PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : روش کددهی برخی دزدگیرهای متداول - مسائل کلی در مورد دزدگیر خودرو - نصب و تعمیر


روابط عمومی آکو فروم
12-29-2009, 11:32 PM
کددهي به سمند معمولي:

سمت چپ زير فرمان يک درب قرار دارد که همانند يک جافيوزي

است. که با چند پيچ چهار سو وچند دياق وصل شده.آن را آزاد

کرده وگيرنده آن را که همانند يک رله است خارج ميکنيد. سپس

دو عدد پدي که داخل کيت گيرنده قرار دارد را براي لحظه اي اتصال

کوتاه داده و رها ميکنيد.آنگاه دکمه ريموت کنترل را چند بار فشار

دهيد. تا با صداي چند رله اتمام کددهي را بشنويد.ريموتها اينک کد

گرفته است.



i r a n t k . o r g

روابط عمومی آکو فروم
12-29-2009, 11:33 PM
عيب يابي دزدگير پس از نصب برروي اتومبيل

1:يکي از اصلي ترين وشايع ترين عيوبي که پس از نصب يک دزدگير از جانب مصرف کنندگان عزيز مطرح ميشود اين است که مصرف کنندگان اظهار ميدارند که هنگام روشن بودن اتومبيل وهنگام رانندگي ويا در دست اندازها،اتومبيل خاموش شده(البته در آندسته از اتومبيلهائي که رله قطع برق براي آنتي هاي جک نصب شده باشند)ويا خود به خود پمپ هاي درب قفل شده وآژير شروع به کار ميکند.اين مسئله رايج است وعيب در دو قسمت خلاصه ميشود.اول ومهمترين مورد ايراد اين است که هنگام نصب اوليه دزدگير،نصاب سيم منفي(بدنه )را از سيم کشي اتومبيل گرفته وبه بدنه با بست محکم پيچ نکرده ويا اگر با بست وپيچ هم بسته باشد يا خوب سفت نشده ويا زير بست مورد نظر به علت زنگ زدگي بدنه فلزي،اتصال بدنه خوب وصل نمي شود ويا اين بست سولفاته نموده واتصال خوب برقرار نميگردد.ودوم اين است که سيم ورودي اصلي مثبت(برق) را که معمولا همکاران محترم، سيم اصلي سوئيچ را لخت نموده وبه آن وصل ميکنند،اين اتصال يا از اول خوب محکم نشده ويا بعدا به علت سولفاته کردن سيم ويا شل شدن آن اين عيب به وجود امده.علت هم در هر دو موردبه اين علت است که چون اين اتصالات ورودي اصلي(بدنه وبرق) از اهميت زيادي برخوردارند به علت قطع ووصل ناگهاني که بيشتر در دست اندازها اتفاق مي افتد،ناگهان برق دستگاه قطع ووصل شده ودزدگير به حالت روشن(louk) قرار ميگيرد و چون دزدگير در حالت فعال قرار گرفته شده است،خروجي رله قطع برق فعال شده واتومبيل را خاموش ميکند ويا شروع به آژير زدن ميکند.

يادآوري اين مسئله حائظ اهميت است که همکاران بدانند ،هنگام وصل اوليه دستگاه اين اتصالات برق وبدنه را خوب محکم نمايند تا اين موارد پيش نيايد.بارها اتفاق افتاده که در اتوبان ها وجاده ها که معمولا اتومبيل ها با سرعت بالائي در حرکت هستند اين اتفاق افتاده وچون دزدگير مجهز به سيستم آنتي هاي جک(ماشين خاموش کن)بوده ،در همان سرعت بالا اتومبيل خاموش کرده ومنجر به تصادفات شديد ويا واژگون شدن اتومبيل شده است.


تشخيص عيب اخطار بازبودن دربها(ايراد لادري)




مطمئنا بارها مصرف کنندگان دزدگير به شما مراجعه نموده واظهار داشته اند که دزدگير ايشان پس از قفل کردن(louk) شروع به آژير زدن ميکند ويا اينکه اخطار باز بودن درب را ميدهد. ميدانيد که برنامه ورودي تحريک لادري بعضي دزدگيرها اينگونه است که اگر دربي از اتومبيل باز باشد ،هنگام قفل کردن(louk) دربها بسته نشده وچند چريپ به نشانه باز بودن دربها را ميدهد ودر برخي ديگر از دزدگيرها اينگونه نيست واگر دربي باز باشد،پس از قفل(louk) کردن دستگاه شروع به آژير زدن ميکند.اين ايراد ممکن است به علت خرابي دستگاه بوده باشد و يا ايراد به غير از دستگاه يعني سيم کشي ويا خرابي يکي از شاسي لادري ها ويا اتصال سيم کشي باشد.در اين مواقع تشخيص نوع ايراد بسيار حائظ اهميت است که نصاب بداند ايراد از دستگاه است ويا اتومبيل،زيرا در صورت عدم تفکيک عيب ممکن است ساعتها يک نصاب به دنبال ايراد باشد که اين هم زمان زيادي را براي او تلف نموده وهم اينکه ممکن است به دستگاه صدمه وارد آيد.در اين مواقع بهترين وراحت ترين کار اين است که شما سيم تحريک لادري دستگاه را قطع نموده ودستگاه را تست کنيد بدين طريق که سيم ورودي تحريک لادري را از نزديک دستگاه وجنب سوکت دزدگير قطع کنيد.اينک دستگاه را آزمايش کرده و اگر مجددا ايراد باقي بود که مشخصا ايراد از خود کيت اصلي دزدگير است که بايد دستگاه را جدا نموده وجهت تعمير ارسال داريد واگر ديديد که ايراد رفع شد که بازهم مشخص ميشود ايراد بعد از دستگاه است وشما بايد سيم کشي ولادري ها راچک کنيد.(البته توجه داشته باشيد که يک دستگاه دزدگير ممکن است بيش از يک ورودي لادري داشته باشد که در اين مواقع شما بايد تمام ورودي هائي که وصل است را قطع نمائيد) .از ايراد دستگاه مي گذريم چون بايد توسط تعميرکار متخصص تعمير شود ولي هنگام ايراد سيم کشي، اتصالي لادري بيشتر يا به دليل خرابي در لادري هاي کاپوت جلو ويا صندوق عقب اتومبيل بوده ويا اتصال سيم کشي هائي که از زير کاور وزير پايه هاي فلزي عبور کرده وممکن است سيم لادري به بدنه فلزي اتصال کرده باشد که يکا يک بايد اين قسمتها را چک کنيد. توصيه ميشود ابتدا از لادري هاي کاپوت جلو که شايع ترين ايرادها در اينگونه مواقع است شروع کرده وسپس به ديگر موارد بپردازيد

