PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش نصب سردنده جدید تندر طرح مگان مربوط به اتومبیل تندر 90 - L90 - لوگان (Logan)


Saeed
02-07-2011, 03:36 PM
نام محصول: سردنده جدید تندر طرح مگان مربوط به اتومبیل تندر 90 (رنو لوگان)
کد فنی آکو پارت : P / n : 113
محصول شرکت آکوپارت

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/211272957.jpg


توضیحات : یکی از مهمترین ویژگیهای سردنده طراحی شده توسط آکو با نمونه فعلی که هم اکنون از سوی کارخانه سازنده بر روی اتومبیل تندر نصب می شود، ارتفاع مناسب دنده و بهبود جایگیری آن در دست به هنگام تعویض دنده ها و طراحی منحصر بفرد فریم این قطعه است که زیبایی خاصی را به آن می بخشد، ضمن اینکه کیفیت بسیار بالای این قطعه و قیمت مناسب آن در مقایسه با نمونه اورجینال آن بسیار قابل توجه است.




قابل توجه اینکه به دلیل اتمام فصل فروش و رو به پایان بودن قرارداد نمایندگیهای آکو و همچنین تغییر تعدادی از نمایندگی ها و اضافه شدن نمایندگی های جدید و بنابر صلاحدید مدیریت ارشد آکوپارت جناب مهندس کفایی ، این قطعه در هفته های آتی به بازار عرضه خواهد شد.

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/111272957.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/311272957.jpg

Saeed
02-07-2011, 03:49 PM
ابتدا کمی در مورد سر دنده اتومبیل تندر 90 - L90 - لوگان (Logan) صحبت می کنیم.
لوگانهای تولیدی در ابتدا دارای سردنده شبه مربع شکلی بود که هم خوش دست نبوده و هم کیفیت مناسبی نداشت و اکثر لوگان سواران به دنبال جایگزینی مناسب برای این قطعه بودند ولی از آنجایی که دسته دنده این اتومبیل بر خلاف اتومبیلهای دیگر دارای دنده ای برای نصب سردنده های رایج در بازا نبوده و می بایست درنده در خارهای موجود بر روی دسته دنده قرار گیرد. در تصاویر زیر می توانید نمونه سر دنده قدیمی را ببینید:
http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/111283711.jpg
http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/211283711.jpg
http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/311283711.jpg

نیمه دوم سال 88 شاهد تولید لوگان با سر دنده های جدیدی بودیم که تا هم اکنون هم ،بر روی خودرو های تولیدی توسط پارس خودرو و ایران خودرو موجود می باشد که شباهت بسیاری به قطعه سر دنده جدید آکو داشته و آکو هم دستی در این موضوع دارد. تصاویر زیر سر دنده های نسل دوم را نمایش می دهد.

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/411283712.jpg
http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/511283712.jpg


در تصاویر زیر می توانید نمونه سر دنده جدید آکو را مشاهده نمایید:

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/61128129.jpg
http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/71128129.jpg

تصاویر جدیدتر و بهتر به زودی در فروم قرار خواهند گرفت.

Saeed
02-26-2011, 06:18 PM
دوستان سلام
بعد از یک تاخیر کوچک با آموزش نصب سر دنده جدید طرح مگانی در خدمتتون هستم.
نکته ای که قابل توجه هست اینکه بسیاری از دوستان با باز کردن این سر دنده مشکل دارند و مشکل هم از طراحی میله دنده لوگان بوده که به صورت پیچ و مهره ای نیست و نمی توان همانند سر دنده های اتومبیلهای دیگر صرفا با پیچیدن سردنده بر روی شیارهای خود، آنرا باز نمود و باید بوسیله فشار نسبتا زیادی سر دنده را باز کرد.

1. ابتدا باید پوشش چرمی دسته دنده را باز نموده. برای این کار به نقاط مشخص شده در شکل زیر کمی فشار به سمت داخل داده و خارهای آنرا از جای خود خارج نمایید.

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(1)112262011.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(1)112262011.jpg)

2. فلش شماره 1 خارهایی را نشان می دهد که شما در مرحله 1 آزاد کرده اید. پوشش چرمی را کاملا به بالای سر دنده کشیده (همانند شکل زیر). یک پوشش کمربند شکل سفید رنگ می بینید که محل عبور بست کمربندیست (فلش شماره 2) و برای بستن یک طرف پوشش چرمی دسته دنده به قسمت انتهایی سر دنده به کار می رود (فلش شماره 2).

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(2)112262154.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(2)112262154.jpg)


3. بوسیله سیم چین بست کمربندی را چیده تا پوشش چرمی از سر دنده آزاد شود. (در بعضی مدلها این قسمت بوسیله دکمه بسته شده است.)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(3)112262154.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(3)112262154.jpg)


4. بوسیله انبر قفلی میله دسته دنده را محکم نگاه داشته و برای راحتی و برای اینکه هیچ گونه حرکتی نداشته باشد دسته انبر قفلی را به صندلی تکیه داده و بوسیله پای خود مهار نمایید همانند دو شکل زیر


http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(4)112262154.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(4)112262154.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(6)112262155.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(6)112262155.jpg)


توجه:
قبل از اینکه اقدام به در آوردن سر دنده نمایید توجه شما را به دیدن شکل زیر جلب می نمایم. همانطور که در شکل مشخص است خود سر دنده بوسیله شیارهایی که به صورت فرورفتگی درون آن مشخص است بر روی زائده پلاستیکی سفید رنگی که روی میله دنده مشاهده می نمایید محکم می شود و چون در جای خود بسیار محکم شده با فشار نسبتا زیادی خارج خواهد شد که به شما پیشنهاد می شود برای سهولت بیشتر اقدام به چرخش سر دنده نموده تا خارهای بر آمده روی قطعه سفید رنگ ، شکسته و سر دنده به راحتی جدا شود.
البته میتوان با صرف کمی وقت بیشتر و با فشار زیادتری و با کشش سر دنده به سمت بالا ، کاملا سر دنده را از جای خود خارج نمود.


http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(5)112262154.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(5)112262154.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(7)112262517.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(7)112262517.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(8)112262518.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(8)112262518.jpg)


5. پس از باز کردن سر دنده ،شکل زیر حاصل خواهد شد و باید در قدم بعدی پوشش پلاستیکی سفید رنگ روی میله دنده را هم به طور کامل شکسته و خارج نمایید.

