از زنجیرچرخ استفاده کنیم
برای استفاده از زنجیرچرخ باید ابتدا وضع ظاهری زنجیرچرخ را کنترل کرده، پیچ خوردگیهای آن را باز کنیم سپس زنجیرچرخ را روی تایر قرار داده به طوری که سر قلاب های زنجیرهای عرضی به طرف خارج تایر بوده و چفت ها به سمت عقب لاستیک بیافتد.
سپس اولین زنجیر عرضی را به زیر قسمت جلو تایر قرار داده خودرو را به طرف جلو حرکت می دهیم تا موقعی که از طرف عقب سر چفت و بست ها به ارتفاع توپی چرخ برسد.
در مرحله بعدی زنجیرهای عرضی را روی تایر مرتب و دو سر انتهای رشته زنجیرهای طولی را بلند کرده نزدیک چفت می آوریم و دقت می کنیم که کدام یک از حلقه ها باید چفت قلاب شود.
پس از آن اول رشته خارجی را انداخته و بعد داخلی را محکم می بندیم و پس از محکم کردن رشته داخلی زنجیر خارجی را دوباره می کشیم و به حلقه مناسب محکم می کنیم.
توجه شود که بعد از بستن زنجیر به هیچ وجه حلقه های اضافی روی لاستیک نماند و باید آنها را طوری محکم کرد که به لاستیک صدمه نزند.

عدنانی
12-10-2011, 08:48 PM
با توجه به شروع بارندگي ويخبندان و ممنوعيت تردد در بعضي جاده ها بدون زنجير چرخ بنده هم يك ست زنجير براي تندر گرفتم فقط براي بريدن بهانه پليس . ساختار اوون هم بصورت يك زنجير معمولي است كه قطعات كوچك فلزي به اوون جوش شده مثل سيم خاردار (دوستان احتمالا ديده باشند) البته اين زنجير رو قصد ندارم به ماشين ببندم مگر در موارد جدي و بسيار ضروري. چون واقعا لاستيك رو داغون ميكنه .دوستان بجز اين زنجيرهاي رايج چيز ديگري در بازار سراغ داريد كه استهلاك زنجير فلزي رو نداشته باشه و مورد تاييد پليس راه هم باشه ؟
سلام
دیروز توی یک فروشگاه یک دست زنجیر چرخ دیدم از نوع تسمه ای ایرانی بود 45 هزار تومان قیمت می داد
فسمتی که با سطح برف در تماس است از یک تسمه از جنس پلاستیک ضخیم و سفت که روی اون فلز به صورت میخ نصب شده بود و توسط تسمه به هم متصل شده بودن فروشنده که می گفت خوبه منتها ؟(قضیع بقال و ماست ترش یادم افتاد ) دوستانی که از این نوع استفاده کردن لطفا نسبت به کارائی اون اظهار نظر کنن

davood logan
12-05-2012, 03:53 PM
سلام دوستان امروز تو یه مغازه زنجیر چرخ دیدم عکسشو انداختم،به نظرتون چه جوری هستش؟






(http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1028129991801505937500.jpg)


(http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1027129991801498125000.jpg)

آرش کمانگیر
12-05-2012, 05:44 PM
سلام دوستان امروز تو یه مغازه زنجیر چرخ دیدم عکسشو انداختم،به نظرتون چه جوری هستش؟

(http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1027129991801498125000.jpg)
این نوع زنجیر ها از طراحی جدیدتری نسبت به زنجیر چرخهای قبلی بهره میبرن و نصب اونها هم روی چرخ خیلی ساده تره ولی تو تندر چون فاصله سیستم ترمز و متعلقاتش با دیواره داخلی رینگ خیلی کم هست نصب این نوع زنجیر از نظر ایمنی خیلی خطرناکه چون با شل شدن کمربند نگهدارنده زنجیر احتمال درگیر شدنش با ترمز زیاده و خیلی هم خطرناکه به خاطر همین به هیچوجه برای تندر از این نوع زنجیر استفاده نکنید . کلا نصب این نوع زنجیر چرخ رو هر ماشینی ریسکش بیشتر از انواع دیگس .
با تشکر