منبع: وبلاگ تخصصی برق خودرو

روابط عمومی آکو فروم
12-29-2009, 11:37 PM
كددهي به دزدگير استيل ميت براي كددهي به ريموت هاي دزدگير استيل ميت ،اعم از تصويري ومعمولي اين مراحل را انجام
دهيد.
در قسمت بالاي قاب كيت اصلي دستگاه استيل ميت يك سورخ وجود دارد كه اگر داخل سوراخ را مشاهده نمائيد يك ميكروسوئيچ را خواهيد ديد.(منظور از ميكروسوئيچ يك دكمه كوچك فشاري ميباشد كه در دكمه هاي همه ريموت ها هم موجود است).مثبت ومنفي دستگاه را وصل نموده وسپس ميكروسوئيچ گفته شده را يك ثانيه فشار داده ورها كنيد وبلافاصله يكي از دكمه هاي ريموت را فشار دهيد واگر دستگاه دوريموت داشت پس از فشاردادن دكمه ريموت اول پس از سه ثانيه دكمه ريموت دوم را يكبار فشار دهيد وسپس ده ثانيه صبر كنيد تا دستگاه از برنامه كددهي خارج شده وآنگاه ريموت ها را آزمايش كنيد.(توضيح اينكه حتما پس از فشار دكمه ميروسوئچ دستگاه،سريعا يكي از دكمه هاي ريموت اول وپس از سه ثانيه ريموت دوم را فشار دهيد ).عدم دقت درمدت زمان هاي گفته شده در هر مرحله ممكن است باعث خارج شدن زمان كددهي ويا كد نگرفتن يكي از ريموت ها شود.اگر تمام مراحل بالا را كه بسيار ساده نيز مي باشد راصحيح انجام داده باشيد خواهيد ديد كه هر دو ريموت دستگاه كد گرفته است.ضمنا عمل كددهي به ريموت را سعي كنيد كه در داخل اتومبيل انجام ندهيد زيرا باطري اتومبيل داراي آمپر بسيار بالا است ودر صورت اتصالي هنگام فشردن ميكروسوئيچ،دستگاه معيوب ميشود وبهتر اين است كه دستگاه را جدا كرده ودر روي ميز كار خود وبا منبع تغذيه آمپر پائين آن را انجام دهيد.در ضمن كددهي به ريموت كنترل دزدگير استيل ميت سبب پاك شدن كدهاي قبلي ريموت كنترل ها ميشود.به دستگاه استيل ميت فقط دو ريموت كنترل را ميشود كد داد.
كددهي به دزدگيرهاي خانواده پي ال سي(plc)
ترمزاتومبيل را فشاردهيد ودر صورتيكه سيم ترمز اتومبيل را وصل نكرده ايد سيم نارنجي(سيم قفل كودك دستگاه) را به مثبت مستقيم وصل كنيد. يكي از دربها را باز كنيد.فلاشرهاي اتومبيل(راهنماها)شروع به فلاش زدن ميكنند.سپس سه بارسوئيچ(a.c.c)را بازو بسته نموده ودر بار سوم سوئيچ را به حالت باز قرار دهيد.اينك يكي از دكمه هاي ريموت را به مدت سه ثانيه فشار داده تا صداي چند چريپ به نشانه انجام كد دهي شنيده شود.سوئيچ را بسته وريموت را آزمايش كنيد.براي ريموتهاي بعدي نيز همين مراحل گفته شده را مجددا تكرار كنيد.به دستگاههاي خانواده پي ال سي تا چهار ريموت را ميشود كدداد.ضمنا كددادن به ريموت جديد باعث پاك شدن كد ريموت هاي قبلي نشده وكنسل نمودن كد ريموت هاي قبلي مستلزم مراحل ديگري است كه بعدا به آن اشاره ميكنيم.در ضمن اينكه تمام مراحل از ابتدا تا انتها بايد در كمتر از ده ثانيه انجام شود.
کددهی ريموت به دزدگیر جنیکس
پس از اطمینان از وصل بودن مثبت ومنفی ورودی اصلی دزدگیر،يكي از دربهاي اتومبيل را باز نموده(اگر روي ميزكار تست ميكنيد،سيم آبي لادري را به منفي بدهيد). سپس سه بار سوئيچ(a.c.c)را بازوبسته نموده ودر بار سوم آن را به حالت باز قرار دهيد.اينك بايد led دستگاه به صورت يكسره روشن شود،آنگاه يكي از دكمه هاي ريموت اول را فشار دهيد،led شروع به چشك زدن ميكند وپس از سه ثانيه مجددا به حالت روشن ثابت مي ماند.اينك بلافاصله يكي از دكمه هاي ريموت كنترل دوم را فشار داده وپس از چند ثانيه چشمك زدن led ، سوئيچ را ببنديد وريموت ها را آزمايش كنيد.در صورتيكه تمام مراحل بالا را صحيح انجام داده باشيد ودستگاه وريموتها نيز سالم باشد بايستي ريموتها كد گرفته باشند .ضمنا تمام مراحل بالا را بايد در كمتر از ده ثانيه انجام دهيد.
کددهی به دزدگیر استیل من
برای کددهی به ریموتهای دزدگیر استیل من باید کیت اصلي دزدگیر را باز کنید. درسمت چپ کیت وبالای icپروگرام دستگاه ، يك تك سوئيچ فشاري ويك led وجود دارد.پس از وصل تغذيه(برق دستگاه)تك سوئيچ فوق را فشار داده ورها كنيد، led كه در جنب تك سوئيچ است روشن ميشود.سپس يكي از دكمه هاي ريموت كنترل را فشار دهيد ،دستگاه با چند چريپ كدگرفتن ريموت را اعلام ميكند.براي ريموت بعدي نيز همين مراحل گفته شده را مجددا تكرار كنيد.اگر دستگاه وريموت سالم بوده به همين راحتي ريموت ها كد ميگيرد.