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(9)112262518.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(9)112262518.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(10)112262518.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(10)112262518.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(11)112262518.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(11)112262518.jpg)


6. خار جدید مشکی رنگ جدید را باید جایگزین خار سفید پلاستیکی قدیمی نمایید و مابق شکل زیر سه زائده بر آمده آن به سمت جلو بوده و نوشته ACO باید همانند شکل زیر باشد.

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(12)112262622.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(12)112262622.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(13)112262622.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(13)112262622.jpg)



7. تا جایی که می توانید خار جدید را به سمت پایین فشار دهید و سپس چند ضربه با چکش روی آن بزنید که تا انتها بر روی میله دنده محکم شود و سپس با دقت سر دنده را بر روی خارهای جدید سوار کرده و با فشار به سمت پایین هل دهید تا در جای خود محکم شده و تا انتها ، خار درون سر دنده قرار گیرد.


http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(14)112262622.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(14)112262622.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(15)112262622.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(15)112262622.jpg)



8. انبر قفلی را باز نموده ،‌پوشش چرمی را بر روی س دنده قرار داده و همانند شکل ، بست کمربندی را از محل مربوطه عبور داده و بر روی فرورفتگی انتهای سر دنده محکم نمایید.

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(16)112262622.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(16)112262622.jpg)

9. پس از اطمینان از محکم شدن پوشش چرمی بر روی انتهای سر دنده، پوشش را به سمت پایین کشیده و خارها را برعکس مرحله 1 جا بزنید و از سر دنده زیبا و جدید خود لذت ببرید.


http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(17)112264958.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(17)112264958.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Gear(18)112264958.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(18)112264958.jpg)

امیری
03-09-2011, 11:59 PM
با سلام وتشکر از تمامی دست اندر کاران اکو وتبریک جهت توزیع ابشنهای جدید اکو

Farbod
09-14-2011, 01:33 PM
سلام
آقا سعید ممنون از پاسختون من تهران هستم
کسی می تونه بگه ارتفاع دنده پس از نصب سردنده جدید چقدر هست می خوام بدونم سر دنده من مشکل داره یا ماله همه همینه

عدنانی
09-14-2011, 02:05 PM
سلام
دوست عزيز فكر مي كنم كلا قد سر دنده كمي بالا تر مياد البته بستگي داره ارتفاع مورد نظر براي شما چقدره

Saeed
09-14-2011, 02:25 PM
سلام
آقا سعید ممنون از پاسختون من تهران هستم
کسی می تونه بگه ارتفاع دنده پس از نصب سردنده جدید چقدر هست می خوام بدونم سر دنده من مشکل داره یا ماله همه همینه

میتونید آخر هفته هماهنگ کنید تا سردنده را بر روی ماشین بنده مشاهده نمایید و اگر مشکلی در نصب بود باز کنبم و دوباره نصبش کنیم.

Renault Logan
09-14-2011, 02:42 PM
ضمن عرض سلام و وقت بخير خدمت دوستان گرامي
اينطور كه بنده متوجه شدم ، لوگان هاي توليدي قبل از اواسط 88 ، كه از سر دنده آكو در آنها استفاده نشده و از اون سري سر دنده هاي بسيار بد دست و بد جلوه استفاده ميشد ، ارتفاع ميله دنده بلند تر هست بخاطر اينكه ارتفاع سر دنده كم بود و حدودا 4 سانت بود ، ولي از اواسط سال 88 كه شركت هاي پارس خودرو و ايران خودرو ، از سر دنده هاي فابريكي طرح مگان آكو استفاده كردند ، به خاطر بلند تر بودن ارتفاع سر دنده مگان نسبت به مدل قبلي (حدودا 4-5 سانت بلند تر ) و بخاطر همين زياد بلند تر شدن ارتفاع دست دنده ، ميله دنده رو كوتاه تر كردند حدودا 3 سانت تا بلندي ارتفاع سر دنده آكو نسبت به مدل اوليه ، با كوتاه تر شدن ميله دنده جبران بشه و ارتفاع دست دنده بلند و بد جلوه نشه .
مدل ماشين ما 87 هست و از اون سر دنده هاي بد جلوه و بد دست روش نصب بود و ميله دنده اش نسبت مدل هاي 88 به بعد بلند تر هست ، كه بنده نيز با تعويض مدل اوليه با مدل آكو ، شاهد بيش از حد بلند شدن ارتفاع سر دنده شدم و هيچ كاريشم نميشه كرد مگه اينكه سر دنده رو در بيارم و ميله دنده رو به اندازه 3-4 سانت ببرم و كوتاهش كنم و بعد سر دنده آكو رو نصب كنم .
در مدل هاي توليدي اواسط 88 به بعد دوستان نبايد هيچ مشكلي با تعويض سر دنده مدل فابريك كه طوسي رنگ هست با مدل جديد آكو كه سرش استيل هست داشته باشند ، چون ارتفاع هر دو سر دنده يكي و همچنين ارتفاع ميله دنده اصلاح شده هست و فقط وزن سر دنده فابريك ساده نسبت به مدل سر استيل ، سنگين تر هست كه اونم بخاطر وجود سرب در زير سر دنده فابريك و عدم وجود سرب در زير سردنده سر استيل هست .
موفق باشيد .

Farbod
09-14-2011, 05:45 PM
سلام
مدل ماشین من هم 87 هست. ولی چیزی که برای من عجیبه این هست که خوب به همون نسبت که سردنده جدید بزرگتره اگه طول سوراخ سردنده رو هم اندازه بگیرید 2 3 سانتی بیشتر از اون سر دنده قدیمی ها ست.

فکر کنم باید میله دنده رو برید. کسی می دونه با چی می شه میله رو راحت برید؟

Saeed
09-14-2011, 06:23 PM
سلام
مدل ماشین من هم 87 هست. ولی چیزی که برای من عجیبه این هست که خوب به همون نسبت که سردنده جدید بزرگتره اگه طول سوراخ سردنده رو هم اندازه بگیرید 2 3 سانتی بیشتر از اون سر دنده قدیمی ها ست.

