PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تاریخچه رنو مگان


Saeed
08-09-2010, 03:23 PM
نخستين خودروي رنو مگان در پائيز سال 1995 و بعنوان جانشيني براي خودروي رنو 19 ، پرده برداري شد.اين خودرو بطور ذاتي مدل تغيير يافته رنو 19 به حساب مي آمد چراكه موتور، جعبه دنده و شاسي آن از مدل طراحي شده براي رنو 19 اقتباس گرديده بود اگرچه تغييرات زيادي نيز توسط مهندسين شركت رنو به منظور بهينه سازي سيستمهاي عملكرد خودرو روي آن پياده شده بود.

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/Megane(1)10892517.jpg

نام " رنو مگان" نيز از خودروي مفهومي كه در سال 1988 نمايش داده شده بود اقتباس گرديد. خودرويي كه بعدها توسط "پاتريك له كومنت" به ارائه خودروي جديدي به نام "لاگونا" با جلو پنجره الهام گرفته از رنو 16 در دهه 1960 و شبيه به منقار پرندگان منتهي شد. كارخانه هاي توليد رنو مگان همانند رنو 11 و 19 ، در "دوآي" شمال فرانسه و كارخانه "پالنسيا" دراسپانيا در نظر گرفته شدند.

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/Megane(2)10892518.jpg


ايمني نقطه تمركز رنو مگان فاز يك بود . در واقع رنو مگان اولين خودروي شركت رنو بود كه ايمني بعنوان مهمترين فاكتور فروش آن لحاظ ميگرديد. اين خودرو مجهز به كمربندهاي سه نقطه اي متصل به ستون براي سرنشين وسط در صندلي عقب بود. همچنين كمربندهاي ايمني آن از تكنولوژي جديد پيش كشنده و محدود كننده فشار بهره ميببرد . رنو مگان همچنين مجهز به كيسه هواي راننده و بدنه ايمن شده و مقاوم در مقابل ضربه بود كه باعث برتري آن از ساير رقبا در آن سال ميگرديد.

- رنو مگان يك : با كسب 4 ستاره ايمني در مقابل تصادف از سازمان EuroNcap در سال 1998 در زمره ايمن ترين خودروهاي موجود دركلاس متوسط محسوب گرديد.

- در سال 1997 رنو مدل رنو مگان سنيك را معرفي نمود. رنو همچنين تعداد محدودي از مدل رنو مگان اسپرت فاز يك با بدنه اسپرت را عرضه نمود. همچنين در همين سال رنو، اسپرت كيت خود را بطور مستقيم و براي مدتي كوتاه به بازار عرضه نمود .

- فاز 2: يك فيس ليفت ملايم در سال 1999 به رنو مگان فاز يك ، جلو پنجره اي جديد را ارائه نمود. به همراه ظاهر جديد، ويژگيهاي جديد همانند سيستم ايمني جديد ، تجهيزات پيشرفته تر و موتور 16 سوپاپ نيز بر روي خودرو بكار گرفته شد. اين مدل هنوز توسط رنو آرژانتين توليد ميگردد.

- فاز 3: اين مدل كه همراه با موتور LA04 ، 16 سوپاپ ، 1.6 ليتر و قدرت 110 اسب ميباشد هنوز در ونزوئلا ، آرژانتين و كلمبيا بعنوان يكي از پرفروشترين خودروها در بازار ميباشد.

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/Megane(3)10892518.jpg

رنو مگان دو (2009-2002)
رنو مگان دو (II) در سال 2002 و با اعمال تغييرات چشمگيري در رنو مگان يك (I) به بازار عرضه گرديد. در واقع خودروي رنو مگان دو(II) بيشتر شبيه مدل رنو آوانتايم “Aventime” بود تا مدل قبلي خود ( رنو مگان يك).
رنو مگان دو (II) در سال 2003 بعنوان خودروي سال اروپا و اولين خودرو در كلاس خودروهاي كوچك – متوسط بود كه موفق به كسب 5 ستاره ايمني از سازمان EuroNcap گرديد.

استفاده از تكنولوژيهاي منحصر بفرد و بديع همانند استفاده از سيستم استارت بدون سوئيچ ( كارت كليد) و حق انتخاب سقف شيشه اي براي اين خودرو از جمله مواردي است كه رنو بعنوان مبدع آن در جهان شناخته ميشود.

