PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : پاره شدن گردگیر پلوس و مشکلات آن


mohammad_sadegh
10-08-2010, 10:21 PM
سلام
هدفم از ایجاد این تاپیک بررسی یکی از مشکلات خیلی مهم در تندر هست که در صورت بی توجهی خرج سنگینی رو دست مالک خودرو میگذارد.
در حدود 1 ماه پیش متوجه روغن ریزی از زیر خودرو شدم.در کمال تعجب چیزی حدود 1 لیتر از روغن گیربکس داشت تخلیه میشد.سریعا به نمایندگی مراجعه کردم و پس از بررسی متوجه شدند گردگیر پلوس سمت راننده که به گیربکس متصل هست پاره شده.
ظاهرا عمر گیربکس هم در گرو همین گرد گیر ناچیز هست و در صورت خرابی بلا استثناء روغن تخلیه میشود.
2 تا تندر هم اونجا بود که به دلیل اینکه گیربکس کاملا خشک شده بود و اصطلاحا آبش رو از دست داده بود مجبور بودند تا هزینه ای معادل 1.5 میلیون تومان پرداخت کنند.
این گردگیر در بازار به صورت تنها معمولا نیست و در بسته بندی به همراه بست های نگه دارنده به قیمت 25 هزار تومان عرضه میشه.اما من تونستم فقط گردگیر رو 17 هزار تومان خریداری کنم.
از اون موقع هم 1 دونه گردگیر داخل ماشین رزرو نگه داشتم.خلاصه برای ما که به خیر گذشت.
این هم عکسی از گردگیر

http://www.acopart.org/upload/ACO-607/s_Untitled101082023.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-607/Untitled101082023.jpg)

Renault Logan
10-09-2010, 12:29 AM
تشکر از شما دوست صمیمی وبزرگوار .
دیدم فقط اکتفا کردن به زدن دکمه تشکر واقعا کم هست .
دوستان مشاهده کردند که عرض کردم دوست عزیزمون محمد آقا بخاطر بالا بودن کیلومتر ماشینشون تجارب زیاد و ارزشمندی دارند .
این تجربه بسیار ارزشمندی هست و باید همه صاحبان لوگان به این نکته بسیار ظریف توجه ویژه داشته باشند .
شاد باشید .

MAHDI-TONDAR
10-09-2010, 03:43 PM
با سلام و تشکر از دوست عزیز مان
میخواستم سئوال کنم این گرد گیر پلوس که می فرمائید زمان خاصی و یا عمر مفید برای تعویض دارد؟

mohammad_sadegh
10-09-2010, 04:29 PM
والا قطعه پلاستیکی هست و همونطور که مطلع هستید تحت تاثیر خیلی عوامل هست.
مال ما تقریبا حدودا 115 هزار تا پاره شد.خوب این نشون میده اون اول جنس ها چقدر عالی بوده.
اما دیروز یک بنده خدایی رو دیدم که مدل 87 بود و 76 هزار تا راه رفته بود و گردگیر مرخص شده بود.
چک کردن این قطعه از اوجب واجبات هست و روی چال یک تعویض روغنی میشه پوسیدگی رو در اون بررسی کرد.
چون بالاخره یک روز نه چندان دوری فرا میرسه که پاره میشه.

Salmani
10-09-2010, 04:35 PM
در کل ممنون الان دیگه وقت تعویض روغن ماشینه و حتما حتما به تعویض روغنی میگم که چک کنه اخه حدود 65 راه رفته!!با اونکه مدل 87 اما کار از محکم کاری عیب نمبکنه!!

HosseyN
04-18-2011, 09:04 AM
سلام
هدفم از ایجاد این تاپیک بررسی یکی از مشکلات خیلی مهم در تندر هست که در صورت بی توجهی خرج سنگینی رو دست مالک خودرو میگذارد.
در حدود 1 ماه پیش متوجه روغن ریزی از زیر خودرو شدم.در کمال تعجب چیزی حدود 1 لیتر از روغن گیربکس داشت تخلیه میشد.سریعا به نمایندگی مراجعه کردم و پس از بررسی متوجه شدند گردگیر پلوس سمت راننده که به گیربکس متصل هست پاره شده.
ظاهرا عمر گیربکس هم در گرو همین گرد گیر ناچیز هست و در صورت خرابی بلا استثناء روغن تخلیه میشود.
2 تا تندر هم اونجا بود که به دلیل اینکه گیربکس کاملا خشک شده بود و اصطلاحا آبش رو از دست داده بود مجبور بودند تا هزینه ای معادل 1.5 میلیون تومان پرداخت کنند.
این گردگیر در بازار به صورت تنها معمولا نیست و در بسته بندی به همراه بست های نگه دارنده به قیمت 25 هزار تومان عرضه میشه.اما من تونستم فقط گردگیر رو 17 هزار تومان خریداری کنم.
از اون موقع هم 1 دونه گردگیر داخل ماشین رزرو نگه داشتم.خلاصه برای ما که به خیر گذشت.
این هم عکسی از گردگیر

http://www.acopart.org/upload/ACO-607/s_Untitled101082023.jpg

(http://www.acopart.org/upload/ACO-607/Untitled101082023.jpg)
سلام محمد آقا
از سمت شاگرد ماشين من چند وقتي هست كه موقع رد كردن يك دست‌انداز صدايي شبيه به تالاپ تالاپ مياد. انگار توي ماشين يك ظرف بزرگ آب باشه!! جايي خوندم كه اين مسأله به خاطر شل شدن مهره‌ي سر پلوس هست. دو تا سئوال داشتم: 1- آيا اين صدا مي‌تونه به پاره شده گردگير پلوس ربطي داشته باشه؟ 2- مهره‌ي سر پلوس كجاست و چطوري مي‌شه از سفت بودنش مطمئن شد؟
با تشكر.

zanjani
04-18-2011, 09:20 AM
سلام محمد آقا
از سمت شاگرد ماشين من چند وقتي هست كه موقع رد كردن يك دست‌انداز صدايي شبيه به تالاپ تالاپ مياد. انگار توي ماشين يك ظرف بزرگ آب باشه!! جايي خوندم كه اين مسأله به خاطر شل شدن مهره‌ي سر پلوس هست. دو تا سئوال داشتم: 1- آيا اين صدا مي‌تونه به پاره شده گردگير پلوس ربطي داشته باشه؟ 2- مهره‌ي سر پلوس كجاست و چطوري مي‌شه از سفت بودنش مطمئن شد؟
با تشكر.


