PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دیسک و صفحه تندر90 - LOGAN- L90


امیر مسعود
02-21-2010, 07:10 PM
دوستان با سلام یه سوال از دوستانی که تازه از برج 9 به بعد تندر خریدم داشتم دوستان دیسک و صفحه تندری که مال برج 9 به بعد هست 100 % ایرانی و اون شتاب لازم رو نداره کسی با این مشکل برخورد کرده یا نه من مال برج 7 داشتم وقتی دنده 1 رو پر میکردم وبه 2 میدادم و 3 ماشین تیک اف میکرد و گویی ماشین گرگ بود ولی این سفیده که خریدم مال برج 10 بود اصلان شتاب نداشت و انگار که صفحه ماشین سوخته بود و در ضمن داخل اتاق اون ماشین برج 7 اندازه پدال کلاج با پدال ترمز یکی بود ولی در برج 10 کلاج کوچکتر از ترمز بود لاستیکش و کلان صفحه خوبی نداشت دوستان دیگه کسی با این مشکل برخورد کرده:cool:

سید محمد زراره
02-21-2010, 07:20 PM
فکر نکنم دیسک و صفحه ایرانی باشه
احتمالا مارکش لوک آلمانه چون ایساکو فعلا این مارک و مارک رنو رو موجود داره
البته دیسک و صفحه سری اول ساخت خود رنو فرانسه هستش

امیر مسعود
02-21-2010, 07:23 PM
اقا محمد ماشین شما مال برج چنده

سید محمد زراره
02-21-2010, 07:30 PM
در حال حاظر ندارم فروختمش ولی تا 1 هفته دیگه یکی دیگه تحویل میگیرم
البته اگه خوش شانسی من با کمبود قطعه مواجهه نشیم

امیر مسعود
02-21-2010, 09:01 PM
من امروز رفتم نمایندگی گفت e2 با کمبود قطعه رو به رو هست و قیمت گفت میکشه بالا

وثوق
02-21-2010, 10:21 PM
از دوستان اگه کسی اطلاعات موثقی در این مورد داره اعلام کنه چون من هم میخواستم رنگ ماشینو عوض کنم و صفر بگیرم. اگه اینطور باشه اینکارو نکنم.:rolleyes:

سید محمد زراره
02-22-2010, 01:41 PM
آقا خیالت راحت
باکش فلزی شده
دیسک و صفحه دیگه اورژینال نمیزارن
پس بهتره اینکارو نکنی

mohammad_sadegh
10-09-2010, 12:05 AM
دیسک و صفحه تندر تولید پایا کلاچ می باشد.که شرکت معتبری هم هست.محصول در اینجا تولید و به اسپانیا فرستاده میشه و روی موتور نصب و به ایران میاد.یا در موتور های مگا موتور در اینجا نصب میشه.
الان قیمت این دیسک و صفحه در بازار حدود 80 تومان هست که در بسته بندی جداگانه عرضه میشه.
اما اصلی فرانسوی که کل کیت در یک بسته بندی هست قیمتی معادل 118 تومان داره.
یک از علت های لرزش در دنده 1 هم به دلیل همین دیسکو صفحه ضغیف تر ایرانی هست.
الان لوگان ما که مدل 86 هست و کیت اصلی روش نصب هست با اینکه کارکردش به 121 هزار رسیده هنوز هم پر شتاب و قوی هست و نمایندگی گفت برای 140 هزار تا بیا تعویض کن.

*************
دوست عزیز از درج لینک فرومها و سایتهای ایرانی در انجمن و پستها خودداری کنید
چون تبلیغات به حساب میاد
از همکاریتون سپاسگزاریم
تیم مدیریتی آکوفروم
مارشال

ARMANI
09-04-2012, 11:01 AM
با سلام
قيمت ديسک و صفحه اصلي تندر الان در حال حاضر چقدره؟

Renault Logan
09-04-2012, 03:34 PM
با سلام
قيمت ديسک و صفحه اصلي تندر الان در حال حاضر چقدره؟

سلام
وقت بخیر
چندین مدل از نوع اصلی داره با قیمت های مختلف
ولی مدل اول و فابریکش که همون مارک والئو ساخت فرانسه هست قیمتش 170 هزار تومان هست .
چند مدل دیگه هم داره که قیمت های 155 و 135 هزار تومان دارن .

موفق باشید .

saeed_Logan
09-04-2012, 04:59 PM
با سلام من دیسک و صفحه و بلبرینگ اصلی مارک والئو فرانسه رو قبل از عید خریدم 125000 تومان ولی هنوز دلم راضی نشده عوضش کنم چون هنوز بعد از 130000 کیلومتر کارکرد (مدل 1387) هنوز اونقدر ضعیف نشده که بخوام عوضش کنم، فقط تو ترافیک زیاد یه کم تو دنده یک می لرزونه!

taromi
09-06-2012, 10:18 AM
دوستان با سلام یه سوال از دوستانی که تازه از برج 9 به بعد تندر خریدم داشتم دوستان دیسک و صفحه تندری که مال برج 9 به بعد هست 100 % ایرانی و اون شتاب لازم رو نداره کسی با این مشکل برخورد کرده یا نه من مال برج 7 داشتم وقتی دنده 1 رو پر میکردم وبه 2 میدادم و 3 ماشین تیک اف میکرد و گویی ماشین گرگ بود ولی این سفیده که خریدم مال برج 10 بود اصلان شتاب نداشت و انگار که صفحه ماشین سوخته بود و در ضمن داخل اتاق اون ماشین برج 7 اندازه پدال کلاج با پدال ترمز یکی بود ولی در برج 10 کلاج کوچکتر از ترمز بود لاستیکش و کلان صفحه خوبی نداشت دوستان دیگه کسی با این مشکل برخورد کرده:cool:
با سلام

شتاب ماشین زیاد مربوط به دیسک و صفحه نمیشه .اگر خواستید کلاچ را امتحان کنید اولا

پدال کلاچ 1الی2 سانتیمتر باید ابتدای کورس پدال خلاصی داشته باشه.دوم پدال زیر پا سفت

نباشه .سوم ابتدای حرکت نه بالا ول کنه نه خیلی پایین .برای تست صفحه کلاچ هم ماشین

را در یک سربالایی با شیب زیاد به سمت حرکت به بالا آزمایش کنید البته اگر ماشین سنگین باشه بهتر جواب میده.

Mohsen.Karaj
09-06-2012, 04:34 PM
درود
ماشین من مدل 87 هستش چند وقتیه وقتی تو ترافیک میمونم موقع حرکت با دنده1 اتاق ماشین میلرزه البته این لرزش فقط زمانیه که مدتی تو ترافیک میمونم نه زمان عادی. به مکانیک گفتم گفت باید صفحه کلاچ عوض کنی. با توجه به کارکرد 000/60 کیلومتر بنظرتون ایراد از صفحه کلاچه؟

Renault Logan
09-06-2012, 10:16 PM
درود
ماشین من مدل 87 هستش چند وقتیه وقتی تو ترافیک میمونم موقع حرکت با دنده1 اتاق ماشین میلرزه البته این لرزش فقط زمانیه که مدتی تو ترافیک میمونم نه زمان عادی. به مکانیک گفتم گفت باید صفحه کلاچ عوض کنی. با توجه به کارکرد 000/60 کیلومتر بنظرتون ایراد از صفحه کلاچه؟

سلام
وقت بخیر

این مشکل شما در تمامی لوگان ها حتی مدل 91 هم وجود داره و بخاطر ضعف دیسک و صفحه پایا کلاچ ایرانی هست که از سال 87 بر روی لوگان ها نصب میشه .
دیسک و صفحه بدی نیست و خیلی هم با دوامه و تا 130 الی 150 هزار کیلومتر شایدم بیشتر کار میکنه بدون مشکل ولی تنها مشکلی که داره این هست که توان تحمل حرارت اضافه و بالای موتور در ترافیک رو نداره و اینجوری با لرزش اتاق و دنده ، فقط در ترافیک خودشو نشون میده .

به نظر بنده مشکلی نیست که بخواهید بابتش دیسک و صفحه رو عوض کنید مگر اینکه این لرزش های در ترافیک ها آزارتون بده .
چه الان چه در آینده زمانی که خواستید دیسک و صفحه رو عوض کنید حتما دیسک و صفحه اصلی والئوی فرانسه رو تهیه کنید که قیمت فعلیه الانش (شهریور 91) بصورت کیت کامل با بلبرینگ کلاچ ، 170 هزار تومان هست .
با دیسک و صفحه اصلی فرانسه ، مشکل لرزش در ترافیک ها رو نخواهید داشت .

ARMANI
09-08-2012, 10:54 AM
درود
ماشین من مدل 87 هستش چند وقتیه وقتی تو ترافیک میمونم موقع حرکت با دنده1 اتاق ماشین میلرزه البته این لرزش فقط زمانیه که مدتی تو ترافیک میمونم نه زمان عادی. به مکانیک گفتم گفت باید صفحه کلاچ عوض کنی. با توجه به کارکرد 000/60 کیلومتر بنظرتون ایراد از صفحه کلاچه؟
تندر من هم مدل 87 است و همين مشکل رو دارم.در ضمن ماشين من بعضي مواقع که موتور ماشين سرده هم اينجوري ميشه.تو دنده 1 و 2 هم ترجيح ميدم کولر نگيرم چون وقتي روشن ميکنم انقدر دور موتور رو ميگيره که يه لحظه فکر ميکني ماشين داره دنده عقب ميره و شروع به حرکتش تو اينجور مواقع خيلي آهسته و لاک پشتيه.:(

Mohsen.Karaj
09-08-2012, 10:02 PM
سلام
وقت بخیر

این مشکل شما در تمامی لوگان ها حتی مدل 91 هم وجود داره و بخاطر ضعف دیسک و صفحه پایا کلاچ ایرانی هست که از سال 87 بر روی لوگان ها نصب میشه .
دیسک و صفحه بدی نیست و خیلی هم با دوامه و تا 130 الی 150 هزار کیلومتر شایدم بیشتر کار میکنه بدون مشکل ولی تنها مشکلی که داره این هست که توان تحمل حرارت اضافه و بالای موتور در ترافیک رو نداره و اینجوری با لرزش اتاق و دنده ، فقط در ترافیک خودشو نشون میده .

