PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آموزش تعویض فیلتر روغن تندر90 - LOGAN


Emdad-L90
02-18-2010, 08:09 PM
خب بریم سر آموزش بعدی

یکی از دوستان این آموزش را گفته بود اما من خواستم یه سری نکات دیگه را بر طبق عکس اموزش بدم بدین صورت که ابتدا شماره یک یعنی پیچ های این قطعه چدنی را باز کنید
که با آچار سیزه فکر کنم باز میشه اگه اشتباه نکرده باشم
سپس شماره 2 مراقب باشین سیم کشی که در تصویر نمایش داده ام ((2)) را به آرامی باز کنید از قطعه چدنی
3 مخزن روغن هیدرولیک را به آرامی باز کنید از جای خود تا شیلنگ روغن هیدرولیک پشت این قطعه چدنی آزاد تر باشد
سپس قطعه را برداشته و فیلتر روغن خود را با آچار مخصوص باز کنید. به همین سادگی بدون پرداخت هزینه ای فیلتر روغن ماشین را تعویض می کنید.


http://www.acopart.org/upload/ACO-516/dsc00129130002377769461250.jpg


عکس شماره دوم :مربوط به خود قطعه چدنیست که محل پیچ ها را براتون نشون دادم.



http://www.acopart.org/upload/ACO-516/2online130002377772898750.jpg


این هم لینک یه فیلم کوچولو با فرمت 3GP برای دوستا که ببینن یه خورده کیفیتش پایینه

http://www.2shared.com/file/11482149/26bd5f94/MOV00112.html

در پایان هم اگر جایی از آموزشم مشکل داره میخوام از دوستان که کاملتر کنن.

Reza -M
05-19-2010, 01:22 AM
با سلام
خب بریم سر آموزش بعدی

یکی از دوستان این آموزش را گفته بود اما من خواستم یه سری نکات دیگه را بر طبق عکس اموزش بدم بدین صورت که ابتدا شماره یک یعنی پیچ های این قطعه چدنی را باز کنید
که با آچار سیزه فکر کنم باز میشه اگه اشتباه نکرده باشم
سپس شماره 2 مراقب باشین سیم کشی که در تصویر نمایش داده ام ((2)) را به آرامی باز کنید از قطعه چدنی
3 مخزن روغن هیدرولیک را به آرامی باز کنید از جای خود تا شیلنگ روغن هیدرولیک پشت این قطعه چدنی آزاد تر باشد
سپس قطعه را برداشته و ***** روغن خود را با آچار مخصوص باز کنید. به همین سادگی بدون پرداخت هزینه ای ***** روغن ماشین را تعویض می کنید.

عکس شماره یک:

http://www.2shared.com/file/11481924/12f07af9/dsc00129.html

عکس شماره دوم :مربوط به خود قطعه چدنیست که محل پیچ ها را براتون نشون دادم.

http://www.2shared.com/file/11482078/7b5556f6/2_online.html


این هم لینک یه فیلم کوچولو با فرمت 3gp برای دوستا که ببینن یه خورده کیفیتش پایینه

http://www.2shared.com/file/11482149/26bd5f94/mov00112.html

در پایان هم اگر جایی از آموزشم مشکل داره میخوام از دوستان که کاملتر کنن.
اقا دست شما درد نکنه من چقدر دنبال این اموزش گشتم تازه الان دیدمش
ممنون
فقط با اجازتون عکسها را توی سایت خودمون دوباره اپ میکنم تا بعدا دچار مشکل نشیم
فقط اگر زحمت بکشید فیلم را خودتان دوباره اپ کنید خیلی ممنون میشم چون لینکش گویا به مشکل برخورده
ممنون

Emdad-L90
05-19-2010, 07:16 AM
با سلام

اقا دست شما درد نکنه من چقدر دنبال این اموزش گشتم تازه الان دیدمش
ممنون
فقط با اجازتون عکسها را توی سایت خودمون دوباره اپ میکنم تا بعدا دچار مشکل نشیم
فقط اگر زحمت بکشید فیلم را خودتان دوباره اپ کنید خیلی ممنون میشم چون لینکش گویا به مشکل برخورده
ممنون