منبع:کار آلارم

روابط عمومی آکو فروم
12-29-2009, 11:39 PM
کددهی دزدگیرهای:سیلیکون( التیمیت، كيناس، وريور)
درداخل دستگاه هاي سيليكون يك جامپر(lrn) وجود دارد(جنب ic پروگرام).پس از وصل نمودن تغذيه دستگاه يعني مثبت ومنفي اصلي دستگاه، دوپايه اين جامپر را يك لحظه به هم اتصال دهيد وبلافاصله يكي از دكمه هاي ريموت كنترل را دوبار فشار دهيد.اگر دستگاه وريموت سالم باشند ومراحل رانيز صحيح انجام داده باشيد اينك دستگاه پس از چند فلاش اتمام كد دهي را اعلام ميكند.توجه به اين مسئله مهم است كه مراحل اول تا آخر اين كار بايد كمتر از۱۰ثانيه طول كشيده ودرغيراين صورت دستگاه از حالت برنامه پذيرش كد خارج ميشود.براي ريموتهاي بعدي نيز همين مراحل گفته شده بالا را تكراركنيد.ضمنا در دستگاههاي سيليكون مدل كيناس و وريور وهم چنين بعضي مدلهاي التيميت،درمجاورت جامپر كددهي گفته شده در دستگاه،يك ledنيز وجود دارد كه هنگام كددهي وموقعي كه شما جامپر lrn دستگاه رااتصال دهيد اينled به حالت چشمك زن روشن شده ووقتي كه دكمه ريموت را براي كددهي فشاردهيد led فوق پس از چند چشمك خاموش ميگردد واينگونه ميشود مراحل كددهي سيليكون را زمان بندي كرد.لازم به ذكر است كه ريموتهاي مدل كيناسي تمام دزدگير هاي سيليكون تا چهار ريموت كد ميگيرند ولي در مدلهاي موشكي وريموت مدل b هر تعداد ريموت كه لازم داشته باشيد را ميشود به آن كدداد.

كددهي ریموت به دزدگيرهای اسپیسكي وكنوود



پس از وصل تغديه(وصل مثبت ومنفي ورودي اصلي دستگاه)يكي از دربها را باز نموده(اگر روي ميز كار اين عمل را انجام ميدهيد سيم آبي يعني ورودي لادري رابه منفي اصلي بدهيد)،اينك فلاشرهاي دستگاه شروع به فلاش زدن ميكند.سپس سوئيچ(a.c.c)را سه باز وبسته نموده و در بار سوم سوئيچ را به حالت باز قرار دهيد.دراين هنگام led دستگاه به صورت ثابت روشن ميگردد،يكي از دكمه هاي ريموت كنترل را فشار دهيد، led دستگاه 3 ثانيه فلاش زده وسپس مجددا به صورت ثابت روشن ميماند.در اينجا اگر ميخواهيد ريموت ديگري را همبه دستگاه كد دهيد، يكي از دكمه هاي ريموت كنترل دوم را مجددا فشار دهيد ، همانند باراول مجددا led دستگاه شروع به فلاش زدن كرده وپس از3ثانيه ثابت ميماند.اگر ديگر ريموت كنترل ديگري را نميخواهيد كه به دستگاه كد دهيد سوئيچ را بسته وريموت هاي كدداه شده را آزمايش كنيد.خواهيد ديد كه ريموت ها كدگرفته است.قابل ذكر است كه دستگاه اسپيسكي ويا كنوود تا چهار ريموت كنترل كد ميگيرد.اگر بيش از دوريموت را ميخواهيد كددهيد در مرحله دوم كددهي هنگامي كه led دستگاه پس از كددهي به ريموت دوم پس از فلاش زدن ثابت ماند، يكي ازدكمه هاي ريموت سوم ومتعاقبا چهارم را فشار دهيد.توجه به اين نكته ضروري است كه دستگاه اسپيسكي از نظر برنامه كد وانواع ريموت داراي دو مدل مي باشد كه يك مدل آن كد لرنينگ(ريموت هائي باi.c-1527 ) بوده وروش كددهي به آن همين مواردگفته شده بالا ميباشد ومدل دوم مدل كد ثابت است(ريموت هائي با i.c-pt2260).در مورد دستگاههائي با ريموت كدثابت در آينده اي نزديك بيشتر توضيح خواهيم داد.فقط در اينجا به اين مورد بسنده ميكنيم كه هرگز به ريموت هاي كدثابت تا هنگامي كه آگاهي فني كافي را نداشتيد،دست نزنيد.


كددهي به دزدگير اينولزمعمولي

مثبت ومنفي دستگاه را وصل نموده و4 بار سوئيچ(a.c.c) را باز وبسته كنيد.led دستگاه اينك يكبار فلاش زده واعلام آمادگي پذيرش كد ميكند، سپس يكي از دكمه هاي ريموت را يكبار فشار داده تا led دستگاه با چند چشمك اتمام عمل پذيرش كد را اعلام كند.براي ريموت دوم نيز همين مراحل را از ابتدا تا انتها انجام داده وسپس دستگاه را تست كنيد .چنانچه مراحل را درست انجام داده باشيد ودستگاه وريموت ها نيز سالم بوده باشد،بايستي ريموت ها كار كند. ضمنا تمام مراحل را بايد كمتر از8 ثانيه انجام دهيد.

