PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : گالری تصاویر انواع لیموزین و اتوموبیل تشریفات Limousine Car Photo & Images Gallery اتوموبیل تشریفات


Marshal
12-19-2009, 03:28 PM
Limousine Car Photo & Images Gallery گالری تصاویر انواع لیموزین و اتوموبیل های تشریفات


لیموزین (به انگلیسی: Limousine) نام نوعی خودرو است.
این خودروها دارای طولی زیاد، و جهت مقاصد تشریفاتی (چه رسمی و چه غیر رسمی) استفاده می‌گردد.
امروزه انواع شرکتهای اتومبیل سازی لیموزین می‌سازند، و اغلب قابل کرایه است.




یک عدد لیموزین ساخت شرکت هامر


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Hummer_Limo_in_Houston.JPG
http://www.garepair.ca/images/limo.jpg

Marshal
12-19-2009, 03:29 PM
http://www.havsbadsgrillen.com/images/limosin-marstrand.jpg


http://wb8.itrademarket.com/pfimage/03/350803_volvolimousine960long-telpon32160002.jpg


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Limosin_vid_Keybar_-_Avenyn_-_i_G%C3%B6teborg,_11_aug_2006.JPG

Marshal
12-19-2009, 03:32 PM
http://www.carpages.co.uk/news/news-images/limousine_15_09_05.jpg




http://www.limoshireleicester.co.uk/images/pink-hummer-2.jpg




http://www.aaacruisetransportation.com/images/Limo.jpg



http://imod.co.za/wp-content/uploads/2009/02/audi-q7-stretch-limousine.jpg









http://www.limoland.ca/images/stretchlimo.jpg

Marshal
12-19-2009, 03:32 PM
http://www.dallaslimousineservice-dfwlimo.com/dallas-texas-stretch-limos.jpg

http://www.canpages.ca/blog/wp-content/uploads/2009/01/cayenne-limousine.jpg

http://www.dudleylimohire.co.uk/limos.jpg

Marshal
12-19-2009, 03:33 PM
هنگام سرچ در گوگل به این مدل لیموزین هم برخورد کردم که!!
در کل اینم یه مدل لیموزینه
فقط از نوع فتوشابی

http://www.myinterestingfiles.com/images/2008/03/horse_limousine.jpg

Marshal
12-19-2009, 03:37 PM
اتومبيلى كه امشب باراك اوباما سوار بر آن به كاخ سفيد ميرود آخرين مدل از كاديلاك ليموزين ساخته شده توسط جنرال موتورز است كه صرفا به حمل و نقل رييس جمهور اختصاص دارد و تحت نام Stagecoach توليد ميشود. اين اتومبيل امن ترين اتومبيل دنياست كه در آن از آخرين تكنولوژى ارتباطى نيز استفاده شده است و وزنى حدود 8 تن دارد و به همين علت به آن لقب "هيولا" داده شده است.

با وجود اينكه اطلاعات مربوط به اين اتومبيل قابل انتشار نيست و توسط جنرال موتورز و سازمان امنيت آمريكا حفاظت ميشود گفته ميشود كه لايه اى محافظ از جنس فولاد، آلومينيم، تيتانيم و سراميك به قطر 8 اينچ (20 سانتيمتر) بر روى بدنه آن قرار دارد كه باعث ميشود وزن هر در آن با يك در كابين بوئينگ 747 برابرى كند، شيشه هاى اين اتومبيل از جنس ضد گلوله و به قطر 5 اينچ (12.7 سانتيمتر) ميباشند، هواى داخل كابين نيز تصفيه شده و سرنشينان را از حملات شيميايى محافظت ميكند. با وجود اينكه عمر مفيد هر كدام از اين اتومبيل ها حدود 10 سال است با شروع هر دوره رياست جمهورى با مدل جديدتر تعويض ميشوند و مدل هاى قديمى تر آنها براى حمل معاون اول رييس جمهور استفاده ميشوند.