سلام
البته صدای آب داخل مخزن شیشه شور به راحتی تومیاد یه بار اون رو کامل پر آب کنید وازدست انداز رد شید ممکنه از اون باشه
موفق باشید

Alireza
04-18-2011, 02:17 PM
سلام
هدفم از ایجاد این تاپیک بررسی یکی از مشکلات خیلی مهم در تندر هست که در صورت بی توجهی خرج سنگینی رو دست مالک خودرو میگذارد.
در حدود 1 ماه پیش متوجه روغن ریزی از زیر خودرو شدم.در کمال تعجب چیزی حدود 1 لیتر از روغن گیربکس داشت تخلیه میشد.سریعا به نمایندگی مراجعه کردم و پس از بررسی متوجه شدند گردگیر پلوس سمت راننده که به گیربکس متصل هست پاره شده.
ظاهرا عمر گیربکس هم در گرو همین گرد گیر ناچیز هست و در صورت خرابی بلا استثناء روغن تخلیه میشود.
2 تا تندر هم اونجا بود که به دلیل اینکه گیربکس کاملا خشک شده بود و اصطلاحا آبش رو از دست داده بود مجبور بودند تا هزینه ای معادل 1.5 میلیون تومان پرداخت کنند.
این گردگیر در بازار به صورت تنها معمولا نیست و در بسته بندی به همراه بست های نگه دارنده به قیمت 25 هزار تومان عرضه میشه.اما من تونستم فقط گردگیر رو 17 هزار تومان خریداری کنم.
از اون موقع هم 1 دونه گردگیر داخل ماشین رزرو نگه داشتم.خلاصه برای ما که به خیر گذشت.
این هم عکسی از گردگیر

http://www.acopart.org/upload/ACO-607/s_Untitled101082023.jpg


(http://www.acopart.org/upload/ACO-607/Untitled101082023.jpg)
ساتم خدمت دوستان
ماشین من کمی باز شده ولی روغن نمیده
بردم نشون هم دادم چند وقت پیش گفتن مشکلی نداره
به نظر شما دوستان عوض کنمش

اینم عکس بسته بندی کاملش
http://www.acopart.org/Upload/ACO-1659/s_4837361025252849748211418227.jpg

morteza
04-18-2011, 08:28 PM
سلام محمد آقا
از سمت شاگرد ماشين من چند وقتي هست كه موقع رد كردن يك دست‌انداز صدايي شبيه به تالاپ تالاپ مياد. انگار توي ماشين يك ظرف بزرگ آب باشه!!
با تشكر.
با سلام
دوست عزیز امکان داره صدا از باک بنزینتون باشه. وقتی باک رو تا یه حدی پر میکنین و از دست انداز رد میشین صدای تالاپ تولوپ بنزین میاد.

mohammad_sadegh
04-19-2011, 09:11 PM
سلام محمد آقا
از سمت شاگرد ماشين من چند وقتي هست كه موقع رد كردن يك دست‌انداز صدايي شبيه به تالاپ تالاپ مياد. انگار توي ماشين يك ظرف بزرگ آب باشه!! جايي خوندم كه اين مسأله به خاطر شل شدن مهره‌ي سر پلوس هست. دو تا سئوال داشتم: 1- آيا اين صدا مي‌تونه به پاره شده گردگير پلوس ربطي داشته باشه؟ 2- مهره‌ي سر پلوس كجاست و چطوري مي‌شه از سفت بودنش مطمئن شد؟
با تشكر.
سلام
احتمال 99% به خاطر همون مخزن آب شیشه شور هست.پر کنید و تست کنید.

mohammad_sadegh
12-01-2011, 11:19 PM
دیروز بعد از 7 هزار کیلومتر از تعویض گردگیر به نکته جدیدی در باره این مشکل رسیدم.
دیدم کف پارکینگ کلی روغن گیربکس ریخته و حدودا 1.5 لیتری میشد.یعنی خیلی بیشتر از زمانی که گردگیر دچار پارگی جزئی میشود.
رفتم پیش مکانیک و پس از بررسی متوجه شدیم قطعه پلاستیکی جلوی بست کوچک گردگیر هست، که وظیفه اش جلوگیری کردن از حرکت گردگیر به جلو هست.
در عکس این قطعه پلاستیکی نشان داده شده که کاملا جدا از گردگیر هست و روی میله اصلی پلوس فیکس میشود.اگر دقت کنید بست کوچک گردگیر در پشت هست.میدونید که داخل گردگیر پر از روغن هست و چرب .یعنی اگر بست گردگیر کاملا سفت هم باشد در تکان های جاده می تواند به جلو لیز بخورد که این قطعه پلاستیکی مانع از این اتفاق میشود! در نتیجه به محض حرکت گردگیر به جلو کاملا مشخص هست که روغن به راحتی تخلیه میشود.
در ماشین من این پلاستیک شکسته بود.علتش رو نمیدونم.اما دقت کنید اگر زمانی گردگیر پلوس ماشین شما پاره شد و خواستید تعویض کنید ، مکانیک مراقب باشد که به این قطعه آسیبی نرسد.یا اگر ذره ای حالت شکستگی داشت به دادش برسید.
از اینرو مجبور شدم یک دست کامل گردگیر به قیمت 22 تومان بگیرم تا این این قطعه داخلش باشد.
برای تعویضش حتما باید کار به یک تراشکار داده شود تا ابتدا 3 شاخه پلوس را بیرون آورده و بلبرینگی را که دقیقا در مرکز قسمت کوچک گردگیر هست رو خارج کرده و سپس به این قطعه پلاستیکی میرسد که اون رو با نوع جدید تعویض میکند.بهتر هست بلبرینگ کهنه رو هم با مدل نو که در بسته بندی هست عوض کنید.
من که نفهمیدم عزیزانی که این رو طراحی کردند آیا نمی توانستند یک قطعه فلزی در اینجا قرار دهند تا آسیب نبیند!!!

http://www.acopart.org/upload/ACO-607/s_129672387719354375.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-607/129672387719354375.jpg)

Hummer
06-30-2013, 09:11 PM
سلام و خسته نباشید خدمت دوستان

1 - قیمت الان این گردگیر
2- آیا این گردگیر هم دارای موارد جعلی است ، چون که نمایندگی موجود نداشت و من مجبور شدم از بیرون تهیه کنم

3- 2 گردگیر های در محور جلو ماشین ، سمت لاستیک ها هست ، تعویض اونها به چه شکل و مدت زمانیه

با تشکر

Hummer
01-04-2014, 01:30 AM
سلام به همگی دوستان

یکی از مهترین و اساسی ترین ایرادات و ضعف ال 90 همین گردگیر پولوس هست

من هم حدود کیلومتر 94000 تا متوجه روغن ریزی شدم و از اونجایی که انتظارشو داشتم

متوجه شدم روغن گیربکس هست و بردم نمایندگی و تعویض کردم

خیلی هم گرون تمام شد

روغن Esso 3litr حدود 100 تومن

گردگیر و متعلقات 50
دستمزد 70


ایراد دیگه ای هم به نظر من داره تسمه تایم و داستان هاش هست

یعنی تو ساده ترین قسمت های طراحی ......................