همانند مدل قبلي خود، رنو مگان دو (II) نيز در مجموعه متنوعي از كلاسها عرضه گرديد. از جمله مدل 3 و 5 درب به طور هاچ بك ، مدل اسپرت هاچ بك و چهار درب سدان واستيشن ، 5 درب (Estate) و رنو مگان كوپه و مدل كوپه با سقف تاشو ( Convertible).

- رنو مگان RS: در دو مدل 3 يا 5 درب عرضه گرديد كه مجهز به موتور توربو شارژ بنزيني 2 ليتري ، 16 سوپاپ با قدرت 225 اسب بود.
در امتداد تغييرات اعمال شده در موتور اين خودرو ، سيستم تعليق جلو و عقب هم تقويت گرديده بود تا موجبات فرمان پذيري وكنترل بهتر را فراهم سازد. <ذق> اين مدل همچنين مجهز به سپرهاي پهن تر و ضخيم تري نسبت به مدل رنو مگان دو (II) معمولي بود.

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/Megane(4)10892518.jpg

- رنو مگان كوپه كابريوله (Coupe Cabriole) : اين مدل مجهز به سقف تاشو شيشه اي با مكانيسم ساخته شده توسط Karmann بود.
اگرچه در اين كلاس خودروهاي زيادي رقابت ميكنند اما رنو مگان CC همواره بعنوان خودرويي جذاب ، شيك و پر طرفدار مطرح بوده است.
- فاز 2 : رنو مگان دو (II) در سال 2006 مورد بررسي مجدد قرار گرفت و تجهيزات و طراحي داخلي آن دگرگون گرديد و به طور ويژه جلو پنجره خودرو و سيستم تعليق كه از رنو مگان اسپرت 225 اسب بخار اقتباس گرديده بود در آن بكار گرفته شد. (پلتفرم رنو مگان دو (II) فاز دو به طور مشترك براي نيسان سنترا Sentra نيز مورد استفاده قرار گرفت).

- فروش : در سال اول عرضه رنو مگان دو (II) ، اين خودرو با فروش نزديك به 200,000 دستگاه در راس ليست فروش خودروهاي فرانسه قرار گرفت. همچنين در انگلستان نيز با استقبال بسيار چشمگيري مواجه شد و در سال 2005 بعنوان چهارمين خودروي پر فروش سال شناخته شد. موفقيت اين خودرو در سالهاي بعد نيز همچنان ادامه داشت بطوريكه همواره جزو ده خودروي پر فروش اروپا تا سال 2009 قلمداد گرديده است.

Saeed
08-09-2010, 03:38 PM
مطابق با قرارداد منعقد شده مابين شركت رنو و پارس خودرو، واردات خودروي رنو مگان دو (II) از سال 2006 ميلادي بطور رسمي توسط شركت پارس خودرو آغاز گرديد و اولين محموله وارداتي به كشور كه شامل 3150 دستگاه خودروي رنو مگان در دو مدل *E1, 1600 با دنده دستي و مدل **E2 , 2000 با دنده اتوماتيك بود از طريق اين شركت به بازار عرضه شد.

مدل E1 مجهز به موتور 1600 سي سي و دنده دستي با قدرت 110 اسب بخار ، رينگ 15 اينچ فولادي بهمراه 6 كيسه هوا و ترمز ABS و EBD ، EBA بود و از تجهيزات داخلي به رنگ طوسي تيره بهره ميبرد.
مدل E2 مجهز به موتور 2000 سي سي و دنده اتوماتيك ( با قابليت تعويض دنده دستي – تيپترونيك) با قدرت 136 اسب بخار ، رينگ 16 اينچ آلومينيمي و مجهز به 6 كيسه هوا، ترمز ABS، EBD و EBA و تجهيزات خاص (كولر اتوماتيك ، سنسور نور، باران و پرده شيشه هاي عقب ) بوده و از تجهيزات داخلي به رنگ بژ بهره ميبرد.

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/Megane(1)10893144.jpg

با توجه به استقبال چشمگير بازار از دو مدل عرضه شده فوق ، شركت پارس خودرو مجددا" و در سال 2008 نسبت به واردات خودرو رنو مگان دو (II) به تعداد 1456 دستگاه اقدام نمود. البته در اين نوبت علاوه بر دو مدل فوق يك مدل ديگر از مدل پايه E2 با مشخصات مشابه مدل E2 ولي بدون تجهيزات خاص نيز در ليست مدلهاي وارداتي قرار داشت.

