PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : با خودروهای قابل انتخاب در داخل بیشتر آشنا شوید


Salmani
02-25-2010, 04:55 PM
لئونرا بهتر بشناسیم

شرکت سئات را می‌توان اولین شرکت اسپانیایی دانست که وارد بازار کشور شده است.
افزایش حجم واردات خودرو به کشور موجب شد تا این شرکت اسپانیایی نیز سال گذشته واردات سه خودرو ALTEA، لئون و تولید را دستور کار خود قرار دهد. نکته جالب اینجا است که هر سه محصول وارد شده از سوی این شرکت در رده خودروهای هاچ بک و لیفت بک قرار دارند که این امر نشان دهنده آن است که این شرکت با توجه به نبود تنوع خودروهای هاچ بک و لیفت بک ورود این خودروها را دستور کار قرار داده است.
از میان محصولات وارد شده از این شرکت امروز لئون میهمان ستون حق انتخاب ما است. این خودرو که خودروی لیفت بک محسوب می‌شود در سه مدل LO110، LO111 و LO113 وارد کشور شده که امروز به معرفی مدل LO110 که تیپ یک این خودرو نامیده می شود، می‌پردازیم. این خودرو به گیربکس شش دنده اتومات مجهز است و از موتور چهار سیلندر 2000 سی سی بهره می‌برد که توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت را دارد.
از سوی دیگر شما با این خودرو در 3/7 ثانیه می‌توانید به شتاب صفر تا صد برسید.
از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز لئون را می‌توان در رده خودروهای کم‌مصرف قرار داد؛ به طوری‌که این خودرو در سیکل ترکیبی 3/7 لیتر بنزین می‌سوزاند.
از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این خودرو به ترمز ABS (ضد قفل) و کیسه هوا (ایربگ) مجهز است که این امر موجب می‌شود تا این خودرو در رده خودروهای ایمن نیز قرار گیرد.
هم‌اکنون این خودرو در بازار با قیمت 40‌میلیون تومان عرضه می‌شود.
اوریون را بهتر بشناسیم
استقبال بسیار متقاضیان خودروهای وارداتی از خودرو کمری موجب شد تا شرکت ایرتویا وارد‌کننده محصولات تویوتا، در سال‌جاری واردات اوریون محصول جدید این شرکت را دستور کار خود قرار دهد.
این خودرو که از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به کمری دارد می‌تواند موردپسند کسانی که به دنبال خودروی با امکانات و وضعیت ظاهری کمری اما با موتور پرقدرت‌تر و پر‌شتاب‌تر هستنند، قرار گیرد.
اوریون‌های عرضه شده در دنیا از موتور‌های 2000، 2400 و 3500 سی‌سی بهره می‌برند؛ اما در ایران قرار است مدل 3500 سی‌سی این خودرو وارد کشور شود.
موتور 3500 سی‌سی و 6 سیلندر این خودرو توان تولید 268 اسب بخار قدرت را دارد که حداکثر در 7 ثانیه زمان به شتاب صفر تا صد دست پیدا می‌کند.
اوریون به باک 70 لیتری مجهز است و میانگین مصرف سوخت آن در هر 100‌کیلومتر برابر با 5/11‌لیتر است.
اوریون به گیربکس 6 دنده اتوماتیک مجهز است، اما این خودرو برای نخستین بار قرار است در ایران با گیربکس 7 دنده دستی نیز عرضه شود.
از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز تویوتا اوریون از حداکثر ظرفیت کیسه‌های هوا بهره می‌برد (2 ایربگ جلو، 2 ایربگ عقب و 2 ایربگ جانبی و 2 ایربگ پرده‌ای) که تعداد آنها به 8 عدد می‌رسد این خودرو همچنین به سیستم ترمز ABS , EBD مجهز است.علاوه‌بر این موارد، اوریون به سیستم ضد سرقت immobilizer نیز مجهز است که به این طریق می‌توان این خودرو را در رده خودروهای ایمن قرار داد.
از لحاظ قیمتی نیز تویوتا اوریون با حجم 3500 سی‌سی هم‌اکنون با قیمت 61‌میلیون و 200‌هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