كددهي به دزدگير ماجيكارتصويري (مدل هاي:332-932-702-802-902)

پس از وصل نمودن مثبت ومنقي اصلي دستگاه واطمينان از وصل بودن آنتن ، سه بار سوئيچ(a.c.c) را باز وبسته نموده ودر نوبت سوم سوئيچ را به حالت باز قراردهيد . در اين هنگام فلاشر هاي اتومبيل يك بارفلاش ميزند.(اگر دستگاه را روي ميز كار خود ميخواهيد كددهيد، در نوبت سوم باز وبست سوئيچ ويا همان a.c.c با صداي به هم چسبيدن كنتاك هاي رله دستگاه متوجه حاضر شدن دستگاه روي برنامه پذيرش كد خواهيد شد). اينك پس از شنيدن صداي كنتاك رله فلاشر دستگاه، بلافاصله دكمه 1ريموت تصويري را يكبار فشار داده تا دستگاه يك فلاش بزند(از صداي كنتاك كردن رله نيز ميشود اين را فهميد).سپس دكمه ريموت دوم را نيز فشار دهيد تا همانند نوبت اول دستگاه با فلاش زدن اعلام پذيرش كد كند.اينك سوئيچ را بسته وريموت ها را آزمايش كنيد.توجه كنيد كه تمام مراحل از ابتدا تا انتها بايد در كمتر از10 ثانيه انجام شود.
در مورد جدول برنامه هاي دزدگير ماجيكار بعدا به طور كامل توضيح خواهيم داد..زيرا اين دستگاه داراي قابليت نرم افزاري زيادي بوده وميتوان برنامه هاي متعددي را به ان اضافه ويا حذف نمود.

كددهي به دزدگيركينگزگان(kings gun)

مثبت ومنفي اصلي دستگاه را وصل نموده .اگرچنانچه ميخواهيد روي اتومبيل ريموت هاي دستگاه را كد

دهيد،مطمئن شويد كه هيچ دربي باز نيست(لادري ها وصل نباشد).اينك 5 بار سوئيچ(a.c.c) را باز وبسته

نمائيد،در نوبت پنجم آژير دستگاه به نشانه آمادگي جهت كدپذيري يك چريپ بلند ميزند،سپس يكي از دكمه

هاي ريموت را فشار دهيد ،چنانچه دستگاه وريموت ها سالم باشند وشما هم مراحل گفته شده را صحيح

انجام داده باشيد،پس از فشار دادن دكمه ريموت،آژيردستگاه يك چريپ به نشانه گرفتن كد ريموت ميزند .اگر

فقط يك ريموت را ميخواهيد كددهيد سوئيچ را بسته وريموت را آزمايش كنيد ولي چنانچه دو ريموت را

ميخواهيد كه كد دهيد پس از اينكه ريموت اول را كدداديد بلافاصله يكياز دكمه هاي ريموت دوم را نيز فشار

دهيد،بازهم همانند نوبت اول آژير دستگاه يك چريپ ديگر به نشانه كدپذيري ريموت به دستگاه ميزند.لازم به

ذكر است كه با هر بار كددهي به دستگاه كينگزگان،كد ريموت هاي قبلي پاك شده وفقط ريموت هاي جديد

كددهي شده ،قابل استفاده ميباشند.

کددهی به دزدگیر پاورلینگ

ترمز را فشار داده(چنانچه سیم ترمز را وصل نکرده بودید سیم نارنجی را به مثبت وصل کنید). سپس ۴ بار

سوئیچ(a.c.c) را باز وبسته نمائید .در صورت صحیح انجام دادن این مراحل وسالم بودن دستگاه شما در

نوبت چهارم باز شدن سوئیچ(a.c.c) اينك led دستگاه چشمك ميزند.

اينك با فشار هر دكمه از ريموت كنترل و روشن وخاموش گشتن led دستگاه اتمام كدگيري را اعلام

ميكند.


منبع:کار آلارم

روابط عمومی آکو فروم
12-29-2009, 11:39 PM
كددهي به دزدگير استيل ميت هاي تصويري مدل 3000 و 5000 و سخنگو و1000متري

كددهي به اين نوع كيتهاي استيل ميت كمي متفاوت با استيل ميتهاي قديمي ميباشد.بدين صورت كه پس از

وصل نمودن سيم مثبت ومنفي دستگاه تك سوئيچ فشاري در بغل كيت قرار داشته و براي آن روي قاب

دستگاه سوراخي نيز تعبيه گشته است اين تك سوئيچ را فشار داده ورها نميكنيد(برعكس مدل هاي قديمي تر

استيل ميت كه ميبايست تك سوئيچ را رها ميكرديد) سپس يكي از دكمه هاي ريموت را فشار دهيد تا با


صداي موزيك ريموت كدگيري به شما اعلام شود.سپس بدون اينكه تك سوئيچ را رها كنيد يكي از دكمه هاي

ريموت كنترل بعدي را فشار داده تا مانند قبل با نواختن مزيك كدگيري به ريموت دوم نيز اعلام شود.اينك ئك