Moslehy
08-15-2014, 01:24 PM
سلام
بعد ازتعویض گردگیرپلوس آیا باید مهره پلوس هم تعویض گردد؟یا خیر؟
اگرباید تعویض شود مهره پلوس به تنهایی در بازار هست ؟یعنی با هر بار باز کردن پلوس حالا به هر دلیل(بلبرینگ-گردگیر)بامهره عوض بشه؟میگن مهره جلوش چند خار داره که پس از بسته شدن این خارهاقفل شده ویکبار مصرف است.
من یک نمونه پیدا کردم8000تومن خوبه؟همینه؟

MATIN
10-24-2014, 09:19 AM
مشکل از بزرگ‌ترین نقطه ضعف تندر90 آغاز می‌شود

دنیای خودرو:
اگر روزی دنده خودروی تندر۹۰ شما ابتدا بد جا رفت و در نهایت در دنده‌های چهار و پنج، گیربکس قفل شد این را بدانید که حتماً بر اثر پارگی گردگیر پلوس، روغن گیربکس خالی شده و خشک کار کردن دنده‌ها باعث این اتفاق شده است و شما احتمالاً باید از ۸۰۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان بسته به شدت آسیب‌رسیدن به قطعات داخل گیربکس هزینه کنید. درست مثل مالک این تندر۹۰ که هفته گذشته به تعمیرگاه مراجعه کرد و گفت: آقای مکانیک! صبح که خودرو را روشن کردم دنده‌های سنگین در کوچه و خیابان خوب جا می‌رفت اما وقتی که وارد اتوبان شدم ورود به دنده چهار با سختی انجام شد و تعویض به دنده پنج با صدا همراه بود. وقتی خواستم معکوس بکشم و از دنده پنج به دنده چهار بیایم ناگهان گیربکس قفل شد. مالک این خودرو افزود: پس از چند بار گاز دادن و کلاچ گرفتن نیز گیربکس آزاد نشد و مجبور شدم هنگامی که به ترافیک رسیدم از سرعت خودرو کم کنم تا خودرو خاموش شود. او به مکانیک گفت: دوباره هر چه استارت زدم با وجودی که کلاچ گرفته بودم اما خودرو چون در دنده پنج قرار داشت از جا می‌پرید و دوباره خاموش می‌کرد. مکانیک به مالک تندر پاسخ داد: گردگیر پلوس تندر۹۰ها بعد از مدتی پاره می‌شود و چون مثل گردگیر پلوس خودروهای پژو زه و لایه دوم ندارد در نتیجه روغن داخل آن خالی می‌شود و گیربکس خشک کار کرده و قفل می‌کند. در صورتی که در خانواده پژو این اتفاق کمتر رخ می‌دهد زیرا اگر گردگیر پلوس در پژوها پاره شد روغن در لایه دوم قرار می‌گیرد و به گیربکس اجازه خشک شدن سریع را نمی‌دهد. اکنون با این مقدمه می‌خواهیم ببینیم در خودروی تندر۹۰ مذکور، پارگی گردگیر پلوس و خروج روغن از آن به چه قطعاتی آسیب وارد کرده است:

مکانیک ابتدا دید تندر۹۰ محصول پارس‌خودرو مدل سال ۸۹ است و حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر کار کرده است بنابراین ابتدا سیستم کلاچ را بررسی نمود ولی سیستم کلاچ سالم بود بعد دید که گیربکس بدون روغن کار می‌کند و احتمالاً دنده خرد کرده پس گیربکس را باز نمود.

http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/215300x130585990634827500.jpg


هنگامی که مشغول باز کردن گیربکس شد فهمید که گردگیر پلوس پاره شده و همه واسکازین از آن خارج شده است که این بزرگ‌ترین ضعف در خودروهای تندر۹۰ است. علت خرابی گیربکس نیز همین پارگی بود زیرا معمولاً جنس پلاستیک بعد از مدتی خشک و فرسوده می‌شود و باعث پارگی می‌گردد.

http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/312300x130585990636858750.jpg

در خودرو تندر۹۰ اگر بخواهیم گیربکس را باز کنیم ابتدا باید رام را باز نموده و به دلیل کمبود فضای دسترسی به قطعات مجبوریم که جای باتری و کامپیوتر خودرو را نیز باز نماییم تا بتوانیم به پیچ‌های گیربکس دسترسی داشته باشیم که این نشان‌دهنده طراحی بد خودرو است (البته در جاگیری قطعات) مکانیک بعد از باز کردن متعلقات گیربکس مذکور، چهار عدد پیچ روی و شش عدد پیچ زیرین خودرو را باز کرد.

http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/48300x2130585990638890000.jpg

مکانیک بعد از باز کردن پیچ‌های گیربکس، گیربکس را به صورت کشویی به سمت جلو کشید. بعد از این کار گیربکس را به آرامی به روی زمین قرار داد و به روی میز کار منتقل کرد البته مکانیک قبل از باز کردن گیربکس، سنسور دور موتور و متعلقات الکترونیکی و پیچ‌های دسته موتور را باز کرده بود.

http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/57300x2130585990641077500.jpg.

