PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تی ویل(Tweel) - تایر بدون هوا The TWEEL


روابط عمومی آکو فروم
12-15-2009, 10:12 AM
بیش از صد سال است که وسایل نقلیه بوسیلۀ هوای محبوس در لاستیک ضربه گیر شده اند. لاستیک های بادی به مسافر و راننده در جاده کمک بسیاری می کنند . اما طراحی جدید Michelin می تواند همه چیز را تغییر دهد ...





http://static.howstuffworks.com/gif/tweel-airless-tire-2.jpg





تایرهای بدون هوا و بدون پنچری


پنچرگیری هیچگاه فرآیند جالب و خوشایندی نبوده است. حال تصور کنید در منطقه جنگی خودرویی دچار پنچری شود. بی شک در چنین شرایطی پنچرگیری سخت تر از هر زمان دیگری خواهد بود.
در تایرهای آینده دیگر اثری از هوا نخواهد بود تا بدین ترتیب مشکلی به نام "پنچری" برای همیشه به تاریخ سپرده شود!

http://centralclubs.com/richedit/upload/2k338dc885fb.jpg





پنچرگیری هیچگاه فرآیند جالب و خوشایندی نبوده است. حال تصور کنید در منطقه جنگی خودرویی دچار پنچری شود. بی شک در چنین شرایطی پنچرگیری سخت تر از هر زمان دیگری خواهد بود
در حالی که سیستمهای حمل و نقل نظامی بسیاری از کشورهای جهان توسعه قابل توجهی از جهات گوناگون به ویژه از بعد تکنولوژیکی یافته اند اما مشکل سنتی همچون پنچر شدن تایرها هنوز هم آزار دهنده است. هم اکنون تایرهایی که در این خودروها به کار گرفته می شوند، نسبت به مواد منفجره محیطی حساسیت قابل توجهی دارند.
اما به نظر می رسد فناوری ابتکاری که از سوی محققان شرکتی در ویسکونسین ارائه شده است احتمالا کلید نهایی برای طراحی و ساخت تایرهای بدون هوا خواهد بود. درصورتیکه این فناوری نوین تحقق یابد، نسل آتی خودروهای نظامی و در آینده خودروهای عادی شهری با استفاده از تایرهایی حرکت خواهند کرد که دیگر با مشکل ناخوشایندی به نام "پنچرشدن" مواجه نخواهند شد.
ساختار تایرهای بدون هوا با الهام از خانه زنبور عسل ارائه شده است
شرکت Resilient Technologies هم اکنون در میانه راه پروژه ای 4 ساله قرار دارد. طی قراردادی به ارزش 18 میلیون دلار که با ارتش آمریکا به امضا رسیده است این شرکت تایرهای بدون هوایی تولید می کند که حتی در صورت انفجار بمبهای کنار جاده ای و خرد شدن بخشهایی از آنها، بدون هیچ مشکل خاصی بر روی زمین حرکت کرده و مانعی در انجام مأموریتهای نظامی محسوب نمی شوند.
باز هم طبیعت الهام بخش محققان می شود!


http://centralclubs.com/richedit/upload/2k867259f371.jpg






در طراحی این تایرها تلاش شده است تا از بهترین ساختارهای ممکن استفاده شود. محققان این شرکت پس از بررسیهای فراوان دریافتند که استفاده از ساختارهای شش گوش در ارائه شبکه های سلولی و تولید تایرهای بدون نیاز به هوا با استفاده از آن بهترین راهکار ممکن خواهد بود.


این ساختار دقیقا همان ساختار شبکه ای است که زنبورهای عسل در ساخت خانه ها و نگهداری عسل در آنها استفاده می کنند." اد هال" معاون رئیس امور تجاری این شرکت می گوید: الگوهای موجود در طبیعت و از جمله الگوی ساختار شش گوشه همواره یاری رسان بشر بوده اند.



<http://centralclubs.com/richedit/upload/2k22eb680419.jpg

جدای از قدرت ساختاری بالایی که این ساختار از آن برخوردار است این تایرها از امتیاز بسیار مهمی نیز برخودارند و آن "گذشتن گلوله از داخل آنهاست" در حالی که گلوله که از درون این ساختارها عبور می کند تنها آسیب بسیار محدود و مختصری بر ساختار آن وارد می شود.