به نظر بنده مشکلی نیست که بخواهید بابتش دیسک و صفحه رو عوض کنید مگر اینکه این لرزش های در ترافیک ها آزارتون بده .
چه الان چه در آینده زمانی که خواستید دیسک و صفحه رو عوض کنید حتما دیسک و صفحه اصلی والئوی فرانسه رو تهیه کنید که قیمت فعلیه الانش (شهریور 91) بصورت کیت کامل با بلبرینگ کلاچ ، 170 هزار تومان هست .
با دیسک و صفحه اصلی فرانسه ، مشکل لرزش در ترافیک ها رو نخواهید داشت .


از راهنماییتون ممنون . چون مسیرم زیاد ترافیک نداره ترجیح میدم فعلا تعویض نکنم فقط سئوالی که پیش میاد اینه که عزیزانی که زیاد تو ترافبک میمونند آیا این لرزشها آسیبی به قسمتهای مختلف موتور مانند دسته موتورها نمیرسونه؟

mohammad_sadegh
12-14-2012, 10:55 PM
سلام
دوستانی که تندرشون مدل 87 هست دقت کنند که ممکنه دیسک و صفحه ماشینشون همان فرانسوی اصل باشه اما لرزش داشته باشه.همانطور که مال من اینجوری بود.
تقریبا 2 ماه پیش که روی 115 هزار تا دیسک و صفحه اصلی رو عوض کردم در کمال تعجب دیدم که فابریک ماشین هم فرانسوی بوده اما در ترافیک و گرما ماشین در دنده 1 دچار لرزش میشد.احتمال میدم حتی تا نیمه های سال 87 هم فابریک فرانسوی باشه.
حرفی که سال 88 نمایندگی مرکزی رنو در میدان آزادی به من گفت که آقا دیسک و صفحه تندر کمی ضعیف هست و عوض هم کنی باز همینجوری میشه.
البته فعلا بعد از 4 هزار تا خدا رو شکر کوچکترین ایرادی ندیدم و ترافیک هم زیاد موندم اما ماشین قشنگ تو نیم کلاچ میکنه.
اما مکانیکم هم بهم گفت ایراد دیسک و صفحه تندر ، ضعف در فنر های دیسک هست که بعد از مدتی خاصیت خودشون رو از دست میدهند و موقع نیم کلاچ نمی تواند اون فشار لازم رو وارد کنه و باعث میشه لرزش بیافته.
در ضمن اگر رانندگی نرمالی هم دارید دیسک و صفحه شیرین تا 160 هزار تا کار میکنه.
روی ماشین پدرم در کیلومتر 245 هزار تا عوض کردیم اما باز به پرچ نرسیده بود!

MAHDI-TONDAR
12-15-2012, 11:48 AM
سلام
دوستانی که تندرشون مدل 87 هست دقت کنند که ممکنه دیسک و صفحه ماشینشون همان فرانسوی اصل باشه اما لرزش داشته باشه.همانطور که مال من اینجوری بود.
تقریبا 2 ماه پیش که روی 115 هزار تا دیسک و صفحه اصلی رو عوض کردم در کمال تعجب دیدم که فابریک ماشین هم فرانسوی بوده اما در ترافیک و گرما ماشین در دنده 1 دچار لرزش میشد.احتمال میدم حتی تا نیمه های سال 87 هم فابریم فرانسوی باشه.
حرفی که سال 88 نمایندگی مرکزی رنو در میدان آزادی به من گفت که آقا دیسک و صفحه تندر کمی ضعیف هست و عوض هم کنی باز همینجوری میشه.
البته فعلا بعد از 4 هزار تا خدا رو شکر کوچکترین ایرادی ندیدم و ترافیک هم زیاد موندم اما ماشین قشنگ تو نیم کلاچ میکنه.
اما مکانیکم هم بهم گفت ایراد دیسک و صفحه تندر ، ضعف در فنر های دیسک هست که که بعد از مدتی خاصیت خودشون رو از دست میدهند و موقع نیم کلاچ نمی تواند اون فشار لازم رو وارد کنه و باعث میشه لرزش بیافته.
در ضمن اگر رانندگی نرمالی هم دارید دیسک و صفحه شیرین تا 160 هزار تا کار میکنه.
روی ماشین پدرم در کیلومتر 245 هزار تا عوض کردیم اما باز به پرچ نرسیده بود!

سلام آقا محمد صادق عزیز
ماشین منم مدل 87 هست و تولید آذر
نمی دونم آیا دیسک و صفحه اون فرانسوی ( مارک وائو هست ) یا از این مدل ایرانی

در هر صورت ماشین من تا یکی دو سال اول دیسک و صفحه اون عالی کار میکرد و هیچ گونه لرزشی بهنگام نیم کلاچ کردن نداشت حتی در ترافیک،
ولی بعداز تقریباً دوسال این لرزش بهنگام نیم کلاچ بوجود اومده است .

شاید هم نظر اون مکانیکی که فرمودید درست باشه و بخاطر ضعف فنرها دیسک تندر بعداز مدتی کارکرد این مشکل و لرزش ایجاد میشه .

نمی دونم دوستانی که جدیداً ماشین تندر گرفتند هم آیا از ابتداء این مشکل ( لرزش موتور بهنگام نیم کلاچ) را دارند یا نه بعداز چند وقت کارکرد این مشکل خودش رو نشون میده .

در هر صورت بنده نیز خواستم تجربه خودم رو در این زمینه خدمت دوستان عرض نمایم .

Reza_Orumiyeh
01-22-2013, 06:18 PM
سلام
یه مدت هست که کلاجم سفت شده و تو ترافیک پام درد میکنه
سیم کلاج رو در اوردم و روغنکاری کردم اما فرق نکرد
قیمت دیسک صفحه فرانسوی 200 و ایرانی هم داشتن 120
بنظر شما دیسک صفحه رو عوض کنم یا بدم تعمیر کنن برام
چون تو ماشین های قبلیم میدادم تعمیر میکردن و نرم تر میشد.
ماشینم 32000 تا کار کرده

MAHDI-TONDAR
01-22-2013, 07:17 PM
سلام
یه مدت هست که کلاجم سفت شده و تو ترافیک پام درد میکنه
سیم کلاج رو در اوردم و روغنکاری کردم اما فرق نکرد
قیمت دیسک صفحه فرانسوی 200 و ایرانی هم داشتن 120
بنظر شما دیسک صفحه رو عوض کنم یا بدم تعمیر کنن برام
چون تو ماشین های قبلیم میدادم تعمیر میکردن و نرم تر میشد.
ماشینم 32000 تا کار کرده

سلام آقا رضا
سفت شدن سیم کلاچ که مشکل تقریباً شایع بین تندر داران هست و معمولاً همراه باصدای قیژ قیژ بهنگام کلاچ گیری هست، تا اونجایی که بنده اطلاع دارم با روغن کاری سیم کلاچ قابل حل نخواهد بود .

تنها راهش هم تعویض سیم کلاچ هست .( سعی کنید از سیم کلاچ اصلی مارک داچیا استفاده کنید جنس ایرانی بعداز مدت کوتاهی کارکرد همین آش و همین کاسه )

ضممناً با این کارکرد پائین ماشین تون ( 32هزار کیلومتر) فعلاً فکر تعویض دیسک و صفحه نباشید و حالا حالاها این دیسک و صفحه برای تون بخوبی و بدون مشکل کار خواهد کرد .

Reza_Orumiyeh
01-24-2013, 04:55 PM
با سلام
ممنون از راهنمایی شما
حتما اینکار رو انجام میدم
صدای قیژ قیژ را من با گریسکاری دوشاخه کلاج حل کردم چون وقتی سیم رو در اوردم دیدم که هیچ زده ای نداره
لاستیک دوشاخه کلاج رو در اوردم و نقطه تکیه دوشاخه رو که خاکی شده بود تمیز و دوباره گریسکاری کردم
سیم رو بصورت عمودی نگه داشتم و داخلش رو با روغن چرخ خیاطی پر کردم بطوری که از سمت دیگه ریزش کردسیم کلاج نرمتر از دفعه قبل شد روغنهای معمولی غلظتشون بیشتره و سیم براحتی حرکت نمیکنه
با کاری که کردم ونسبت به قبل خیلی بهتر شد
در اولین فرصت عوضش میکنم
ممنونم از راهنمایی شما

پویا
01-28-2013, 10:02 PM
دوستان یادم هست قبلا آموزش ریگلاژ سیم کلاج تو سایت بود هر چی گشتم پیدا نکردم اگه کسی لینکش رو داره لطف کنه ممنون میشم مرسی

MAHDI-TONDAR
01-28-2013, 10:32 PM
دوستان یادم هست قبلا آموزش ریگلاژ سیم کلاج تو سایت بود هر چی گشتم پیدا نکردم اگه کسی لینکش رو داره لطف کنه ممنون میشم مرسی

سلام آقا پويا
بفرمائيد اين هم لينك آموزش رگلاچ سيم كلاچ تندر كه زحمت تهيه اين مقاله آموزشي رو دوست خوبمون جناب سوهانيان عزيز متقبل نموده است، تقديم به شما
http://acoforum.org/showpost.php?p=54818&postcount=4043

Reza_Orumiyeh
01-30-2013, 03:31 PM
دوستان ایراد ماشینم از سیم کلاج نیست فردا صبح میبرم دیسک صفحه جدید ی رو که خریدم نصب کنم
روی کارتنش رنو نوشته و ساخت فرانسه هست روی صفحه هم نوشته والو
خریدم 185

fact
01-31-2013, 11:00 PM
با سلام خدمت دوستان و همچنین دوستمون که این مقاله با ارزش رو گذاشتن
من ماشینم رو صفر نخریدم و از روزی که خریدم کلاجش سفت بود قیژ قیژ هم نمیکنه بنظرتون از سیم کلاجه یا دوشاخه کلاج ؟ ضمنا پدال رو کامل باز کردم و فنر پدال رو برداشتن تست کردم بازم سفت بود.