همزمان با واردات خودرو رنو مگان دو (II) ، شركت پارس خودرو نسبت به اخذ مجوزهاي لازم كيفيت و استاندارد توليد خودرو رنو مگان از شركت رنو اقدام نمود و از ابتداي سال 1387 ، با توليد رنو مگان مدل E1 ، با موتور 1600 سي سي مطابق با استانداردهاي روز اروپا ، رنو مگان ساخت ايران را روانه بازار نمود.
مطابق با برنامه تدوين شده توسط شركت پارس خودرو و همچنين قرارداد اين شركت با رنو فرانسه، مدلهاي ديگر خودروي رنو مگان نيز در دستور كار توليد اين شركت قرار گرفته است. بدين ترتيب مدل E2 با موتور 2000 سي سي و دنده اتوماتيك ، مدل E2 با موتور 2000 سي سي و دنده دستي و همچنين مدل ارتقاء يافته E1 با موتور 1600 سي سي و تجهيزات داخلي مشابه مدل E2 نيز بزودي توسط اين شركت روانه بازار خواهد شد.

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/Megane(2)10893145.jpg

Saeed
08-09-2010, 03:40 PM
دیدگاه مدیر بین الملل پروژه رنو مگان در مورد تولید رنو مگان در ایران

برونو شبري
تولید داخل خودرو رنو مگان، سال گذشته با معرفي مدل e1 1.6 ليتر آغاز شد و تولید مدل e2 2.0 ليتر با جعبه دنده اتوماتيك و دستي و همچنين مدل e2 1.6 ليتر به منظور تامين نيازهاي بازار داخلي نيز به زودی آغاز خواهد شد. خانواده خودرو رنو مگان به عنوان هسته مركزي توليدات رنو در نظر گرفته شده است.
به عنوان مثال تعداد 8.5 ميليون از مدل نسل اول اين خودرو كه در سال 1995 توليد شده بود به فروش رفته است و به عنوان يكي از عوامل موفقيت رنو در بازار شناخته شده است. ما از بازار ايران نيز انتظاري غير از اين نخواهيم داشت. ايران به عنوان سومين پايگاه توليد پلت فرم رنو مگان در جهان بعد از برزيل و تركيه در نظر گرفته شده است. رنو مگان سدان خودرويي است متناسب با زمان. اين خودرو داراي طراحي جذاب و يكي از بهترين ها در كلاس خود از نظر فضاي داخلي و صندوق عقب (520 ليتر) بوده و بسيار قابل اطمينان مي باشد.
مشاركت با پارس خودرو براي تطابق بيشتر تعريف محصول با ذائقه ايراني به ما كمك بسياري نموده است.
به همين علت رنو مگان سدان با تجهيزاتي بسيار سطح بالا براي بازار ايران در نظر گرفته شد.
از جمله كولر اتوماتيك، كارت كليد، كيسه هاي هوا، مجموعه موتورهاي ارزان با مصرف كم و نمايشگر اطلاعات سفرو ...
كيفيت اين محصول به خودي خود به همراه قابليت كنترل بسيار عالي و رانندگي راحت همراه با كيفيت ساخت مشابه اروپا و با استانداردهاي جهاني در کنار كيفيت بالای خدمات پس از فروش نقاط كليدي هستند كه مشتريان ايراني به عنوان نقاط مثبت اين خودرو از آن ياد مي كنند.
بازخوردهاي بسيار مثبت حاصل از تحقيقات گوناگون كه توسط ما انجام پذيرفته اين اعتماد را به ما داده كه انتظارات مشتري ايراني را با موفقيت پاسخ دهيم.
رنو مگان تاكنون 3100 دستگاه در ايران به فروش رفته است و اين خودرو به عنوان يكي از ايمن ترين خودروها در كلاس خود در مقايسه با ساير رقبا شناخته شده است.

اين خودرو در ايران به صورت توليد داخل تحت سه ورژن e1 1.6 ليتر با دنده معمولي، e2 2.0 ليتر با دنده اتوماتيك و e2 2.0 ليتر بادنده دستي در نظر گرفته شده است.