این تایرها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که در صورت اصابت گلوله به آنها، مسافت 50 مایلی را با سرعت 50 مایل بر ساعت طی خواهد کرد و این شاید بزرگترین امتیاز آنها باشد
منبع : سايت رسانه اي شركت رنو پارس

روابط عمومی آکو فروم
12-15-2009, 10:16 AM
تی ویل(Tweel)
برای اولین بار خبر این نوع تایر را میچلین(Michelin) در سال 2005 اعلام کرد. نام آن ترکیبی از کلمات تایر و چرخ می باشد (Tire & Wheel)به خاطر اینکه تی ویل(Tweel) از مونتاژ توپی چرخ قدیمی استفاده نمی کند. توپی سخت داخلی بر محور انتقال ثابت می شود. آن توسط پره های(spokes) پلی اورتان به صورت از هم جدا محاصره می شود. تسمه ی برشی که در امتداد پره ها کشیده می شود لبه بیرونی تایر را تشکیل می دهد (قسمتی که در تماس با جاده است). تنش تسمه برشی در پره ها و قدرت خود پره ها جایگزین فشار هوای تایر قدیمی می باشد.حرکت به جلو مربوط به تسمه برشی است. تی ویل(Tweel) به نظر مانند چرخ دوچرخه های پیشرو و بزرگ می آید.


هنگامی که تی ویل(Tweel) در جاده قرار می گیرد، پره ها اثر جاده را همان طوری که فشار هوا در تایر بادی جذب می کرد، جذب می کنند. تسمه برشی و آج دار به طورموقت تغییر شکل پیدا می کند چنانکه پره ها خم می شوند، سپس به سرعت فنر به حالت اولیه اش برمی گردد. تی ویل(Tweel) را می توان با تنش های متفاوتی از پره ساخت، که هر یک ویژگی های کنترل پذیری متفاوتی دارند.
پره های نرم تر نتیجه ی یک چرخش راحت تر با کنترل پذیری بهتر می باشد. سختی جانبی تی ویل(Tweel) هم همچنین قابل تنظیم است. اگر چه شما نمی توانید تی ویل(Tweel) را که برای بار اول ساخته شده است تنظیم کنید، و باید یک تی ویل(Tweel) دیگری را خریداری کنید. برای آزمایش، میچلین یک Audi A4 به تی ویل ها(Tweels) مه سختی جانبی آن 5 برابر تای بادی بود مجهز کرد که نتیجه ی آن کنترل پذیری یا همان فرمان گیری خیلی حساس و پاسخ دهنده آن بود.
میچلین گزارش داد که نمونه اولیه تی ویل(Tweel) حدود پنج درصد از مقاومت غلتان و سطوح جرم تایر بادی رایج را دارد. بدین معنی است که حدود یک درصد در سوخت صرفه جویی می شود. از این رو که تی ویل(Tweel) در اوایل گسترش خود می باشد، میچلین انتظار خواهد داشت که تعداد آن را گسترش دهد.



تایرهای بادی
تایر بادی یا انباشته از هوا، از یک هسته داخلی هوا ناپذیر که با هوای تحت فشار پرشده، ساخته شده است. یک آج که معمولاً با نوار فولادی یا دیگر مواد مستحکم می شود، هسته داخلی را می پوشاند و ناحیه تماس با جاده را تأمین می کند. فشار هوای داخل تایر بیشتر از فشار جو است، بنابراین تایر متورم باقی می ماند حتی با وزن وسیله که بر روی آن می باشد. فشار هوای داخل تایر، مقاومت در برابر نیرویی که سعی می کند تایر را تغییر شکل دهد تأمین می کند، اما فشار باید یک درجه مشخصی داشته باشد.-یک اثر میراشدن در اثر برخورد تایر با دست انداز های جاده-
اگر شما تا به حال سوار کالسگه های قدیمی با چرخ های چوبی شده باشید، تفاوت آن را با تایرهای بادی احساس خواهید کرد.
تایر های بادی به خصوص در سرعت های بالا یا کاربردهای خطرناک معایبی دارد. البته مشکل اصلی آن همان پنچرشدن می باشد که یک نقص کامل محسوب می شود. ترکیدن در سرعت های بالا که منجر به تصادف خطرناک ماشین می شود. طراحان نظامی در مورد تایرهایی که در اثر تیراندازی یا انفجار گلوله ترکیده می شوند،اظهار نگرانی می کنند. بدیهی است که یک تایر بدون هوا تنها با یک پنچری از کارافتاده نمی شود.