فکر کنم باید میله دنده رو برید. کسی می دونه با چی می شه میله رو راحت برید؟

دوست عزيز
اگر حوصله داشته باشيد ميتونيد با اره آهنبر ببريد، ميتونيد ببريد بيرون با دستگاه فرز ببرند براتون.
خوبيه سر دنده لوگان اينه كه نياز به رزوه نداره و ديگه لازم نيست بعد از برش سر ميله دنده رو شيار بديد.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Renault Logan
09-14-2011, 08:29 PM
سلام
مدل ماشین من هم 87 هست. ولی چیزی که برای من عجیبه این هست که خوب به همون نسبت که سردنده جدید بزرگتره اگه طول سوراخ سردنده رو هم اندازه بگیرید 2 3 سانتی بیشتر از اون سر دنده قدیمی ها ست.

فکر کنم باید میله دنده رو برید. کسی می دونه با چی می شه میله رو راحت برید؟

بله ، بنده هم عرض كردم كه بايد بريدش . همانطور كه آقا سعيد فرمودند بايد با اره آهن بر و يا فرز ، تقريبا 3 سانت بريده بشه تا سر دنده بعد از نصب ، پايين تر بايسته و جلوه اصلي خودش رو داشته باشه . از طرفي كوتاه تر بودن ارتفاع ميله دنده باعث ميشه تا شما روان تر و سريعتر دنده ها رو در حركت تعويض كنيد .
اگر تصميم به برش گرفتيد ، در صورت امكان از قبل از برش و در حين برش و بعد از برش و بعد از نصب سر دنده ، عكس بگيريد و در فروم قرار بديد ممنون ميشم .
موفق باشيد .

Saeed
09-14-2011, 09:03 PM
البته به نظر من ميتونيد بيشتر از ٣ سانت برش دهيد و دسته دنده را كوتاه كوتاه كنيد و يه دسته دنده فوق اسپرت داشته باشيد.
قابل ذكر هست قبل از برش از موقعيت تقريبي دسته دنده مطمئن شويد تا خدايي نكرده بعد از برش پشيمان نشويد.

Amir Reza
09-14-2011, 09:50 PM
ممنون از آقا سعید
چقدر دنگ و فنگ داره این سر دنده !!
میشه تفاوت هاش رو با سر دنده قبلی بگید چیه ؟
بجز اون قسمت بالا که حالت کرومی داره فرق دیگه ای هم داره ؟!
نمیشه فقط همون قسمت بالا رو اضافه کرد به سردنده قبلی ( چسب زد ) ؟!

Renault
09-14-2011, 09:54 PM
من تقریبا 5 سانت کوتاه کردم! قد 206 شده یه سردنده تیپ 5 هم انداختم روش خیلی خوشگل شده!
اصلا واسه بریدن طرف فرز و اینا نرین! اره آهن بر هم فقط وقت تلف کردنه! بهترین کار لوله بر هست که دور میچرخه و لوله رو میبره ... 3 سوت ! تمیز ، راحت ، زیبا و اصولی کوتاه کنید بدون خرابی و هیچی... من از الان سردنده میتونم عکس بذارم که ببینید چه شکلیه ولی از مراحل عکس ندارم آخه یه هو جوگیر شدم که کوتاه کنم دیگه حواسم به عکس نبود!

Amir Reza
09-14-2011, 10:04 PM
من تقریبا 5 سانت کوتاه کردم! قد 206 شده یه سردنده تیپ 5 هم انداختم روش خیلی خوشگل شده!
اصلا واسه بریدن طرف فرز و اینا نرین! اره آهن بر هم فقط وقت تلف کردنه! بهترین کار لوله بر هست که دور میچرخه و لوله رو میبره ... 3 سوت ! تمیز ، راحت ، زیبا و اصولی کوتاه کنید بدون خرابی و هیچی... من از الان سردنده میتونم عکس بذارم که ببینید چه شکلیه ولی از مراحل عکس ندارم آخه یه هو جوگیر شدم که کوتاه کنم دیگه حواسم به عکس نبود!
خوبه آقا از همین الانشم عکس بزارید ما راضی
خیلی هم ممنون !

Saeed
09-15-2011, 09:30 AM
ممنون از آقا سعید
چقدر دنگ و فنگ داره این سر دنده !!
میشه تفاوت هاش رو با سر دنده قبلی بگید چیه ؟
بجز اون قسمت بالا که حالت کرومی داره فرق دیگه ای هم داره ؟!
نمیشه فقط همون قسمت بالا رو اضافه کرد به سردنده قبلی ( چسب زد ) ؟!

دنگ و فنگی نداره و به خاطر اینکه دو نوع دسته دنده تو لوگانهای تولیدی موجود در ایران هست , این عدم هماهنگی پیش اومده.
البته دوستانی که از اواسط 88 ماشین رو تحویل گرفتن , سردنده طراحی آکو روش هست و فقط اون قسمت کروم رو نداره که به راحتی همانطور که و عکسها هم گذاشتم میتونند تعویضش کنند.

دوستانی که ماشینشون رو قبل از 88 تحویل گرفتم باید این مراحل اضافه برش رو هم انجام بدن.
اگر یکی از دوستانی که قبل از 88 تحویل گرفتن , هماهنگ کنند. انشالله آموزش نصب و برش و اندازه بریدن اون مدل دسته دنده رو هم تو فروم قرار خواهم داد.

تفاوتش با سر دنده قبلی اینه که قبلیه تقریبا از جنس داشبورده و یه مقدار خشک به نظر میاد و کروم وسط رو نداره ولی جنس جدیدده به کل متفاوته و یه نرمی خاص خودش رو داره.

متاسفانه نمیتونید شماره های سر دنده قبلی با جدیده رو عوض کنید . چون زیر قبلیه سرب کار شده و پرسی هست. اگر این کار رو میشد کرد که دیگه تولید سر دنده جدید , توجیهی نداشت.

Renault Megane RS
09-15-2011, 09:41 PM
دنگ و فنگی نداره و به خاطر اینکه دو نوع دسته دنده تو لوگانهای تولیدی موجود در ایران هست , این عدم هماهنگی پیش اومده.
البته دوستانی که از اواسط 88 ماشین رو تحویل گرفتن , سردنده طراحی آکو روش هست و فقط اون قسمت کروم رو نداره که به راحتی همانطور که و عکسها هم گذاشتم میتونند تعویضش کنند.