مکانیک بعد از پیاده کردن گیربکس از روی خودرو مشغول باز کردن آن شد. ابتدا پوسته گیربکس را باز کرد و بعد از آن خارهای آن را آزاد نمود. بعد از باز کردن پوسته گیربکس، مکانیک به بررسی قطعات داخل آن پرداخت تا قطعاتی که باید تعویض شوند را باز کند.

http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/69300x2130585990645296250.jpg

مکانیک بعد از بررسی متوجه شد که خوشبختانه فقط چند قطعه آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد از جمله بلبرینگ دنده پنج و دنده برنجی و شفت دنده‌ها که روی آن ساییده شده بود. به همین خاطر ابتدا بلبرینگ و دنده پنج را باز کرد و بعد از آن شفت دنده‌ها را جدا نمود. پس تمام دنده‌ها را باز کرد و بعد از آن شفت را باز نمود.

http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/77300x2130585990647327500.jpg

بعد از شناسایی قطعات فرسوده، مکانیک سفارش تهیه قطعات نو داد و گفت: کیفیت قطعات بد در یک خودرو معمولاً هزینه‌های گزافی بر روی دست دارندگان خودرو می‌گذارد و در اینجا تنها علت قفل شدن دنده‌های گیربکس فقط به خاطر فرسودگی گردگیر پلوس و در نتیجه جنس بد بلبرینگ آن بود.

http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/86300x2130585990653265000.jpg

هنگامی که قطعات جدید از راه رسیدند مکانیک ابتدا شفت را در محل خود در داخل گیربکس قرار داد و سپس دنده‌ها، برنجی‌ها، توپی و کشویی را یکی پس از دیگری بر روی شفت چرخ‌دنده‌ها سوار کرد. بعد از سوار کردن آنها مکانیک مشغول به تست قطعات شد تا ببیند که آیا صحیح کار می‌کنند یا نه؟ و آیا دنده‌۵ بعد از تعمیر درست جا می‌رود یا خیر؟

http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/97300x2130585990656390000.jpg

مکانیک هنگامی که شفت را جا زد، نوبت به جمع کردن گیربکس ‌رسید سپس قبل از اینکه گیربکس را جمع کند برای بار آخر تمامی قطعات را دوباره چک ‌کرد و بعد پوسته گیربکس را بر روی دیگری بست و در پایان با آچار تورک متر با فشار ۶٫۷ کیلوگرم آن را محکم نمود.

http://www.acopart.org/upload/ACO-1118/106300x130585990643265000.jpg

بعد از بستن تمام گیربکس و جمع کردن آن نوبت به تعویض گردگیر پلوس که عامل اصلی به وجود آمدن این وضعیت بود ‌رسید اما قبل از آن لازم بود مکانیک ابتدا گیربکس را در جای خود قرار ‌دهد پس مشغول بستن پیچ‌های آن به بدنه موتور شد و یکی پس از دیگری قطعات الکترونیکی و مکانیکی را در جای خود قرار داد. بعد از بستن آنها ابتدا پلوس و رام را بست و باتری و کامپیوتر را نیز مجدداً در جای خود قرار داد. هزینه چنین تعمیری در خودرو تندر۹۰ از ۸۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان است. هزینه همین تعمیر در خودروی پژو ۲۰۶ و یا پژو ۲۰۷ برابر با ۹۰۰ هزار تومان تا ۱٫۵ میلیون تومان است. ضمن اینکه به قول مکانیک، تعمیر گیربکس خودروهای پژو آسان‌تر و در تندر۹۰ بسیار سخت است. ضمن اینکه هزینه نگهداری تندر تقریباً گران‌تر از ماشین‌های همکلاس خود می‌باشد.

Reza_Orumiyeh
10-24-2014, 07:51 PM
مطلب جالب و مهمي بود از اينكه در اختيار ما گذاشتيد متشكرم
در كل بايد هر سري روغن عوض ميكنيم گردگير ها رو چك كنيم يا وقتي قطرات روغن كف گاراژ مشاهده كرديم


Sent from my iPhone using Tapatalk

Moslehy
10-24-2014, 08:59 PM
بااین ماشین نباید فرمون راتا ته چرخاند چون به گردگیر فشارمیاد حتی المقدور هنگام پارک از جلو یاعقب فرمان راتاانتهانچرخانید.
درنهایت موقع توقف فرمان راصاف بگذارید.

Sent from my GT-I8262 using Tapatalk

zanjani
10-25-2014, 09:16 AM
بااین ماشین نباید فرمون راتا ته چرخاند چون به گردگیر فشارمیاد حتی المقدور هنگام پارک از جلو یاعقب فرمان راتاانتهانچرخانید.
درنهایت موقع توقف فرمان راصاف بگذارید.

Sent from my GT-I8262 using Tapatalk


سلام گردگیر اگه از ناحیه کنار گیربکس پاره بشه این خطرات رو داره که به فرمان ربطی نداره این گفته شما در مورد گردگیر سمت چرخها صحیحه که البته چون گریس توشه با پاره شدن دیر تر خارج و حداکثر ضررش شکستن بلبرینگ چرخ و خراب شدن چهار شاخه
موفق باشید

shabab
08-22-2015, 10:04 PM
ال90 علی الرغم تمام مزایایی که دارد . یک نقطه ضعف اساسی هم دارد که همین قضیه گرد گیر است .
قبل از عید امسال گردگیر من درست یک روز قبل از مسافرت پاره شد که اونو بردم مکانیک برام عوض کرد اما بدلیل عدم استفاده از پرس در جا زدن بیرینگ زیر گردگیر وقتی رسیدم خونه دیدم دوباره نشتی داده و بعد از ظهر همون روز دوباره ماشین رو بردم پیش مکانیک . اینبار بست روی بیرینگ رو باز کرد لاستیک رو در آورد و پس از تعویض بیرینگ دوباره لاستیک قبلی رو بست روش و از یک بست معمولی پیچی استفاده کرد .لازم به توضیح اینکه بست خود گردگیر پرسی و یکبار مصرف است . با این حال ماشین حدود یک هفته کار کرد و دقیقا تو ایام عید تو جاده بست روی گرد گیر باعث پاره شدن اوون شده و تمام روغن گیربکس خالی شد . اونموقع تمام شهرهای بین راهی و حتی نمایندگی ها ی اطراف اصفهان رو دنبال گردگیر گشتم که هیچ کس نداشت
اینو در نظر بگیرید که بنده با ماشین زیر بارندگی شدید و به همراه خانواده دنبال گردگیر بودم . که آخرش گیر نیومد . ومجبور شدم 300 هزار تومن بدم و ماشین رو تا اصفهان با یدک کش بکسل کنم . خدا میدونه همون موقع چقدر حسرت یک پراید قراضه رو داشتم . خلاصه تو اصفهان یه نمایندگی پیدا کردم و بهترین گردگیری رو که میشد به قیمت 85000 تومان خریدم و دادم برام تعویض کردند . خلاصه گردگیر فوق الان به مدت 6 ماهه که داره کار میکنه و امروز متوجه شدم که دوباره از خوذ لاستیک نشتی داده و احتملا به زودی باید عوض بشه . همین قطعه ساده با طراحی مسخره ای که داره تا حالا نزدیک 1 میلیون تومن برام هزینه داشته که این شامل اتلاف و قت و اعصاب خردی ایام عید نمیشه .
اینها رو گفتم که بگم ایراد فوق در تندر بسیار جدی است و وارد نبودن مکانیک ویا جنس بد گردگیر به سادگی تمام مزایای ال 90 رو در یک لحظه نقش بر آب خواهد کرد . مخصوصا الان که تو بازار قطعه خوب هم گیر نمیاد .