دیگر مشکل درباره تایرهای بادی شامل بی ثباتی در فشار هوا و عملکرد آن می باشد. فشار پایین در تایر انفباض بهتری ایجاد می کند (باعث آسایش و آسودگی هم هست)، به خاطر اینکه تایرها اندکی پهن می شوند و آج بیشتری در تماس با جاده قرار می گیرد. هر چند فشار داخل تایر از سختی بالایی و پایینی محافظت نمی کند و تنها از سختی جانبی تایر محافظت می کند. کاهش فشار هوا این اجازه را به جداره های کناری تایر می دهد تا منقبض شوند، که متأسفانه منجر به فرمان گیری ضعیف می شود. در یک تایر بدون هوا، سختی آن مستقل از این دو موضوع است.



همچنین فشار هوا مشکلات دیگری هم دارد. همچنین تایرهای بادی نسبت به تغییرات دما حساس هستند که منجر به تغییر فشار داخلی تایر می شود.

آینده ی تابر بدون هوا
تی ویل(Tweel) هم معایبی دارد (گذشته از نامش). بدترین عیب آن ارتعاش و نوسان می باشد. تی ویل(Tweel) نسبتاً بالای mph 50 نوسان می کند. که خود این مشکلی بوجود نمی آورد، اما باعث دو مشکل دیگه می شود: سروصدا وگرما.
سروصدایی که در اثر حرکت سریع تی ویل(Tweel) ایجاد می شود بسیار ناخوشایند می باشد.[منبع: CBS News]. مسافت طولانی با سرعت بالا رانندگی کردن منجر به تولید گرمای زیادی می شود که مهندسان میچلین خواستار این نمی باشند.


دیگر مشکل مربوط به صنعت تایر می باشد. فرایند ساخت تی ویل(Tweel) کاملاً متفاوت از فرایند ساخت تایر بادی می باشد. تغییرات کلی برای کارخانه های بیشماری نیاز است و تنها با بالا بردن تجهیزات و امکانات آنها قابل انجام نیست که این یک مانع مهمی در برابر عرصه تولید تایر بدون هوا می باشد(با وجود این برطرف شدن=D�k�� خاطر این معایب، میچلین قصد اینکه آن را به این زودی بازار ارائه کند را ندارد.. تکنولوژی تایر شعاعی به عنوان یک استاندارد برای مدت طولانی از موقعی که می آید ادامه خواهد داشت. در ابتدا، آنها قصد دارند از تی ویل(Tweel) در وسایل با سرعت های پایین از جمله وسایل ساختمان سازی استفاده کنند. تی ویل(Tweel) برای چنین استفاده هایی به خاطر اینکه مسئله نوسان که در سرعت های بالا به وجود می آمد، رخ نمی دهد یک نمونه کامل می باشد و این طراحی به خاطر اینکه یک تایر بدون هوا می باشد برای مکان های ساختمانی یک مزیت بزرگی است. همچنین، میچلین قصد استفاده نظامی از آن را هم دارد.



میچلین، تنها کارخانه ای که بر روی تایر بدون هوا کار می کند نیست.تکنولوژی های انعطاف پذیر، خودشان در حال گسترش این نوع تایر می باشند که به تایر بی هوا(NPT) معروف است. این کارخانه از پیشرفت زیادی برخوردار است و هدف بازاریابی استراتژی در مصارف نظامی دارد. تنها تفاوت تایر بی هوا (Non Pneumatic Tire) با تی ویل(Tweel) در موقعیت قرار گرفتن پره ها می باشد، و ایده کلی مشابه همان تی ویل(Tweel) می باشد.