هیوندا کوپه یا سوناتا؟

- طی یکسال گذشته شرکت هیوندایی بیشترین حجم واردات خودرو به کشور را به خود اختصاص داده است.
این شرکت طی این مدت به منظور حفظ بازار و جذب متقاضیان بیشتر در کشور واردات انواع خودرو را در دستور کار خود قرارداد؛ به طوری که علاوه بر واردات خودروهای سدان و شاسی بلند اولین خودرو کوپه را نیز وارد بازار کشور کرد.هیوندا کوپه که در اروپا و آمریکا به نام تیبورن شهرت دارد، هم‌اکنون با استقبال نسبتا خوبی از سوی متقاضیان مواجه است. امروز در ستون حق انتخاب دو خودرو و هیوندا سوناتا دنده ‌اتومات و کوپه از خودروهای وارداتی هیوندا را هر چند با فاصله قیمتی 13میلیونی با یکدیگر مقایسه کرده و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم. هیوندا کوپه دارای موتوری 2700سی سی است که توانایی تولید 164 اسب بخار قدرت را دارد، اما سوناتا از موتور 2400 سی‌سی بهره می‌برد و با وجود آنکه حجم موتور آن نسبت به کوپه کمتر است این خودرو با این موتور می‌تواند 174 اسب بخار قدرت تولید کند. از سوی دیگر شما می‌توانید با این دو خودرو حداکثر سرعت 220کیلومتر در ساعت را تجربه کنید. همچنین نگاهی به میزان مصرف این دو خودرو حکایت از بهینه بودن سوناتا دارد؛ به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر 1/8 لیتر بنزین می‌سوزاند؛ اما کوپه برای طی کردن این مسافت نیازمند 3/10 لیتر بنزین است که با توجه به اجرای طرح سهمیه ‌بندی بنزین و حذف سوخت یارانه‌ای خودروهای با حجم بیش از 2000 سی سی، سوناتا می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای متقاضیان باشد. از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز هیوندا کوپه دارای چهار کیسه هوا (ایربگ) است؛ در حالی که سوناتا مجهز به شش کیسه هوا می‌باشد که این امر موجب می‌شود سوناتا از لحاظ ایمنی شرایط بهتری داشته باشد؛ همچنین هر دو خودرو به ترمز ABS مجهز هستند، اما سوناتا علاوه بر ترمز ABS از سیستم ترمز دیسکی جهت چرخ‌های عقب نیز برخوردار است. این خودروها علاوه بر تجهیزات ایمنی به آپشن‌های دیگری همچون سان‌روف مجهز هستند با این تفاوت که سوناتا از سان روف دو حالته بهره‌می‌برد. هم‌اکنون هیونداسوناتا دنده اتوماتیک با قیمت 49میلیون و هیوندا کوپه نیز با قیمت 36میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.
لندکروز GXR را بهتر بشناسیم
گروه خودور – افزایش تقاضا برای خودروهای شاسی‌بلند موجب واردات قابل‌توجهی از این نوع خودروها به کشور شده است به طوری‌که تاکنون بیش از 10 مدل خودروی شاسی‌بلند وارد کشور شده و وارد‌کنندگان برای از دست ندادن این بازار هم‌اکنون واردات مدل‌های جدیدی از این نوع خودروها را در دستور کار خود قرار داده‌اند از میان برندهای شاسی‌بلند وارد شده به کشور می‌توان به برند تویوتا اشاره کرد که تاکنون خودروهای پرادو و لندکروز را در تیپ‌های مختلف وارد کشور کرده است.
امروز از میان خودروهای وارد شده توسط این شرکت لندکروز میهمان ستون حق انتخاب است این خودرو که در دو مدل GXR و VXR وارد کشور شده از لحاظ قیمتی در رنج 90 تا 120‌میلیون تومان قرار دارند که به این ترتیب می‌توان این خودرو را در رده خودروهای گران قیمت وارد شده به کشور قرار داد، از میان این دو مدل امروز به معرفی لندکروز مدل GXR می‌پردازیم ، این خودرو که به گیربکس 5 دنده اتومات مجهز است از موتور 4666 سی‌سی 6 سیلندر بهره می‌برد که توانایی تولید 271 اسب‌بخار قدرت را دارد، موتور پر قدرت این خودرو این فرصت را به شما می‌دهد تا شما بتوانید رانندگی پر سرعت را تجربه کنید.
اما از لحاظ میزان مصرف سوخت، این مدل لندکروز به باک 93‌لیتری مجهز است و در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی معادل 5/14‌لیتر بنزین می‌سوزاند.
از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز لندکروز به ایربگ و ABS مجهز است که به این ترتیب این خودرو در رده خودروهای ایمن قرار می‌گیرد.
در حال حاضر و براساس اطلاعات سایت شرکت ایرتویا وارد کننده این خودرو، این مدل لندکروز با قیمت 94‌میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.
پراید یا مینیاتور؟
احتمالا اگر مسوولان شرکت کیاموتورز کره همین حالا به ایران آمده و سری به خیابان‌های کشور بزنند از دیدن این همه پراید تعجب خواهند کرد و قطعا اگر این را هم بدانند که سایپایی‌ها با استفاده از دل و روده پراید و ناخنک به اکسل ریو، محصول جدیدی با نام مینیاتور را متولد کرده‌اند، کلی نیز از کرده خود یعنی فروش پلت فرم پربرکت پراید به دومین خودروساز بزرگ ایران پشیمان می‌شوند.

