PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دانلود كتاب , كاتالوگ, بخشنامه يا هر فایل در خصوص تندر 90 تنها در اين بخش (دانلود كتاب لوگان تعميرات و..)


روابط عمومی آکو فروم
01-07-2010, 01:53 PM
دانلود كتاب , كاتالوگ, بخشنامه يا هر فایل در خصوص تندر 90 تنها در اين بخش (دانلود كتاب لوگان تعميرات و..)




دانلود - آشنایی با محصولات پلتفرم لوگان
برای آشنایی با محصولات بر روی پلتفرم لوگان این فایل pdf را به حجم 1 مگا بایت دانلود کنید




دانلود (http://www.mediafire.com/?bjh4xyeaiumxugr)

نیما
01-07-2010, 03:46 PM
کاتالوگ کامل و جالبی بود واقعا ممنون
تعدادیش توی دبی مشاهده شد اما اون لوگان جدید نبود
نمای عقبش خیلی خوب شده چراغ دنده عقب 2 تا شده
مه شکن عقب اومده روی سپر خیلی بهتر شده

MAHDI-TONDAR
05-01-2010, 02:08 PM
دوستان سلام
با اجاره مدیران سایت من این تایپیک را ایجاد کردم تا دوستانی که هرگونه فایل و مطلب جالبی در خصوص تندر 90 دارند جهت استفاده سایر عزیزان در اینجا قرار دهند .
مدیران سایت اگه نیاز به جابجائی تا تغییر عنوان تایپیک می باشد زحمت ان را بکشید .








---------------------------------------
,ویرایش و افزایش توسط مدیر سایت :

همزمان از فایلهای زیر هم میتوانید استفاده کنید :
دانلود دفترچه راهنمای تندر 90 لوگان فارسی و انگلیسی



دفترچه راهنمای تندر 90 - فارسی حدود 130 صفحه


owners-tondar.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/owners-tondar.zip)





دفترچه راهنمای تندر 90 - انگلیسی فصل 8
logan_Electrical_equipment.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/logan_Electrical_equipment.zip)



دفترچه راهنمای تندر 90 - انگلیسی اطلاعات کلی در مورد لوگان
logan_Vehicle_general_information.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/logan_Vehicle_general_information.zip)


پسورد هر سه فایل

www.acoforum.org (http://www.acoforum.org/)

هست .

Saeed
05-01-2010, 02:31 PM
سرویس های ادواری خودرو تندر 90

Saeed
05-01-2010, 02:36 PM
معرفی روغنها و سیالات استفاده شده در خودروی تندر 90

Saeed
05-01-2010, 02:38 PM
تایمینگ موتور تندر 90

Saeed
05-01-2010, 02:41 PM
ابزارهای مورد استفاده در تعمیرات تندر 90

MAHDI-TONDAR
05-01-2010, 02:42 PM
مرسی آقا سعید
من اپلوت سنترم یه مشکلی داره به محض رفع بشه فایل اش را برای استفاده دوستان میگذارم

MAHDI-TONDAR
05-01-2010, 02:45 PM
اینم یه فایل درخصوص سیستم ایربگ و طرز کار اون

Saeed
05-01-2010, 02:58 PM
شرایط گارانتی شیشه عقب خودرو تندر 90

MAHDI-TONDAR
05-01-2010, 02:59 PM
چند وقت پیش یه کلاس آموزشی در ارتباط با نگهداری و مراقبت از تندر برای تندر سواران در پارس خودرو برگزار گردید . نکات مهم را بنده جمع آوری کردم که خدمت شما تقدیم میکنم
.

Saeed
05-01-2010, 03:00 PM
بازدید نشت روغن از محل پیچ دوسر رزوه میل سوپاپ

MAHDI-TONDAR
05-02-2010, 11:25 AM
تیپ های مختلف ال 90 و امکانات آنها

MAHDI-TONDAR
05-02-2010, 11:39 AM
اینهم سیستم ضد سرقت یا همان ایموبیلایزر تندر 90 تقدیم شما دوستان خوبم

MAHDI-TONDAR
05-02-2010, 11:56 AM
کمپرسور سیستم تهویه مطبوع تندرهای تولید ایران که با موتور K4M عرضه می شوند ساخت شرکت معتبر ژاپنی ساندن (Sanden) با کد فنی SD7V16 و شماره قطعه 8200750522 می باشد.به همراه نمایی برش خرده از این کمپرسور

MAHDI-TONDAR
05-02-2010, 12:23 PM
سیستم تهویه مطبوع


زمان off - on کولر رو ترموستات مشخص میکنه . ترموستات تندر بصورت یک چشم الکتریکی که میزان برودت رو کنترل می کنه . قبلا دوستان دیگه اقدام به بیشتر شدن زمان این قطع و وصل کردند که با نتیجه ی مطلوبی روبرو نشدند ( زمان قطع و وصل افزایش یافته ولی در زمان قطع شدن باد فن گرم میشه ) .

مکان ترموستات تندر : دقیقا از زیرپای راننده اگه به پشت کلیدهای کولر نگاه کنید دو لوله مسی که مربوط به بخاری است رو می بینید دقیقا بالای اون دو لوله درپوشی است که به وسیله یک پیچ خودکار6 بسته شده پشت اون درپوش ترموستات لانه کرده است

دلیل فشار زیاد کولر بروی موتور : لوگان و پژو 206 فقط یک فن خنک کننده برای رادیاتور اصلی و رادیاتور کولر (کندانسور) دارند و این فن مخصوصا در لوگان بسیار بزرگ و پر مصرف هست که دارای دو دور کند و تند می باشد ، هنگامی که کولر را روشن می کنید با وجودی که دمای موتور در اکثر مواقع پایین است و نیازی به روشن شدن فن نیست ولی به خاطر رادیاتور کولر بویژه در مواقعی که خودرو در ترافیک شدید قرار می گیرد تند تند و پشت سر هم با دور بالا روشن می شود.







فن فقط مختص رادیاتور موتور نیست بلکه مربوط به کندانسور کولر هم هست. دلیل اصلی تک فن بودن نظارت بهتر و دقیقتر سیستم الکترونیکی بر عملکرد قسمت های مرتبط درگیر و همچنین متمرکز شدن ساختار در فضایی کمتر می باشد. دل دل کردن موتور هم به نظرم بیشتر جنبه شوکی است که ورود کمپرسور به موتور وارد می کنه

MAHDI-TONDAR
05-02-2010, 12:38 PM
عیب یابی موتور پله ای تنظیم دور آرام ( استپر ) - تندر 90

MAHDI-TONDAR
05-03-2010, 08:09 AM
ایمنی و راحتی در تندر90

Saeed
06-07-2010, 04:16 PM
درباره تعویض روغن

http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/r1iarnk8syljpoaw7e8u.jpg

Reza -M
06-07-2010, 10:18 PM
جالبه 5.4 یا 4.5؟؟؟
مهمترین نکته را اشتباه نوشتن

MAHDI-TONDAR
06-08-2010, 10:22 AM
بالاخره ما متوجه نشدیم میزان واقعی و درست روغن در ال 90 چقدر است.؟
این میزان4.5 آیا با تعویض ف ی ل ت ر است یا بدون آن؟ برخی از تعویض روغن ها با تعویض ف ی ل ت ر روغن 4.5 و برخی ها 4.8 ( طبق دفترچه راهنما) می ریزند . بنظر شما دوستان میزان دقیق اون ( با ف ی ل ت ر وغن و بدون آن) چقدرراست ؟

Saeed
06-08-2010, 10:44 AM
جالبه 5.4 یا 4.5؟؟؟
مهمترین نکته را اشتباه نوشتن

دوست عزیز مسلمه که 4.5 هست بدون تعویض *****
متاسفانه تایپ عدد با اعشار تو نرم افزارهای فارسی هنوز درست نشده
و بارها و بارها شاهد چنین اشتباهاتی هستیم .

Renault Logan
06-08-2010, 12:49 PM
بالاخره ما متوجه نشدیم میزان واقعی و درست روغن در ال 90 چقدر است.؟
این میزان4.5 آیا با تعویض ف ی ل ت ر است یا بدون آن؟ برخی از تعویض روغن ها با تعویض ف ی ل ت ر روغن 4.5 و برخی ها 4.8 ( طبق دفترچه راهنما) می ریزند . بنظر شما دوستان میزان دقیق اون ( با ف ی ل ت ر وغن و بدون آن) چقدرراست ؟


سلام خدمت دوست و هم استانی عزیز
شما نه طبق دفترچه عمل کنید نه طبق حرف های این تعویض روغنی ها
بنده به شخصه اندازه دقیقش دستم اومده
حجم ف ی ل ت ر روغن 200 سی سی بیشتر نیست ، وقتی بدون تعویض ف ی ل ت ر اقدام به تعویض روغن میکنید میبایست 4.5 لیتر (چهار ونیم) روغن بریزید و با تعویض 4.7 (چهار و هفت دهم ) اگه کمتر ازین مقدار بریزید که خطرناک هست و اگر هم مقداری بیشتر ازین مقدار بریزید مشکلی پیش نمیاد ولی بخاطر روغن بیشتر ،سر شمع های موتور دوده میزنه و عمر و کارکرد شمع رو کم میکنه .
شاد باشید.