دوستانی که ماشینشون رو قبل از 88 تحویل گرفتم باید این مراحل اضافه برش رو هم انجام بدن.
اگر یکی از دوستانی که قبل از 88 تحویل گرفتن , هماهنگ کنند. انشالله آموزش نصب و برش و اندازه بریدن اون مدل دسته دنده رو هم تو فروم قرار خواهم داد.

تفاوتش با سر دنده قبلی اینه که قبلیه تقریبا از جنس داشبورده و یه مقدار خشک به نظر میاد و کروم وسط رو نداره ولی جنس جدیدده به کل متفاوته و یه نرمی خاص خودش رو داره.

متاسفانه نمیتونید شماره های سر دنده قبلی با جدیده رو عوض کنید . چون زیر قبلیه سرب کار شده و پرسی هست. اگر این کار رو میشد کرد که دیگه تولید سر دنده جدید , توجیهی نداشت.

با سلام

اتفاقا قسمت عدد های سر دنده فابریک جدا میشه و پرس نشده اما مال آکو پرس شده و جدا نمیشه!
اما کروم خیلی هم قشنگ نیست ولی از مشکی بهتره اما من که فکر می کردم آکو می خواد نقره ای تولید کنه مثل قسمت وسط کنسول و حتی عکسایی هم که قرار می داد ازش همین رو نشون می داد اما وقتی اولین بار شما عکسشو گذاشتید دیدم کرومه! :eek:

با تشکر:cool:

Farbod
09-17-2011, 08:44 AM
سلام

حالا اون قسمت پلاستیکی که روی میله دنده قرار می گیره و سردنده روش قرار می گیره در می یاد یا باید یک سردنده جدید خرید و اون رو شکست.

Saeed
09-17-2011, 10:35 AM
سلام

حالا اون قسمت پلاستیکی که روی میله دنده قرار می گیره و سردنده روش قرار می گیره در می یاد یا باید یک سردنده جدید خرید و اون رو شکست.

فربد جان
اون قطعه سفید رنگ روی میله دنده به سختی در میاد و در بیشتر مواقع جز شکستن راهی نداره, ولی اگر شما تونستید سالم اون قطعه رو در بیارد میتونید سر دنده فعلی رو به کس دیگری بدید و سر رنده جدید رو نصب کنید.
اون قطعه در سر دنده جدید مشکی رنگ شده و شکل و شیارهاش هم فرق می کنه.

Farbod
09-17-2011, 03:24 PM
سلام
فکر کنم منظور من رو متوجه نشدید من سردنده جدید رو نصب کردم که دیدم اینقدر بلند و افتضاح شده حالا برای کوتاه کردن دنده باید همون قطعه جدید رو در بیارم که بشه دنده رو برید یکبار که هرکاری کردم در نیومد. اگه هم که بشکنه که دیگه سردنده جدید به درد نمی خوره ولی خود سردنده مثل آب خوردن در می یاد

Saeed
09-17-2011, 04:31 PM
سلام
فکر کنم منظور من رو متوجه نشدید من سردنده جدید رو نصب کردم که دیدم اینقدر بلند و افتضاح شده حالا برای کوتاه کردن دنده باید همون قطعه جدید رو در بیارم که بشه دنده رو برید یکبار که هرکاری کردم در نیومد. اگه هم که بشکنه که دیگه سردنده جدید به درد نمی خوره ولی خود سردنده مثل آب خوردن در می یاد

دوست عزیز
همانطور که در آموزش نصب توضیح دادم , قطعه قدیمی که سفید رنگ بود عوض شده و قطعه جدید که مشکی رنگ هست , تولید شده و سر دنده باید بر روی این قطعه قرار بگیره. همانند دو شکل زیر:

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(12)112262622.jpg


http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(13)112262622.jpg


اگر شما همین قطعه را نصب کرده اید, این قطعه نرمتر از قطعه قبلی است و می توانید آنرا سالم خارج نمایید و اقدام به کوتاه نمودن میله دنده نمایید.

Renault Megane RS
09-23-2011, 12:57 AM
با سلام

دوستان امروز متوجه شدم که قسمت اعداد سردنده مگانی خوشتیپ داره پاک میشه!!! :eek:
به طوری که اون خط های زیر عدد سه کاملا پاک شده! دنده 5 هم داره پاک میشه!
چیکارش کنم؟ آخه برم عوضش هم کنم دوباره حتما همینجوری میشه! آکو باید اول یه فکری واسش بکنه! :(
اینم عکسش که اون قسمت قرمز پاک شده:

http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/s_Image66411922529.jpg (http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/Image66411922529.jpg)



با تشکر:cool:

ACO
09-23-2011, 02:00 AM
با سلام

دوستان امروز متوجه شدم که قسمت اعداد سردنده مگانی خوشتیپ داره پاک میشه!!! :eek:
به طوری که اون خط های زیر عدد سه کاملا پاک شده! دنده 5 هم داره پاک میشه!
چیکارش کنم؟ آخه برم عوضش هم کنم دوباره حتما همینجوری میشه! آکو باید اول یه فکری واسش بکنه! :(
اینم عکسش که اون قسمت قرمز پاک شده:

http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/s_Image66411922529.jpg
(http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/Image66411922529.jpg)



با تشکر:cool:

با سلام . من این موضوع رو به اکو اطلاع رسانی خواهم کرد .
کاش عکس واضحی میگرفتین .

Renault Megane RS
09-23-2011, 02:55 PM
با سلام . من این موضوع رو به اکو اطلاع رسانی خواهم کرد .
کاش عکس واضحی میگرفتین .