هرچند که پراید و مینیاتور به نوعی پدر و پسر به حساب آمده و روابط ژنتیکی با یکدیگر دارند، اما امروز این دو میهمان ستون حق انتخاب ما شده‌اند تا با مقایسه فنی آنها شما بگویید، کدام یک مناسب‌تر است. پراید حجم موتوری 1400 سی‌سی دارد که به واسطه آن 63 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در حالی که مینیاتور به دلیل بهره‌گیری از موتوری 1500 سی‌سی توانایی تولید 80 اسب بخار قدرت را دارا است البته آن‌طور که به‌نظر می‌رسد ماهیت موتوری این دو جدای از هم نیست و در واقع موتور مینیاتور بهینه شده موتور پراید به حساب می‌آید.
هرچند شایسته نیست پسر از پدر در راه رفتن پیشی گرفته و جلوتر برود، اما به هر حال مینیاتور از شتاب و سرعت بیشتری نسبت به پدر خود پراید بهره می‌برد به نحوی که پشت فرمان آن می‌توان تا 200 کیلومتر در ساعت گاز داد در حالی که جناب پدر، حس سرعت گرفتن بیش از 180 کیلومتر را (آن هم در مواقعی که خیلی سر حال باشد) ندارد.
شاید این یک موضوع خانوادگی میان پراید و مینیاتور باشد، اما به هر حال این را هم بدانید که همسفر شدن با پسر راحت‌تر و بی‌دردسرتر از همنشینی با پدر است؛ چرا که مینیاتور به لحاظ فرم ساخت و امکان بهره‌گیری از آپشن ایمنی به نام ایربگ ایمن‌تر از پراید که همواره در قعر جدول سطح کیفی خودروهای داخلی قرار می‌گیرد محسوب می‌شود. اگر از آنهایی هستید که میزان مصرف سوخت را فاکتوری مهم در خرید خودرو می‌دانید به این نکته توجه داشته باشید که پدر به لحاظ سن و سالی که از وی گذشته، کم‌کارتر و پرخورتر است به نحوی که در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی 9/6 لیتر بنزین سر می‌کشد. اما پسر در همین سیکل 5/6 لیتر بنزین می‌بلعد. در حال حاضر پراید به‌عنوان پرچم‌دار خودروهای ارزان بازار ایران با توجه به مدل‌های مختلف قیمتی بین 7میلیون و 800هزار تا 5/8میلیون تومان دارد و سهم عظیمی از فروش کل بازار خودرو کشور را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که فرزند ناخلف آن، مینیاتور قصد ندارد در رنج قیمتی زیر 10میلیون تومان با پدر خود همنشین شود و همین حالا که هنوز به بازار نیامده و با دلال‌ها و واسطه‌ها رفیق نشده است، 10میلیون منهای 10هزار تومان قیمت دارد و حال در آینده چه سرنوشتی در انتظار نرخ این محصول به قول سایپایی‌ها، صد درصد ایرانی خواهد بود، موضوعی است که باید تا اواخر سال آینده منتظر آن ماند.
گل بخرم یا لیفان؟
بحران مالی جهان و رکود حاکم در صنعت خودروسازی در کنار بحران مالی، خودروسازان بخش خصوصی را با وضعیت دشواری روبه‌رو کرده است.
به طوری که این روزها خودروسازان بخش خصوصی کشور حال و روز خوشی در تولید و عرضه محصولات خود ندارند، به نحوی که در حال حاضر خودروسازهای مذکور با تاخیر در اجرای تعهدات خود رو‌به‌رو هستند که در صورت ادامه این روند این بخش از صنعت خودروسازی کشور با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. ستون حق انتخاب امروز را به مقایسه دو خودروی گل و لیفان اختصاص داده‌ایم و انتخاب را به شما واگذار می‌کنیم. این دو خودرو هر دو در شرکت‌های زیرمجموعه‌های شرکت کرمان‌‌موتور تولید می‌شوند با این تفاوت‌که گل روزهای آخر حضور در خط تولید این شرکت را سپری می‌کند اما تولید لیفان به تازگی آغاز شده است.
گل دارای موتور 1800 سی‌سی است که به واسطه آن می‌تواند 100 اسب بخار قدرت تولید کند در حالی که لیفان از موتور 1600 سی‌سی بهره‌ می‌برد که با این موتور توانایی تولید 84 اسب بخار قدرت را دارد.
همچنین شما با گل در 8/6 ثانیه به شتاب صفر تا 100 خواهید رسید اما لیفان برای رسیدن به این شتاب نیازمند 4/10 ثانیه زمان است از سوی دیگر شما با لیفان می‌توانید سرعت 195 کیلومتر در ساعت را تجربه کنید در حالی که با گل می‌توانید تا 190 کیلومتر در ساعت گاز بدهید.
اما نگاهی به میزان مصرف سوخت حکایت از بهینه بودن لیفان دارد به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 7/6 لیتر بنزین می‌سوزاند، اما گل برای طی کردن همین مسافت نیازمند 8/7 لیتر بنزین است. اما از لحاظ قیمت در حال حاضر گل با قیمت 19میلیون و 500هزار تومان در بازار عرضه می‌شود اما لیفان قیمتی در حدود 16میلیون تومان در بازار را به خود اختصاص داده است.

