PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آیا درست است كه موتور دیزل مى تواند در زیر آب نیز كار كند اما موتور بنزینی نه؟


Salmani
08-29-2010, 02:41 PM
شما گاهی خودروهای نظامی را میبینید كه در موقعیت های سخت (فوق العاده) قرار دارند و این موقعیت ها مى تواند شامل عبور از آب های كم عمق و غوطه ور شدن باشد.
ساخت خودرویی كه بتواند به صورت غوطه ور در آید یك چالش است - همه انواع موتورهای احتراق داخلی برای كاركرد خودشان نیاز به منبع هوا دارند و نیز بایستی قادر باشند گازهای خروجی را بیرون هدایت كنند. اگر عمق آب زیاد نباشد گازهای خروجی مى توانند خارج شوند زیرا آنها تحت فشار قرار دارند. هوای ورودی مشكل ساز است – اگر موتور غوطه ور در آب شود آنگاه هوای ورودی نمى تواند وارد موتور شود و موتور از كار مى افتد.
شما مى توانید مشكل هوای ورودى به موتور را با افزودن یك لوله هوا كش رفع كنید.خودروهای چند منظوره نظامی اغلب شامل یك هواكش است و اجازه مى دهد كه غوطه وری این خودرو ها تا 5 فوت آب نیز امكان پذیر باشد(1.6 متر)
پس برای شناوری خودرو در آب لازم است كه موتور كاملا ضد آب شود. بنابراین سئوال این متن مى تواند بدین صورت تغییر یابد:
" آیا ضد آب كردن موتور دیزل راحت تر است یا موتور بنزینی؟"
برای ضد آب كردن هر خودروی بیابانی (آف رود) , قسمت های مختلفی برای اینكار وجود دارد. برای مثال:
• هر وسیله الكتریكی مانند ecu , برف پاك كن ها , چراغ ها , باتری و غیره بایستی آب بندى (ضد آب)شوند.
• هر هواكشی برای كارتر , دیفرانسیل و ... بایستى آب بندی شود ( یا همسطح لوله هواكش شوند)
• باك سوخت مى بایست آب بندی شود و هواكشی مناسب آن نیز انجام شود
• هر محفظه یا شكافی كه مى تواند پر از آب شود بایستى خالى از آب گردد.
با فرض رعایت شدن موارد فوق و ضد آب بودن موتور, آنگاه خودرو مى تواند در آب نیز به حركت خود ادامه دهد.به طور كلى ضد آب كردن موتورهاى دیزلى آسان تر از موتورهاى بنزینى است بخاطر وجود سیستم جرقه زنی و شمع در موتور بنزینی كه كار را برای آب بندی سخت مى كند. این اجزا در ولتاژ بالا كار مى كنند و درز گیری و ضد آب كردن آنها سخت ا ست ( اما غیر ممكن نیست).
یك موتور دیزل سیستم جرقه زنی ندارد .اگر موتور دیزل یك پمپ سوخت مكانیكی و نیز انتقال قدرت كاملا مكانیكی داشته باشد دیگر هیچ نگرانی بابت سیستم كنترل الكترونیكی این نوع از موتورها و در نتیجه خودروها وجود ندارد.این تركیبات مى تواند منجر به یك موتور دیزل شود كه به آسانی ضد آب مى شود. به همین دلیل است كه خودروهاى نظامى اى كه مى توانند از آب عبور كنند موتورهاى دیزل دارند.