دوست عزیز با عرض شرمندگی و به دلیل از بین رفتن اطلاعات هاردم امکان دوباره آپ کردن این فیلم را ندارم و لی سعی می کنم حتما توی این چند روزه براتون تهیه کنمالبته این فیلم ها احتمالا با تعویض تسمه تایم و تسمه موتور نیز احتمالا همراه خواهد بود. بازم می گم سعی می کنم

Emdad-L90
05-21-2010, 10:20 AM
قابل توجه همه دوستانی که درخواست کرده بودند بحث تعویض روغن و فیلتر روغن ماشین را کامل کنم چشم این بحث تا امشب به همراه تصاویر برای شما آماده می شود. در ضمن می خوام اگه بشه مقداری هم در مورد تسمه تایم (در کل تصاویر قسمتهای مهم تنظیم کننده)) را برایتان در روزهای بعدی ارائه کنم. باشد تا بتوانم مفید واقع شوم.

Emdad-L90
05-26-2010, 01:55 PM
باز هم سلام به تمام دوستان آکو فروم


این بار هم با توجه به درخواست دوست عزیزمون که گفته بوده نحوه تعویض فیلتر روغن ماشین و روغن و فیلتر هوا را کاملتر کنید ما هم قبول کردیم و این بار می خوام تا اونجایی که می توانم کاملتر براتون بیان کنم.
خب بیخودی سرتون را درد نمی آورم و می رویم سر اصل موضوع .


ابتدا با باز کردن سینه زیر ماشین و بعد هم باز کردن پیچ محل تخلیه روغن کارکرده و گذاشتن ضرفی برای جمع آوری آن به سراغ قسمت های دیگر کار می رویم تا این روغن تخلیه شود. می توانید در موقع با بکار گیری یک آچار 13 بکس قطعه چدنی جلوی موتور را باز کنبم . یکبار دیگر هم عرض می کنم که ابتدا منبع روغن هیدرولیک و بعد هم سیم کشی که در داخل شیار های این منبع جاسازی شده را از جاهای مربوطه آزاد میکنیم تا راحتتر بتوانیم کار کنیم.

بعد از باز کردن این قطعه چدنی حال با آچار مخصوص فیلتر روغن که به آچار زنجیری هم معروفه ، سراغ فیلتر روغن می رویم با تنظیم کردن این آچار و قرار دادن روی فیلتر روغن ،فیلتر را به آرامی باز میکنم .

سپس با استفاده از فیلتر روغن جدید ((که البته قبل از نصب حتما مقداری از روغن روی نوار پلاستیکی دور فیلتر بکشید تا این نوار یا لاستیک در این مدت فعالیت روی ماشین نچسبد بر اثر داغ شدن./)) وآچار مخصوص فیلتر ، فیلتر روغن جدید را می بندیم.

حال با یک دستگاه باد که اگر در کنارتان بود می توانید با برداشتن درپوش روغن یا محل ریختن روغن و گرفتن باد در داخل این محفظه تمامی روغن های مانده را هم تخلیه کنیم.

سپس پیچ زیرین تخلیه روغن را محکم می کنیم و بعد شروع به ریختن روغن ماشین مان میکنم . حال سینی زیر ماشین را که قبلا باز کرده بودیم دوباره محکم می کنیم و در پوش روغن در روی موتور را در جای خود ثابت می کنیم. سپس نوبت به قطعه چدنی باز شده می رسد که باید با همان آچار و البته با قرار دادن سیم کشی در جای خود پیچ های قطعه مورد نظر را محکم کرده و در آخر منبع روغن هیدرولیک را در جای خود می نشانیم.


http://www.acopart.org/Upload/ACO-935/19.JPG





http://www.acopart.org/Upload/ACO-935/18.JPG



دوستان در آموزش قبلی هم دو تصویر وجود دارد که فکر کنم دیگه هیچ مشکلی نداشته باشید. یا علی

ALAVI
12-18-2014, 04:11 PM
سلام دوستان

اگه در این مورد جمله زیر بیشتر توضیح بدید ممنون میشم

"روغن موتور اولیه و فابریک کارخونه نباید در هنگام تعویض اول ، ساکشن شود و
باید حتما با باز کردن پیچ زیر کارتل ، تخلیه شود ."