MAHDI-TONDAR
06-09-2010, 09:35 AM
سلام خدمت دوست و هم استانی عزیز
شما نه طبق دفترچه عمل کنید نه طبق حرف های این تعویض روغنی ها
بنده به شخصه اندازه دقیقش دستم اومده
حجم ف ی ل ت ر روغن 200 سی سی بیشتر نیست ، وقتی بدون تعویض ف ی ل ت ر اقدام به تعویض روغن میکنید میبایست 4.5 لیتر (چهار ونیم) روغن بریزید و با تعویض 4.7 (چهار و هفت دهم ) اگه کمتر ازین مقدار بریزید که خطرناک هست و اگر هم مقداری بیشتر ازین مقدار بریزید مشکلی پیش نمیاد ولی بخاطر روغن بیشتر ،سر شمع های موتور دوده میزنه و عمر و کارکرد شمع رو کم میکنه .
شاد باشید.
با سلام و تشکر از همشهری گلم
آخر بچه محل باید یه دادمون برسه ;)دستت درد نکنه :cool:. راستش من گیج شدم بودم هر کس یه حرفی میزنه ولی فکر کنم فرمایش شما صحیح باشه و نظر منم همینه.
راستی همشهری آواتا خودت عوض کردی نشناختمت :p همون عکس ماشین خودت قشنگ تر بود:d

Renault Logan
06-10-2010, 12:46 AM
با سلام و تشکر از همشهری گلم
آخر بچه محل باید یه دادمون برسه ;)دستت درد نکنه :cool:. راستش من گیج شدم بودم هر کس یه حرفی میزنه ولی فکر کنم فرمایش شما صحیح باشه و نظر منم همینه.
راستی همشهری آواتا خودت عوض کردی نشناختمت :p همون عکس ماشین خودت قشنگ تر بود:d

سلام
خواهش میکنم وظیفه بود .
بالاخره ما همگی در اینجا جمع شدیم برای کمک به همدیگه و استفاده از نظر ها و تجربیات یکدیگر
در مورد آواتار خواستم تنوعی شده باشه ولی به افتخار هم استانی گلی چون شما عکس رو تعویض کردم :cool:
شاد باشید.

MAHDI-TONDAR
06-10-2010, 10:43 AM
سلام
خواهش میکنم وظیفه بود .
بالاخره ما همگی در اینجا جمع شدیم برای کمک به همدیگه و استفاده از نظر ها و تجربیات یکدیگر
در مورد آواتار خواستم تنوعی شده باشه ولی به افتخار هم استانی گلی چون شما عکس رو تعویض کردم :cool:
شاد باشید.
ممنون همشهری عزیز
خیلی بزرگوارید شما . درخصوص آواتار هم فقط قصد مزاح داشتم هرجوری که شما بپسندید ما هم قبول داریم . پیروز باشید

Black Logan
06-10-2010, 02:11 PM
دوستان به غیر از روغن elf از روغنهای دیگری استفاده کرده اند یا نه ؟ متشکرم

babaalil90
06-10-2010, 09:43 PM
هنگام ثبت نام براي ال نود (همون 3يا 4سال پيش)فقط رنگهاي نقره اي و مشكي و طوسي و سفيد ثبت نام ميشد. اين رنگهاي مختلف ديگري كه الان در جاده وخيابونها ديده ميشه از كجا اومده ؟

Renault Logan
06-11-2010, 01:48 AM
دوستان به غیر از روغن elf از روغنهای دیگری استفاده کرده اند یا نه ؟ متشکرم

بنده به شخصه که تا بحال استفاده نکرده و نمیکنم
و به شما هم توصیه میکنم روغن دیگری استفاده نکنید
تا وقتی روغن با کیفیت و خوبی مثل الف هست چرا روغن های دیگه ؟
اما اگه بهر حال میخواین روغن دیگری مصرف کنید تو روغن هایی که در ایران موجود هست همان روغن بهران سوپر پیشتاز از روغن های دیگه بهتر و مطمئن تر هست .
فقط توجه کنید که گریدش و درجه جهانیشون با هم یکی باشه ( 10w40 باشه و با کیفیت sj
شاد باشید.

Renault Logan
06-11-2010, 02:02 AM
هنگام ثبت نام براي ال نود (همون 3يا 4سال پيش)فقط رنگهاي نقره اي و مشكي و طوسي و سفيد ثبت نام ميشد. اين رنگهاي مختلف ديگري كه الان در جاده وخيابونها ديده ميشه از كجا اومده ؟

سلام دوست عزیز
4-3 سال پیش که شما میفرمایید این رنگ ها رو ، رنگهای تولیدی ایران بودند
پس لوگان های وارداتی رو فراموش کردید ؟
تعداد بسیار محدودی لوگان وارداتی با رنگهای سبز باصطاح ارتشی و قرمز ماتیکی و زرشکی و آبی تیره که همه فرانسوی اصل بودند و کاملا وارداتی تحویل مشتریان شد.
بعئد از اون خود ایران رنگ قرمز ماتیکی و آبی تیره رو از رنگ ها حذف کرد و دو رنگ سبز و زرشکی و رنگ جدید آبی اطلسی رو به رنگهای تولید داخل اضافه کرد اما باز بمدت محدود . حالا چرا معلوم نیست ؟ تو همه کشور ها همه ماشین ها با رنگهای شاد و دلنواز تولید میشن ولی اینجا همش رنگها تیره و دلسرد کننده (هرچی رنگه 90% خلاصه شده توی سفید-مشکی-نوک مدادی-نقره ای و نهایتا بژ)
رنگ سبز که کلا مثل قرمز ماتیکی حذف شد و دیگه تولید نمیشه
اما رنگ آبی اطلسی و زرشکی رو گه گداری بدون برنامه و بدون اطلاع قبلی تولید میکنن دوباره سریع تولیدشو قطع میکنن (این کارشون شدیدا به بازار این رنگها در بازار رونق داده)
بله دوست من اینجوریه که الان گه گاه رنگ های دیگه از این خودرو رو میبینید که تعدادشون بسیار انگشت شمار هست .
خوش بحال کسانی که ال90 های کاملا وارداتی نصیبشون شد .
یکی از دوستان پدرم رنگ زرشکی کاملا وارداتیشو سال 85 گرفت الان 100000 کیلومتر باهاش راه رفته و تو این 4 سال فقط لوازم مصرفی رو عوض کرده و رنگ نمایندگی رو فقط برای دیاگ زدن و چکاپ و تعویض تسمه تایم دیده و لا غیر و باطری خودرو اینقدر با کیفیت بوده که 4 سال کارکرده و اخیرا تازه تعویض شده (اسم باطریش یادم نست ولی فرانسوی بود) ضمنا کیلومترش مصرف لحظه ای رو نشون میده ، به محض اینکه سرعت خودرو به 20 کیلومتر بر ساعت رسید در ها اتومات قفل میشوند ، ارتفاع خودرو بصورت فابریک در همان 4 سال پیش از ارتفاع فابریک ال90 های تولید ایران کوتاه تر بود .
شاد باشید.

ali
07-22-2010, 12:45 PM
دستت درد نکند خیلی عالی بود . متشکرم :) خسته نباشید

خیلی عالی بود دستت درد نکند خسته نباشید

امیری
07-23-2010, 09:33 PM
با سلام دوست عزیز رنولت لوگان از اینکه در مورد میزان روغن مورد استفاده در تندر اطلاع رسانی نمودید بسیار ممنونم واقعا مطلب مهم وضروری می باشد چرا که بعضی از تعویض روغنیها 4.5و بعضی 5 لیتر روغن استفاده می نمایند

MAHDI-TONDAR
07-24-2010, 04:55 PM
با سلام دوست عزیز رنولت لوگان از اینکه در مورد میزان روغن مورد استفاده در تندر اطلاع رسانی نمودید بسیار ممنونم واقعا مطلب مهم وضروری می باشد چرا که بعضی از تعویض روغنیها 4.5و بعضی 5 لیتر روغن استفاده می نمایند
متاسفانه اكثر تعويض روغني ها از ميزان دقيق روغن تندر اطلاع چنداني ندارند من خودم كه چند وقت پيش رفتم براي تعويض روغن ، تعويض روغني ميخواست 5 ليتر روغن ( با تعويض ف ل ت ر ) درون ماشين بريزد كه با اطلاعاتي كه از دوستان داخل همين سايت گرفته بودم نگذاشتم بيشتر از 4.7 ليتر بريزد .

Amir
08-31-2010, 01:45 AM
از اساتید محترم درخواست میکنم آموزش تعویض قطعات بصورت پی دی اف بگذارند
ممنونم
از همه چیز

Saeed
08-31-2010, 09:58 AM
متاسفانه اكثر تعويض روغني ها از ميزان دقيق روغن تندر اطلاع چنداني ندارند من خودم كه چند وقت پيش رفتم براي تعويض روغن ، تعويض روغني ميخواست 5 ليتر روغن ( با تعويض ف ل ت ر ) درون ماشين بريزد كه با اطلاعاتي كه از دوستان داخل همين سايت گرفته بودم نگذاشتم بيشتر از 4.7 ليتر بريزد .

دوست عزیز خیلی تاثیر نداره 0.3 لیتر اضافی
طی نامه ای به رنو پارس مدعی شده بودند که روغن اولیه ماشین هم 5 لیتر ریخته میشه.
شما اگر روغن اولیه رو بعد از خالی کردن اندازه بگیرید متوجه همین مورد میشید.
به این لینک هم دقت کنید .
http://www.acoforum.org/showpost.php?p=8966&postcount=5

Renault Logan
08-31-2010, 03:21 PM
دوست عزیز خیلی تاثیر نداره 0.3 لیتر اضافی
طی نامه ای به رنو پارس مدعی شده بودند که روغن اولیه ماشین هم 5 لیتر ریخته میشه.
شما اگر روغن اولیه رو بعد از خالی کردن اندازه بگیرید متوجه همین مورد میشید.
به این لینک هم دقت کنید .
http://www.acoforum.org/showpost.php?p=8966&postcount=5


خودروی بنده تا کنون 32000 کیلومتر کار کرده و حتی 1 میلیمتر هم روغن کم نکرده تا حالا تو این 5بار تعویض روغن.
لازم بذکر هست که بنده نظر تعداد زیادی از تعویض روغنی هارو جویا شدم برای اشکالاتی که ممکنه روغن بیشتر در موتور بوجود بیاره
همگی متفق القول نظرشون این بود :
1- روغن اضافه تر از حد مجاز باعث سیاه شدن سر الکترود شمع ها و ایجاد اختلال در کارکرد صحیحشون و کوتاه شدن عمر آنها میشود .
2- روغن اضافه ریختن در هر موتوری مثل این میمونه شما غذا خیلی خورده باشی .( در این حالت شما حالتون خوب نیست توان حرکت کردنتون کم میشه - تنبل میشید ) موتور ماشین هم همینه . اگه روغن بیشتر بریزید شتاب و نفس موتور کم میشه .