موزه هنرى فورد شامل بزرگترين كلكسيون از ليموزين هاى روساى جمهور آمريكاست اما ليموزين مربوط به دوره جرج بوش به علت مسايل امنيتى در آن جاى نخواهد گرفت زيرا از 11 سپتامبر 2001 به تقاضاى سرويس امنيتى ايالات متحده ليموزين هاى رياست جمهورى پس از پايان هر دوره نابود ميشوند تا اسرار امنيتى آنان فاش نشود.

لیموزین جدید باراک اوباما که « استیج کوچ » اسم رمز آن است یک سنگر متحرک و عظیم و چیزی مابین یک کادیلاک و سکوی موشکی مستحکم است.موزه هنری فورد حاوی مجموعه ای از لیموزین های روسای جمهوری بازنشسته آمریکاست که در هیچ موزه دیگری یافت نخواهد شد.در این مجموعه لینکلن کنتینانتال مدل ١٩٧٦ را که توسط رونالد ریگان استفاده می شد و یا کالسکه اسب کشی که در سال ١٩٠٢ تئودور روزولت سوار شده بود را می توان یافت. و در این جا یک راز شرم آور بر ملا می شود و آن این است که احتمالا" این کالسکه دو نفره وارداتی بوده است.پس از یازدهم سپتامبر سال ٢٠٠١، سازمان اطلاعات و امنیت ایالات متحده، با اتخاذ سیاستی تصمیم گرفت به منظور حفاظت از اسرار لیموزین های روسای جمهوری، پس از اتمام دوره خدمت آنها را از بین ببرد.