Saeed
08-29-2010, 02:59 PM
شما گاهی خودروهای نظامی را میبینید كه در موقعیت های سخت (فوق العاده) قرار دارند و این موقعیت ها مى تواند شامل عبور از آب های كم عمق و غوطه ور شدن باشد.
ساخت خودرویی كه بتواند به صورت غوطه ور در آید یك چالش است - همه انواع موتورهای احتراق داخلی برای كاركرد خودشان نیاز به منبع هوا دارند و نیز بایستی قادر باشند گازهای خروجی را بیرون هدایت كنند. اگر عمق آب زیاد نباشد گازهای خروجی مى توانند خارج شوند زیرا آنها تحت فشار قرار دارند. هوای ورودی مشكل ساز است – اگر موتور غوطه ور در آب شود آنگاه هوای ورودی نمى تواند وارد موتور شود و موتور از كار مى افتد.
شما مى توانید مشكل هوای ورودى به موتور را با افزودن یك لوله هوا كش رفع كنید.خودروهای چند منظوره نظامی اغلب شامل یك هواكش است و اجازه مى دهد كه غوطه وری این خودرو ها تا 5 فوت آب نیز امكان پذیر باشد(1.6 متر)
پس برای شناوری خودرو در آب لازم است كه موتور كاملا ضد آب شود. بنابراین سئوال این متن مى تواند بدین صورت تغییر یابد:
" آیا ضد آب كردن موتور دیزل راحت تر است یا موتور بنزینی؟"
برای ضد آب كردن هر خودروی بیابانی (آف رود) , قسمت های مختلفی برای اینكار وجود دارد. برای مثال:
• هر وسیله الكتریكی مانند ecu , برف پاك كن ها , چراغ ها , باتری و غیره بایستی آب بندى (ضد آب)شوند.
• هر هواكشی برای كارتر , دیفرانسیل و ... بایستى آب بندی شود ( یا همسطح لوله هواكش شوند)
• باك سوخت مى بایست آب بندی شود و هواكشی مناسب آن نیز انجام شود
• هر محفظه یا شكافی كه مى تواند پر از آب شود بایستى خالى از آب گردد.
با فرض رعایت شدن موارد فوق و ضد آب بودن موتور, آنگاه خودرو مى تواند در آب نیز به حركت خود ادامه دهد.به طور كلى ضد آب كردن موتورهاى دیزلى آسان تر از موتورهاى بنزینى است بخاطر وجود سیستم جرقه زنی و شمع در موتور بنزینی كه كار را برای آب بندی سخت مى كند. این اجزا در ولتاژ بالا كار مى كنند و درز گیری و ضد آب كردن آنها سخت ا ست ( اما غیر ممكن نیست).
یك موتور دیزل سیستم جرقه زنی ندارد .اگر موتور دیزل یك پمپ سوخت مكانیكی و نیز انتقال قدرت كاملا مكانیكی داشته باشد دیگر هیچ نگرانی بابت سیستم كنترل الكترونیكی این نوع از موتورها و در نتیجه خودروها وجود ندارد.این تركیبات مى تواند منجر به یك موتور دیزل شود كه به آسانی ضد آب مى شود. به همین دلیل است كه خودروهاى نظامى اى كه مى توانند از آب عبور كنند موتورهاى دیزل دارند.

سلام سلمانی جان
2-3 شب پیش داشتم برنامه TOP GEAR رو میدیدم که داشت درباره فورد فیستا و مراحل تستش توضیح می داد و یه صحنه بود که هنوز هم تو ذهنمه.
ماشین سوار قایقهای زرهی بود و 3 تا سر باز هم سوار ماشین بودند و به فاصله 30-20 متری از ساحل ماشین رو به آب زد و سربازهارو رسوند به خشکب و وسط مانور سربازها و تیراندازی ویراژ میداد. ارتفاع آب تا تقریبا روی کاپوت ماشین بود و من فکر می کردم که الان خاموش میکنه و میخواد اینجوری مثلا فورد رو مسخره کنه که با تعجب فراوان همه مسیر رو به سلامت طی کرد و سربازارو رسوند به خشکی.
به تصویر نگاه کنید مسلما اون کارهایی که گفتید برای این خودرو لحاظ نشده.

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/2011_ford_fiesta_sedan_blue10829597.jpg

http://www.acoforum.org/showpost.php?p=15945&postcount=44
http://www.acoforum.org/showpost.php?p=23545&postcount=64
http://www.acoforum.org/showpost.php?p=23546&postcount=65