ACO
06-27-2011, 06:58 PM
با تشکر از کاربران خوبمون که در این تاپیک فعالیت کردند .
فایلهای زیر که در تاپیک اصلی خود اضافه شده بودند به پست اول اقای باقریان در این تاپیک هم افزوده شد .

دانلود دفترچه راهنمای تندر 90 لوگان فارسی و انگلیسی



دفترچه راهنمای تندر 90 - فارسی حدود 130 صفحه


owners-tondar.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/owners-tondar.zip)





دفترچه راهنمای تندر 90 - انگلیسی فصل 8
logan_Electrical_equipment.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/logan_Electrical_equipment.zip)



دفترچه راهنمای تندر 90 - انگلیسی اطلاعات کلی در مورد لوگان
logan_Vehicle_general_information.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/logan_Vehicle_general_information.zip)


پسورد هر سه فایل

www.acoforum.org (http://www.acoforum.org/)

هست .

امیری
06-27-2011, 10:40 PM
با سلام وتشکر از دوستان وکاربران گرامی که فایلهای اموزشی وکاربردی در مورد تندر را برای دوستانی که سوالی ویا نکته مبهمی دارند ارایه نموده اند واقعا مطالب مفید وجالبی را قرار داده اند صمیمانه تشکر می نمایم

MAHDI-TONDAR
06-30-2011, 04:41 PM
دوستان سلام
امروز میخوام در مورد پلاک شناسایی خودرو و اون کدهایی که برروی اون حک شده یه توضیحاتی خدمت شما ارائه نمایم .
این پلاک بصورت یک برچسب برروی ستون دربها در سمت چپ یا راست ( ماشین من سمت چپ یعنی طرف شاگرد ) قرار دارد .اطلاعات خوب و مفیدی برروی این پلاک هست که دانستنش خالی از لطف نیست .

اینهم عکس پلاک شناسائی خودرو (A)


http://www.acopart.org/upload/ACO-569/211630299.jpg





مشخصات پلاک شناسائی


http://www.acopart.org/upload/ACO-569/1116302848.jpg



1=نوع و شماره شناسائی خودرو
2=حداکثر وزن مجاز خودرو (MTMA)
3=وزن کل خودرو در حال حرکت با بار و یدک کش (MTR)
4=حدکثر وزن مجاز برروی اکسل جلو (MTMA)
5=حداکثر وزن مجاز برروی اکسل عقب (MTMA)
6=مشخصات فنی خاص خودرو
7=شماره کد رنگ
8=سطح تجهیزات
9=نوع خودرو
مثال: LSOC
L=نوع بدنه (4 درب صندوق دار)
S=کد پروژ
OC=شاخص نوع موتور

10=کد تودوزی
11=توضیحات تجهیزات تکمیلی
12= شماره یری ساخت
13= کد تزئینات داخلی

توجه: این اطلاعات بر مبنای لوگانهای تولیدی داچیا می باشد و ممکنه تغییرات جزیی با کدهای تندر های تولیدی ایران داشته باشد .

Mohajer
08-01-2011, 07:14 AM
ایراد نشتی گاز از رگلاتور گاز خودروهای تندر 90 دوگانه سوز


http://www.mihanimg.com/images/pfb2qcyeannvrhmlz7a.jpg

(http://acoforum.org/editpost.php?do=editpost&p=46233)

Fooad
08-01-2011, 12:26 PM
اینم یه فایل درخصوص سیستم ایربگ و طرز کار اون
با سلام - ممنون می شم در مورد مشکل زیر راهنماییم کنید:
بنده دیروز پلاک های خودرو رانصب کردم . نصاب با یک مته ی 7 الی 10 سانتی پلاک ها را با ایجاد 3 سوراخ نصب کرد هنگام ایجاد سوراخها مخصوصا سوراخ وسطی - مته با فلز برخورد کرد که ظاهرا فلز نیز سوراخ شد . با توجه به فایل چگونگی کارکرد ایربگ که در همین تایپیک وجود دارد (http://www.acoforum.org/showthread.php?t=1811)سنسور های ایربگ دقیقا جلو سپر جلو قرار دارند تا شدت ضربه هنگام تصادف را بسنجند . مخواستم بپرسم که ایا ممکن است ایجاد این سه سوراخ توسط مته برای نصب پلاک ها به سنسور ها آسیب برساند و انها را از کار بیندازد؟ و ایا اگر توسط مته سنسور طرف راننده از کار بیفتد ایا چراغی روی صفحه ی نشانگر های رو بروی راننده وجود دارد که او را از این موضوع مطلع کند؟ برای اطمینان از سالم بودن هر دو سنسور چکار باید بکنم؟ باتشکر فراوان.

MAHDI-TONDAR
08-01-2011, 01:35 PM
با سلام - ممنون می شم در مورد مشکل زیر راهنماییم کنید:
بنده دیروز پلاک های خودرو رانصب کردم . نصاب با یک مته ی 7 الی 10 سانتی پلاک ها را با ایجاد 3 سوراخ نصب کرد هنگام ایجاد سوراخها مخصوصا سوراخ وسطی - مته با فلز برخورد کرد که ظاهرا فلز نیز سوراخ شد . با توجه به فایل چگونگی کارکرد ایربگ که در همین تایپیک وجود دارد (http://www.acoforum.org/showthread.php?t=1811)سنسور های ایربگ دقیقا جلو سپر جلو قرار دارند تا شدت ضربه هنگام تصادف را بسنجند . مخواستم بپرسم که ایا ممکن است ایجاد این سه سوراخ توسط مته برای نصب پلاک ها به سنسور ها آسیب برساند و انها را از کار بیندازد؟ و ایا اگر توسط مته سنسور طرف راننده از کار بیفتد ایا چراغی روی صفحه ی نشانگر های رو بروی راننده وجود دارد که او را از این موضوع مطلع کند؟ برای اطمینان از سالم بودن هر دو سنسور چکار باید بکنم؟ باتشکر فراوان.

سلام دوست عزیز
در مورد سیستم ایربگ مربوط به تندر یادم هستم در یه تاپیکی در فروم مفصلاً در موردش بحث شد ، روش باز شدن و عملکرد کیسه هوا یا همون ایربگ بدین صورت هست که حسگر یا سنسور بهنگام ضربه و تصادف از جلو سیگنال نیاز به باز شدن کیسه هوا رو از طریق ECU مربوط به سنسور دریافت و به سیستم INFLATION فرمان که در پشت کیسه هوا تعبیه گردیده منتقل و سپس کیسه هوا عمل می کند .
محل قرار گرفتن حسگر ها و یا سنسور ها در عکس صفحه دوم اون فایلی که قرار دادم دقیقاً دو طرف سپر جلو زیر چراغ جلو قرار دارد و محلی که شما اشاره داشتید یعنی محل نصب پلاک اصلاً در تیر رس سنسور نیست ،از این لحاظ نگران نباشید .
اون فلزی که پشت سپر قرار داره هم یه فلز فولادی بسیار محکم و سخت هست بنام " دیاق" که کارش جلوگیری از ضربه مستقیم به سرنشین و راننده خودرو می باشد و ضربه رو به به دو طرف ماشین هدایت می کند .

Saeed
08-01-2011, 01:40 PM
سلام دوست عزیز بهتر بود پرسش خود را در تاپیک تاپیک کلی پرسش و پاسخ درباره مسائل مرتبط به تندر l90 - ال نود - لوگان (http://acoforum.org/showthread.php?goto=newpost&t=120) مطرح می نمودید.
و اما پرسشتون :
اون فلزی را که می فرمایید سوراخ شده در شکل زیر مشخص کرده ام و نگرانی در اون مورد وجود نداره . متاسفانه فایل مربوط به سنسور ایربگ را نتوانستم پیدا کنم که در اولین فرصت که پیدا کردم براتون قرار میدم.


http://www.acopart.org/Upload/ACO-971/ws8kk511813753.jpg






سنسور در جایی قرار داره که کمترین آسیب احتمالی براش پیش بیاد و پشت پلاک هم جای مناسبی نیست و هم هیچ گونه سیمکشی برای انتقال سیگنال سنسور مشاهده نمیشه.

Renault Logan
08-01-2011, 07:15 PM
ضمن عرض سلام خدمت دوستان گرامي
لازم ديدم مجددا جهت ياد آوري خدمتتون عرض كنم كه :
لوگان هيچ سنسوري براي فعال سازي كيسه هوا ، در جلوي سپر نداره و سنسور هاي ايربگ لوگان از نوع اينرسي هستند و داخل خود يونيت ايربگ در زير دست دنده تعبيه شده اند تا ضربات وارده به اتاق و شتاب هاي منفي شديد رو بسنجند .
اين موضوع با مكاتبه با رنو پارس و چند تن از مهندسان ناظر به تاييد رسيده .
اون فايل مربوط به ايربگ هم مربوط به قديم بوده كه سنسور ها جداگانه تعبيه مي شدند .در حال حاضر تمامي لوگان ها ، هيچ سنسوري در جلو ندارند .
موفق باشيد .