اسپورتیج را بشناسیم
- خودروهای شاسی بلند از آن دسته خودروهایی محسوب می‌شوند که در دنیا طرفداران بسیاری دارند، اما با شدت گرفتن بحران سوخت در دنیا خودروهای شاسی‌بلند اولین خودروهایی بودند که طرفداران خود را از دست دادند، این در حالی است که با وجود اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، این خودروها در کشور ما طرفداران بسیاری دارند.
به طوری‌که در حال حاضر بیش از 10 مدل خودروی شاسی بلند در کشور وجود دارد. امروز یک کره‌ای وارداتی شاسی بلند که احتمالا در آینده نزدیک تابعیت ایرانی خواهد گرفت میهمان ستون حق انتخاب است. منظورمان کیا اسپورتیج دنده اتومات محصول وارداتی کیا است که چندی است شایعه حضور آن در خط تولید سایپا به گوش می‌رسد. اسپورتیج از موتور 1600 سی‌سی بهره می‌برد که به واسطه آن می‌تواند 173 اسب‌بخار قدرت تولید کند. از سوی دیگر اسپورتیج برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند 5/10 ثانیه زمان است. از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز اسپورتیج برای طی کردن هر صدکیلومتر در سیکل ترکیبی به 5/10 لیتر بنزین نیاز دارد. همچنین شما با نماینده کیا می‌توانید حداکثر سرعت 179 کیلومتر در ساعت را تجربه کنید. از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز اسپورتیج به ترمزضد قفل (ABS) و کیسه هوا (ایربگ) مجهز است. از سوی دیگر این خودرو استاندارد یورو 4 آلایندگی را نیز پاس می‌کند. هم‌اکنون کیا اسپورتیج دنده اتومات با قیمت 39میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

اپیروس را بشناسیم
امروزه تولیدکنندگان خودرو با توجه به رقابت تنگاتنگی که در این عرصه وجود دارد، سعی بر ارائه نسل جدیدی از خودروهای سواری دارند تا بی‌عیب و نقص‌ترین محصول را برای فرونشاندن عطش دوستداران خودرو به بازار عرضه کنند.