taromi
08-23-2015, 08:12 AM
ال90 علی الرغم تمام مزایایی که دارد . یک نقطه ضعف اساسی هم دارد که همین قضیه گرد گیر است .
قبل از عید امسال گردگیر من درست یک روز قبل از مسافرت پاره شد که اونو بردم مکانیک برام عوض کرد اما بدلیل عدم استفاده از پرس در جا زدن بیرینگ زیر گردگیر وقتی رسیدم خونه دیدم دوباره نشتی داده و بعد از ظهر همون روز دوباره ماشین رو بردم پیش مکانیک . اینبار بست روی بیرینگ رو باز کرد لاستیک رو در آورد و پس از تعویض بیرینگ دوباره لاستیک قبلی رو بست روش و از یک بست معمولی پیچی استفاده کرد .لازم به توضیح اینکه بست خود گردگیر پرسی و یکبار مصرف است . با این حال ماشین حدود یک هفته کار کرد و دقیقا تو ایام عید تو جاده بست روی گرد گیر باعث پاره شدن اوون شده و تمام روغن گیربکس خالی شد . اونموقع تمام شهرهای بین راهی و حتی نمایندگی ها ی اطراف اصفهان رو دنبال گردگیر گشتم که هیچ کس نداشت
اینو در نظر بگیرید که بنده با ماشین زیر بارندگی شدید و به همراه خانواده دنبال گردگیر بودم . که آخرش گیر نیومد . ومجبور شدم 300 هزار تومن بدم و ماشین رو تا اصفهان با یدک کش بکسل کنم . خدا میدونه همون موقع چقدر حسرت یک پراید قراضه رو داشتم . خلاصه تو اصفهان یه نمایندگی پیدا کردم و بهترین گردگیری رو که میشد به قیمت 85000 تومان خریدم و دادم برام تعویض کردند . خلاصه گردگیر فوق الان به مدت 6 ماهه که داره کار میکنه و امروز متوجه شدم که دوباره از خوذ لاستیک نشتی داده و احتملا به زودی باید عوض بشه . همین قطعه ساده با طراحی مسخره ای که داره تا حالا نزدیک 1 میلیون تومن برام هزینه داشته که این شامل اتلاف و قت و اعصاب خردی ایام عید نمیشه .
اینها رو گفتم که بگم ایراد فوق در تندر بسیار جدی است و وارد نبودن مکانیک ویا جنس بد گردگیر به سادگی تمام مزایای ال 90 رو در یک لحظه نقش بر آب خواهد کرد . مخصوصا الان که تو بازار قطعه خوب هم گیر نمیاد .

سلام دوست عزیز
به نظر میرسه شما آنقدر که از مکانیک ناشی خسارت دیدی از گردگیر پلوس ندیدی.اگر تعمیرکار با دقت و صحت کار اصولی تحویل بده و لوازم یدکی از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند این مسائل پیش نمیاد. بنده همون گردگیر رو برای یکی از دوستان تعویض کردم و از بست های خودش استفاده کردم منتهی جازدن این نوع بستها قلق خودشو داره.البته اون بلبرینگ سر گردگیر اگر سالم باشه نیازی به تعویض نداره و فقط گردگیر کفایت میکنه .

amirhossein
08-24-2015, 08:56 PM
آیا باید کیت کامل گردگیر رو خرید؟ یا دقیقا قابل بررسی هست. اثر دستمزد هم حساب کنید. مثلا به بار گردگیر. سال بعد مثلا بلبرینگ.....

Sent from my One S using Tapatalk

taromi
08-25-2015, 07:57 AM
آیا باید کیت کامل گردگیر رو خرید؟ یا دقیقا قابل بررسی هست. اثر دستمزد هم حساب کنید. مثلا به بار گردگیر. سال بعد مثلا بلبرینگ.....

Sent from my One S using Tapatalk

با توجه به اینکه بلبرینگ از طریق گردگیربا روغن گیربکس در تماس هست به ندرت خراب میشه.اما اگر موقع تعویض گردگیر پلوس بلبرینگ هم عوض بشه خوب بهتره.

amirhossein
06-07-2016, 09:47 AM
سلام دیروز متوجه شدم تو مسیر پارک همکارم تا محل پارک روغن ریخته و با چک کردن دیدم دقیقا محل گردگیر روغنیه و با بررسی از بالا مشخص شد درست بوده ! بلافاصله رفت و حدودا 1 لیتر در مکانیکی روغن مونده بود تو گیربکس !!

تو زنجان هیچ نمایندگی گردگیر اصل نداشت و از منم که سوال کردند من پیگیری کردم و پیدا نشد . سایپا هم گفت که همین داچیا که میندازیم خوب جوای داده اما اصل نیست و دیگه مثل فابریک چند سال کار نمیکنه !
کسی نمیدونه چطور میشه گردگیر اصل پیدا کرد ؟ چی کار کنیم ؟

AmiR AhmaD
06-14-2016, 08:11 PM
با سلام
دوستان من ال نودم حدود ۶۰هزارتا راه رفته
باتوجه به حساس بودن گردگیر پلوس و تذکر دوستان امروز رفتم چکش کردم
من که خودم ناشی ام چیز خاصی متوجه نشدم
حالا عکسشا میزارم ببینم دوستان نظرشون چیه؟؟!
خدانکرده مشکل ساز نشه واسم
ممنون میشم راهنماییم کنین
باتشکر
http://uupload.ir/files/pspz_20160614_194730.jpg

hadipoya
06-15-2016, 02:51 PM
با سلام
دوستان من ال نودم حدود ۶۰هزارتا راه رفته
باتوجه به حساس بودن گردگیر پلوس و تذکر دوستان امروز رفتم چکش کردم
من که خودم ناشی ام چیز خاصی متوجه نشدم
حالا عکسشا میزارم ببینم دوستان نظرشون چیه؟؟!
خدانکرده مشکل ساز نشه واسم
ممنون میشم راهنماییم کنین
باتشکر
http://uupload.ir/files/pspz_20160614_194730.jpg