sina_l90
12-05-2012, 08:25 PM
این نوع زنجیر ها از طراحی جدیدتری نسبت به زنجیر چرخهای قبلی بهره میبرن و نصب اونها هم روی چرخ خیلی ساده تره ولی تو تندر چون فاصله سیستم ترمز و متعلقاتش با دیواره داخلی رینگ خیلی کم هست نصب این نوع زنجیر از نظر ایمنی خیلی خطرناکه چون با شل شدن کمربند نگهدارنده زنجیر احتمال درگیر شدنش با ترمز زیاده و خیلی هم خطرناکه به خاطر همین به هیچوجه برای تندر از این نوع زنجیر استفاده نکنید . کلا نصب این نوع زنجیر چرخ رو هر ماشینی ریسکش بیشتر از انواع دیگس .
با تشکر

درود بر شما !

اما من فکر میکنم کسی که اینو درست میکنه حتما به این مشکل ها هم توجه کرده و 100٪ مشکلی نبوده که تولید شده !
و چون کسی استفاده نکرده نمیشه نظر داد!

Farhad
12-05-2012, 10:29 PM
سلام دوستان امروز تو یه مغازه زنجیر چرخ دیدم عکسشو انداختم،به نظرتون چه جوری هستش؟

(http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1027129991801498125000.jpg)
سلام دوست عزیز
این نوع زنجیر چرخ کپی برداری شده از نمونه خارجی اون هستش. در نمونه خارجی از به قطعه پلاستیکی اج دار استفاده شده که در این نمونه از زنجیر استفاده شده.
نکته دیگه اینکه این نوع زنجیر برایه رینگ های بزرگ طراحی شده که زیاد نزدیک متعلقات چرخ قرار نمیگیره. اما در تندر چون رینگ کوچک است احتمال بروز حادثه بیشتر است.

davood logan
12-08-2012, 09:05 PM
سلام امروز وقت شد زنجیر کمری رو نصب کنم،واسه هر چرخ سه تا کمربند داره که نصبش خیلی آسونه و وقت کمی میبره،سفت کردنش هم یکمی زور میخواد تا خدای نکرده شل نشه،مغازه دار دوستم بود قیمتشو 75 تومن حساب کرد،در کل دوستان نظر بدن این نوع زنجیر چرخ تائید میشه یا نه؟

http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/s_dsc1033129994581103593750.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1033129994581103593750.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/s_dsc1032129994581096406250.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1032129994581096406250.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/s_dsc1031129994581087968750.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1031129994581087968750.jpg)

امیر مسعود
12-08-2012, 09:10 PM
سلام امروز وقت شد زنجیر کمری رو نصب کنم،واسه هر چرخ سه تا کمربند داره که نصبش خیلی آسونه و وقت کمی میبره،سفت کردنش هم یکمی زور میخواد تا خدای نکرده شل نشه،مغازه دار دوستم بود قیمتشو 75 تومن حساب کرد،در کل دوستان نظر بدن این نوع زنجیر چرخ تائید میشه یا نه؟

http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/s_dsc1033129994581103593750.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1033129994581103593750.jpg)



اقا داوود مبارک باشه فقط زمستون امسال تست کنید ببینید شل نمیشه یا به رینگ گیر نمیکنه یا برای سیستم ترمز مشکلی ایجاد نمیکنه اگر خوب بود همینجا تجربیات خودتون رو قرار بدید با تشکر از شما

davood logan
12-08-2012, 09:13 PM
چشم آقا مسعود حتما تست میکنم ایشاا... که جواب بده

zanjani
12-09-2012, 02:10 PM
سلام امروز وقت شد زنجیر کمری رو نصب کنم،واسه هر چرخ سه تا کمربند داره که نصبش خیلی آسونه و وقت کمی میبره،سفت کردنش هم یکمی زور میخواد تا خدای نکرده شل نشه،مغازه دار دوستم بود قیمتشو 75 تومن حساب کرد،در کل دوستان نظر بدن این نوع زنجیر چرخ تائید میشه یا نه؟