سويچ را رها كرده و دستگاه را تست كنيد.
منبع:کار آلارم

روابط عمومی آکو فروم
12-29-2009, 11:45 PM
چگونگی شناخت یک دزدگیر خوب ومطمئن شناخت یک دستگاه دزدگیر وانتخاب آن از میان صدها نوع دزدگیر موجود در بازار که هر کدام هم دارای آب ورنگهای مختلف و..میباشد ،یک نکته مهم واساسی است وباید دقت کنیم که چگونه میتوانیم از میان اینهمه دزدگیر موجود در بازار یک دستگاه خوب ومطمئن را انتخاب کرده تا بعدا دچار مشکلاتی از قبیل عدم کارآئی لازم وخرابیهای مکرر وعدم صحیح کار کردن دزدگیر در مواقع لزوم وچندین مورد دیگرنگردیم.
مادر اینجا سعی کرده ایم که نکاتی ساده ومفید را به جهت شناخت بهتر وانتخابی خوب را برای شما درج کنیم.
براي شناخت يك دزدگير خوب توسط مصرف كنندگان عزيز بايد عرض كنيم كه متاسفانه بواسطه سودجوئي برخي افراد در داخل كشور وبرخي شركتهاي غير معتبر توليدي درخارج ازكشور ،اخيرا نه تنها دربازار دزدگير ، بلكه در بازارتمام دستگاهها دخل وتصرف صورت ميپذيرد وبه وفور دستگاههاي نامرغوب وتقلبي واكثرا هم با ماركهاي معتبر دربازار وفروشگاهها يافت ميشود كه در برخي موارد تشخيص نامرغوب وتقلبي بودن انها توسط مصرف كنندگان بسيار مشكل وتاحدي غير ممكن است .لذا اولين توصيه ما به شما هموطن گرامي كه قصد تهيه يك دزدگير خوب را داريد اين است كه حتما به فروشگاههاي معتبر مراجعه نمائيد واز خريد دزدگير از نصابين سرپائي وفروشگاههاي غير معتبر ومتفرقه جدا خوداري نمائيد زيرااين افراد متاسفانه با تهيه دزدگير هاي تقلبي و نصب كمي ارزان تر از قيمت معمولي آن به شما ،مشكلات فراوان بعدي را برايتان به ارمغان خواهند آورد.
ميدانيدكه امروزه اكثر دزدگيرها و برخي دستگاههاي ديگر از كشور چين تهيه ميشود وباز هم به همان دلائل گفته شده در بالا، تهيه اجناس نامرغوب وارزان توسط برخي تجار غير مسئول(به علت سود جوئي آنان) وعرضه آن دربازار مشكلات فراواني براي تمام مردم وصنوف ايجاد كرده اند.توصيه جدي ما اين است كه هيچگاه گول اسم ومارك يك دستگاه ويا ساخت فلان كشور بودن آن را نخوريد.در كشور چين هم همانند هر كجاي ديگر، هم شركتهاي بسيار معتبر وجود دارد كه كالاهاي بسيار مرغوب ومعتبر توليد ميكنند وهم كارگاههاي خلاف قانون كه اجناس تقلبي با قطعات بسيار نامرغوب ميسازند،وجود دارد كه در هر كشوري همانند ايران ويا چين ويا بيشتر كشورها با اين كارگاههاي متخلف برخورد قانوني ميشود واين كارگاهها مجبورند كه دستگاههاي سفارشي توسط تجار را به صورت قاچاق عرضه نمايند واز آنجائي كه مسئولين محترم امور اقتصادي كشور چندي است كه يك كار پسنديده انجام داده اند وآن اين است كه:اين اجناس را از مبادي قانوني وگمركات كشور ترخيص نميكنند ووارد كنندگان اين دستگاهها بايد از طريق غير قانوني وقاچاق مبادرت به واردات آن به كشور كنند وچون اجناس وارداتي قاچاق با وسيله هاي گوناگون وغير استاندارداز مبداء تا مقصد حمل ميشود هميشه به بسته بندي اين دستگاهها صدمه وارد ميشود.
با توضيحات ارائه شده بالا مصرف كننده عزيز ميتواند با مشورت با متخصصي كه مورد اعتماد بوده وداراي مجوز فعاليت است ويا داراي سابقه در امور نصب دزدگير است مشورت نمايند و با مشاهد ظاهري دستگاه ونوع بسته بندي وعدم آسيب ديدگي درآن كمي به غير تقلبي بودن آن پي ببرد.