منظور از ساکشن چی هست؟

و اینکه عکسی هست از پیچ زیر برا تخلیه روغن که اشتباها پیچ دیگه ای باز نشه

ممنون

taromi
12-18-2014, 06:36 PM
سلام دوستان

اگه در این مورد جمله زیر بیشتر توضیح بدید ممنون میشم

"روغن موتور اولیه و فابریک کارخونه نباید در هنگام تعویض اول ، ساکشن شود و
باید حتما با باز کردن پیچ زیر کارتل ، تخلیه شود ."

منظور از ساکشن چی هست؟

و اینکه عکسی هست از پیچ زیر برا تخلیه روغن که اشتباها پیچ دیگه ای باز نشه

ممنون
با سلام به همه دوستان
این کار به نظرم دو دلیل عمده داره اول با توجه به اینکه در روغن موتور ماشین صفر بعد از مدتی کار کردن احتمال اینکه براده های ریز در ته کارتل روغن ته نشین شده باشد زیاد است که با دستگاه ساکشن (مکش) روغن همه آن روغن به همراه رسوبات فلزی تخلیه نمی شود و بهتر است با باز کردن پیچ تخلیه روغن این کار انجام پذیرد. و دوم این احتمال وجود دارد که در کارخانه از روغن ارزان قیمتی استفاده شده باشد که بهتره موقع تعویض آن همه روغن بطور کامل تخلیه شود. ساکشن روغن بوسیله ی دستگاه مکنده ای از لوله گِیج روغن که به کارتل روغن راه دارد انجام میگیرد

ALAVI
12-18-2014, 11:31 PM
سپاس از پاسخ کامل و واضح شما دوست عزیز

برا من دکمه تشکر غیر فعاله در تمامی بخش های سایت واسه همین گفتم یه پست جداگانه بزنم ببخشید

Reza_Orumiyeh
12-19-2014, 03:25 PM
سلام دوستان

اگه در این مورد جمله زیر بیشتر توضیح بدید ممنون میشم

"روغن موتور اولیه و فابریک کارخونه نباید در هنگام تعویض اول ، ساکشن شود و
باید حتما با باز کردن پیچ زیر کارتل ، تخلیه شود ."

منظور از ساکشن چی هست؟

و اینکه عکسی هست از پیچ زیر برا تخلیه روغن که اشتباها پیچ دیگه ای باز نشه

ممنون
وقتی از زیر به سینی ماشین نگاه کنید یه پیچ رو میبینید که اچار چهار گوش میخوره با باز کردن اون روغن موتور تخلیه میشه
اگه اچار مورد نظر رو نتونستید پیدا یا تهیه کنید میتونید یه اچار الن سایز بزرگ بگیرید و با سنگ زدن اونو به اندازه دلخواه در بیارید

ALAVI
12-19-2014, 07:15 PM
سلام رضا جان

امروز اون آچار رو با مینی سنگ تا حدودی ساختم و هرچی تلاش کردم پیچ سفت بود بیش از حد سفت و باز نشد میخواستم با یه لوله اهرم کنم گفتم شاید چیزی رو بفرستم اون دنیا این شد که فعلا بیخیال بشم و تو انجمن مطرح کنم ببینم نظر دوستان چی هست آخه ماشین رو تازه گرفتم خواستم خودم روغن و تمام فیلترها رو عوض کنم تو شهر ما زیاد آدم فنی نیست همه شوتی کار میکنن دلشونم بحال کسی نسوخته میگن خرابکاری کردم برو پیش فلانی شاید بتونه درست کنه اینکه پیچ رو بیخال شدم و سینی زیر رو هم بستم؟ تا یه فکر اساسی کنم