با سلام...
زیاد حساس نشو اخوی...همیشه متوجه احیانا روغن ریزی زیر موتور باش .تا موقعی که خشکه اصلا به هیچ وجه نگران نباش..ماشین من 7ساله کار میکنه هنوز دست به هیچ جاش نزدم.بسیار عالیه هنوز....تازه تسمه تایم رو هم با وجود 130000 تا کارکرد عوض نکردم...
اینجا که مطالب رو میخونی یخورده نگران میشی ولی این ماشین فوق العاده است.بیخودی انگولکش نکن...موفق باشی.

hadipoya
06-15-2016, 03:49 PM
باسلام به همه تندر سواران گرامی....

در رابطه با پلوس مطالبی رو خدمتتون میگم که در سلامتی وطول عمر این قطعه بسیارموثر است.
در خودروهای دیفرنسیال جلو چون چرخ جلو هم عامل فرمان پذیری خودرو وهم عامل انتقال قدرت موتور به زمین ونتیجه حرکت خودرو میباشد که نتیجتا طراحی پیچیده تری دارد.

دقیقا پلوس مد نظر اینجا عامل اتصال قدرت موتور به چرخ جلو یباشد...نکته ای که باید مراعات کرد این است در موقعی که فرمان خودرو به طرفین چپ یا راست متمایل است از فشار اوردن زیاد به پدال گاز خودداری کرده و اجازه بدیم وقتی فرمان در حالت مستقیم قرار گرفت وخودرو در مسیر مستقیم قرار گرفت فشار زیاد رو جهت سرعت بیشتر اعمال کنیم..
علت این است موقعی که چرخ جلو در حالت پیچش قرار دارد بین چرخ و پلوس زاویه ای ایجاد میشود که اصطهلاک پلوس ومجموعه ان در ماکزیمم ترین حالت قرار دارد.یعنی اقدام به تیک اف در حالت پیچش پدر پلوس رو در میاره.
نتیجه اگر میخواهید سالهای سال بابت پلوس و مجموعه ان مشکل و یا حد اقل سر صدایی نداشته باشید حتما اجازه بدید چرخهای جلو مستقیم وصاف بشه بعد اعمال فشار وگاز بنمایید....

البته این احتیاط مربوط به رانندگی در جاده نمیشود چون پیچ و قوس جاده بسیار خفیف میباشد واصطهلاکی ایجاد نمیکند.....امیدوارم مطلب ارایه شده مفید دوستان باشد...

amirhossein
07-19-2016, 06:44 PM
لطفاً اگر درباره مشخصات گردگیر اصل با همان کیفیت گردگیر فابریک، اطلاعی دارید بفرمایید.
گردگیر من 8 ساله سالمه و باید کم کم آماده پاره شدن باشم. گردگیر های بازار و نمایندگی کیفیت شون فرق داره.

Sent from my One S using Tapatalk

zanjani
07-23-2016, 03:12 PM
لطفاً اگر درباره مشخصات گردگیر اصل با همان کیفیت گردگیر فابریک، اطلاعی دارید بفرمایید.
گردگیر من 8 ساله سالمه و باید کم کم آماده پاره شدن باشم. گردگیر های بازار و نمایندگی کیفیت شون فرق داره.

Sent from my One S using Tapatalk
سلام
گردگیر های اصل کل پک با بستهاش و کاسه نمد و .... روی هم سوار هست و اگه توش رو نگاه کنید روی فلز کاسه نمد ساخت فرانسه زده شده
گردگیر های فرع کل قطعات و بست ها از هم جدان و تعمیرکار باید روی هم سوارشون کنه
قیمت فرع رو نمایندگی با مارک 10 میده 95 تومن
موفق باشید

amirhossein
07-26-2016, 11:42 PM
یعنی چی قیمت فرع با مارک 10 ؟ مگه مارک 10 قطعات اصلی نیستند ؟ من الان از کجا اصلشو در رنجان پیدا کنم ؟

zanjani
07-28-2016, 09:16 AM
یعنی چی قیمت فرع با مارک 10 ؟ مگه مارک 10 قطعات اصلی نیستند ؟ من الان از کجا اصلشو در رنجان پیدا کنم ؟

سلام
وقت دوست عزیزم بخیر باشه
دلیل نداره مارک 10 فرانسوی باشه
مارک 10 بهترین جنس نمایندگی هاست ....

amirhossein
07-29-2016, 12:03 AM
دوستانی که گردگیر عوض میکنند ممنون میشم عکس پکیج و کالا رو قرار بدن.

(به خاطر جلوگیری از ارسال دو پست متوالی این پست رو بعد دو روز ویرایش میکنم . )

دوستان نظتون رو درباره این کار شرکت طهران پارت بفرمائید . اینا میگن مشکل از خود گردگیر نیست بلکه بستن نادرست اون و کج بودنش باعث تمامی مشکلات گردگیر هاست و اینا با زاویه دار کردنش و استفاده از فضای مورد نظر در طراحی باعث دیر تر خالی شدن روغن گیربکس و خریدن زمان بیشتر میشن .

اما من فکر میکنم جنس خود گردگیر خیلی مهمه . اما تابحال نصبش رو ندیدم که نظری بدم درباره درستی این ادعا .

ببینید :

نوشته تهران پارت :
با یک طراحی هوشمندانه و استفاده از یک فضای خالی اما ویژه در لایه بین خروجی دهانه گیربکس و جای بسته شدن پایه فلزی گردگیر جدید ، کاسه نمد ویژه ای را طراحی و در پشت کف تخت گردگیر جدید قرار دادیم و با طراحی و قرار دادن یک جفت پین نر و ماده در کف آن ها جهت بسته شدن صحیح را مشخص نمودیم .**توجه**: این کاسه نمد در شرایط بحرانی ( گذر زمان ، آب ، گل ، نمک ، گرما و سرما ) با طراحی ویژه و سد مانند خود ، در هنگام خروج روغن از خروج همه روغن داخل گیربکس جلو گیری خواهد نمود و این فرصتی خواهد بود برای تعویض و جایگزین گردگیر نو بدون آسیب دیدن گیربکس.
با مطالعه گروه مهندسی پروژه در طی بیش از یکسال به صراحت اعلام میداریم تمام گردگیر های بسته شده حتی به اصطلاح فابریک که مدت زمان بسته بودن آن ها بیش از یک سال است در معرض خطر پارگی قرار دارند نه بخاطر پوسیدگی بلکه به خاطر کج بسته بودن و به یک طرف کشیده شدن گردگیر های با طرح قبلی و در اثر بوجود آمدن یک شوک جاده ای ( بخصوص دست انداز ها ) به یکباره پاره خواهند شد زیرا از اول بسته شدن ، لایه آخری آکاردئونی آن ها بازی ندارند و دست اندازها را پاره خواهند کرد. آگااه بااشید.