هر ٤ سال یک بار همزمان با شروع دوره جدید، لیموزین های روسای جمهوری از رده خارج شده و با مدل جدیدتری جایگزین می شوند.گرچه از اسرار لیموزین های روسای جمهور به شدت محافظت می شود اما در مورد لیموزین اوباما چنین می گویند: اتومبیل اوباما در واقع یکی از چند اتومبیل مشابه است که توسط جنرال موتروز ساخته شده است.با قضاوت در مورد وزن این اتومبیل که حدود ٦ تا ٧ هزار کیلوگرم است و محور چرخ های آن، می توان به این نتیجه رسید که این اتومبیل توسط موتور تقویت شده یک کامیون متوسط به حرکت در می آید.این اتومبیل حفاظ سنگینی دارد. در بدنه این لیموزین، لایه های چند اینچی از یک نوع رزه ارتشی به کار رفته است. احتمالا" در این لایه نوعی ماده نظامی که اصطلاحا" «ری اکتیو» نامیده می شود و برای دفع گلوله های توپ استفاده می شود، به کار رفته است.این اتومبیل، همچون سایر اتومبیل های ضد گلوله که در بازار به فروش می رسند، به احتمال قوی یک فرش ضخیم زیرپایی دارد که از «کلوار» و نوعی ماده ضربه گیر بافته شده و در مقابل انفجار نارنجک هایی که به زیر اتومبیل پرتاب می شوند از سرنشینان محافظت می کند. این لیموزین به شیشه ها و تایرهای ضد گلوله مجهز است. سیستم تهویه مطبوع این اتومبیل به منظور حفاظت از حمله هایی که با گازهای سمی صورت می گیرد کاملا" درزگیری شده است.«استیج کوچ»، در مقایسه با نسل های پیشین لیموزین های ریاست جمهوری، بسیار زشت، خشن و بدقواره است.اگر زیبایی و جلال خیره کننده «لینکلن کنتینانتال» ریچارد نیکسون را به ستون های زیبای ساختمان کنگره که از بنا های یونان باستان الهام گرفته شده، تشبیه کنیم، لیموزین باراک اوباما به مانند یک گاراژ است.بیشتر لیموزین های ریاست جمهوری که در قرن بیستم ساخته شدند در دو مورد با هم به رقابت می پرداختند. اول امنیت و بعد نمادین بودن. این اتوموبیل ها شاهدی بر یک جامعه دموکراتیک و آزاد است که رهبران آن به طور نسبی بین مردم کشور حضور می یابند و آزادی حرکت دارند.تردد رییس جمهوری در اتومبیل هایی که آشکارا به تجهیزات دفاعی و زرهی مجهزاند، نماد یک ملت ناآرام و کشوری ست که توطئه و کودتا در کمین است.فرانکلین دی روزولت، حتی در اوج جنگ جهانی دوم مکررا" با اتومبیل روباز لینکلن وی١٢ مدل ١٩٣٩ که به آن لقب «آفتاب ویژه» داده بود، تردد می کرد.پبتر کالینزکی، دستیار طراح ترابری موزه هنری فورد می گوید :« فرانکلین احساس می کرد دیدن مردم و دیده شدن در میان مردم قسمتی از وظایف او ست.»لینکلن سری k که بر روی شاسی بزرگتری ساخته شده بود، پایین ترین میزان ضریب حفاظتی را دارا بود.در عقب این اتومبیل محل ویژه ای برای ایستادن ماموران امنیتی تعبیه شده و قسمتی نیز برای استقرار تفنگ ها و سلاح های خودکار در نظر گرفته شده است.شیشه های این اتومبیل از سایر خودرو ها کمی ضخیم تر است ولی به هیچ عنوان نمی توان آنها را ضد گلوله نامید.بدنه این خودرو پس از واقعه «پرل هاربر» با مواد ضد گلوله بازسازی شد ولی در مقایسه با استاندارد های امروزی، این اتومبیل همچنان بسیار آسیب پذیر است.کشور در آن دوران در حال جنگ بود و ماموران امنیتی می دانستند که جاسوسان و خرابکاران آلمان در حال فعالیت هستند. با این وصف چرا روزولت با یک نفربر ضدگلوله و یا حتی یک تانک سفر نمی کرد؟زیرا نماد های این کشور نباید مغلوب مسائل امنیتی می شد. قانون اساسی به صراحت اعلام می کرد که فرمانده کل قوا (رییس جمهوری) باید یک شهروند غیر نظامی باشد.و در واقع آمریکا در حال جنگ با یک دیکتاتوری نظامی بود و برای همین شرایط ایجاب میکرد که حضور رییس جمهور در میان مردم با تجهیزات و تجملات غیر نظامی همراه باشد.یکی از پر بیننده ترین اتومبیل های این موزه، لینکلن کانتینانتال مدل ١٩٦١ است که جان اف کندی در آن به قتل رسید. جالب توجه است که این اتومبیل تا زمان دولت کارتر در کاخ سفید باقی ماند.پس از ترور کندی، با اصرار پرزیدنت جانسون رنگ این اتومبیل از آبی به سیاه تغییر کرد و بدنه لیموزین با مواد ضد گلوله پوشیده شد و برای آن سقف ثابت در نظر گرفتند. شیشه ها و تایر های این لیموزین نیز ضد گلوله شد.با وجود اینکه به دلیل تغییرات انجام شده، این لیموزین دیگر شباهت چندانی به دوران کندی ندارد، هنوز هم بازدید کنندگان بسیاری را به خود جلب می کند.کالینزکی می گوید :« این که هنوز هم بعضی از بازدید کنندگان با دیدن این لیموزین به شدت احساساتی شوند، کاملا عادی شده است. بسیاری از آنها از اینکه این لیموزین در اینجا به نمایش گذاشته شده است به شدت تعجب می کنند.»کالینزکی در مورد دلایل استفاده مجدد از لیموزین کندی در ناوگان حمل و نقل ریاست جمهوری چنین می گوید :« این یک اتومبیل ویژه بود و شرایط ایجاب می کرد پس از ترور کندی، پرزیدنت جانسون هرچه سریعتر در جامعه حضور پیدا کند تا به نوعی آمریکایی ها احساس کنند همچنان به راه خود ادامه می دهندو آنها وقت کافی برای ساختن یک اتومبیل جدید نداشتند.»ارتقاء تجهیزات حفاظتی لیموزیت های اخیر ریاست جمهوری مانند «استیج کوچ» به دلیل وجود تفنگ های پیشرفته ای است که به طور قانونی در بازار به فروش می رسند.تفنگ دوربرد ام ٨٢ با کالیبر ٥٠ یکی از این نمونه هاست. گلوله های این تفنگ عظیم حتی از فاصله بسیار دور نیز از ضخیم ترین شیشه های ضد گلوله عبور می کند.در همین حال، سلاح های ضد نفربر ارتشی مانند نارنجک های «راکت پراپلد»، سلاح های ضد تانک و مواد منفجره قوی به راحتی در بازار های جهانی سلاح در دسترس است.اگر تروریست ها بتوانند مستقیما به لیموزین رییس جمهوری شلیک کنند، هیچ میزان تجهیزات دفاعی نمی تواند باعث نجات سرنشینان شود. به همین دلیل هرگاه اوباما در حال حرکت باشد، به شدت آسیب پذیر خواهد بود.با این وجود با توجه به تدابیر حفاظتی و دفاعی که در این لیموزین به کار رفته است و فضایی که حتی هوای خارج به آن نفوذ نمی کند، می توان این لیموزین را «حباب ریاست جمهوری» و یا یک منطقه غیر قابل دسترس نامید. رییس جمهوری جدید، کسی که حتی با تعویض تلفن همراه «بلک بری» خود مشکل داشت، از همین حالا بخاطر تدابیر امنیتی شدیدی که پیرامون او را فرا گرفته است ابراز نارضایتی می کند.