نكاتي آموزش ومفيد براي استفاده بهينه از دزدگير ما سعي ميكنيم نكاتي مهم جهت استفاده بهينه ازدزدگيررا به منظوربه حداقل رساندن احتمالات خرابي هاي دزدگير شما را درسايت گذاشته تارضايت خاطر شما را فراهم آوريم.
۱:مهمترين نكته كه شما مصرف كننده عزيز بايد توجه نمائيد اين است كه يك دستگاه دزدگير،يك دستگاه الكترونيكي ميباشد وهمانند همه دستگاه هاي الكترونيكي نياز به توجه ونگهداري مستقيم شمادارد.
۲:اولين كارشما درنگهداري بهينه ازدزدگيراتومبيلتان اين است كه:باطري اتومبيل خود را هر۳ماه يكبارتوسط متخصص باطريساز چك نمائيد واز سالم بودن باطري اتومبيل خود اطمينان حاصل كنيد زيراافت ولتاژباطري اتومبيل باعث عدم صحيح كاركردن .خرابي هاي متوالي دزدگير شما ميگردد و تقريبا۳۰درصدازخرابي هاي يك دستگاه دزدگير را خرابي اتومبيل باعث ميشود.
۳:ضربديدگي ريموت كنترل بيشترين عامل خرابي ريموت هر دستگاه به خصوص ريموت كنترل يك دزدگير ميباشد.ريموت كنترل دزدگير به علت ظرافت درطراحي وساخت آن ونوع قطعات به كار رفته در ريموت(smd)، ممكن است حتي با يك ضربه كوچك هم معيوب شود.لذا در اين زمينه دقت فراواني نمائيد كه ريموت كنترل شما ضربديدگي پيدا نكند واز زمين زدن ريموت ودر دسترس گذاشتن آن نزد اطفال جدا خودداري نمائيد.آمار قسمت تعميرات ما نشان ميدهد كه خرابي هاي بيش از ۴۰ درصد از دستگاههاي تعميري مربوط به ريموت آن ومتعاقبا۷۰تا۸۰درصد خرابي هاي ريموت را هم ضربديدگي باعث ميگردد.
۴:هموطنان عزيز بايد دقت نمايند كه دزدگير اتومبيل وهم چنين ريموت كنترل آن،يك دستگاه الكترونيكي ميباشد وتعمير ويا تعقيرات ويا نصب لوازم جانبي آن نياز به تخصص ويژه دارد.لذا هيچگاه به خاطر صرفه جوئي در وقت ويا هزينه شخصا مبادرت به رفع عيب واشكالات دزدگير ويا نصب تجهيزان اضافي ننمائيد واين كار را به متخصصين نصب دزدگير بسپاريد.شايد در ابتدا با خود بيانديشيد كه مراجعه به متخصص ورفع مورد اشكال دزدگير شما برايتان هزينه خواد داشت ولي اين را فراموش نكنيد كه در صورت دستكاري ويا كوچكترين اتصالي در سيستم توسط افراد غير متخصص ،به علت بالا بودن جريان برق باطري(آمپر)صدمات بسيار جدي به سيستم دزدگير وارد ميگردد وحتي ممكن است كه اين دستكاري واتصالي باعث معيوب شدن دستگاههاي ديگر اتومبيل شما كه از باطري اتومبيل تغذيه ميكنند همانند راديو پخش وسي دي،سيستم جرقه زني اتومبيل وديگر دستگاههاي اتومبيل شما گردد.پس اين را هميشه به خاطر بسپاريد كه سپردن كارهاي تعميري به دست متخصص نه تنها به ضرر شما نيست كه بيشتر به نفع خود شما ميباشد.
۵:يك ريموت كنترل دزگير داراي دو ويا سه ويا چهار دكمه براي كارائي هاي مختلف است.وهر كدام از اين دكمه هابه تنهائي يك فرمان به دستگاه ميدهد.البته در برخي از دزدگيرها براي بيشتر نمودن كارائي هاي ريموت كنترل آن،سيستم را طوري طراحي كرده اند كه با فشار دودكمه به مدت مشخصي،فرماني براي دستگاه ارسال ميشود.شما مصرف كنند عزيز دقت كنيدكه اين كارائي ها را حتما به خوبي ياد گرفته واز متخصص بخواهيد برايتان همه را شرح دهدتا احيانا دچار مشكلات بعدي نشويد.
۶:از فشار بيش از حد به دكمه هاي ريموت كنترل وفشار همزمان بيش از يك دكمه به مدت طولاني جدا خودداري نمائيد.در ضمن هيچگاه هنگامي كه اتومبيل شما روشن است با دكمه هاي ريموت بازي نكنيد وآنها را فشار ندهيد زيرا اين كار صدمات جدي به سيستم شما وارد مي آورد(مگر اينكه در برنامه هاي دستگاه كارائي خاصي براي هنگام باز روشن بودن اتومبيل تعريف شده باشد.كه اين مسئله را حتما از متخصص نصب سيستم خود بخواهيد كه برايتان توضيح دهد)فشار بيش از اندازه به دكمه هاي ريموت باعث خرابي هاي مكرر ريموت شما ميشود ويا فشار بيش از ۳ثانيه به هر دكمه نيز همين صدمات را به دستگاه وارد ميكند.


منبع : کار آلارم

روابط عمومی آکو فروم
12-29-2009, 11:47 PM
مشكلات احتمالي پس ازنصب دزدگير


۱:اولين نكته اي كه همكاران بايد هنگام نصب دزدگير به آن توجه كننداين است كه:حتماسيم ورودي اصلي دزدگير رااز سيم اصلي سوئيچ بگيرند ومهمتراينكه سيم منفي(بدنه)راهرگز ازسيم كشي اتومبيل نگيرند بلكه سيم منفي دزدگيررا بوسيله بست وپيچ محكم به بدنه اتومبيل وصل كنند.اين نكته بسيار مهم است وتقريبا۸۰درصدازمشكلات دزدگير پس از نصب مربوط به اين است كه همكاران، منفي دزدگير را از سيم كشي اتومبيل ميگيرند وبه بدنه پيچ نميكنند.عدم دقت همكاران به اين مسئله باعث قطع ووصل شدن هاي متوالي دزدگير،كم شدن بردريموت كنترل،خاموش شدن اتومبيل درهنگام رانندگي وصحيح كارنكردن سيستم دزدگير ودرنهايت عدم رضايت مشتري دزدگير ميگردد.
۲:نکته مهم دیگری که همکاران ما باید هنگام نصب دقت نمایند این است که توجه داشته باشند فرستنده وگيرنده دستگاه دزدگير،راديوئي است وهمانند ديگر دستگاههائي از اين قبيل همانند گيرنده تلويزيون،بي سيم و...رابطه مستقيم با امواج راديوئي دارد.مطمئنا همكاران محترم در برخي موارد به اين مسئله برخورد نموده اند كه مثلا يك دزدگير را در روي ميزكار خود تست كرده ومشاهده نموده اند كه برد ريموت كنترل آن خوب وكافي است ولي پس از نصب روي اتومبيل برد ريموتها كم ميشود.اين مسئله به چند دليل ميباشد.اول اينكه سيم مثبت(برق)وسيم منفي(بدنه)ورودي اصلي دزدگير را دقيق واز جاي صحيح آن نگرفته اند.ودوم اينكه خود كيت اصلي دزدگير را ممكن است به بدنه آهني اتومبيل چسبانده باشند كه اين بسيار غلط است وبايدحتما كيت دزدگير را از بدنه وهر گونه فلز دور نمايند تا تداخل امواج راديوئي را باعث نگردد.وسوم سيم آنتن خود دستگاه دزدگير است كه ما شاهد بوده ايم كه بعضي همكاران سيم آنتن را يا دور خود دستگاه مي پيچند ويا كاور بغل درب اتومبيل را باز ميكنند وبا گذاشتن سيم آنتن در پشت كاور وچسباندن آن به بدنه ،كاور را ميبندند كه اين كاملا غلط است وصحيح آن است كه سيم آنتن دزدگير را هرگز به بدنه نچسبانده ودور دستگاه هم نپيچانند بلكه اين سيم را دور سيم كشي خود اتومبيل كه معمولا زير فرمان است چند دور بپيچانيد.نكته ديگر اينكه اگر با وجودتمام اين كارها باز هم برد ريموت كنترلها مطلوب نبود ،همكاران ميتوانند طول سيم آنتن دزدگير را كمي بيشتر نمايند ودور سيم كشي فابريك خود اتومبيل نصب نمايند.در صورت رعايت تمام اين نكات مطمئنا بهترين نتيجه وبيشترين برد دزدگير را بدست خواهند آورد.
درمورد نصب آنتن دزگير هاي تصويري هم همين مطالب صدق ميكند وهمكاران بايد توجه داشته باشند كه نه كابل آنتن ونه خودآنتن را نبايد به بدنه آهني نزديك كنند وهرگز هم آنتن را به خود كيت دزدگير نچسبانند بلكه آنتن را جداگانه بدون اينكه كابل وآنتن به بدنه فلزي نزديك شود روي كاورهاي پلاستيكي ودور از هر فلز نصب كنند.
۳:مسئله دیگردرمورد نصب رله قطع استارت است.همکاران محترم باید دقت نمایند که رله قطع برق را بر روی a.cc و يا كوئل وصل ننمايند و بهترين روش وصل رله برروي استارت است.وصل نمودن رله برروي كوئل ويا a.cc كه معمولا همكاران بنا به درخواست مشتري خود جهت استفاده آنتي هاي جك(ماشين خاموش كن)وصل ميكنند،ممكن است به سيستم جرقه زني اتومبيل مخصوصا اگر سيستم آن انژكتوري باشد ،صدمه جدي وارد نمايد وحتي بعضي شركتهائي كه خدمات پس از فروش اتومبيل را انجام ميدهند،در صورت بروز ايراد در سيستم جرقه زني اتومبيل از انجام خدمات رايگان فوق ممانعت ميكنند .لذا بهترين روش براي وصل يك رله،وصل نمودن آن در مسير استارت است نه ديگر موارد.همكاراني كه با اصرارمشتريان خود در اين مورد مواجهند اين مسائل را براي آنان اگر به صورت كارشناسي شده ودقيق توضيح دهند،مطمئنا مشتري از اين كار منصرف خواهند شد ومشكلات احتمالي بعدي هم براي مصرف كننده وهم براي همكاران بوجود نخواهد آمد.