MAHDI-TONDAR
08-01-2011, 10:55 PM
ضمن عرض سلام خدمت دوستان گرامي
لازم ديدم مجددا جهت ياد آوري خدمتتون عرض كنم كه :
لوگان هيچ سنسوري براي فعال سازي كيسه هوا ، در جلوي سپر نداره و سنسور هاي ايربگ لوگان از نوع اينرسي هستند و داخل خود يونيت ايربگ در زير دست دنده تعبيه شده اند تا ضربات وارده به اتاق و شتاب هاي منفي شديد رو بسنجند .
اين موضوع با مكاتبه با رنو پارس و چند تن از مهندسان ناظر به تاييد رسيده .
اون فايل مربوط به ايربگ هم مربوط به قديم بوده كه سنسور ها جداگانه تعبيه مي شدند .در حال حاضر تمامي لوگان ها ، هيچ سنسوري در جلو ندارند .
موفق باشيد .

سلام علیرضا جان
اگه یادتون باشه در مورد سنسورهای تندر تو فروم حسابی بحث و صحبت در این مورد شد که آیا تندر سنسور ضربه جهت فعال شدن ایریگ داره یا خیر و باز نظرم میاد که شما فرمودید که سنسور باز شدن ایربگ در اثر تصادف و ضربه تا یه حد معین و تعریف شده ای از سوی ecu جهت فعال شدن ایربگ صادره میشه .این بحثی بود که انجام شد منتها اون زمان به نتیجه واحد و قطعی نرسیده بودیم ، خود منم یادم میاد اون زمان از مهندس ناظر یکی از نمایندگی ها که سئوال کردم ایشون نظرش این بود که سیستم ایربگ تندر نیز دارای سنسو ر هست .الان با توجه به صحبت های شما و مکاتباتی که انجام دادید آیا مطمئن هست که سیستم ایربگ تندر فاقد سنسور ضربه در داخل سپر هست ؟ این مسئله های که میفرمائید تعبیه سنسور در تندرهای مربوط به قدیم بوده و جدیداً تمامی تندرها هیچ سنسوری ندارند شامل لوگان های چه سالی هست ؟

Renault Logan
08-02-2011, 01:55 AM
سلام علیرضا جان
اگه یادتون باشه در مورد سنسورهای تندر تو فروم حسابی بحث و صحبت در این مورد شد که آیا تندر سنسور ضربه جهت فعال شدن ایریگ داره یا خیر و باز نظرم میاد که شما فرمودید که سنسور باز شدن ایربگ در اثر تصادف و ضربه تا یه حد معین و تعریف شده ای از سوی ecu جهت فعال شدن ایربگ صادره میشه .این بحثی بود که انجام شد منتها اون زمان به نتیجه واحد و قطعی نرسیده بودیم ، خود منم یادم میاد اون زمان از مهندس ناظر یکی از نمایندگی ها که سئوال کردم ایشون نظرش این بود که سیستم ایربگ تندر نیز دارای سنسو ر هست .الان با توجه به صحبت های شما و مکاتباتی که انجام دادید آیا مطمئن هست که سیستم ایربگ تندر فاقد سنسور ضربه در داخل سپر هست ؟ این مسئله های که میفرمائید تعبیه سنسور در تندرهای مربوط به قدیم بوده و جدیداً تمامی تندرها هیچ سنسوری ندارند شامل لوگان های چه سالی هست ؟


سلام آقا مهدي
بحث تاپيك داره منحرف ميشه ولي حالا كه بحث به اينجا كشيد چاره نداشتم ، از مديران و كاربران عذر خواهي ميكنم .
بله قبلا هم راجع به اين موضوع صحبت شده بود و بنده نيز همان موقع نيز عرض كردم كه لوگان ها هيچ سنسوري در داخل سپر براي ايربگ ندارند . البته خودم قبل از بحث اطلاعي از اين موضوع نداشتم و طبق حدس هميشگي ، حدس ميزدم كه سنسوري در جلوي ماشين تعبيه شده كه بعدا متوجه شدم سنسوري وجود نداره .
كليه لوگان ها از همون سال 86 تا حالا ، هيچ كدام سنسوري در داخل سپر ندارند و كليه وظايف و عكس العمل ها بر عهده همون يونيت ايربگ در زير محفظه كنسول ميان دو صندلي و زير دست دنده هست .
حتي براي اطمينان از چند قطعات يدكي فروشي لوگان پرس و جو كردم و ديدم اونها هم همين نظر رو داشتند ، حتي يكبار در نمايندگي لوگاني رو ديدم كه چپ كرده بود و از جلو بدجور داغون بود و هر 2 تا ايربگ هم باز شده بود ، همونجا از مسئول انبار پرسيدم ايربگ لوگان سنسوري در قسمت جلوي ماشين داره ؟ كه گفتن نه سنسور نداره و از سيستم اينرسي در داخل يونيت بهره ميبره .
موفق باشيد .

Saeed
08-13-2011, 03:18 PM
یه تعداد فایل در مورد سیستم برق لوگان از قبل داشتم و روی سیستمم پیدا کردم. گفتم دیدنش خالی از لطف نیست. جهت اطلاع سایر دوستان ارائه می شود.




http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_3vsneo3gurgf2png0dve118131351.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/3vsneo3gurgf2png0dve118131351.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_abdlj9pcd88kvs9ygmkp118131351.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/abdlj9pcd88kvs9ygmkp118131351.jpg)

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_gi7mhs8lmnxyvff58afo118131352.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/gi7mhs8lmnxyvff58afo118131352.jpg)

Saeed
08-14-2011, 01:10 PM
چند تا عکس دیگه هم پیدا کردم:

http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_i257qtvzqe6opbjrsuc4118131352.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/i257qtvzqe6opbjrsuc4118131352.jpg)


http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_krjh6qyxv5nssjzb1lx1118131352.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/krjh6qyxv5nssjzb1lx1118131352.jpg)


http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_yxjngb0vkj0jfoiktd2m118131517.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-971/yxjngb0vkj0jfoiktd2m118131517.jpg)

Fooad
08-16-2011, 02:12 PM
[QUOTE=Saeed;46750]چند تا عکس دیگه هم پیدا کردم:


http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_i257qtvzqe6opbjrsuc4118131352.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/i257qtvzqe6opbjrsuc4118131352.jpg)



http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_krjh6qyxv5nssjzb1lx1118131352.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/krjh6qyxv5nssjzb1lx1118131352.jpg)



http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_yxjngb0vkj0jfoiktd2m118131517.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/yxjngb0vkj0jfoiktd2m118131517.jpg)با سلام خدمت اقا سعید
با تشکر از اپلود عکس ها -اگه ممکن است با سایز بزرگ نیز آپلد کنید که قابل استفاده باشند.

Saeed
08-16-2011, 04:15 PM
[QUOTE=Saeed;46750]چند تا عکس دیگه هم پیدا کردم:


http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_i257qtvzqe6opbjrsuc4118131352.jpg

(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/i257qtvzqe6opbjrsuc4118131352.jpg)



http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_krjh6qyxv5nssjzb1lx1118131352.jpg

(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/krjh6qyxv5nssjzb1lx1118131352.jpg)



http://www.acopart.org/upload/ACO-971/s_yxjngb0vkj0jfoiktd2m118131517.jpg

(http://www.acopart.org/upload/ACO-971/yxjngb0vkj0jfoiktd2m118131517.jpg)با سلام خدمت اقا سعید
با تشکر از اپلود عکس ها -اگه ممکن است با سایز بزرگ نیز آپلد کنید که قابل استفاده باشند.

سلام دوست عزیز
سایز عکسها بزرگه. فقط باید روی عکسها کلیلک کنید.

Renault Logan
08-18-2011, 03:45 PM
بخش نامه هاي تغييرات بعضي از اجزاي لوگان هاي مدل هاي آخر 89 به بعد

يك سري بخشنامه شركت سايپا در رابطه با تغييرات انجام شده در لوگان هاي توليدي جديد پيدا كردم كه قرار ميدم جهت استحضار همه دوستان

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/Bakhsh_Nameh_Taghirat_Modele_90_Logan(1)118182724. jpg

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/Bakhsh_Nameh_Taghirat_Modele_90_Logan(2)118182725. jpg

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/Bakhsh_Nameh_Taghirat_Modele_90_Logan(3)118182725. jpg

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/Bakhsh_Nameh_Taghirat_Modele_90_Logan(4)118182725. jpg

mohammad_sadegh
08-20-2011, 04:56 AM
ظاهرا این بخشنامه ای که علیرضا جان گذاشته صفحه دومش دارای اصلاحیه شده و درباره کولر یک نکته اضافه کردند.

http://www.acopart.org/upload/ACO-607/s_Untitled2118205538.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-607/Untitled2118205538.jpg)

Mohajer
08-20-2011, 10:54 AM
http://www.pic.tooptarinha.com/images/ngztp6idqioq09y24gsb.jpg

Saeed
08-20-2011, 11:11 AM
http://www.pic.tooptarinha.com/images/ngztp6idqioq09y24gsb.jpg

سلام دوست عزیز
ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیار دوستان قرار دادید، ولی به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس قوانین فروم برای درج تصاویر می بایست فقط از آپلود سنتر آکو استفاده نمایید.
با سپاس

ACO
08-20-2011, 01:04 PM
http://www.pic.tooptarinha.com/images/ngztp6idqioq09y24gsb.jpg

سلام دوست عزیز
ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیار دوستان قرار دادید، ولی به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس قوانین فروم برای درج تصاویر می بایست فقط از آپلود سنتر آکو استفاده نمایید.
با سپاس

سپاسگزار بابت اشتراک اطلاعاتتون .
لطفا از اپلود سنتر اکو استفاده کنید
برای توضیحات بیشتر به
آموزش کار با آپلود سنتر آکو برای میزبانی عکسها - قوانین و مقررات (http://www.acoforum.org/showthread.php?t=1664)
مراجعه کنید .