(کاش آن اتوموبیل معروفی که امام را از فرودگاه به تهران و بهشت زهرا برد را هم به یک موزه جهت درج خاطرات انقلاب انتقال می دادند)



http://thundafunda.com/393/images/wallpapers/pictures-cars-wallpapers/2009-cadillac-presidential-limousine-2-pictures-cars-wallpapers.jpg

Marshal
12-19-2009, 03:38 PM
لیموزین ریاست جمهوری فعلی آمریکا باراک حسین اوباما که توسط شرکت کادیلاک ساخته شده است و در نوع خودش یک دژ کامل جنگی به حساب می آید و برای مامورین پلیس فدرال امریکا یک نماد است.

صنعت خودروسازی فی الواقع یکی ازبزرگترین دستاوردهای بشر در زمینه های مختلف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و حتی ارتباطی بین دولتهای می باشد
به امید درخشش صنعت خودروسازی ایران و به جایگاه تک رقمی رسیدن خودروسازی ایران در جهان

http://www.bigredlimo.com/blog/assets/content//images/cadillac-one_01_580op.jpg

Marshal
12-19-2009, 03:49 PM
http://www.thisfunsforyou.com/image/funpages/preslimo/Presidential%20Limousine.jpg

Tondkar
12-30-2009, 04:29 AM
مشخصات لیموزین ایرانی
این خودرو VIP پنج ستاره که توسط تیم فنی شرکت خودروسازان جنوب طراحی و تولید شده
از نوع SUV با سیستم Stretch Limousine است و حدود 8.5 متر طول ، 2 متر عرض و 4 تن وزن دارد.

اینلیموزین دارای پنج در شامل 2 در جلو، 2 در عقب و يک در صندوق با دومحور،شيشه های جلو و جانبی از نوع سخت شده دودی با باند مشکی دور و شيشه عقب ازنوع سخت شده دودی با گرمکن است و نوع سپر جلو و عقب پلاستيک ABS با فومEPP می‌باشد.

کابين راننده شامل 2 عدد صندلی از جنس فوم طبی وروکش چرم طبيعی با کنترل الکتريکی هشت حالته، جنس داشبورد ABS با روکش چرمو با آفتابگيرهای مخمل با طرح آينه دار و نوع کمربند ايمنی جلو Point 3 بازاويه عملکرد 10 درجه است.

در قسمت VIP نوع پوشش کف Felt و Carpet با 8 عدد کمربند ايمنی و صندلی هايی از جنس فوم طبی با روکش چرم طبيعی می‌باشد.