سلام آقا داود
کلا زنجیر چرخ از هر نوعی که باشه برای فواصل کوتاه مناسبه و اگه تو فواصل طولانی استفاده بشه هر چند کیلومتر یکبار باید چک بشن اما تو این نوع باید تو فواصل خیلی کوتاه تری چک بشن در ضمن موقع سفت کردن کمر بند ماشین رو روی زنجیر ها ببرید تا لاستیک بخوابه بعد سفت کنید و گرنه این تغییر سایز لاستیک که رو زمین میشینه باعث شل شدن فوری زنجیرتون میشه
موفق باشید

عدنانی
12-19-2012, 12:15 PM
سلام
بنده هم از اين نوع به اصطلاح زنجير چرخ توي يك فروشگاه مشاهده كردم به قميت 90 هزار تومان منتها به خاطر تجربيات متعدد در استفاده از نوع قديمي و مرسوم (زنجيري اون ) از خريدش منصرف شدم
با توجه به فشاري كه از چرخ به اين وسيله منتقل ميشه فكر نمي كنم جوابگو باشه
اگر دوستان زنجير چرخ جهت لاستيك 205 سراغ دارن بنده رو هم مطلع كنن

eslami
12-19-2012, 04:26 PM
با عرض تبریک ... آیا میدونید که این زنجیر کمری روی رینگ اتومبیل هایی چون پراید و پژو هم نصب میشه یا نه؟ به نظر کارکردن با اون خیلی ساده میاد.


سلام امروز وقت شد زنجیر کمری رو نصب کنم،واسه هر چرخ سه تا کمربند داره که نصبش خیلی آسونه و وقت کمی میبره،سفت کردنش هم یکمی زور میخواد تا خدای نکرده شل نشه،مغازه دار دوستم بود قیمتشو 75 تومن حساب کرد،در کل دوستان نظر بدن این نوع زنجیر چرخ تائید میشه یا نه؟

http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/s_dsc1033129994581103593750.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1033129994581103593750.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/s_dsc1032129994581096406250.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1032129994581096406250.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/s_dsc1031129994581087968750.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-4352/dsc1031129994581087968750.jpg)

davood logan
12-19-2012, 07:58 PM
با عرض تبریک ... آیا میدونید که این زنجیر کمری روی رینگ اتومبیل هایی چون پراید و پژو هم نصب میشه یا نه؟ به نظر کارکردن با اون خیلی ساده میاد.
دوست عزیز این نوع زنجیر چرخ ها فقط برا رینگ اسپورت هست در صورت داشتن چنین رینگی میتونید ازش استفاده کنین

abbaszaadeh
01-10-2013, 07:57 AM
با سلام
زنجیر چرخی که در جا آنی بسته می شود حتی در شرایط سخت

http://www.acopart.org/upload/ACO-3667/s_0201201130022618021596250.jpg

(http://www.acopart.org/upload/ACO-3667/0201201130022618021596250.jpg)

jalilmousavi
11-17-2014, 12:26 PM
با سلام
زنجیر چرخی که در جا آنی بسته می شود حتی در شرایط سخت

http://www.acopart.org/upload/ACO-3667/s_0201201130022618021596250.jpg


(http://www.acopart.org/upload/ACO-3667/0201201130022618021596250.jpg)



از دوستان کسی این زنجیر را استفاده کرده که بگه چطوره کاربردش؟ از لحاظ کوبش و سرعت حرکت و همچنین اذیت روی آسفالتی که برف نداره. زنجیرهای معمولی خیلی کوبش دارند و رانندگی با اونا تو برف خیلی ناراحت کننده است چه برسه به آسفالت خالی. البته آسفالت خالی را واسه این میگم که تو شهر مسیرها همه جا برفی نیست.
یه عکس دیگه :
http://www.acopart.org/upload/ACO-6652/znj130606837492112500.jpg

zanjani
11-20-2014, 01:41 PM
از دوستان کسی این زنجیر را استفاده کرده که بگه چطوره کاربردش؟ از لحاظ کوبش و سرعت حرکت و همچنین اذیت روی آسفالتی که برف نداره. زنجیرهای معمولی خیلی کوبش دارند و رانندگی با اونا تو برف خیلی ناراحت کننده است چه برسه به آسفالت خالی. البته آسفالت خالی را واسه این میگم که تو شهر مسیرها همه جا برفی نیست.
یه عکس دیگه :