MAHDI-TONDAR
09-10-2011, 02:12 PM
با سلام
اینهم یه فایل در موردecu مغز متفکر خودروهای انژکتوری

PATRIOT
09-18-2011, 07:50 AM
با توجه به درخواست دوستان. اين مطالب را در جاي ديگري از سايت گذاشته بودم. اوردم اينجا گذاشتم.:
مد عیب یابی ECU و کاربرد های آن:

1- در حالت خاموش بودن ماشین دکمه کیلومتر (دکمه تیریپ) رو فشار دهید و نگهدارید.

2-سپس سوییچ را وارد کرده و دو مرحله بگردانید تا چراغ های پشت آمپر روشن شود (ولی ماشین روشن نشود)

3- در حالی که همچنان دکمۀ کیلومتر را نگه داشته اید پس از 5 ثانیه عقربه های دور موتور و سرعت سنج (برای تست سالم بودن و دور کامل زدن) شروع به حرکت می کنن (تا انتها می آیند و برمی گردند)

4- به محض حرکت عقربه ها دست را از روی دکمۀ کیلومتر برداشته و در این زمان عددهای 7101 یا 7102 روی صفحه نمایان میشود که نشان دهندۀ ورژن نرم افزار نصب شده روی ECU هست(البته اين عدد بستگي به ورژن ECU داره و براي ماشين شما ممكنه متفاوت باشه).

5- سپس اگر یکبار دکمۀ کیلومتر را بزنید همۀ LED های صفحۀ نمایشگر روشن می شود (برای تست سالم بودن همۀ اعداد و نشانگرها و مربع های بنزین و دمای آب) زیرا در این ماشین به جای عقربۀ بنزین و دمای آب از نمایشگر استفاده شده و اگر یکی یا چند تا از LED ها (مربع ها) خراب باشه و روشن نشه، درجۀ بنزین و از همه مهمتر درجۀ دمای آب به اشتباه نشون داده میشه. (میتونه خطرناک باشه)
که با این روش تست میشه و اگر خونه ای روشن نشه خراب هست و باید به نمایندگی مراجعه بشه.

6- سپس اگر یکبار دیگر دکمۀ کیلومتر رو بزنید میزان بنزین درون باک رو به عدد نشون میده
که میتونید عدد نشون داده شده رو از 45 کم کنید و به همون میزان بنزین بزنید. (بیشتر از 45 لیتر بنزین درون باک نباشه) مثلاً اگر عدد 10 رو نشون داد فقط 35 لیتر بنزین بزنید.

7- سپس اگر یکبار دیگر دکمۀ کیلومتر را بزنید آخرین کد مربوط به عیب های فعلی ثبت شده در ECU نمایان میشه که در همین حالت با نگه داشتن دکمۀ کیلومتر، کدها از حافظۀ ECU پاک میشه.

8- جهت خارج شدن از مد عیب یابی یا سوئیچ را به حالت خاموش برگردانید (به حالت صفر) یا دکمۀ کیلومتر را در پایان 5 ثانیه نگه دارید.

PATRIOT
09-20-2011, 09:40 AM
اميدوارم مفيد باشه:


http://www.acopart.org/Upload/ACO-3561/s_S9119203720.jpg


سايز اصلي (http://www.acopart.org/Upload/ACO-3561/S9119203720.jpg)


http://www.acopart.org/Upload/ACO-3561/s_S10119203720.jpg



سايز اصلي (http://www.acopart.org/Upload/ACO-3561/S10119203720.jpg)


http://www.acopart.org/Upload/ACO-3561/s_S11119203721.jpg


سايز اصلي (http://www.acopart.org/Upload/ACO-3561/S11119203721.jpg)


http://www.acopart.org/Upload/ACO-3561/s_S11119203722.jpg

سايز اصلي (http://www.acopart.org/Upload/ACO-3561/S11119203722.jpg)

MAHDI-TONDAR
10-29-2011, 05:48 PM
با سلام خدمت همه دوستان گرامی و ارجمندم
این هم یه مطلب و بخشنامه جدید در خصوص عدم استفاده از کیت تسمه تایم غیر شرکتی در نمایندگی ها ، دوستان توجه داشته باشند بهنگام تعویض تسمه تایم و تهیه تسمه جدیددر نمایندگی ویا احیاناً در بیرون از نمایندگی به موارد و توصیه های عنوان شده توجه کامل و لازم را مبذول نمایند .

Mohajer
01-01-2012, 12:51 PM
http://www.acopart.org/Upload/ACO-957/s_129698794788228326.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-957/s_129698794789756814.jpg


http://www.acopart.org/Upload/ACO-957/129698794788228326.jpg

http://www.acopart.org/Upload/ACO-957/129698794789756814.jpg

Renault Logan
06-28-2012, 12:19 AM
با سلام و وقت بخیر

اطلاعیه فنی سایپایدک در مورد دستورالعمل بررسي مجراي تخليه گازهای باتري تندر 90 که در 88 دستگاه دچار مشکل شده


http://uplod.ir/4x870o55tt2z/LOGTN1G31_l90_____29.pdf.htm

منبع : به نقل از تالار Phalls انجمن لوگان

MAHDI-TONDAR
07-16-2012, 01:33 PM
سلام خدمت دوستان و سروران گرامی

خیلی وقته این تاپیک داره خاک میخوره .
امروز یه مطلب در ارتباط با سنسورها یا همون فرمانبرها ی خودرو پیدا کردم ، هرچند که مختص تندر نیست ولی با توجه به شباهت ظاهری و کارکرد مشابه آن در تندر بد ندیدم که این اطلاعات رو جهت بهره برداری و آگاهی دوستان در این جا قرار بدم .
امیدوارم که مفید واقع شود.


دنیای‌خودرو- موتور خودرو‌های مدرن از سنسور‌های متعددی جهت بررسی کارکرد بخش‌های مختلف خودرو استفاده می‌کنند تا متناسب با اطلاعات جمع‌آوری شده از هر بخش، سیستم مدیریت موتور بتواند مناسب‌ترین وضعیت زمان و میزان پاشش سوخت، زمان جرقه و ... را تعیین کند. در موتور‌های کاربراتوری، در غیاب چنین سنسور‌هایی موتور به طور معمول برای شرایط آب و هوایی مشخص تنظیم شده، تغییرات در شرایط آب و هوایی باعث عدم کارکرد مناسب موتور می‌شد اما در موتور‌های انژکتوری جدید، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و موتور با استفاده از اطلاعات سنسور‌ها و تنظیماتی که در بخش‌های مختلف انجام می‌دهد می‌تواند مانند یک مکانیک ماهر هر لحظه خود را با شرایط مختلف تطبیق دهد. در این بخش مروری بر سنسور‌های موجود در موتور خودرو‌های امروزی خواهیم داشت. //


سنسور فشار هوای ورودی
MAP Sensor


http://www.acopart.org/upload/ACO-569/129869028064990000.jpg











سنسور فشار هوای ورودی یکی از سنسورهایی است که در موتور‌های احتراق داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنسور اطلاعات فشار هوایی به موتور را به صورت لحظه‌ای به ECU خودرو منتقل می‌کند. این اطلاعات برای محاسبه چگالی هوا و تعیین دبی جرمی هوای موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اطلاعات خود مبنایی جهت محاسبه مقدار سوخت موردنیاز برای احتراق کامل موتور است.
محل این سنسور متغیر است اما عموماً بر روی سینی فن است که توسط یک شیلنگ با ابتدای دریچه هوای ورودی (‌که هوای ورودی با آن در تماس مستقیم است) در ارتباط است اما مي‌تواند در بخش‌های دیگری از موتور نیز قرار گیرد.
‌ECU از اطلاعات به دست آمده از سنسور MAP برای تعیین میزان سوخت تزریق شده به داخل موتور استفاده می‌کند چرا که نسبت سوخت و هوا در داخل سیلندر همواره باید مقدار ثابتی باشد و افزایش میزان سوخت، در صورتی که با افزایش مقدار هوای ورودی همراه نشود نمی‌تواند قدرت موتور را بالا ببرد و به این ترتیب تنها سوخت اضافی، به صورت نسوخته از موتور خارج می‌شود. در موتور‌های کاربراتوری، میزان هوای ورودی از طریق پیچ هوا تنظیم می‌شد و به همین دلیل در صورت تغییر ارتفاع که موجب تغییر در غلظت هوا می‌شود، موتور نمی‌توانست خود را با شرایط تطبیق دهد اما در موتور‌های انژکتوری دارای ECU، هر‌چند در صورت افزایش ارتفاع و کاهش فشار و غلظت هوای محیط از قدرت موتور کاسته می‌شود اما در کار موتور اختلالی به وجود نمی‌آید.