Reza_Orumiyeh
02-01-2013, 01:53 PM
من دیسک صفحه و سیم کلاج و روغن گیربکس رو عوض کردم با دستمزد حدود 330 شد . تندر من مدلش 7/90 بود روش دیسک صفحه وایو ایرانی (پایا) بسته بودن با مدل فرانسوی تعویض کردمش
خیلی راضیم

aghaee
02-01-2013, 06:30 PM
با سلام خدمت همه دوستان عزيز. مي شه بگيد علائم تمام شدن ديسك صفحه و لنت ترمز چي هست و يا معمولا تو چه كيلومتري بايد اقدام به تعويض اين قطعات نمود؟

امیر مسعود
02-01-2013, 07:27 PM
با سلام خدمت همه دوستان عزيز. مي شه بگيد علائم تمام شدن ديسك صفحه و لنت ترمز چي هست و يا معمولا تو چه كيلومتري بايد اقدام به تعويض اين قطعات نمود؟

سلام دوست عزیز علائم تمام شدن دیسک وصفحه این هست که ماشین گاز میخوره ولی راه نمیرود از دیگر علائم تمام شدن صفحه این هست که در ترافیک وقتی صفحه داغ میشه شما کلاج رو میگیرید که دنده عوض کنید ماشین شروع به لرزیدن میکنه دیسک و صفحه خوب معمولان در شرایط خوب و استقاده درست حدود 70 تا 100 هزار کیلومتر کار میکنه ولی صفحه های بی کیفیت مثل پایه کلاج که روی تندر هست معولان کمتر از 20 هزار کیلومتر کار میکنه و اما لنت علائم تمام شدن لنت سوت کشدیدن مدام لنت و ضعیف شدن ترمز گیری هست یک راه حل ساده هم برای اینکه بدونید لنت شما تمام شده یا نه این هست که روغن ترمز ماشینتون رو نگاه کنید اگر روغن ترمز از سطح ماکسیموم پایین تر رفته نشان دهنده این هست که لنت شما احتیاج به تعویض داره و با تعویض لنت روغن ترمز به جای خودش یعنی ماکسیموم برمیگرده البته برای لنت جلو لنت عقب هم اگر دستیتون ضعیف شده باشه و خوب کار نکنه باید لنت عقب رو چک کنید یک لنت با کیفیت خوب معمولان حدود 20 تا 30 هزار کیلومتر کار میکنه البته لنت جلو و لنت عقب نیز در شرایط خوب حدود 60 تا 70 هزار تا کار میکنه البته این اعداد در هر ماشین متفاوت هست و بستگی به شرایط رانندگی و جنس خود لنت دارد ولی حدودی همین هست که خدمت تون عرض کردم موفق باشید

zanjani
02-02-2013, 03:01 PM
با سلام خدمت همه دوستان عزيز. مي شه بگيد علائم تمام شدن ديسك صفحه و لنت ترمز چي هست و يا معمولا تو چه كيلومتري بايد اقدام به تعويض اين قطعات نمود؟


سلام
دستی رو تا انتها بکشید و دنده رو بزارید رو سه و با نیم کلاچ سعی به حرکت کنید اگه ماشین خاموش شد دیسک و صفحه سالمن اما ماشین خاموش نشدو کلاج بالاتر اومد و بوی دیسک بلند شد نشان از خرابی اون میده
موفق باشید

آرش کمانگیر
02-02-2013, 03:15 PM
سلام دوست عزیز علائم تمام شدن دیسک وصفحه این هست که ماشین گاز میخوره ولی راه نمیرود از دیگر علائم تمام شدن صفحه این هست که در ترافیک وقتی صفحه داغ میشه شما کلاج رو میگیرید که دنده عوض کنید ماشین شروع به لرزیدن میکنه دیسک و صفحه خوب معمولان در شرایط خوب و استقاده درست حدود 70 تا 100 هزار کیلومتر کار میکنه ولی صفحه های بی کیفیت مثل پایه کلاج که روی تندر هست معولان کمتر از 20 هزار کیلومتر کار میکنه و اما لنت علائم تمام شدن لنت سوت کشدیدن مدام لنت و ضعیف شدن ترمز گیری هست یک راه حل ساده هم برای اینکه بدونید لنت شما تمام شده یا نه این هست که روغن ترمز ماشینتون رو نگاه کنید اگر روغن ترمز از سطح ماکسیموم پایین تر رفته نشان دهنده این هست که لنت شما احتیاج به تعویض داره و با تعویض لنت روغن ترمز به جای خودش یعنی ماکسیموم برمیگرده البته برای لنت جلو لنت عقب هم اگر دستیتون ضعیف شده باشه و خوب کار نکنه باید لنت عقب رو چک کنید یک لنت با کیفیت خوب معمولان حدود 20 تا 30 هزار کیلومتر کار میکنه البته لنت جلو و لنت عقب نیز در شرایط خوب حدود 60 تا 70 هزار تا کار میکنه البته این اعداد در هر ماشین متفاوت هست و بستگی به شرایط رانندگی و جنس خود لنت دارد ولی حدودی همین هست که خدمت تون عرض کردم موفق باشید
در تکمیل فرمایش دوست خوبم عرض کنم که متاسفانه تو تندر ایرانی چراغ نشانگر لنت ترمز رو حذف کردن (در صورتی که حتی پیکان های قدیمی هم این چراغ رو داشتن ) با کم شدن ضخامت لنت ترمز موقعی که ترمز گیری انجام میشه این چراغ که تو صفحه امپر هستش روشن میشه و یعنی لنت باید تعویض بشه .
من چند روز قبل که لنت ماشینم رو تعویض کردم , لنتی که تهیه کرده بودم اصلی فرانسه بود و توی جعبه دو تا سیم برای اتصال به لنت وجود داشت موقعی که از مکانیک نمایندگی سوال کردم گفت چون لنتی که خریدی مگانیه و مگان چراغ نشانگر تعویض لنت داره این سیمها برای همین هستش .
خلاصه بنده هم از مکانیک خواستم که سیمها رو رو لنتها ببنده و سرشون رو ازاد بزاره تا بعدا یه فکری به حالش بکنم . به فکرم رسیده ادامه سیم رو بیارم تو اتاق و یه سیم دیگه از اتصال مثبت باطری بگیرم و وصلش کنم به یه led و یه جوری نصبش کنم زیر پای راننده , اینجوری خیالم راحته که لنتها به اندازه استاندارد که رسید خودش اعلام میکنه و نیازی نیست که همش چک کنم از اینکه به دیسک ترمز صدمه بزنه یا قبل از استفاده کاملش مجبور بشم تعویضش کنم

MEHDI - RAD
04-15-2013, 05:11 PM
سلام

مثل اینکه این آنتوان تا ته جیب مارو جارو نکنه ول کن نیست !

چندین روز پیش متوجه شدم دنده ها خوب جا نمیره مثل اینکه صفحه خوب آزاد نکنه و کلاچ کم گرفته باشی

چون کلاچ رو در پایین ترین حد تنظیم کرده بودم آوردمش تقریبا وسط . بهتر شد جا خوردن دنده ها ولی باز هم مشکل دارم باهاش .

لرزش خاصی هم هنگام حرکت ندارم .

صفحه تموم کرده یا مشکل دیگه ای ؟

فقط 60 هزار تا کارکرده در ضمن . هر چند حداقل نصفش در مود استریت ریس :دی

هر چند بعید میدونم واسکازین کم کرده باشه ولی اون رو هم امروز فردا میرم میچکم.