۴: نكته ديگري كه همكاران محترم بايد دقت كنند در مورد نصب چشم ميباشد.همكاران هميشه هنگام نصب چشم برروي دستگاههائي كه خروجي چشم جداگانه ندارند،مستقيما سيم چشم را برروي سيم هاي شوك مي بندند.صحيح ترين كا هم همين است ولي بايد اين نكته را رعايت نمايند: هميشه سيم هاي تحريك شوك وچشم را با دو ديود به دستگاه وصل كنيد.به اين صورت كه سيم ورودي مثبت( برق) و منفي(بدنه)چشم را مستقيم از شوك گرفته وسيم تحريك شوك را قطع كنيد وبا ديود معمولي به اين روش به آنان وصل كنيد كه دو پايه مثبت يعني بدون خط ديود ها را به هم وصل كرده وبه ورودي شوك دزدگيركه قبلا ان را قطع كرده وبه سمت دستگاه متصل كنيد ودو پايه منفي ديودها يعني سمت خط دار ديودها را يكي به سيم تحريك شوك وديگري را به تحريك چشم متصل نمائيد.اين كارضمن جلوگيري از تداخل كار چشم وشوك ،عمر آنها مخصوصا عمر شوك را زياد كرده وباعث اشكالات بعدي نخواهد شد.حتما همكاران هنگام نصب چشم برروي سيم هاي شوك، به اين مورد كه يا چشم ويا شوك كار نكرده ويا با اشكال وتاخير عمل كند برخورده اند.اگر تحريك هاي چشم وشوك را به طريق گفته شده وبا دو ديود به دستگاه وصل نمائيد اولا هيچگاه به چنين مواردي برخورد نميكنيد ودوما عمر چشم وشوك(مخصوصا چشم)را بيشتر كرده ايد.

۵: همكاران محترم ميدانند كه اكثر دستگاههاي دزدگير داراي يك ويا چند جامپربراي كارائي هاي بيشتر يك دستگاه ميباشند.در صورتيكه خواستيد اين جامپرها را براي اضافه ويا قطع برنامه اي در سيستم قطع يا وصل ويا تغیير دهيد حتما اين نكته رادقت كنيد كه برق دستگاه را قطع نموده وپس از تغیير جامپر مجددا آن را وصل نمائيد.اكثر دزدگيرهاي امروزي داراي قطعات چيپ(ميكروكنترلر)يا همان ic هاي فرمان هستند ودر صورت عدم رعايت شما ووصل بودن تغذيه دستگاه كه همان برق اصلي ميباشد در هنگام تغیير جامپرها،ممكن است به اين قطعات چيپ ويا ديگر قطعات آسيب وارد آمده وباعث خرابي آنها گردد.ضمنا در برخي دستگاهها مادامي كه تغذيه دستگاه قطع نشده باشد حتي اگر جامپر را هم تغیير داده باشيد بازهم برنامه مورد نظر تغیير نكرده وهمان برنامه قبل از تغیير جامپر باقي ميماند.لذا توصيه جدي ما به شما اين است كه اول تغذيه(برق)دستگاه را قطع نمائيد وسپس اقدام به تغیير جامپرهانمائيد.

۶:نکته دیگر در مورد چگونگی نصب صحیح صندوق پران است.میدانید که برخی از دزدگیرها خروجی صندوق پران مثبت دارند وبعضی منفی.آن دسته از دزدگیرهائی که خروجی مثبت دارند یک رله در داخل دستگاه طراحی ونصب شده ونسبتا جریان خروجی خوبی برای به حرکت درآوردن موتور پمپ دارند.ولی در دستگاههائي که خروجی منفی دارند اینگونه نیست وجریان خروجی بسیار ضعیف است.برای نصب پمپ به این دسته از دزدگیرها حتما میبایستی یک رله به منظور افزایش جریان خروجی نصب کرد.در صورتی که رله به دستگاههاي دزدگير با خروجی منفی متصل نکنید حتما خروجی دستگاه فوق معیوب میشود زیرا این خروجیها بسیار جریان پائینی داشته ودر صورت عدم وصل رله جریان بسیار زیادی را از این خروجی مصرف میکند که همین امر سبب خرابی در icقسمت مربوطه دستگاه ميشود.البته متعاقبا روش صحيح بستن ونحوه وصل رله را در بخشي ديگر توضيح خواهيم داد.