سيستمترمز جلو و عقب ديسکی و ترمزدستي آن مکانيزم کنترل کابلی است. مولد سيستمسرمايش کمپرسور و نحوه انتقال نيرو به وسيله تسمه و در قسمت جلو سمت راستپايين موتور با توان خنک کنندگی 4kW است و نوع مولد گرمايش آب رادياتور بانيروی هوادهی فن بخاری در قسمت زيرپا، اطراف و وسط داشبورد قرار دارد.
نوع مولد سيستم گرمايشی قسمت VIP الکتريکی به‌صورت فن روبروی مبل VIP در قسمت تحتانی بار قرار گرفته است.

اينخودرو داراي 2 عدد باک با ظرفيت ( 110 = 60 + 50 ) ليتر و سيستم آنانژکتوری با کنترل الکتريکی است که در زير خودرو در قسمت عقب قرار دارد .سيستم خنک کننده موتور با 2 عدد فن از نوع سربسته مجهز به مخزن پلاستيکیبا رادياتوری به حجم 6 ليتر و حداکثر توان 250W و دمای عملکرد ترموستات 88درجه سانتيگراد می باشد.جعبه دنده خودرو ، 5 دنده تيپ ترونيک با عملکرد ودنده کمک مکانيکی و برقی است.

حداکثر سرعت اين ليموزين 120 کيلومتر با حداقل شعاع گردش 6.11 متر و مصرف سوخت 20 ليتر در 100 کیلومتر در نظر گرفته شده است.

قیمتوارداتی این خودرو با توجه به تعرفه ها و قوانین گمرکی کشور در حدود500.000.000 تومان است که با تولید و عرضه آن در داخل کشور ، قیمتی درحدود 150.000.000 تومان خواهد داشت.


http://www.acopart.org/upload/ACO-987/8902_261d.jpg
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/8901_707da.jpg

Tondkar
12-30-2009, 08:40 PM
واقعا گل کاشتن خدایش قشنگه نظر شما چیه

روابط عمومی آکو فروم
12-30-2009, 09:50 PM
ممنون جناب آفا
واقعا قشنگه...


این لیموزین طبق آخرین استانداردهای موجود طراحی و تولید شده با درجه بین المللی تشریفات پنج ستاره که بالاترین رتبه بین المللی در تولید لیموزین می باشد.
اولين خودرو ليموزين ايراني ساخت شرکت خودروسازان جنوب در مجموعه سعدآباد رونمايي مي شود.

تیم فنی شرکت خودروسازان جنوب به عنوان نماینده انحصاری شرکت the one Auto در ایران موفق به طراحی و ساخت اولین لیموزین تشریفاتی پنج ستاره ایرانی با طولی بیش از هشت و نیم متر مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا و همگام با استاندارهای جهانی شده اند .

نکته حائز اهمیت که باید به آن اشاره نمود قیمت خودرو می باشد .بر اساس تعرفه های گمرکی جمهوری اسلامی ایران قیمت تمام شده نوع وارداتی این خودرو معادل ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال است که شرکت خودروسازان جنوب با بومی کردن تکنولوژی تولید این خودرو قیمت آن را به کمتر از یک سوم کاهش داده است

شایان ذکر است این لیموزین طبق آخرین استانداردهای موجود طراحی و تولید شده با درجه بین المللی تشریفات پنج ستاره که بالاترین رتبه بین المللی در تولید لیموزین می باشد.

توضیح:
در تمام دنیا لیموزین از تیونینگ یک خودرو ساده ساخته میشود و این به معنای کپی کردن نیست.در دنیا 4 شرکت تیونینگ و تولید خودرو لیموزین وجود دارد که 3تا از انها ایرانی الاصل هستند. (در آمریکا - کانادا و امارات) این لند کروز تیونینگ شده هم توسط دکتر ساوش حجت مدیر عامل شرکت the one auto (آمریکا) ساخته شده است.