Sent from my One S using Tapatalk

amirhossein
09-01-2016, 11:03 AM
آقای زنجانی عزیز، آیا نمایندگی ابزار مخصوصی برای نصب گردگیر داره و دقت اونجا بالاست بواسطه اون ابزار و امکانات و دوره های تخصصی ای که گذراندند؟ دوست در نمایندگی تماس گرفت که گردگیر درجه 1 با مشخصاتی که شما گفتید (کلا سر هم پکیج) رسیده. بدم نمایندگی یا فقط خرید کنم؟

Sent from my One S using Tapatalk

آرش کمانگیر
09-07-2016, 07:55 PM
با سلام خدمت ذوستان گرامی

امروز بعد 170 هزار کیلومتر گردگیر پلوس پاره شد البته یک روزجلوتر پاره شده بود و 700 سی سی از روغن دنده خالی کرده بود .. خدا رحم کرد که زود متوجه شدم وگرنه یه گیربکس تعمیری میفتاد رو دستم ..خلاصه یه دست گردگیر پلوس با دستمزد نصب کلن 75 تومن هزینه شد البته کسری روغن دنده رو از سرویس قبلی اضافه داشتم :)

hadipoya
09-08-2016, 07:00 PM
سلام به همه دوستان....

ماشین من در کیلومتر 135000 متوجه روغن ریزی در پارکینگ وپاره شدن گرد گیر شدم.
بازار رو زیر رو کردم ونوع اصلی وکاملشو به قیمت 60 هزار تومان خریدم.بماند که همین جنس رو تا 80 هزار تومان هم میگفتن.
اول فکر کردم چون واسکازین کم شده نزدیک خونه تعویض کنم بهتره.ولی مکانیک قابل اعتماد خودم گفت طوری نیست میتونی بیای پیش خودم.
در نتیجه با طی 25 کیلومتر رفتم اون ور شهر وایشان برایم تعویض کردن...البته با توجه به اینکه کاسه نمد وبلبرینگ روی گرد گیر ماشین من اوریجنال و سالم بود فقط خود لاستیک گرد گیر رو که از همون جنسی که خریدم بود به قیمت 25 هزار تومان تعویض کرد.
البته من هم کاملا موافق بودم ومعتقدم قطعه اصلی که موردی نداره بیجا عوض نکنیم معلوم نیست قطعه جدید اصل اصل باشه...
ضمنا 25 کیلومتر دیگر بر گشتم خونه وواسکازین الف اصلی که خریده بودم ریختم.حدود 2/5 لیتر کم داشت.یعنی با نیم لیتر واسکازین من 50 کیلومتر پیمودم وهیچ مشکلی نبود الان گیر بکس و گرد گیر بسیار عالیست....وتا حالا 5000 تا کار کرده ومشکلی ندارم.

قطعا اگر این اتفاق در جاده بیفته مسلما گیربکس داغون خواهد شد. واونایی که مثل من تو پارکینگ زود متوجه میشن شانس اوردن.

نتیجتا بهتره فقط لاستیک گردگیر رو عوض کنید خصوصا اگه کارکرد ماشین کمه...
موفق باشید..

zanjani
09-09-2016, 02:58 AM
آقای زنجانی عزیز، آیا نمایندگی ابزار مخصوصی برای نصب گردگیر داره و دقت اونجا بالاست بواسطه اون ابزار و امکانات و دوره های تخصصی ای که گذراندند؟ دوست در نمایندگی تماس گرفت که گردگیر درجه 1 با مشخصاتی که شما گفتید (کلا سر هم پکیج) رسیده. بدم نمایندگی یا فقط خرید کنم؟

Sent from my One S using Tapatalk

سلام
خیر ابزار خاص نداشتند
جنس اصلی روی کاسه نمدش زده ساخت فرانسه اگه گیر بیارین بخرین ضرر نکردین
موفق باشین

amirhossein
09-09-2016, 06:56 AM
سلام
خیر ابزار خاص نداشتند
جنس اصلی روی کاسه نمدش زده ساخت فرانسه اگه گیر بیارین بخرین ضرر نکردین
موفق باشین
الان تو نمایندگی داره .۷۵ تومان و داخل نایلون و سر هم.حتما به نوشته روی کاسه نمد توجه می کنم.یکی تو ماشین باشه خیلی خوبه .

بنظرتون به خاطر ۸ سال وقتش نیست عوض کنم؟ علیرغم مصرف کم؟ برای دوستمون بالا تو ۱۳۵. هزار پاره شده و این ماشین هم که ماشین دومه و فقط ۴۵ هزار تا کار کرده

Sent from my One S using Tapatalk

zanjani
09-10-2016, 04:27 PM
الان تو نمایندگی داره .۷۵ تومان و داخل نایلون و سر هم.حتما به نوشته روی کاسه نمد توجه می کنم.یکی تو ماشین باشه خیلی خوبه .

بنظرتون به خاطر ۸ سال وقتش نیست عوض کنم؟ علیرغم مصرف کم؟ برای دوستمون بالا تو ۱۳۵. هزار پاره شده و این ماشین هم که ماشین دومه و فقط ۴۵ هزار تا کار کرده

Sent from my One S using Tapatalk

سلام
برا من بعده صد تا کارکرد ترک داشت وروغن ریزی نداشت اما چون صفحه ودیسک عوض کردم و اونم جلو دست بود عوضش کردم بدید بازدید ترک داشته باشه مشخص میشه
موفق باشید

hadipoya
09-10-2016, 08:44 PM
با سلام...
چون گردگیر پلوس از جنس لاستیکه وباید انعطاف داشته باشه ودر حرکات عمودی چرخ روی دست اندازها وچاله ها اندکی جابجایی پلوس داریم لازمه که گرد گیر نرم وبا انعطاف باشه.
ولی بعد از چند سال حالا هرچقدر ماشین کار کرده باشه این لاستیک گرد گیر کمی خشکتر شده وبا یک نوسان پلوس امکان ترک برداشتن وریختن واسکازین وجود داره..

