PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : توقف 10 ثانیه ائی برای شروع استارت خودرو


روابط عمومی آکو فروم
12-18-2009, 05:06 PM
توقف 10 ثانیه ائی برای شروع استارت خودرو
شاید بارها شنیده باشید ایا لازم است قبل از استارت خودرو سوئیچ را به مدت 10ثانیه در حالت باز گذاشته و سپس نسبت به استارت خودرو اقدام نمائیم؟
به دلایل زیر پیشنهاد می گردد این نکته در مواقعی که خودرو سرد بوده و چند ساعتی از خاموش شدن موتور می گذرد رعایت گردد:
1-اگر دقت کنیم پس از بازکردن سوئیچ صدائی از پمپ بنزین شنیده می شود که نشاندهنده ارسال سوخت به سمت انژکتورها می باشد وپس از چند ثانیه این صدا قطع میگردد.این قطع شدن صدا نشاندهنده پرشدن مسیرهای سوخت از بنزین ازپمپ به انژکتور است و فشار اولیه مناسبی برای پاشش سوخت توسط انژکتورها فراهم می گردد.در مواقعی که خودرو سرد است برای زود روشن شدن خودرو; استپر موتور دریچه گاز را بسته تا میزان بیشتری سوخت برای شروع احتراق مصرف گردد. که پر شدن مسیرهای سوخت و ایجاد یک فشار اولیه کمک به سزائی برای زود روشن شدن خودرو دارد.در اصطلاح موتور با تک استارت روشن شود.
2-در این چند ثانیه فرصتی به ECUخودرو خود داده تا کلیه مدارهاو قطعات برقی و سنسورها را چک کرده و از به وجود امدن errorدر سیستم خوداری نمائید.این خطاها در زمان تداخل چک کردن سیستم توسط ecuو استارت زدن خودرو احتمال به وجود امدن ان بیشتر است.
3-در این چند ثانیه راننده فرصت خواهد داشت که صفحه نشاندهنده امپرها را ببیند و در صورت معیوب بودن و روشن نشدن یکی از چراغهای اعلان خطر نسبت به رفع ایراد اقدام نمائید. چون تست سالم بودن این علائم توسط راننده فقط در زمانی که سوئیچ باز است و موتور استارت نخورده امکان پذیر است .
شاید دوستی بپرسد که من مورد فوق را رعایت نمی کنم و تا به حال هم با مشکلی مواجه نشده ام.اری هر روز قرار نیست اتفاقی بیافتد.این یک نکته پیشگیرانه است که در درازمدت تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.وجود errorدر سیستم باعث بالارفتن مصرف سوخت-کاهش شتاب-بالارفتن مواد الاینده-و تاثیر منفی بر روی کلیه سنسورهای اصلی خواهد گذاشت.

Emdad-L90
12-18-2009, 05:18 PM
بله قابل توجه دوستان تندر سوار ::

استارت زدن خودروی خود را تا خاموش شدن نهایی چراغ های abs و ایربگ انجام ندین هرگاه این دو چراغ خاموش شد می توانید اقدام به استارت کنید . این کار باعث میشه عملکرد هردوی آیتم ها به نحو کامل اجرا شود.

sarir
12-18-2009, 05:19 PM
به نظر این کار بیشتر به درد خودروهای کاربراتوری می خوره ؟

Emdad-L90
12-18-2009, 05:23 PM
نه دوست من خودروهای انژکتوری خیلی بیشتر حساس ترند تا کاربراتوری به خاطر وجود ecu

mohammad_sadegh
10-08-2010, 11:42 PM
من در زمستان های گذشته مشکل تک کار کردن موتور رو بعد از استارت داشتم.این مورد در ماشین های دیگه چون 206 و ریو هم هست.اما با رعایت کردن این مورد حالا کمی بیشتر مثلا تا 30 ثانیه ؛ میشه گفت این مشکلم تا 60 درصد از بین رفت.

Esmaily
10-09-2010, 01:05 AM
درود.
این کار هم به موتور کمتر ضرر میزنه و هم به پمپ بنزین.
و در کاربرات کارایی کمتری داره

ali
10-09-2010, 09:52 AM
من همیشه این کار را انجام می دهم اول سویچ را باز می کنم و تا خاموش شدن چراغها کمر بند را می بندم بعد استارت می زنم

کامبیز محمودزاده
10-09-2010, 11:15 AM
من هم قبلا 206 داشتم که همین کار رو انجام میدادم در تندر هم رعایت میکنم ولی موقع بنزین زدن گاهی مجبور میشم که زودتر استارت بزنم چون کفر راننده پشت سری در میاد:mad: البته بیشتر به علت مکث زیاد من در زدن بنزین هستش چون 10-15 لیتر مونده به پر شدن باک به دلیل قطع پمپ مجبورم صبر کنم تا هواگیری انجام بشه بعد دوباره بنزین بزنم حالا بعد از این اوصاف بیام 30 ثانیه هم برای استارت معطل بشم دیگه کتکه را خوردم !!

ali-tondar90
10-09-2010, 11:27 AM
من هم همیشه در ماشین های انجکتور خودم ایم موضوع رو رعایت مکردم و می کنم بسیار روش حساسم دلایلشم که دوستان به طور کامل شرح دادن
موفق باشید

Salmani
10-09-2010, 04:08 PM
با سلام.
من هم اکثر اوقات(نمی گم همیشه!!!) هم برای ماشینمون و هم خودم برای موتورم هم که استارتیه این کار رو میکنم......
اما باز هم تشکر میکنم...

morteza
10-09-2010, 11:38 PM
سلام
من هم از وقتی ماشینو گرفتم تا همه چراغ ها خاموش نشه استارت نزدم. حتی چند بار که تو ترافیک ماشین خاموش شده و کلی ماشین پشت سرم بوده