ممنون

arya
05-04-2013, 09:29 PM
درود
خودروی سال 90 کارکرد 29000
همونطور که پارسال !! نوشته بودم پولوس سمت چپ من شکسته بود و بعد از سه ماه جنگ اعصاب با نمایندگی ها بالاخره علت لرزش خودرو در شتاب گیری سرعت های پایین!! از سمت راست!!! مشخص شد.. بلبرینگ های سر پولوس شکسته و ساچمه های آن درون گیربکس ریخته بود و سه هزار کیلومتر به همین منوال رفته بودم.. گیر بکس باز و تعمیر شد و گفتند اسیب خاصی ندیده فقط شافت عوض شده ... الان مشکل شما رو دارم.. حس میکنم در هنگام تعویض دنده دارم میمالم یه چیزی رو به هم!!! راحت جا نمیره!! البته چندین هفته پیش توی یک سربالایی وحشتناک جاده خاکی سر ماشین رفت رو هوا ازاد شد .. دنده یک بودم و جاده ناهوار.. بعد دور موتور رفت روی پنج هزار و دنده خودش خلاص شد!! از اون موقع حس میکنم گیر بکسم شل و ول شده . و دنده ها جا میره ولی انگار اصطکاک دارند...
سپاس

ویرایش سوال دوم؟

جدیدا صفحه کلاچ تندر ایرانی یعنی پری دمپر با طرح والئو به صورت گسترده در نمایندگی ها استفاده میشه.. !!! تفاوت این صفحه کلاچ با اصلی فرانسه واقعا در چه حدی هست؟ ایا اغراق شده یا واقعا باعث عذابه!؟

Mohajer
05-11-2013, 10:58 AM
سلام دوست عزیز علائم تمام شدن دیسک وصفحه این هست که ماشین گاز میخوره ولی راه نمیرود از دیگر علائم تمام شدن صفحه این هست که در ترافیک وقتی صفحه داغ میشه شما کلاج رو میگیرید که دنده عوض کنید ماشین شروع به لرزیدن میکنه دیسک و صفحه خوب معمولان در شرایط خوب و استقاده درست حدود 70 تا 100 هزار کیلومتر کار میکنه ولی صفحه های بی کیفیت مثل پایه کلاج که روی تندر هست معولان کمتر از 20 هزار کیلومتر کار میکنه و اما لنت علائم تمام شدن لنت سوت کشدیدن مدام لنت و ضعیف شدن ترمز گیری هست یک راه حل ساده هم برای اینکه بدونید لنت شما تمام شده یا نه این هست که روغن ترمز ماشینتون رو نگاه کنید اگر روغن ترمز از سطح ماکسیموم پایین تر رفته نشان دهنده این هست که لنت شما احتیاج به تعویض داره و با تعویض لنت روغن ترمز به جای خودش یعنی ماکسیموم برمیگرده البته برای لنت جلو لنت عقب هم اگر دستیتون ضعیف شده باشه و خوب کار نکنه باید لنت عقب رو چک کنید یک لنت با کیفیت خوب معمولان حدود 20 تا 30 هزار کیلومتر کار میکنه البته لنت جلو و لنت عقب نیز در شرایط خوب حدود 60 تا 70 هزار تا کار میکنه البته این اعداد در هر ماشین متفاوت هست و بستگی به شرایط رانندگی و جنس خود لنت دارد ولی حدودی همین هست که خدمت تون عرض کردم موفق باشید

کیفیت پایاکلاچ خوبه.
فعلا با پایا کلاچ 105 هزار کیلومتر طی کرده ام و هنوز هم به جز لرزش خفیف (گاهی اوقات در ایتدای حرکت وقتی ماشین داغ شده باشد)مشکلی ندارم.
لنت عقب هم 105 هزار کیلومتر کارکرده .

Reza_Orumiyeh
05-11-2013, 01:49 PM
من دیسک صفحه تندرم رو تو کیلومتر30000 تعویض کردم دیسک صفحه روی ماشین رو که باز کردم مارک پایا بود خیلی ازش ناراضی بودم چون تو ترافیک سنگ میشد. روش نوشته بود پایا کلاج والو.
با دیسک صفحه فرانسوی والو عوض کردم .خیلی فرق کرد. واقعا خیانت به حقوق مشتری هستش

مجتبی زارع
03-09-2014, 04:29 PM
سلام
ماشین بنده مدل 91 هست و 40 هزار تا راه رفته توی دنده یک گاهی اوقات یه لرزش داره میخاستم ببینم
چه جوری رفع میشه و صفحه کلاچش ایرانی هست؟

احمدرضا
03-09-2014, 05:58 PM
سلام
ماشین بنده مدل 91 هست و 40 هزار تا راه رفته توی دنده یک گاهی اوقات یه لرزش داره میخاستم ببینم
چه جوری رفع میشه و صفحه کلاچش ایرانی هست؟

دوست عزیز تندر من مدل 89 ایران خودرویی وتا حالا 70000 کیلومتر کار کرده بجز یکدست لنت ترمز جلو و یک دونه سیم کلاچ و دو دست شمع چیز دیگه ای براش عوض نکردم البته بجز فیلتر بنزین و هوا که سر وقت عوض شده این حالتی که شما از دیسک و صفحه میگید من قبلا تو 30 هزارتا بهش حساس بودم که البته بعضی وقتا تو ترافیک ماشین تو دنده یک بدجور میلرزید ولی همیشگی نبود چند بارهم میخواستم دیسک و صفحشو عوض کنم ولی تا حالا کار کرده و شل کن سفت کنش نسبت به قبل خیلی کمتر شده شما هم یه خورده دیگه صبر کن البته دنده یک رو اگه پرگازتر بری فکر کنم کمتر خودش رو نشون بده
صفحه کلاچش هم طبق نظر دوستان احتمالا باید ایرانی باشه.

مجتبی زارع
03-10-2014, 09:52 AM
دوست عزیز تندر من مدل 89 ایران خودرویی وتا حالا 70000 کیلومتر کار کرده بجز یکدست لنت ترمز جلو و یک دونه سیم کلاچ و دو دست شمع چیز دیگه ای براش عوض نکردم البته بجز فیلتر بنزین و هوا که سر وقت عوض شده این حالتی که شما از دیسک و صفحه میگید من قبلا تو 30 هزارتا بهش حساس بودم که البته بعضی وقتا تو ترافیک ماشین تو دنده یک بدجور میلرزید ولی همیشگی نبود چند بارهم میخواستم دیسک و صفحشو عوض کنم ولی تا حالا کار کرده و شل کن سفت کنش نسبت به قبل خیلی کمتر شده شما هم یه خورده دیگه صبر کن البته دنده یک رو اگه پرگازتر بری فکر کنم کمتر خودش رو نشون بده
صفحه کلاچش هم طبق نظر دوستان احتمالا باید ایرانی باشه.
حرف شما درسته بیشتر توی ترافیک های سنگین این مشکل رو داره و پرگاز تر حرکت میکنم . .

بازم ممنون

Reza_Orumiyeh
03-10-2014, 10:11 AM
سلام
ماشین بنده مدل 91 هست و 40 هزار تا راه رفته توی دنده یک گاهی اوقات یه لرزش داره میخاستم ببینم
چه جوری رفع میشه و صفحه کلاچش ایرانی هست؟

اگه پدال کلاجتون خیلی بالاست یکمی بیارینش پایین بشرطی که راحت دنده عوض کنه اینطوری وقتی پا رو روی کلاج میزارید فشار کمتری به کلاج میاد و کمتر میلرزه


Sent from my iPhone using Tapatalk

feraghati
03-11-2014, 03:40 AM
سلام
من مدل ماشینم 87 هست. تا الان تقریبا 160 هزار کیلومتر باهاش رفتم.و هنوز هم شتابش خوبه(البته دیگه نفسایی اخرشه!)با این که خیلی بهش میگازم و تکاف میکشم باهاش ولی ماشاالله خیلی خوب دیسک صفحه اش کار کرده,فک کنم اگه مراعات میکردم حتی تا 200 250 هزار تا برام کار میکرد! علت این که این همه خوب برام کار کرده دیسک صفحه اصلی خودش یعنی همون والئو فرانسه روش هست به دوستان توصیه می کنم اگه خواستن دیسک صفحه تعویض کنن همون والئو فرانسویش رو بندازن

مجتبی زارع
03-11-2014, 09:51 AM
اگه پدال کلاجتون خیلی بالاست یکمی بیارینش پایین بشرطی که راحت دنده عوض کنه اینطوری وقتی پا رو روی کلاج میزارید فشار کمتری به کلاج میاد و کمتر میلرزه


Sent from my iPhone using Tapatalk

کلاچ رو خودم میتونم رگلاژ کنم یا باید ببرم پیش مکانیک؟
البته خودم دست به آچارم.....

Reza_Orumiyeh
03-11-2014, 10:13 PM
شما مهره سیم کلاج رو یکی دو دور باز کن بعد ماشین رو روشن کن و دنده رو عوض کن چند بار این کارو بکن تا حد و حدودش رو پیدا کنی پنج دقیقه بیشتر طول نمیکشه
تنظیم دقیق باعث افزایش عمر و قدرت دیسک صفحه میشه


Sent from my iPhone using Tapatalk

MATIN
03-11-2014, 10:33 PM
سلام
من مدل ماشینم 87 هست. تا الان تقریبا 160 هزار کیلومتر باهاش رفتم.و هنوز هم شتابش خوبه(البته دیگه نفسایی اخرشه!)با این که خیلی بهش میگازم و تکاف میکشم باهاش ولی ماشاالله خیلی خوب دیسک صفحه اش کار کرده,فک کنم اگه مراعات میکردم حتی تا 200 250 هزار تا برام کار میکرد! علت این که این همه خوب برام کار کرده دیسک صفحه اصلی خودش یعنی همون والئو فرانسه روش هست به دوستان توصیه می کنم اگه خواستن دیسک صفحه تعویض کنن همون والئو فرانسویش رو بندازن

سلام
فکر کنم اون کجا آبادی که شما رانندگی میکنی اصلا ترافیک نداره که 160 هزارتا دوام آورده!!!

mohammad_sadegh
04-13-2014, 06:57 AM
دوست عزیز دیسک و صفحه تندر من هم که 87 بود روی 125 تا عوض کردم که حالا حالا ها کار میکرد.
برای پدرم هم که مدل 86 بود روی 225 تا عوض کردیم.مسیر رفت و آمد هم تهران کرج
با دیسک و صفحه تندر اگر مدارا بشه حداقل 200 تا کار میکنه.