سلام جناب موسوی
اگه از لاستیک یخ شکن هم استفاده کنید باز لرزش خفیف ایجاد می کنه با توجه به تجربه ای که دارم ، پیشنهاد نمی کنم این نوع رو چون قسمت زیادی از زنجیر روی اسفالت قرار می گیره
موفق باشید

jalilmousavi
11-22-2014, 10:56 AM
سلام جناب موسوی
اگه از لاستیک یخ شکن هم استفاده کنید باز لرزش خفیف ایجاد می کنه با توجه به تجربه ای که دارم ، پیشنهاد نمی کنم این نوع رو چون قسمت زیادی از زنجیر روی اسفالت قرار می گیره
موفق باشید
با سلام و تشکر. لاستیک یخ شکن هم برای مواردی بدرد میخوره که زمان طولانی در جاده های برفی یا یخی رانندگی بکنیم. بنده دیروز رفتم و این مدلی را که عکسش را بالا پست 38 گذاشتم ، خریدم به قیمت 80 هزار تومان که 3500 تومانش مال مایع شیشه شور 2 لیتری بود (قیمت پایه زنجیر را 85 هزار گفت اما کلا واسه زنجیر 76500 گرفت). انتخاب این مدل هم برای این بود که بشه بدون جک زدن و جابجا کردن ماشین زنجیر را نصب کرد نه چیز دیگه. تجربه ای که روی ماشین های دیگه ام با زنجیر چرخ یخ شکن دار معمولی دارم کوبش شدید ماشین در هنگام حرکت است که امیدوارم این یکی کمتر باشه و همچنین به لاستیک صدمه ای نزنه.
این مدلی که خریدم ساخت ترکیه است که امیدوارم اصل باشه چون چند جا هم دیدم البته واسه رینگ های کوچکتر اما چینی بود. فروشگاه هم نماینده نیکو پخش بود که کمی پایین تر از نماینده آکو در شهر ما است و خود نماینده آکو بنده را به اونجا حواله دادند چون خودشان نداشتند و کمبودهای همدیگه را پوشش میدن.
بنده برای شهر در نظر دارم از تسمه بند کیف (جهت بست به رینگ) و موکت و این چیزا یه نمونه بسازم و تست کنم. انشاللا اگه عملیاتی شد مراحل و عکسها را تو تاپیک میذارم و نتیجه را هم همینجا مینویسم. فعلا که برفی نیومده اما امیدوار از زنجیری که خریده ام هیچ وقت استفاده نکنم و همون موردی که میخوام بسازم کارم را راه بندازه.

jalilmousavi
12-12-2014, 01:53 AM
با سلامی دوباره به دوستان فروم و تسلیت اربعین حسینی.
بالاخره همونطور که در پست قبلی نوشته بودم تسمه مورد نظر را سر هم کردم. در ادامه چند عکس و مختصری توضیح در موردش می نویسم
اول وسایل لازم که در شکل زیر مشخصه : بعلاوه تعدادی میخ پرچ با دو عدد واشر متناسب با اونا واسه زیر و روی موکت.

http://www.acopart.org/upload/ACO-6652/dsc02791130627931034218750.jpg



بعد از ساختنش این شکلی شد که عکس زیر طرفیه که به لاستیک می چسبه

http://www.acopart.org/upload/ACO-6652/dsc02831130627931039218750.jpg


اینم طرفیه که به برف می چسبه

http://www.acopart.org/upload/ACO-6652/dsc02821130627931036718750.jpg


تکه تیوپ دوچرخه جهت جلوگیری از سایش مستقیم تسمه بوسیله لبه شکاف رینگه.