از جمله این کمپانی‌ها می‌توان به کیاموتورز اشاره کرد.با کمی دقت در خیابان‌های شهر، خودرو لوکس با طرحی شبیه بنتلی کنتینانتال نظر شما را به خود جلب می‌کند که از محصولات KIA MOTORS است، آری اپیروس را می‌گوییم.اپیروس در حالی که از موتور بسیار قوی با حجم CC3800 بهره می‌گیرد، توانایی تولید 265 اسب‌بخار قدرت را دارد و به شما تجربه راندن تا سرعت 245 کیلومتر در ساعت را می‌دهد.از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به ایربگ دو مرحله‌ای راننده، خنک‌کن‌های تعبیه شده در صندلی‌های جلو و سنسور باران که قابلیت تنظیم سرعت برف‌پاکن‌ها را به تناسب شرایط جوی و شدت بارش دارا است، اشاره کرد که در معدود خودروهایی از این کلاس به چشم می‌خورد.یک سیستم صوتی infinity در کنسول وسط تعبیه شده که مجهز به 8 بلندگو، ساب‌ووفر و آمپلی فایر است و این مجموعه امکان استفاده از صدایی شفاف و قوی را برای سرنشینان داخل خودرو فراهم می‌سازد.اپیروس از شتاب اولیه بالا معادل 6/7 ثانیه برای رسیدن به سرعت از صفر تا صد برخوردار بوده و در کنار سرعت بالا به امکانات ایمنی مطمئن مجهز شده است. از جمله این امکانات می‌توان از 8 عدد ایربگ (کیسه هوا) نام برد که نشان از اهمیت جان مسافران برای سازندگان این خودرو دارد و در واقع در تصادف از زوایای کناری و مقابل، از جان سرنشینان به بهترین نحو ممکن محافظت به عمل می‌‌آید. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) که موجب حفظ تعادل خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی می‌شود و سیستم کروز کنترل و ترمز ضدقفل ABS نیز جزو دیگر آپشن‌های اپیروس به حساب می‌آید.


سمند LX بخرم یا پژو 206 صندوق‌دار V20؟
طراحی هر دو خودرو توسط شرکت ایران‌خودرو صورت گرفته با این تفاوت که یکی با آرم ایران‌خودرو و دیگری با آرم پژو در بازار عرضه می‌شود.
منظورمان دو خودروی سمند LX و پژو 206 صندوق‌دار مدل V20 است. این دو خودرو علاوه بر آن که توسط ایران‌خودرو طراحی شده‌اند از لحاظ قیمتی نیز در یک محدوده قرار دارند با این حال از لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت هستند، به طوری که سمند LX از موتور 1800 سی سی بهره می‌برد که توانایی تولید 100 اسب بخار قدرت دارد؛ اما V20 به موتور 1600 سی‌سی مجهز است که با آن می‌تواند 110 اسب بخار قدرت تولید کند.از سوی دیگر V20 با وجود آن که از موتور ضعیف‌تری نسبت به سمند بهره می‌برد اما برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند زمان کمتری نسبت به LX است؛ به طوری که V20 در 4/11 ثانیه به این شتاب دست پیدا می‌کند اما LX برای رسیدن به این شتاب نیازمند 13 ثانیه زمان است که این برتری به دلیل وزن سبک 206 صندوق‌دار نسبت به سمند است.از لحاظ میزان مصرف سوخت نیز پژو نسبت به سمند از شرایط بهتری برخوردار است؛ به طوری که V20 برای طی کردن صد کیلومتر در سیکل ترکیبی نیازمند 6/6 لیتر بنزین است اما سمند همین مسافت را با 5/8 لیتر سوخت طی می‌کند. از سوی دیگر در خصوص حداکثر سرعت نیز V20 وضعیت بهتری نسبت به LX دارد؛ به طوری که با سمند می‌توان سرعت 185 کیلو متر در ساعت را تجربه کرد اما V20 به شما این فرصت را می‌دهد تا سقف 193 کیلومتر در ساعت پدال گاز را بفشارید. اما با وجود تمام برتری‌های V20 نسبت به LX، سمند از لحاظ ایمنی تا حدودی از رقیب خود؛ به طوری که LX به ترمز ABS مجهز است، اما V20 از این آپشن بی‌نصیب است. هم اکنون پژو صندوق‌دار V20 با قیمت 14میلیون تومان و سمند LX با قیمت 14میلیون و 700هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