و اینکه فیلتر (فیلتر بازکن دارم) از همون پایین میشه عوض کرد امتحان کردم باز کردنش آسونه اما بستنش مکافات و زیاد سفت نمیشه اول تست کردم که یهو باز نکنم ندونم چیکار کنم ؟

ممنون میشم بیشتر راهنمایی کنید

taromi
12-19-2014, 09:19 PM
سلام خدمت دوستان و ALAVI گرامی
پیچ تخلیه روغن راست گرده مثل یک پیچ معمولی برخلاف عقربه ساعت باز میشه. آچاری که استفاده میکنید دقیقا باید چهار پهلو و هر ضلع آن 8 میلیمتر باشه اگر کمتر باشه باعث خرابی آچار خور پیچ میشه. اگر بتونید برای فیلتر روغن از آچار زنجیری استفاده کنید بهتره. اول فیلترو با دست تا آخر رزوه ی پایه فیلتر ببندید. فیلتر باید به راحتی با دست بسته بشه و مطمئن شوید که دنده به دنده اون رو نبستید. بعد بوسیله آچار فیلتر و از انتهای فیلتر که جای آچار خور داره اونو سفت کنید اگر موقع سفت کردن زیاد فشار بیاری بدنه فیلتر صدمه می بینه. کمی سفت کنی کافیه. قبل از اینکه سینی را ببندی بعد ار ریختن روغن موتور رو روشن کن و از نشت نداشتن فیلتر اطمینان حاصل کن. برای پیچ کارتل میتونی از واشر مسی یا آلومینیومی که لوازم یدکی ها دارند استفاده کنید. سنگ گرفتن و آچار ساختن احتیاج به دقت بالایی داره و چهار گوش منظمی از آب در نمیاد. اگر مقدوره به سراغ ابزار فروشی ها برای تهیه آچار ی با مشخصاتی که عرض کردم برید. موفق باشید

mohamad-L90
12-22-2014, 10:15 PM
جسارتا نیازی به باز کردن هیچ چیزی نیست، نه اون قطعه چدنی و نه سینی،
من که تاحالا هر بار تعویض روغنی رفتم فقط مخزن روغن هیدرولیک رو برداشته و راحت دستش به فیلتر رسیده، (البته خیلی هم راحت نه! خصوصا اگه موتور گرم باشه)
بعضی تعویض روغنی ها حوصلشون نمیشه واسه همین سینی رو باز میکنن! بعضی دیگه دستشون بزرگه و از اون قسمت رد نمیشه بنابراین مجبورن سینی رو باز کنن،

درکل همیشه قبل از تعویض روغن از طرف بپرسید که میتونه از بالا فیلتر و تعویض کنه یا نه

در مورد ساکشن هم میگن فرقی با پیچ کارتل نداره، من از هردو روش استفاده کردم ولی نمیدونم کدوم بهتره! مزیت ساکشن اینه که به مرور زمان پیچ کارتل هرز نمیشه

Reza_Orumiyeh
12-23-2014, 01:49 AM
جسارتا نیازی به باز کردن هیچ چیزی نیست، نه اون قطعه چدنی و نه سینی،
من که تاحالا هر بار تعویض روغنی رفتم فقط مخزن روغن هیدرولیک رو برداشته و راحت دستش به فیلتر رسیده، (البته خیلی هم راحت نه! خصوصا اگه موتور گرم باشه)
بعضی تعویض روغنی ها حوصلشون نمیشه واسه همین سینی رو باز میکنن! بعضی دیگه دستشون بزرگه و از اون قسمت رد نمیشه بنابراین مجبورن سینی رو باز کنن،

درکل همیشه قبل از تعویض روغن از طرف بپرسید که میتونه از بالا فیلتر و تعویض کنه یا نه

در مورد ساکشن هم میگن فرقی با پیچ کارتل نداره، من از هردو روش استفاده کردم ولی نمیدونم کدوم بهتره! مزیت ساکشن اینه که به مرور زمان پیچ کارتل هرز نمیشه