Reza_Orumiyeh
04-13-2014, 09:46 AM
دیسک صفحه تندر کارکردش بخاطر اصلی بودنش تو مدلهای اول بیشتره اما تو مدل های ۹۰ به بعد بخاطر سود بیشتر کارخانجات محترم:( اون رو با جنس ایرانی و ضعیفتر تعویض کردن تا یبار هم خودمون عوض کنیم;)



Sent from my iPhone using Tapatalk

saeed_Logan
04-13-2014, 05:02 PM
با سلام تندر من هم مدل 87 هست که دیسک و صفحش 140000 تا کار کرد و خراب خراب هم نشده بود وقتی هم با نوع اصلیش که valeo بود عوض کردم احساس میکنم اصلی فابریکش چیز دیگه ای بود. در ضمن من اصفهانم و ماشینم هم طعم ترافیک رو زیاد چشیده بود تو این مدت کارکرد.

feraghati
04-14-2014, 03:38 AM
سلام
فکر کنم اون کجا آبادی که شما رانندگی میکنی اصلا ترافیک نداره که 160 هزارتا دوام آورده!!!
شاید شما راست بگید! اصفهان ترافیک نداره!!

mojtaba
02-25-2015, 12:16 AM
سلام دوستان مدت زیادی هست که دنده های ماشین مخصوصا توی معکوس دادن با گیر کردن جا میره البته توی حالت دنده پایین به بالا تقریبا خیلی کم حس میشه ولی توی معکوس دادن مثلا توی سرعت 60 تا از دنده 4 به دنده 3 گیر میکنه بعد جا میره و جدیدا هم متوجه شدم با 2 تا گیر جا میره فقط هم مختص دنده 3و 4 نیست از 5 به 4 و 3 به 2 هم کاملا حس میشه بنظرتون ایراد از چی میتونه باشه؟؟؟ (کار کرد هم 41800 هست و ماشین مدله 88 و تیپ E1 هست)

Reza_Orumiyeh
02-25-2015, 11:27 PM
سلام دوستان مدت زیادی هست که دنده های ماشین مخصوصا توی معکوس دادن با گیر کردن جا میره البته توی حالت دنده پایین به بالا تقریبا خیلی کم حس میشه ولی توی معکوس دادن مثلا توی سرعت 60 تا از دنده 4 به دنده 3 گیر میکنه بعد جا میره و جدیدا هم متوجه شدم با 2 تا گیر جا میره فقط هم مختص دنده 3و 4 نیست از 5 به 4 و 3 به 2 هم کاملا حس میشه بنظرتون ایراد از چی میتونه باشه؟؟؟ (کار کرد هم 41800 هست و ماشین مدله 88 و تیپ E1 هست)


شما ميتونيد مقداري سيم كلاج رو جمع كنيد تا عملكرد كلاج بهتر بشه
روغن گيربكس رو هم چك كنيد


Sent from my iPhone using Tapatalk

امیر مسعود
02-26-2015, 12:32 AM
سلام دوستان مدت زیادی هست که دنده های ماشین مخصوصا توی معکوس دادن با گیر کردن جا میره البته توی حالت دنده پایین به بالا تقریبا خیلی کم حس میشه ولی توی معکوس دادن مثلا توی سرعت 60 تا از دنده 4 به دنده 3 گیر میکنه بعد جا میره و جدیدا هم متوجه شدم با 2 تا گیر جا میره فقط هم مختص دنده 3و 4 نیست از 5 به 4 و 3 به 2 هم کاملا حس میشه بنظرتون ایراد از چی میتونه باشه؟؟؟ (کار کرد هم 41800 هست و ماشین مدله 88 و تیپ E1 هست)

با توجه به مدل ماشینت میتونه از روغن گیربکس باشه خاصیتش رو ازدست داده اگر نه از خود دیسک و صفحه هم میتونه باشه اگه موقع داغ شدن لرزش داری یا ماشین گاز میخوره راه نمیره

MAHDI-TONDAR
03-04-2015, 07:23 PM
سلام
--------------


سلام دوست عزیز
هر گونه خرید و فروش در تالار آکو فروم کلاً ممنوع و خلاف قوانین فروم می باشد .
لطفاً نسبت به رعایت موضوع و حذف سریع پست خود اقدام فرمایید .
ناظر ارشد فروم جهت استحضار و حذف سریع پست این کاربر

zahed
03-12-2015, 02:43 PM
با عرض سلام خدمت دوستان
دیروز بالا خره رو کارکرد 66000کیلومتر دیسک وصحفه کلاج ماشینم رو توی بهترین نمایندگی سه سال گذشته شرکت رنو پارس تعویض کردم هدفم از درج بهترین این نکته هست که همیشه باید کار را به کاردان باید سپرد بعد از باز کردن دیسک وصفحه تعمیر کار نمایندگی به تاب برداشتن فلایویل ماشینم پی بردن وخود نمایندگی اون رو برای رفع ایراد به تراشکاری فرستادند نیم ساعته قطعه رفع ایراد شده رو برگشت داده وهمراه با دیسک وصفحه نو مجددا بر روی خودرو نصب کرده تعمیر کار نمایندگی معتقد بود که لرزش اصلی هنگام حرکت اولیه وسربالایی مربوط به این قطعه بوده است یه نکته جالب که میتونم بهش اشاره بکنم اینه که بنظرم باز وبسته کردن دیسک وصفحه ای که برای من انجام دادند میتونه یه رکورد محسوب بشه در عرض سه ساعت ونیم دیسک وصفخه ماشینم رو باز ومجددا نصب کردند بعد ازاتمام کار ورانندگی با ماشینم دقیقا همان حسی بهم دست داد که روز اول با ماشینم رانندگی کردم کلاج نرم ودنده ها هم خیلی نرم شده بود

mojtaba
03-12-2015, 07:26 PM
سلام دوستان در مورد دنده ها که قبلا خدمتتون گفتم سفت شدن چند روز پیش حدود 3-4 دور کلاچ رو سفت کردم ولی تقریبا میتونم بگم بهبودی محسوسی حاصل نشد ...البته اینم بگم ماشین موقع حرکت لرزش نداره و گمونم دیسک هم داغ نمیشه هر چند نمیدونم دیسک که داغ کنه چطوری نشون میده ؟؟؟ بنظرم میاد باید واسکازین رو عوض کنیم ...بنظرتون خودم میتونم سطح واسکازین رو چک کنم اگه میشه طرز بازدیدش چوطوریه(کارکرد ماشین بعد از 5 سال تازه شده 42000 تا)؟؟؟ ممنون

Reza_Orumiyeh
03-12-2015, 10:27 PM
سلام دوستان در مورد دنده ها که قبلا خدمتتون گفتم سفت شدن چند روز پیش حدود 3-4 دور کلاچ رو سفت کردم ولی تقریبا میتونم بگم بهبودی محسوسی حاصل نشد ...البته اینم بگم ماشین موقع حرکت لرزش نداره و گمونم دیسک هم داغ نمیشه هر چند نمیدونم دیسک که داغ کنه چطوری نشون میده ؟؟؟ بنظرم میاد باید واسکازین رو عوض کنیم ...بنظرتون خودم میتونم سطح واسکازین رو چک کنم اگه میشه طرز بازدیدش چوطوریه(کارکرد ماشین بعد از 5 سال تازه شده 42000 تا)؟؟؟ ممنون


اگه روغن ريزي از پلوس ها نداشته باشيد سطح روغنش كم نميشه
براي اطمينان ميتونيد روغن گيربكس الف بگيريد روش اضافه كنيد تا حدي كه از پيچ بقل سر ريز بشه اضافش
ديسك صفحه داغ كنه ديگه دنده تا يه مدت جا نميره و ماشين هنگام حركت ميلرزه


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hummer
04-14-2015, 02:23 AM
سلام به همه دوستان

اخیرا پس از تعویض آب رادیاتور و هواگیر بلافاصله پس از کمی کارکرد متوجه شدم دنده ها به خوبی جا نمیره

برام خیلی عجیب بود ، تا جایی که اصلا بعضی دنده ها جا نمیرفت !

بعد که کاپوت ماشین باز کردم دیدم کمی آب گرم داره از شیر تخلیه روی قسمت پایین میریزه

و به چند نفر نشون دادم ( در همان لحظه ) که فقط گفتن واسکازین دنده رو چک کن

ال 90 من مدل 87 با کارکرد 109000 تا هست

در 94000 تا گردگیر پاره شد و گردگیر و واسکازین تعویض شد ( واسکازین esso 75w80 )

تا الان

پیش مکانیک هم که بردم اصلا گیر نکرد و مکانیک گفت تا ایراد نباشه ، نظری نمیتونه بدم و برو واسکازین چک کن

این اتفاق قبلا اصلا وجود نداشت و الان بعضی دنده ها با بیشتر گرفتن کلاج یا 2 بار کلاج گرفتن جا میرن

به ترتیب

1 - واسکازین 2- ماهک ولیور ها 3 - دیسک و صفحه 4 - دنده برنجی و ..