با سلام

ممنونم از پیگیریتون! :d
دیروز هر چی سعی کردم نتونستم عکس واضح تری بگیرم اما الان با یک موبایل دیگه عکس گرفتم که واضح تره!

http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/s_Image1432119235439.jpg (http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/Image1432119235439.jpg )

http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/s_Image1433119235439.jpg (http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/Image1433119235439.jpg )

http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/s_Image1431119235438.jpg (http://acopart.org/UPLOAD/aco-613/Image1431119235438.jpg )

با تشکر:cool:

امیر مسعود
09-24-2011, 06:34 PM
من یک سوالی از خدمت مدیران اکو داشتم اونم اینه که ایا سر دنده مگانی فقط همین یک مدل تولید میشه چون اینی که الان تو بازار هست اصلا مثل سر دنده مگان نمیمونه سر دنده مگان نقه ای رنگ هست نه استیل ایا اکو از اون مدل هم تولید میکنه ممنون به نظر من اون مدل قشنگ تر هست

ACO
09-24-2011, 06:47 PM
در مورد مشکل گزارش شده با اکو و مدیر ارشد صحبت کردم و اعلام کردند که این مساله به خاطر تعرق دست در طول زمان پیش می آید و اکو از ان مطلع است اما مساله ی طبیعی ای هست .
برای اینکه تعرق خللی به وجود نیاره نیاز هست که نوع خاصی از طلق رو در سردنده ها به کار برد که به طور کلی سیستم طراحی ان متفاوت خواهد شد و در بازار اصلا توجیه اقتصادی نداره
سردنده ای که امروز با قیمت زیر ده هزار تومان عرضه میشه و حداقل تا 7 هزار کیلومتر هیچ مشکلی براش پیش نمیاد رو اگر اکو طوری طراحی میکرد که از طلق های مخصوص استفاده شود حداقل قیمت آن به بالای 20 هزار تومان افزایش پیدا میکرد که اصلا توجیه اقتصادی ندارد
بنابراین تولید یک محصول زیبا با قیمت بسیار پایین و کارکرد حدود 7-10 هزار کیلومتر منطقی و طبیعیست
این رو باید در نظر گرفت که همین الان سردنده های فابریک لوگان در بازار قیمتی حدود 25 هزار تومان دارند (که کلا پلاستیکیه و ظاهر زیبایی هم نداره)
مساله ی دیگه ی که مطرح شد این هست که سری اول سردنده هایی که به بازار ارائه شد در تولید اونها از رنگ مرغوب ایرانی استفاده شده بود که اکو بعد از ان تصمیم گرفت که از یک رنگ با گرید بالای المانی استفاده کند که خود به خود این امر طبیعی رو هم به مدت زمان بیشتری به تعویق می اندازه
بنابراین سردنده هایی که از رنگ خارجی در تولید اونها استفاده شده بیش از 11 هزار کیلومتر (معادل زمانی آن) بدون هیچ مشکلی خواهند بود .
ناگفته نمونه سردنده فابریکی که بر روی تندر CSS اکو الان وجود داره که از رنو خریداری شده و برای آکو بیش از 350هزار تومان هزینه داشته هم در حالی که ماشین صفر کیلومتره و اصلا استفاده ای به اون صورت ازش نشده هم دچار رنگ رفتگی شده و این نشون میده که حتی رنو هم از همین تکنولوژی ها در تولید سردنده استفاده کرده .

Renault Megane RS
09-24-2011, 07:08 PM
در مورد مشکل گزارش شده با اکو و مدیر ارشد صحبت کردم و اعلام کردند که این مساله به خاطر تعرق دست در طول زمان پیش می آید و اکو از ان مطلع است اما مساله ی طبیعی ای هست .
برای اینکه تعرق خللی به وجود نیاره نیاز هست که نوع خاصی از طلق رو در سردنده ها به کار برد که به طور کلی سیستم طراحی ان متفاوت خواهد شد و در بازار اصلا توجیه اقتصادی نداره
سردنده ای که امروز با قیمت زیر ده هزار تومان عرضه میشه و حداقل تا 7 هزار کیلومتر هیچ مشکلی براش پیش نمیاد رو اگر اکو طوری طراحی میکرد که از طلق های مخصوص استفاده شود حداقل قیمت آن به بالای 20 هزار تومان افزایش پیدا میکرد که اصلا توجیه اقتصادی ندارد
بنابراین تولید یک محصول زیبا با قیمت بسیار پایین و کارکرد حدود 7-10 هزار کیلومتر منطقی و طبیعیست
این رو باید در نظر گرفت که همین الان سردنده های فابریک لوگان در بازار قیمتی حدود 25 هزار تومان دارند (که کلا پلاستیکیه و ظاهر زیبایی هم نداره)
مساله ی دیگه ی که مطرح شد این هست که سری اول سردنده هایی که به بازار ارائه شد در تولید اونها از رنگ مرغوب ایرانی استفاده شده بود که اکو بعد از ان تصمیم گرفت که از یک رنگ با گرید بالای المانی استفاده کند که خود به خود این امر طبیعی رو هم به مدت زمان بیشتری به تعویق می اندازه
بنابراین سردنده هایی که از رنگ خارجی در تولید اونها استفاده شده بیش از 11 هزار کیلومتر (معادل زمانی آن) بدون هیچ مشکلی خواهند بود .
ناگفته نمونه سردنده فابریکی که بر روی تندر CSS اکو الان وجود داره که از رنو خریداری شده و برای آکو بیش از 350هزار تومان هزینه داشته هم در حالی که ماشین صفر کیلومتره و اصلا استفاده ای به اون صورت ازش نشده هم دچار رنگ رفتگی شده و این نشون میده که حتی رنو هم از همین تکنولوژی ها در تولید سردنده استفاده کرده .

با سلام

اما من زمانی که این سردنده رو نصب کردم ماشین حدود 14200 کیلومتر کارکرد داشت الان هم تازه رسیده به 17000 تا یعنی حدود 3000 کیلومتر بیشتر کارکرد نداشته! :mad:
بهتر نبود که آکو که از این موضوع اطلاع داشته حداقل بعد از دوسال طول دادن برای عرضه به بازار برای حفظ رضایت مشتری اینو روی جعبه ی محصول می نوشت؟ :mad:
حالا در آخر ما با این سردنده سری اولیمون چیکار کنیم؟ می تونم به نمایندگی مراجعه کنم و یه نو بگیرم؟ :confused:

با تشکر:cool:

ACO
09-24-2011, 10:38 PM
با سلام

اما من زمانی که این سردنده رو نصب کردم ماشین حدود 14200 کیلومتر کارکرد داشت الان هم تازه رسیده به 17000 تا یعنی حدود 3000 کیلومتر بیشتر کارکرد نداشته! :mad:
بهتر نبود که آکو که از این موضوع اطلاع داشته حداقل بعد از دوسال طول دادن برای عرضه به بازار برای حفظ رضایت مشتری اینو روی جعبه ی محصول می نوشت؟ :mad:
حالا در آخر ما با این سردنده سری اولیمون چیکار کنیم؟ می تونم به نمایندگی مراجعه کنم و یه نو بگیرم؟ :confused:

با تشکر:cool:

در این مورد مجددا با اکو تماس گرفتم و پاسخ رو منتشر میکنم
با سلام وقت به خیر
تمامی محصولات آکو دارای گارانتی است و برخی از آنان تنها به دلیل وجود رقبای تجاری مشمول آکو گلد گارانتی است و تفاوت این دو یعنی گارانتی طلایی با سایر گارانتی های محصولات در مدت زمان آن خلاصه میشود و ارتباطی به نوع محصول و یا غیره و ذلک ندارد
به عبارت دیگر آکو محصولاتی را که عنوان مینماید دارای گارانتی است مشمول پیمودن مسافتی است که بین 10-20 هزار کیلومتر و یا 25 ماه میباشد
و آن گروهی را که مشمول آکو گلد گارانتی مینماید در واقع پیمودن مسافتی 2 تا 1.5 برابر بیش از گارانتی معمولی یا بازه ای زمانی معادل حدود 36 ماه را شامل می گردد
که این نیز در مورد آپشن های گوناگون در آکو جداول متفاوتی را دارا میباشد
به عنوان مثال گل پخش کن های ساخت آکوپارت دارای گارانتی مادام العمر میباشد (مثلا شکستگی در مورد این محصول جز گارانتی مادام العمر میباشد) ( در صورتی که قطعا دچار فرسودگی طبیعی نشده باشد) اما رنگ باختن همین محصول با توجه به شرایط اقلیمی که اتومبیل در آن به سر میبرد حدود 25 تا 36 ماه است که در این صورت بعد از سپری شدن این مدت آنرا از گارانتی خارج می نماید (که منظور همان ظاهر محصول است)
و یا مثلا در مورد نمد درب موتور که همان عایق صوتی و حرارتی است , آکو حداکثر آنرا 25 ماه گارانتی مینماید که در مقایسه با تولیدات سایر رقبای آکو در بازار حتی گارانتی 6 ماهه برای آن در نظر گرفته نشده و تولید کنندگان آن محصول را ضمانت نمی نمایند .

دوست عزیز محصولی که شما تهیه نموده اید در کشور مادر و شرکت سازنده (کمپانی رنو فرانسه) هم فاقد هر گونه گارانتی است و این موضوع از طریق نمایندگان محترم ایران خودرو و پارس خودرو نیز قابل پرس جو و آگاهی می باشد اما از آنجا که موفقیت های پیاپی آکوی عزیز
و آنچه که این شرکت بزرگ را زبانزد عام و خاص و حتی خودروسازان قدر کشور نموده مشتری مداری ; دقت ; مدیریت و کارآمدی گره خورده است , خود را موظف میداند تا در هر مقطع و در مورد هر محصول که خود تولید مینماید پاسخگوی هموطنان عزیز باشد
آنچه شما در مورد کیفیت جستجو میکنید شاید کنکاش دقیقی در مورد کیفیت نباشد بلکه در مبحث مشتری مدار بودن یک شرکت قابل ارزیابی است و می گنجد
در مورد این محصول که شما آنرا با قیمت بسیار ناچیز تهیه نموده و به عنوان یک آپشن به اتومبیل خود آفزوده اید و سوالاتی که همینک پیرامون آن مطرح می نمایید آکو بسیار مصمم پاسخگو بوده و در صدد جلب رضایت شما میباشد

اما این بدان معنی نیست که طرح این موضوع کارشناسی شده و دارای عمومیتی قابل توجه باشد .

به هر جهت گلایه شما بسیار محترم شمرده شده و شاید بهتر بود از همان ابتدا به جای رنگ شدن اعداد سردنده آنرا به صورت کاملا کرومیک و فاقد رنگ مانند نمونه های سایر خودروسازان قدر به بازار عرضه می نمودیم
در میان بیش از 12000 محصول سردنده عرضه شده به بازار
تنها مورد گلایه و انتقاد از سوی جنابعالی بوده و تاکنون به چنین موردی برخورد ننموده و حتی
سردنده هایی که همینک از سوی کمپانی بر روی اتومبیل های صفر کیلومتر نصب و تحویل مشتری می گردد نیز اعداد آن از جنس خود سردنده با رنگی کمی تیره تر یا روشن تر می باشد.
ضمن اینکه با نگاهی ساده به این سردنده ها و مقایسه آن با محصول تولید شده توسط اکو ویژگی های خاصی به چشم میخورد که حداقل آن ارتفاع سردنده و کارکرد آن میباشد .
با این حال جنابعالی مختارید تا با مراجعه به نماینده دائمی خدمات پس از فروش آکو در استان تهران نسبت به تعویض و یا استرداد کالا و دریافت وجه آن مبادرت نمایید
و این مهم از نقاط قوت و ویژگی های برجسته آکوست که آنرا از سایر تولید کنندگان داخلی ونیز حتی برخی سازندگان خارجی بسیار متمایز میکند .
از اینکه جنابعالی احساس نمایید حقی از شما تضییع نشده آکو به مقصود اصلی خود یعنی مشتری مداری و حفظ وی به عنوان سرمایه اصلی یک شرکت , رسیده و این توفیقی است که به راحتی به دست نمی رسد .

ACO
09-24-2011, 10:44 PM
من یک سوالی از خدمت مدیران اکو داشتم اونم اینه که ایا سر دنده مگانی فقط همین یک مدل تولید میشه چون اینی که الان تو بازار هست اصلا مثل سر دنده مگان نمیمونه سر دنده مگان نقه ای رنگ هست نه استیل ایا اکو از اون مدل هم تولید میکنه ممنون به نظر من اون مدل قشنگ تر هست
فرمودین که سردنده ی اکو با سردنده مگان اصلا شبیه به هم نیست
این مورد از نظر ما درست نیست تفاوتی بین این دو نیست
اون قسمت هم نقره ای نیست بلکه به خاطر قرار گرفتن در وان پس از تولید به اون رنگ در میاد
اکو در ابتدای تولید این سردنده از انجایی که نمیدانست در بازار کدامیک از این رنگ ها و حالات بیشتر مورد پسند واقع میشود تمامی اپشن های مختلف رو ارائه داد (رنگ) اما پس از مدتی به این نتیجه رسید که همان رنگ مگانی بیشتر مورد پسند واقع شده
سردنده هایی که امروز در بازار هست با سردنده های مگانی هیچ تفاوتی نداره .