Saeed
08-09-2010, 03:43 PM
http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/scenic10894316.jpg

شكل ظاهري برخي خودروها ، القاء كننده حس آسايش ، آرامش و كيفيت است و خودروي سنيك جديد عضوي از اين گروه كوچك خودروها ميباشد.
"ما خواستار خودرويي پويا، مدرن و راحت بوديم و ميخواستيم اين خصوصيات بطور بديهي از ظاهر خودرو هويدا باشد" اين گفته برنو آنسلين قائم مقام رنو در كلاس
خودروهاي كوچك – متوسط ميباشد. او همچنين اضافه ميكند:
"با استفاده از خطوط نرم و ظريف بكار برده شده بر روي بدنه خودرو سنيك و گراند سنيك ، اين خودرو علاوه بر دارا بودن خصوصيات يك MPV - Multi Purpose Vehicle القاء كننده حس راحتي و لذت حاصل از رانندگي با يك خودروي سدان نيز ميباشد."
رنو سنيك با بهره گيري از پلتفرم رنو مگان سه III به لحاظ جاداري و فضاي داخل اتاق به طور كامل از ساير رقباي موجود در بازار اروپا متمايز ميباشد. هر دو خودروي سنيك و گراند سنيك با موتورهاي گوناگون بنزيني و ديزلي به بازار عرضه شده و رعايت استانداردهاي آلايندگي اتحاديه اروپا همواره مد نظر سازندگان اين خودرو قرار داشته است بطوريكه موتور ديزل اين دو خودرو از آلايندگي كمتر از 140 گرم دي اكسيد كربن در هر كيلومتر بر خوردار بوده و هزينه هاي نگهداري آن نيز فوق العاده پايين ميباشد و بهمين علت شركت رنو انتظاردريافت سهم قابل توجهي از بازار خودروهاي MPV در اروپا را كه پيش از اين نيز بخشي از آن در اختيار رنو مگان بوده از اين خودرو دارد.
خلاصه:
- 1996: رنو كلاس خودروهاي MPV Compact را با ارائه خودروي سنيك ايجاد نمود. پس از آن با توجه به موفقيت فوق العاده اين مدل ، ساير خودروسازان نيز نسبت به توليد و فروش خودروهاي مشابه در اين كلاس اقدام نمودند.
- 2003: سنيك دو II ، در حدود 10 رقيب در بازار اروپا دارد اما با عرضه مدل 7 صندلي با طول بيشتر از مدل قبلي ( 5 صندلي ) رنو رقابت خود را دربازار بعنوان رقيبي جدي در اين كلاس حفظ ميكند.
- 2009: سنيك جديد بر روي پلتفرم رنو مگان معرفي ميگردد. مدل جديد تقريبا" دو برابر مدل قبلي در بازار رقيب دارد با اين حال رنو با عرضه مدل گراند سنيك با فاصله دو ماه از مدل سنيك شرايط رقابتي خود را در بازار حفظ ميكند.

Saeed
08-09-2010, 03:45 PM
http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/newmegane310894432.jpg


سومين نسل خودروي رنو مگان در اواخر سال 2008 و به منظور حفظ رقابت پذيري با خودروهايي مانند فولكس گلف ، فيات براوو و پژو 308 به بازار عرضه گرديد.
اگر چه این مدل فاقد خصوصیت متمایز مدل هاچ بک نسل دوم خود می باشد. این خودرو در سپتامبر سال 2008 به طور رسمی در دو مدل 5 درب (نیمه هاچ بک) و کوپه معرفی شد.
مدل اولیه رنو مگان II به قابلیت اطمینان خود خصوصا در مورد مدیریت سیستم موتور شهره بوده و به همین علت رنو زمان و مسافت بسیار زیادی را به منظور تست این مدل جدید صرف نموده تا اطمینان بیشتری را ایجاد نماید. رنو مگان فاز 3 نيز در مدلهاي كوپه و هاچ بك توليد و عرضه ميگردند.
خلاصه:
- رنو مگان يك : 2002-1995
- رنو مگان دو : 2008-2002
- رنو مگان سه: هم اكنون – 2008

مراكز توليد:
- دو آي - فرانسه
- پالنسيا - اسپانيا
- بورسا - تركيه
- انويگادوو- كلمبيا
- كوردوبا - آرژانتين


مدلهاي توليدي:
- دو درب كوپه
- دو درب كانورتيبل (Convertible)
- سه درب هاچ بك
- چهار درب سدان
- پنج درب هاچ بك
- پنج درب ميني SUV
- پنج درب استيشن

Saeed
08-09-2010, 03:52 PM
http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_Megane_Comparision1089536.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/Megane_Comparision1089536.jpg)