نظرات دوستان نزدیک بوده

واسکازین من بعد تعویض مشکلی نداشته و روغن ریزی هم ندارم

به هر حال من با توجه به اینکه از مکانیک ها مثل دکتر ها میترسم و اصلا حوصله امتحان و خطاشونو ندارم

فعلا هیچ کاری نکردم

آیا از این شواهد مشخصه ایراد کجاست ؟

از دیسک و صفحه نیست ؟

ممنونم

zanjani
04-14-2015, 07:51 AM
سلام
انگار مشکل دوستان هم زمان با هم شروع میشه
چند روزه تو پیام خصوصی تو این باره ازم سوال شده بود در حالی که خودم هم با این مشکل گریبانگیرم ،ماشین بنده پس از مدتی کارکرد بخصوص در جاده و موقع داغ کردن دنده معکوساش جا نمیره و الان دنبال صفحه و دیسک اصلیم که متاسفانه پیدا نمیشه و من هم شش ماه قبل واسکازین توتال ریختم و بیشتر دوستانی که باهاشون مشورت کردم گفتن بهتره عوض کنید و الف بریزید مشکل حل میشه شاید مشکل شما هم از واسکازین متفرقه باشه
موفق باشید

Reza_Orumiyeh
04-15-2015, 09:56 AM
شايد مقداري روغن كم كرده
وقت تعمير چند ليتر واسگازين ريختيد؟
ديسك صفحه هم گرم بشه درست كار نميكنه


Sent from my iPhone using Tapatalk

zahed
04-22-2015, 01:10 PM
سلام
انگار مشکل دوستان هم زمان با هم شروع میشه
چند روزه تو پیام خصوصی تو این باره ازم سوال شده بود در حالی که خودم هم با این مشکل گریبانگیرم ،ماشین بنده پس از مدتی کارکرد بخصوص در جاده و موقع داغ کردن دنده معکوساش جا نمیره و الان دنبال صفحه و دیسک اصلیم که متاسفانه پیدا نمیشه و من هم شش ماه قبل واسکازین توتال ریختم و بیشتر دوستانی که باهاشون مشورت کردم گفتن بهتره عوض کنید و الف بریزید مشکل حل میشه شاید مشکل شما هم از واسکازین متفرقه باشه
موفق باشید

سلام جناب زنجانی
اگه دیسک وصفحه گیرآوردین که هیچ اگه گیر نیاوردین پیام خصوصی بدین تا راهنماییتون کنم
موفق باشید

ACO
04-23-2015, 06:53 AM
سلام
--------------


سلام دوست عزیز
هر گونه خرید و فروش در تالار آکو فروم کلاً ممنوع و خلاف قوانین فروم می باشد .
لطفاً نسبت به رعایت موضوع و حذف سریع پست خود اقدام فرمایید .
ناظر ارشد فروم جهت استحضار و حذف سریع پست این کاربر






سپاس از شما همکار گرامی . پست پاک شد .

zanjani
05-12-2015, 11:35 AM
سلام
دوستان پس از سه هزار کیلومتر استفاده از واسکازین توتال و دسته پنجه نرم کردن با بد جارفتن معکوسها ،واسکازین رو با نوع الف اماراتی عوض کردم و ظرف یک هفته یک مسافرت 3 هزار کیلومتری داشتم و از شر تمام مشکلات راحت شدم
جالبه که اینقدر روغن تو بد جا رفتن دنده ها و سر وصدا تاثیر گذاره !!!

taromi
05-13-2015, 12:41 PM
سلام
چند ماه قبل به توصیه یک فروشنده عمده روغن که خود ال 90 داشت از روغن گیربکس ایرانول 85W90 XP API GL-5 که در ظروف 2لیتری موجود است استفاده کردم که نتیجه خوبی داشت و مشکلی در جا رفتن دنده ها یا صدای غیر عادی نداشته و ایشان نیز از همین روغن برای گیربکس ماشین خود استفاده کرده بود .این روغن برای دنده های هیپوئید و دیفرانسیل هم مناسب است.

zanjani
08-03-2015, 07:04 PM
سلام
لطفا دوستانی که صفحه و دیسک عوض کردن تجربه شون رو از نوع و جنس و عملکرد دیسک و صفحه ای که خریدن عنوان کنن
ممنون

Reza_Orumiyeh
08-05-2015, 12:45 AM
سلام
لطفا دوستانی که صفحه و دیسک عوض کردن تجربه شون رو از نوع و جنس و عملکرد دیسک و صفحه ای که خریدن عنوان کنن
ممنون


من توصيه ميكنم فرانسوي اصلي تهيه كنيد و بلبرينگ كلاجش رو هم تعويض كنيد و قبل نصب حتما تستش كنيد و روغن گيربكس مناسب رو از قبل تهيه كنيد


Sent from my iPhone using Tapatalk

MAHDI-TONDAR
08-08-2015, 01:41 PM
سلام
لطفا دوستانی که صفحه و دیسک عوض کردن تجربه شون رو از نوع و جنس و عملکرد دیسک و صفحه ای که خریدن عنوان کنن
ممنون

سلام جناب تمیمی
فقط حواستون باشه جنس فرانسوی اصل به ندرت پیدا مشه و اکثراً تقلبی و بدلی هست .
از یکی از دوستانم که در ایران خودرو کار میکنه خدمت شما نقل کنم که الان مدت 2 سال هست که جنس فرانسوی حتی یک قطعه وارد انبار ایران خودرو نشده .
با این تفاسیر اگه بتونی مارک والئو ترک گیر بیاری خوبه

zanjani
08-10-2015, 09:04 AM
سلام جناب تمیمی
فقط حواستون باشه جنس فرانسوی اصل به ندرت پیدا مشه و اکثراً تقلبی و بدلی هست .
از یکی از دوستانم که در ایران خودرو کار میکنه خدمت شما نقل کنم که الان مدت 2 سال هست که جنس فرانسوی حتی یک قطعه وارد انبار ایران خودرو نشده .
با این تفاسیر اگه بتونی مارک والئو ترک گیر بیاری خوبه

سلام
ممنون جناب باقریان بزرگوار ،راستش زنجان مارک رنو یک جا گیر اوردم 480 قیمت میداد گفتم والو فرانسه می خوام گفت نیست نگرد
ترک با بلبرینگ فرانسه 200 قیمت دادن بهم
ممنون

HOSSEIN-Khoram
11-12-2015, 04:57 PM
کسی از این دیسک دایکن EXEDY استفاده کردن از نظر کیفت چطوره؟

Moslehy
11-13-2015, 07:49 AM
چینیه!بدرد نوره!ولئوبگیر!یا لوک

Renault Megane RS
11-13-2015, 03:59 PM
چینیه!بدرد نوره!ولئوبگیر!یا لوک
با سلام

دوست عزیز تا جایی که بنده میدونم و آکو هم اعلام کرده دایکن ژاپنیه و لوک چینی

با تشکر

Danial
11-21-2015, 02:34 PM
عزیزان نشانه های زمان تعویض دیسک وصفحه چی هست؟ماشین 156 هزارتا کار کرده و جدیدا احساس لرزش میکنم روی دسته دنده

Alireza-Logan
11-21-2015, 03:00 PM
عزیزان نشانه های زمان تعویض دیسک وصفحه چی هست؟ماشین 156 هزارتا کار کرده و جدیدا احساس لرزش میکنم روی دسته دنده
سلام دوست عزیز.1.عدم شتابگیری ماشین!2.گاز خوردن هرز(یعنی ماشین توی سر بالایی گاز بخوره ولی هیچ قدرت بیشتری حس نمیشه)3.لرزش در هنگام شروع حرکت4.بالا اومدن کلاچ و جا برای تنظبم دوباره نداشتن!

HOSSEIN-Khoram
11-21-2015, 03:19 PM
یکی از نشونه هاش اینه که ماشین گاز هرز میخوره یعنی اونقدری که که گاز میدی ماشین راه نمیره

یه چندتا تستم داره

میزنی دنده 4 گاز میدی و کلاچ رو رها میکنی اگه خاموش شد دیسک صفحه سالمه اگه اگه دیکه دیکه شروع کرد به حرکت کردن دیسک مشکل داره چند مدل تست دیگه ام داره سرچ کنی هست

mehdi_dacia
11-26-2015, 09:06 PM
سلام دوستان
توی ترافیک زیاد(و اگر سرنشین همک داشته باشم زودتر) موقع حرکت با دنده 1 ماشین لرزش داره
ترافیک کم باشه مشکلی نیست ولی وقتی نیم کلاچ زیاد می شه ماشین می لرزه !!
از دیسکه؟
ماشین هم مدل 91 و 30 هزار تا کارکرده

MAHDI-TONDAR
11-26-2015, 09:15 PM
سلام دوستان
توی ترافیک زیاد(و اگر سرنشین همک داشته باشم زودتر) موقع حرکت با دنده 1 ماشین لرزش داره
ترافیک کم باشه مشکلی نیست ولی وقتی نیم کلاچ زیاد می شه ماشین می لرزه !!
از دیسکه؟
ماشین هم مدل 91 و 30 هزار تا کارکرده

سلام دوست عزیز
بله دقیقاً .
بخاطر جنس نا مرغوب و بی کیفیت دیسک وصفحه ایرانی تندر هست .
چاره اش اینه یا با این وضعیت بسازی و زیاد حساسیت بخرج ندهید و یا از دیسک وصفحه اصلی والئو فرانسوی استفاده کنید