منبع: همصدا

LOGAN
01-27-2010, 11:50 PM
http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/2.JPG

http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/3.JPG


http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/4.JPG

LOGAN
01-27-2010, 11:51 PM
http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/5.JPG


http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/6.JPG


http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/7.JPG

LOGAN
01-27-2010, 11:53 PM
http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/8.JPG


http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/11.JPG


http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/12.JPG

LOGAN
01-27-2010, 11:53 PM
http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/15.JPG


http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/16.JPG

LOGAN
01-27-2010, 11:54 PM
http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/9.JPG


http://www.radioayeneh.se/bilder/WORLD%20NO-1%20CARS/14.JPG

این خیلی جالبه

Hesam
02-18-2010, 09:58 AM
http://images.forum-auto.com/mesimages/631461/dacia_logan_limousine.jpg2..jpg



http://www.crumlichscarcare.com/0_0_0_0_536_300_csupload_5549712.jpg

Renault Logan
02-14-2011, 01:37 AM
سلام دوستان
اينم يك سري عكس از زيبا ترين ليموزين هاي جهان
واقعا زيبا هستن .
اميدوارم لذت ببريد و تكراري نبوده باشند .
براي مشاهده عكس ها در سايز اصلي ، در كنار عكس كليك كنيد .





http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin112143244.jpg





http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(1)112143244.jpg





http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(2)112143244.jpg





http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(3)112143244.jpg





http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(4)112143244.jpg

(http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(4)112143244.jpg)

Renault Logan
02-14-2011, 01:42 AM
http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(5)112143334.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(5)112143334.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(6)112143334.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(6)112143334.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(7)112143334.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(7)112143334.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(8)112143335.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(8)112143335.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(9)112143335.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(9)112143335.jpg)

Renault Logan
02-14-2011, 01:44 AM
http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(10)112143446.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(10)112143446.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(11)112143446.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(11)112143446.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(12)112143446.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(12)112143446.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(13)112143446.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(13)112143446.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(14)112143446.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(14)112143446.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_LeeMoozin(15)11214355.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-516/LeeMoozin(15)11214355.jpg)

شاد باشيد .