منم با شما موافقم بستگی به مهارت تعویض روغنی داره که چطور اینکار رو انجام بده
مزیت باز کردن پیچ کارتل اینه که تمام روغن ته کارتل خالی میشه و در ساکشن مقداری از روغن سوخته قبلی داخل باقی میمونه

عدنانی
07-20-2016, 03:00 PM
دوستان ممنون از توضیحات و راهنمای های شما باید عرض کنم اولا برای باز کردن پیچ کارتل نیازی به باز کردن سینی زیر نیست و وقتی که سینی زیر رو باز کردید دیگه نیازی نیست که فلیتر روغن از بالا تعویض بشه خیلی راحت از زیر میشه تعویضش کرد

hadipoya
07-20-2016, 08:05 PM
سلام خدمت دوستان و ALAVI گرامی
پیچ تخلیه روغن راست گرده مثل یک پیچ معمولی برخلاف عقربه ساعت باز میشه. آچاری که استفاده میکنید دقیقا باید چهار پهلو و هر ضلع آن 8 میلیمتر باشه اگر کمتر باشه باعث خرابی آچار خور پیچ میشه. اگر بتونید برای فیلتر روغن از آچار زنجیری استفاده کنید بهتره. اول فیلترو با دست تا آخر رزوه ی پایه فیلتر ببندید. فیلتر باید به راحتی با دست بسته بشه و مطمئن شوید که دنده به دنده اون رو نبستید. بعد بوسیله آچار فیلتر و از انتهای فیلتر که جای آچار خور داره اونو سفت کنید اگر موقع سفت کردن زیاد فشار بیاری بدنه فیلتر صدمه می بینه. کمی سفت کنی کافیه. قبل از اینکه سینی را ببندی بعد ار ریختن روغن موتور رو روشن کن و از نشت نداشتن فیلتر اطمینان حاصل کن. برای پیچ کارتل میتونی از واشر مسی یا آلومینیومی که لوازم یدکی ها دارند استفاده کنید. سنگ گرفتن و آچار ساختن احتیاج به دقت بالایی داره و چهار گوش منظمی از آب در نمیاد. اگر مقدوره به سراغ ابزار فروشی ها برای تهیه آچار ی با مشخصاتی که عرض کردم برید. موفق باشید



سلام دوستان...
جهت اطلاع کارتر ال نود طوریه که کل روغن از طریق ساکشن خالی میشه.در مواقعی که فقط روغن تخلیه میشه این بهترین روشه. (من یکبار در میانکه روغن عوض میشه فیلتر روغن رو تعویض میکنم).
دوستان اگه مغزی دستگیره در اتاق منزل که چهار پر هست رو در خونه داشته باشن با استفاده از اچار عنبر قفلی وان مغزی میتونن پیچ کارتر رو باز کنند.معمولا در ال نود های جدید احتیاج به باز کردن سینی زیر موتور نیست چون محل پیچ کارتر باز میباشد...(من از همین مغزی درب اتاق منزل استفاده میکنم).

اگر از بالای موتور خواستید فیلتر روغن رو باز کنید.موقع بستن با دست حدالامکان سفت کنید ودر حد سه چهارم دور با اچار سفت کنید کافیه و نشتی نخواهد کرد.چون واشر پلاستیکی ضخیم فیلتر با اندک فشار جلوی نشتی رو میگیره وسفت کردن زیاد باعث لا خوردن واشر و باعث نشتی میشود...یعنی اگر با دو دست تسلط کامل به فیلتر میداشتیم با توجه به بزرگ بودن بدنه فیلتر تنها با فشار دست کاملا سفت میشد...(کاری که من در ماشین قبلی میکردم).

ضمنا با توجه به کیفیت موتور ال نود وروغن الف لازم نیست هر بار باروغن فیلتر روغن تعویض شود...

amirhossein
07-22-2016, 04:05 PM
سلام دوستان...