ترجمه از پیمان سلطانی

zanjani
12-15-2009, 10:18 AM
عالی بود ممنون

روابط عمومی آکو فروم
12-15-2009, 10:21 AM
تکنولوژي هاي نوين در ساخت تاير

در کنار تلاش هايي که براي افزايش کارايي، چسبندگي، دوام و قابليت تايرها صورت مي گيرد، يکي از فناوري هايي که در مورد تاير توسط توليدکنندگان به شدت دنبال مي شود مقابله با پنچري است. کارهاي صورت گرفته در اين زمينه اين نويد را ميدهد که در آينده مشکل پنچر شدن لاستيک به خاطره ها بپيوندد.
اين تکنولوژيها به طور کلي به دو دسته قسمت مي شوند: دسته اول تايرهايي هستند که با برخورداري از ديواره هاي تقويت شده مي توانند در صورت پنچري همچنان به حرکت خود ادامه دهند. به اين نوع تايرها پنچررو (Run Flat) مي گويند. دسته دوم تايرها، موسوم به Self Inflating، لاستيک هايي هستند که با برخورداري از سيستم هاي نصب شده قادر هستند باد تاير را در صورت کم شدن تنظيم کنند.
Run Flat
بزرگترين کاري که در اين زمينه صورت گرفته در اصل يک بازگشت به گذشته بوده است. تايرهاي اوليه يک پوشش لاستيکي توپر بودند که دور چرخ را مي گرفته اند. اين موجب سختي سواري ميشد اما در مقابل مقاومت کاملي در برابر پنچري داشت و در شرايط سخت راه ها دوام خوبي داشت. تايرهاي جديد بسيار پيچيده تر ازگذشته هستند اما از همان اصل استفاده مي کنند، اينکه تاير بدون هوا بتواند حرکت کند. يک روش تقويت ديواره هاست که موجب مي شود تا در صورت خالي شدن باد تاير، وزن ماشين توسط ديواره ها تحمل شود. البته اين قابليت به اين معني نيست که راننده مي تواند به طور مستمر از لاستيک پنچر شده استفاده کند زيرا اين لاستيک ها در شرايط پنچري تنها مي توانند در حدود 80 کيلومتر و با حداکثر سرعت 85 کيلومتر بر ساعت رانده شوند، يعني به ميزاني که راننده بتواند خود را به نزديک ترين تعميرگاه برساند. از لاستيک هاي ساخته شده در اين زمينه مي توان به تاير راديال پنچررو گودير (Run-flat Radials) و تاير فشار صفر ميشلن (Zero Pressure) اشاره کرد.

قابليت ديگر اين لاستيک ها نيز در ايجاد امنيت هنگام پنچر شدن مي باشد. لاستيک هاي معمولي بعد از پنچر شدن، بين رينگ و زمين تحت فشار زياد پاره مي شوند که موجب مي شود تا کنترل ماشين از دست برود اما در تايرهاي پنچررو، در هنگام خالي شدن باد فاصله بين لاستيک و رينگ حفظ مي شود و ماشين در کنترل راننده باقي مي ماند.

يکي از محدوديت هاي اين نوع تايرها در اين است که طول ديواره آنها بايد کوتاه باشد بنابراين اين نوع از لاستيک ها را در بيشتر ماشين هاي اسپرت (که تايرهاي کوتاه ديواره دارند) مي توان ديد.



PAX


يکي از فناوريهايي که در اين زمينه توسط کمپاني ميشلن ارائه شده است سيستم PAX مي باشد. در اين نوع تايرها ديگر ديواره هاي تقويت شده وجود ندارند بلکه به جاي آن از يک حلقه تقويتي داخلي استفاده شده است. هنگامي که باد تاير خالي ميشود، اين حلقه داخلي که به رينگ متصل است وزن ماشين را تحمل ميکند. اين سيستم برتري هاي زيادي بر تايرهاي پنچررو معمولي دارد. اول اينکه در اين سيستم اتصال لاستيک به رينگ طوري طراحي شده است که حتي در حالت بدون باد نيز تاير کاملا به چرخ قفل ميشود. از طرف ديگر از آنجاييکه فشار روي ديواره ها نيست، لاستيک مي تواند ديواره بلند باشد و اين موجب مي شود تا اين سيستم براي ماشين هاي سواري و SUV نيز مناسب باشد. برخلاف تايرهاي پنچررو معمولي که عموما بعد از پنچري قابليت ترميم ندارند و به اجبار بايد تعويض شوند، لاستيک هاي PAX در صورتي که قطر سوراخ ايجاد شده کمتر از 6 ميليمتر باشد، قابليت تعمير دارند.
Tweel