نمای نزدیک بند کیف
http://www.acopart.org/upload/ACO-6652/dsc02841130627931041562500.jpg



http://www.acopart.org/upload/ACO-6652/dsc02851130627931043750000.jpg



بعد از نصب روی لاستیک
http://www.acopart.org/upload/ACO-6652/dsc02861130627931046093750.jpg




http://www.acopart.org/upload/ACO-6652/dsc02871130627931051562500.jpg



میله جدا شونده جهت سهولت رد کردن از شکاف رینگ و جلوگیری از کثیف شدن دست تو عکس زیر مشخصه
http://www.acopart.org/upload/ACO-6652/dsc02881130627931053906250.jpg

فعلا که زنجان برفی نیومده تست کنم. انشاءا... بعد تست خبرشو میدم که عملکردش چطوره. فعلا برای هر لاستیک یدونه ساختم.
با تشکر از همگی دوستان.

Reza_Orumiyeh
12-12-2014, 02:02 AM
سلام کار جالبیه بشرطی که زود پاره نشه
مشکل بعدی اینه وقتی پلیس ازمون زنجیر چرخ میخواد اینو بجاش قبول کنه
بنظرم بعنوان مکمل زنجیر چرخ یا مواردی که امکان نصب زنجیر چرخ در ان لحظه وجود نداره فکر جالبیه

jalilmousavi
12-12-2014, 02:28 AM
سلام کار جالبیه بشرطی که زود پاره نشه
مشکل بعدی اینه وقتی پلیس ازمون زنجیر چرخ میخواد اینو بجاش قبول کنه
بنظرم بعنوان مکمل زنجیر چرخ یا مواردی که امکان نصب زنجیر چرخ در ان لحظه وجود نداره فکر جالبیه
ممنون از توجهتون. بنده اینو فقط واسه شهر و کوچه خودمون درست کرده ام نه جاده. بعد از تست عملی نتیجه را همینجا میگم. میشه با تغییراتی بهترشم کرد البته بعد از جواب دهی. خودم فکر می کنم دوامش خوب باشه و وضعیت رانندگیش هم.

morteza ahmadi
12-12-2014, 07:21 PM
تبریک میگم به شما که اینقدر فکر فنی دارید و توانستید اونو اجرا کنید.
امیدوارم که کار کنه و نتیجه بخش باشه
فقط به نظرتون مقدار آجش کم نیست.. تا راحت بشه از برف رد بشه؟؟؟؟

jalilmousavi
12-13-2014, 02:04 AM
تبریک میگم به شما که اینقدر فکر فنی دارید و توانستید اونو اجرا کنید.
امیدوارم که کار کنه و نتیجه بخش باشه
فقط به نظرتون مقدار آجش کم نیست.. تا راحت بشه از برف رد بشه؟؟؟؟
لطف دارین شما. این اولین موردشه و قطعا با اولین تست معلوم میشه که چطوره. میخ لاستیک میخدار و اون زنجیرهای پلاستیکی هم کوچیکه. البته اونا فولادی اما این میخ پرچ آلومینیومی. به هر حال تا برف نیاد نمیشه تستش کرد و نتیجه را دید. رد شدن از برف بوسیله موکت انجام میشه. شایدم منظورتون کم بودن پهنای موکته که بعد از تست اولیه میشه یه طرح دیگه پیاده کرد که سطح بیشتری پوشش داده بشه یا اصلا تعداد همین ها را بیشتر کرد و مثلا به 3 تا برای هر چرخ رساند که اونم بعد از تست اولیه اینا انجام میشه . چون ممکنه همین ها هم کافی باشه .

morteza ahmadi
12-13-2014, 02:00 PM
لطف دارین شما. این اولین موردشه و قطعا با اولین تست معلوم میشه که چطوره. میخ لاستیک میخدار و اون زنجیرهای پلاستیکی هم کوچیکه. البته اونا فولادی اما این میخ پرچ آلومینیومی. به هر حال تا برف نیاد نمیشه تستش کرد و نتیجه را دید. رد شدن از برف بوسیله موکت انجام میشه. شایدم منظورتون کم بودن پهنای موکته که بعد از تست اولیه میشه یه طرح دیگه پیاده کرد که سطح بیشتری پوشش داده بشه یا اصلا تعداد همین ها را بیشتر کرد و مثلا به 3 تا برای هر چرخ رساند که اونم بعد از تست اولیه اینا انجام میشه . چون ممکنه همین ها هم کافی باشه .