Reza_Orumiyeh
11-27-2015, 02:29 AM
سلام دوستان
توی ترافیک زیاد(و اگر سرنشین همک داشته باشم زودتر) موقع حرکت با دنده 1 ماشین لرزش داره
ترافیک کم باشه مشکلی نیست ولی وقتی نیم کلاچ زیاد می شه ماشین می لرزه !!
از دیسکه؟
ماشین هم مدل 91 و 30 هزار تا کارکرده


ماشين بنده هم اين مشكل رو داشت مدل نود بود و بيست هزار كيلومتر حدودا كار كرده بود
با اصرار من مكانيك باز كرد گفت ال ٩٠ ديسك صفحه والئو فرانسه دارند و به اين زودي خراب نميشن
اما متاسفانه ديديم والئو ايراني انداختن
تا جايي كه يادمه كنارش نوشته بودن پايا كلاج
بعد از تعويض مشكل حل شد


Sent from my iPhone using Tapatalk

MAHDI-TONDAR
11-29-2015, 02:37 PM
ماشين بنده هم اين مشكل رو داشت مدل نود بود و بيست هزار كيلومتر حدودا كار كرده بود
با اصرار من مكانيك باز كرد گفت ال ٩٠ ديسك صفحه والئو فرانسه دارند و به اين زودي خراب نميشن
اما متاسفانه ديديم والئو ايراني انداختن
تا جايي كه يادمه كنارش نوشته بودن پايا كلاج
بعد از تعويض مشكل حل شد


Sent from my iPhone using Tapatalk

سلام آقا رضا
اگه اشتباه نکنم فقط ال 90 های سری اول ( سال 1386) دیسک و صفحه شون والئو فرانسوی بود بعداز اون دیگه شد ایرانی یعنی همین پایا کلاچی که میفرمایید .
ماشین من مدل 87 هست و دیسک و صفحه اش ایرانی

HOSSEIN-Khoram
11-29-2015, 03:06 PM
والئو فرانسه که تو بازار هست واقعا اصلشه؟

اونی که ترکیه هست چی کسی استفاده کرده خوبه کیفیتش؟

sina_l90
11-30-2015, 09:28 PM
سلام
من داشتم تو جاده میرفتم که وقتی به عوارضی رسیدم دیگه دنده نمیرفت و وقتی هم رفت دیسک و صفحه خورد شد
بردم نمایندگی و والئو انداختن روش زده بود ترکیه فعلا که هم نرمه و مشکلی نداره حدودا دیسک و صفحه رو 156 تومن حساب کردن

تندرسوار
01-06-2016, 06:33 PM
قیمت دیسک وصفحه والئو الان چنده ؟ پیدا میشه ؟

ali-tondar90
01-07-2016, 05:15 PM
قیمت دیسک وصفحه والئو الان چنده ؟ پیدا میشه ؟

من تازه پرسیدم میگن حدود 380 هزار باید باشه .
دیسک و صفحه ترک هم صدو هشتاد اما بعد از حدود 30 هزار کارکرد تو تعویض دنده ها می لرزونه .

zanjani
01-09-2016, 03:06 PM
سلام
لطفا دوستانی که دیسک و صفحه عوض کردن نوع و عملکردش رو بفرمایند.
ممنون و متشکر

Reza_Orumiyeh
01-11-2016, 02:52 AM
سلام
لطفا دوستانی که دیسک و صفحه عوض کردن نوع و عملکردش رو بفرمایند.
ممنون و متشکر


من سال ٩١ تعويض كردم الان ٧٠ هزار تا كاركرده و كمي لرزش داره بعضي وقتا
ديسك صفحه فرانسوي انداختم
در ابتدا خيلي نرم بود الانم تقريبا همينطور مونده
اما بعد تعويض احساس كردم ماشين مثل قبل جون نداره
نرمي زياد باعث كشش كم شده بود
البته اين تجربه من بود


Sent from my iPhone using Tapatalk

مهران سنگی
01-20-2016, 03:41 PM
من هم جدیدا دیسک وصفحه ماشین که والو ایرانی بود بعلت بد جا رفتن دنده وکشش ضعیف با نوع والو ترک که در جعبه ایساکو بود تعویض کردم ونتیجه فعلا رضایت بخش وخیلی بهتر از دیسک وصفحه که کارخانه روی ماشین گذاشته بود هستش

Sent from my SM-G900H using Tapatalk

aminnkhann
02-09-2016, 04:38 PM
دوستان یه سوال داشتم
کلاچ ماشین من صبح ها و موقع سرد کارکردن خسلی چیر چیر میکنه و بیشتر مواقع بعد از مدتی هم که ماشین گرم میشه صداش قطع میشه
تعمیرکار بدون بازرسی گفت بخاطر بلبیرینگ دیسک و صفحه کلاچه و گفت کلا باید عوض شه و اینکه قیمت زیادی هم داد کسی میدونه کجا ببرم تخیص بهتر و قیمت مناسبتری داشته باشه؟(لطفا غرب تهران)
ضمنا ماشین E2 1387 و 125000 تا کارکرده

Reza_Orumiyeh
02-09-2016, 08:24 PM
دوستان یه سوال داشتم

کلاچ ماشین من صبح ها و موقع سرد کارکردن خسلی چیر چیر میکنه و بیشتر مواقع بعد از مدتی هم که ماشین گرم میشه صداش قطع میشه

تعمیرکار بدون بازرسی گفت بخاطر بلبیرینگ دیسک و صفحه کلاچه و گفت کلا باید عوض شه و اینکه قیمت زیادی هم داد کسی میدونه کجا ببرم تخیص بهتر و قیمت مناسبتری داشته باشه؟(لطفا غرب تهران)

ضمنا ماشین E2 1387 و 125000 تا کارکرده


سلام دوست عزيز
بنظر بنده هم از بلبرينگ كلاج هستش اين ايراد
هزينه باز و بست گيربكس حدوداي ١٥٠-٢٠٠ تومن هستش بعلاوه بلبرينگ كلاج
كه اگر بنده بجاي شما بودم باتوجه به كاركرد ماشين و اينكه هزينه باز و بست گيربكس زياده
ديسك صفحه رو هم بعلاوه روغن گيربكس تعويض ميكردم


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hamed Logan
02-13-2016, 10:11 PM
سلام، من تو فروش ویژه آکو صفحه دیسک EXEDY ژاپن خریدم و میخوام تعویضش کنم، دوستان تجربه ای یا نظری درمورد این صفحه دیسک ندارن؟ اینم بگم که ماشینم مدل 91 هست و 60 تا کارکرده تقریبا

MAHDI-TONDAR
02-14-2016, 02:15 PM
سلام، من تو فروش ویژه آکو صفحه دیسک EXEDY ژاپن خریدم و میخوام تعویضش کنم، دوستان تجربه ای یا نظری درمورد این صفحه دیسک ندارن؟ اینم بگم که ماشینم مدل 91 هست و 60 تا کارکرده تقریبا

سلام آقا حامد
متاسفانه من تجربه استفاده از این دیسک و صفحه رو ندارم ، دوستانی که اطلاعاتی در این زمینه دارن حتماً شما را راهنمایی خواهند نمود .

ی سئوال دارم ، چرا میخواهید روی 60 هزار تا کارکرد دیسک و صفحه رو عوض کنید ؟ آیا مشکلی با این دیسک و صفحه دارید ؟
دیسک وصفحه فابریک تندر براحتی تا 120 هزار تا میشه ازش استفاده کرد .

Hamed Logan
02-14-2016, 04:50 PM
سلام آقا حامد
متاسفانه من تجربه استفاده از این دیسک و صفحه رو ندارم ، دوستانی که اطلاعاتی در این زمینه دارن حتماً شما را راهنمایی خواهند نمود .

ی سئوال دارم ، چرا میخواهید روی 60 هزار تا کارکرد دیسک و صفحه رو عوض کنید ؟ آیا مشکلی با این دیسک و صفحه دارید ؟
دیسک وصفحه فابریک تندر براحتی تا 120 هزار تا میشه ازش استفاده کرد .


سلام آقا مهدی، اولا که خیلی ممنونم از شما، چون در هر شرایط سعی میکنیم بنده حقیر رو راهنمایی کنید
دوما در جواب سوالتون میدونم صفحه و دیسک فابریک راحت 120 هزار تا یا حتی بیشتر کار میکنه ولی به شخص ـه موقع نیم کلاج رفتن با ماشین اصلا حس خوبی ندارم، تو نیم کلاج ماشین لرزش خفیفی داره تو سربالایی ها هم احساس میکنم ماشین کشش لازم رو نداره!
مخصوصا اگه شیب جاده یکم تند باشه هرچقدر گاز بدم بازم سرعت افت میکنه و نمیتونم مثلا سرعت رو بیشتر از 80 نگه دارم! درحالی که قبلا با سمند یا 206 این کارو میکردم و همون جاده سربالایی رو با 110 تا میرفتم
هزینه تعویض هم زیاد برام مهم نیست چون میخوام حداکثر قدرت و کشش رو داشته باشم

MAHDI-TONDAR
02-16-2016, 02:11 PM
سلام آقا مهدی، اولا که خیلی ممنونم از شما، چون در هر شرایط سعی میکنیم بنده حقیر رو راهنمایی کنید
دوما در جواب سوالتون میدونم صفحه و دیسک فابریک راحت 120 هزار تا یا حتی بیشتر کار میکنه ولی به شخص ـه موقع نیم کلاج رفتن با ماشین اصلا حس خوبی ندارم، تو نیم کلاج ماشین لرزش خفیفی داره تو سربالایی ها هم احساس میکنم ماشین کشش لازم رو نداره!
مخصوصا اگه شیب جاده یکم تند باشه هرچقدر گاز بدم بازم سرعت افت میکنه و نمیتونم مثلا سرعت رو بیشتر از 80 نگه دارم! درحالی که قبلا با سمند یا 206 این کارو میکردم و همون جاده سربالایی رو با 110 تا میرفتم
هزینه تعویض هم زیاد برام مهم نیست چون میخوام حداکثر قدرت و کشش رو داشته باشم