مگان 2000 یا هیوندا آوانته اتومات؟
اگر شما به دنبال خودرویی با محدوده قیمتی 28 تا 31میلیون تومان هستید دو خودروی مگان 2000سی‌سی اتوماتیک و هیوندا آوانته دنده اتومات می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این دو خودرو که یکی از آنها مدتی است مونتاژش در کشور آغاز و دیگری به تازگی وارد خط تولید شرکت پارس‌خودرو شده علاوه بر آنکه در یک محدوده قیمتی قرار دارند از لحاظ فنی نیز دارای شباهت‌هایی هستند.

شرکت پارس‌خودرو که ابتدا مونتاژ مگان 1600سی‌سی در نوع دستی را آغاز کرده بود اواخر سال گذشته مونتاژ مدل 2000این خودرو را نیز در دستور کار قرارداد، بدین ترتیب واردات این خودرو در هر دو مدل متوقف شد. بر همین اساس هر دو خودرو به موتور 2000سی‌سی مجهز هستند با این تفاوت که مگان با این موتور توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت را دارد، اما آوانته با همین موتور می‌تواند 140 اسب بخار قدرت تولید کند.
از سوی دیگر شما با مگان می‌توانید سرعت 195 کیلومتر در ساعت را تجربه کنید، در حالی که آوانته به شما این فرصت را می‌دهد تا سقف 240کیلومتر در ساعت پدال گاز را بفشارید.
همچنین با وجود آنکه این دو خودرو از حجم مشترک موتور بهره می‌برند، اما آوانته برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند 1/8 ثانیه زمان است در حالی که مگان برای رسیدن به این شتاب نیازمند 11 ثانیه زمان است. اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو حکایت از آن دارد که مگان در شرایط بهتری نسبت به آوانته قراردارد، به طوری که این خودرو در هر صد کیلومتر 5/7 لیتر بنزین می‌سوزاند، در حالی که آوانته برای طی کردن این مسافت نیازمند 2/8 لیتر بنزین است.اما از لحاظ تجهیزات ایمنی این دو خودرو در یک سطح قراردارند به طوری که هر دو خودرو به ایربگ و ABS مجهز هستند که این امر موجب شده آنها از لحاظ ایمنی در سطح قابل قبولی قرار گیرند. آوانته اتومات که تحت لیسانس شرکت هیوندای کره در کرمان خودرو مونتاژ می‌شود هم‌اکنون با قیمت 28میلیون تومان و مگان 2000 نیز با قیمتی برابر 31میلیون در بازار عرضه می‌شوند.
جهان خودرو

tondar90
03-16-2010, 09:46 AM
در ادامه مطلب دوستمون در خصوص انتخاب مگان اتوماتیک و هیوندا آوانته اتوماتیک مطلب زیر رو پیوست میکنم.

کمپانی : رنو از خودرو سازان برتر اروپا که خود تولید کننده تکنولوژی بوده و در مکانی بسیار بالاتر از هیوندای کره جنوبی که از زیر مجموعه های جنرال موتورز می باشد قرار دارد .


طراحی بدنه : بی شک مگان از طراحی و شرایط برتری در بخش بدنه نسبت به رقیب آسیائی خود هیوندا آوانته بر خوردارست و در مقالات معرفی رنو مگان و هیوندا آوانته بیشتر به جزئیات پرداخته شده .