اگر به طور اتفاقی چرخ جلو سمت راننده دچار جابجایی تندی در اثر دست انداز یافراز ونشیب های جاده خاکی شد بهتر حساس شوید وطی روزهای بعدی حتما از گرد گیر پلوس را بازدید داشته باشید.

من خودم بعداز اینکه مجبور شدم در یک مکان نا هموار پارک کنم بطوریکه چرخ جلو زیاد بالا امد ودر واقع در گلگیر فرو رفته بود( شاید در حد یک دقیقه) چون با دیدن این وضعیت چرخ /محل پارک رو فورا عوض کردم ...بعد از یک روز متوجه شدم زیر ماشین روغن زیادی ریخته واین بود که گردگیر هفت سال کار کرده پاره شده بود...

البته دوستان تعویض گرد گیر بسیار پیچیده نیست و به راحتی تعویض میشود وابزار خاصی ندارد.اگر ماشین بیش از پنج سال کار کرده بهتر است اقدام کنید....
موفق باشید...

hadipoya
11-21-2016, 09:52 PM
سلام دوستان خوب تندر سوار...
هفته پیش در نمایشگاه قطعات خودرو با یک مبتکر ایرانی که طراحی جدیدی از گردگیر پلوس کرده بود اشنا شدم...ایشان درواقع بسیار تکنیکی وکاملا فنی ایراد گرد گیر پلوس ال نود رو بر طرف کرده به طوری که اصلا پاره نخواهد شد ودر ضمن اگر پاره شود با توجه به طراحی داخل ان فقط یک سوم واسکازین ازدست خواهد رفت و نتیجتا خسارتی متوجه گیربکس نخواهد شد...

این قطعه در شرکت طهران پارت ساخته شده و با ارم TPCO در سایت این شرکت قابل سفارش و تحویل درب منزل میباشد..با قیمتی مناسب...
البته من قبلا وصفش رو شنیده بودم ولی از نزدیک که دیدم واقعا کیفیت بسیار خوبی دارد...
ضمنا یادتان باشد فقط خود گردگیر را عوض کنید ومجموعه کاسه نمد وبلبرینگ روی ان را که اصلیست وکارکرد بالایی دارد حتی به اصرار مکانیک تعویض نکنید....
موفق وموید باشید....

احمدرضا
11-23-2016, 09:35 AM
سلام دوستان خوب تندر سوار...
هفته پیش در نمایشگاه قطعات خودرو با یک مبتکر ایرانی که طراحی جدیدی از گردگیر پلوس کرده بود اشنا شدم...ایشان درواقع بسیار تکنیکی وکاملا فنی ایراد گرد گیر پلوس ال نود رو بر طرف کرده به طوری که اصلا پاره نخواهد شد ودر ضمن اگر پاره شود با توجه به طراحی داخل ان فقط یک سوم واسکازین ازدست خواهد رفت و نتیجتا خسارتی متوجه گیربکس نخواهد شد...

این قطعه در شرکت طهران پارت ساخته شده و با ارم TPCO در سایت این شرکت قابل سفارش و تحویل درب منزل میباشد..با قیمتی مناسب...
البته من قبلا وصفش رو شنیده بودم ولی از نزدیک که دیدم واقعا کیفیت بسیار خوبی دارد...
ضمنا یادتان باشد فقط خود گردگیر را عوض کنید ومجموعه کاسه نمد وبلبرینگ روی ان را که اصلیست وکارکرد بالایی دارد حتی به اصرار مکانیک تعویض نکنید....
موفق وموید باشید....
ضمن تشکر از مطلب خوبتان من هم قبلا این نواوری رو در اینترنت دیدم ولی به قول شما از نزدیک دیدن یه چیز دیگست حالا لطف فرموده بفرمایید جفت این محصول رو با چه قیمتی تهیه کردین .ممنون

hadipoya
11-26-2016, 03:05 PM
ضمن تشکر از مطلب خوبتان من هم قبلا این نواوری رو در اینترنت دیدم ولی به قول شما از نزدیک دیدن یه چیز دیگست حالا لطف فرموده بفرمایید جفت این محصول رو با چه قیمتی تهیه کردین .ممنون

سلام دوست عزیز..
البته برای من نوشدارو پس از.... بود چون من بعدازاینکه با نوع اصلی تعویض کرده بودم /این محصولرو دیدم.برای قیمت باید به سایتشون مراجع کنید ویا زنگ بزنید ولی فکر کنم زیر بیست تومن قیمتش باشه...در کارتی که به من دادن تلفنشون اینه 33188823/33940037 طهران پارت

احمدرضا
11-29-2016, 12:22 PM
سلام دوست عزیز..
البته برای من نوشدارو پس از.... بود چون من بعدازاینکه با نوع اصلی تعویض کرده بودم /این محصولرو دیدم.برای قیمت باید به سایتشون مراجع کنید ویا زنگ بزنید ولی فکر کنم زیر بیست تومن قیمتش باشه...در کارتی که به من دادن تلفنشون اینه 33188823/33940037 طهران پارت
با سلام به شما دوست گرامی
جفتی 70000 گفتن هادی جان
قیمت جفت معمولی رو شما چند عوض کردین.

hadipoya
11-29-2016, 05:27 PM
با سلام به شما دوست گرامی
جفتی 70000 گفتن هادی جان
قیمت جفت معمولی رو شما چند عوض کردین.

سلام ...من اول کاملشو که ساخت فرانسه روش خورده وداخل پلاستیک هست رو تو امیر کبیر خریدم 65000 تومان.که البته مکانیکم فقط گردگیر اصلیشو داشت به من داد 25000 تومان و فقط گرد گیر رو عوض کرد..40000 تومن هم اجرت گرفت...واون 65000 تومنی رو پس دادم.
ضمنا این فقط یکی هست وجفت نیست...یعنی گرد گیر سمت چپه که پشتش واسکازین هست...من این ایرانیه رو فکر کنم قبلا دیدم ولی چون نخریدم قیمت ندارم قبلا یکبار تو یک سایتی زده بود 15000 تومان.به هر حال شما اگه خواستی عوض کنی فقط یکدونه بگیر..