سنسور موقعیت دریچه گاز
Throttle Position Sensor

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/129869028842177500.jpg











سنسور موقعیت دریچه گاز برای کنترل دریچه گاز در موتور‌های احتراق داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنسور موقعیت دریچه گاز را به ولتاژ تبدیل کرده و این اطلاعات به ECU خودرو منتقل می‌شود. واحد ECU متناسب با درجه باز شدن دريچه گاز و يا به عبارت ساده‌تر ولتاژ خروجى اين سنسور، ميزان قدرت درخواستی از سوی راننده را تعیين و بر این اساس جرم سوخت ارسالی به موتور را محاسبه می‌‌کند. این سنسور بر روی دریچه گاز نصب می‌شود به طوری که دریچه گاز از یک سمت به سیم گاز و از سوی دیگر به این قطعه متصل است. به بیان ساده‌تر این سنسور یک عنصر مقاومتی دورانی است که با گردش محور دريچه گاز مقدار مقاومت تغيير کرده و باعث تغيير در ولتاژ خروجى سنسور موقعيت دريچه گاز مى‌شود. به طور معمول در حالت بدون گاز، ولتاژ خروجی 0.5 ولت و در حالت تمام گاز ولتاژ 4.5 ولت است و ECU از اعداد ارسال شده بین این دو ولتاژ وضعیت پدال گاز را متوجه می‌شود. وقفه متناوب در جریان گاز خوردن خودرو، دود سیاه در زمان گاز دادن‌، روشن نشدن خودرو در زمان استارت و البته روشن‌شدن چراغ چک موتور از نشانه‌های خرابی این سنسور است.

سنسور سرعت
Vehicle Speed Sensor

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/129869035437021250.jpg








این سنسور برای تعیین سرعت لحظه‌ای خودرو به کار می‌رود. این قطعه ممکن است در بخش‌های مختلفی از موتور نصب شود اما معمولاً بر روی دیاق دیفرانسیل و درست بر روی دنده کیلومتر نصب می‌شود. این سنسور یک صفحه فلزی با چرخ دنده‌هایی روی محیط خارجی آن است. علاوه بر آن، این سنسور دارای یک هسته مغناطیسی است که برای سنجش سرعت می‌باشد.
هنگامی که میل‌لنگ می‌چرخد یک جریان القایی حول هسته مغناطیسی ایجاد می‌شود. در این هنگام لبه‌های چرخ‌دنده‌های میل‌لنگ به طور متناوب حوزه مغناطیسی ایجاد شده را قطع می‌کند و این قطع و وصل شدن‌ها ثبت می‌گردد. این فرکانس ثبت شده به صورت پالس‌های الکتریکی به ECU خودرو منتقل می‌شوند و ECU از طریق شمارش این پالس‌ها می‌تواند سرعت دقیق خودرو را مشخص کند.
در خودرو‌های جدید مجهز به ABS، معمولاً این قطعه حذف می‌شود از اطلاعات سنسور سرعت مجموعه ABS برای تعیین سرعت خودرو استفاده می‌شود.

سنسور دمای آب رادیاتور
coolant temperature sensor

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/129869029362333750.jpg











وظیفه این سنسور ارسال اطلاعات لحظه‌ای دمای موتور خودرو به ECU است. این سنسور معمولاً به سرسیلندر و یا بلوک سیلندر پیچ می‌شود و در حقیقت یک سنسور مقاومتی است. با افزایش دمای موتور مقاومت این سنسور پایین آمده و ولتاژ بالاتری را به ECU ارسال می‌کند و با پایین آمدن دمای موتور ولتاژ نیز پایین‌تر می‌آید.
‌ECU از این اطلاعات برای روشن کردن فن‌های رادیاتور و تغییر دور آن‌ها و یا در شرایط بحرانی برای خاموش کردن کولر خودرو برای جلوگیری از آسیب به موتور استفاده می‌کند و در نهایت اطلاعات دما را به مجموعه نشان‌دهنده‌ها می‌رساند.در سیستم‌های قدیمی‌تر از چند سنسور در این بخش استفاده می‌شد که یکی برای فن‌ها، دیگری برای دور فن و یک سنسور نیز برای نشان‌دهنده دمای پشت آمپر بود اما امروزه این سیستم‌ها یکپارچه شده‌اند.

سنسور دمای هوای ورودی
Inlet Air Thermistor‌

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/129869029884052500.jpg










با توجه به اینکه در شرایط مختلف دمایی، وزن هوای موجود در یک حجم به خصوص، ثابت نیست. بنابراین در دمای پایین چگالی هوا افزایش یافته و در دمای بالا کاهش پیدا می‌کند. در اینجا نقش ویژه سنسور دمای هوای ورودی نمایان می‌شود. این قطعه در ابتدای دریچه هوای ورودی قرار دارد پس با هوای ورودی به آن در تماس مستقیم است. با توجه به اطلاعات ارسالی از طریق این قطعه ECU میزان هوای ورودی به موتور خودرو را تعیین می‌کند. گستره تغییرات مقاومت این سنسور حدود 150 اهم تا چهار کیلو اهم است.

سنسور دور موتور
Engine Speed Sensor

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/129869039422333750.jpg






این سنسور اطلاعات مربوط به دور لحظه‌ای موتور را به ECU ارسال می‌کند. به طور کلی وظایف این قطعه تشخیص دور موتور، تنظیم آوانس جرقه است و تشخیص نقطه مرگ بالا یا جرقه‌زنی سیلندر یک است. در ساختار داخلی این قطعه یک سیم پیچ و یک آهن‌ربای دایمی وجود دارد. محل قرارگیری سنسور دور موتور در روی پوسته کلاچ مقابل فلایویل است که فاصله آن با فلایویل حدود یک تا دو میلی‌متر است. حین چرخش فلایویل هنگامی که محل دو‌دندانه پاک شده به سر انتهایی سنسور رسید، دو پیستون هم کورس دقیقاً در نقطه مرگ بالا قرار دارند. 180 درجه پس از این، دو پیستون هم کورس دیگر هم به نقطه مرگ بالا می‌رسند. نحوه عملکرد این سنسور بدین صورت است که با عبور هر دندانه از جلوی سنسور، یک پالس به ECU فرستاده می‌شود. هنگامی که دندانه‌های پاک شده به سر انتهایی سنسور رسید دیگر پالسی ارسال نشده و ECU متوجه می‌شود که نقطه مرگ بالا فرا رسیده و باید دستور پاشش سوخت و جرقه‌زنی را صادر کند.

سنسور اکسیژن
Oxygen Sensor

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/129869042427958750.jpg





سنسور اکسیژن میزان اکسیژن در گازهای خروجی را مورد سنجش قرار می‌دهد و با تبدیل این اطلاعات به ولتاژ، آن را به ECU ارسال می‌کند تا مقدار سوخت و هوا را تصحیح کند، به طوری که اگر میزان اکسیژن در اگزوز کم باشد سوخت غنی است و با ارسال سیگنال با ولتاژ کم سوخت را کم می‌کند و اگر میزان اکسیژن در اگزوز زیاد باشد سوخت رقیق است و با ارسال سیگنال با ولتاژ زیاد سوخت را زیاد می‌کند. محل نصب این سنسور باید در جریان گازهای خروجی از اگزوز باشد. در خودروی پژو 206 این قطعه بر روی منیفولد دود و در جلوی خودرو نصب می‌شود اما در خانواده پژو 405، این سنسور در خمره اگزوز زیر خودرو است. خرابی این سنسور یکی از دلایل شایع روشن شدن چراغ چک در خودرو است.

سنسور انفجار
DETONATION SENSOR
http://www.acopart.org/upload/ACO-569/129869044903271250.jpg





بیشتر به سنسور ناک معروف است. وظیفه این سنسور تشخیص لرزش‌های موتور است تا از این طریق ECU متوجه ناک موتور باشد. این سنسور به گونه‌ای طراحی شده است که با وقوع لرزش در موتور تولید ولتاژ می‌کند و این ولتاژ به ECU خودرو می‌رسد. ECU نیز برای جلوگیری از ادامه این وضعیت زمان جرقه‌زنی در موتور را ریتارد می‌کند و این وضعیت را آن قدر ادامه می‌دهد تا پالسی از سنسور دریافت نشود. در صورتی که لرزش موتور زیاد باشد، خرابی این سنسور یکی از نخستین بخش‌هایی است که باید بررسی شود.

================================================== ================================================== ======

دوستان این هم نقشه محل قرار گیری سنسورها (حسکرها) در ماشین تندر

http://www.acopart.org/upload/ACO-569/s_129869058640146250.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-569/129869058640146250.jpg)

امیر مسعود
08-02-2012, 06:48 PM
دوستان طبق این بخش نامه خودروهای تحویلی یورو 4 چهار تغییر کرده 1 ecu ماشین عوض شده 2 مجموعه لوله اگزوز و کاتالیست 3 دسته سیم موتور و 4 سنسور اکسیژن پایینی اگر یه همچین تغییراتی صورت گرفته باشه که قطعا همینجوری هست پولی که دریافت میکنند برای خودروهای یورو 4 کاملن منطقی هست

http://www.acopart.org/upload/ACO-528/s_129883695488701250.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-528/129883695488701250.jpg)

Renault Logan
08-07-2012, 08:24 PM
هشدار نمایندگی مرکزی به نمایندگی های سراسر کشور مبنی بر عدم استفاده از قطعات غیر شرکتی در سرویس های ادواری رنو لوگان و مگان

بر روی تصویر کلیک کنید

http://www.acopart.org/upload/ACO-516/s_129888282735482500.jpg
(http://www.acopart.org/upload/ACO-516/129888282735482500.jpg)
================================================== ======================

دوستان گرامی لطفا خیلی خیلی دقت کنید .
جدول داخل بخش نامه فوق ، نشان دهنده حساسیت فوق العاده موتور لوگان و مگان نسبت به قطعات متفرقه و بی کیفیت هست .