MAHDI-TONDAR
09-08-2011, 09:54 PM
انتهاي تجمل

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/111984932.jpg


دنياي‌خودرو : تاريخچه ساخت ليموزين‌ها به سال‌هاي آغازين قرن بيستم بازمي‌گردد. البته مفهوم واژه ليموزين آن دوران با امروز متفاوت بود. در زماني كه بسياري از خودروها، به صورت كروك عرضه مي‌شدند، ليموزين به خودروهايي گفته مي‌شد كه در بخش سرنشين ،اتاقك كاملاً بسته‌اي براي سرنشينان ايجاد مي‌شد كه آنها را از سرماي محيط، سروصدا، گرد و خاك (كه در جاده‌هاي آن دوران پديده‌اي معمول بود) حفاظت مي‌كرد.
نخستين خودرويي كه مطابق مفهوم امروزي ليموزين ناميده شد در اواخر دهه 20 ميلادي عرضه شد كه مدل طويل‌تر مطابق بر مبناي مدل‌هاي سدان بود و در شركتي به نام Armbra Star ساخته شد. در روند تكاملي ليموزين‌ها شركت‌هاي فرعي غيرخودروساز نيز پابه‌پاي خودروسازان فعاليت داشتند و با تغييرات در خودروهاي لوكس بازار اقدام به ساخت ليموزين‌هايي اختصاصي مي‌كردند.
در ميان خودروسازان بنز با مدل‌هاي S كلاس ليموزين تحت نام «پولمن» و سازندگان آمريكايي از جمله كاديلاك با مدل‌هاي جاودانه‌اي مانند كاديلاك «فليت وود» از سازندگان شاخص از سال‌هاي گذشته و زمان حاضر هستند. در طراحي داخلي و خارجي ليموزين‌ها معمولاً دو سبك اصلي طراحي وجود دارد. در بعضي مدل‌ها با نصب يك جفت در اضافه، خودرو به صورت مدل شش‌در با صندلي‌هاي مياني رو به جلو ساخته مي‌شود، اما برخي سازندگان سياست متفاوتي را در پيش مي‌گيرند و مدل‌هاي خود را به صورت چهاردر با كشيدگي در بخش مياني خودرو عرضه مي‌كنند. در اين سبك طراحي رديف وسط به صورت رودررو با صندلي‌هاي رديف آخر نصب مي‌شود تا سرنشينان عقب محيط صميمي‌تري را تجربه كنند.
معمولاً از يك پارتيشن شيشه‌اي در حدفاصل فضاي سرنشينان و راننده استفاده مي‌شود تا مكالمات سرنشينان به راننده منتقل نشود. اما در كنار اين دو سبك طراحي، شركت‌هاي جانبي در چند سال اخير نسل متفاوتي از ليموزين‌ها را عرضه كرده‌اند كه به صورت كاملاً اختصاصي ساخته و عرضه مي‌شوند. اين ليموزين‌ها انواع خودروهاي سدان و شاسي‌بلند (و اخيراً انواع سوپراسپرت‌ها) هستند كه شاسي آنها مورد اصلاح قرار گرفته و به طول آن افزوده شده است.
اين خودروهاي گران قيمت معمولاً از سوي موسسات كرايه اتومبيل براي كاربردهاي تشريفاتي خاص عرضه مي‌شوند اما گاهي در ميان مالكان آنها ستاره‌هاي سينما، ورزشكاران، خواننده‌ها و مديران صنايع نيز به چشم مي‌خورد. اين افراد پس از دريافت خودروهاي خود از شركت خودروساز آن را تحويل شركت‌هاي فرعي ليموزين‌سازي می دهند . اين شركت‌ها ابتداي بخش‌هايي همچون صندلي‌ها، بخش‌هاي پلاستيكي ستون‌ها و ... را از خودرو خارج مي‌كنند. سپس درها و پانل‌هاي سقف و كف جدا مي‌شوند.
در اين شرايط فريم اصلي خودرو نمايان مي‌شود و با يك برش اين فريم خودرو را به دو نيم تقسيم مي‌كنند. اكنون براساس طرحي كه از پيش براي خودرو طراحي شده، قطعات اضافي به بخش‌هاي بريده شده متصل مي‌شود تا شاسي به طول موردنظر برسد. در اين بين با توجه به افزايش طول شاسي و ضعف آن در بخش‌هاي مياني، قطعات به صورت عرضي و ضربدري به كف و سقف متصل مي‌شود تا مقاومت شاسي در مقابل فشارهاي وارده افزايش پيدا كند. متناسب با افزايش طول شاسي پانل‌هاي سقف و كف نيز تغيير مي‌كنند كه اين افزايش طول بسته به نياز مشتري تا 6 متر نيز مي‌رسد.
در مورد سقف خودرو با توجه به نمايان بودن آن تغييرات ايجاد شده بايد با دقت بسيار بالايي انجام گيرد تا اثري از موج محل‌هاي جوش قطعات در سقف مشاهده نشود. با نصب درها و پانل‌هاي جانبي، بدنه براي رنگ‌آميزي مجدد آماده مي‌شود.
پس از رنگ‌آميزي و اعمال تغييرات لازم در سيم‌كشي اگزوز، شيلنگ‌هاي بنزين و ترمز و ... ادامه تغييرات در داخل خودرو پيگيري مي‌شود و در اينجا است كه سازندگان هنر خود را ايجاد محيطي منحصر‌به‌فرد آشكار مي‌كنند. طراحان، كار را از چيدمان صندلي‌ها آغاز مي‌كنند.
با توجه به فضاي وسيع داخلي، تنوع چيدمان‌ها بسيار زياد است و از نصب صندلي‌ها به صورت افقي و در مقابل يكديگر تا چيدمان دوار صندلي‌ها و ايجاد محيطي همچون لابي هتل‌هاي پنج ستاره را شامل مي‌شود. سپس دكور داخلي طراحي و ساخته شده و در ادامه تجهيزات جانبي همچون LCD، سيستم صوتي، يخچال و ... نصب مي‌شود . در اين رده از ليموزين‌ها، ليست تجهيزات جانبي شامل موارد عجيبي را نيز شامل مي‌شود كه از جمله آنها مي‌توان به نصب يك استخر كوچك دريك خودرو ميني توسط ب‌ام‌و اشاره كرد.البته تمام اين مراحل چند هفته‌اي به طول مي‌انجامد و اگر براي سوارشدن به اين هتل‌هاي متحرك عجله داريد مدل‌هاي آماده فروش نيز از سوي سازندگان عرضه مي‌شود كه قيمت آنها براي يك هامر H2 با افزايش طول پنج متر بيش از صد هزار دلار است.