ضمنا توصيه ما اين است كه كارائي هاي سيستمي كه همكاران روي اتومبيل هاي مشتريان خود نصب ميكنند را به صورت خلاصه وار وساده وقابل درك تايپ وتكثير نموده ويك نسخه از ان را حتما پس از نصب به مصرف كننده بدهيد.اين كار علاوه بر اينكه وقت همكاران را به جهت مراجعات متعدد مشتريان محترم به خاطر پرسش كارائي هاي سيستم تلف ننموده و مصرف كنند گان محترم نيز با چگونكي كار با دستگاه آشنا شده واز خرابي هاي بعدي جلو گيري ميكند.

منبع : کار آلارم

MATIN
09-04-2011, 12:58 PM
چه دزدگیری بخریم، بهتر است؟
:اسمش را گذاشته‌اند "دزدگیر"، ولی صدایش كه در بیاید، نه تنها دزد را فراری می‌دهد، همسایه‌ها را هم عاصی می‌كند.
به نقل از ایسنا، اگر شما مجبور هستید خودرو خود را در خیابان بگذارید، همیشه این خطر وجود دارد كه وقتی برمی‌گردید، شیشه‌اش شكسته باشد، كیف خودتان یا ضبط ماشین سر جایش نباشد. البته كم هم پیش نیامده كه صاحب ماشین برگردد و ببیند خودرو دیگری جای آن پارك شده است. یعنی آش را با جایش برده‌اند و حالا بروید كلانتری و دادسرا و ...
البته راه حلی برای این معضل وجود دارد و آن هم نصب دزدگیر روی خودروست. هر چند اغلب دزدگیرها سنسورهایی دارند كه به راحتی می‌شود آن‌ها را با یك كنترل خارجی كه متعلق به شما هم نباشد از كار انداخت، اما خوبی‌اش این است كه حداقل درصد خطر را كمتر می‌كند.
در حال حاضر سه برند مهم دزدگیر در بازار ایران وجود دارد كه ارزان‌ترین آن ماتریكس است. روی آن نوشته شده محصول كره جنوبی، اما بردهای الكترونیكی‌اش چینی است. نهایت برد آن 60 متر است. مدل ساده‌ی آن حدود 100 هزار تومان تمام می‌شود و مدل تصویری‌اش تا 200 هزار تومان قیمت دارد. متی‌كال یك برند دیگر است كه بخشی‌هایی از آن در ایران مونتاژ می‌شود. قیمت مدل ساده‌اش 105 هزار تومان است و تا 150 متری خودرو را پوشش می‌دهد.
برندهای گران قیمت‌تر دیگری هم هستند. ایزی كار با تضمین این كه تمام قطعات و مونتاژ آن محصول كره است و در سیستم برقی خودروها تداخل ایجاد نمی‌كند، با حدود 600 متر پوشش مفید، 114 هزار تومان برای مدل ساده و 205 هزار تومان برای مدل تصویری‌ تمام می‌شود.
یك برند مشهور دیگر هم در بازار دزدگیرها هست كه JVC نام دارد. آن قدرها گران تمام نمی‌شود. مدل تصویری‌اش 185 هزار تومان است با دو كنترل مجزا و پوشش مفید 600 متر.
از مدل‌ها كه بگذریم ارائه‌دهندگان خدمات نصب دزدگیر روی خودروها معتقدند كه در هر صورت مدل‌های تصویری بهتر از مدل‌های ساده است؛ به خصوص اگر شب‌ها خودرو خود را در خیابان می‌گذارید بهتر است اختلاف قیمت 50 تا 60 هزار تومانی را به جان بخرید و دزدگیری نصب كنید كه ضربه به خودرو، باز شدن درها و حتی استارت زدن با آن را نشان می‌دهد.
ایراد اصلی دزدگیرهای ساده این است كه وقتی به خودرو ضربه وارد می‌شود، آژیر می‌کشند و آژیرشان هم یا ساده است یا ملودیک که البته برای همه آشنا و تكراری است. شما هیچ وقت متوجه نمی شوید این صدای دزدگیر ماشین خودتان است یا ماشین همسایه! تازه اگر صدای آژیر را از دور بشنوید تا وقتی سراغ ماشینتان نروید متوجه نمی شوید صدای دزدگیر به دلیل پریدن یک گربه روی سقف بوده است، یا به خاطر بازشدن در اتومبیل به دست سارقان.
مزیت دزدگیرهای تصویری این است كه اگر در منطقه تحت پوشش آن باشید، می توانید ببینید كه چه بلایی سر خودروتان می‌آید. اگر به خودرو شما ضربه وارد شود، علامت یک چکش روی مانیتور كنترل آن ظاهر می شود. اگر در ماشین شما باز شود، روی مانیتور دزدگیر شما باز شدن در اتومبیل نمایش داده می شود و اگر کسی کاپوت ماشین شما را بالا بزند، عین همین تصویر روی صفحه نمایش دزدگیر ظاهر می شود.
با همه این حرف ها باید بدانید كه هیچ كدام از این راه‌ها خودرو شما را به طور كامل در مقابل دزدها ایمن‌ نمی‌كند؛ پس حتی اگر دزدگیر خوبی هم دارید بهتر است به پیدا كردن یك پاركینگ امن فكر كنید كه احتمالا هزینه‌اش هم از مجموع هزینه‌هایی كه دزدگیر به شمال تحمیل می‌كند، كمتر خواهد بود.