ضمنا با توجه به کیفیت موتور ال نود وروغن الف لازم نیست هر بار باروغن فیلتر روغن تعویض شود...

این قسمت صحبتتون نیاز به نظر داره . قیمت فیتلر حداکثر 12 تومنه . دوستان با توجه به کیفیت محصولات نظر شما چیه ؟ نیاز به تعویض یک در میان است یا هر سری ؟

zanjani
07-23-2016, 03:21 PM
این قسمت صحبتتون نیاز به نظر داره . قیمت فیتلر حداکثر 12 تومنه . دوستان با توجه به کیفیت محصولات نظر شما چیه ؟ نیاز به تعویض یک در میان است یا هر سری ؟

با سلام
متاسفانه خیلی از دوستان صحبت تعویض روغنی ها رو بدون تحقیق نقل قول میکنن
ساده ترین آزمایشی که دوستان می تونن بکنن دقت به چراغ روغن در زمان استارت ماشین هست چراغ روغن در فیلتر اصلی و تازه پس از استارت فورا خاموش میشه اما در فیلتر های فرع و کثیف چراغ چند ثانیه ای طول میکشه تا خاموش بشه
عوض کردن یه فیلتر با اون قیمت ضرری نداره
موفق باشید

hadipoya
07-31-2016, 01:03 AM
این قسمت صحبتتون نیاز به نظر داره . قیمت فیتلر حداکثر 12 تومنه . دوستان با توجه به کیفیت محصولات نظر شما چیه ؟ نیاز به تعویض یک در میان است یا هر سری ؟

خیر قربان قیمت فیلتر 8000 تومانه.ولی واقعا نیاز نیست.من هفت ساله روالم اینه وچراغ روغن هم فوری خاموش میشه.موتور این ماشین ایزوله کامله اصلا ذرات اضافه به داخلش نفوذ نمیکنه.بنابرین بهتره یکبار فقط روغن رو ساکشن کنیم وبار دیگر از کارتر خالی کرده وفیلتر رو هم تعویض کنیم.
اتفاقا تعویض روغنیها اصرار دارن هردفعه عوض کنن واجرت بگیرن ویک فیلتر هم به شما بفروشن ویک لیتر هم روغن سر ریز کنن که کار اضافی و هزینه اضافیست.استهلاک رزوه های پیچ کارتر ومحل نصب فیلتر رو هم در نظر بگیرید....
واقعا در مورد سرریز روغن بعد از تعویض فیلتر روغن اصرار نداشته باشید نیازی نیست یک کم درجه گیج روغن پایینتر میاد که مهم نیست.اگر هم حساس هستید خودتون از همان روغن الف اصلی داشته باشید وسر ریز کنید این کار را به تعویض کار نسپارید...اونها عادتشون اینه ته روغن همه قوطی هارو جمع میکنن وبه عنوان سرریز استفاده میکنن.
موفق باشید دوستان....

mihanazma
09-06-2016, 05:27 AM
مرسی از مطلب مفیدتون به کارم اومد فقط آیا فیلتر روغن انواع مختلفی از نظر کیفیت داره یا کلا یک نوع در بازار هست که همونو می ندازن ؟؟؟

hadipoya
09-06-2016, 08:07 AM
مرسی از مطلب مفیدتون به کارم اومد فقط آیا فیلتر روغن انواع مختلفی از نظر کیفیت داره یا کلا یک نوع در بازار هست که همونو می ندازن ؟؟؟


سلام مجدد..
فیلتر هوا وفیلتر روغن سرکان تحت لیسانس دو شرکت معتبر المانی تولید داخل واز کیفیت بالایی برخورداره...حدود 7 الی 8 تومان قیمتشه.

روغن هم الف 10/40 قوطی پلاستیکی سرمه ای پرشده در شرکت به توتال ساوه نماینده رسمی توتال فرانسه است 4 لیتری 47000 تومان ...و5 لیتری 62000 تومان...البته در بازار امیر کبیر.تعویض روغنیها 20 درصد گرونتر میدن.

موفق باشید.