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/211984932.jpg


تاكسي ليموزين: در لندن تاكسي‌هاي با نام بلك‌كب وجود دارد كه به آن تاكسي‌هاي ليموزين مي‌گويند.

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/311984932.jpg


ميني‌ماينر ليموزين خودرويي كه در آن يك استخر كوچك وجود دارد.

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/411984932.jpg


كاديلاك ليموزين آنقدر گران‌قيمت است كه آن را با هواپيما جابه‌جا مي‌كنند.

منبع: هفته نامه دنياي خودرو

Saeed
12-08-2011, 02:45 PM
اولین خودروی لیموزین ایرانی با نام امپراطور


این لیموزین طبق آخرین استانداردهای موجود طراحی و تولید شده با درجه بین المللی تشریفات پنج ستاره که بالاترین رتبه بین المللی در تولید لیموزین می باشد.اولين خودرو ليموزين ايراني ساخت شرکت خودروسازان جنوب با نام امپراطور در مجموعه سعدآباد رونمايي مي شود.

تیم فنی شرکت خودروسازان جنوب به عنوان نماینده انحصاری شرکت the one Auto در ایران موفق به طراحی و ساخت اولین لیموزین تشریفاتی پنج ستاره ایرانی با طولی بیش از هشت و نیم متر مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا و همگام با استاندارهای جهانی شده اند .نکته حائز اهمیت که باید به آن اشاره نمود قیمت خودرو می باشد .بر اساس تعرفه های گمرکی جمهوری اسلامی ایران قیمت تمام شده نوع وارداتی این خودرو معادل ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است که شرکت خودروسازان جنوب با بومی کردن تکنولوژی تولید این خودرو قیمت آن را به کمتر از یک سوم کاهش داده است

شایان ذکر است که شاید با دیدن این خودرو در ابتدا فکر کنید که خودروی موجود تویوتا لندکروز لیموزین بوده ولی باید گفت که خودروی امپراطور در حقیقت در طراحی ظاهری خود تاثیر عمیقی از تویوتا لندکروز 2010 گرفته است و باید به این نکته اشاره کرد که امپراطور را سال 88 فقط بصورت تشریفاتی در کاخ سعدآباد مورد استفاده قرار دادند که قرار است از سال 91 با تولید 2 دستگاه در ماه در شرکت خودروسازان جنوب آغاز به کار کند ...


http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/129678163487822829.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/129678163788954527.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/129678163990018482.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/129678164204592499.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/129678164405949905.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/129678164600833223.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/129678164882187181.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/129678165122433807.jpg

Hesam
05-06-2012, 02:53 PM
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_129807765894304811.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/129807765894304811.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_129807765897046544.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/129807765897046544.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_129807765899611391.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/129807765899611391.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_129807765902028833.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/129807765902028833.jpg)

Hesam
10-23-2013, 10:18 PM
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_4517637130270276407343750.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/4517637130270276407343750.jpg)
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_1545761130270276410937500.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/1545761130270276410937500.jpg)
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_1890013130270276414375000.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/1890013130270276414375000.jpg)
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_2883615130270276417031250.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/2883615130270276417031250.jpg)

Hesam
11-25-2013, 11:56 PM
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_delorea130298846397187500.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/delorea130298846397187500.jpg)
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_delorea130298846411562500.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/delorea130298846411562500.jpg)

Hesam
03-18-2014, 01:58 AM
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_mercede130395687615896078.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/mercede130395687615896078.jpg)
http://www.acopart.org/upload/ACO-987/s_mercede130395687618551818.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-987/mercede130395687618551818.jpg)