بله طبق فرمایش شما تا مورد تست قرار نگیره نمیشه به طور قطع نظر داد
منم منظورم همون میخ پرچ ها بود فکر کنم زود ساییده بشه چون آلومینیوم هست و نرم
البته باید تست بشه....
منتظر نتیجه ازمایش شما هستیم

jalilmousavi
12-13-2014, 02:57 PM
ممکنه امسال برفی نیاد که بشه تست کرد. اونوقت رو آسفالت تست می کنم :d

Moslehy
12-13-2014, 04:08 PM
دوست عزیز
آلیاژمیخ پرچ ازفلز روی هست که خیلی نرم ومقاومتی دربرابر سایش نداره!سریع یا کوبیده میشه یا از جاش (ظاهرا موکت)در میاد....

jalilmousavi
12-13-2014, 08:17 PM
البته فراموش کردم بگم که این در واقع پارچه ای محسوب میشه و میخ پرچ بیشتر نقش بهم فشردن موکت ها و تسمه را داره . کوبیده شدنش مهم نیست بلکه کنده نشدنش مهمه. چون اون زنجیرهای ژله ای به گفته فروشنده ها هم بیشتر از یکی دوبار کار نمی کرد و پاره میشد. نشد از میخ های آهنی استفاده می کنم.

Reza_Orumiyeh
12-16-2014, 01:56 AM
نظر خوبیه میخ پرچ اهنی باشه دیرتر ساییده میشه
بنظر من پیچ مهره به همراه واشار ها استفاده کنید دوامش بیشتر یشه

zanjani
12-16-2014, 10:13 AM
سلام
تلاشتون خیلی قابل تقدیره اما
امیدوارم توی برف و یخ گیر نکنین ، طبق تجربه من اگه گیر کنین موکتی که درست کردین مثل ساندویچ جمع میشه ، در شرایطی که برف نرم باشه و سر نخورین و موکت برف به خودش جمع نکنه و روش یخ نزنه احتمالا کار کنه
به نظرم اگه فقط تسمه و سه تا میخ پرچ روش بود باز بهتر بود
موفق باشید

jalilmousavi
12-16-2014, 10:43 AM
سلام
تلاشتون خیلی قابل تقدیره اما
امیدوارم توی برف و یخ گیر نکنین ، طبق تجربه من اگه گیر کنین موکتی که درست کردین مثل ساندویچ جمع میشه ، در شرایطی که برف نرم باشه و سر نخورین و موکت برف به خودش جمع نکنه و روش یخ نزنه احتمالا کار کنه
به نظرم اگه فقط تسمه و سه تا میخ پرچ روش بود باز بهتر بود
موفق باشید
سلام جناب زنجانی. ممنون از توجتون. بنده اون زنجیر چرخی را که عکسش را پستهای قبلی گذاشتم از نماینده نیکو پخش به قیمت حدود 80 تومان خریدم (نمایندگی آکو نداشت و به نیکو پخش حواله داد). اینو واسه دم در و اینجور جاها ساختم که نیاز به نصب زنجیر آهنی نباشه. اگه تستش جواب بده خب یه طرح دائمی میریزم اگه هم جواب نده بازم یه طرح تستی دیگه . :d . اتفاقا اگه برف توپی بیاد سعی می کنم که داخل برف تستش کنم تا ببینم چطوره. اگه میخ ها کنده نشن جمع نمیشه اما اگه کنده بشن که باید دید چطوره.
در مورد پیچ و مهره پیشنهادی آقا رضا هم بنده فکر می کنم حالت پرچی از حالت مهره ای بهتر باشه چون مهره ای زود باز میشه. کار واشر و میخ پرچ اینجا بیشتر متصل کننده تسمه و موکته نه به عنوان میخ یخ شکن. بازم ممنون از همتون.