امیر مسعود
08-07-2012, 09:15 PM
علی جان ممنون بابت اطلاع رسانی خوبت واقعا خیلی خوشم اومد مرسی سایپا که به فکر مشتری ها هستی و البته مرسی رنو پارس که این ماشینهای خوب و با کیفیت رو وارد ایران کردی

MAHDI-TONDAR
08-08-2012, 09:54 AM
هشدار نمایندگی مرکزی به نمایندگی های سراسر کشور مبنی بر عدم استفاده از قطعات غیر شرکتی در سرویس های ادواری رنو لوگان و مگان

بر روی تصویر کلیک کنید




(http://www.acopart.org/upload/ACO-516/129888282735482500.jpg)
================================================== ======================

دوستان گرامی لطفا خیلی خیلی دقت کنید .
جدول داخل بخش نامه فوق ، نشان دهنده حساسیت فوق العاده موتور لوگان و مگان نسبت به قطعات متفرقه و بی کیفیت هست .




سلام علیرضا جان

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما و همه دوستان در این روزهای عزیز
با سپاس و تشکر از اطلاع رسانی خوب شما .

آقا علیرضا یادت میاد برخی از دوستان ما رو متهم میکردن که زیادی نسبت به موتور تندر و سایر قسمت ها و قطعات موتور، شمع و... حساس و وسواس هستیم .
خوب این سند و مدرک بنظرم بهترین گواه و مطلب در خصوص تائید صحبت های شما و خیلی از دوستان مبنی بر حساس بودن موتور تندر و ... هست .

دوستان عزیز لطفاً التفات فرمایند.

بابا رنو هست ، پژو که نیست ;):d

( جالبه دقت کردید فیلتر هوا از نظر اهمیت و حساسیت در صدر قرار داره و حتی فراخوان هم دادن:rolleyes:)

محمد يوسف ساره
08-12-2012, 09:07 AM
سلام دوستان
يه فايل PDF هست از نحوه تعويض منبع اگزوز تندر كه اينجا قرار ميدم اميدوارم به درد بخوره

با تشكر

MAHDI-TONDAR
08-18-2012, 10:00 AM
درعکس پیوست پیچ کارتر ال90 دیده می شود که برای باز وبستن آن باید از آچار چهارپهلو

به قطر 8 میلیمتر استفاده کرد.


سلام دوست عزیز

با تشکر و سپاس از زحمات شما
لطف کنید و عکس های ارسالی را از طریق آپلود سنتر آکو در فروم بارگزاری فرمائید .
این هم لینکش
http://www.acopart.org/upload.aspx

لطفاً پست خودتون رو ویرایش و اصلاح کنید.
ممنون از همکاری شما

Renault Logan
10-09-2012, 03:12 PM
اطلاعیه مهم ( لوگان های یورو 4 ) : تماس سیم کشی سنسور دوم اکسیژن با اگزوز (سوختن و اتصالی)

جهت دانلود اطلاعیه بر روی یکی از لینک های زیر کلیک کنید
LOGTN1G41-32.pdf - 719.5 Kb (http://uplod.ir/swvf8uloj8sn/LOGTN1G41-32.pdf.htm)

http://uploadkon.ir/uploads/LOGTN1G41-32.pdf

http://up.toca.ir/images/7tiv5pfk1ncx1nadd37a.pdf

http://faupload.com/upload/91/Khordad/LOGTN1G41-32.pdf

Renault Logan
10-25-2012, 03:02 AM
http://www.acopart.org/upload/ACO-516/129955914711902500.png

ROOHOLAH
03-14-2013, 01:44 PM
با سلام خدمت همه دوستان یه کتابچه آموزشی تعویض روغن ها رو ضمیمه کرده ام اطلاعات جالبی داره.
:cool:

Mohajer
07-09-2013, 07:56 AM
http://www.acopart.org/upload/ACO-957/s_f7fqmep130178139301875000.jpg (http://www.acopart.org/upload/ACO-957/f7fqmep130178139301875000.jpg)

ACO
02-05-2014, 01:36 PM
دانلود كتاب تعميرات لوگان فارسي MR-388-chapres


با سلام ابتدا يك سري از فايلها و كتبي كه به صورت پراكنده در بخشهاي ديگر سايت وجود داشته اند را اينجا مجددا لينك بدهم :

در پست سال 2011 بنده در اين قسمت (http://acoforum.org/showpost.php?p=44640&postcount=84)


ميتوانيد موارد زير را دانلود كنيد :‌




دانلود دفترچه راهنمای تندر 90 لوگان فارسی و انگلیسی



دفترچه راهنمای تندر 90 - فارسی حدود 130 صفحه


owners-tondar.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/owners-tondar.zip)





دفترچه راهنمای تندر 90 - انگلیسی فصل 8
logan_Electrical_equipment.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/logan_Electrical_equipment.zip)



دفترچه راهنمای تندر 90 - انگلیسی اطلاعات کلی در مورد لوگان
logan_Vehicle_general_information.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/logan_Vehicle_general_information.zip)


پسورد هر سه فایل

www.acoforum.org (http://www.acoforum.org/)

هست .



این فایل رو هم کاربران محترم لطف کرده اند چند جای دیگه ی سایت گذاشته اند بازهم اینجا میذارم
تفاوت تیپهای مختلف لوگان
L90_models.zip (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/L90_models.zip)











همچنين در سال 2011 يك كتاب توسط اقاي سوهانيان در اين بخش (http://acoforum.org/showpost.php?p=46532&postcount=2790)


معرفي شده است (آشنايي و عيب يابي سيستم هاي انژكتوري و الكترونيك تندر90 به همراه آشنايي با نحوه عيب يابي خودرو با دستگاه clip)
http://www.acopart.org/upload/ACO-516/Ketab_Logan(1)1187128.jpg



كه از سايتهايي مانند ادينه بوك قابل خريداري است


اگر دوستان نياز داشتند بفرمايند تا اكو تهيه كنه و براي ايشان ارسال كند
زيرا كتاب حق مولف دارد و درست نيست كه كسي اون رو انتشار بده اميدوارم جايي اين كارو نكرده باشند .


اما يك دفترچه راهنماي تعميرات لوگان وجود داره كه انگليسي هست و در همون پست سال 2011 چند فصل از اون رو به انگليسي در سايت گذاشته ايم

كه مدتيه برخي از كاربران محترم سايت از ما دفترچه تعميرات لوگاني رو كه فارسيست ميخواهند كه ظاهرا درسايت بحثش بوده و عده اي از دوستان داشته اند اما در سايت براي دانلود گذاشته نشده بوده و متاسفانه ظاهرا بدون هماهنگي با ما و كسب مجوز اقدام به خريد و فروش اين دفترچه صورت گرفته است كه جاي تاسف دارد به جاي انكه با اكو هماهنگ شود و اكو از اين طرح بعد از بررسي حمايت كند امتياز انرا خريداري كند و حمايت كند از اين اشخاص اقدام به استفاده از فضاي اكوفروم جهت خريد و فروش ان شده است كه در اين زمينه تحقيقاتي صورت گرفته است .
با اين حال ما درخواست كاربران را با اكو مطرح كرديم و قرار شد به هر طريق ممكن فايلها را تهيه كند به طور دقيق براي من مشخص نيست كه انچه كه دوستان نياز داشته اند و اعلام شده ترجمه فارسي اين دفترچه انگليسي قبليست يا خير با اين حال حدود 6 فصل از اين دفترچه كه اساسا بحثهاي تخصصي و فني سنگيني هست كه شايد براي كاربران عادي كاربردي نداشته باشد توسط اكو خريداري شده است كه در برخي فروشگاه هاي اينترنتي موجود است
اما اين فايلها هنوز به دست بنده نرسيده است با اين حال تيم مديريتي اكوفروم اين فايلها را خريد مجدد نمود و اپلود كرده ايم كه عزيزان استفاده كنند :




همچنين چند كتاب ديگر را نيز خريداري كردم كه به مرور در سايت قرار خواهد گرفت .








بسمــه تعـالی

مدیریت محتـرم تـالارهای گـفتمان آکـوپارت

جنـاب آقـای مهنـدس نعلینـی

با سـلام وقت بخیـر
فایل فنی مـورد درخـواست جنابعالـی از طـریق جستجـو در اینتـرنت از سایت فروشگاه اینترنتی----- خریداری شده است .

لازم بذکر است این فروشگاه عرضه کننده فایل های فنی دیگری در ارتباط با سایر خودروهای موجود در بازار نیز می باشد.

لطفا به این نکته توجــه فرمایید که در ابتدای فایل مذکور بر اسـاس مضمــونی ، هرگونه نشـر و یا بهره برداری از فایل موصوف را تحت هر عنـوان و یا دلیـلی منــوط به کسب مجـوز از رنـو فرانســه میــداند .

روابــط عمــومی آکــو





فايلها موقتا در ادرس هاي زير در دسترس هستند تا بعدا كه اپلودسنتر فايل را راه اندازي كرديم به انجا منتقل ميشود .