امیر مسعود
09-25-2011, 12:22 AM
فرمودین که سردنده ی اکو با سردنده مگان اصلا شبیه به هم نیست
این مورد از نظر ما درست نیست تفاوتی بین این دو نیست
اون قسمت هم نقره ای نیست بلکه به خاطر قرار گرفتن در وان پس از تولید به اون رنگ در میاد
اکو در ابتدای تولید این سردنده از انجایی که نمیدانست در بازار کدامیک از این رنگ ها و حالات بیشتر مورد پسند واقع میشود تمامی اپشن های مختلف رو ارائه داد (رنگ) اما پس از مدتی به این نتیجه رسید که همان رنگ مگانی بیشتر مورد پسند واقع شده
سردنده هایی که امروز در بازار هست با سردنده های مگانی هیچ تفاوتی نداره .

کورش جان از نظر ظاهری بله فرقی ندارند ولی از نظر رنگ چرا متفاوت هستند نمونه نصب شده روی مگان نقره ای هست ولی نمونه اکو کروم هست به نظر من بهتر هست همون نقره ای تولید شود
:cool:

Mehran Renault
09-25-2011, 12:27 AM
کورش جان از نظر ظاهری بله فرقی ندارند ولی از نظر رنگ چرا متفاوت هستند نمونه نصب شده روی مگان نقره ای هست ولی نمونه اکو کروم هست به نظر من بهتر هست همون نقره ای تولید شود
:cool:
درسته نقره اي قشنگتره و بيشتر با رنگ دكور داخل هماهنگ هست

ACO
09-25-2011, 12:31 AM
عرض کردم که سری اول تولیدات سردنده مگانی اکو در چند طیف رنگ بوده چون به درستی نمیدونسته که کدومیک از این رنگها مورد استقبال قرار خواهد گرفت
اما الان تمام سردنده های تولیدی همگی همرنگ سردنده ی مگانی هست(شاید کمی سیرتر) .
حالا شما دقیقا کدومش رو دیده این نمیدونم.

Mehran Renault
09-25-2011, 12:38 AM
عرض کردم که سری اول تولیدات سردنده مگانی اکو در چند طیف رنگ بوده چون به درستی نمیدونسته که کدومیک از این رنگها مورد استقبال قرار خواهد گرفت
اما الان تمام سردنده های تولیدی همگی همرنگ سردنده ی مگانی هست(شاید کمی سیرتر) .
حالا شما دقیقا کدومش رو دیده این نمیدونم.
مال من رنگ روش كرومي هست
اما براي سردنده فابريكش يه نقشه هايي دارم
احتمالا بدم به نقاش كه رويش برام رنگ نقره اي بزنه و براي دورش هم يكي از دوستام قرار چرم كار كنه :cool:

Renault
09-25-2011, 01:12 AM
من نیز با دوستان موافقم. چقدر خوب میشه که برای سری بعد تولیدات از رنگ نقره ای برای اون قسمت کروم استفاده بشه چرا که با قطعاد دکوراتیو داخل همخوانی بیشتری خواهد داشت. من الان از به همین دلیل از سردنده 206 SD استفاده میکنم و خوب به نظرم همخوانی بیشتری داره اما استایل سردنده مگان بسیار زیباست اما همین کروم بودن اون قسمت فوقانی یکم منو اذیت میکنه!!
با آرزوی موفقی روز افزون برای گروه صنعتی آکو...

Renault Megane RS
09-25-2011, 10:42 PM
با سلام

من امروز رفتم سردنده مگانیمو به خاطر همون پاک شدن رنگ روش عوض کردم و با کمال تعجب دیدم واقعا عین مگان شده و سرش نقره ایه! :eek:
من که خیلی خوشحال شدم! :d



http://www.acopart.org/upload/ACO-613/Image673119253435.jpg

http://www.acopart.org/upload/ACO-613/Image674119253435.jpg

http://www.acopart.org/upload/ACO-613/Image676119253435.jpg

http://www.acopart.org/upload/ACO-613/Image678119253435.jpg



البته بدنه اش کمی سیاه تر شده اما مشکلی نیست مهم روشه! :p

با تشکر:cool:

Mehran Renault
09-25-2011, 10:56 PM
با سلام

من امروز رفتم سردنده مگانیمو به خاطر همون پاک شدن رنگ روش عوض کردم و با کمال تعجب دیدم واقعا عین مگان شده و سرش نقره ایه! :eek:
من که خیلی خوشحال شدم! :d



http://www.acopart.org/upload/ACO-613/Image678119253435.jpg



البته بدنه اش کمی سیاه تر شده اما مشکلی نیست مهم روشه! :p

با تشکر:cool:
اگه نقره اي شده اين كرومي رو پس بفرستيم يه نقره اي رنگ بهمون بدين :p من نرقه اي دوست دارم:rolleyes:

امیر مسعود
09-25-2011, 11:12 PM
[QUOTE=Renault Megane RS;49002]با سلام

من امروز رفتم سردنده مگانیمو به خاطر همون پاک شدن رنگ روش عوض کردم و با کمال تعجب دیدم واقعا عین مگان شده و سرش نقره ایه! :eek:
من که خیلی خوشحال شدم! :d



http://www.acopart.org/upload/ACO-613/Image673119253435.jpg

بسیار زیباست مبارکتون باشه ;)

Saeed
09-27-2011, 11:49 AM
با سلام
من امروز رفتم سردنده مگانیمو به خاطر همون پاک شدن رنگ روش عوض کردم و با کمال تعجب دیدم واقعا عین مگان شده و سرش نقره ایه! :eek:
من که خیلی خوشحال شدم! :d

http://www.acopart.org/upload/ACO-613/Image676119253435.jpg





البته بدنه اش کمی سیاه تر شده اما مشکلی نیست مهم روشه! :p
با تشکر:


سلام دوست عزیز
زیبا شده بهتون تبریک میگم.
ولی اگر موقع بستن کاور دور دنده همانند شکلهای ریز و بر عکس می بستید کاور رو زمانی که به سمت پاییم می کشیدید کاور رو , هم نمای زیبا تری بهتون میده و کار حرفه ای تر در میاد و هم اون دوخت کاور پنهان میشه و پیدا نیست.