طراحی داخلی : در این بخش نیز برتری از آن رنو مگان بوده و خودروی هیوندا آوانته قادر به کسب امتیاز این بخش نمی باشد . کیفیت طراحی داشبرد مگان که به جز زیبائی اهداف بسیاری در طراحی آن دنبال شده ، صندلی هائی با شاسی و قطعات بسیار زیاد که شرایط بسیار مطلوبی را برای سرنشین ایجاد می کند . رودری ها با طرح ارگونومی بسیار مطلوب ، اهرم تعویض دنده و ترمز دستی نیز هر کدام در سطح کیفی و کاربردی بالاتری نسبت به اجزاء داخلی هیونداآوانته قرار دارد .


ایمنی : رنو مگان سدان همچون تمامی خودرو های گروه مگان اعم از مگان هاچ بک ، مگان کوپه ، مگان استیشن در گروه خودرو های ایمن با 5 ستاره ایمنی Euroncap می باشد که بر هیوندا آوانته 4 ستاره ای برتری داشته و میزان این اختلاف در ایمنی حداقل 10 درصد در آسیب سرنشین می باشد .
ارگونومی : هر دو خودرو رنو مگان و هیوندا آوانته را می توان تقریبا در یک سطح از ارگونومی معرفی کرد .


موتور : کارکرد موتور در این دو خودرو و نیروی خروجی این دو موتور با وجود مکانیسم Continuous variable valve timing در موتور هیوندا آوانته برابر بوده و هر دو موتور ، موتور هائی در سطح مطلوب می باشند .



گیربکس : گیربکس اتومات مگان از پیچیدگی بیشتری نسبت به گیربکس اتومات هم کلاسی خود هیوندا آوانته برخوردارست و این پیچیدگی دقت عمل این گیربکس را در شرایط مختلف بالا برده و در نهایت برنده این بخش می باشد .
ساسپنشن : در بخش جلو برابری نوع سیستم با عملکرد اندکی حساس تر در مگان و در بخش عقب با برتری بسیار جزئی سیستم تعلیق در آوانته و در مجموع در مقایسه تطبیق مجموعه ساسپنشن با شرایط اتاق خودرو می توان عملکردهای گوناگونی با نکات مثبت و منفی در هر دو خودرو دید که در مجموع مگان یک گام جلو ترست .


ترمز : بی شک مگان با ترمز بسیار مطلوبش در سطحی بالاتر از آوانته با توجه به ترمز قابل قبولی که دارد قرار داشته و ترمز کمکی مگان به اضافه عملکرد بسیار دقیقش در مجموعه ABS و EBD آنرا صاحب برترین ترمز در خودروهای هم تراز خود از لحاظ قیمت کرده .



سیستم های پایداری : هر دو خودرو فاقد سیستم پایداری می باشند .


آپشن : مگان در مجموع از آپشن های بیشتر و مفید تر برخوردارست .


تست درایو : اولین و مهمترین نکته ای که در انتخاب خودرو حائز اهمیت می باشد مجموع مواردی است که در نهایت برای دیگران و خود ایمنی بیشتری را فراهم کند . مگان به خوبی به این اصل پرداخته و با سه ستاره درخشان در کارنامه خود که عبارتند از ترمز کارا ، ایمنی کامل و مکانیسم فرمان بسیار دقیق شرایط مطلوبی را برای راننده و سرنشینان خود محیا می کند . فراموش نکنید اصولی که ذکر شد بسیار مقدم بر محرکه قوی بوده و راننده خیلی بیشتر از محرکه خودرو به بخش های باز دارنده و کنترل کننده نیاز جدی دارد . آوانته نیز خودروئی بسیار محبوب و جامع می باشد اما نتوانسته در برخی بخش ها موفقیت هائی همچون مگان کسب کند ، با تمام حرف هائی که گفته شد نمی توان ویژگی های خاص این سدان کره ای را نادیده گرفت و آوانته خود در دسته خودروهای موفق قرار دارد . با وجود اقتصادی بودن هیوندا در مقابل رنو ، انتخاب بنده بین این دو 2 لیتری اتومات ، رنو مگان می باشد .
نویسنده : بهروز شریفیان