اين سيستم که در سال 2005 توسط ميشلن عرضه شد راه حل ديگري براي مشکل پنچري ارائه ميدهد و آن استفاده از تايري است که اصلا به باد نياز نداشته باشد و واضحست که تاير بدون باد هيچگاه پنچر نخواهد شد. در اين لاستيکها وزن ماشين توسط پره هايي انعطاف پذير و در عين حال مستحکم تحمل ميشود. مشکلاتي از جمله هزينه توليد و نيز لرزش و سفتي بيش از اندازه هنوز مانع توليد انبوه اين نوع تايرها شده اند اما در کنار اين مشکلات، اين تايرها برتريهاي فراواني نيز دارند. يکي اينکه تعداد اجزاي آنها بسيار کمتر از لاستيک هاي معمولي است همچنين ديگر نياز به استفاده از نمايشگرها و سنسورهاي فشار باد تاير و هچنين لاستيک زاپاس در اتومبيل نيست، از آنجا که پره ها مقاومت زيادي در مقابل نيروي وارده از پهلو دارند، اين لاستيک ها قابليت دورگيري بهتري نسبت به لاستيک هاي معمولي خواهند داشت.
TwinTire
از آنجايي که بيشتر پنچري ها توسط نفوذ يک جسم در لاستيک صورت ميگيرد، بنابراين ايده استفاده از دو تاير مجزا براي هر چرخ مي تواند در بسيار مواقع از پنچري کامل جلوگيري کند. در اين سامانه رينگ هر چرخ به صورت دو رينگ به هم چسبيده است و که براي هر کدام يک تاير جدا تعبيه شده است. ايده اوليه استفاده از لاستيک دوبل، در ماشين هاي مسابقه اي بوده است که به آنها اجازه مي داده تا در يک چرخ دو فشار باد مختلف داشته باشند اما از آنجاييکه با پنچر شدن يکي از آنها ماشين مي تواند همچنان به راه خود ادامه دهد، اين تايرها به عنوان لاستيکهاي پنچررو در ماشين هاي خياباني نيز به کار گرفته شدند.

Self-inflating
اين فناوري بيشتر مربوط به تجهيزات کمکي است که به چرخ و لاستيک اضافه مي شود و قابليت هاي لاستيک هاي پنچررو را ندارد. هدف از طراحي اين سيستم بهينه سازي حرکت و امنيت خودرو با بازبيني پيوسته فشار لاستيک ها و نگه داشتن آن در بهترين حالت بوده و به اين معنا نيست که مي تواند ماشين را با تايري که ديگر باد را در خود نگه نمي دارد حرکت دهد. اي سامانه بيشتر براي نشتي هاي کم لاستيک و يا پنچري هاي جزئي مناسب است. قابليت اين سيستم در نگهداري فشار لاستيک در حالت بهينه تنها براي لاستيک هاي پنچر نيست و در کل استفاده اصلي آن براي لاستيک هاي سالم مي باشد زيرا جلوگيري از کم باد و پرباد شدن لاستيک موجب امنيت بيشتر رانندگي، عمر بيشتر لاستيک ها، مصرف کمتر سوخت و نيز افزايش قابليت هاي خودرو در شرايط و مسيرهاي گوناگون مي شود.

سيستم Self-inflating سه وظيفه مهم را به عهده دارد:

1- تشخيص زمان کم شدن باد لاستيک که اين مستلزم نظارت مستمر بر فشار باد تمام چرخ هاست.

2-آگاه ساختن راننده

3-باد کردن لاستيک تا اندازه مناسب

در حال حاضر سيستم هاي مختلفي همچون" سيستم مرکزي باد تاير (CTIS) " ، "سيستم نگهداشت تاير (TMS)"، " سيستم AIRGO" ، "سيستم باد تاير مريتور (MTIS)"، سيستم PressureGuard ، سيستم TIREMAAX و ... توسط سازندگان مختلف ساخته شده و تنوع زيادي در طراحي آنها وجود دارد اما همگي شامل اجزاي اصلي زير مي باشند:

- همگي شامل دريچه ي هوا براي هر چرخ به طور جداگانه مي باشند تا بتوان هر کدام از چرخها را به طور مستقل باد کرد.

- همگي داراي حسگرهاي فشار باد براي هر لاستيک هستند که اطلاعات را به واحد کنترل ميفرستد.

- وجود يک منبع هوا براي اين سيستم الزامي است. براي سادگي معمولا از منابع پنوماتيکي موجود در ماشين مانند تقويت کننده ترمز استفاده مي شود. البته سيستمي براي کنترل ميزان باد در منبع اصلي نيز وجود دارد تا فشار از حد مجاز کمتر نشود.

- براي رساندن هوا از مخزن به لاستيک ها نياز به اتصالاتي است که معمولا متصل به محورهاست و از محور چرخ توسط لوله هاي خرطومي به لاستيک متصل مي شود.