http://acopart.org/UPLOAD/aco-971/s_Gear(16)112262622.jpg

(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(16)112262622.jpg)


http://acopart.org/UPLOAD/aco-971/s_Gear(17)112264958.jpg

(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(17)112264958.jpg)

Renault Logan
09-27-2011, 05:55 PM
سلام آقا سعيد
ماشين شما احتمالا مدل 88 به بعد هست كه زير سر دنده دكمه براي باز و بسته كردن كاور نداره و بايد از پايين همانطور كه اقدام كرديد ، باز بشه .
ولي مدل هاي 86 و 87 مثل ماشين بنده و ماشين آقاي موسوي هم 87 هست فكر كنم ، زير سر دنده دكمه داره براي باز و بسته كردن
در اين مدل هاي دكمه دار فكر نكنم بشه كاري رو كه فرموديد انجام داد .

Renault Megane RS
09-27-2011, 10:32 PM
سلام دوست عزیز
زیبا شده بهتون تبریک میگم.
ولی اگر موقع بستن کاور دور دنده همانند شکلهای ریز و بر عکس می بستید کاور رو زمانی که به سمت پاییم می کشیدید کاور رو , هم نمای زیبا تری بهتون میده و کار حرفه ای تر در میاد و هم اون دوخت کاور پنهان میشه و پیدا نیست.



http://acopart.org/UPLOAD/aco-971/s_Gear(16)112262622.jpg


(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(16)112262622.jpg)



http://acopart.org/UPLOAD/aco-971/s_Gear(17)112264958.jpg


(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Gear(17)112264958.jpg)

با سلام

بله آقا سعید همونطور که علیرضا جان فرمودند ماشین ما 87 هست و گردگیرش دکمه داره و دیگه لازم نیست بست بسته بشه!

با تشکر:cool:

Saeed
09-28-2011, 11:26 AM
سلام آقا سعيد
ماشين شما احتمالا مدل 88 به بعد هست كه زير سر دنده دكمه براي باز و بسته كردن كاور نداره و بايد از پايين همانطور كه اقدام كرديد ، باز بشه .
ولي مدل هاي 86 و 87 مثل ماشين بنده و ماشين آقاي موسوي هم 87 هست فكر كنم ، زير سر دنده دكمه داره براي باز و بسته كردن
در اين مدل هاي دكمه دار فكر نكنم بشه كاري رو كه فرموديد انجام داد .

با سلام

بله آقا سعید همونطور که علیرضا جان فرمودند ماشین ما 87 هست و گردگیرش دکمه داره و دیگه لازم نیست بست بسته بشه!

با تشکر:cool:

شما میتونید با همون دکمه هم این کار رو انجام بدید و حتی برای محکم کاری از یه بست کمربندی هم برای کمک به دکمه استفاده نمایید . هدف حذف دوخت کاور و حالت دادن به کاور به صورت حرفه ای می باشد. چیز سختی هم نیست که نشه انجامش داد و مشکل فنی هم پیش نمیاره. امروز همه خیاطهای صنعتی از این تکنیک استفاده می کنند.

Renault Logan
09-28-2011, 03:19 PM
شما میتونید با همون دکمه هم این کار رو انجام بدید و حتی برای محکم کاری از یه بست کمربندی هم برای کمک به دکمه استفاده نمایید . هدف حذف دوخت کاور و حالت دادن به کاور به صورت حرفه ای می باشد. چیز سختی هم نیست که نشه انجامش داد و مشکل فنی هم پیش نمیاره. امروز همه خیاطهای صنعتی از این تکنیک استفاده می کنند.

بله شدنش كه ميشه ولي با احترام به نظر شما ، به نظر بنده ارزش دردسر و اتلاف وقت باز و بسته كردن كاور و خار اون از كنسول رو نداره . الان خيلي از ماشين هاي خارجي رو ديدم كه بر عكس دوخت روي چرم ها طوري هست كه ديده ميشه چون زيبايي خاصي به چرم ميده همون دوخت . از طرفي ممكنه روزي مثل آقاي موسوي سر دنده خراب بشه و نياز به تعويض ، اونوقت دوباره بايد اين خار و كاور از كنسول در بياد و باقي ماجرا
موفق باشيد .

Saeed
09-28-2011, 04:34 PM
بله شدنش كه ميشه ولي با احترام به نظر شما ، به نظر بنده ارزش دردسر و اتلاف وقت باز و بسته كردن كاور و خار اون از كنسول رو نداره . الان خيلي از ماشين هاي خارجي رو ديدم كه بر عكس دوخت روي چرم ها طوري هست كه ديده ميشه چون زيبايي خاصي به چرم ميده همون دوخت . از طرفي ممكنه روزي مثل آقاي موسوي سر دنده خراب بشه و نياز به تعويض ، اونوقت دوباره بايد اين خار و كاور از كنسول در بياد و باقي ماجرا
موفق باشيد .

تعجب می کنم اصلا اتلاف وقتی نداره و شاید 5 ثانیه هم طول نکشه باز کردن کاور دور دنده.
در مورد دوخت روی چرم هم با نظر شما موافق هستم و حتی در حال حاضر دور فرمان و داشبرد ماشین هم دوخت میشه. البته با نخ مخصوص و کلفت و دست دوزی شده نه با چرخ صنعتی.
در هر حال من لازم میدیدم که این مطلب را عنوان کنم, یه مقدار جای تعجب داره که برای زیبایی داخلی خودرو ساعتها وقت صرف می کنیم و هزینه های فراوانی پرداخت می کنیم در صورتی که ساده ترین موارد میتونه به زیبایی خودرو کمک کنه.

Farbod
10-08-2011, 09:46 AM
سلام

من بالاخره دسته دنده رو کوتاه کردم حدود 2 سانتیمتر. البته اول جا داره از زحمات آقا سعید تشکر کنم که خیلی زحمت کشیدن. ماشین من چون مدل 87 بود دسته دنده بلند بود و با سردنده جدید ظاهر زیبایی نداشت. کاور دنده رو هم به همون شکلی که آقا سعید گفتن بستم و به نظرم خیلی زیباتر از حالتیست که با دکمه بسته می شه.