PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : آئودي a3 مدل اسپورت‌بك


tondar90
02-09-2010, 07:25 PM
http://www.sanatekhodro.com/CrThumb.aspx?Pic=sanatekh%5CImages%5C7%5C851292135 650316.jpg&X=651&Y=299
(http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:;)








نسل پيشين آئودي A3 تا حدودي خودروي راحتي بود. در سال 1996 كه اولين هاچ‌بك اين خودرو عرضه شد رقباي معدودي براي رقابت وجود داشتند، اما هم‌اكنون اين خودرو در برابر بي‌ام‌دبليو سري يك و مرسدس بنز MKII كلاس A قرار گرفته است، آئودي بايد از اين رقابت سربلند بيرون آيد تا فروش خوبي داشته باشد.
مشخصات طراحي مدل پنج‌در اسپرت‌بك (Sport Back)، جديد است. شماره 817 نشريه اتواكسپرس (Auto Express) موتور 2/0- ليتري توربو اف‌اس‌آي (Turbo FSI) را معرفي كرده بود، اما هم‌اكنون اين نشريه، اعلام كرده است كه موتور ديزل 2/0 ليتري تي‌دي‌آي (TDI= Turbo diesel engine with direct injection) براي اولين بار در انگلستان ارائه شده است.
مدل اسپرت‌بك نسبت به مدل 3 ‌در قبلي ويژگي خاصي ندارد. صندوق عقب خودرو در حدود 20 ليتر بزرگتر و صندلي‌هاي عقب آن پهن‌تر شده‌اند (بالا بردن ظرفيت تا ماكزيمم1120 ليتر). به غير از اين موارد، نوآوري كوچك ديگر، ورود و خروج از قسمت عقب خودرو مي‌باشد. كيفيت ساخت و طراحي داخلي اين خودرو همچنان بي‌عيب و نقص باقي مانده است.
جلو پنجره
جلو پنجره مشبك از مشخصات بحث برانگيز ظاهر آئودي است. مدل اسپرت‌بك اين خودرو، بهتر از مدل پنج‌در قبلي به نمايش درآمده است. قسمت عقب اين خودرو زيباتر به‌نظر مي‌رسد. آئودي را نمي‌توان مدلي اشرافي ناميد، زيرا سقف كوتاه آن به سادگي با استانداردهاي ثبت شده كارخانه مطابقت نمي‌كند.
در مدل‌هاي آينده اين كمپاني، چراغ‌هاي ترمز نيز در قسمت عقب خودرو با بهره‌گيري از نظريه لومانز، توليد خواهد شد.
موتور اين خودرو نيازمند جديدترين روغن موتور شركت پژو سيتروئن است. اين خودرو همانند بي‌ام‌دبليو 1205 جديد، در هنگام خلاصي دنده ضربات كوچكي به بدنه وارد مي‌كند. اين نوسانات در سرعت بالا نيز همچنان در داخل بدنه احساس مي‌شود.
به هر حال اين تنها انتقادي است كه وجود دارد، انتقال نيرو در اين خودرو بسيار موزون و شگفت‌انگيز و خودرو بسيار تندرو است. مدل TDI در اين ميان مدل‌هاي ديگر اين رده از همه تندروتر است. تبديل سرعت از صفر به 60 در 5/9 ثانيه نشان مي‌دهد كه ميزان نيروي گشتاوري چقدر است.
آئودي با دور موتور بالاي 750/1 دور در دقيقه (rpm)، به غير از سرعت مناسب از قدرت بسيار بالايي نيز برخوردار است. در محدوده چرخ‌هاي جلوي خودرو مشكلاتي نظير صداي خرخر در هنگام حركت وجود دارد. شواهد موجود نشان مي‌دهد كه چرخ‌ها در هواي باراني به آساني حركت نمي‌كنند. سيستم Quattro، اين حالت را كاهش مي‌هد، اما حجم مازاد اين خودروي چهار چرخ بدان معني است كه از حجم صندوق عقب كاسته شده است.
هنگامي كه لاستيك‌هاي چرخ خودرو در جاي خود محكم نشده‌اند كاهش كنترل، به‌راحتي محسوس است. اين خودرو، برخلاف بي‌ام‌دبليو 120 در بازگرداندن علائم به راننده ناموفق است، آئودي A3 نمي‌تواند به اندازه بي‌ام‌دبليو سري يك در فرد، اطمينان ايجاد كند.
شاسي خودرو بي‌تأثير از اين مسئله نيست. اين خودرو با سيستم تعليق ورزشي، حركت را ناملايم كرده است كه استفاده از لاستيك‌هاي استاندارد با ساختار ارتجاعي براي آسايش بيشتر مناسب است.
مدل اسپرت‌بك با تلاش فراوان توانسته است كليه موارد را به‌طور كامل ارائه كند، اما اين خودرو با ظاهر فوق‌العاده‌اش مي‌تواند همانند مدل A3 به فروش خود ادامه دهد.
اين مدل نسبت به مدل 3 در قبلي، كاربرد بيشتري دارد. اسپرت‌بك، تلاشي معقول است. قسمت عقب اين خودرو، فضاي كافي دارد. صندلي‌ها به‌راحتي خم مي‌شوند و وجود درهاي بزرگتر به دسترسي آسانتر خودرو كمك مي‌كند اين مدل همچنان حركت ناملايم مدل A3 كوچك و كمبود كنترل آن را به همراه دارد. با وجود قيمت رقابتي اين خودرو، برخي اشكالاتي كه ذكر شد مانع از توجه به امكانات ديگر آن مي‌شود.
http://www.sanatekhodro.com/CrThumb.aspx?Pic=sanatekh%5CImages%5C7%5C965877872 591898.jpg&X=554&Y=368
(http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:;)