- عضو ديگري که به طور مشترک در تمام آنها يافت مي شود، دريچه آزادساز فشار است که مواقع عادي فشار را در اتصالات کم ميکند تا به آنها در طولاني مدت آسيبي وارد نشود.
Q-TIRE
تاير هوشمند با عاج هاي متحرک
دانشمندان آمريکايي از طراحي و ساخت تايرهاي هوشمند جديدي خبر داده اند که عاج هاي آن در مواقع مورد نياز برجسته شده تا اصطکاک بيشتري با سطح ايجاد کند.
اين تايرهاي جديد که Qtire نام دارند، قابليت استفاده در انواع خودروهاي سبک و سنگين را دارند.
ويژگي ممتاز کننده اين تايرها اين است که به هنگام بارش برف و يخ زدگي سطوح عاج هاي هوشمند آن خارج شده و زماني که نيازي به آنها نباشد در تاير فرو مي روند.
دانشمندان براي خارج شدن عاج ها از تاير در مواقع مورد نياز سيستم کيسه هاي کوچک هوا را در تاير نصب کرده اند که در مواقع ضروري موجب خارج شدن عاج ها مي شود.
بر اساس گزارش گيزمگ، سيستم ويژه به کار رفته در اين تايرها به گونه اي است که پس از حدود 50 بار برجسته شدن عاج ها، کيسه هاي هواي کوچک آن بايد مجددا پر از هوا شوند.
پيش بيني شده است که در ايالاتي نظير اوهايو، واشنگتن، ارگان و مونتانا قوانين استفاده از اين تايرها تصويب شود. قرار است که از زمستان آتي اين تايرها وارد بازار شوند.

روابط عمومی آکو فروم
12-15-2009, 10:23 AM
http://www.newdesign.ir/images/2008-7-30-pax-tire.jpg

Pax Tire






http://www.newdesign.ir/images/2008-7-30-tweel-tire.jpg

Twell Tire


http://www.newdesign.ir/images/2008-7-30-twin-tire.jpg


Twin Tire

روابط عمومی آکو فروم
01-13-2010, 08:13 PM
شرکت میشلن، يکی از بزرگترین تولید کننده های لاستیک در دنیا اقدام به طراحی تایری بدون نیاز به تیوپ و باد کرده است که علیرغم ظاهر عجیب و ظریفی که دارد، بسیار مقاوم و کاربردی است. میشلن نام این نوآوری جالب را Tweel گذاشته، که مرکب از دو کلمه Tire و Wheel است.
این تایر کم باد نمی شود، پنچر نمی شود و هرگز نمی ترکد؛ چون نه تیوپ دارد، نه نیازی به باد شدن.
پلیمری به نام Polyurethane با شبکه بندی خاصی درون این تایر طراحی شده، که استحکام خاص به این تایر داده و آن را حتی برای ماشین آلات سنگین راه سازی هم قابل استفاده کرده است.



http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/7/11/118968_429.jpg

http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/7/11/118969_328.jpg

http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/7/11/118971_892.jpg

http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/7/11/118972_827.jpg

http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/7/11/118973_120.jpg

http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/7/11/118974_722.jpg

http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/7/11/118976_413.jpg

http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/7/11/118977_666.jpg

http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/7/11/118978_448.jpg

منبع: بازتاب آنلاین

Marshal
01-14-2010, 03:52 PM
بسیار مطلب جالبی بود
فکر می کنم هزینه بری زیادی هم نداشته باشه و شاید درصورت تولید بالا حتی مقرون به صرفه هم باشه
چقدر دوست دارم روزی توی کشور ما هم این نوآوری ها و خلاقیت ها به مرحله تولید و عرضه عمومی منجر بشه

Tondkar
01-14-2010, 11:27 PM
از نظر پایداری اسکلت ظاهرا ضعیف بنظر میرسه از نظر نرم بودن هم فکر میکنم مشکل داشته باشه و کوبش زیادی داشته باشه توضیحی که نداده ولی اگر این2مورد را نداشته باشه ایده خوبیه

Marshal
01-15-2010, 01:10 PM
می دونید آفای گرامی
این یک طرحه نه یک مدل تولید عمومی
ولی خیلی منعطفه
و من فکر کنم سیستم ستاره ای ریز به درشت اسکلتش کاملا مهندسی باشه
شاید برای سرعت خوب نباشه ولی شاید برای ماشینهای سنگین و راهسازی و... مناسب باشه (استقامت)
در کل اطلاعات و دانش بنده در اون حد نیست که بتونم نظر قطعی و قضاوتی بدم
فقط نظر خودمو می تونم ابراز کنم
کار خیلی خوبیه
که ما از وابستگیهای قدیمی با اتکا بر دانش و علم امروز رها بشیم
مثل وابستگی به تایر با باد چه با تیوب چه تیوبلس
و وابستگی به نوع محدودی از سوخت و...

مارشال

tondar90
01-18-2010, 12:27 PM
حدس میزنم بیشتر به درد ماشینهای سنگین و راهداری بخوره تا سواری