===============================


دانلود کتاب تندر ۹۰


قسمت اول - فصل 0
دانلود کتاب آموزش تعمیرات خودرو تندر ۹۰ – L90


مشخصات فنی خودروها
مشخصات
شناسایی
توصیه های ایمنی
توصیه هایی پیرامون قطعات الکتریکی
نکاتی برای تعمیرات خودرو
وسایل بالابر
بکسل کردن و بالا بردن
مواد مصرفی
مواد مصرفی لازم برای تعمیرات خودرو


مشخصات
حجم فایل: ۱ مگابایت
تعداد صفحات: ۳۰ صفحه



دانلود (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/tamirat_farsi/MR-388-chap0_FAR_{www.acoforum.org}_.pdf)
--------------------------------------------





دانلود کتاب تندر ۹۰


قسمت دوم - فصل اول
دانلود کتاب آموزش تعمیرات خودرو تندر ۹۰ – L90



موتور و متعلقات
مجموعه موتور و قسمت پایین موتور
قسمت بالا و جلوی موتور
مخلوط سوخت و هوا
سوخت رسانی
سیستم ضد آلایندگی
استارت – مدار شارژ

جرقه
سیستم سوخت رسانی
سیستم خنک کننده
اگزوز
مخزن سوخت
پایه های نگهدارنده موتور


مشخصات
حجم فایل: ۱۶٫۲ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۵۱ صفحه




دانلود (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/tamirat_farsi/MR-388-chap1_far_{www.acoforum.org}_.pdf)
-----------------------------------------

دانلود کتاب تندر ۹۰


قسمت سوم - فصل دوم
دانلود کتاب آموزش تعمیرات خودرو تندر ۹۰ – L90



سیستم انتقال قدرت
کلاچ
جعبده دنده معمولی
سیستم های انتقال قدرت


مشخصات
حجم فایل: ۶٫۵۲ مگابایت
تعداد صفحات: ۱۰۵ صفحه
دانلود (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/tamirat_farsi/MR-388-chap2_FAR_{www.acoforum.org}_.pdf)

-----------------------------------------------------------------




دانلود کتاب تندر ۹۰


قسمت چهاوم
دانلود کتاب آموزش تعمیرات خودرو تندر ۹۰ – L90



سیستم تعلیق و فرمان
اطلاعات کلی
اجزاء اکسل جلو
اجزاء اکسل عقب
چرخ ها و لاستیک ها
مجموعه فرمان
فرمان هیدرولیک
کنترل اجزاء مکانیکی
سیستم ضد قفل چرخ ها


مشخصات
حجم فایل: ۱۳٫۰۶ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۵ صفحه




دانلود (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/tamirat_farsi/MR-388-chap3_FAR_{www.acoforum.org}_.pdf)

------------------------------------


دانلود کتاب تندر ۹۰


قسمت پنجم


دانلود کتاب آموزش تعمیرات خودرو تندر ۹۰ – L90



سیستم تهویه مطبوع
بخاری
سیستم تهویه مطبوع


مشخصات
حجم فایل: ۵٫۵۳ مگابایت
تعداد صفحات: ۹۷ صفحه






دانلود (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/tamirat_farsi/MR-388-chap6_{www.acoforum.org}_.pdf)



----------------------------------

ACO
02-05-2014, 02:12 PM
download logan platform l90 tondar دانلود كتاب پلتفرم هاي لوگان l90




همچنين لينك كتاب پست اول هم تصحيح شد :‌

دانلود - آشنایی با محصولات پلتفرم لوگان
برای آشنایی با محصولات بر روی پلتفرم لوگان این فایل pdf را به حجم 1 مگا بایت دانلود کنید




دانلود (http://www.mediafire.com/?bjh4xyeaiumxugr)



------------------------------




همچنين كتاب آموزش CNG هم خريداري شد :

دانلود کتاب آموزشی سیستم دوگانه سوز CNG










معرفی گاز CNG




گاز طبیعی چیست
LPG چیست؟


نسلهای سیستم سوخت رسانی
نسل اول
تشریح عملکرد کیت های نسل اول
میکسر هوا و سوخت
آدوانسر – پیش اندازه جرقه
امولاتور
نسل دوم
تشریح عملکرد کیت های نسل دوم
موتور پله ای
سنسور اکسیژن
نسل سوم
تشریح عملکرد کیت های نسل سوم
نسل چهارم
تشریح عملکرد کیت های نسل چهارم


اصول عملکرد سیستم
جانمایی قطعات و تصویرسازی
معرفی قطعات
مخزن CNG
شیر دستی سر مخزن
شیر برقی سر مخزن
سیستم تهویه
شیر پر کن گاز یا شیر سوختگیری
شیر یکطرفه
لوله های فشار قوی گاز و اتصالات مربوطه
شیر دستی سرویس
فشار سنج
شیر برقی فشار بالا
شیر برقی فشار پایین
رگولاتور
ریل انژکتور با ریل سوخت
نازلها
میکسر
لوله های لاستیکی گاز و خلاء
فیلتر
جعبه کنترل الکتریکی ECU
ادوانسر
امولاتور
سنسورها
کلید تبدیل سوخت
دسته سیستم های گاز
تغییرات در قطعات خودروی بنزینی
معرفی مدارات الکتریکی
نکات ایمنی کلی
تنظیمات، نحوه استفاده و عیوب سیستم
تنظیمات رگلاتور
تنظیمات ادونسر
تنظیم امولاتور
نحوه استفاده از سیستم
نحوه استفاده از کلید تبدیل
سوختگیری و تست نشتی
روش های عیب یابی
عیوب مشترک در حالتهای بنزینی و گاز
بد کار کردن در حالت گاز
ایرادات هنگام تبدیل از حالت بنزین به گاز
گشتاور پیچها
سرویس های اولیه و ادواری سیستم گاز
سرویس او.لیه (حداکثر ۶ ماه پس از تحویل خودرو)
سرویس هر ۵۰۰ کیلومتر (سرویس نوع الف)






مشخصات
حجم فایل: ۱۷٫۰۵ مگابایت
تعداد صفحات: ۶۲ صفحه







دانلود (http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/cng.pdf)

mohammad_molayoun
02-09-2014, 08:36 PM
فایل MR-388-chap3_FAR_پس از دانلود باز نمی شود.

ACO
02-10-2014, 01:10 AM
فایل MR-388-chap3_FAR_پس از دانلود باز نمی شود.

بله به خاطر مشكل سرعت در اپلود ناقص اپلود شده
الان هم تست كردم هنوز مشكل وجود داره
سعي ميشه تا 24 ساعت ديگه درست بشه .

ACO
02-10-2014, 09:53 PM
فایل MR-388-chap3_FAR_پس از دانلود باز نمی شود.

يك خرده اشكال در سرعت وجود داره من صد بار اپلود كردم اما هر بار ناقص اپلود ميشه
اينبار فكر كنم درست انجام شد تست بفرماييد اگر مشكلي بود بهم بگيد تا موقتا جاي ديگري اپلود كنم

savana
02-13-2014, 09:46 PM
سلام دستتون درد نکنه
اگر امکانش هست فایل نقشه ی سیم کشی و نقشه ی جعبه فیوزهارو هم آپلود کنید ممنون

fallahmoafi
12-13-2014, 11:03 PM
با سلام فایل قسمت دوم - فصل اول قابل دانلود نمی باشد لطفا آن فایل دوباره در سایت بگذارید
باتشکر

ACO
12-14-2014, 06:03 PM
با سلام فایل قسمت دوم - فصل اول قابل دانلود نمی باشد لطفا آن فایل دوباره در سایت بگذارید
باتشکر

قسمت دوم فصل اول ؟
قابل دانلوده برای من

http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/tamirat_farsi/MR-388-chap1_far_%7Bwww.acoforum.org%7D_.pdf

اشتباه میکنم ؟

asadasadi
07-24-2015, 03:36 PM
قسمت دوم فصل اول ؟
قابل دانلوده برای من

ttp://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/tamirat_farsi/MR-388-chap1_far_%7Bwww.acoforum.org%7D_.pdf

اشتباه میکنم ؟
سلام
فایلهای بسیار مفیدی رو قرار دادید
ممنون
اما این فایل هنوز مشکل داره
باز نمیشه
اگه میشه دوباره بررسی بفرمایید

ACO
07-30-2015, 06:36 PM
سلام
فایلهای بسیار مفیدی رو قرار دادید
ممنون
اما این فایل هنوز مشکل داره
باز نمیشه
اگه میشه دوباره بررسی بفرمایید

سلام وقت به خیر

من تک تک لینک ها رو بررسی کردم مشکلی ندیدم :)

لطفا بفرمایید کدام لینک و چه پیغام خطایی دریافت میکنید ؟

پیمان
09-09-2015, 05:41 PM
دانلود كتاب تعميرات لوگان فارسي MR-388-chapres


دانلود کتاب تندر ۹۰


قسمت دوم - فصل اول
دانلود کتاب آموزش تعمیرات خودرو تندر ۹۰ – L90



موتور و متعلقات
مجموعه موتور و قسمت پایین موتور
قسمت بالا و جلوی موتور
مخلوط سوخت و هوا
سوخت رسانی
سیستم ضد آلایندگی
استارت – مدار شارژ

جرقه
سیستم سوخت رسانی
سیستم خنک کننده
اگزوز
مخزن سوخت
پایه های نگهدارنده موتور


مشخصات
حجم فایل: ۱۶٫۲ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۵۱ صفحه






سلام من چند بار امتحان کردم این لینک کامل دانلود نمیشه حدود 3.6 مگابایت فقط دانلود میشه

http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/tamirat_farsi/MR-388-chap1_far_%7Bwww.acoforum.org%7D_.pdf

ACO
09-19-2015, 07:28 PM
سلام من چند بار امتحان کردم این لینک کامل دانلود نمیشه حدود 3.6 مگابایت فقط دانلود میشه

http://acoforum.org/UPLODED/E-BOOK/L90/tamirat_farsi/MR-388-chap1_far_%7Bwww.acoforum.org%7D_.pdf
بله به نظر میرسه که مشکل داره این فایل و باز نمیشه .

من سعی میکنم به زودی فایلو پیدا کنم و لینک رو تصحیح کنم .

ACO
09-26-2015, 09:47 PM
بله به نظر میرسه که مشکل داره این فایل و باز نمیشه .

من سعی میکنم به زودی فایلو پیدا کنم و لینک رو تصحیح کنم .


فایل جایگزین و تصحیح شد - 17 مگابایت . لطفا تست کنید .

پیمان
09-27-2015, 12:32 PM
فایل جایگزین و تصحیح شد - 17 مگابایت . لطفا تست کنید .

باتشکر
دانلود شد فایل سالمه