سلام آقا حامد
خواهش میکنم
با توجه به اینکه این مشکل لرزش ابتدایی بهنگام حرکت معمولاً در اکثر تندرها اپیدمی و شایع هست لطفاً در صورت استفاده از این دیسک و صفحه جدید نتیجه و تغییرات ایجاده شده رو در همین تاپیک برای اعضای فروم بیان کنید .
باتشکر از شما

Hamed Logan
02-16-2016, 09:17 PM
سلام آقا حامد
خواهش میکنم
با توجه به اینکه این مشکل لرزش ابتدایی بهنگام حرکت معمولاً در اکثر تندرها اپیدمی و شایع هست لطفاً در صورت استفاده از این دیسک و صفحه جدید نتیجه و تغییرات ایجاده شده رو در همین تاپیک برای اعضای فروم بیان کنید .
باتشکر از شما

سلام، چشم. در صورت استفاده حتما تغییرات رو اعلام میکنم
مرسی

aminnkhann
02-17-2016, 03:23 PM
سلام دوست عزيز
بنظر بنده هم از بلبرينگ كلاج هستش اين ايراد
هزينه باز و بست گيربكس حدوداي ١٥٠-٢٠٠ تومن هستش بعلاوه بلبرينگ كلاج
كه اگر بنده بجاي شما بودم باتوجه به كاركرد ماشين و اينكه هزينه باز و بست گيربكس زياده
ديسك صفحه رو هم بعلاوه روغن گيربكس تعويض ميكردم


Sent from my iPhone using Tapatalk

با تعویض سیم کلاچ مشکل به صورت کامل مرتفع شد

Reza_Orumiyeh
02-18-2016, 01:39 AM
با تعویض سیم کلاچ مشکل به صورت کامل مرتفع شد


خدارو شكر با سيم كلاج حل شد
اما لرزش بهنگام حركت هم درست شده؟


Sent from my iPhone using Tapatalk

farshad_logan
06-03-2016, 08:36 PM
سلام دوستان.خواستم اگه امکانش هست تجربه تعویض دیسک وصفحه تندر90 روبگید؟
بیشتر میخوام بدونم مدل فرانسوی والو که تو جعبه رنو هست خوب جواب داده.همونی که قیمتش 350تومنه تو بازار شایدم بیشتر..در ضمن کیلومتر کارکردشم بگید.ممنون

farshad_logan
06-03-2016, 08:41 PM
http://uupload.ir/files/kjdy_6ugt_2016-02-29_16.14.39.jpg
http://uupload.ir/files/e4gv_129863285190441250.jpg
منظورم این مدل هست.

MAHDI-TONDAR
06-03-2016, 11:18 PM
http://uupload.ir/files/kjdy_6ugt_2016-02-29_16.14.39.jpg
http://uupload.ir/files/e4gv_129863285190441250.jpg
منظورم این مدل هست.
دوست عزیز سلام .
آپلود عکس در فروم غیز از اپلود سنتر اکو خلاف فوانین و مقررات بوده ، لطفاً نسبت به حذف عکس و اپلود آن توسط آپلود سنتر اکو اقدام فرمایید . با تشکر
http://www.acoforum.org/showthread.php?t=1664

ROOHOLAH
06-07-2016, 07:49 AM
با سلام خدمت دوستان
يه سوال داشتم، دوستاني كه ديسك و صفحه عوض كرده اند، ميانگين روي چه كيلومتري نياز به تعويض ديسك و صفحه كلاچ است؟ ميخوام از قبل به فكر خريد يه مارك خوب باشم.

MAHDI-TONDAR
06-07-2016, 11:06 AM
با سلام خدمت دوستان
يه سوال داشتم، دوستاني كه ديسك و صفحه عوض كرده اند، ميانگين روي چه كيلومتري نياز به تعويض ديسك و صفحه كلاچ است؟ ميخوام از قبل به فكر خريد يه مارك خوب باشم.

سلام آقا روح الله
اگه بخواهیم میانگین درنظر بگیرم ،100 هزار کیلومتر بنظرم باید عوض بشه .
البته بازم بستگی به نوع رانندگی شما( تیک آف کردن ، اسپرتی رانندگی و...) و همچنین جنس و مدل دیسک و صفحه هم داره.

zanjani
07-23-2016, 03:28 PM
با سلام
دوستان بنده بعد از 115000 کیلومتر صفحه و دیسک رو با مارک اکسیدی که از اکو خریدم عوض کردم ماشین مدل 88 هست و صفحه و دیسک مارک پایا روش بود
متاسفانه طی این چند سال بدلیل سفت بودن کلاچ چند بار سیم کلاچ رو عوض کردم اما اگه می دونستم با عوض کردن صفحه و دیسک اینقدر کلاچ نرم و روان میشه همون روز اولی که ماشینو خریدم عوض می کردم
اولا از اکو بابت این جنس خوب قدر دانی میکنم
در ثانی دوستان صفحه و دیسکی که من از روماشین باز کردم به جرات می تونم بگم تا 170 هزارم بهم جواب میداد ولی قطعا بایستی یه دوره فیزو تراپی می رفتم
این دیسک و صفحه اکسیدی که از اکو خریدم واقعا عالیه و به دوستان توصیه میکنم تهیه کنن
این مطلبی که اشاره کردم به هیچ عنوان تبلیغ نیست و اگر ناراضی بودن کاملا اینجانب پاسخگو هستم

مهران سنگی
05-24-2017, 01:09 PM
من سال ٩١ تعويض كردم الان ٧٠ هزار تا كاركرده و كمي لرزش داره بعضي وقتا
ديسك صفحه فرانسوي انداختم
در ابتدا خيلي نرم بود الانم تقريبا همينطور مونده
اما بعد تعويض احساس كردم ماشين مثل قبل جون نداره
نرمي زياد باعث كشش كم شده بود
البته اين تجربه من بود


Sent from my iPhone using Tapatalk
دوست عزیز بنده هم جدیدا دیسک وصفه روبا نوع والو فرانسه تعویض کردم ماشین به نسبت قبل خیلی نرم شده ولی انگارازقبل کم جونتره بانظرشما کاملا موافقم

فرستاده شده از SM-G900Hِ من با Tapatalk

hadipoya
05-31-2017, 09:16 PM
سلام.
ماشین من مدل 88 هست.وتا حالا 160 هزارتا کار کرده .خوشبختانه هنوز کلاج بسیار نرم وراحت مثل روز اولش میباشد.وتا حالا هیچ مشکلی با کلاج نداشتم...
البته وقتی زیاد در ترافیک میمونم موقتا یک مقدار لرزش در رهاکردن کلاج داشتم که علت گزم شذن شدید صفحه است...
ولی در مجموع تا حالا خیلی راضی بودم....

ROOHOLAH
07-06-2017, 02:23 PM
سلام به دوستان
یک ماه پیش دیسک و صفحه کلاچ اصلی خریدم 340 - بردم پیش تعمیر کار تایید کرد که اصلی هسته و الان ماشینم 108000 تا کارکرد داره - تعمیرکار ماشین رو یه بررسی کرد (عملکرد دنده و گیربکس رو و گفت فعلا عوض نکن هنوز خوبه احتمالا توی 120 یا 130هزار تا دیگه عوضش کنم) چون بعضی وقت ها دنده 1 شتاب زیاد می گیرم

arya
07-22-2017, 06:48 PM
سلام
ماشینم مدل 90 هست
100 هزار تا کار کرده
مشکلی که دارم ماشین هنگام گاز دادن یا پا از روی گاز برداشتن یه تقه خیلی بدی میخوری.
مشکل از کجاست؟
شتاب ماشین خوبه . کشش تو سربالایی هنوز خوبه.
ولی مرتب لق میزنه

hadipoya
11-11-2017, 07:31 PM
سلام به دوستان
یک ماه پیش دیسک و صفحه کلاچ اصلی خریدم 340 - بردم پیش تعمیر کار تایید کرد که اصلی هسته و الان ماشینم 108000 تا کارکرد داره - تعمیرکار ماشین رو یه بررسی کرد (عملکرد دنده و گیربکس رو و گفت فعلا عوض نکن هنوز خوبه احتمالا توی 120 یا 130هزار تا دیگه عوضش کنم) چون بعضی وقت ها دنده 1 شتاب زیاد می گیرم

اصلا عجله نکن ماشین من 170000 تا کار کرده تازه در ترافیک تهران ولی هنوز بسیار عالیست وتعویض نکردم...قطعات اولیه این خودرو بسیار با دوام هست....

VARA
11-17-2017, 04:13 PM
اصلا عجله نکن ماشین من 170000 تا کار کرده تازه در ترافیک تهران ولی هنوز بسیار عالیست وتعویض نکردم...قطعات اولیه این خودرو بیار با دوام هست....

بازم بيشتر كار ميكنه بسته به رانندگي تون
ماشين من مدل ٨٦ تا حالا ٢٢٠ هزار تا رفته و ديسك و صفحه فبريك و ماشين دوستم ٨٧ اونم ٢٤٠ هزار تا هنوز كلاچش فابريكه